Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Electromotorul nu se mai opreste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristi_vb
De cateva zile cand dau la cheie sa pornesc masina electromotorul nu se mai opreste nici macar dupa ce scot cheia din contact! Ca sa il opresc trebuie sa scot borna de la baterie. Ce defectiune are? (E al doilea electromotor care imi face asa ceva)
tarzy


cred ca nu elmotorui de vina ci ... contactul. se schimba usor da parca nu-i tocmai ieftin.
spidi
Da, contactul poate fi de vina.

Pune contactul si apoi incearca sa o pornesti cu o surubelnita-daca stii procedeul...

Daca se intampla in continuare la fel este tot electromotorul.
gattoman
Sal.AI un scurt in electromotr.Daca nu te pricepi trebuie dus la electrician.Nu mai incerca sa pornesti masina sau dac o pornesti nu merge cu ea ca poate sa ia foc.
haiducro
QUOTE(tarzy @ 1 Sep 2005, 09:13)
cred ca nu elmotorui de vina ci ... contactul. se schimba usor da parca nu-i tocmai ieftin.
*



Adica partea electrica de la contact, care-i destul de ieftina si se schimba usor de tot. Trebuie doar sa scoti contactul, demontezi partea electrica ( e prinsa in capat cu 2 suruburi ), o pui pe cea noua, montezi contactul la loc si dai cheie smile.gif.

Ca sa fii sigur ca e asta, roaga pe cineva care se pricepe si are o mufa de contact modificata sa iti porneasca masina "din fire". Daca totul e ok atunci e sigur partea electrica a contactului.

PS. Vezi ca sunt 2 tipuri de parte electrica, cand iti cumperi mergi cu cea veche la magazin daca nu stii sigur de care ai.
vaally
Si eu am patit-o. Nu se mai oprea motorul chiar daca scoteam cheia din contact iar dupa oprire nu a mai pornit pina nu am schimbat contactul cu totul nu numai partea electrica. Schimba contactul si se va rezolva. un scurt in electromotor se lasa cu fum si foc si se duce naibi. Nu cred sa fie scurt nu ar fi mai mers. Schimba contactul si ia unul bun, mai scump, dar merita.
vaally
Costa in jur de 425.000 lei si poti sa-l montezi si singur cu putina atentie.
diaconuliviu
QUOTE(vaally @ 1 Sep 2005, 12:42)
Si eu am patit-o. Nu se mai oprea motorul chiar daca scoteam cheia din contact iar dupa oprire nu a mai pornit pina nu am schimbat contactul cu totul nu numai partea electrica. Schimba contactul si se va rezolva. un scurt in electromotor se lasa cu fum si foc si se duce naibi. Nu cred sa fie scurt nu ar fi mai mers. Schimba contactul si ia unul bun, mai scump, dar merita.
*


Trebuie cautat exact..sa fca cum i s-a spus, pornire de la solenoid. Poate fi si un gripaj/blocaj in solenoid.
Daccia
Vezi daca se opreste atunci cand scoti firul de excitatie al solenoidului. Atunci e din contact. Daca nu, poate fi intepenita ori furca solenoidului (poate s-a rupt boltul pivot) ori bendixul pe ax (putin probabil) .
Gabriel Paduraru
Bobina care arunca bendix-ul pe coroana, solenoidul, are 2 infasuraru, una de aruncare si una de mentinere a aruncarii. cand se scurtcircuiteaza aceste infasurari intre ele se produce acest fenomen. Pt diagnosticare, cel mai simplu se porneste direct din solenoid si daca face tot asa e de acolo daca nu e posibil sa fie contactul.
geti
contactul este sigur
B-34-SGM
Fa un test. Impinge cu o coada de surubelnita in capul bobinei (fara contact), sa intre bendixul pe coroana si sa sa invarta electromotorul.

Daca ramane blocat si in cazul asta, schimba bendixul cu incredere. Am patit si eu la fel ca tine. Cand scoteam borna, se debloca si iesea de pe coroana.

Sunt sigur ca nu ai probleme la contact! si nici la selenoid.
george_slz
Aham si eu la fel....porneam motorul.....electromotorul ramanea cuplat si zdganganea pe volanta.....deschideam capota repede, scoteam borna de la baterie...se oprea electromotrul, cuplam borna la loc......lasam capota si demaram.....Doamne ce fum negru iesea de la volanta......si ce miscari de om curentat trebuia sa am ca sa nu se lase cu flacari.... Si asta peste tot....pana si la benzinarie....smile.gif)
crizarachetelordincuba
si la mine se intampla acelasi fenomen. Ramane electromotorul blocat, dar doar atunci cand este rece. dupa ce porneste, daca opresc si incerc sa pornesc din nou merge fara probleme. cum poate fi remediata problema?????
tavi_ro
Contactul pe solenoid care inchide circuitul de alimentare al electromotorului e pe direct la baterie, din cauza curentilor foarte mari. De fapt e o lamela groasa de cupru in profil trapezoidal care face contact pe cele 2 borne unde se fixeaza firele groase care vin la electromotor. Aceasta lamela este actionata de electromagnet, care la randul lui este comandat de cheie. Daca dintr-un motiv sau altul lamela se sudeaza pe borne sau mecanismul de actionare al ei se gripeaza elecromotorul nu se mai opreste. Bobina se poate decapsula, dar trebuie etansata bine la remontaj. Eu parca ii turnam ceva smoala pentru etansare dupa recapsulare.
Solenoidul se poate reconditiona fara probleme. Tot pe tija care actioneaza lamela din solenoid parca e atasata si furca de actionare a bendixului, care e prinsa cu un bolt in carcasa elecromotorului. Ca sa poti demonta solenoidul trebuie scos si boltul, sau ceva de genu.
Daca ramane electromotorul cuplat dupa ce scoti firul de comanda de la solenoid atunci e de la solenoid, daca nu, e de la contactul de comanda de la cheie ( in butucul in care introduci cheia e un plastic excentric care actioneaza ceva lamele care la randul lor comanda actionarea solenoidului) .
In rezumat, in momentul in care apesi pe tija de la solenoid se intampla 2 lucruri. Se actioneaza parghia care impinge bendixul in coroana si se inchide circuitul de alimentare al electromotorului prin lamela de care am zis mai sus. Actionarea manuala este inlocuita de comanda care o primeste solenoidul de la cheie.

PS: solenoidul e in cilindrul montat pe carcasa electromotorului, bendixul se afla pe axul electromotorului in capul lui. Daca demontati electromotorul aveti grija (si) la cuplajul care franeaza electromotorul la intreruperea tensiunii.
In principiu este o operatie destul de simpla.
PH-06-BOA
Nu e chiar așa, în totalitate. Ramâne cuplat în cele mai puține cazuri sau deloc, din cauza contactului, mai ales că în posturile vechi se spune că dacă scoate borna, bendixul se retrage. Nu are cum să rămână lipită lama de contact, ca ar fi pornit iar la conectarea bornei. In cazul in care el rămâne doar la rece cuplat, problema poate fi și de la uleiul aruncat prin el, înbâxit cu praf și grafit, ajuns pe șnecul axului de la electromotor, îngreunând retragerea bendixului. Cat privește etanșarea cu smoală, e aberantă, chiar nu e nevoie de etanșare, pentru că are garnitură de cauciuc, iar ambutisarea o faci din loc în loc, nu e necesar s-o mai faci roată bobinei. Furca nu e prinsă cu bolț, ci cu un surub de M5, de miezul magnetic al solenoidului, unde are și un sistem de reglare al cursei bendixului. Cum se face? Împingi în surub cu ceva care să-ti permită sa faci cursa totala, adica să ajungi în poziția de conectare (împins maxim) la borne, și vezi poziția în care a ajuns bendixul, față de siguranța de pe ax. Trebuie să ajungă până lângă ea, dar să nu o atingă sau s-o forțeze. Dacă nu e așa, se reglează din hexagonul mai mare, care urmează după capul șurubului de m5, în care ai apăsat. Se împinge siguranța ce ține o latură a hexagonului și se rotește în sensul în care e necesar, apropierii sau departării bendixului, de siguranță. Aia este cursa bendixului. Mai rar, ca cineva să facă ata, câd intervine la electromotor.
Solenoidul (ștarterul), are doua bobine in el, de diferite grosimi la sârmă, și s-a spus mai sus de ele. O soluție mai sigură, din partea mea e, să se taie lamela ce leagă capătul de masă al bobinei ștarterului (pe care o ia prin bobinajul electromotorului, imprimând o rotire ușoară rotorului, uzând dantura), si să se lege direct la masă. Așa, la actionarea cheii, întâi va intra bendixul pe coroană după care se realizează contactul de forță și rotirea lui, plus că se elimină total posibilitatea de a mai rămâne cuplat. Singurul dezavantaj, nu se mai sesizează uzarea cărbunilor, decât când nu se va mai roti rotorul.Deci, se taie lamela de legătură cât mai aproape de șurubul de cupru, se face papuc direct din capatul rămas ce iese din bobină unde se prinde un fir gros căt cel gri de la borna de intrare in bobină, cositorit pentru siguranța contactului, și se leagă direct la unul din șuruburile de pe corpul electromotorului. VĂ GARANTEZ că nu va mai ramâne NICIODATĂ cuplat și nu va mai cârâi la cuplare, în veci. O să spuneți că n-are cine căuta dantura coroanei. Are, că șnecul de pe ax tocmai d-aia e.
tavi_ro
Am avut odata demult o dacie 1300 (an 77) pe care am desfacut-o si pus-o la loc pana la ultimulul surub. Imi cer scuze daca unele date precum pompe cu debit marit sau boltul care leaga furca ( sigur era un bolt care traversa furca de plastic undeva la mijlocul ei, si se fixa cu un "crocodil" ) nu mai sunt de actualitate. Probabil ca multe s-au schimbat din 77 pana la ultima dacie clasica. Am incercat doar sa ajut.... Multumesc pentru intelegere.

http://www.daciaclub.ro/REPARAREA-ELECTROM...ze-t104922.html
cristi ph
La fel ramane blocat si al meu dar nu mereu. Cand ramane, bag in viteza dar nu decuplez frana de mana, din contra, apas si pe pedala de frana in timp ce ridic piciorul de pe ambreiaj. Dupa ce se opreste dau iara cheie si merge.Am cumparat un solenoid nou .Acasa am vazut ca ,in pungulita sigilata, a iesit bobina mica din el. E normal ?
tavi_ro
QUOTE(cristi ph @ 27 Jan 2015, 22:09)
La fel ramane blocat si al meu dar nu mereu. Cand ramane, bag in viteza dar nu decuplez frana de mana, din contra, apas si pe pedala de frana in timp ce ridic piciorul de pe ambreiaj. Dupa ce se opreste dau iara cheie si merge.Am cumparat un solenoid nou .Acasa am vazut ca ,in pungulita sigilata, a iesit bobina mica din el. E normal ?
*



Poti sa pui si o poza (la bobina) ? Am zis ca nu mai postez in aria asta dar chiar sunt curios cu tehnologiile astea moderne. Cum sa iasa bobina afara ? Pungulita ? Parca solenoidul ala era mai mare....

Scuze pentru off dar poate prinde bine oricarei persoane care ramane pe calea ferata cu motorul oprit (sau intr-o situatie critica) in care nu mai porneste. In situatia aceasta se baga masina in treapta 1 se ridica piciorul de pe ambreiaj si se da la cheie. Electromotorul va misca masina pana la limita de siguranta. Eu am folosit o singura data aceasta solutie si a mers....

Dar sa apesi pe frana .....
cristi ph
[attachmentid=1627979501] L-am schimbat la magazin cu altul model vechi fiindca tanara n-a stiut wub.gif ce sa-mi dea prima oara.Acum sa vad cand l-oi monta.
cristi ph
Am reusit azi sa schimb solenoidul cu unul nou si merge f bine. Am curatat si reglat vaporizatorul de la gpl, imi lua 17 la suta, mi-e teama sa nu fie ceva si pe la carburator, ramane de vazut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.