Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pompa de apa
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
whiteangel
Am schibat kit distributie+pompa de apa si dupa cateva mii de km a inceput sa apara antigel pe langa pompa(o sa atasez 2 poze pentru a intelege mai exact unde arunca antigel). Mentionez ca nivelul antigelului scade ~2 mm din bidon ~la 1000km parcursi.Pompa este noua dar nu-i de renault. Ce ar putea avea? E posibil sa se blocheze pompa daca mai rulez asa? Nu as vrea sa mi se rupa cureaua de distributie dar nici sa schimb iarasi kit + pompa dupa cateva mii. Exclus - mers inapoi la service pt a reface problema in acceasi bani. Credeti ca problema apare din cauza montarii incorecte? Se poate rezolva problema fara a da pompa jos ? Cum?
Multuam !
bogdanelkva
Cand ti-au montat pompa,ce au folosit la imbinare,garnitura sau silicon din ala special?
whiteangel
Nu stiu pentru ca nu am fost de fata. Daca da si garnitura cand cumperi pompa cel mai probabil au pus garnitura aia.
alexandrusiri
eu stiam ca la pompa de apa de la solenza nu se pune garnitura ci se etanseaza cu o pasta speciala pt asa ceva.deci la tine de aici s-ar putea sa fie problema,ca au pus acea garnitura si este foarte posibil sa nu fi pus acea pasta(silicon),ceea ce, dupa pararea mea inseamna ca trebuie sa desfaci din nou distriburia si sa scoti pompa de apa pt a o pune cum trebuie.
BoR
Corect,desfacand din nou distributia poti vedea daca scurgerile sunt la imbinare,unde se foloseste o pasta de etansare,sau pe la axul pompei,caz in care trebuie schimbata.Nu stiu sigur daca ai putea observa acest aspect demontand doar capacul negru al distributiei.
whiteangel
Multumesc pentru raspuns. Ar fi bine daca pot vedea pe unde arunca antigelul doar daca desfac capacul de plastic. Daca arunca antigel pe langa "garnitura" aia si pompa nu are probleme tehnice nu este o urgenta sa o schimb. Daca presupunem ca pompa are probleme cu axul de care mi-ai zis nu ar trebui sa se auda un zgomot/huruit? Se aude doar un fel de "broscuta" ,sau nu stiu cum sa-i zic, din cand in cand pentru putin timp si de acolo cred ca este.
BoR
Cred ca poate curge si fara alte zgomote,nu stiu sigur.Oricum,incearca sa desfaci capacul negru,poate-ti dai seama daca a curs pe la ax sau pe la imbinare.
P.S. Nu incerca sa pornesti motorul cu capacul dat jos ca poate sari cureaua!
sorcer
QUOTE(BoR @ 20 Jan 2011, 18:36)
Cred ca poate curge si fara alte zgomote,nu stiu sigur.Oricum,incearca sa desfaci capacul negru,poate-ti dai seama daca a curs pe la ax sau pe la imbinare.

fa cum zice colegu !


QUOTE(BoR @ 20 Jan 2011, 18:36)

P.S. Nu incerca sa pornesti motorul cu capacul dat jos ca poate sari cureaua!




Asta cred ca vrea sa fie o gluma , ca nu pot sa crede ca ai putea zice asa ceva la modu serios wacko.gif
wheelman2011
din pacate daca a inceput sa curga nu ai ce sa faci decat sa desfaci si sa vezi exact pe unde, eu unul cred ca nu au pus silicon din ala special pentru apa atunci cand au montat pompa noua, deci singura solutie e sa desfaci iar distributia si apoi pompa si sa-i bagi silicon, dar sa sti ca nu e asa de greu eu in 3-4 ore am schimbat toata distributia cu tot cu pompa, deci daca te pricepi putin la surubait merge sa o rezolvi si singur, oricum capacul ala de plastic poti sa-l desfaci linistit ca nu se intampla nimic si am vazut multe masini nu numai dacia care mergeau fara capacele de protectie la distributie si desi nu prea e bine de mers merge.
BoR
Mea culpa atunci,cand am schimbat distributia mecanicul a dat cheie numai dupa ce a remontat acel capac,a zis ca e obligatoriu.Imi cer scuze pentru informatia eronata.
whiteangel
Msm. Cred ca ma descurc sa desfac distributia daca-mi spune cineva care sunt pasii care trebuie urmati. Daca exista pe undeva postat cum se face asta (si cu poze daca se poate) va rog sa-mi trimiteti link-ul.Problema este alta : se mai poate pune curea la loc ? din ce am mai citit pe aici este recomandat sa pui curea noua daca ai dat-o jos. La service am vazat ca mi-a tensionat cureaua cu un instrument(diapazon cred ca se numeste) eu nu am asa ceva; cum o pot tensiona?
BoR
http://www.daciaclub.ro/Inlocuire-Kit-Dist...LGN-t54468.html
Spor la citit si mult succes!
whiteangel
ms, chiar acum citeam acolo. Foarte bine explicat smile.gif Sunt mai nou pe aici, nu stiam ca sunt si tutoriale.
whiteangel
Dar cat de mare-i riscul sa merg in continare asa tinand cont ca-mi arunca f putin antigel? Sa fie vreo problema? 2mm de antigel la 1000km parcursi.
Am facut un calcul si a rezultat ca distributia+pompa au cam 12k de km de cand le-am schimbat si dupa 2-3k km a inceput sa apara antigelul.

Daca antigelul apare din cauza etansietatii pompei se mai poate strange fara sa desfac distributia?
vallyyy
Nu prea ai sanse sa intervii la pompa fara sa dai capacul de la distributie jos .....daca nu intervii repede in sensul asta iti zic eu rezultatul ,antigelul se va prelinge pe curea azi putin ,maine putin si tot asa ,intinzatorul o sa se gripeze de la atata lichid si cureaua o sa frece de el pana se va rupe rezultatul (supape strambe si Doamne fereste biele -depinde de viteza care o ai )
whiteangel
Ms. Nu stie nimeni daca imi pot da seama pe unde imi arunca antigel doar desfacand capacul de plastic? Pe la imbinare sau ax pompa...

Daca sunt semnele pe curea pot sa o pun la loc pe aceasta tinand cont ca nu am rulat prea mult cu ea ?
vallyyy
Si daca iti dai seama pe unde curge crezi ca scapi de schimbarea ei ? ......orice ai face pompa trebuie schimbata,deci distributia data jos , in caz ca nu o schimbi se ajunge la ce am scris eu mai sus ......pe oriunde ar curge ax sau imbinari nu e sanatos pentru cureaua de distributie .....eu stiu ca si tu ai vrea sa fie mai usor si eu as fi vrut dar nu se poate.Unii zic ca e bine sa schimbi si cureaua ,acum daca arata bine cureaua asta a ta si nu a fost afectata eu zic ca o poti pastra ,decizia apartine omului care o studiaza vizual noi vorbim dar nu stim ce e acolo , cum se prezinta ea.Daca curge pe la imbinari nu e neaparat problema de la garnitura problema e ca nu ti-au pus mastic de etansare , eu am pus tot la fel pompa de producator si avea garnitura si am pus-o si pe aia dar cu mastic de etansare si tine foarte bine,deci te duci la service si le "dai" in cap .
whiteangel
Pai daca imi dau seama pe unde curge antigelul stiu si eu daca trebuie sa-mi cumpar alta pompa sau daca trebuie sa merg inapoi la service(poate rezolv ceva in aceeasi bani daca e pbl de montaj)
alexandrusiri
parerea mea este sa mergi inapoi la sevice,pt ca eu cred ca e problema de montaj.poate fi din cauza garniturii,sau cum a spus un colegul mai sus nu a pus destul mastic.
whiteangel
ms
1. nu stiu daca mai umbla ei la pompa dupa 12k km pt ca nu am nici factura si 2. nu vreau sa o mai las pe mana unor mecanici asa "priceputi", asa ca o desfac singur cand am ceva timp liber si-i mai frumos afara.
wheelman2011
e cam greu sa iti dai seama exact pe unde curge daca nu desfaci distributia, dar daca spui ca ai doar 12000 km cu ea eu zic ca 99 % nu au bagat silicon intre pompa si bloc iar de curea ce sa zic in mod normal o curea daca o dai jos cam trebuie sa o schimbi dar ai putea totusi sa o pui si la loc dar sa o notezi ca sa-i pastrezi sensul in care s-a invartit.
whiteangel
ms frumos. ar fi bine sa fie doar pbl de etansare pana la urma(din cate imi amintesc e un srl din asta mai ieftin si ....nu stiu ce sa zic).
Dar cum imi pot da seama daca e din cauza pompei? Doar prin simplu fapt ca exista antigel la axul pompei ?
O sa notez sensul dar sper sa mai existe acele linii de reper ca altfel...n-am cum sa-mi dau seama cum trebuie pozitionata decat daca le notez pe curea in functie de reperele de la pinioane.As vrea sa te intreb ceva pentru ca ai mai facut operatiunea asta, pot sa desfac surubul de la fulie(arborele cotit) doar titand frana apasata? sau trebuie neaparat viteza 5+ blocare planetara?
Am inteles ca un surub al pompei necesita solutie de etansare pt blocat filete, asa este ? si care ar fi acel surub?
Pentru a inlocui pompa de apa este nevoie sa golesc antigelul din instalatie?
Cu pasta de etansare a pompei se da spre interiorul pompei sau spre exterior luand ca reper linia rosie din poza atasata, sau se da pe toata suprafata?
Am citit pe la tips ca trebuie sustinut motorul si apoi se demonteza suportul dreapta, de ce este necesara aceasta operatiune?
vallyyy
QUOTE(whiteangel @ 23 Jan 2011, 21:19)
Am inteles ca un surub al pompei necesita solutie de etansare pt blocat filete, asa este ? si care ar fi acel surub?
Pentru a inlocui pompa de apa este nevoie sa golesc antigelul din instalatie?
*



Nu am idee despre acest surub ,la mine nu s-a folosit nicaieri pasta blocare pentru vreun surub
Cand inlocuiesti pompa de apa o sa pierzi antigelul .







QUOTE(whiteangel @ 23 Jan 2011, 21:19)
Cu pasta de etansare a pompei se da spre interiorul pompei sau spre exterior luand ca reper linia rosie din poza atasata, sau se da pe toata suprafata?
Am citit pe la tips ca trebuie sustinut motorul si apoi se demonteza suportul dreapta, de ce este necesara aceasta operatiune?
*



Nu cred ca , conteaza daca o intinzi spre interior sau spre exterior ,renunta la garnitura ,ca din uzina oricum nu vine cu garnitura, cumpara mastic din ala negru si intinde pe marginile pompei dar putin (adica strat subtire ceva gen unt pe paine) il mai lasi cateva minute si apoi montezi pompa
whiteangel
ms frumos. sa inteleg ca este bine sa golesc antigelul in ceva inainte de a demonta pompa ? sau antigelul care e de pierdut se pierde ori ca-l golesc ori ca nu ?


Credeti ca exista posibilitatea sa desfac putin suruburile de la pompa si apoi sa introduc putin mastic cu degetul intre pompa si bloc motor?apoi sa strang bine suruburile fara a deregla ceva.Ma gandesc la varianta asta in cazul in care nu au pus garnitura aia de "carton"
vallyyy
QUOTE(whiteangel @ 23 Jan 2011, 23:21)
ms frumos. sa inteleg ca este bine sa golesc antigelul in ceva inainte de a demonta pompa ? sau antigelul care e de pierdut se pierde ori ca-l golesc ori ca nu ?
*



Daca golesti instalatia de antigel iti dai seama ca nu mai ai ce sa pierzi ,deci antigelul se poate recupera daca vrei asta

QUOTE(whiteangel @ 23 Jan 2011, 23:21)
Credeti ca exista posibilitatea sa desfac putin suruburile de la pompa si apoi sa introduc putin mastic cu degetul intre pompa si bloc motor?apoi sa strang bine suruburile fara a deregla ceva.Ma gandesc la varianta asta in cazul in care nu au pus garnitura aia de "carton"
*



Nu prea ai sanse sa dai cu mastic fara sa dai pompa jos ,ai grija sa cureti pompa de impuritati si sa o stergi de antigel .
whiteangel
ms. pai as vrea sa-l recuperez pentru ca l-am schimbat odata cu pompa.




24 Jan 2011, 21:22:
Stie careva daca pot sa desfac surubul de la fulie(arborele cotit) doar titand frana apasata? sau trebuie neaparat viteza 5+ blocare planetara?
ramsen
trebuie sa blochezi cu ceva la volanta...numai asa il desfaci pe ala de la fulie
EUGEN2008
sau bagi in viteza si calci frana daca rotile sunt suspendate. Asta ca sa nu strici volanta blush.gif
ovidiu87
nu i trebe nici frana nici nimic, Bagi a 5 a , si te pui cu 2 prelungitoare lungi si un clichet mare si desfaci.E o treaba complexa pt nivelul tau, cel putin asta e parerea mea. Chiar daca ta apuci , citeste extrem de bine peste tot, la distrubutie ve i umbla garantat si aici apare problema tensionarii curelei.Se explica clar cam cat se tensioneaza aproximativ cureaua.Ai nevoie si de o cheie adaptata pt rola intinzatoare, multe chestii. La pompa de apa nu poti umbla fara desfacerea curelei de distributie. Doar sa o vezi pe unde curge se poate , desi indiferent pe unde curge, TOT TREBE DEMONTATA de pe masina.

Bafta si nu te arunca sa faci singur daca nu esti sigur ca te descurci.
whiteangel
ms frumos baieti pentru raspuns, daca ovidiu are drepate este perfect, cel mai simplu mod de a desface fulia fara "batai de cap".
Din intrebarile meticuloase pe care le pun ai impresia ca nu prea ma stiu cu masinile dar ma descurc destul de bine daca mi se explica pe inteles ce am de facut chiar daca nu am mai facut/vazut inainte asa ceva, tocmai de asta pun intrebari mai amanuntite.
Constient fiind de faptul ca nu e "de joaca" cu distributia am inceput sa citesc tutorialele pentru a vedea daca inteleg ceva si am inteles exact ce-mi trebuie si cum trebuie sa procedez, recunosc ca m-au ajutat foarte mult pozele sa inteleg exact ce am de facut; doar ca aveam 2 nelamuriri, referitor la antigel si la demontatul fuliei, nu am cheie de 32 pt blocat planetara si de asta ma intrebam daca nu o pot desface altfel, si chiar mai simplu daca poate.
La fel am procedat si pentru curatarea clapetei de acc, a mpp si a senzorului de turatie, am cautat tutoriale si m-am uitat la poze sa vad daca-mi dau seama exact despre ce e vorba; dupa ca am inteles care sunt pasii si ce trebuie sa fac exact m-am apucat de treaba si a mers totul perfect, a fost foarte simplu si masina merge perfect dupa aceste interventii(aveam probleme la pornirea pe vreme mai rece si ceva probleme la relanti). Stiu ca la distributie e putin mai complicat dar nu mi se pare chiar asa mare scofala, sper sa am dreptate smile.gif
PS : Daca nu te apuci singur sa repari una alta pe la masina nu inveti niciodata ce " e aia masina " si pe deasupra, chiar daca nu ai vreodata chef sa te murdaresti umbland la ea, macar stii daca mecanicul isi bate joc de tine sau pur si simplu habar nu are cum sta treaba si te pune sa arunci banii degeaba, cum ma punea pe mine sa cumpar alt corp clapeta pentru ca alta solutie nu am, i-am zis BINE si am plecat facand singur operatiunea descrisa si am rezolvat totul fara batai de cap si bani aruncati aiurea(asta a fost pentru cei carora le este frica sa se atinga de masina pentru ca e MASINA STRAINA si nu..."e ca DACIA").
ovidiu87
Sunt de acord, si eu evit cat se poate de mult service-ul , si chiar daca ajung , nu va mai fi reprezentanta dacia cu siguranta. Toate nu sunt foarte complicate pana la tensionarea curelei . Ai vazut si tu ca s au mai rupt curelele din cauza netensionarii corespunzatoare.Eu iti zic tie , dar si eu tot singur imi voi schimba distributia wacko.gif
whiteangel
Succes biggrin.gif

ovidiu, stii cat antigel curge in cazul in care dau demontez pompa? si daca golesc instalatia mai inainte pe la radiator se mai pierde antigelul? sau oricum se pierde antigelul care e de pierdut, chiar daca incerc sa 'golesc'instalatia mai dinainte? nu stiu daca ai inteles....dar mai exact : " golind instalatia de antigel se goleste si antigelul din 'zona pompei de apa' care oricum v-a curge daca demontez pompa? " intelegi ce vreau sa te intreb?biggrin.gif am auzit mai multe variante si nu stiu sigur cum e, de asta mai intreb odata.
vallyyy
Spor la citit ! http://www.daciaclub.ro/golire-instalatie-racire-t55094.html
whiteangel
ms frumos
djasu82
Parerea mea speli instalatia de doua ori cu apa dupa aceea cumperi antigel nou si sti o treaba. Pompa de apa se curata cu o spatula de lemn pentru a nu lasa urme pe metal si sa apara scurgeri . Dupa aceea se da contur cu silicon negru sau rosu pentru priza de blocul motor si se prinde in surube.
Cureaua de distributie se monteaza usor important e sa ai cheia pentru tensionare care se realizeaza dintr-o bucata de fer lunga de 15 -20 cm iar la capete se monteaza doua surube de 3mm parca pentru a intra pe urechile de la rola pentru a tensiona cureaua.
De obicei daca se da semn de prima data asa cum a fost tensionata de fabrica tot prin acea zona o sa se ajunga cu tensionarea curelei.
La alte masini cel putin straine exista deja din fabrica semne pana unde se tensioneaza.
whiteangel
nu are rost sa mai spal instalatia pentru ca deja am facut asta de 2 ori in 12k km, odata cand am schimbat kit-ul si odata cand mi s-a spart radiatorul.
stiti cumva ce cheie imi trebuie pentru desurubarea piulitei de la rola? 14 sau 16 ? sau depinde de fiecare masina in parte?(ma refer la solenza 1.4 doar)
djasu82
parca 14 si iti recomand sa folosesti tubulara sau inelara !
whiteangel
Am citit pe un forum ca trebuie inelara cu cot, sa inteleg ca ar avea loc si o tubulara pe langa "scula" aia pe care trebuie sa o improvizez pentru tensionarea curelei?(desigur ..o sa prind acele suruburi cat mai aproape de capatul bucatii de fer).Pot sa strang piulia chiar cu o inelara normala, fara cot?Mai pe scurt : ma descurc doar cu tubulare si fixe/inelare la demontarea kit-ului? Nu am nici o cheie cu cot si n-re rost sa-mi cumpar daca nu am neaparata nevoie.
whiteangel
nimeni ?
wheelman2011
desi e bine sa ai din toate tipurile de chei ca nu stii niciodata ce iti trebuie, ( am o gramada de scule si tot imi mai cumpar dar sunt maniac cu sculele 04.gif ) eu cand am desfacut tin minte ca am folosit tubulare, deci eu cred ca daca ai o trusa de tubulare niste fixe si inelare fara cot te vei descurca. cheers.gif
whiteangel
ms frumos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.