Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema Pornire si Altele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Leutzu01
buna seara am o dacie din 97 model 1310 carburatie si am cateva probleme cum ar fi:
- atunci cand vreau sa o pornesc in prima treapta a cheii se aprind martorii de bord(ala cu semnu mirarii de la ulei si cred ca la apa parca vreo 3 in orice caz si rosii de culoare) iar cand dau la automat se aude un clanc care banuiesc a fi de la electromotor in special banuiesc carbunii ca ar fi de vina deoarece i-am schimbat acu vreo 2 sau 3 ani si se sting si martorii o data cu clancu ala. Am incercat sa vad daca bateria e descarcata nu-mi arata la ochiul ala nici o culoare dar merg farurile semnalizatoarele adik partea cu bateria zic eu ca e in regula.Ceea ce am observat la baterie la minus am vazut putin oxid nu pe conector ci pe metalul ala de care este prinsa este normal??? adik ceva de culoare alba. Impinsa merge pornita dar cu socul tras pt ca nu-si mentine turatia am incercat sa invart elicea aia un sfert de tura si sa dau la automat la fel acelasi sunet sa apas surubul ala de la electromotor aceeasi chestie. Alte metode de pornire mai stiti??? si am auzit ca daca demontezi electromotorul trebuie sa-l cositoresti cand il remontezi si nu am sculele necesare corectati-ma daca gresesc
- a doua problema ar fi legata de martorii din bord: la frana de mana nu mi se mai aprinde mentionez ca s-a jucat tatal meu cred ca la contact si a facut cred ca scurt ce trebuie facut ca sa il repar; al doilea martor este cel de benzina atunci cand rezervorul e aproape pe gol nu se aprinde mentionez ca imi indica benzina din rezervor si as vrea sa stiu cum trebuie sa fie acul de la benzina cand rezervorul e gol adica trebuie sa fie la stanga in capat de tot sau langa casuta aia goala spre stanga ca la mn asa imi indica la casuta aia goala spre stanga cand rezervorul este gol.al treilea martor ar fi cel de faza scurta sau de intalnire cred care nu mai merge banuiesc sa fie ars becul nu s-a jucat nimeni la el.
-a treia problema ar fi partea de caldura nu stiu de ce nu-mi mai baga caldura Dar fiindca e vara acu e ok dar iarna ??? mentionez ca am robinetul spre stanga cuplat se incalzeste apa si in tur si retur dar nu baga caldura trebuie spre dreapta intors pentru a baga caldura???
In legatura cu carbunii cat ar trebui sa tina???
Mai am inca o problema cu filtrul de aer cum se inlocuieste filtrul de aer ca eu nu reusesc sa-l scot din carcasa si sa-l schimb si la cati km ar trebui schimbat
Alta problema ar fi ca imi atarna doi conectori dinspre bord si nu stiu ce sunt cu ei unul e in L si altu simplu drept. Acei conectori vin de undeva dinspre bord si se opresc cam in dreptul pompei de frana si sunt impreuna cu un manunchi de cablu mai gros si habar n-am ce ar putea fi cu ei iar conectorii aia nu-mi fac probleme trebuiesc cumva conectati impreuna adik intre ei ca au cam aceeasi lungime. Mentionez ca nu am avut probleme cu ea de cand a aparut problema cu pornirea si martorii. Anul trecut a fost cumparat set motor iar cu partea electrica si mecanica sta bine atat pornirea si martorii respectivi si apropo

Iata modelul de ceasuri pe care il detin pe masina:
http://www.2shared.com/photo/YMesJvMy/6424...4740-59278.html
si in legatura cu marcatorii marcati cum fac sa se poata aprinda si ei pentru ca nu imi functioneaza deloc si as vrea sa functioneze in tocmai ca la carte respectivii martori
Sper ca m-am facut inteles si ca ma puteti ajuta. Multumesc anticipat.
george.cristian
waww blink.gif cata romanu ai scris aici smile.gif
Pai pentru prima problema desfa si tu bornele si freaca-le cu un smilgher pt k se oxideaza si nu mai fac bine contact. De aceea se aude acel clanc pt k nu are destul curent sa invarta...
Pentru a 2-a problema trebuie sa dai jos grila care tine ceasurile si sa schimbi becurile care nu merg. Uite aici cum.
Pentru a 3-a prob:nu prea stiu .. asteapta mai multre raspunsuri de la colegii dp forum
Pentru problema a 4-a : Filtrul de aer se schimba de obicei la 10-15.000 de km... acuma depinde si in ce mediu il folosesti. Si nu cred k nu merge sa il scoti.. este prins intr-un surub ...Cel mai bine e sa il dai jos cu tot cu carcasa si il scoti asa. Nu are cum sa nu iasa.
Firul ala in forma de L il aveam si eu pe acolo la masinuta veche, nu stiu ce e cu el..
Pentru martorii aia: Cel de sus de obicei este pentru luminile de ceata, cel de jos portocaliu este de la dezaburire luneta iar cel cu rosu cv la baterie.
Sper k ti-am fost de ajutor. Bafta in continuare
Magnum_Baracuda
usurel ca nu scoatem fisa de defecte de la tester radmasa.gif ,in primul rind cauze multiple si nus comune de la masina la masina, toti care participa la dialog isi dau cu pararea in functie de cele experimentate dealungul anilor,
electromotorul e "tancul" cuplarea solenoidului,ai carbuni tociti scurti si nu iti mai atinge in rotor,,tratamentul e simplu ori cauti indrumarile colegilor ori il trantesti la un electrician,
cat vine de baterie e normal cu oxidul,da jos bornele cu incredere panza abraziva(smirghe,glaspapir) si curata bornele bateriei cat si bornele firelor,se ung cu vaselina bornele bateriei se pun bornele si se strang,
martori in bord sint atentionari legate de probleme serioase ale masini,
cu frana de mana ai un fir deobicei galben pune la caroseria masini si vezi de se aprinde daca nu inseamana ca e becul sau contactul de la frana de mana,
cu rezervorul vad ca vrei becul ala magic si sacaietor,lipsestet de acel bec inervant,
cu faza scurta e becul,cumpara si schimba toate becurile casa inlaturi problema becurilor,pai si conectori aia doi sint de la sonda de pe corpul; pompei de frana sau dupa sonda care se afla la capacul pompei de frana.
Leutzu01
Deci clancul ala e de la carbuni??? si cam cat sunt de fiabili daca ar fi problema asta la electromotor deoarece i-am schimbat acu 2 3 ani nu mai stiu exact asa cum am mai amintit alta metoda in afara de impins sa o fac sa porneasca nu exista???
In legatura cu filtrul de aer am incercat sa desurubez fulturele ala din spatele filtrului dar carcasa care vine inaintea lui nu se desface nici moarta trebuie sa iau altu???
In leg cu martorul de la frana de mana daca ar fi facut scurt conectorii aia ce trebuie facut trebuie facut din nou cablajul pana la becu din bord??? martorul de la benzina s-ar putea sa fie ars daca nu merge??? sau am probleme de la sonda??? repet benzina mi-o indica in bord dar becul ala nu se aprinde ala rosu de baterie mi se pare ca se aprinde atunci cand iti sare cureaua parca sau ceva probleme la alternator cred
momentan sunt ocupat dar daca va fi va voi trimite cateva poze legate de martori conectorii aia de care va spuneam ca sa va mai lamuresc cu privire la problemele mele
r3d
-in primul rand la prima pozitie la contact nu trebuie sa ti sa aprinda nici un martor in bord.tatal tau a umblat la contact si tia inversat firele la el(iti spun ca am patit si io am montat un contact de logan si asa imi facea dupa ce am gasit combinatia corect cu un ohmetru lam rezolvat ) deci la contact vezi daca corespund culorile de la contact cu culorile de pe instalatia masinia ex(rosu cu roso alb cu alb albu e contactu la electromotor)
-la martori din bord pot fi arse becurile la frana de mana poate sa fie papucul scos de la butonu dupa maneta franei verifica mai verifica masa si alimentarea bordului cu curent.
-caldura poate sa nu fie aerisita bine instalatia sau poate sa fie borinetu devina dal jos sufla cu gura pa o parte si vezi daca iese aer misca de acea manetuta in mai multe poziti inchis/deschis.inchis trebuie sa fie pozitionat langa acea pana de fier.
-carbuni iti pin in functie cat de bun e rotoru cat de curat e si cat de mult dai la automat timp ma refer si cate automate dai.
-ca sa desfaci filtru daca prezinta rugina pa el bagal in apa si lasal vreo ora cu partea aceea mai groasa cea cu piulita in jumatea ei.ciocanestel usor pa acea buza si cu o surubelnita dreapta bate usor cu un ciocan roata pana iese.la montare dai cu niste vaselina roata,.
bygy007
QUOTE(george.cristian @ 10 Jun 2012, 15:28)
waww blink.gif  cata romanu ai scris aici smile.gif
Pai pentru prima problema desfa si tu bornele si freaca-le cu un smilgher pt k se oxideaza si nu mai fac bine contact. De aceea se aude acel clanc pt k nu are destul curent sa invarta...

*


cit se poate de gresit , incercati cu apa de la robinet si va veti minuna , borna introdusa 5 min in apa , sau o cirpa mai aspra umeda


Leutzu01 dupa ce rezolvi cu bornele incearca sa pornesti daca tot asa se stinge bordu atunci pune bateria la incarcat pe redresor , dupa 12-14 ore tot asa face verifica electromotorul , daca e ok ia alta noua (baterie)
Leutzu01
referitor la red cu cheia de cand a luat tata masina in prima pozitie in sus nu cand bagi cheia in locas adica la contact se aprindeau cele 3 becuri plus ala de soc cand il trageam si pe urma ii dadeam la automat iar daca pornea si nu avea spre exemplu presiune la ulei imi ramaneau doar acele becuri rosii aprinse iar daca avea presiune spre exemplu aproape de max mi se stingeau nu cred ca ar fi in neregula contactul zic eu deoarece si pe youtube am vazut porniri de dacii care la fel li se aprindeau cele 3 becuri rosii din bord inainte sa dea la automat
eu zic ca bateria e buna deoarece merg farurile cu aceeasi intensitate casetofonul cu subwofer cu tot cu statie partea cu claxonul nu am verificat-o dar eu zic ca bateria e buna
stiu ca am mai patit-o cu electromotorul la fel si imi facea exact acel zgomot de care va vorbeam si tot carbunii erau de vina ceea ce asta banuiesc si eude exemplu cand mi s-a intamplat chestia asta cu zgomotul adica in urma cu vreo saptamana sa zic inainte era pornita am oprit motorul si cand sa o pornesc iar atunci nu a mai vrut sa porneasca si de atunci se aude zgomotul ala adica un clanc ca si cum nu as avea bendix dar bendixul e bun nu caraie nu se aude nimic cand invart cheia sau carbunii nu ar face contact intre ei si nu ar mai invarte electromotorul. Impinsa merge pornita iar daca e pornita trebuie sa o tin in soc pentru ca nu are putere sa isi mentina relantiul sau daca il imping are tendinta sa se opreasca si iar trebuie impinsa ca sa porneasca. inainte nu avea nevoie de soc cu electromotorul bun acu asa trebuie sa fac pt ca are tendinta de a-mi muri
partea cu bordul stins este numai atunci cand dau la automat si chiar de dau 10 chei la automat la fel face zgomotul ala in rest daca dau cheia in contact inapoi mi se aprind din nou becurile
referitor la martorul de la frana de mana daca s-a facut scurt trebuie refacut circuitul ala din nou??? ma refer ca nu la sigurante s-a umblat ci la conectorul ala de la frana de mana iar de cel de benzina la fel nu s-a umblat nici la conectori nici la sigurante partea cu sigurantele este buna nu s-a umblat la ea iar becul ala pentru luminile de intalnire cred ca este ars pt ca nu-i gasesc alta problema
becul ala de la benzina se poate sa fie ars??? sau sa fie firul dezlipit de la sonda??? sau sa fie ars si el??? si inca ceva la denivelari respectivul martor vi se aprinde si voua ca la mine???
din ce am mai observat pe net demontatul de bord e greu mai degraba cred ca ma duc la vreun mecanic decat sa ma complic
bygy007
daca zici ca s-a umblat pe la sigurante pune firele in ordine in primul rind
Leutzu01
buna seara am incercat sa o pornesc si astazi masina. Ceea ce i-am facut sun urmatoarele: am incercat simplu la prima cheie nu a vrut apoi dand un sfert de elice in sensul acelor de ceasornic a inceput sa invarta electromotorul cred dar cu o viteza inceata dar tot nu a pornit iar martorii din bord aia rosii palpaiau iar electromotorul il invartea ca si cum ar fi fost pornita iarna sau ca n-ar fi avut baterie adica abia invartea. Trebuia sa dau mai mult de elicea aia??? ca sa o ia sau imi este moarta bateria???
bygy007
cam DA
val2011
QUOTE(Leutzu01 @ 14 Jun 2012, 22:15)
buna seara am incercat sa o pornesc si astazi masina. Ceea ce i-am facut sun urmatoarele: am incercat simplu la prima cheie nu a vrut apoi dand un sfert de elice in sensul acelor de ceasornic a inceput sa invarta electromotorul cred dar cu o viteza inceata dar tot nu a pornit iar martorii din bord aia rosii palpaiau iar electromotorul il invartea ca si cum ar fi fost pornita iarna sau ca n-ar fi avut baterie adica abia invartea. Trebuia sa dau mai mult de elicea aia??? ca sa o ia sau imi este moarta bateria???
*


In cazul in care nu este bateria, atunci cand ai invartit de elice ai modificat pozitia coroanei. Asa am patit si eu cu electromotorul, poate fi carbunii sau selenoidul sa aiba contactele arese. Sau poti avea scurt la rotor (era sa spun si la stator dar tu ai tip scurt de aceea pot fi rupti magnetii in el).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.