Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
razvan32
De curand am schimbat bujiile vechi SINTEROM cu unele BRISK. cand le-am dat jos pe cele vechi am vazut ca au culori diferite:2 buji maronii si 2 buji negre.
Le-am pus pe cele noi si dupa 30 km facuti azi le-am desfacut sa vad cum arata.
Vreau sa zic ca au aceleasi culori ca cele vechi: 2 buji maronii si 2 buji negre.
Adica bujia 1- cea de la pistonul nr.1 are culoare maronie ( in poza b1)
bujia 2- cea de la pistonul nr.2 are culoare neagra ( in poza b2)
bujia 3- cea de la pistonul nr.3 are culoare neagra ( in poza b3)
bujia 4- cea de la pistonul nr.4 are culoare alb-maronie ( in poza b4)

Din ce cauza are culoare neagra si ce probleme pot fi?

Pozele mai jos.
stabil777
Eu merg pe gaz , am trei bujii arse bine ,adica se vede bronzul pe ele ,insa una e neagra, am schimbat-o dar nu am mers inca suficient , dar am umblat un pic si la culbutorul cilindrului 2 unde e bujia cu negreala.

Daca nu e asta ,poate ar mai putea fi bobina sau fisa ,apoi din maruntaiele motorului unde nu ma pricep, deci segmenti, supape, scaune.

Oricum sa asteptam parerea unuia meserias , eu doar presupun .
krapcarasu
ai amestec bogat ,la 2 si 3mai mult pt ca din constructie sunt mai scurte putin galeriile, apoi daca mai faci drumuri scurte nu apuca sa omogenizeze bine amestecul; ar ajuta o elica , si sa fie bujiile pt motorul respectiv, 17yc pt 1300 sau 15yc pt 1400
vi_escu
Incercati la cilindrii 2 si 3 bujii cu o treapta mai calde.
razvan32
ce inseamna buji cu o treapta mai calda?
cristireghin
cateva explicatii
[attachmentid=1627762300]
bostan22
Salut!Exact asta am patit si eu acum cateva zile.Motorul balbaia la rece nu prea statea relantiul asa ca m-am apucat de mesterit.
Am scos bujiile si constat cu stupoare ca 3 din 4 sunt negre.Cum zicea cineva mai sus amestec bogat sau reglaj defectuos culbutori.Eu am reglat culbutorii la rece verificat distanta la platina 0.4 la bujii 0.7 reglat avans,amestec si nu mai balbaie trage fff bine in toate plajele de turatii.
Sa nu intelegi gresit poate fi din mai multe cauze eu cel putin dupa reglajul culbutorilor ,,ca la carte" nu am mai avut probleme nici cu bujiile nici cu amestecul.Poate si la tine e aceeasi chestie dar totusi verifica ce am enumerat mai sus.
Sper ca ti-am fost de folos!O seara buna si sa ne tii la curent!
razvan32
la ce distanta sa reglez culbutorii?
bujiile au distanta de 0.6 mm. este bine?
STORMTROOPER
Culbutorii se regleza conform "cartii" la 0.20 si 0.25 iar distanta la bujii teoretic ar trebui sa fie de 0.7. Daca ai aprindere electronica cu senzor de la colegul Gotronic regleza bujiile la 1 pentru randament optim al motorului
Andyno
la mine nu prea se afuma...doar se pun calamina pe ele? care i buba? mai ales la pist. 1
krapcarasu
pune poze, ca distante recomand 20 cu 25 la culbutori; 0,6 pe clasic; 0,8 pe gotronic pt bujii
razvan32
am inteles ca se regleaza culbutorii cu o cheie speciala.
cum arata?
se regleaza si cu altceva?

parca stiam ca este 0.15 admisie si 0.20 evacuare. nu sunt bune?
krapcarasu
vezi cheia la postul 313 in film http://www.daciaclub.ro/Reglare-Culbutori-...00129-s300.html
STORMTROOPER
QUOTE(razvan32 @ 10 Nov 2011, 01:08)
am inteles ca se regleaza culbutorii cu o cheie speciala.
cum arata? 
se regleaza si cu altceva?

parca stiam ca este 0.15 admisie si 0.20 evacuare. nu sunt bune?
*



Ba da, ai dreptate. M-am cam grabit cind am scris si nu am fost atent. Reglajele sunt 0.15 cu 0.20. Succes.
razvan32
o sa incerc sa-mi fac singur o cheie pentru reglat culbutorii ca sa pot sa-i reglez.
sper sa reusesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.