Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rodaj motor Dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dragoselu
Saptamana trecuta am schimbat setul motor de la vechea masina Dacia 1310 pentru ca o pregatesc de vanzare, va arata impecabil atat estetic cat si tehnic, incat cumparatorul sa nu aiba ceva de obiectat in afara de an: 1996.

Am venit cu ea duminica trecuta pe ruta Bacau - Galati (250 km), mers lin, maximum 75-80 km in treapta a 5-a, nu mai mult de 2000 de turatii, dupa recomandarile mecanicului.
Mai fac maine un drum dus-intors Galati- Tecuci (140 km) si poimaine un drum dus-intors Galati - Braila (60 km) si cat ma mai invart prin Galati vor fi peste 500 km, maximum 600. Dupa care ii schimb uleiul de rodaj, punandu-i un ulei mai bun (l-am luat deja, Valvoline de 10W40 plus un Flush motor 2+2 ca sa se curete bine motorul, filtru de Buzau, tot la recomandarea mecanicului, desi eu i-am sugerat un filtru Mann).
Acum nedumerirea mea este de ce totusi consuma ulei? Ca doar i-am pus set motor nou, de uzina. Mecanicul meu din Galati mi-a spus zambind ca va mai consuma ulei pana la 3000 km si ca nu trebuia sa iau ulei Valvoline, ci un ulei mai ieftin tot de 10W40. Ideea e ca o sa ma injure ala care o va cumpara daca va fi silit sa-i puna ulei tot Valvoline 10W40 in completare care e relativ scump... sad.gif
E normal sau nu sa consume ? Ca mecanicul din Bacau a facut treaba buna, e om care a lucrat cu simt de raspundere...
nikuniku
daca ai citi manualu de reparatie dacia te sperii,cica e dat de fabrica sa consume intre 600 si 1000 grame la mia de km la masina noua(0 km),si oricum cand e motoru facut nou papa ceva ulei,dar nu cum e dat mai sus
Janek
Chiuloasa au dus la rectificat? Scaunele supapelor au fost schimate,sau simeringurile de la supape? Consumul de ulei poate datora si la pierdere uleiului pe la supape!
dragoselu
Da, chiulasa a fost data la rectificat. Scaunele la supape schimbate la fel, totul e nou, set de uzina. Oricum motorul vechi era varza, acuma se simte in pedala adevarata putere a motorului. Sa zicem ca mai trebuie 3000 km facuti pentru a se "aseza" si mai bine segmentii, am sa-i fac si apoi fac bilantul la consumul de ulei. Pe mine asta ma "omoara": masinii ii dau tot ce e mai bun in materie de piese pentru motor si tot consuma! Dar de ce nu se comporta la fel si un motor de Logan, respectiv de Renault, ce ala nu e tot motor??
mihai7575
QUOTE(dragoselu @ 24 Feb 2011, 07:20)
Da, chiulasa a fost data la rectificat. Scaunele la supape schimbate la fel, totul e nou, set de uzina. Oricum motorul vechi era varza, acuma se simte in pedala adevarata putere a motorului. Sa zicem ca mai trebuie 3000 km facuti pentru a se "aseza" si mai bine segmentii, am sa-i fac si apoi fac bilantul la consumul de ulei. Pe mine asta ma "omoara": masinii ii dau tot ce e mai bun in materie de piese pentru motor si tot consuma! Dar de ce nu se comporta la fel si un motor de Logan, respectiv de Renault, ce ala nu e tot motor??
*


Motorul de logan e tot de renault cum zici tu,dar e din alta generatie cum zic eu,e o mare diferenta între ele,chiar mai multa as zice eu,si de aceea motoarele de logan ,solența si supernova nu papa ulei decit dupa 300.000 km,si atunci folosite doar in regim de taxi.
dragoselu
Atunci sa le ia naiba de motoare de Dacia 1310 ca tot consuma ulei, poa' sa fie si nou motorul. sad.gif
Muttley
Set motor prost, ghiduri, supape, simeringuri proaste.
Motorul meu original, la 120.000km nu consuma ulei.

Sau ai pus "ulei de rodaj" de la Giurgiulesti, care se face apa si se consuma.
argon
Musieu dragoselu, nu pot sa inteleg de ce ai bagat bani in ea, ca oricum tot atat iei pe ea, si Rematului nu-i pasa ca e motorul nou. Daca o faci, o faci pentru tine, asa o sa iei pe tichetul rabla ca tot incepe programul, cat ai lua in targ.
kog
la rodaj toate mananca ulei primele mii de kilometri. Nu te speria. oricum daca o vinzi nu mai e problema ta daca dupa perioada de rodaj continua sa manance ulei.
@Muttley nici al meu la 135 de mii cu set original nu mananca happy.gif .
Magnum_Baracuda
dca te iei dupa manual este recomandat ulei 15W40,intradevar nu turatii marii,si motorul nu trebui bagat in sarcini mari(viteze mari,turatii mari) evitatul rampelor ,daca depasesti pe astea nu se pasuiesc cuzineti pe fus sau risti sa ovalizezi camasile sa nu se rada uniform camasile la pasuire,de consumat o sa consume dar proportii foarte mici
mihai7575
@dragoselu...era mai bun ptr daci ta 1 ulei elf 20w40,dupa ce-i dai jos ulriukl de rodaj ,cum zici tu,si eu sunt ptr filtru ulei de buzau,in rest nu mai fugi si tu tare cu dacia mergi cu maxim 90 km pe ora la drum intins.
Tudor Badescu
Dar n-am inteles de la tine cat e consumul de ulei de te sperie.Consum zero de ulei nu exista.Pe cilindri trebuie sa ramana un film fin de ulei pentru ungere si din care se parleste cate nitel la fiecare ardere.Si trebuie recompletat de unde si consum de ulei.Se mai consuma si printre tijele suppelor si ghiduri(in special la admisie) ca nu poate fi joc nul.Masinile moderne au de aceea simeringuri la cozile supapelor.Iar in rodaj nici calcatura segmentilor nu e perfecta.Lipsa oricarui consum e aparenta pentru ca un consum foarte mic e compensat de combustibilul care intra in ulei in cantitati mici,inevitabil,in special la pornirile la rece prin condensarea pe cilindri urmata de tragerea in baie de catre segmenti.
Iar adaugarea de substante de curatare in motor dupa 600 km arata ca chiar n-ai ce face cu banii.
maho
wink.gif O.M.G.... o sa ramana drakku' copilu cu ombilicu' netaiat...
@dragoselu: cand schimbi uleiul, pune-i un 20w40, si gata; o sa-ti consume mai putin, sau chiar deloc, in prima faza (pana o vinzi).
PaulT
QUOTE(Tudor Badescu @ 24 Feb 2011, 17:41)
Dar n-am inteles de la tine cat e consumul de ulei de te sperie.Consum zero de ulei nu exista.Pe cilindri trebuie sa ramana un film fin de ulei pentru ungere si din care se parleste cate nitel la fiecare ardere.Si trebuie recompletat de unde si consum de ulei.Se mai consuma si printre tijele suppelor si ghiduri(in special la admisie) ca nu poate fi joc nul.Masinile moderne au de aceea simeringuri la cozile supapelor.
*



Un mare adevar.. Nu exista consum 0 de ulei. Iar in cazul motorului de Dacie un consum de 300-400ml la 7-8000km este mai mult decat normal si nu duce la completari... Un ulei semisintetic E TOT CE-I TREBUIE si rulaj cat incape... A, si fara prostii gen maxim 90km/h cu Dacia. Referitor la substante de curatare motor as spune ca sunt complet inutile in cazul folosirii unui ulei cat de cat de calitate. La 600km sunt inutile indiferent de ulei...
dragoselu
Sa stiti ca motorul nu mai consuma asa mult ulei, daca a papat 100 de grame de ulei, m-am uitat pe joja la nivelul uleiului cand am ajuns in seara asta de la Tecuci. Maine termin kilometrii de rodaj, ii pun uleiul Valvoline de 10W40 si vad daca mai mananca ulei sau nu.

25 Feb 2011, 00:12:
QUOTE(kog @ 24 Feb 2011, 12:35)
la rodaj toate mananca ulei primele mii de kilometri. Nu te speria. oricum daca o vinzi nu mai e problema ta daca dupa perioada de rodaj continua sa manance ulei.
@Muttley nici al meu la 135 de mii cu set original nu mananca happy.gif .
*



Nu fie cu suparare, dar te-ai simti bine sa dai ochii cu viitorul proprietar pe strada si sa-ti spuna ca masina mananca ulei in draci? blush.gif Totusi si ala e om, are o familie, necazuri, decat sa-mi bat joc de un om, mai bine o dau la fier vechi...
kog
era o situatie ipotetica. Depinde de tine ce ai de gand sa faci cu masina. Asta e unul dintre motivele pentru care nu as vinde dacia unui vecin ce ma tot strezeaza. Afon de mecanica fiind dar cu pretentii as afea scandal cu el ca i-am dat teapa la fiecare problema cu masina
BennyORWO
Am si eu o problema asemanatoare la treanta mea.
In decembrie 2011 am pus set nou,tot nou.Datea cu gaze si manca mult ulei,si plus deasta venea si vremea itp-ului.
Buuun.Am dus masina la mecanic.Un om la vreo 60 de ani,care a lucrat ca mecanic auto peste 30 de ani.Si omul nu repara numai dacii,repara tot soiul de motoare,de la scuter,la combina agricola.
Eu i-am dat 1000 ron omului si a cumparat toate piesele.
Dupa ce am luat masina de la el,era o diferenta maaaare in mersul motorului,acesta mergand foarte bine,si avand mult mai multa vlaga in el.
Tot asa am facut un rodaj,dupa care am pus un ulei divinol(sau ceva de genu)15w40(asta in decembrie 2011).
Motorul a mers foarte bine,chiar excelent,nu consuma gram de ulei.
Dupa ce a venit caldura si am facut schimbul de ulei,a inceput sa se si dea la el.Nu conta ce ulei puneam,il papa.Completam la 3000 km 1 litru.
Asa este si acum.In iarna asta,am pus Aral 20w50(am zis ca e mai gros si il papa mai greu),si la papat si pe asta.Dealungul a 3000-3500km am completat 1 litru.
I-am zis la mecanic ca imi mananca ulei,si el mi-a recomandat ulei romanesc,ca pe ala cica nu il mananca.
Si mentionez,ca niciodata nu scoate fum albastru,nici dimineata,nici la turatii mari,niciodata.
Pentru mine este o enigma.
Voi ce parere aveti?(imi cer scuze de postul asta mare)
B17XGG
300ml ulei consumat la 1000km nu este asa de mult ca sa scoata fum. In carte este indicata repararea motorului la consumul de 1l/1000km, situatie in care fumul incepe sa fie evident. Daca nu ai pierderi de ulei lichid prin elementele de etansare inseamna ca segmentii raclori au un inceput de sfarsit (calitate slaba).
BennyORWO
Pai asa de repede sa se duca segmentii?
De cand am pus setul,am facut maxim 25000 km.
sebymesteru
Esti sigur ca nu pierde pe nicaieri ulei? Pe la baia de ulei,pe la capacul distributiei,pe langa simeringul de la fulie,cel de la volanta,pe langa sondele de la rampa... da scutul jos si restrange suruburile,mai ales la baie si la capacul de la distributie,eu le-am gasit slabite de parca ar fi fost stranse cu mana,motorul avea cam tot in jur de 20-25.000 de cand fusese refacut.
BennyORWO
Seby,ai dreptate.Azi am facut o inspectie tehnica vizuala,si am observat,mult ulei,imbibat cu praf,in jurul capacului de la distributie,parca ar fi asfalt topit smile.gif)
Dupa ce il strang,chiar vreau sa vad daca mai consuma ulei.
C a t a l i n
Loctite pe filet.
B17XGG
Personal, nu cred ca pierderea este numai pe la capacul distributiei. Uite-te pe sub masina, in scut, carcasa ambreiaj, trebuie sa se vada picaturi pe acolo pe baia de ulei... Daca totul este uscat si frumos, mai se poate pe la cozile supapelor (simeringuri) sau pe la epurator (daca a inceput sa scape compresie). Daca nici aici nu sunt probleme, raman la parerea ca sunt segmentii. Numai 25000km parcursi nu constituie o garantie (eu am patit cu unii de la "shop" luati pe $ prin anii '80 care s-au dus mai repede). Conteaza f. mult imperecherea optima intre materialele camasilor si segmentilor, calitatea fontei, finetea prelucrarilor (se presupune ca abaterile dimensionale s-au incadrat in tolerante).
sebymesteru
Bine zici,dar in ziua de azi ce mai e de calitate si facut cum trebuie,mai ales la piesele de dacie? Sa speram ca nu-s totusi segmentii si sunt doar pierderi,asa am patit si eu si bagam ulei cu nemiluita,dar macar era aproape proaspat tot timpul biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.