Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: garnituri set motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
luckyonro
Am cumparat o dacie 1310 din 1997 anul trecut si avea garnitura arsa de la chiuloasa, am schimbat garnitura si am schimbat si garniturile de la clindru, am ramas surprins cand am vazut ca avea 4 garnituri de Cu si una de cauciuc, dupa 6 luni s-a ars garnitura din nou si de data aceasta am observat ca pistonul 1 (cel la care am schimbat garniturile) era mai jos decit celelalte.Am schimbat la toate pistoanele garniturile( am pus 3 de Cu si una de cauciuc), a mers 3 saptamini si a inceput sa numai am lichid de racire in calorifer (iesea prin vasul de expansie).Am eliminat caloriferul si am pus pe direct si dupa aerisire a mers .A doua zi am facut un drum de 3 Km. si am vazut ca imi creste temperatura, am oprit motorul si exact ceea ce banuiam nu era cald furtunul de la calorifer,am pornit iara si dupa acelasi drum si-a dat drumul.
Am banuit ca este rupt axul pompei sau joaca(desi nu credeam), am demontat pompa si este OK.
Sa fie oare garnitura de chiuloasa iara?
Ce pot sa fac cu cilindrii, blocul motor este pentru garnituri de cauciuc iar setul pentru Cu.
Snoopz
Ai planat chiulasa inainte sa schimbi garnitura ?Daca nu...ai cam facut munca degeaba.
Sigur nu ai o problema la sistemul de racire ?termostatul e ok ?
Vezi sa nu fie infundat circuitul de racire si toata chestia asta sa duca la fierberea motorului implicit arderea garniturii de chiulasa biggrin.gif
Muttley
QUOTE(luckyonro @ 8 Feb 2011, 10:33)
...am ramas surprins cand am vazut ca avea 4 garnituri de Cu si una de cauciuc...
*


Io as fi cedat psihic direct, sa vad ca am Dacie cu 5 cilindri tongue.gif
burlacu marian
garniturile de etansare din cauciuc nu au rol de reglare a inaltimii cilindrilor, deci nu stiu de ce trebuie puse atatea sub ele. Pune o singura garnitura

krapcarasu
nu e normal la bloc cu etansare pe cauciuc sa ai cilindri pe cupru, ar trebui luat din cilindri la strung si pus garnituri de cauciuc, atentie sa nu modifici inaltimea cilindrului. Esti sigur ca erau arse garniturile de qlasa? Poate doar scapa antigel in ulei jos pe la cilindri
aditza579
Ca sa nu mai incep alt topic, va rog spuneti-mi si mei ce inseamna deferitele ungiuri ale axei cu came ex: 282, 295, 320, si am gasit niste date pe net si v-as ruga pe unul mai preiceput sa-mi spuneti si mie ce inseamna alea si tot odata si informatiile care sunt afisate in acea poza
Camshaft + gear ignition ( timing figures 32°/ 62° -- 58° / 28° valve lift inlet 11.17 / exhaust 11

Mersi mult smile.gif
luckyonro
Eu m-as fi bucurat sa am o Dacie cu 5 cilindrii,
Maine am sa o desfac si va spun ce am gasit.
Stiu ca nu este normal sa fie blocul cu garnituri de cauciuc si cilindrii cu garnitura de Cu dar asa am cumparat-o si nu as vrea sa cumpar alt set si as vrea sa remediez situatia asa cum este .
mihai7575
QUOTE(luckyonro @ 8 Feb 2011, 11:33)
Am cumparat o dacie 1310 din 1997 anul trecut si avea garnitura arsa de la chiuloasa, am schimbat garnitura si am schimbat si garniturile de la clindru, am ramas surprins cand am vazut ca avea 4 garnituri de Cu si una de cauciuc, dupa 6 luni s-a ars garnitura din nou si de data aceasta am observat ca pistonul 1 (cel la care am schimbat garniturile) era mai jos decit celelalte.Am schimbat la toate pistoanele garniturile( am pus 3 de Cu si una de cauciuc), a mers 3 saptamini si a inceput sa numai am lichid de racire in calorifer (iesea prin vasul de expansie).Am eliminat caloriferul si am pus pe direct si dupa aerisire a mers .A doua zi am facut un drum de 3 Km. si am vazut ca imi creste temperatura, am oprit motorul si exact ceea ce banuiam nu era cald furtunul de la calorifer,am pornit iara si dupa acelasi drum si-a dat drumul.
Am banuit ca este rupt axul pompei sau joaca(desi nu credeam), am demontat pompa si este OK.
Sa fie oare garnitura de chiuloasa iara?
Ce pot sa fac cu cilindrii, blocul motor este pentru garnituri de cauciuc iar setul pentru Cu.
*


Termostatul e de vina,monteaza-i 1 nou de vaslui,sunt cele mai bune din țara.
Snoopz
QUOTE(mihai7575 @ 9 Feb 2011, 12:24)
Termostatul e de vina,monteaza-i 1 nou de vaslui,sunt cele mai bune din țara.
*



Daca iei termostat ,ia VERNET...e "cel mai bun din tara" wink.gif
luckyonro
dar termostatul nu a deschis , deci nu a ajuns la temperatura de 80 de grade si prin urmare ar fi trebuit sa circule apa prin calorifer pina sa deschida , nu ?
Ionut_Nedelcu
Poate este blocat
Kiraly
scoate si tu termostatul de acolo si vezi daca mai face figuri.daca nu atunci schimba-l
luckyonro
am scos si termostatul, tot asa face
krapcarasu
rezolva cu etansarea cilindrilor, de acolo e.
Kiraly
da atunci trebuie desfacut motorul fara discutie...
nikuniku
luckyonro (Ce pot sa fac cu cilindrii, blocul motor este pentru garnituri de cauciuc iar setul pentru Cu.)ia set pentru blocu motor de care trebuie si nu mai umbla cu inventii ca te costa mai mult
burlacu marian
cauta numai camasi si schimba-le.
Magnum_Baracuda
vorba lui nikuniku,cu improvizatii si inventi si carpeli te ajunge mai mult si nesiguranta,daca faci,il faci cum trebe si nu te incurca cu socotele vrajeli si alte minuni magice,ca ingineri aia care au facut motorul nu au fost prostii si nu au pus acolo de dragul esteticii unor piese.
daca sint probleme ai observat sint indeajutor mesteri unul si unul ca iti raspund la probleme sau nelamuriri
bv-08-fgm
Pai decat sa iei un set in ziua de azi mai bine cauti pe la remat o dacie cu motor bun si schimb motorul complect,prin brasov la 100-150 lei iti iei motorul numa sa-l pui sus si sa pleci la drum :| eu in vara l-am facut si ma ajuns la 600 lei.
Magnum_Baracuda
atunci multa bafta cel ce cauta motor bun la remat,nu inteleg ideea sa schimbi motorul cu alt motor pe semne cu ideologia ca e mai bun,e un loz sa gasesti motor bun la remat dar admir optimismul celui ce se duce si are curajul sa puna un motor de pe o masina care nu stie in ce conditii si cum a fost exploatata si intretinuta
tynn
Are idee cineva ce tip de garnituri de etansare pt. camasile cilindrilor sunt folosite la motoarele pe injectie, de cupru sau cauciuc?
Vreau sa-i schimb antigelul si am vazut in manualul de reparatii ca exista anumite restrictii.
PH-06-BOA
Si ce treaba are schimbarea antigelului, cu garniturile de la camasi? Vrei sa te bagi inauntru sa ciocanesti zgura? Hai, acum serios, schimba antigelul fara grija, si lasa tampeniile scrise pe toti peretii.

28 Sep 2011, 20:19:
Uitasem, antigelul de ce il schimbi? Are ani? Ia-ti un densimetru, si masoara-i temperatura de inghet, si la nevoie completezi.
tynn
Uite ce treaba are antigelul cu garniturile de la camasi:

NOTĂ:
Automobilele care utilizează lichid de răcire tip D au lipită pe vasul de expansiune următoarea etichetă:
ATENTIE !
Se utilizează numai tipul de lichid de răcire DACIA GLACEOL RX tip D.
Antigelul tip D este de culoare galben fluorescent.
Pentru variantele de motor ( cu antigel tip C ) se interzice utilizarea antigelului tip D deoarece antigelul tip D atacă garniturile de Cu de la baza cămășilor cilindri și compromite etanșeitatea.
Se interzice utilizarea de antigel tip C la motoarele cu lichid de răcire tip D.


Acum poate intelegi cum stau treburile...
Antigelul il schimb fiindca este in procent de 99% apa chioara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.