Reglare Culbutori - Supape..., metoda optima, ca la carte
![]() ![]() ![]() |
Reglare Culbutori - Supape..., metoda optima, ca la carte
stabil777 |
![]()
Post
#301
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#302
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
si ce daca daca nu ai delco se aplica la fel ... te uiti la volanta si iti dai seama sau urmareste supapele de la volanta spre radiator .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#303
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Am folosit iar metoda supapei de evacuare deschisa la maxim ,am reglat , a pornit ,capacul l-am pus ca sa nu sara ulei ,dar tot nu se accelereaza.!
Am ridicat iar capacul si cind incerc la mina culbutorii au joc mare iar unul chiar cred eu peste 5mm,altii 1 sau 2 mm, e normal? E asa din cauza camelor care-i distanteaza sau n-au fost reglati bine? Doi sau trei din ei sunt in pozitia de atac ,adica apasati pe supape. 18 Sep 2011, 14:14: Am incercat iarasi , de fiecare data porneste ,inclin sa cred ca nu mai este din culbutori ,ordinea supapelor o stiu ,am reglat supapele conform cu tabelele,la unele au corespuns reglajele cu altele de la alte tabele, e imposibil sa fi gresit de atitea ori, deci faptul ca nu se accelereaza e din alta parte, ar trebui ca atunci cind trag de clapeta acceleratiei sa vina benzina mai multa ,e normal? Deci vine benzina ,cind deschid mai mult chiar sar stropi de benzina afara,deci alimentarea cred ca e buna. Inclin sa cred ca bobina nu mai este buna ,altfel nu mai inteleg nimic de unde e ste . De la bujii? Sunt nefolosite, au un an dar n-au fost intrebuintate mai mult de 5km. O sa fac o proba cu bujiile vechi. This post has been edited by stabil777: 18 Sep 2011, 14:14 |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
pcostica |
![]()
Post
#304
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
verifica sa nu ai catalizatorul infundat.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#305
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
poate ai strans supapele prea mult , asa am patit eu odata la 1310 am facut cota la 0,1 parca in loc de 0,15 pe admisie si abia pornea dar dupa aceea se infigea bine masina .
S-ar putea sa ai catalizatorul infundat cum spune si colegul ... oricum 1.6 pe injectie a fost slabut din toate punctele de vedere . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#306
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Si cum se desfunda? dar iese fum pe el!
Poate sa traga aer pe la suruburile de prindere ale coturilor de admisie si evacuare ? Fiindca toba atige de lonjeron sau teava galeriei trepideaza ,nu e strinsa si din trepidatii le-o fi desfacut!? |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
dan_g |
![]()
Post
#307
|
Membru autentic Group: Members Posts: 212 Joined: 23 December 10 From: Iasi ![]() |
Ca sa vezi daca e catalizatorul de vina, scoate sonda lambda (de tot, nu doar mufa cu fire). Daca se va tura mai mult, inseamna ca e infundat.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2011 1.5 dCi 110
- -
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#308
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc Dan_g ,miine incerc si asta.
|
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
Raul TM |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 21 January 11 ![]() |
La mine nu prea da rezultate bune nici un reglaj,ori relantiu e plin de pufaieli si intreruperi ori nu trage la turatii medii sau mari. Am citit tot postu,vad ca nimeni nu a bagat in seama ce a zis PH-BOA-06 cu unghiurile. Eu as vrea sa reglez pt fiecare cilindru in parte dupa unghiuri,,adica sa stea deschise si E si A apox 260 de grade,indifrent de distante culbutori,dar nu stiu cum
![]() aici sunt ambele supape inchise: compresie.png aici incepe si se termina evacuarea: evacuare.png aici incepe si se termiona admisia: admisie.png |
--------------------
Dacia
1310
'99 1397cmc GPL benzol yourself
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#310
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
cea mai simpla metoda de reglaj culbutori
Attached thumbnail(s) Reglaj_culbutori.jpg ( Size: 265.79k ) Number of downloads: 7917 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Raul TM |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 21 January 11 ![]() |
am reusit si eu in sfarsit sa reglez dupa metoda asta,dar folosind ca si ghidaj o ata alba intinsa astfel incat surubul de reglaj sa o atinga numai cand este supapa deschisa la maxim.
-la rece cu A0.15 si E0.20 mergea rau de tot ,relanti-ul varia cu aproape 100 rpm -apoi am reglat la cald cu 0.20 si 0.25 si merge super ![]() . |
--------------------
Dacia
1310
'99 1397cmc GPL benzol yourself
|
|
tiaz |
![]()
Post
#312
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 January 11 ![]() |
Salut,
Daca ai tijele de supape strambe e posibil ca atunci cand faci reglajul ca la carte in anuminte momente supapele sa ramana deschise si de aici mersul neregulat. Bafta |
--------------------
Dacia
1310
1999 break
- B 47 AJU
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#313
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Metoda din postul nr. 5 nu este buna deloc ,as sugera sa fie stearsa ca nimeni sa nu se mai ia dupa ea, desi merge mediocru, satisfacator dar in nici un caz bine sau foarte bine.
Reglajul este variabil, daca se regleaza de mai multe ori sau dupa ce s-a reglat se fac si probe in mers ,apoi se verifica ,se vor gasi jocuri diferite ,iar uneori foarte mari. Asa se explica ca aveam fum negru mult , bujii ude sau pline de funingine.Aceasta metoda mi s-a parut cea mai simpla dar s-a dovedit cea mai paguboasa . Am facut apoi rost de un delcou ,l-am pus in gaura aia si am reglat dupa cum arata PH-06-BOA ,in filmul prezentat pe you tube,am reglat cei drept de trei -4 ori fiindca ,am reglat la mina si nu am experienta ,poate mi se parea mie ca bate cite un culbutor! Dar acum in fine sunt multumit ,cei drept am instalat gpl ,se cunoaste ca motorul acum trage de rupe, merge regulat. Pentru cine nu intelege alte metode ,recomand ca asta e cea mai buna.Acum caut sa inteleg si eu secretele carburatiei si ale delcoului ,ca de injectie m-am saturat! Desi n-am renuntat de tot ,sunt in probe, injectie sau carburatie ,benzina sau gpl, sau toate odata! Poate termin pina apare HHO sau motorul electric,si pun d'alea! Avem pe forum ceva referitor la asta? |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
Raul TM |
![]()
Post
#314
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 21 January 11 ![]() |
Cea mai exacta metoda de a regla "distantele la culbutori" este posibila cu ajutorul unei disc gradat de 360* (google=degree wheel) montata pe fulie , gradul 0 sa corespunda cu un semn de pe blocul motor deasupra fuliei, semnul de la volanta la semnul de pe fereastra cutiei cand cil 1 e in compresie, dupa aia se stabileste exact momentul(gradele) in care trebuie sa deschida o supapa. Aceasta metoda nu necesita lere ci se stabileste doar punctul cand culbutorul face contact cu tija supapei(cand incepe sa o deschida). La dacie avem urmatoarele unghiuri:
Axa_cu_came.jpg din care reiese aceste etape pt fiecare cilindru in parte,diferenta dintre cilindri fiind de 180* in ordinea aprinderii. Copy2ofCopyoforig360.png deci avem urmatorele grade in momentul in care culbutorul trebuie sa faca contact cu capul tijei Copy3ofCopyoforig360.png Acuma sunt sigur ca putini ati inteles si o sa ziceti ce #@$# ##& e asta, dar e singura metoda ca nu tine cont de temperatura motorului,de planeitatea suprefetelor si de problemele rampei de culbutori This post has been edited by Raul TM: 29 Oct 2011, 01:34 |
--------------------
Dacia
1310
'99 1397cmc GPL benzol yourself
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#315
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Ok, deci eu caut sa pricep ,am studii medii,deci fac un cadran din tabla cu gaura in mijloc pe care desenez cercul impartit de cele doua diametre perpendiculare care imparte in 4 parti egale gradatiile cercului,apoi scot surubul de pe fulia vibrochenului si il bag pe surub sa fie atasat fuliei,
-apoi aduc volanta la semn -apoi invirtesc usor cadranul astfel ca punctul 0 al gradelor sa fie sus si perpendicular perfect pe axa orizontala a pamintului ,apoi string surubul fuliei ca astfel cadranul sa ramina fix. dupa care trec la reglat culbutorii, deci te rog daca poti explica mai pe intelesul tuturor. ordinea supapelor de la cilindrul 1 situat catre motor, si pina la cilindrul 4 situat linga radiator, este , 1 2 3 4 5 6 7 8 si corespunde supapelor de evacuare si admisie E A A E E A A E, ordinea de reglaj a cilindrilor este 1 ,3, 4, 2. Deci mai departe , cum reglez ,si pe care cilindru si cit invirtesc ? Banuiesc ca incep cu cilindrul 1 ...............? |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#316
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
atatea ea,ee,oo,uu,am ametit. Eu reglez astfel: cu bujiile scoase si capacul de la delco scos deasemenea(lasata doar luleaua) rotesc de fulia de la pompa de apa pana imi ajunge pistonul 1 sa dea scanteie (daca nu sti exact,te uiti unde iti intra fisa de la cilindrul nr 1 in capacul de la delco si cand plotul de la lulea ajunge in dreptul lui sti ca pistonul e sus) poti baga o surubelnita pe gaura de la bujie sa verifici daca pistonul e sus. Acum reglezi cele 2 supape de la cilindrul 1. Mai departe procedezi exact la fel cu ceilalti cilindri in ordinea succedarii aprinderii adica 1 3 4 2. Eu asa-i reglez de cand am dacie si asa am reglat si la altii,nu mi s-a plans inca nimeni ca-i tacane culbutorii dupa reglaj.
![]() Acum m-am uitat la filmuletul lui PH-06-BOA,exact asa este descris si de mine ![]() doar ca eu reglez cu lera,nu ma inseala ca am cozile la supape ok,pun 0,20 la admisie si 0,25 la evacuare(in carte e dat 0,15 cu 0,20 dar cica pe gaz trebuie lasati un pic mai largi ![]() This post has been edited by sebymesteru: 29 Oct 2011, 11:18 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#317
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Asta am inteles si eu ,pe gaz 0,20 admisie 0,25 evacuare, metoda PH-06-BOA e cea mai buna .
Cea prezentata mai sus cu cadranul cu unghiurile ,caut si eu sa inteleg, e mai stiintific! |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
tiaz |
![]()
Post
#318
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 January 11 ![]() |
QUOTE(nikuniku @ 13 Oct 2011, 23:39) Eu am reglat culbutorii conform metodei de mai sus si merge perfect motorul atat timp cat TIJELE DE SUPAPE NU SUNT STRAMBE. Daca va reglati culbutorii conform filmuletului, la mana, fara lera, dupa ureche, o sa va mearga masina in acelasi mod. Degeaba vi se dau informatii daca nu le folositi si reinventanti ordinea reglajelor si a tolerantelor. Motorul asta ca si principiu are niste dilatarii si contractari pe care fabricantul le-a calculat. Din acest motiv trebuie sa reglati culbutorii la rece admisie 15 evacuare 20. Sunt tare curios ce metoda de reglaj inventeaza meseriasul din film la un motor pe injectie care nu are delcou!!!! Numai bine. |
--------------------
Dacia
1310
1999 break
- B 47 AJU
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#319
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
cred ca o sa si primesti raspuns in scurt timp:P
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
stabil777 |
![]()
Post
#320
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 22 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Tijele alea nu cred ca dupa ani de functionare mai au "dreptatea " initiala , cred ca alea sunt sigur un pic indoite, inclinate, flambate chiar daca nesesizabil.
Mai vroiam sa inteleg acele desene sterse,sau sa auzim comentarii explicite pe seama lor, iar la metoda cealalta ,supapa de evacuare este deschisa la maxim in momentul cind este atacata la maxim de culbutor? Apoi urmeaza sa intervina spatiu intre supapa si culbutor ,asta insemnind ca supapa incepe sa inchida? |
--------------------
Dacia
Logan sedan
2005/Laureate
|
|
tiaz |
![]()
Post
#321
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 January 11 ![]() |
Metoda de reglaj despre care amintesti este foarte simpla. Cand culbutorul apasa(deschide) la maximum supapa de evacuare de la cilindrul 1 reglezi jocul de la supapa de admisie de pe cilindrul 3 si evacuarea de la 4. Repeti operatiunea in ordinea scrisa in tabel pentru toate supapele.
CA SA-TI DAI SEAMA DACA TIJELE SUNT STRAMBE ESTE RECOMANDAT CA DUPA CE-I FACI REGLAJUL CU LERA CULBUTORULUI SA INVARTI DE TIJA 360 DE GRADE SI SA OBSERVI DACA ITI MODIFICA DISTANTA REGLATA DE TINE. IN CAZUL IN CARE CONSTATI CA REGLAJUL ESTE MICSORAT INCERCI SA GASESTI PUNCTUL IN CARE TIJA APASA CEL MAI MULT PE CULBUTOR SI ACOLO IL REFACI. Dupa ce completezi aceasta operatiune in modul in care ti l-am scris si, ai tijele strambe, ai sa vezi ca ca o sa-ti tacane culbutorii cu intermitente din cauza tijelor care se rotesc tot timpul 360 de grade. Bafta |
--------------------
Dacia
1310
1999 break
- B 47 AJU
|
|
Costy2000 |
![]()
Post
#322
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
salut
![]() As vrea sa imi expun si eu problema si adica am acea tuse in relanti si inclusiv in turatie am reglat delcou avans la 3000 de ture avans vacumatic,carburator si tot nu scap de acea tuse la toba finala deci repet am aceea tuse si in relanti si in turatie si acuma intreb poate fii de la culbutorii dereglati sau supape arse care nu inchid etc? chiulasa pe care o am acuma montata nu este a mea este a cuiva si este de pe alt motor nova de 1.6,care si de aici problema chiulasa de 1.6 nu ar trebui sa aibe supapele de admisie mai mari ? e asta nu le are,sunt normale ca a mea,codul care se afla sus langa carburator e 1557 si cam atat la a mea scrie 102-13 asa cum scrie si pe bloc.Chiulasa ininte sa o pun pe motorul meu a fost planata la cota standard de 1.4.Si chiulasa cand am facut un nr de km mai trebuia stransa si reglati culbutorii e la mine nu sa mai facut asta,din cauza asta sa curga lichidul asa pe acolo P.S o parateza la acesta chiulasa de 1.6 imi curge antigle sau ulei pe langa electromotor la inbinarea chiulasa bloc,mai mult cred ca este antigel nici eu nu stiu ce este,uleiul l-am verificat nu are antigel(spuma sau altceva),antigelul din vasul de expansiune scade dar cred ca am si radiatorul spart ca vad ca e umed si pe jos pe la radiatora acuma nustiu ce sa zic........... ![]() am sa fac niste poze sa se vada mai bine dar asta maine ![]() numai bine ![]() This post has been edited by Costy2000: 13 Dec 2011, 17:48 Attached thumbnail(s) 13122011129.jpg ( Size: 550.18k ) Number of downloads: 5991 13122011130.jpg ( Size: 553.94k ) Number of downloads: 4904 |
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
adi8yo |
![]()
Post
#323
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 23 February 09 ![]() |
Salutare! eram interesat de subiectu asta cu reglajul culbutorilor. Aveam probleme cu masina (dacia 1310 din '99, carburatie), de multe ori imi pornea in 3 pistoane doar, de cele mai multe ori pistonu 2 era scos din joc, apoi incepuse si pistonu 4 sa stea pe bara, faceau cu schimbu... nu mai reglasem culbutorii pana acum si nu aveam cunostinte de cum se face toata treaba. Am gasit aici mai multe metode de reglaj si parerile erau impartite in legatura cu rezultatele fiecareia. Eu am incercat prima metoda care e postata in topicu asta, cea cu volanta la semn, reglaj la supapele 1,2,3 si 5, apoi volanta invartita la 360 grade, ajunsa din nou la semn, reglate acum supapele 4,6,7, si 8 si vreau sa spun ca merge motoru super bine, mers rotund, mai silentios, acceleratia raspunde bine cand shprituiesc, nu mai tinde sa se inece cand e rece si plec la drum, accelereaza usor cand o calc, practic e alta masina. Din cate am citit prin comentariile d-aici, metoda asta era cea mai nesigura, putini erau cei care reusisera sa regleze culbutorii astfel. Eu am reglat dupa carte jocurile, 0,15 si 0,20, la rece, cu o lera, o cheie de 10 si un patent
![]() ![]() |
--------------------
Dacia break
1310
1999
|
|
maho |
![]()
Post
#324
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
@ Costy2000: daca chiulasa nu a mai fost stransa dupa ~ 500-800 km, ai toate sansele sa mai musteasca ulei, eventual sa se prelinga pana pe galeria de evacuare si sa iasa fum. Din poze, insa, as zice ca ala e antigel, dupa culoare (nu arata a ulei ars).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
nyky85 |
![]()
Post
#325
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 16 April 12 ![]() |
Salutare. La Dacia berlina pe injectie motor de 1,4 culbutori se regleaza tot la 0,15 cu 0,20?
|
--------------------
Dacia
1310 Injetie Li
2002
- ag 27 rzj
|
|
r3d |
![]()
Post
#326
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
din cate am observat nu e prea mare diferenta intre injectie si carburatie ai putea sa incerci 15 admisie si 20 evacuare dar totusi mai asteapta raspunsurile colegilor dupa forum:D
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
ghitza |
![]()
Post
#327
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
se face la 20A cu 25E
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
In principiu sunt exact aceleasi jocuri. Acum, depinde si de natura fiecarei piese, epntru ca dupa cum toti stiti, fiecare rampa de culbutori sau tije impingatoare difera de la masina la masina. S-ar putea ca fiecare motor sa raspunda diferit la anumite jocuri, asa ca e de preferat sa se faca cat motorul sa nu mai tacate urat dar totusisa nu se depaseasca anumite valori, cat sa nu fie nici prea stranse si sa nu se mai inchida supapele si sa apara alte deficiente in functionarea motorului. In alte parti se recomanda 0.18 A si 0.25 E. Incearca toate 3 metodele si vezi la care reactioneaza cel mai bina motorul. Spor la treaba!
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
horace1971 |
![]()
Post
#329
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 January 11 From: Brasov ![]() |
QUOTE(aditza579 @ 19 Apr 2012, 13:18) In principiu sunt exact aceleasi jocuri. Acum, depinde si de natura fiecarei piese, epntru ca dupa cum toti stiti, fiecare rampa de culbutori sau tije impingatoare difera de la masina la masina. S-ar putea ca fiecare motor sa raspunda diferit la anumite jocuri, asa ca e de preferat sa se faca cat motorul sa nu mai tacate urat dar totusisa nu se depaseasca anumite valori, cat sa nu fie nici prea stranse si sa nu se mai inchida supapele si sa apara alte deficiente in functionarea motorului. In alte parti se recomanda 0.18 A si 0.25 E. Incearca toate 3 metodele si vezi la care reactioneaza cel mai bina motorul. Spor la treaba! Cu ce masori 0,18mm (cu scule uzuale-lera)?Crezi ca 2 sutimi schimba sonorul? |
--------------------
Dacia/Renault
/1300 /12 TL/12TS/30TS/17TS
1971/1970/1975
- BV99UAP,70REN,75REN
|
|
pcostica |
![]()
Post
#330
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
cu ceasul comparator.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 02:57 |