Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Putina legislatie
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
marksman
Nu doar ca are voie sa te depaseasca prin dreapta, ci are voie sa te injure, sa faca scandal, si sa iti spuna ca nu ai citit codul rutier si ca trebuia sa te asiguri si sa-i dai prioritate. Pe testate.

@gibonu: toata teoria ta cu privire la ce ai patit si "dincolo sunt piste, nu au de ce sa incalce legea" e un sofism. Tu nu faci diferenta intre "lipsa infrastructurii" si "legea in vigoare", nu intelegi rolul politistului si cauti sa pozezi in victima biciclista neinteleasa. E ultimul raspuns pe care ti-l adresez, esti in categoria "biciclistii aia cu drepturi pentru ca-s biciclisti".
Agrig
QUOTE(einstein1984 @ 2 Aug 2019, 09:38)
intrebare poate retorica, daca eu semnalizez sdreapta de pe banda 1, are voie onor ciclistul s ama depaseasca pe dreapta? sau ar trebui sa se incadreze prin stanga mea si sa treaca?
*



Iara incepe balamucul cu devansarea...
In mod normal nu, ca ai semnalizat...da ala n`a vazut!
Daca insa te bagi si`l darimi, nu te`ai asigurat deci?
Oricum biciclistul are prioritate, peste tot, el salveaza planeta, parcarea, CO2, Alasca, balena, rechinu...
Ar trebui in fapt sa fie echipati cu girofar, eu pentru asta as milita, nu sa participe la trafic fara sa stie o regula de circulatie, fara nimic!!
dizzy
QUOTE(tatabobu @ 2 Aug 2019, 10:35)
Uite, mi-am pus cenusa-n cap ca n-am binevoit a trece pe Ist. th G. sa vad cum e, si am EXTRAPOLAT DE LA DATELE PE CARE LE AM, cam cum faci si tu cand zici ca n-ar fi nici o problema sa poata circula biciclistii pe linia de tramvai. Sau sa faca dreapta pe rosu. Sau sa treaca pe bicicleta pe trecerea de pietoni (apropo, facem diferenta intre trecerea de pietoni si cea de biciclete, da? E-n codul ala rigid).
PS: n-ai cerut-o, dar uite si reactie la impunsatura apropo de nedocumentare cu privire la interdictia utilizarii trotinetelor: inafara de ce i-am raspuns lui Sudsemnatu ieri, crede-ma pe cuvant ca in linkul ala pe care l-as pus Ironik in mai scria atunci exact ce a copiat el mai jos in postarea lui de atunci. Cand in mai, zici? A pus Einstein link catre postare.

In continuare astept exemple de gandire flexibila, altele decat "sa ma ierte ca incalc ce nu-mi convine din codul rutier, care oricum e prea rigid". Chiar, io de ce dracu' mai semnalizez? Ca e doar o amarata de contraventie de clasa 1. Daca timp de doi ani nu ma amendeaza nimeni pot sa-l balacaresc pe ala care imi da un avertisment dupa doi ani, ca putea sa fie si el mai flexibil.
*



Nu e panica man, se mai intampla.
Dar nah, chiar pe acolo e vizuina mea, mai stiu chestii, scurtaturi!
tatabobu
Dizzy, nu tie iti raspundeam, doar am interceptat textul colegului si i-am raspuns. Chiar, poate-i mai arati si lui una-alta, pe unde poate merge decent, ca altfel se pomeneste ca-l persecuta toata politia rutiera si-l cauta sa-l amendeze zilnic cand merge pe linia de tramvai prin fata IGP-ului.
dizzy
QUOTE(dizzy @ 31 Jul 2019, 08:56)
Pe bucata aia eu merg prin spate, pe Nastase Pamfil - Paul Greceanu-David Emanuel- (Grigore Alexandrescu - pe trotuar - Calea Victoriei sau Piata Vicotriei - Aviatorilor).
Nu e aglomerat, nu jenez pietonii, etc.
*



I-am zis... a zis ca incearca
einstein1984
QUOTE(Agrig @ 2 Aug 2019, 11:24)
Iara incepe balamucul cu devansarea...
In mod normal nu, ca ai semnalizat...da ala n`a vazut!
Daca insa te bagi si`l darimi, nu te`ai asigurat deci?
O
*


un coleg facea stanga cu masina, semnalizat incadrat corect. A venit unu prin stanga fix cabd demara el=> culpa comuna, unu nu s- aasigurat, altu a depasit pe unde nu trebuia. Gresesc daca zic ca la viraj la dreapta cu ciclist pe acolo ar fi la fel?
tatabobu
Culpa comuna banuiesc eu ca e de la asigurator, nu? Ca de la politie asa ceva a fost mereu cu vina aluia care depaseste in intersectie.
einstein1984
parca a fost si cu politie, ca s-a lasat si cu amenda pentru neacordare de prioritate. Dar nu garantez.
gibonu
@ ady77
Tie ti se pare normal sa fi amendat pentru ca ai mers 3 (trei) metri pe o roata?
Daca da, propun dotarea Politiei Rutiere cu camera de filmat in format super slow motion. La trecere peste o denivelare din asflat este posibil ca roata fata sa se ridice 3 milimetri de la sol, ceea ce contravine flagrant codului rutier. Si asa ceva nu poate scapa fara amenda.

@ einstein1984
WOW. La asta “in general asa mor oamenii in accidente, ca nu se gandeau ca se poate intampla.” nu m-am gandit pana acum.
Credem ca accidentele sunt produse de oameni care pleaca dimineata de acasa hotarati “azi fac accident”.

@ tatabobu
Daca eu spunem ca de la 1 septembrie Olanda interzice bicicletele iar pe pistele de biciclete vor circula exclusiv masini diesel, tu ai fi rostogolit informatia asta mai departe?
Nu te-ai fi gandit putin ca o tara precum Olanda nu ar face niciodata asa ceva?

Semnalizarea este necesara pentru ca cel din spatele tau, indiferent ca este TIR sau trotineta, sa stie ce intentie de deplasare ai.
Asta este inca un raspuns la lungul sir de intrebari pe care mi le-ai adresat. Comparativ, tu inca nu mi-ai raspusn pe cine incurcam cand mergeam cu bicicleta pe linia de tramvai de pe Stefan cel Mare.

Am spus clar ca dupa episodul avertismentului primit, nu am mai mers pe linia de tramvai. Insa ti-a scapat, nicio problema.

@ marksman
Politistii care si-au parcat masina in zona pietonala in fata carciumii din Timisoara, tot un sofism sunt?
Sau si mai bine, asta este “rolul politisului” pe care eu nu-l inteleg? Ma fac ca uit sa te intreb despre abuzul in serviciu.
Inteleg, in lipsa de argumente te retragi din conversatie. Bafta.

@ Agrig
Pana la echiparea biciclistului cu girofar, nu mi-ai raspus la ceea ce te-am intrebat. Asadar, instituim “carnetul pentru pieton”? Ca si el este participant la trafic.
Ca idee generala, nu putem avea un dialog atata timp cat tu ignori ce spune celalalt.

-----------------------------------------

Pentru final, mai adresez inca odata intrebarea de mai jos, la care vad ca pana acum nu a binevoit nimeni sa raspunda.

"Hai sa revenim la exemplul locului de parcare. Gresesc daca in loc sa sun la numarul din geam sun la politie?
Ca in actul normativ scrie clar ca nu ai voie sa ocupi un loc de parcare care nu este al tau, iar noi ca ultra legalisti nu putem iesi din virgula legii.
Pentru a evita discutii inutile, act normativ = lege, ordonanta / hotarere de Guvern, hotarare a Consililul local, dispozitie a Primarului, etc.
"
gabize
QUOTE(gibonu @ 2 Aug 2019, 17:51)
"Hai sa revenim la exemplul locului de parcare. Gresesc daca in loc sa sun la numarul din geam sun la politie?
Ca in actul normativ scrie clar ca nu ai voie sa ocupi un loc de parcare care nu este al tau, iar noi ca ultra legalisti nu putem iesi din virgula legii.
Pentru a evita discutii inutile, act normativ = lege, ordonanta / hotarere de Guvern, hotarare a Consililul local, dispozitie a Primarului, etc.
"
*


Chiar recomand să suni la poliție! Civilizația costă. Dacă vrem ca afară, atunci trebuie să ne și comportăm ca atare!
Eu am probleme cu blocatul porții, motiv pentru care mult timp am lăsat bilețele în parbriz prin care RUGAM să n-o mai facă. N-am rezolvat nimic, dar no, cum să fiu io "gunoi" și să-i fac probleme bietului om, că n-are nici el unde parca... . Locul cu pricina e marcat cu staționarea interzisă!
După ce am clacat și am chemat de câteva ori localii (curios, nu m-a durut și nici n-am avut mustrări de conștiință!) și au aplicat amenzi, preț de aproape un an am cam rezolvat problema. Din păcate oamenii mai uită, se mai mută, apar alții, motiv pentru care problema reapare. După concediu o să încep iar "războiul"...
tatabobu
Eu vad ca tu singur te razboiesti cu minim 5 (ca atatora ne raspunzi in ultima ta postare), contorsionand faptele numai sa iasa ca tine. Mai incerc o singura data, dupa care ma retrag pentru ca in tine nu vad pe cineva deschis la o discutie ci un propovaduitor al unor adevaruri imuabile.

"daca tu spuneai ca Olanda asa si pe dincolo" nu e acelasi lucru cu locul din care mi-am luat eu informatia. Site-ul asta pe care a aparut in mai fix textul citat de Ironik in postarea asta, adica bucata asta de text ca la ea faceam referire:

QUOTE
Les engins de déplacements électriques (hoverboard, gyropodes, monoroue, trottinette électrique) sont interdits sur les voiries publiques (trottoirs et voies de circulation). Les vélos sont considérés comme des véhicules et doivent circuler sur la chaussée.


nu este vocea lui Icsulescu. Daca esti un pic atent vezi despre ce site e vorba.

Intre timp au nuanta un pic treaba, adica au ramas interzise pe toate caile publice trotinetele cu motor, dar despre cele electrice spun doar ca ai OBLIGATORIU nevoie de asigurare (un fel de RCA) ca utilizator, si au inventat alta categorie pentru vehiculele cu motor electric:

QUOTE
Trottinette (avec moteur)

Son utilisation est interdite sur les voiries publiques (trottoir, voie de circulation ou piste cyclable).

De plus, tout comportement dangereux mettant délibérément la vie d'autrui en danger peut être puni d'1 an d'emprisonnement et de 15 000 € d'amende.

L'utilisation est autorisée sur les voiries privées (par exemple, chemin d'une propriété privée, allée d'une résidence privée).

Le maire peut interdire l'usage des engins à roulettes sur tout ou partie du territoire de sa commune, en fonction des circonstances locales.

  [...]

L'utilisateur d'une trottinette électrique (y compris les trottinettes en libre service) a l'obligation d'avoir une assurance responsabilité civile. Cette assurance couvre les dommages causés à autrui (blessure d'un piéton, dégâts matériels sur un autre véhicule, ...). Il est recommandé de contacter son assureur pour, par exemple, adapter son contrat d'assurance habitation ou souscrire un contrat d'assurance spécifique.


E, acum uita-te la cum ai formulat tu toata tarasenia asta si zi-mi cu mana pe inima ca n-ai prezentat-o tendentios, si ca paralela ta are acoperire.


Partea a II-a: paralela cu Tico. iti amintesti ca pomeneam de stalpi? Ei bine, daca nu-s e cu atat mai bine. Un Tico poate sa traga pe linia de tramvai de pe contrasens ca sa lase cale libera unei masini de politie sau de pompieri sau de salvare, iar pe refugiu n-are de ce sa se urce ca tramvaiul nu-l ajunge din urma. E ceva cui demarajul, avand in vedere coeficientul foarte mic de frecare la rostogolire fier pe fier fata de cauciuc pe beton sau asfalt (nu da cu pietre, nu stiu cu ce-i acoperita suprafata dintre sine de pe la IGP). Luand astea in considerare, degeaba te lauzi ca mi-ai raspuns, cand raspunsul tau nu aduce niste argumente care sa se bazeze pe altceva inafara rigiditatii codului rutier. Despre care tu spui ca nu e un argument suficient in cazul tau, deci nici in al meu nu trebuie sa fie.

Partea a III-a, semnalizarea: ma bucura faptul ca ai pretentia ca eu (adica alt participant la trafic) sa urmez un cod arbitrar de reguli pe care stii ca ar trebui sa le respect, dar tu nu ai obligatia asta. Cu ce te incurc daca fac stanga fara sa franez si fara sa semnalizez cand sunt inaintea ta pe banda, si merg cu viteza traficului din zona? Cam asa si tu cu mersul pe linia de tramvai.

Partea a IV-a, ce-i zisesi timisoreanului. Mai ales condescenta din spatele chestiei asteia:

QUOTE
Inteleg, in lipsa de argumente te retragi din conversatie. Bafta.


Stii ca de la mine se vede altfel? Si anume marksman a vazut ca nu are cu cine dialoga, si n-are chef sa-si piarda vremea doar pentru ca cineva greseste pe internet?

Si ultima parte:


QUOTE
"Hai sa revenim la exemplul locului de parcare. Gresesc daca in loc sa sun la numarul din geam sun la politie?
Ca in actul normativ scrie clar ca nu ai voie sa ocupi un loc de parcare care nu este al tau, iar noi ca ultra legalisti nu putem iesi din virgula legii.
Pentru a evita discutii inutile, act normativ = lege, ordonanta / hotarere de Guvern, hotarare a Consililul local, dispozitie a Primarului, etc. "


Ai vrut tu sa faci ceva dar nu ti-a iesit, taman pentru ca ai fortat prea tare paralela. Nu gresesti daca suni la numarul din geam, nici macar ca ultalegalist. Ca nu iesi din litera legii. Care nu prevede ca o singura cale este de urmat ca obligativitate legala pentru cetateanul care vrea sa-si rezolve problema, si anume sa-si poata folosi locul inchiriat. Ci lasa la latitudinea ta daca vrei sa chemi sau nu politia (legal, OK) daca vrei sa-l suni pe om si esti dispus sa-l astepti (legal, OK) daca n-ai chef sa-l suni si stai si astepti a prost pana vine sa-si ia masina (iarasi legal, OK) sau il astepti sa-i spargi fata. Caz in care vei avea de-a face si cu cealalta parte a legii, dar iarasi - numai daca te reclama. Dupa cum are dreptul, dar nu si obligatia.
Agrig
QUOTE(gibonu @ 2 Aug 2019, 16:51)
@ Agrig
Pana la echiparea biciclistului cu girofar, nu mi-ai raspus la ceea ce te-am intrebat. Asadar, instituim “carnetul pentru pieton”? Ca si el este participant la trafic.
Ca idee generala, nu putem avea un dialog atata timp cat tu ignori ce spune celalalt.



Domnule, v`am raspuns, nu ignor pe nimeni insa un moderator a sters raspunsul meu, probabil era offtopic.
Era mai lung, dar in spiritul intrebarii va raspund, da, cind va avea pietonul roti atunci va avea nevoie de carnet.
Da, participa la trafic insa la traficul pietonal unde eu cu masina nu particip deci nu`i coleg de trafic cu mine.

<span class='edit'>2 Aug 2019, 18:25:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 2 Aug 2019, 14:39)
un coleg facea stanga cu masina, semnalizat incadrat corect. A venit unu prin stanga fix cabd demara el=> culpa comuna, unu nu s- aasigurat, altu a depasit pe unde nu trebuia. Gresesc daca zic ca la viraj la dreapta cu ciclist pe acolo ar fi la fel?
*



Eu zic, nu gresiti, totusi, depasire este cind se trece pe cealalta banda, biciclistul sau motociclistul pot devansa un autovehicol si nu se considera depasire.
Deci la ora actuala te poti alege cu niste surprize din acestea neprevazute.
Totusi biciclistul poate devansa un autovehicol dar conform legii biciclistii nu au voie sa circule in paralel, acuma intreb si eu, clar pe mine ma pot devansa dar un biciclist il poate devansa pe celalalt tinind cont de ce spune legea?
Si apropo de girofar, am vazut bicicleta de politie cu lumini rosu/albastru si ceva sirena pe ea!
Din pacate n`am facut foto, era acum citiva ani la un post de politie din Caras.
Politistul s`a uitat strimb la mine cind l`am intrebat daca a oprit vreo masina la semnalele lui de pe bicicleta!
einstein1984
https://www.facebook.com/globalcyclingnetwo...?type=2&theater

la naiba, ciclistii care se respecta codul rutier fac asta ca sa fie de treaba..... e un favor catre soferi. radmasa.gif
ady77
Eu zic sa ii lasam sa mearga pe bicicleta si pe unde le este interzis, ca nu deranjeaza.

https://zdbc.ro/video-politistii-locali-inc...sa-totul-balta/

gibonu
QUOTE(dizzy @ 2 Aug 2019, 15:45)
I-am zis... a zis ca incearca


Am trecut vineri seara, pe la ora 18:00 pe str. Nastase Pamfil, am continuat pe intrare Galati pana in Vasile Lascar.
Insa fiind perioada de concedii/vacante, strada a fost pustie, nu m-am intersectat cu nicio masina. Vedem dupa 1 octombrie cum va fi situatia, dupa ce se termina vacante / concedii si incep toate, de la cresa la universitati.

Oricum, multumesc pentru sugestie.


5 Aug 2019, 15:25:
@gabize
Exemplul tau cu blocarea portii este total diferit comparativ cu blocarea unui loc de parcare.
In cazul tau, este vorba despre blocarea unei cai de acces, care poate avea consecinte foarte grave in caz de incendiu, de exemplu.

Cei care blocheaza o cale de acces sunt niste idioti care trebuie amendati corespunzator, incat data viitoate sa nu mai faca. Ca ai fost tu baiat bun si n-ai sunat din prima la politie este alta problema.

Sigura exceptie in care poti parca in fata unei porti este accea cand ramai in masina pe toata durata stationarii. Sau in care cel mult cobori langa masina ca sa fumezi o tigara. In niciun caz "ma duc 2 minute pana la chiosc sa-mi iau parizer".

@Agrig
Interesant punctul tau de vedere conform caruia pietonu participa doar la "traficul pietonal unde eu cu masina nu particip deci nu`i coleg de trafic cu mine".

Din asta cel putin eu inteleg ca pietonul nu trebuie sa cunoasca un set minim de reguli precum semnificatia zebrei, a culorilor semaforului, a locurilor prin care poate traversa in lipsa se semafor sau zebra, etc.

In plus, observ ca am fost ignorat total atunci cand am adus in discutie oportunitatea unor cursuri (in scoala / liceu) referitor la legislatie minima rutiera, ecologie, notiuni de baza de educatie financiara.

@tatabobu
Voi incerca, in alta postarea sa mai dau cateva exemple concrete referitor la o gandire flexibila. Vor fi exemple care n-au legatura cu trafic rutier, masini, biciclete, etc.
tatabobu
Amuzant este faptul ca-n discutia asta tu esti cel rigid. Indiferent cati iti spun ca unele chestii nu-s OK, tu zici in continuare ca nu deranjeaza pe nimeni. Desi, la cat de multi oameni ti-au raspuns aici in ultima saptamana, ar trebui sa fie evident ca deranjeaza. dar e mai simplu sa ne etichetezi pe noi drept aia rigizi care mai departe de regulament nu vad.
gibonu
@tatabobu

Asa este, eu sunt cel rigid.

Ca sa-ti arat cat de rigid sunt, cazul meu cu mersul pe linia de tramvai il excludem din discutie, ca sa nu se considere ca sunt eu subiectiv.
Bineinteles, recunosc ca am gresit, ca nu trebuia sa merg 2 ani pe linia de tramvai, ca politistul a dat dovada de flexibilitate maxima cand nu m-a amendat.
Mai trebuie sa adaug ceva?

Insa cum ramane cu restul situatiilor in discutie?
Concret, orasul este plin de masini parcate aiurea, cazane care afuma strada si idioti care merg cu viteaza, etc. Insa problema mare este ca un biciclist a mers 3 metri calare pe bicicleta pe trecerea de pietoni.
Sau altul (nu in Bucuresti) a mers 3 metri pe o roata.

Contraventii imense, care, conform codului rutier trebuie aspru pedepsite.
Acum cine este cel rigid?

Toti participantii la prezenta discutie (de fapt toti membrii forumului) sunt parteneri egali de dialog.
Insa asta nu inseamna ca trebuie sa fiu de acord cu sustinerile (de multe ori neargumentate) ale lor.
Si mai clar: iti aduc cateva sute de oameni care voteaza un anumit partid. Insemana ca vei vota si tu partidul respectiv?

Repet, ai putina rabdare, pentru ca voi mai incerca sa expun doua exemple concrete de gandire flexibila.
tatabobu
Daca biciclistul are voie sa mearga 3 metri pe o roata fara sa fie pedepsit in vreun fel, ar trebui ca si soferul sa aiba voie sa intoarca cu frana de mana fara sa fie pedepsit. Suficient de nerigid? Acum pe bune, ce mare lucru daca fac si io o intoarcere cu frana de mana? Nu pun pe nimeni in pericol, nu? Ca io-s cu capul pe umeri, si o fac atunci cand nu e nimeni pe drum, si asa mai departe. dar legea trebuie sa se aplice tuturor, nu doar celor care gandesc.
Daca biciclistul are voie sa mearga 3 metri pe trecerea de pietoni calare pe bicicleta, hai sa aiba voie si soferul sa intoarca de exemplu ca boul asta. Nu? Pentru ca egalitate and shit.
Tu zici ca-s neargumentate pentru ca argumentul principal e cel pe care-l refuzi. Daca esti intr-adevar convins ca problema e la cum e reglementat, lupta sa modifici regulamentul ala, nu-i considera rigizi pe cei care ti-l aduc drept argument. Ca dusa la extrem atitudinea ta duce la matematici alternative. Ca mie nu-mi convine ca 1+2=3, si-s rigizi aia care considera ca io gresesc atunci cand spun ca 1+2=4.

EDIT: "aspru pedepsit"...ma faci sa rad. Nu-s trecute la contraventii de clasa 1? Adica cea mai mica dojana? Sau iar aducem argumentul "sigur, pe mine ma vezi ca merg fara maini, da' ia uite-l pe ala cat fum lasa-n urma"?
Agrig
QUOTE(gibonu @ 5 Aug 2019, 11:54)


@Agrig
Interesant punctul tau de vedere conform caruia pietonu participa doar la "traficul pietonal unde eu cu masina nu particip deci nu`i coleg de trafic cu mine".

Din asta cel putin eu inteleg ca pietonul nu trebuie sa cunoasca un set minim de reguli precum semnificatia zebrei, a culorilor semaforului, a locurilor prin care poate traversa in lipsa se semafor sau zebra, etc.



Domnule, ti`am mai raspuns in trecut, din pacate a fost moderat post-ul, probabil si asta, deja este trolling ce faceti.
Pietonii trebuie sa stie 5 reguli, zebra, semafor, coltul strazii si sa circule pe linga drumul public, nu pe el, daca`i pe el pe cealalta parte in rest, nu circula pe drumurile publice, nu da prioritate, sta la semafor pe trotuar, ca da, n`are pista de biciclete insa are trotuar, asta e asa de greu de inteles?
Biciclistul trebuie sa stie toate cite le stie un motociclist sau mopedist si aia dau examen.
Deci lasati pietonul in pace cu cele 5 reguli ale lui concentrati`va pe cei care cu adevarat sint in pericol dar si sint periculosi.
Atit timp cit n`ai cum sa`i identifici in trafic si sa`i obligi sa nu mai foloseasca mijlocul de transport, adica bicicleta cind fac greseli grave li se rupe de lege la colegii nostri de trafic biciclisti.
Legislatie in scoli, se facea, unii retineau, altii nu, si toti participau la trafic.
Asta este realitatea, fix ca pe timpuri la scoala, aveam materii cu VP, verificare pe parcurs, ni se cam rupea, altceva erau cel la care dadeai examen, asta este natura umana.
Vrei sa obtii ceva, verifici temeinicia cunostiintelor.
ady77
QUOTE(gibonu @ 5 Aug 2019, 17:28)
Insa cum ramane cu restul situatiilor in discutie?
Concret, orasul este plin de masini parcate aiurea, cazane care afuma strada si idioti care merg cu viteaza, etc.
*


Pai solutia corecta e sa se aplice legea si in cazul lor si nu sa nu se mai aplice legea nimanui.
einstein1984
eu zic ca trebuie sa dam dovada de putina flexibilitate in cazul masinlor parcate aiurea, in definitiv nu prea sunt alte optiuni.....
bucatzel
QUOTE(gibonu @ 5 Aug 2019, 16:28)
Insa cum ramane cu restul situatiilor in discutie?
Concret, orasul este plin de masini parcate aiurea, cazane care afuma strada si idioti care merg cu viteaza, etc. Insa problema mare este ca un biciclist a mers 3 metri calare pe bicicleta pe trecerea de pietoni.
Sau altul (nu in Bucuresti) a mers 3 metri pe o roata.
*



"Nenea-nenea-nenea, da' si Gigel a aruncat cu scaunul"
einstein1984
si ala cu 3 metri pe o roata, a facut-o fix in fata politistilor iesiti la o tigara....
DApophis17
Mie imi place selectia naturala, daca pica prostul si crapa, nerespectand legea, ma lasa rece. Daca face rau cuiva pentru ca a bravat, ma revolt, evident, ca orice om dar sper sa nu faca rau cuiva apropiat mie pentru ca tot la selectie naturala se ajunge... nu-s extremist, dar pe bune, las-o dracului cu mersul pe linia de tramvai, pe bune, ca deja esti penibil.
Ti-am inteles oful si argumentele, majoritatea a inteles, dar ajunge.

Iar mersul intr-o roata se face in parcuri amenajate, ce mama naibii. E tot selectie naturala, daca prostul a bravat in fata politiei. Poate chiar nu stia iar acum invata putina legislatie ca sa nu mai ia amenzi aiurea; cu un drum ii mai invata si pe aia cativa apropiati lui, deci amenda aia pentru mersul intr-o roata are rol educational si de preventie, pentru pielea lui in primul rand.

PS: Tu poti merge mai departe pe linia de tramvai daca chiar crezi ca e normal, inafara de politie probabil nu te va opri nimeni iar peste 8 ani intri in cartea recordurilor ca primul tramvai uman.
psychoo
QUOTE(gibonu @ 5 Aug 2019, 11:54)
[...]
@gabize
Exemplul tau cu blocarea portii este total diferit comparativ cu blocarea unui loc de parcare.
In cazul tau, este vorba despre blocarea unei cai de acces, care poate avea consecinte foarte grave in caz de incendiu, de exemplu.

Cei care blocheaza o cale de acces sunt niste idioti care trebuie amendati corespunzator, incat data viitoate sa nu mai faca.
[...]



Hai sa fim putin flexibili in gandire. Cate incendii ai vazut tu acolo unde e poarta in ultimii 50 de ani? Care sunt sansele ca fix cand parcheaza cineva acolo sa ia foc si sa fie nevoiti pompierii sa ajunga acolo?
Si chiar daca ar fi sa se intample (care sunt sansele) sunt convins ca persoana in cauza va auzi sirenele si va cobori sa isi mute cotetul.
Si chiar daca nu e nimeni parcat, daca in spatele portii se afla o masina nu oricum trebuie sa iasa afara ca sa faca loc utilajului?

In caz ca e neclar: nu sunt de acord cu parcatul aiurea si blocatul cailor de acces, doar imi exersam gandirea flexibila.
Dar cum e tipic romanesc: io le stiu pe toate, ceilalti is niste prosti domne!
VladSoare
QUOTE(DApophis17 @ 6 Aug 2019, 08:46)
Mie imi place selectia naturala, daca pica prostul si crapa, nerespectand legea, ma lasa rece.
*

Da, numai să nu pice și să crape în fața mașinii tale, că atunci n-o să te mai lase rece. Că tot tu tragi toate ponoasele, indiferent dacă ai vreo vină sau nu.

DragosP
Tot selecție naturală se numește.
VladSoare
Mda, dar cînd cînd o plătești tu, parcă nu mai e chiar motiv de bucurie.
DApophis17
Se intampla si accidente, in adevaratul sens al cuvantului, cand toata lumea procedeaza corect.
IRONICK
Ma scuzatz! Am si eu o problema cu biciclistii in Bucuresti. Nu mai respecta nici o culoare a semaforului si nici sensurile de circulatie ale strazilor. Ce faaacem in cazul asta?
Daca la inceput si cei cu trotinetele se mai fereau de traficul intens, acum deja se comporta ca cei de mai sus.
psychoo
Fii mai flexibil in gandire
gibonu
@ tatabobu
Iti voi raspunde intr-o postare separata.

@ Agrig
Ideea este ca acel curs de legislatie sa fie ceva atractiv si eventual interactiv. Daca vine un militian care citeste codul rutier celor de clasa a 4-a n-am rezolvat nimic.

Tin minte ca in ’88 – ’89 se faceau astfel de cursuri / activitati, care culmea pentru acea vreme, erau atractive si interactive. Chiar am facut parte din echipa scolii, am fost la un concurs la Palatul Copiilor din Bucuresti, acolo am dat un fel de test de legislatie rutiera (pe echipa), era un poligon care imita strada (treceri de pietoni, indicatoare, intersectii, etc) pentru mersul cu bicicleta.
Daca atunci se putea, azi de ce nu se poate face ceva similar, bineinteles adaptat metodelor contemporane?
Precizare: nu regret in niciun fel perioada comunista si nu sunt un fan al comunismului.

Cat despre “materii cu VP” poti sta linistit. Azi sunt materii cu examen, teza, medie, etc si cu toate astea suntem campioni europeni la numarul de analfabeti functionali.
Asta dupa ce s-a trecut de etapa “verifici temeinicia cunostiintelor.”

@ ady77
Nu stiu cum este la Bacau, pentru ca spre rusinea mea n-am fost niciodata acolo. Doar l-am tranzitat de cateva ori.
Insa in Bucuresti strada este plina de masini parcate aiurea si relative des apare cate un cazan care gazeaza strada sau cate un idiot care merge cu viteza.

@ einstein1984
Asa este, foarte bun exemplul.
Meseriasul din link-ul de mai jos, deoarece “in definitiv nu prea sunt alte optiuni” a parcat pe linia de tramvai:
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/eve...tramvai-1150005

Mai mult de o ora n-au circulat tramvaiele, insa asta chiar nu-I asa o mare problema.

Probabil ca Politia Rutiera era ocupata (timp de peste o ora) sa-l caute pe Gigel care “a aruncat cu scaunul".

@ psychoo
Poate nu m-am exprimat eu destul de clar si imi cer scuze pentru asta.
Poate porni un incendiu in curtea respectiva si proprietarul imobilului vrea sa scoata masina din curte ca sa nu arda si ea.

Cat despre “sunt convins ca persoana in cauza va auzi sirenele si va cobori sa isi mute cotetul” vezi link-ul de mai sus, din care rezulta ca meseriasul care a parcat pe linia de tramvai, nu a vazut, mai bine de o ora, coada de tramvaie.
Sau tramvaiele n-au sirena asa ca acel meserias nu are nicio vina?

@ IRONICK
Deja ma dor tastele de cate ori am spus: exista o gramda de biciclisti idioti. Insa asta nu inseamna ca toti cei care merg cu bicicleta sunt idiotii.

6 Aug 2019, 19:23:
@DApophis17

Pare ca "ai deschis aparatul mai tarziu" ni n-ai apucat sa citesti ceea ce am spus inainte ca tu sa postezi.
Nicio problema, vezi mai jos.

QUOTE(gibonu @ 5 Aug 2019, 18:28)
Ca sa-ti arat cat de rigid sunt, cazul meu cu mersul pe linia de tramvai il excludem din discutie, ca sa nu se considere ca sunt eu subiectiv.
Bineinteles, recunosc ca am gresit, ca nu trebuia sa merg 2 ani pe linia de tramvai, ca politistul a dat dovada de flexibilitate maxima cand nu m-a amendat.
Mai trebuie sa adaug ceva?


Foarte interesanta teoria ta cu "selectia naturala". Doar ca se aplica cu succes in Evul Mediu, nu in anul 2019 intr-un oras (culmea) capitala al unui stat UE.

In rest, te rog putina atentie la limbaj. Cum am spus, oricine este partener egal de dialog, cu conditia sa poate purta o convesatie in mod civilizat.
einstein1984
1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor

Art. 160. + (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:


e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;

e cel putin a 3a oara cand ma intalnesc cu un flashmob din asta de incurca circuatia (exceptie facand pe aia demergeau la mare cu escorta politiei). Vis pentru unu de vroia sa faca dreapta pe sebastian, a stat dupa cel putin 2 de ciclisti care megeau inainte pe langa el.
[attachmentid=1628107876]
DApophis17
Sunt situatii si oameni care doar cu limbaj dur inteleg.

Vazusem ce ai scris mai devreme, inainte de a porni eu aparatul la care tu nici nu gasesti butonul. Degeaba dupa atatea postari o dai pe "bine, bine, am inteles" cata vreme e absurd ca s-a ajuns la atatea postari si mai ales atata timp cat tu chiar crezi ca e oarecumva normal sa mergi pe linia de tramvai in zona aia unde intamplator se intrunesc niste conditii sa zicem speciale. Nu vreau sa redeschid tema asta, ca abia ai lasat-o balta (sper). E democratie, prin urmare faci ce vrei si cum crezi; democratie inteleasa gresit de multa lume, pare ca inclusiv de tine, pentru ca esti capabil sa zici asta:

QUOTE(gibonu @ 6 Aug 2019, 17:17)

Precizare: nu regret in niciun fel perioada comunista si nu sunt un fan al comunismului.

*



Se pare ca nici comunismul nu l-ai inteles; nici atunci si nici acum. Nu am pretentia sa intelegi democratia si impactul pe care il au sau il pot avea actiunile tale, chiar daca sunt sub deviza democratiei si a drepturilor de pretutindeni.
gibonu
@einstein1984
Este total aiurea ce fac biciclistii din poza postata de tine. Personal, nu i-am inteles niciodata pe cei care procedeaza asa, nu inteleg ce vor sa obtina.

Si indiferent ce vor sa obtina, actiunea lor ar fi fost mai eficienta daca ar fi mers in sir indian, asa cum prevede legea.

Sigura execeptie cand pot merge precum in poza postata de tine, este in cazul unui protest organizat si aprobat, cand ocupa o banda de circulatie, sunt flancati de Politie, etc.

L.E. Sper ca nu este nevoie sa precizez ca nu am participat niciodata la o actiune precum cea din poza si ca niciodata nu am mers in trafic intens in paralele cu alti biciclisti.

In cazul competitiilor cicliste pe sosea, atunci se inchide sectorul de drum, dar asta-i alt discutie.

@DApophis17
Aprecizez si salut schimbarea limbajului.

In rest, foarte interesant ceea ce spui. Prima data vorbesti despre "selectia naturala" in anul 2019, in UE, apoi vorbesti despre democratie. Foarte tare.
Agrig
QUOTE(gibonu @ 7 Aug 2019, 09:19)
Personal, nu i-am inteles niciodata pe cei care procedeaza asa, nu inteleg ce vor sa obtina.




Eu inteleg manifestarile de acel gen si pina la urma vor obtine dreptul de a circula cu un carnet de biciclist!
radmasa.gif
einstein1984
daca pentru scuter trebuie categoria AM (si ala merge cu 45, cicistii pt depasi lejer viteza asta chiar si fara asistare electrica.), de ce nu si la bicicleta?
gibonu
@Agrig
Corect. Daca te uiti atent la poza, vezi si banner-ul pe care scrie "vrem permis de conducere pentru biciclete".

@einstein1984
Referitor la "si ala merge cu 45, cicistii pt depasi lejer viteza asta chiar si fara asistare electrica", mi-e clar, avem doar doua optiuni:
- fie mersul pe biciclete iti este o activitate complet straina;
- fie iti pierzi timpul cu noi pe aici iar locul tau ar trebuie sa fie in plutonul din Turul Frantei.

Asa, ca fapt divers, cat crezi ca poate mentine o viteza de (lejer) peste 45 km/h un biciclist obisnuit, pe o bicicleta (mecanica) obisnuita (nu cursiera de carbon de mii de euro)?
Sper ca-i clar ca nu vorbim despre ciclistii profesionisti sau de maniacii fitnes-ului.
Agrig
Acuma mai ridem, mai glumim insa aberatii de genul celei din foto precum si incalcari flagrante ale legii, gen trecut pe rosu o sa duca in curind la alte "aberatii" precum permisul de confucere.
Referitor la viteza, sa fim noi sanatosi de cite ori m`au saltat biciclistii mergind cu 30-40Km la ora prin oras, in panta, ce sa mai spun.
De mers repede se poate merge mai ales pe distanta scurta, totul este sa ai antrenament.
Copii fiind faceam naveta vara pe 7Km cu bicicletele, ii faceam in 15 minute cu biciclete normale, Carpati si Tohan, bineinteles cu pinioane spate "de cimpie" cu 16 dinti si rotile beton. Normal eram 5 cam de acelasi calibru si tineam pasul unul cu altul.
einstein1984
cand mergeam cu scuterul m-a lasat unu cu o cursiera in urma, si eram in limitare pe bulevardul unirii, deci cam plat.... Nu inteleg de ce excludem bicicletele cu asiatare electrica, si pegas are... nu e mii de euro una.
IRONICK
QUOTE(gibonu @ 6 Aug 2019, 18:17)
@ IRONICK
Deja ma dor tastele de cate ori am spus: exista o gramda de biciclisti idioti. Insa asta nu inseamna ca toti cei care merg cu bicicleta sunt idiotii.
*

Nu, nu generalizez. Am pedalat si eu o vreme. Doar ca procentul se schimba. Exponential.
Si nu din cauza celor care schimba tabara, ci a celor care intra direct in aia naspa.

In parcul IOR erau o gramada de 'idioti' imbracati ca la Tour de France, care claxonau pe toata lumea sa dispara de pe banda de biciclete cand parcul era plin. Si erau majoritari. Acum s-a schimbat legea, nu mai au voie deloc. Era simplu sa convietuiasca impreuna? Da, dar nu voiau sa faca concesii. Acum au ramas fara jucarie din cauza comportamentului.

Si o sa repet, nu am nimic personal cu o categorie anume. Biciclisti, motociclisti, automobilisti etc
ady77
Crestini, ghosnisti rolleyes.gif
IRONICK
Incurci termenii boss. Nu baga ortodocsii in aceeasi oala cu restul.
MuciX
QUOTE(IRONICK @ 7 Aug 2019, 14:43)
In parcul IOR erau o gramada de 'idioti' imbracati ca la Tour de France, care claxonau pe toata lumea sa dispara de pe banda de biciclete cand parcul era plin. Si erau majoritari. Acum s-a schimbat legea, nu mai au voie deloc. Era simplu sa convietuiasca impreuna? Da, dar nu voiau sa faca concesii. Acum au ramas fara jucarie din cauza comportamentului.
*


Peste tot sunt cativa agresivi.
De vreo luna se lucreaza la schimbarea sinelor de metrou la mine in sat. Inclusiv alea de suprafata. Au adus autobuze in loc si au facut statii ad-hoc. Pe trotal. Pistele de biciclisti de pe trotuar nu au fost modificate si taie statiile temporare. Sau statiile sunt peste piste, cum o fi. Si asteptam intr-o seara autobuzul in statie. Cativa oameni erau pe pista de biciclisti. De fiecare data cand venea cate un biciclist claxona/suna ca disperatul, dar nu incetinea deloc, evita la limita pe cate cineva in ultimul moment. Ba chiar un idiot care avea si remorca din aia s-a urcat cu roata remorcii pe bombeurile unuia mai cascat si tot el facea ca toate alea.

Frate, am inteles era pe pista, dar cat de disperat esti? De altfel voi cand mergeti pe mijlocul strazii soferii ar trebui sa va gratuleze pentru gestul vostru umanitar de a merge cu bicicleta.

"talibani" sunt peste tot, si pe bicle si in ONG-uri si in masini, elicoptere, etc
IRONICK
Cativa? ...
Si-au educat si copii sa faca la fel. Este ca o ura, o frustrare. Nu ocolesc, nu reduca viteza. Parca vor sa depasesca la numar automobilistii idioti.
gibonu
@Agrig
Daca puteai sa mergi cu aprox. 30 km/h pe Carpati sau Tohan, inseamna ca atunci aveai o conditie fizica de invidiat, mult peste medie.

@IRONICK
Cei din parc imbracati ca la Turul Frantei fac parte dintr-o categorie aparte. Sunt dispusi sa investeasca foarte multi bani in bicicleta / echipament (doar ochelarii de soare costa cateva sute de Euro) insa nu sunt dispusi deloc sa pedaleze. De foarte multe ori ii vezi imbracati ca pentru o etapa din Tur, insa ei vin cu bicicletele pe masina pana la intrarea in parc.

Ca fapt divers, un cursierist care se respecta, merge cel putin 100 km cand iese la plimbare. Stiu oameni a caror plimbare de duminica este Bucureti - Ruse si retur.
Sau oameni pentru care o tura cu bicicleta insemana Oradea - Bucuresti in 3 zile, via Cluj si Brasov.
Pe acesti oameni nu-i vei vedea niciodata prin parc claxoanad pietonii.

@MuciX
Cum spuneam, exista o gramda de idioti care merg cu bicicleta.
MuciX
Daca ar fi existat cursuri rutiere pentru biciclisti as fi zis ca ii invata acolo ca pista e a lor si au drepturi depline, inclusiv sa calce pietoni aflati pe ea, precum soferii au dreptul legal si moral sa calce pietoni care traverseaza neregulamentar, dar nu e cazul. Nici macar in Statul Politienesc Germania nu e obligatoriu curs de educatie rutiera.

Bine, la cat de incet merg masinile prin oras, ma mir ca apar accidente.
IRONICK
Stiu, categoria respectiva nu iese pentru 5-10km intr-un parc. Si nu o sa-i vezi expunandu-se aiurea in trafic. Tin la siguranta lor.
Pasiune, dorinta, psihic etc
gibonu
@MuciX
"Statul Politienesc Germania" este la peste 100 de ani in fata RO la domeniul infrastructura, plecand de la ICE, trecand pe la autostrazi si terminand cu pistele pentru biciclete.
VladSoare
Și cu toate astea, după cîte se vede, bicicliștii tot niște nesimțiți ordinari sînt, ceea ce dovedește că pistele de biciclete nu rezolvă problema. Sau cu alte cuvinte, scuza "sînt nesimțit în București pentru că nu-mi face statul piste" nu e valabilă.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.