Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Putina legislatie
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Tamango
Eu nu inteleg o chestie ... pana la urma circulatia pe trotuare, conform Codului Rutier e permisa sau nu ? Pentru ca sunt 2 articole care se bat cap in cap referitoare la biciclisti:

Art. 161. -
(1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

si

i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;

Deci la litera c ni se interzice sa circulam pe trotuare daca nu exista piste iar la litera i se interzice circulatia pe partea carosabila daca exista trotuar ? Ma intereseaza daca "trotuarul" cum e definit in Codul Rutier poate fi asemuit cu "cale laterala".

De ce am pus topicul asta ? Pentru ca azi m-am luat in gura cu un meltean de gardian public care-si face veacul prin cartier si care mi-a zis ca n-am voie cu bicicleta pe trotuar. Iar cum drumul meu se intersecteaza des cu zona idiotului vreau sa am replica pregatita ... presimt ca nu ma va lasa in pace fara o spaga mica.

excl.gif

Si ca sa fiu politically corect am facut un inventar la articolele din Codul Rutier pe care le incalc zilnic si pentru care merit amendat:

Art. 14. - In circulatia pe drumurile publice, bicicleta trebuie sa fie:
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor; (nu am claxon, in magazine se gasesc doar porcarii)

Art. 160. (4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata. (nu am casca, dar se considera ca nu incalc legea, nu ?)

Art. 161. -
(1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor; (ca doar nu-s nebun sa ma bag in trafic cu bicicleta ... sunt motociclist si stiu ce inseamna)

k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor; (ma plimb des in parc cu ea)

n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor; (nu am claxon, dupa cum ammai zis)

o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped; (sa fim seriosi, cati dintre voi merg pe trecere pe langa bicicleta ?)

Ce ziceti cat e amenda ? smile.gif
Muttley
- am luat demult amenda pentru mers pe trotuar;
- casca iti recomanda s-o porti, nu te obliga;
- avertizor sonor o lae. Ce sa faci cu el?!?
- este de bun simt si oportun sa traversezi pe langa bicicleta.

Dezvolt putin partea cu mersul pe trotuar - am luat amenda pentru ca m-am luat in gura cu el, n-am oprit, iar peste cam o ora am trecut iar prin zona, era si el si m-a-nghesuit. Am depus contestatie si a ramas avertisment.
Normal ca n-ai sa mergi pe strada cand e riscant, iar daca e sa te opreasca ii explici (frumos) ca ti-e frica de trafic si o sa te lase-n pace.
gotty
QUOTE(Tamango @ 5 Sep 2010, 22:46)
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped; (sa fim seriosi, cati dintre voi merg pe trecere pe langa bicicleta ?)
*



si injuri conservarii ca nu opresc,nu?
Tamango
Nu, nici vorba ... am zis ca sunt in ilegalitate smile.gif
ccezar2004
pana la urma legislatia e cam slaba si deloc aplicata... nici contra soferilor nici contra biciclistilor...

pana la urma... circul pe banda I... e normal ca alta masina sa se suie pe mine pe principiul "du-te bai acasa cu jucaria ta!".... sau ar trebui sa ma depaseasca regulamentar ca si cum ar depasit alta masina?..

am gasit ceva mai complet...
QUOTE
Conditiile tehnice minime pe care trebuie sa le indeplineasca bicicletele, mopedele, vehiculele cu tractiune animala si cele trase sau impinse cu mana

Art. 14. - In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
cool.gif prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.
Art. 15. - Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent- reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.

Utilizarea partii carosabile
Art. 100. - Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

Art. 142. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

Reguli pentru alti participanti la trafic
1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor
Art. 160. + (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.
(2) Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule.
(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.
(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor" ;
cool.gif sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;
m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;
n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;
r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului.

sursa: http://www.pedaleaza.ro/info/reglementari-...biciclisti.html
klaus
QUOTE(Tamango @ 5 Sep 2010, 22:46)
Deci la litera c ni se interzice sa circulam pe trotuare daca nu exista piste iar la litera i se interzice circulatia pe partea carosabila daca exista trotuar ? Ma intereseaza daca "trotuarul" cum e definit in Codul Rutier poate fi asemuit cu "cale laterala".
*

Parerea mea este ca trotuarul nu este nici "poteca" nici "cale laterala" nici "acostament"
Calea laterala in opinia mea e un fel de drum ("drum public - orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier"). Problema e ca acea "cale de comunicatie" laterala poate fi intr-adevar si "pietonala", adica ... trotuar.

Interpretarea legii trebuie sa aiba in vedere producerea de efecte. Deci interdictia de a merge pe o trotuar trebuie interpretata, zic eu, in sensul de a exista interdictia, nu de a nu exista. Din acest motiv eu zic ca trotuarul este altceva decat "calea laterala" pentru ca altfel interdictia de a merge pe trotuar nu ar produce efecte.
Tamango
Mda, bun raspuns. In opinia ta si referindu-ne strict la litera legii, argumentul meu poate avea sanse intr-o eventuala contestatie a unei amenzi ? Din moment ce "cale laterala" sau "acostament practicabil" nu sunt definite clar in Codul Rutier interpretarea mea este viabila ? Poate avea castig de cauza in pledoaria unui avocat destept ?
PhilipMorris
Revin cu topicul eu fiind unul din cei care mai merg pe trotuar uneori din cauza aglomeratiei precum si a gropilor de pe drum. Am citit legea si este exact ceea ce i-as spune politistului daca m-ar opri. Ca eu de fapt folosesc acostamentul, si nu trotuarul.
In dex este bine definit si anume ca sunt doua lucruri distincte. Acostamentul este la inaltimea drumului, pe lateralul acestuia, iar trotuarul este delimitat prin inaltare. Deci ar pica din start daca politistul ar cunoaste definitia lor din Dex.
Tamango
Mai am o nelamurire. In Bucuresti sunt foarte multe treceri de pietoni cu semaforizare comuna pietoni + biciclisti, iar pista de biciclete se continua pe cealalta parte a trecerii de pietoni. In cazul asta, pe verde, eu am voie sa traversez PE bicicleta ?
Stefan
NU.

Regulament pentru aplicarea Ordonantei de urgenta privind circulatia pe drumurile publice nr 195/2002 - valabil din 01 dec.2006

QUOTE
Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
[...]
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;
[...]
Serpico
Ar trebui sa fie marcata si pista de biciclete, langa trecerea de pietoni, ca in poza de mai jos:

user posted image
Tamango
Exact, numai ca pista nu e marcata la majoritatea trecerilor, deci semaforul ala de biciclisti e inutil. Treaba facuta ca la romani sad.gif
Stefan
Degeaba e marcata si trecerea. Daca legea zice ca nu ai voie, nu ai voie. Marcajul acela nu este legal in Romania. Si nici semafoarele. Asa pot si eu sa desenez urme de pasi prin mijlocul unui mare bulevard si sa zic ca pe acolo am voie sa trec.
Serpico
Daca e marcata pista de biciclete alaturi de trecerea de pietoni, e voie sa treci pe bicicleta (daca ai verde). Nu incalci articolul citat, deoarece traversarea nu o faci pe trecerea de pietoni, ci pe pista de biciclete.
klaus
Eu cred ca treaba e mai nuantata.
Daca nu e pista, parerea mea e ca nu e voie, chiar daca e semafor.
Daca insa este pista, eu zic ca da, biciclistul are voie sa fie pe bicicleta. Deduc asta din art. 135 din ROUG care zice:
QUOTE
Art. 135. - Conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere si in urmatoarele situatii:
:
g) cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare;
Daca el face viraj, in mod evident pista aia traverseaza o alta strada. Deci exista situatii in care pista traverseaza o strada si biciclistul nu numai ca poate fi pe bicicleta, dar are si prioritate.
In plus de asta, daca e desenata ca atare o pista de bicicleta, respectiva pista nu e trecere "destinata pietonilor" ci e trecere destinata bicicletelor (de altfel exista interdictia altor participanti la trafic de a merge pe pistele de biciclete).

Pe scurt, parerea mea este: daca nu e desenata pista de biciclete, indiferent daca exista semafor pentru biciclete sau nu, pe trecerea de pietoni biciclistul nu are voie sa fie pe bicileta. Daca e desenata pista, are voie.
VladG
De acord cu klaus in problema de mai sus.

Dar sa vedeti cat cunosc legislatia cei care instaleaza indicatoarele... biggrin.gif

Pe DN1, la intrarea in Piata Arcului de Triumf, sens Miorita-Arc, avem cea mai lata pista de bicicleta din Romania!!! Asta conform indicatoarelor rutiere.
Cum asa? Pai desteptii in loc sa presemnalizeze traversarea drumului de catre pista de biciclete cu acel triunghi cu margini rosii ce incadreaza un biciclist (indicator de avertizare), au folosit indicatorul cu disc albastru si bicicleta alba. E pus unul inclusiv pentru benzile de pe axul central al bulevardului. Deci toate benzile bulevardului sunt de fapt pista de bicicleta, conform semnalizarii asteia cretine! radmasa.gif
marius80_eugen
Eu am vb putin cu un politist pe motor si mi-a spus clar ca am voie sa traversez PE bicla NUMAI daca sunt si semafoare separate pentru bicla sau indicatoare care sa atentioneze soferii ca sunt si piste de biciclete si ca nu conteaza ce este desenat pe jos ! Ideea este ca traversarea se face PE bicla , dar la viteza f mica , de genul "la picior" astfel incat masinile sa aiba timp sa opreasca .
O rezolvare ar fi daca vrei sa traversezi neaparat pe bicla , sa mergi incet , odata cu pietonii , altfel trebuie sa te dai jos de pe bicla .
Eu personal nu incurajez biciclistii sa traverseze pe bicla trecerile de pietoni , opresc pe cat posibil aproape de ei si cu o claxon scurt , ca sa-i descurajez . Problema este ca abia se vad pietonii de dupa masini si copaci la unele treceri , iar biciclistii care merg repede , nu ai timp sa-i observi .

O chestie f nasoala a fost ieri langa Arcul de Trimf , unde unul cu un Logan era sa o ia pe una cu o bicla inchiriata pe capota . Tipa a vazut verde si a traversat cu viteza dintr-o parte in alta si dupa o banda dubla in care soferii apucasera sa opreasca , mai era o banda simpla in care tipa ajunsese prima , neasteptand si pietonii si pedaland puternic ... acolo era sa si-o fure rau .
Daca scuteristii au fost destul de rau "loviti" de lege , cred ca o sa urmam si noi , daca vor creste numarul de accidente . Rau nu ar fi sa se faca anumite cursuri , mai ales pentru cei care nu au vre-un fel de categorie de carnet . Majoritatea celor care inchiriaza biciclete din parcuri sunt off-line cand merg pe bicle prin oras sau prin parcuri , sunt inconstienti , nu au nici un fel de treaba cu legile si multe din biclele inchiriate chiar sunt jafuri care nu ar trece "ITP-ul" daca le iei la verificat .
klaus
Ca ai intrebat un militan, am inteles, dar ce argumente ar avea in sustinerea pe care o face, nu am inteles.
buntom
"Conditiile tehnice minime pe care trebuie sa le indeplineasca bicicletele, mopedele, vehiculele cu tractiune animala si cele trase sau impinse cu mana

Art. 14. - In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
cool.gif prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.
Art. 15. - Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent- reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.

Utilizarea partii carosabile
Art. 100. - Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

Art. 142. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

Reguli pentru alti participanti la trafic
1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor
Art. 160. + (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.
(2) Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule.
(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.
(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor" ;
cool.gif sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;
m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;
n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;
r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului."

Merit sa fiu inchis la Alcatraz pentru toata viata.
Val3ntin0
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;

Legea asta este foarte clara, si se refera clar la toate trecerile de pietoni!
Si acum o sa ziceti ca daca intersectia e semaforizata si daca e rosu la masini putem trece, sau daca este nu stiu ce dunga pt biciclisti putem trece pe ea.. ok.. dar legea asta cuprinde si trecerile de pietoni unde nu sunt semafoare, si care sunt destule, unde ca sofer te enervezi cand vezi ca vine un idiot in viteza sa treaca el repede, si in spatele lui mai apare si un copil cu care se plimba si pe care il invata sa faca asemenea greseli.. asta este parerea mea..
Eu unul nu mi-as invata copilul mai ales sa treaca asa pe nici o trecere, ci pe langa ea, cum a zis cnv mai sus este de bun simt si mai bine pentru el..

Ca pieton sau biciclist eviti mai usor un incident in trafic, decat un sofer care se apropie de trecere cu 40-50 km/h sau mai mult!!! Si stim cu totii ca de obicei este mai mult!


r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;

Si asta imi place ca lege si respect pentru toti ce poarta vestele reflectorizante seara!!!
Doar prostii rad de acele veste si nu constientizeaza cat il ajuta ca il vede din timp pe biciclist!
Liviu
Cred ca asta se incadreaza la legislatie smile.gif ...
nasty
QUOTE(marius80_eugen @ 20 Jun 2011, 08:35)


O chestie f nasoala a fost ieri langa Arcul de Trimf , unde unul cu un Logan era sa o ia pe una cu o bicla inchiriata pe capota . Tipa a vazut verde si a traversat cu viteza dintr-o parte in alta si dupa o banda dubla in care soferii apucasera sa opreasca , mai era o banda simpla in care tipa ajunsese prima , neasteptand si pietonii si pedaland puternic ... acolo era sa si-o fure rau .

*



Acolo se intâmpă mereu accidente, din cauză că pietonii au verde, mașinile care vin spre Piața Presei au roșu, iar mașinile care vin spre centru au galben intermitent, care le dă senzația ca trebuie sa treacă repede sa nu prindă roșu. Am vazut de multe ori cum prima mașina a oprit să cedeze trecerea pietonilor, cum e normal și a fost tamponata din spate de a doua.
Oricum e o zonă periculoasă mai ales pentru bicicliștii care trec repede fară să se asigure că au fost văzuți, chiar dacă au verde.
De fiecare dată când trec, pe trecerea de pietoni, pe verde, normal, văd privirea șoferilor, care in sfârșit văd verdele de la pietoni și opresc, dar paradoxal, galbenul intermitent, nu are nicio semnificație pt ei.
tribunul
Galbenul intermitent, indiferent de situatie are o singura semnificatie "ATENTIE".
nasty
Exact, atenție la trecerea de pietoni, bine marcată și semnalizată, ba chiar si cu semaforul pe verde ( pt pietoni), atenție la pietoni, atenție la bicicliștii, care au pistă dublă, lângă cea de pietoni și cu toate astea multe mașini incearcă să-ți taie calea, sub nasul polițiștilor. și nu devin atenți decât când te au in fața capotei.
Art 53
"(2) Semnalul de culoare galbena intermitent permite trecerea, conducatorul de vehicul fiind obligat sa circule cu viteza redusa, sa respecte semnificatia semnalizarii rutiere si a regulilor de circulatie aplicabile in acel loc."
Deci trebuie să oprească dacă sunt pietoni și biciclști angajați în traversare.
tribunul
Intram intr-o alta polemica, vroiam sa zic ca un semnal galben intemitent inseamna doar atentie, nu te obliga la nimic, alte semne sau indicatoare te obliga.
nasty
A mai primit vreun biciclist amendă?
tatabobu
Pentru ce?
sorin1983
n-a purtat centura
tatabobu
Din poza pare a fi una din doua: lipsa casca (habar n-am daca se da amenda pentru asa ceva) sau nerespectarea indicatorului "Accesul interzis tuturor vehiculelor", care e vizibil . Cred ca era si pe segmentul de drum pe care sunt ambii.
miki
Occhi de soim... smile.gif
Casca nu e obligatorie, ramine semnul d circulatie....
sorin1983
http://www.avocatnet.ro/content/articles/i...le-publice.html
nu stiu cat de exacte sunt datele dar se pare ca purtatul unei casti e recomandabil.

Alte interdictii pe care le au biciclistii sunt:
sa traverseze drumurile publice, pe trecerile de pietoni, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta;
De asta am eu drag cel mai tare...
bucatzel
QUOTE(tatabobu @ 22 Jul 2016, 10:38)
Din poza pare a fi una din doua: lipsa casca (habar n-am daca se da amenda pentru asa ceva) sau nerespectarea indicatorului "Accesul interzis tuturor vehiculelor", care e vizibil . Cred ca era si pe segmentul de drum pe care sunt ambii.
*


Bingo, ca poza ii din zona pietonala. Amu' ce pot sa zic, greseala fetei, daca vrei sa mergi cu bicicleta pe acolo, bagi viteza, sa stii ca nu se mai deranjeaza organu' sa te opreasca. Sau nush, functiona schema cand eram minor.
corbex
Io cred c-a oprit-o sa i se uite la țîțe.
miki
nu cred... ca se uita in jos
sau acu' o fi rusinat ca s-a uita sus?! blink.gif
nasty
QUOTE(bucatzel @ 22 Jul 2016, 10:26)
Bingo, ca poza ii din zona pietonala.
*



Da, zonă pietonală.
Fata a motivat că a mers pe bicicletă că nu era la acea oră niciun pieton și nu a jenat pe nimeni. Se văd câțiva, dar departe.
Andy_ACS
Din pacate nu m-am mai plimbat cu bicicleta de ceva vreme.
Discutand cu cineva, mi-a spus ca ar fi auzit ca se dau amenzi pentru biciclistii care nu poarta vesta reflectorizanta.
S-a schimbat legea in acest sens si nu mai e voie pe drumurile publice fara vesta? Chiar daca ai Far/Stop?
gabize
Eu știu doar de aceste prevederi, dar nu sunt biciclist:

OUG 195/2002, republicata:
ART. 70
(3) Bicicletele și mopedele care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare.
IRONICK
Dar cu cei care merg cu trotinetele (electrice) pe drumurile publice ce facem?
Este omologata trotineta pentru circulatia pe drumurile publice?
Andy_ACS
Prevederea mentionata se refera la bicicleta in sine. Daca am far, dinam, stop, ochi de pisica si in plus ma plimb ziua, e nevoie sau nu de vesta?
Cei care va plimbati acum, purtati asa ceva? Ati avut probleme?
Ma bate gandul sa ma dau o tura in minivacanta, dar parca nu as pune vesta pe mine...
einstein1984
daca nu depaseste 25 de km/h e asimilata biicletei si s-ar aplica acelasi reguli, peste 2( e moped, trebuie nr itp rca.... Problema e ca unele au stop.. la 10 cm de sol si porpietarul nu da 8 lei pe o vesta.
Andy, vesta se poarta dupa lasarea noptii, chiar daca ai stop si ochi de pisica, vesta ajuta un sofer sa te clasifice ca biciclist si nu ca pe o pisica care se uita la el. Eu as zice ca o vesta e ca centura la masina.
gibonu
QUOTE(Andy_ACS @ 24 Apr 2019, 13:29)
Cei care va plimbati acum, purtati asa ceva? Ati avut probleme?


Da. Daca merg pe un drum aglomerat port tot timpul vesta.

QUOTE(Andy_ACS @ 24 Apr 2019, 13:29)
Ma bate gandul sa ma dau o tura in minivacanta, dar parca nu as pune vesta pe mine...


Vreun motiv anume pentru care nu ai purta vesta.
Cum ti s-a mai spus deja, vesta o porti in primul rand pentru siguranta ta.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 24 Apr 2019, 15:11)
daca nu depaseste 25 de km/h e asimilata biicletei si s-ar aplica acelasi reguli, peste 2( e moped, trebuie nr itp rca.... Problema e ca unele au stop.. la 10 cm de sol si porpietarul nu da 8 lei pe o vesta.
Andy, vesta se poarta dupa lasarea noptii, chiar daca ai stop si ochi de pisica, vesta ajuta un sofer sa te clasifice ca biciclist si nu ca pe o pisica care se uita la el. Eu as zice ca o vesta e ca centura la masina.
*

Printre masini cand il vezi zici ca sunt persoane care stau din cauza pozitiei.
Andy_ACS
QUOTE(gibonu @ 24 Apr 2019, 16:14)
Vreun motiv anume pentru care nu ai purta vesta.
Cum ti s-a mai spus deja, vesta o porti in primul rand pentru siguranta ta.
*



Ma duc pe la tara in minivacanta, nu am mai mers de 2 ani cu bicicleta, vreau sa ma plimb putin 10-15 km pe acolo local. Nu merg pe drumuri aglomerate.
Sunt de acord ca esti mai vizibil cu ea, dar pe unde merg eu cred ca e ok.
Ma interesa strict legal daca sunt obligat sau nu (ziua, pe lumina, pe drum public judetean, bicicleta e echipata complet cu lumini fata spate si catadioptri).
Agrig
Pe valea Muresului intr`o localitate dintre Deva si Arad adjunctul sefului de post ii troznea cu amenzi de le sareau fulgii la aia de n`aveau vesta reflectorizanta pe timpul zilei, cum ii prindea cum ii amenda.
Cind l`am intrebat daca nu cumva doar pe timpul noptii trebe mi`a zis : ce, tii cu ursu?
Ii vezi dumneata pe astia da atunci cind se intuneca se dau jos si imbraca vesta?
Daca`i las asa toti zic ca o iau seara, stau seara sa`i adun de sub rotile TIR-urilor? am adunat deja 3!
Ii troznesc de nu se vad!
Am avut la post veste si le`am dat sa aiba!
Nici sa le ia pe ei nu pot?
Las` pe mine!
biggrin.gif
Era turbat rau omul dupa ce avusese vreo 2 accidente mortale si ceva raniti grav in perioada de campanie agricola de toamna.
dizzy
Eu merg tot timpul cu farul și stopul aprinse.
Lasă să fie mai bine prea multa lumina decât prea putina.
IRONICK
QUOTE(Agrig @ 24 Apr 2019, 17:42)
Nici sa le ia pe ei nu pot?
*
Sa vezi corporatistu' de Bucuresti pe trotineta electrica. Au impresia ca 20km/h la nivelul solului nu inseamna nimic. Abia daca vezi unu-doi intr-o luna cu casca.

einstein1984
Daca ti se pare cald cu veste, exista niste hamuri cu doar o curea diagonala, tot e mai bun decat nimic.
Ai cu trotinetele mai si vireaza brisc cand vad o moneda de 0 de bani pe jos, cu rotile alea de patina cu rotile nu prea treci peste denivelari.
einstein1984
QUOTE(dizzy @ 24 Apr 2019, 20:04)
Eu merg tot timpul cu farul și stopul aprinse.
Lasă să fie mai bine prea multa lumina decât prea putina.
*


problema e ca stopurile si farurile de biucileta nu respecta vreo norma anume ca alea de masini, deci pot fi niste licurici obositi de ii vezi doar de la 10 metri sau farul din alexandria cum are dr Mke care mai si topaie de la furca si orbeste tiristi.
dizzy
Pe spate am un stop decent, cat sa se vada bine noaptea;
Farul as vrea sa-l schimb cu unul cum are fiu-meu, nu orbeste tiristii, dar cred ca e mai bun decat lumanarile de la Dacia 1310.
Acu nah, fiind si automobilist si biciclist, cam inteleg cata lumina e recomandata. Nici sa dobor avioane, nici sa nu ma vad de la 10m.
Nu mergem interurban, noaptea oricum mergem foarte rar, pe drumuri luminate, si in special, cand sunt cu fiu-meu, mergem 90% pe trotuar.
IRONICK
Franța interzice circulația trotinetelor electrice pe trotuare

QUOTE
astfel, potrivit noilor reglementări, persoanele care circulă cu trotinete electrice pe trotuare vor fi sancționate cu amenzi de până la 135 de euro.

Reglementările figurează într-un proiect de decret elaborat de Ministerul Transporturilor în colaborare cu Ministerul de Interne. Decretul urmează să fie aprobat de Consiliul de Stat din Franța. Printre noile dispoziții se numără interdicția de a circula pe trotuar cu un vehicul care poate depăși viteza de 25 km/h. Vehiculele electrice de genul trotinetelor vor putea atinge cel mult 50 km/h și vor rula doar pe piste speciale. Circulația trotinetelor pe trotuare va fi interzisă, la fel și pe șosele.


Franta, o tara cu o legislatie normala. Dar comentariile de supt articol absolut normale pentru Romania. Asa oameni, asa tara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.