Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bucsi bara stabilizatoare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
eugen_vlc
Am doua automobile solenza in familie, una din 2004(a parintilor mei) si una propietate personala din 2009.O masina fiabila si ieftina in acelas timp, fata de alte modele auto, insa ca toate masinile mai are si unele probleme. Cea pe care vreau sa o discutam aici este legata de bucsile de la bara stabilizatoare, acelea care trebuie schimbate la 10000-15000 de km.Ideea mea ar fi sa fac acele bucsi din teflon ca sa nu se mai uzeze asa de repede, sau sa modific prinderea si sa folosesc niste bucsi de logan!

Ce parerea aveti?E posibil, nu este posibil...etc?
cristio_79
Vezi ca mai este cel putin un topic despre bucsile de bara stabilizatoare in care se discuta despre montarea unora de Renault, unii facand deja acest lucru.
alex_DNK
la jumatate merg cele de laguna 2, net superioare
Vladd
care bucse de la luguna 2 ? cele din interior sau exterior se potrivesc la solenza pe interior ?

6 Apr 2011, 21:44:
care bucse de la luguna 2 ? cele din interior sau exterior se potrivesc la solenza pe interior ?
Maskatu
A spus "la jumatate" deci probabil se refera la bucsile centrale ce au bridele de fixare pe cadrul motor.
alex_DNK
exact..bucsile centrale
Ivdanyel
poti sa ne dai codul piesei?
ca am vazut ca diametru interior este de 19mm.
eu am dat comada de bucse care au diametru interior 23mm atat la cele de pe mijloc cat si la cele de la capete.
alex_DNK
nu am codul, imi pare rau
crick
Asadar,sa recapitulam,la interior bucsi de Laguna 2,la exterior bucsi deMegane 1 benzina!Corect?
hhd_0
QUOTE(crick @ 8 Apr 2011, 12:58)
Asadar,sa recapitulam,la interior bucsi de Laguna 2,la exterior bucsi deMegane 1 benzina!Corect?
*




megane 1 amandoua perechile ca sa nu te mai complici ! Cumperi 2 suruburi mai lungi pt cele interioare ! Daca poti sa dai si cu teflon , om te-ai facut !

Off-topic : Ar trebui montate cu masina pe roti ( nu elevator) , dar parerire sunt impartite ! Ceva mai simplu ar fii sa o ridici pe elevator , sa le schimbi , dar sa nu le strangi. Dupa ce ai coborat masina atunci trebuiesc stranse ! Poate vorbesc prostii , asa ca cei care sunt in masura sa dea o mai buna idee ii rog sa posteze !
crick
De ce suruburi mai lungi?Sunt mai mari in diametru la exterior?In cazul asta nu trebuiesc schimbate si bridele?Are cineva poze cu bucsile de megane 1 pentru comparatie?
Chestia cu stransul pe roti stiu ca se face la bucsile de la bascula unde cauciucul este turnat intre doi cilindri de fier si o rotire peste masura a cilindrilor in sens contrar duce la ruperea cauciucului si uzura prematura a bucsei.La bucsile stabilizatoare unde nu exista cilindru de fier,ungerea lor pe interior cu o vaselina neutra face posibila asezarea acesteia in pozitia corecta chiar daca a fost stransa pe elevator.
Ivdanyel
diametrul interior la bucse nu trebuie sa fie de 24 mm?
cristio_79
Intra de 23 mm. Bara oricum este putin uzata la capete din cauza frecarii, mai freci cu peria de sarma sau hartie abraziva sa cureti bine si se apropie de 23.
Vladd
Pana la urma care bucse le pot inlocui pe cele de solenza? Urmeaza maine sa le schimb si daca tot stiti voi ce se potrivesc si la capeti si la interior vreau sa fac rocada.

17 Apr 2011, 22:10:
Atasez o imagine cu bucsa de laguna , din cate vorbea lumea pe reno am inteles ca ar avea interiorul de 21.
cristio_79
Alea sunt de interior.
Cele de exterior pica mai repede. Alea de interior duc mult mai mult.
Nu te apuca sa le schimbi pe alea de interior daca nu le ai si pe cele de capat.
Ivdanyel
Salut,

sunt bune aceste dimensiuni pt supernova - solenza?
pe acestea vreau sa le iau saptamana asta


Suspension, stabilisateur FEBI BILSTEIN : 12373
Diamètre intérieur [mm] : 23
Nombre de pièces nécessaires : 2
Poids [kg] : 0,058
diamètre stabilisateur : 23
Côté d'assemblage : Essieu avant
Côté d'assemblage : intérieur
Matériel : Caoutchouc

Suspension, stabilisateur FEBI BILSTEIN : 31008
Diamètre intérieur [mm] : 24
Nombre de pièces nécessaires : 2
Poids [kg] : 0,040
jusqu'à l'année de construction : 05/1998
Côté d'assemblage : des deux côtés de l'essieu avant
Côté d'assemblage : extérieur
Matériel : Caoutchouc
cristio_79
Sunt bune. In mod normal, bara are 24 mm, dar poti pune si de 23 fara probleme. Daca este ruginita la capete sau are putina uzura, se freaca cu hartie abraziva inainte de a se monta bucsile noi. Unii au zis ca au pus si niste banda de teflon pe bara inainte de a monta bucsile.
Raelpilotu
vin si eu cu o intrebare...
bucsa bara stabilizatoare....mai exact ce stabilizeaza???ce rol are?
bogdanmardare
Bucsa imbraca bara stabilizatoare in zona bridelor care o prind de caroserie. In timp se uzeaza (din cauza socurilor) si apar zgomote la trecerile peste denivelari. Bucsele uzate duc si la deformarea bridelor de prindere.
matesan adrian
Eu le-am schimbat pe toate bucsele bara stabilizatoare si sa deplasa bara dupa ce am parcurs vreo 200 km si face un zgomot urat cand iau viraju spre dreapta,ca si cum agata in ceva. Ce ziceti voi ce poate avea?
dmhyou
cum se schimba bucsile...... montaj....


as vrea sa ma apuc dar nu am schibat personal niciodata.....
sorcer
de schimbat e usor , mai greu e pozitia de lucru la cele de pe mijloc !
hhd_0
QUOTE(sorcer @ 8 May 2011, 20:13)
de schimbat e usor , mai greu e pozitia de lucru la cele de pe mijloc !
*




Nu merita sa te complici pt 20 lei manopera si 10 lei bucsile . S-a mai discutat pe forum despre problema bucsilor , merita sa dai un search .

PS : cumpara bucsi care sunt foarte greu de "strans" . Material "tare" recomand" si inlocuirea cu masina pe roti ( nu pe elevator) .
romanvs
Eu am pus pe mijloc niste bucsi de Iveco Daily de bara stabilizatoare iar in exterior tot de Solenza.Cele de pe mijloc o duc bine dar cele de pe exterior le-am schimbat dupa aproximativ 10000km.
Cel mai usor si corect se schimba bucsile cu masina pe rampa,deci cu masina pe roti.
Eu le schimbam inainte cu rotile suspendate si erea un chin,pe rampa in 15 minute le-am schimbat pe cele exterioare.
s0rinu
Eu am inlocuit bucsile de la jumatate cu unele mai "carnoase", am sa pun cateva poze pentru a se vedea diferentele.

in stanga bucsa Febi 77 00 785 788 ... in dreapta bucsa comercializata pentru Dacia Solenza

[attachmentid=1628114067]



[attachmentid=1628114068]


Ambalajul de la bucsa Febi in care se observa si codul

[attachmentid=1628114069]


La montaj a fost necesar sa schimb bridelor de prindere din jumatate cu unele mai mari ... am folosit 2 bride identice cu cele de la bucsile groase de pe capete (acelea din capete sunt mai mari ca cele din jumatate )

Asa arata lucrarea finala ...

[attachmentid=1628114070]


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.