salut azi am cumparat un claxon pt dsn dar am observat ca cel vechi are doar o mufa cel nou are 2 sti cineva ce trebuie sa il fac? sau e special pt dsn?
sorin1983
8 Nov 2010, 16:12
La cel cu 2 papuci de la papucul "-" (minus) tragi un fir la caroserie(eventual il legi la suport). Cel vechi avea minusul prin suport, cel nou are minus prin al doilea papuc.
poti fi mai explicitit te rog frumos ca am 1000 de draci ca sa farmat claxonu si merg fara
tr04www
8 Nov 2010, 16:48
cel vechi avea doar o mufa(cea pentru +)pentru ca masa(-) si-o lua prin surubul ala in care era prins de caroserie.asta nou daca zici ca are doua mufe trebuie sa faci asa:in mufa aia pe care e desenat + bagi firul care il aveai bagat si in claxonul ala vechi.iar de la mufa - tragi un fir pentru masa undeva pe caroserie(adica legi un fir de caroserie si il legi si de mufa aia).garantat va functiona.
ursu_florin2002
8 Nov 2010, 17:22
Da , de orice masa. De orice tabla , fier , ceva sa faca masa (vezi sa nu fie vopsit).
ok ms frumos raman dator dau o bere:) adica suc suntem soferi:))
serviccom
8 Nov 2010, 17:29
Si la roata e masa, nu pricep de ce l-ai lega de capota si nu de surubul cu care prinzi claxonul.
Maskatu
8 Nov 2010, 17:29
De ce doamne iarta-ma l-ai lega de capota?
De ce nu il legi de o janta ca si acolo cred ca e masa. Trage fir pentru minus de la caroserie, dar nu de la capota sa atarna firele aiurea-n tramvai.
nu l-am legat doar am dat un exemplu .. tu de ce zici sa il leg ?
Maskatu
8 Nov 2010, 17:53
Depinde unde este pozitionat. Eu am renuntat la amplasarea "din fabrica" anume in spatele proiectorului drept pentru ca in cateva luni murea claxonul, infundat de la noroi/apa/zapada praf. Asa ca am montat claxoanele in compartimentul motor langa baterie. Minus direct de la baterie si plus de la firul din fabrica. Poti sa iei minus de la orice surub, chiar si de la surubelele ce tin farul pe pozitie.
Maskatu
8 Nov 2010, 18:43
Completeaza la profil locatia.
My controls>Edit Profile info>Your Location
serviccom
8 Nov 2010, 19:17
Esti din zona.
tr04www
8 Nov 2010, 20:12
suntem cativa teleormaneni pe forum.eu, serviccom, danxkc, iliuta, parca e si un baiat la dacia clasic, plus altii care or mai fi.
serviccom
8 Nov 2010, 20:53
Facem si noi o intrunire supernovisti in tr
facem la turnu magurele ca sunt mai multi cu supernove aici si cu motor de renault ..noi ne strangem in fiecare sambata la ora 17 suntem de obicei maxim 10 masini
9 Nov 2010, 15:36:gata am rezolvat ms
! treaba cu intalnirea?
Maskatu
9 Nov 2010, 16:00
Pai zi cum ai rezolvat, sa stie si altii, care poate au nevoie de ajutor.
pai cel vechi avea doar o singura mufa cea pentru + iar - isi lua de la surubul ala care il prindeam iar cel nou avea 2 mufe + si - si am facut asa + am pastrat mufa iar pt minus am tras un cablu de la - si am legat de fierul de unde il prind cu surubu ala
Cine imi explica si mie de ce nu merge dimineata claxonu...e umezeala??? e blocul de lumini defect??? apoi dupa 10-20 de minute (cateodata) mai porneste....si la amiaza e ok....functioneaza....acuma eu intreb> DSN are 1 sau 2 claxoane?...nu dati cu paru ca am auzit si eu de pe al unu.....cica sunt masini cu 2 claxoane si e posibil sa nu mearga unu deloc(in cazul meu), iar altul sa functioneze defectuos?
Cat m-ar ajunge un alt claxon nou?...Se poate monta si al-2lea in caz ca nu are....asa sa fie unu in plus....nu de alta dar stiti cum e...DACA SE STRICA VREO UNUL
Numai bine!
Maskatu
25 Nov 2010, 12:55
Din fabrica are o prastie de claxon care este situat fix in spatele proiectorului dreapta unde este aruncat tot noroiul, praful, toata apa, etc.
Ai verificat plusul de la claxon, respectiv masa (minusul)? Poate ca s-au oxidat firele...
Un claxon nou costa 30-40-50 de lei, depinde ce model cumperi, cu o goarna sau doua, adica inalte si joase.
Se pot monta si 3 claxoane, si 4 si 5, depinde unde le pui si cum tragi firele.
danxkc
25 Nov 2010, 13:22
am luat eu 2 claxoane 17 lei
dar are 2 mufe cel vechi are una singura
Maskatu
25 Nov 2010, 13:26
Cel vechi are o singura mufa, adica PLUS pentru ca isi lua minusul de la caroserie. Daca te-ai uitat la claxonul vechi, probabail ca ai vazut ca este prins cu o platbanda, de un surub ce iese din mjlocul claxonului. Aia este masa (minusul). Claxoanele noi de prin comert au doua fire, adica plus si minus. Poti sa tragi firul ala la caroserie la un surub ceva, iar plusul de la firul ce deja il ai.
Eu am mai montat inca doua cu sunetul reglabil (cam la interval de terta)si imi place cum se aud.
gcgeorgescu
26 Nov 2010, 15:33
al meu e din 2003 acolo si nu sa infundat chiar suna ca dracii, dar ma rog daca la voi sa stricat...
Problema nu e ca s-ar fi defectat,ci ca are un sunet anemic.
QUOTE(danxkc @ 25 Nov 2010, 13:22)
am luat eu 2 claxoane 17 lei
dar are 2 mufe cel vechi are una singura
Am tras o raita prin magazine si am gasit tot felul de claxoane universale, TOATE CATE DOUA, PERECHI adik!....toate erau ambalate asa...preturi diverse....pana si bosch-ul are asa ceva insa la un pret MARE(80 roni !?) ...totusi e un amarat de claxon ma voi limita la unul acceptabil la pret undeva intre 20 ron pana la 30 ron!
Acuma eu intreb>....le montez pe amandoua pe acelasi fir....adica fac o punte si le prind pe caroserie unul langa altul....e ok...sa trag si al doilea de pe acelasi fir?? ce consum are un claxon....ce fir sa pun....ramane cablajul acelasi???
De montat....le voi monta undeva in stanga langa baterie cum a facut maskatu....zic si eu ca e cel mai bun loc si protejat....nu???
o seara buna!
djasu82
26 Nov 2010, 20:10
ma da ce tot le faceti la claxoanele astea ca nu va inteleg ?
De ce vrei sa ai doua unu nu ajunge ? , regleaza-i amplitudinea din surubul de reglaj daca are si vei surzi.
Vrei doua punele in paralel , vrei sa fi mai sigur ca nu se intampla nimic montezi un releu care actioneaza claxoanele .
daca tot vb de claxoane si eu l-am mutat de la locul lui din fabrica pt ca tot la 2 luni cumpatam altul:)) m-am saturat si l-am mutat.
va pun 3 poze cu pozitia lui sper ca acolo sa nu mai intre apa la el, cu toate ca ie destul de jos si poate mai ajunge apa vad pe parcurs asta, mi-a fost mult mai usor sa il montez acolo decat ori altundeva, firul de plus doar l-am scos din aparatoarea de plastic si l-am pus in claxon iar minusul de la un surub se vede firul alb,
eu am avut un tip de claxon de nu avea nici plus nici minus desenat si nici bornele nu erau una mai mica si una mai mare le-am legat la nimeriala da cred ca astea sunt ceva claxoane care nu tin cont de plus si minus.
[attachmentid=1627675802] [attachmentid=1627675803] [attachmentid=1627675804]
cristi_supernova
26 Nov 2010, 22:26
Dar sunteti pusi rau pe stricat. Am masina din 2001 si pana acum nu am umblat deloc la claxon si se aude ca in prima zis si sunt foarte multumit de sunetul lui.
danxkc
26 Nov 2010, 22:48
nu e greu sa il schimbi cititi mai sus
QUOTE(cristi_supernova @ 26 Nov 2010, 22:26)
Dar sunteti pusi rau pe stricat. Am masina din 2001 si pana acum nu am umblat deloc la claxon si se aude ca in prima zis si sunt foarte multumit de sunetul lui.
PENTRU d-nul cristi_supernova
Te rog! Fara cometarii aiurea si offtopic....nu se apuca nimeni de stricat nici o masina!
Daca ai fi citit de la inceputul topicului ai fi vazut despre ce este vorba...in cazul meu acel minunat claxon chiar nu mai functioneaza si din ce am gasit prin magazine sunt perechi.....de aceea eu chiar ar trebui sa-l schimb si totodata sa-i schimb si locatia...pentru a evita eventualele deranjamente....inteles???
Sa auzim numai de bine!
Maskatu
28 Nov 2010, 18:30
Interesanta conceptie... daca ai ceva stricat la masina si vrei sa repari acea piesa sau sa o inlocuiesti, se considera ca "strici masina"... si mai bine lasi piesa defecta. Daca tu nu ai avut probleme cu claxonul, nu inseamna ca din toate super novele ce mai ruleaza, nu se mai poate strica la vreuna claxonul.
Dupa cum am mai spus, claxonul este pozitionat prost din fabrica, mai exact in spatele proiectorului dreapta unde prinde tot noroiul si toate mizeriile de pe drum. Eu am mutat locul claxonului in compartimentul motor insa nu sunt multumit de ele. Vreau sa pun unul de logan care este net superior.
djasu82
28 Nov 2010, 20:52
QUOTE(dymmy @ 28 Nov 2010, 14:04)
PENTRU d-nul cristi_supernova
Te rog! Fara cometarii aiurea si offtopic....nu se apuca nimeni de stricat nici o masina!
Daca ai fi citit de la inceputul topicului ai fi vazut despre ce este vorba...in cazul meu acel minunat claxon chiar nu mai functioneaza si din ce am gasit prin magazine sunt perechi.....de aceea eu chiar ar trebui sa-l schimb si totodata sa-i schimb si locatia...pentru a evita eventualele deranjamente....inteles???
Sa auzim numai de bine!
Se poate curata clasonul , nu stiu de care ai vezi daca poti sa-l desfaci , nu e cine stie ce sunt doua bobine bobinate si o lamela care intra in vibratie la atractia campuli creat de cele doua bobine si asa lamela intra in vibratie si produce sunetul .
Eu nu as da bani si pe astea , vrei ceva beton cumpara trompeta
QUOTE(djasu82 @ 28 Nov 2010, 20:52)
Se poate curata clasonul , nu stiu de care ai vezi daca poti sa-l desfaci , nu e cine stie ce sunt doua bobine bobinate si o lamela care intra in vibratie la atractia campuli creat de cele doua bobine si asa lamela intra in vibratie si produce sunetul .
Eu nu as da bani si pe astea , vrei ceva beton cumpara trompeta
ok,
mersi si de aceasta idee...il voi da jos si voi incerca sa-l desfac sa-l curat....sau cum???
dau cu WD 40....si ceva de genu....nu? eventual daca gasesc noroi...voi vedea...si contactele....insa ma gandesc ca ma omoara frigul nene!!! mai prind eu o zi cu soare si macar 10 grade cu plus????
AM MAI INTREBAT EU.....CINEVA CU UN GARAJ PRIN ZONA IASULUI??? MA DEPLASEZ SI FAC CINSTE/ NE INTELEGEM...SUNTEM COLEGI CE NAIBA???
cristi_supernova
29 Nov 2010, 15:28
Nu mai sariti asa pentru ca am spus-o ca pe o gluma. Dar de voi sunteti oameni seriosi nu glumiti
Bafta!
Maskatu
29 Nov 2010, 16:19
Tinand cont de faptul ca suntem pe un forum unde lumea comunica prin "scris" nu prea avem cum sa ne dam seama ca spui ceva in gluma sau nu. De obicei se folosesc smile-urile tocmai pentru a iti "exprima" in scris "emotia" sau ma rog, ce simti tu, adica daca vorbesti serios sau nu. Si cum nu ai pus nici un smile, am crezut ca vorbesti serios.
pician90
29 Nov 2010, 17:13
QUOTE(djasu82 @ 28 Nov 2010, 21:52)
Eu nu as da bani si pe astea , vrei ceva beton cumpara
trompeta am vazut prin magazine genul de trompeta care suna exagerat de tare(avea un mini compresor sau ceva de genu) la 75 de lei.
cristi_supernova
29 Nov 2010, 17:30
O sa incerc sa folosesc smile-urile ca sa fie totul in regula.
Va place sa sune asa tare?
Mai am unul pe la bloc cu un logan are trei claxoane pe ea se aude zici ca e tir. Nu le vad rostul, dar de fiecare cu rotitele lui
Maskatu
29 Nov 2010, 20:20
Eu o sa imi pun unul de logan. Claxoneaza destul de "tare". Sunt destul de importante, in principal pentru claxonatul idiotilor care nu cunosc prea bine legile .
cristi_supernova
29 Nov 2010, 20:37
Nu am zis ca nu sunt importante. Am spus ca nu le vad rostul celor 3 claxoane. Nu cred ca trebuie sa iti pui 3 claxoane pe masina.
eu va recomand o goarna de locomotiva
cristi_supernova
29 Nov 2010, 20:48
Ma indepartez de la subiect. E ceva de genul cum imi spunea mie un prieten.
Are o dacie si imi spunea "frate eu am pe masina 3 carburatoare"... i-am spus si lui cred ca unul la motor si doua de rezerva in portbagaj
Maskatu
15 Jul 2013, 07:52
De ceva vreme ma cam seaca claxoanele astea. Am avut doua claxoane (inalte si joase) pe care le-am mucit dupa ce am fost nevoie sa claxonez o perioada mai lunga de timp intr-un interval foarte scurt.
Am zis ok, sunt chinezarii infecte si nu au tinut. Am luat altele noi, aceeasi formula, inalte si joase. Puse tot in compartimentul motor ca si cele din urma, ca sa fie protejate de intemperii. Tras frumos minus pentru fiecare in parte, mufat, izolat. Daca nu este motorul pornit, abia bazaie ceva. Cu motorul pornit, uneori urla ambele, uneori doar unul.
Intre timp am mai facut rost de inca una set de claxoane. Ca sa fie treaba treabă le-am pus pe toate 4 pe langa motor pe unde am avut loc.
Ce sa zic, se aude ca locomotiva dar sunt sigur ca nu functioneaza toate 4. Dar am zis ca din 4, macar doua tot merg. Aseara am fost nevoit sa claxonez din nou o perioada mai lunga. Dupa 2-3 minute au clacat toate 4. Din sunetul de locomotiva a mai ramas un mieunat de pisica. De-a dreptul jenant. Dupa 5-10 minute zic hai sa verific iar. Surpriza, isi revenisera.
Configuratia este urmatoarea. M-am folosit de plusul din fabrica care se ducea in spatele spoilerului din fata, care l-am dus la fiecare claxon in parte. Minus am luat de pe caroserie de pe unde am putut. Totul este facut cu papuci nu innadituri. Nu am pus nici un releu.
Vreun sfat sa pot sa le montez cumva sa am si eu claxon MEREU, eventual chiar si atunci cand motorul este oprit? Inainte cand am luat masina si avea goarna din fabarica, pana sa intre apa in ea stiu ca functiona si cu motorul oprit. Astea abia bazaie.
dumi81
15 Jul 2013, 08:16
Daca le "muncesti" o sa tot schimbi la ele. Claxoanele nu sunt proiectate pentru utilizare continua, gen cateva minute, chiar si cu scurte pauze. Bobinele se supraincalzesc si claxonul se deterioreaza. Daca vrei ceva care sa tina mult cumpara o goarna cu compresor la 12V.
Iar referitor la functionarea cu motorul oprit depinde cum ai dus acel + la claxoane, daca sunt inseriate, adica din primul pleaca firul la al doilea, din al doilea la al treilea... atunci e normal sa nu functioneze, deoarece la ultimul in cel mai bun caz cu motorul pornit poate ai 3v. Daca sunt in paralel, adica ai patru fire cu + individuale pentru fiecare claxon nu ar trebui sa fie probleme.
Maskatu
15 Jul 2013, 20:51
Hmm ai dreptate. Am tras plusul in serie. De la firul principal, la primul claxon, la al doilea, si tot asa.
Tu zici ca din firul principal sa duc patru fire individuale, spre fiecare claxon in parte? Adica sa ramific cablul?
Daca da, o sa refac instalatia in felul asta. Minusul are vreo importanta cum este pus?
C a t a l i n
15 Jul 2013, 21:08
N-are. Dar vezi că pastila aia de contact din maneta (dacă și la SN claxonul e acționat din blocul de lumini, că nu știu exact) nu prea e făcută să reziste la curentul absorbit de 4 bobine, așa că s-ar putea să se ducă. Un releu ar fi recomandat.
Maskatu
15 Jul 2013, 21:14
Asa?
In varianta asta pot pune mai mult de 1 claxon? Banuiesc ca pinul 87 il folosesc in loc de cablul claxonului. Adica ramific din el plusurile pentru claxoane?
Ce fel de releu trebuie sa cer la piese auto? Este suficient 1 releu pentru 2-3-4 claxoane?
C a t a l i n
15 Jul 2013, 21:15
Da, e corect. Releu obisnuit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.