Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Putina legislatie
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
einstein1984
e ca si cum am vrea tren de mare viteza, dar alea d enromala viteza sunt pilaf
gibonu
@einstein1984
Dar putem extinde scenariul fantasmagoric cu cei 23 de biciclisti care se vor afla simultan in fata tramvaiului. Pe langa "il loveste pe unu un carcel, o pana, sare lantu", unul poate face infarct, altul poate fi lovit de trazet. Plus ca cel in fruntea plutonului se poate basi si astfel gazeaza vreo 2-3 insi din spatele lui.

Lasand gluma la o parte, ma limitez doar sa observ ca aplici cu succes mentalitatea romaneasca paguboasa cu "nu se poate".
Nu incercam sa facem nimic, nu ne batem capu', nu cautam nicio solutie alternativa. Simplu, bagam un "nu se poate" si s-a rezolvat problema.

In alta ordinde de idei, corect, transportul public functioneaza 12 luni pe an si se adreseaza oricui, indiferent de varsta si de bagajele pe care le cara.
Cel putin in Bucuresti, multe linii de tramvai au deja spatiu separat, ceea ce este un mare castig.

Insa liniile separate pentru transport in comun si pistele de bicicleta nu se exclud una pe alta. Doar se completeaza, ca parti ale solutiei de rezolvare a problemelor de trafic.
Nu trebuie sa ma crezi pe mine. Uita-te la Berlin, unde pe langa un sistem de transport public excelent, exista si 620 km de pista de bicicleta. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca la Bucuresti nici nu s-a auzit de conceptul de S-Bahn / RER / similar.

@Sudsemnatu
In Bucuresti poti merge linisti cu bicicleta in perioada 15.03 - 15.10, adica 7 luni pe ani. Anul trecut am mers pana la inceputul lui noimbrie, cand a dat putin zapada (apoasa, ce-i drept).
Cat despre transpiratie, dupa 1-2 saptamani organismul se va obisnui cu efortul si cu ritmul de mers, astfel incat nu vei mai transpira.
In plus, observ ca multi angajatori din mediul privat au inceput sa ofere dusuri si locuri speciale pentru parcat bicicletele.
einstein1984
ba se poate, dar saraci find, zic sa peticim inatai ce e mai grav (vezi tramvaiele din 1975 toamna si troleibuzele). Apoi sa ne batem capul de altele.
Nemtii credca au facut pistele alea de biciclete DUPA ce aveau S bahn si autobuze si tramvaie, idem si parizienii. Ca altfel.. chelului tichie d emargaritar
nasty
QUOTE(Sudsemnatu @ 19 Jul 2019, 12:09)
...Deocamdata unii nu pot folosi bicicleta la munca f multe luni pe an pentru ca nu poti ajunge la birou transpirat si nu ai unde sa faci dus.
...
*


1)Dimineața e mai răcoare și ca să nu transpiri mergi cu max 12-15 km/h
2) există biciclete electrice și chiar nu mai transpiri deloc ( există și trotinete electrice și încă nu sunt interzise definitiv radmasa.gif )
3) la întoarcere poți trage tare că spală nevasta hainele și poți face duș

Aș fi de acord experimental ca bicicliștii, ca să elibereze benzile pt auto, să aibă voie numai pe liniile delimitate pt tramvai, cu mențiunea că tramvaiul are prioritate ( în fiecare stație îl aștepți să treacă, dacă e aproape)

Desigur, nu vor fi de acord vatmanii și taximetriștii, că își pierd clienții.
gibonu
@einstein1984
Dupa sumele de bani care se cheltuie din bugetele locale pentru spatii verzi, concerte moca in piata publica sau fantani cantatoare, nu as spune ca suntem saraci.
As spune doar ca cheltuim banii aiurea.

Repet, pistele pentru bicicleta se pot constui in paralel cu modernizarea si eficientizarea transportului public in comun.
Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca o pista pentru bicicleta costa infinit mai putin comparativ cu refacerea unei linii de tramvai.

19 Jul 2019, 17:52:
QUOTE(nasty @ 19 Jul 2019, 17:43)
Aș fi de acord experimental ca bicicliștii, ca să elibereze benzile pt auto, să aibă voie numai pe liniile delimitate pt tramvai, cu mențiunea că tramvaiul are prioritate ( în fiecare stație îl aștepți să treacă, dacă e aproape)


Exact asta am facut timp de aproape doi ani pe linia de tramvai de pe Stefan cel Mare. Si nu mi-am luat niciun claxon de la tramvai.

Asta pana ieri cand s-a gandit politistul sa vina dupa mine cu motocicleta.
nasty
Și eu am luat un avertisment și amenda ar fi fost parcă tot 870 lei, pt că eram pe LÂNGĂ trecerea de pietoni de la Arcul de Triumf, pe care se mai vedea marcajul de pistă. Fiind ultimul "pieton" că mergeam pe lângă bicicletă, m-am urcat pe ultimii 3 metri, ca să eliberez mai repede banda 1. Deci n-am deranjat pe nimeni, ba chiar am ajutat la fluidizarea circulației.
Cât îmi scria procesul verbal au trecut vreo 2 moto care au accelerat în 3 secunde la 100km/h, un microbuz diesel euro-1, care a lăsat un nor de fum. Degeaba i-am spus că sunt cel mai mic rău din acel moment...
gibonu
@nasty
Foarte tare.

Tocmai ce mi-a povestit un prieten ca a traversat intersectia din piata Romana, calare pe bicicleta, insa pe culoarea verde a semaforului si pe langa grupul de pietoni pe care nu i-a incurcat cu nimic.
Pe partea cealalta a strazii a fost oprit de un politist care i-a spus ca data viitoare il amendeaza, parca tot cu 870 lei.
Omu, a intrebat foarte mirat ce a facut, iar politistul i-a spus ca in codul rutier scrie ca traversarea strazii se face pe langa bicicleta.

Asadar, foarte interesanta atitudinea Politiei Rutiere fata de biciclisti, cel putin in Bucuresti.

einstein1984
Bah voi sunteti pe bune? Adica mersul pe zone interzise tuturor vehiculelor, traversat trecerea pe bicileta ,mersul pe trotuar pt ciclisti adulti chestii din astea interzise express de codul rutier(nu zic de bunul simt) vi se par anormale si ca oprima ciclistii? Chiar credeti asta sau vreti sa ma enervati pe mine express?


Ne scuzati, ciclistii salveaza planeta ar trebui sa aiba toate drepturile posibile (mers pe trotuar, carosabil, linie tramvai, acoperisuri de masini daca stiu trial, unde vrea cenzurat lor in general , pietonii sa le faca partie pe trotuar daca folosesc clopotelul ala enervant , mers in pluton cate 3 de-a latul benzii etc)
Bine ca fac ciclistii marsuri sa respecte soferii codul rutier ca sa-l poata ei incalca in liniste dupa cum se vede aici (si pe strada dealtfel).
Hai, astept cu nerabdare ciclistii enervati ca si-au luat amenda pentru trecut pe rosu desi "nu au deranjat pe nimeni".
Uite fix declaratii din astea ma fac sa incep sa caut locuri de parcare cand trec de un ciclist pe mijlocul benzii.
ady77
QUOTE(gibonu @ 22 Jul 2019, 00:03)
Asadar, foarte interesanta atitudinea Politiei Rutiere fata de biciclisti, cel putin in Bucuresti.
*


Pai avea dreptate politistul.
MuciX
As spune că toți bicicliștii ar trebui să treacă un curs de legislație rutieră, dar la fel trebuie și șoferii și nu pare să ajute prea mult. sleep.gif
einstein1984
Politia trebuie sa aplice codul rutier la sange! Soferilor, nu ciclistilor, tule neamu'n gura de poluatori!
gabize
QUOTE(einstein1984 @ 22 Jul 2019, 08:29)
[..] mersul pe trotuar pt adulti  chestii din astea interzise express de codul rutier....
*


blink.gif huh.gif ohmy.gif
einstein1984
ce, nu stiai ca bicicletele conduse de adulti trebuie sa mearga pe carosabil? Nu mai iau de aia de 12 ani aici.
QUOTE
Art. 100. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol[/I].
QUOTE
rt. 161. – (1) S[I]e interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:

a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia “Accesul interzis bicicletelor” ;

cool.gif sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;

c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;

e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;

f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;

h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;


j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;

k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;

l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;

m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;

n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;

o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;

p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;

r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;

s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

gabize
bine ainștaine, tu ziceai acolo-șa că adulții n-au voie pe trotuar, nu bicicliștii adulți! wink.gif
einstein1984
nu fi~##[~#[~sa scoti din context, se intelege f clar ce vroiam sa zic.
vreun ciclist frustrat ca a luat amenda pentru lipsa vesta refletorizanta desi avea leduri rosii cu baterie ag3 in spate?
gibonu
@einstein1984
Am spus si am repetat ca exista o gramda de biciclisti idioti.

Ca sa fie si mai clar, sunt biciclisti idioti si trebuie amendati cei care:
- claxoneza pietonii pe trotuar;
- traverseaza in viteza si calare pe bicicleta trecerile de pietoni nesemaforizate;
- merg pe carosabil pe calea Victoriei, desi acolo exista pista de biciclete omologata;
- merg noaptea fara nicio lumina pe bicicleta;
- etc

Insa, ar fi normal sa recunosti si tu ca Politia Rutiera uneori face exces de zel. Ai deja in discuta asta 3 exemple (doua de la mine si unul de la colegul @Nasty).

Da-ne, te rog, o explicatie logica din care sa rezulte care este marea problema ca biciclisti circula pe linia de tramvai delimitata de garduri sau traverseaza pe verde, calare pe bicicleta, fara sa-i incomodeze pe pietoni.

Asta in ideea unei gandiri flexibile, care incearca sa rezolve problemele existente, nu a unei gandiri rigide de genul "scrie in codul rutier".
einstein1984
Nu e treaba politiei rutiere sa gasasca solutii traficului ci sa aplice legea si sa iaiba grija ca toata lumea sa fie in siguranta. Daca in acele situatii ce faceau cilcistii NU era safe si NU au luat amenda, politistul tebuie felicitat pentru aplicarea doar a avertismentului! Nu blamat ca isi face treaba!
Daca incepem cu nuante de genul "hai sa trec pe trecere calare daca merg incet si e verde " aplic si eu legea selectiv, gen iti pun frana in fata si virez in locul de parcare dar incet, sa poti opri? ia zi, ar fi fain?
Hai sa respectam legile astea de le avem INAINTE sa le cerem altora sa le respecte si ei. Or esti e parere ca e codul de "sugestii rutiere" in cazul ciclisitilor? Daca ziceai "hai sa lasam cilcistii sa circule cate 2 pe banda ca in UK" mai aveai vreo logica in discurs.
BTW, aia de trec pe rosu nu ar trebui amendati din ce inteleg din enumerarea ta? Sau doar daca deranjeaza pe cineva ar trebui amendati?
gibonu
@einstein1984
Cei care trec pe rosu, mergand inainte sau la stanga, ar trebui amendati. Sunt incadrati la "etc" in enumererea mea, pentru ca nu pot sa insir toate situatiile in care biciclistii sunt idioti.
Cei care trec pe rosu si vireaza la dreapta, dupa o temeinica si prealabila asigurare, nu ar trebui amendati.
Acum sper ca este clar.

In rest, vad ca expui doar generalitati si ca nu poti oferi un raspuns argumentat la ceea ce am intrebat.

Intr-adevar, este mai buna masura avertismentului comparativ cu amenda, insa nu este OK. Ideal ar fi ca Politia Rutiera sa aibe o gandire flexibila referitor la cei care merg cu bicicleta.

Nu ma mira, se incadreaza in spiritul general (cel putin in Bucuresti) unde orasul este al masinilor si nu al oamenilor.
einstein1984
ok, e clar, deci ciclistii sa faca ce vor daca se asigura. Am inteles, legile se aplica doar fraierilor.
Sau altfel zic, faptul ca nu polezi si ocupi mai putin loc in trafic (desi mai mult decat un calator in troleibuz) NU-TI da (si nici nu ar trebui ) in nici un fel mai multe drepturi decat ii da codul rutier oricarui alt particpant la trafic, fie sofer, vatman sau pieton!
ady77
QUOTE(gibonu @ 22 Jul 2019, 13:32)
Ideal ar fi ca Politia Rutiera sa aibe o gandire flexibila referitor la cei care merg cu bicicleta.

*


Nu ai dreptate! Legea e lege. Atat timp cat legea spune ca pe trecerea de pietoni trec pietonii, biciclistul e amendabil daca o trece pe bicicleta. Atat timp cat legea nu spune ca pe trecerile de pietoni semaforizate se poate trece si pe bicicleta...
Oricum am si eu asa o banuiala ca ala trece pe bicicleta si cand nu e semafor...

einstein1984
sau cand nu e verde
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 22 Jul 2019, 12:32)
@einstein1984
Cei care trec pe rosu, mergand inainte sau la stanga, ar trebui amendati. Sunt incadrati la "etc" in enumererea mea, pentru ca nu pot sa insir toate situatiile in care biciclistii sunt idioti.
Cei care trec pe rosu si vireaza la dreapta, dupa o temeinica si prealabila asigurare, nu ar trebui amendati.
Acum sper ca este clar.

*




Ai vreun argument de ce biciclistii ar trebui iertati de trecut pe rosu "la dreapta", dar restul participantilor la trafic nu?
Si vad ca ai trecut mult prea repede peste ce am scris eu, adica nici macar nu ai considerat ca ar fi un argument demn de diascutat: N-ai ce cauta cu bicicleta pe unde alte vehicule nu au voie, pentru ca absolut orice justificare iti gasesti tu isi poate gasi orice sofer folosind orice autoturism.
einstein1984
el nu polueaza si reduce traficul, soferii nu se pot preleva de argumentul asta (suprem)!

22 Jul 2019, 14:17:


QUOTE(MuciX @ 22 Jul 2019, 08:43)
As spune că toți bicicliștii ar trebui să treacă un curs de legislație rutieră, dar la fel trebuie și șoferii și nu pare să ajute prea mult. sleep.gif
*


il vor folosi sa scoata ochii soferilor.... nu ca sa se uite in propria curte.
GBX
QUOTE(gibonu @ 22 Jul 2019, 12:09)
Da-ne, te rog, o explicatie logica din care sa rezulte care este marea problema ca biciclisti circula pe linia de tramvai delimitata de garduri sau traverseaza pe verde, calare pe bicicleta, fara sa-i incomodeze pe pietoni.
*


Pe principiul ăsta, poți la fel de bine spune că nu e o problema dacă un vehicul circulă pe contrasens, dacă nu vine din față nicio mașină, poate trece pe roșu când intersecția e liberă, poate depăși linia continuă când e sigur că n-are din față pe nimeni... Și uite așa se duc naibii toate regulile și reinstaurăm legea junglei.
Eu sunt de părere că oricând, oriunde, oricine - fără discriminare - trebuie să ne supunem regulilor sau să plătim încălcarea lor. Civilizația costă.
buzasparta
In Galati este o trecere de pietoni si in paralel cu ea este si pista de biciclete care traverseaza strada.Cum trece strada biciclistul: calare sau pe jos? Eu o trec calare pe partea de biciclete.
gibonu
@einstein1984
Corect, la locul eliberat in mijlocul de tranport in comun de catre un biciclist nu m-am gandit. Multumesc pentru sustinere.
In rest, foarte tare, argumentele tale valideaza chiar ceea ce spun eu.

@ady77
Referitor la "am si eu asa o banuiala ca ala trece pe bicicleta si cand nu e semafor..." as aprecia foarte mult daca te-ai abtine de la comentarii inutile si fara nicio sustinere.
Il cunosti pe om, ca sa poti face asemenea sustineri?

@tatabobu
Exista verde intermitent pentru masini care pot vira la dreapta, dupa o asigurare teminica. De ce nu s-ar pute aplica asta si biciclistilor?
Alt argument: de multe ori intersectia oricum este blocata, asa ca biciclistul care vireaza drepta pe rosu nu incurca pe nimeni. Caz concret: intersectia str. Dr. Grozovici cu Stefan cel Mare, in zilele de lucru normale, cand nu este vacanta scolara/universitare sau perioada de concedii.

Cat despre "Si vad ca ai trecut mult prea repede peste ce am scris eu, adica nici macar nu ai considerat ca ar fi un argument demn de diascutat" poate mi-a scapat. In niciun caz nu te-am ignorat. Eventual mai posteaza odata despre ce era vorba.

@GBX
Hai sa nu mai vorbim filozofie si sa ne limitam la viata reala.
De exemplul, codul rutier nu se aplica celor care parcheaza aiurea prin Bucuresti?
Cat despre romani si civilizatie, hai sa nu deschidem discutia asta.

@buzasparta
Depinde de starea in care prinzi Politia Rutiera in zona. Daca trece vreun cazan care afuma toata strada, ai sanse mari ca tu sa fi considerat o problema, nu cazanul.

In final, sunt curios care dintre colegii de forum nominalizati mai sus circula zilnic cu bicicleta prin oras.
gabize
Eu zic ca cei mai tari sunt cei ce circulă pe jos. Motiv pentru care ar trebui sa poata traversa, prioritar, pe unde vor.
sleep.gif
ady77
QUOTE(gibonu @ 22 Jul 2019, 22:56)

@ady77
Referitor la "am si eu asa o banuiala ca ala trece pe bicicleta si cand nu e semafor..." as aprecia foarte mult daca te-ai abtine de la comentarii inutile si fara nicio sustinere.
Il cunosti pe om, ca sa poti face asemenea sustineri?

*


Dar tu il cunosti?
Eu daca am anumite obiceiuri mi le cam pastrez...
In plus, sunt satul de idiotii care merg in paralel cu tine pe bicicleta iar cand ajung la trecerea de pietoni pur si simplu iti taie calea.
Si in caz ca ai uitat cine trebuie sa foloseasca trecerea de pietoni:

https://dexonline.ro/definitie/pieton


einstein1984
@gibonu, ai reusit in 24 de ore sa-mi schimbi la 180 de grade parerea despre tine.
PS. 100 de bicilsiti ocupa mai mult loc pe asfalt decat 1 autobuz plin? daca imi iau scuter electric, pot sa merg si eu pe trotuar? Sau pe pista de biciclete? Nici ala nu ploueaza, scoate o masina din trafic
dizzy
Problema apare atunci cand biciclistul devine cocalorbiciclist.
La fel si motoristii, electro-scuteristii, pietonii, etc.
Sunt convins ca nu orice electroscuterist care ar merge pe trotuar ar fi deranjant.
einstein1984
for real? si nu ar merita amenda?
QUOTE
Articolul 16 al Consitutiei romaniei
(1) Cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.*
*exceptie facand biciclisitii, aia trebuie iertati daca merg pe unde vrea stanga lor ca salveaza planeta
Agrig
Problema este atit legala cit si data de nesimtirea biciclistilor.
La mine exista pista de biciclete pe cealalta parte a strazii.
Totusi de nenumarate ori cind ies in strada ma pomenesc cu biciclistul in fata deoarece
e mai buna partea de trotuar de linga gard, poarta de acces auto si pietonal sint total opace.
Cind ies cu masina trebuie sa fiu cu ochi`n patru, nimeni nu se asigura si mai merg si repede.
Nu ma mir ca un vecin a intors poarta si efectiv cind scoate masina blocheaza trotuarul.
Tare ma bate si pe mine un gind sa`i urmez exemplul...sau macar aia de acces pietonal s`o intorc... icon_mrgreen.gif
gibonu
@ady77
Ma stiu cu omul de vreo 10 ani, ies frecvent cu el la spritz, am mers de multe ori cu el cu bicicleta prin oras, plus ca am facut si niste ture (in afara orasului) de cateva zile.
Asadar, ce zici? Crezi ca-l cunosc suficient de bine incat sa pot afirma ca omul nu este un idiot?

Am spus si repet: exista o gramda de biciclisti idioti. Insa asta nu insemana ca absolut toti sunt idioti.

@einstein1984
100 de insi in autobuz ocupa mai putin loc comparativ cu 100 de insi pe trotuar. Insa nu inteleg care este logica.
Daca iti iei scuter electric, mergi cu el doar pe strada, nu pe pista de biciclete sau pe trotuar.

In rest, oarecum iti inteleg pozitia. Este cam nasol ca propriul tau argument contra sa valideze opinia celuilat.

Revenind la discutie, ce zici, in Bucuresti exista o problema de trafic si implicit de poluare.

@dizzy
Locul electroscuteristului este pe strada, nu pe trotuar sau pe pista de biciclete.
einstein1984
de ce pe carosabil? el de ce sa nu aiba asa, mai multe drepturi?
gibonu
@einstein1984
Pentru ca pista pentru biciclete este gandita pentru biciclete, trotinete (cu limitator de viteaza), role, skate-board, soricaria aia cu o singura roata care nu stiu cum se numeste, etc.
Cel putin prin Europa civilizata eu asa am vazut ca se procedeaza. Daca exista exemple contrarii, va rog sa le expuneti.

Nu ma pricep la scutere electrice, insa este posibil ca acestea sa mearga cu o viteza mult mai mare comparativ cu o bicicleta.
Zilele trecute am aflat ca au aparut trotinete electrice, cu doua motoare, care ajung la 70 km/h.

Acum crezi ca putem reveni la o discutie constructiva?
De exemplu, ai putea formula un raspuns la intrebarea "inBucuresti exista o problema de trafic si implicit de poluare?"
einstein1984
si trotuarul e gandit pentur pietoni, dar merg biciclete pe el.....
topicul era de legislatie, nu d eplouare si trafic, alea sunt in "bucurestiul meu iubit"
tatabobu

QUOTE(gibonu @ 22 Jul 2019, 21:56)

@tatabobu
Exista verde intermitent pentru masini care pot vira la dreapta, dupa o asigurare teminica. De ce nu s-ar pute aplica asta si biciclistilor?
Alt argument: de multe ori intersectia oricum este blocata, asa ca biciclistul care vireaza drepta pe rosu nu incurca pe nimeni. Caz concret: intersectia str. Dr. Grozovici cu Stefan cel Mare, in zilele de lucru normale, cand nu este vacanta scolara/universitare sau perioada de concedii.

Cat despre "Si vad ca ai trecut mult prea repede peste ce am scris eu, adica nici macar nu ai considerat ca ar fi un argument demn de diascutat" poate mi-a scapat. In niciun caz nu te-am ignorat. Eventual mai posteaza odata despre ce era vorba.

*



Unde masinile au verde intermitent, au si bicicletele. Sincer nu vad de ce ar trebui sa aiba bicicletele in mai multe locuri decat masinile, cum reiese din formularea ta. Daca ai fi zis sa se faca in mai multe locuri verde intermitent, poate as fi fost de acord. Si zic poate pentru ca doi ani am tras din cauza unui verde intermitent pus fara gandit inainte intr-o intersectie din Drumul Taberei. Uite aici a existat verde intermitent pentru la dreapta:

https://www.google.ro/maps/@44.4279337,26.0...3312!8i6656

Stii care a fost efectul? imediat dupa instalare coada de pe bulevardul Timisoara (ala cu tramvai pe mijloc pe care-l vezi in fata) pentru aceeasi intersectie s-a lungit dimineata cu circa 0.5 km, care s-a tradus intr-o intarziere suplimentara de 5 - 10 minute. Doar pentru ca urmatoarea intersectie nu avea capacitate de stocare suficient de mare incat sa-i preia si pe cei care intrau pe verde de pe Sibiu, si pe cei care intrau pe verde intermitent, si pe cei care veneau pe Timisoara. E, din cauza conditiilor specifice de acolo, pe aceeasi durata de verde ca mai inainte, pe Timisoara reuseau sa treaca de acea intersectie 3-4 masini in loc de 20-25.


Cat despre partea a doua, uite:

QUOTE(tatabobu @ 18 Jul 2019, 14:46)
Argumentul suprem stii care e? Toata argumentatia ta cu n-am incurcat pe nimeni si asa mai departe poate veni cu aceeasi sinceritate din partea unuia care trece prin acelasi loc cu un Tico, de exemplu. Pentru ca e acelasi lucru. Tu pe bicicleta si el in Tico sunteti tot de vehicule. Exista vreo mentionare in codrul rutier a interdictiei autovehiculelor de a folosi vreun drum, dar nu si a celorlalte vehicule? Ca io n-am vazut, dar invers da.
*


gibonu
@Agrig
Ar fi cea mai buna solutie sa intorci poarta. Oricum, sunt idioti acei biciclisit care nu circula pe pista, desi au una la dispozitie.


@einstein1984
Corect, trotuarul este gandit pentru pietoni si doar pietonii ar trebuie sa aibe voie sa circule pe acolo. Sigura execeptie ar fi caruciorele electrice pentru persoane cu disabilitati.

La fel de corect este si faptul ca merg si biciclete in Bucuresti pe trotuar, deoarece, in lipsa pistelor:
- unora le este frica sa mearga pe strada;
- de multe ori, pe strada nu ai loc fizic sa treci cu bicicleta printre masini.

In rest, vad ca atunci cand te inteb clar de poluare fugi ca dracu' de tamaie.

@tatabobu
Ok, care ar fi avantajul din punct de vedere trafic sa ai mai multe biciclete la stop care sa vireze dreapta doar pe verde?
Exemplul complex dat de tine se refera strict la masini.

Cat despre "Tu pe bicicleta si el in Tico sunteti tot de vehicule." hai sa nu ne ascundem dupa degete.
Iesi oriunde pe strada in Bucuresti, stai un minut si vezi cate masini trec comparativ cu numarul bicicletelor.

L.E.
Propuns sa dam jos ochelarii de cal si sa avem o abrodare mai flexibila a problemei.
Sau, daca tot se invoca supermatia Codului rutier, hai sa ne plimbam oriunde in Bucuresti cu codul rutier in mana si sa sa analizam masinille parcate.

L.L.E.
Reiterez intrebarea initiala, la care pana acum nu am primit niciun raspuns: cati dintre participantii la prezenta discutie circula zilnic cu bicicleta in Bucuresti.
b76bgaarh
lipsa unui lucru nu te indreptateste sa fii cocalar, eco.


scuzele pe care le invoci le invoaca orice cocalar care incalca legea, boss.


faptul ca doi tampiti incalca legea nu inseamna ca acel lucru devine corect/legal.


ps. este ca habar nu ai cati biciclisti idioti au impresia ca e drum cu prioritate pe verde intermitent.
gibonu
@b76bgaarh
Nu invoc nicio scuza. Doar prezint realitatea. Daca as invoca scuze, as lasa bicicleta acasa si as merge doar cu masina.

Cat despre "cati biciclisti idioti au impresia ca e drum cu prioritate pe verde intermitent.", am spus deja, exista o gramda de biciclisti idioti.
Recunosc, nu am o cifra concreta.
gabize
Azi un grup de 3 bicicliști adolescenți treceau nestingheriți pe culoarea roșie a semaforului. Semafor doar pentru trecerea de pietoni, nu în intersecție. I-am ajuns până la primul sens giratoriu prin care au trecut nestingheriți, fără a le păsa de trafic.
Nu vreau să spun că e o obișnuință, doar că, ținând cont de traficul din ce în ce mai aglomerat, un astfel de comportament e periculos. Cred că, pentru cine dorește să utilizeze carosabilul pentru deplasare, indiferent de vehiculul utilizat, e necesar un curs și un atestat.
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 23 Jul 2019, 16:54)
L.L.E.
Reiterez intrebarea initiala, la care pana acum nu am primit niciun raspuns: cati dintre participantii la prezenta discutie circula zilnic cu bicicleta in Bucuresti.
*



Incepi si tu ca unu' de pe topicul despre vehicule electrice, care zicea ca cine n-a folosit sa nu-si dea cu parerea? Ai cumva impresia ca intr-o saptamana de pedalat prin Bucuresti tu feresti mai multi tampiti (pietoni, biciclisti, soferi si pasageri la un loc) fata de cati tampiti feresc eu ca sofer?
Stii ca biciclistul poate sa nu stea la semafor daca-si da un pic silinta, si respecta in acelasi timp si codul rutier? Se da jos de pe bicileta si o impinge pe trotuar, trece de coltul intersectiei impingand-o de ghidon, o coboara pe carosabil si se urca inapoi. Et voila, a trecut legal pe rosu. De ce sa fie unii mai egali decat altii in respectarea unor norme convenite de noi toti, si anume ca la rosu stai si astepti? Doar pentru ca nu incurca, e mica si se strecoara? Si un Tico e mic si se strecoara, si un moped e mic si se strecoara. Unde tragi linia? La tractiune animala fata de motorizat? Si-n cazul asta un biciclist pe pedelec unde-l incadrezi, la tractiune umana sau la motorizati? Daca el n-are voie, de ce e mai breaz ala care nu are motor? Daca el are voie, de ce e mai rau ala cu scuterul? Dacai si el si scuteristul au voie, ala cu paraitoarea de 80 de centimetri cubi inmatrioculata de ce n-are voie?

In momentul in care o categorie de oameni e mai egala decat ceilalti nu poate sa apara nimic bun. In momentul in care sunt suficienti biciclisti cretini care trec calare pe trecerea de pietoni, sa le dai si drepturi in plus fata de alti participanti la trafic in alt loc decat pe benzile dedicate nu poate aduce nimic bun.
Bicicleta galbena
1.Acum un an eream in Logan, pe Berzei. Un tip cu bicla mergea pe banda de bicle, insotit de fiu-su (cam 16 ani) pe bicla lui. Trec pe rosu. La semafor ii zic - asa il inveti pe baiat, sa treaca pe rosu??!? - Du-te ma in plwa mea!! expediaza ala catre mine. L-a auzit si fiu-su, ce sa mai zic, viitorul e aranjat.
2. Am mers doua luni cu bicla la servici, zilnic. Eu stau la rosu, altii trec zen pe langa mine, ca nu e si pentru ei. Multi am vazut din astia!
3. Am mers doar pe stradute, pe trotuar sau pe banda de pe Berzei. Pe sosea mi se pare in continuare extrem de riscant.
4. Am renuntat la bicicleta, cel putin pt un timp: intr-o vineri am dat de o portiune (sina de tramvai) extrem de alunecoasa, si am cazut. Eu nu merg foarte tare, dar nici nu ma moscai - viteza bunicica plus roti de 29 inch = cadere zdravana, ma mir ca nu mi-am rupt nimic.
maho
QUOTE(einstein1984 @ 23 Jul 2019, 09:14)

QUOTE
Articolul 16 al Consitutiei romaniei
(1) Cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.*

*


radmasa.gif Bancurile-s in alta parte.

QUOTE(b76bgaarh @ 23 Jul 2019, 18:00)
lipsa unui lucru nu te indreptateste sa fii cocalar, eco.
scuzele pe care le invoci le invoaca orice cocalar care incalca legea, boss.
faptul ca doi tampiti incalca legea nu inseamna ca acel lucru devine corect/legal.

Corect.

Stiu ca zona e de legislatie, da' putin instinct de conservare (fizica si financiara) n-ar strica nici unora nici altora (biciclisti, pietoni, conservari, donatori). Cu politia e clar chestie de noroc sau ghinion.
gibonu
@tatabobu
Cand vorbesti despre un anumit subiect, ideal ar fi sa existe o oarecare implicare in subiectul respectiv.
Concret, cum ar fi ca eu, care n-am schiat niciodata, sa-mi dau cu parerea in topicul dedicat partillor de schi?

In rest, cine nu merge zilnic cu bicicleta, nu are de unde sa stie problemele reala cu care se confrunta cei care merg.
De exemplu, observ ca nu prea intelege nimeni ca exista situatii, destul de dese, in care nu ai loc fizic sa poti trece calare pe bicicleta printre sirul de masini parcare [de multe ori ilegal] si sirul de masini de pa banda 1.

Cat despre "Se da jos de pe bicileta si o impinge pe trotuar, trece de coltul intersectiei impingand-o de ghidon, o coboara pe carosabil si se urca inapoi." care este diferenta intre ce ai spus tu si situatia in care biciclistul, dupa o prealabila si teminica asigurare, vireaza drepta pe rosu?

Sau de ce ar trebui sa ma dau jos de pe bicicleta cand intersectia este oricum blocata?

Doar ca exista o prevedere cu caracter general in codul rutier.

Sper ca a inteles toata lumea ca ma refer strict la viajul la dreapta.

Cat despre asta "In momentul in care o categorie de oameni e mai egala decat ceilalti nu poate sa apara nimic bun." deja te contrazici singur.
Concret, pe pista de pe calea Victoriei, la orele de varf, oricum bicicletele merg mai repede comparativ cu masinile care stau blocate in trafic [probata personal, de multe ori].
Avand in vedere ce ai spus tu, ar trebui desfiintata pista respectiva, deoarece acolo biciclisti au clar in avantaj in fata soferilor. Adica unii sunt mai egali ca altii.

In final, reiterez rugamintea de a aborda mai flexibil subiectul prezentei discutii.

@Bicicleta galbena
Sugestia mea este sa te reapuci de mers cu bicicleta prin oras.
einstein1984
Un politist in intersectie opreste traficul pentru strada cu verde la semafor. Ciclistl ii da inainte. Politistul il ia la rost. Ciclistul "pai era verde...."
Cam ciudata atitudinea politistului fata de ciclisti
Agrig
Pai e normala atitudinea, are numere sa`l identifice?
Are carnet sa i`l ia?
Ce sa faca, sa alerge dupea el sa`l amendeze?
Daca nu`l prinde se face de ris si oboseste degeaba!
Exact ca in cazul pietonilor ce trec aiurea.
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 23 Jul 2019, 21:57)
@tatabobu
Cand vorbesti despre un anumit subiect, ideal ar fi sa existe o oarecare implicare in subiectul respectiv.
Concret, cum ar fi ca eu, care n-am schiat niciodata, sa-mi dau cu parerea in topicul dedicat partillor de schi?
*



Paralela ta nu sta in picioare, pentru simplul fapt ca tu nu te plimbi zilnic altfel decat pe schiuri prin aceleasi zone. Intelegi diferenta? Asa cum eu nu pot sa-mi dau cu parerea despre traficul din Cluj, dar pot sa am una despre cel din Sibiu chiar daca nu-s localnic, asa tu nu poti sa-ti dai cu parerea despre traficul de pe partia TaspanTonGrun din Makarenstan, dar eu pot vorbi despre ce ar trebui si ce nu ar trebui sa faca biciclistii in traficul din Bucuresti. Pentru ca asa cum te-ai exprimat tu (citat aproximativ: "cine nu merge zilnic") eu nu ma incadrez, desi am avut o perioada in care am mers zilnic cu bicicleta prin Bucuresti. Dar chiar daca n-as fi avut-o, pot comenta din punctul de vedere al unui coparticipant la trafic, adica exact ce nu esti tu in raport cu partia de mai devreme. Deci "o oarecare implicare" exista.

QUOTE(gibonu @ 23 Jul 2019, 21:57)
In rest, cine nu merge zilnic cu bicicleta, nu are de unde sa stie problemele reala cu care se confrunta cei care merg.
De exemplu, observ ca nu prea intelege nimeni ca exista situatii, destul de dese, in care nu ai loc fizic sa poti trece calare pe bicicleta printre sirul de masini parcare [de multe ori ilegal] si sirul de masini de pa banda 1.
*



Exact. Si atunci trebuie sa stai. Remarca faptul ca pana acum nimeni n-a zis ca biciclistii ar trebui sa stea in coloana cand e rosu, dar tu vrei cumva sa fie obligatoriu sa li se faca si loc. Adunati-va suficient de multi si faceti scandal ca vreti piste, cand veti fi suficienti veti fi vazuti ca un posibil capital electoral si cineva se va bate cu pumnul in piept ca rezolva treaba. Pana atunci, cata vreme impartim acelasi drum, avem aceeasi cartulie de respectat. Da, stiu, ochelari de cal si toate celelalte.

QUOTE(gibonu @ 23 Jul 2019, 21:57)
Cat despre "Se da jos de pe bicileta si o impinge pe trotuar, trece de coltul intersectiei impingand-o de ghidon, o coboara pe carosabil si se urca inapoi." care este diferenta intre ce ai spus tu si situatia in care biciclistul, dupa o prealabila si teminica asigurare, vireaza drepta pe rosu?
*



Diferenta e ca in varianta prezentata de mine nu incalca nici o regula de circulatie pe drumuri publice, pe cand in varianta prezentata de tine da. In plus nu mi-ai explicat de ce ar trebui ca doar biciclistul sa aiba dreptul asta, si nu si soferul de autobuz. Sau de motocicleta. Pe cand eu ti-am dat un exemplu care arata de ce nu e bine sa fie regula generala.


QUOTE(gibonu @ 23 Jul 2019, 21:57)
Sau de ce ar trebui sa ma dau jos de pe bicicleta cand intersectia este oricum blocata?
*



Da' nu te obliga nimeni. Stai calare pe bicicleta si asteapta ca toata lumea sa se faca verde.

QUOTE(gibonu @ 23 Jul 2019, 21:57)
Cat despre asta "In momentul in care o categorie de oameni e mai egala decat ceilalti nu poate sa apara nimic bun." deja te contrazici singur.
Concret, pe pista de pe calea Victoriei, la orele de varf, oricum bicicletele merg mai repede comparativ cu masinile care stau blocate in trafic [probata personal, de multe ori].
Avand in vedere ce ai spus tu, ar trebui desfiintata pista respectiva, deoarece acolo biciclisti au clar in avantaj in fata soferilor. Adica unii sunt mai egali ca altii.

In final, reiterez rugamintea de a aborda mai flexibil subiectul prezentei discutii.

@Bicicleta galbena
Sugestia mea este sa te reapuci de mers cu bicicleta prin oras.
*



Partea bolduita imi arata ca n-ai inteles ce am zis, si exagerezi ca sa iasa bine pentru punctul tau de vedere. Daca tu chiar ai fi inteles ce ai scris acolo mi-ai fi sugerat sa desfiintam si trotuarele, ca si acolo unii sunt mai egali decat altii. Daca merg alert depasesc traficul auto pe Viilor, de exemplu, intre 17 si 18:30, de la Trafic Greu pana la Pieptanari.
Remarca un lucru, tot ce sustin eu se aplica strict biciclistilor care circula in rand cu traficul. Daca circula pe piste separate nu ma intereseaza daca merg pe contrasens sau nu (pe alti biciclisti s-ar putea sa-i intereseze, si sa fie acuzati ca poarta ochelari de cal si nu inteleg de ce trebuie urmat un set rigid de reguli)
b76bgaarh
de fapt din toata discutia se intelege ca soferul normal este ultimul in scara circulatiei pe drumurile publice, desi regulamentul este acelasi pt toti.



gibonu
@einstein1984
In cazul descris de tine, biciclistul era un idiot.

@tatabobu
Deja deviem discutie spre nuante, analiza pe text, etc. Zicem ca nu m-am exprimat eu coerent si trecem mai departe.

Cat despre "Adunati-va suficient de multi si faceti scandal ca vreti piste, cand veti fi suficienti veti fi vazuti ca un posibil capital electoral si cineva se va bate cu pumnul in piept ca rezolva treaba" da-mi voie sa-ti spun ca esti naiv.
Mai ales intr-un oras ca Bucuresti, biciclistii nu vor fi niciodata capital electoral.

In primul rand, numarul soferilor este infinit mai mare.
In al doilea rand, masina insemna bani rulati (reprezentanta - service / piese de schimb / asigurari / etc).
Pe cand in cazul biciclistilor nu se pune problema de asa ceva.

@b76bgaarh
Este vorba despre un exes de zel (ai deja 3 exemple) din partea Politiei referitor la cei care merg cu bicicleta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.