fanel28
1 Mar 2013, 11:52
In primul rand vreau sa va salut pe toti , sunt nou pe forum
De curan am achizitionat o dacia 1310 an 1989 , proprietarul anterior nu stiu de ce a baga ulei in faruri si se vedea naspa rau. Asa ca am decis sa incerc sa curat farurile de uleiul din interior ( dacia model cu 4 faruri). Totul a decurs destul de bine le-am curatat le-am pus inapoi la loc dar nu m-am uitat inainte sa le dau jos cum au fost puse becurile in faruri. tin sa mentionez ca am cate un bec bombat rotund si unul lunguiet pe fiecare parte.
Acum eu nu stiu care bec e pentru faza lunga si care e pentru faza scurta, problema se manifesta in felul urmator : am pus becurile asa cum am crezut eu adica cel bombat rotund pe exterior si cel lunguiet pe interior , aprind faza scurta si imi arde doar un bec cel de pe partea dreapta iar pe partea stanga mi se aprinde becul de langa grila, am luat becul si l-am pus in farul exterior dar acolo nu se aprinde deloc.
Sper ca m-am facut inteles cat de cat
Pe exterior e faza scurta, pe interior e faza lunga. Proprietarul anterior a pus ulei in ele ca sa nu rugineasca oglinda farului. Ceva ma face sa cred ca arata binisor masina ta
Probabil ti se aprind aiurea ca nu-s contactele bune. Mai desfa o data toate farurile si probeaza-le inainte sa le montezi definitiv. Misca de fire si incearca sa vezi unde e contactul prost.
fanel28
1 Mar 2013, 12:27
Iti multumesc Ov pentru promtitate
. Ai dreptate masina arat foarte bine pentru ani ei , am cumparat-o de la unic proprietar.
O sa incerc sa verific contactele sa vad daca acolo e problema si revin .
1 Mar 2013, 13:08:Am miscat toate contactele si degeaba, acum pe faza scurta se aprinde doar farul stanga exterior , iar pe lunga se aprinde pe stanga doar farul de exterior si pe dreapta amandoua. Am mai observat ca atunci cand schimb de pe scurta pe lunga se aude un ca un ticait. Alta nelamurire , pe partea dreapta 3 fire are becul acela bombat , iar pe partea stanga 3 fire are becul acela subtire in rest celelalte au cate doua fire.
Asi mai vrea sa stiu care bec e pentru scurta si care e pentru lunga , sau nu conteaza ?
nikuniku
1 Mar 2013, 14:17
fanel28 becurile lunguiete(halogen)le pui pe exterior cele rotunde(clasice)pe interior,
mufele cu 3 fire le pui pe exterior cele cu 2 fire pe interior
si sa speram ca ai pus si farurile corect,cele de pe exterior sunt pentru faza scurta/lunga si cele de pe interior doar pentru faza lunga
cele de scurta au pe geam desenu asta ( _/ )
fanel28
1 Mar 2013, 16:28
Multumesc Niku , acum incep sa inteleg si eu cate ceva
.
Da dupa cum am mai scris eu pe o parte am mufa cu 3 fire pe becul halogen iar pe cealalta parte mufa cu 3 fire e pe becul normal. Tin sa mentionez ca eu la mufe nu am umblat deloc si inainte sa iau farurile jos functionau toate becurile in regim normal si pe scurta si pe lunga.
Astept raspuns . Miltumesc.
bygy007
1 Mar 2013, 23:39
uita-te la becuri , poate propietarul a pus becuri arse pe faza scurta , pe faza lunga
verifica inainte doar becu , au un pin comun
fanel28
2 Mar 2013, 10:49
Nu cred ca a fost ars vreun bec , fiindca inainte sa demontez eu farurile am circulat cu masina vreo 2 saptamani si becurile imi ardeau toate normal .
Totusi curiozitatea mea este de ce mufa cu 3 fire pe o parte este pe becul normal si pe cealalta e pe becul halogen.
Normal pe care bec se pune mufa cu 3 fire ?
bygy007
2 Mar 2013, 11:28
ai citit postarea nr 4 ? , ti-a raspuns colegu
fanel28
2 Mar 2013, 13:09
Eu am inteles ce a scris colegul in postarea cu nr 4 , da eu nu pot face asa fiindca el zice ca pe halogene se pune mufa cu 3 fire dar eu pe o parte am mufa cu 3 fire pusa pe becul normal.
Acum ce sa fac sa pun pe o parte pe exterior halogenul si pe cealalta parte becul normal ? , sau sa scot mufa cu 3 fire de pe becul norma si sa il pun pe halogen ?
Conteaza pe care bec pui mufa cu 3 fire? Ca la mine pe o parte este pe halogen si pe o parte pe becul normal , eu asa am cumparat masina si farurile imi functionau corect.
BN64FLO
2 Mar 2013, 19:01
Nu conteaza pe ce becuri sunt mufele cu 3 fire,conteaza sa fie pe farul exterior!
nikuniku
2 Mar 2013, 19:14
mama cat de greu pricep unii,explicatie pentru copii de clasa a-4-a si tot da cu stangu in dreptu
ca sa nu mai deschid un topic nou:
cu ce lipesc geamul de la niste faruri CN3? Inainte au fost lipite cu silicon si se pare ca n-a prea tinut.
iulica89
29 Apr 2013, 17:18
Cel mai sanatos ar fi sa lipesti cu pistol din acesta(si cu baghete transparente):
nikuniku
29 Apr 2013, 19:52
care de la caldura(de la soare sau becuri)se va dezlipi iar
eu ma gandeam la un adeziv pt parbrize dar am zis sa cer si niste pareri.
Exista si alb sau transparent?
bygy007
30 Apr 2013, 10:19
QUOTE(payty @ 29 Apr 2013, 17:02)
ca sa nu mai deschid un topic nou:
cu ce lipesc geamul de la niste faruri CN3? Inainte au fost lipite cu silicon si se pare ca n-a prea tinut.
eu am folosit silicon special pentru sticla si a tinut
sebymesteru
30 Apr 2013, 14:36
O sa radeti,eu am schimbat "oglinda" la un far de la mine si dupa ce am curatat cat am putut de bine resturile de mastic am lipit sticla inapoi cu...prelandez.
L-am lasat sa se usuce bine o zi si aia a fost. N-am avut probleme cu el,nu imi intra apa.
am lipit cu rasina epoxidica bison.
pare rezistent.
Vreau sa mai pun si niste cleme din acelea de se gasesc la papetarie, doar ca le voi taia ca sa vina exact cat marginea farului.
ilie.claudiu90
23 May 2013, 10:10
am si eu o intrebare tot legata de faruri,la dacia din semnatura mea,nu merge deloc faza lunga,daca am faza scurta si incerc sa dau faza lunga se sting farurile,si daca dau inapoi faza scurta nu se mai aprind,trebuie sa sting luminile si sa le aprind iar,de unde ar putea fi problema
iulica89
23 May 2013, 10:34
Blocul de lumini aka maneta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.