Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu mai porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CRAZY_MOUSE_87
salutare,
am o dacie break din 99 carburatie
problema a intervenit acum cateva zile,
o porneam , se balbaia rau de tot si tremura si trepida in ultimu hal cand o acceleram , chiar daca se incalzea motoru.
a trebuit sa vin cu ea de la munca cu socul pe jumatate tras...altfel murea motoru.

am desfacut carburatorul, am facut o supa din el, l-am curatat , l-am pus la loc, a pornit o data si gata si-a dat duhu masina.

nu mai vrea sa porneasca deloc,

Am bagat benzina
am pus alt carburator, am verificat nivel plutitor, baga benzina nu este nimica infundat prin el .
pompa de benzina baga benzina, oricum am schimbat-o si pe aia,

am schimbat capac delcou, platina.

bujii noi.

filtru aer nou

baterie noua de 70ah

dar nu mai vrea sa porneasca deloc, da deloc
care ar putea sa fie buba?!
motorul de pe masina are pana in 50.000km
sspoitoru
vezi sa nu ai dop de gheata pe evacuare
asa am patit eu azi
am observat ca invartea din ce in ce mai greu si dupa aceea fasaia pe la motor
dopul de gheata era inainte de toba finala , la cotul ce urca in sus, peste punte.
CRAZY_MOUSE_87
o sa o mai barai maine nitel, poate poate...
crisbog_2007
Se poate sa fie si din aprindere..incearca si cu alta bobina..am patit si eu asa ceva..scanteie slaba sau inexistenta..
dacia_geo
Ai zis ca trebuia sa mergi cu socul pe jumatate tras ca altfel murea. Ma duce gandul ca iti trage aer fals pe undeva. Am patit si eu din senin si nu intelegeam ce are. Pana la urma am gasit cauza: furtunul ce vine pe galeria de admisie (sub carburator) era crapat. Bafta!
Kanutza_77
daca zici ca merge doar cu socul tras amestecul este muult prea sarac, vezi sa nu ai vreun furun spart, gen servofrana sau furunul cu diuza ori aer fals intre carburator si galerie sau galerie si chiulasa...
CRAZY_MOUSE_87
am verificat si se pare ca nu este nici un furtun crapat...deci nu cred ca trage aer fals

am masurat astazi sa vad si eu ce voltaj da bobina de inductie si mi-a aratat aprox 11v cu contactu pus...

am masurat si fisa principala care duce la delco si imi arata 9v, am schimbat fisa cu una noua si imi indica tot 11v acum...adica nu mai fura curent...

am suflat pe furtunasu de la carburator , cel ce duce la vacum si se aude cum lucreaza dar din cate stiam ar trebui sa se miste nitel si platina atunci cand suflu si traga aer pe acel furtunas, dar problema este ca platina nu se misca deloc cand suflu...hmm

sebymesteru
Nu se misca,ca-i arcul tare. Slabeste-i actiunea din sectorul dintat ca sa lucreze si daca tot nu lucreaza,trebuie data capsula jos si schimbat arcul cu unul mai moale,preferabil unul de la capacul pompei de benzina,eu asa l-am facut la mine,dupa ce am citit pe aici,pe forum. In alta ordine de idei,daca benzineste ar trebui sa porneasca. Ca nu o face,inseamna ca e din aprindere baiul. Ia da matale capacul delco jos si scoate fisa principala din el(aia care vine de la bobina),pune contactul si cu o surubelnita sau ceva asemanator inchide si deschide platina ca si cand ar misca-o cama delco-ului. Tine capatul fisei cam la 1cm distanta de orice parte metalica a caroseriei sau motorului si vezi ce scanteie da. Preferabil sa fie alb-albastra si sa trazneasca cat mai tare. Sa nu fie rosie si subtire ca atunci ai o problema cu bobina de inductie. Ai grija si la avans,daca e prea mic invarte si nu porneste,daca e prea mare invarte greu si are tendinta sa se infraneze cand invarte din cauza ca scanteia e data prea devreme si explozia ii da in cap pistonului cu mult inainte sa ajunga sus.
CRAZY_MOUSE_87
sambata ma duc sa cumpar o aprindere tranzistoriala...cutiuta aceea cu led
am inteles ca ma va ajuta mai bine sa reglez avansul si probabil si probabil si la pornite...sigur este ceva la delco..
ma inebuneste ca vine craciunu si nu pot pleca din Bucuresti sad.gif
am pus bateria pe redresor, desi este noua s-a cam descarcat de la atata dat la automat
o sa curat si bujiile pe aragaz , chiar daca sunt noi au fost putin umezite.
Sper sa am sorti de izbanda pan' la urma.
O sa incerc in targ la vitan , banuiesc ca am sa gasesc pe acolo aprindere 'electronica'.
B17XGG
Pai, avansul l-ai reglat dupa substitutia platinei ? Daca l-ai reglat, cum arata scanteia fisei centrale la masa ? Cum arata platina veche fiindca poate indica starea (validitatea) condensatorului. Am banuiala ca avansul nu este corect reglat ci delcoul este pus asa, dupa cum era inainte, cu vechea platina.
PH-06-BOA
Ca sa se miste platina, nu sufli pe furtun, ci tragi. Aprinderea e tranzistoriZATA, adica contine tranzistori, in montajul electronic, care preiau curentul mare din contactele platinei, facand sa fie scanteie mai ferma si la toate deschiderile. Mai curios sunt, cum ai masurat tu 9V pe fisa centrala. Ia vezi, nu faci o confuzie?Acolo tre' sa ai vre-o 15 000V.
cibi25
Salut, am si eu o problema cu motorul meu am mers cu masina dimineata, ajung acasa opresc si dupa cateva ore dau sa plec dar motorul nu mai porneste. Am schimbat bujii, capac delcou, delcou ,lulea ,fise ,bobina de inductie si tot nu vrea sa porneasca.Un lucru ciudat e ca benzina din carburator o arunca afara.

29 Dec 2012, 22:23:
nimeni nici o idee!
catalinxx
schimba platinile si regleaza avansul, poate sa mai faca masa la delcou surubul unde vine prinsa platina, tre sa ai o garnitura de textolit si una de plastic

scoate o bujie, ii pui fisa, atingi bujia de alternator si dai la cheie, daca face scanteie si tot nu merge modifici avansul sau verifici carburatorul
B17XGG
Daca spui ca iti da afara benzina din carburator inseamna ca nu inchide cuiul pontou; deci nivel pana da afara = inecata.
catalinxx
cred ca vrea sa zica ca o arunca cu putere in sus, ceea ce nu are legatura cu cuiul pontou
cibi25
am schimbat si carburator si tot asa face in loc sa traga benzina in motor , o arunca afara
catalinxx
imi pare rau sa-ti spun dar e sarita distributie de pe punct
cibi25
nu e sarita sau verificat tot semne la volanta pozitia delcoului
catalinxx
scanteie ai?
cibi25
aprinderea functioneaza perfect
catalinxx
compresie ai? sa nu ai o supapa defecta

de obicei cand se comporta asa aprinderea e de vina, in special avansul
cibi25
compresie am ,as merge si eu pe ideea cu supapa cred e cea mai plauzibila explicatie
catalinxx
asta e problema, daca ai compresie supapele sunt bune. inainte sa se strice mergea bine motorul? trepida sau ceva?
cibi25
motorul are o luna de cand e facut mergea super bine pana sa apara problema asta
catalinxx
ai verificat ca axul culbutorilor sa nu fie rupt sau ceva la tacheti?


eu inclin sa cred ca aprinderea e de vina, dar daca esti sigur pe ea 100% atunci a sarit distributia de la punct cu un dinte sau 2 de pe pinionul arborelui cotit. SUCCES !!
cibi25
Totul e in regula verificat de mine si inca de doi mecanici
Costy2000
cum ai zis si tu, e posibil sa fie o supapa care nu mai inchide bine pe scaunului ei. Da iti da rateu cu benzina in carburator sau decat musteste benzina pe la carburator ?
cibi25
nu da nici un rateu, nici nu da semn ca ar vrea sa porneasca, dau la automat si se vede cum benzina e aruncata afara din carburator
catalinxx
bre omule esti culmea, eu tot am stat cu gandul ca-ti da rateu, pute-ai sa spui ca se prelinge sau curge ca asta e alta mancare de peste. daca doar curge vezi daca sunt bune din carburator cuiul pontou, jigleorul cu bila in el, ciocul, garnitura sau pompa de spritz
cibi25
S-a rezolvat, a fost de vina pinionul mare de la distributie, sa uzat pana de la ax
catalinxx
ai vazut ca nu era pusa la punct.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.