DACIOTUL_97
20 Jul 2013, 12:44
Buna ziua.Avem de o luna o problema la dacie.Este vorba despre faruri.La faza scurta farul incercuit din poza se aprinde cum este normal,dar atunci cand dau faza lunga nu se mai aprinde si nu pot descoperi cauza.Care sa fie problema?
DJ-55-AMC
20 Jul 2013, 14:40
Ai incercat cu alt bec? Ai verificat papucul sa nu fie slabit?
DACIOTUL_97
20 Jul 2013, 22:47
Am incercat dar nu a mers
razvan1985
21 Jul 2013, 07:57
papucii din mufa pt bec sunt oxidati,asa am patit si eu.
(nu are masa)
bygy007
21 Jul 2013, 11:11
daca alalalt merge , si ala incercuit merge pe scurta si nu merge pe lunga , in prima faza schimba becul cu unu bun , daca nici asa nu merge verifica ci atentie firul , pot fi mai multe cauze , in minte imi vine ca nu face bine contact la conexiune dintre papuc si fir , si s-a rupt sirma si se mai tine in plasticul firului
BN64FLO
21 Jul 2013, 11:29
Verifica prima data cu alt bec,dupa aceea verifica data ai tensiune pe fir,iar daca nu ai tensiune,verifica daca nu e oxidat papucul,conexiunea firului cu papucul,siguranta,firul care iese din tablou...(ai siguranta pe fiecare parte,poate sa nu faca bine contact,sa fie intrerupta.firul sa fie iesit din tablou..)
DACIOTUL_97
21 Jul 2013, 11:33
Blocul de lumini poate sa fie de vina?
bygy007
21 Jul 2013, 12:26
daca merge unul nu e blocul , el alimenteaza ambele faruri
Leo0608
21 Jul 2013, 13:13
poti sa incerci sa tragi alte fire la farul cu probleme
DACIOTUL_97
26 Jun 2014, 20:40
Nu am rezolvat problema nici pana in ziua de azi ! Alte idei/sugestii ???
sigurantele sunt ok ? schimba`le intre ele ca asa am patit si eu ca nu faceau bine masa
95bogdi
26 Jun 2014, 21:00
am mai avut si eu problema fix la faru ala....am umblat la sigurante...fire...bloc de lumini...in cele din urma si-a revenit dar nu stiu cum nici acuma de ce nu a mers
nikuniku
26 Jun 2014, 21:00
pana la sigurante verifica daca nu cumva sa incalzit clema de la siguranta si nu mai face contact cu clema din spatele blocului de sigurante
citeste aici cum se poate repara cutia cu sigurante
http://www.daciaclub.ro/tablou-sigurante-p...251020-s30.html
BuggyDacia
26 Jun 2014, 23:33
Becul de fază scurtă are două poziții. Când merge pe fază scurtă se aprinde filamentul cu tăbliță iar pe fază lungă celălalt (nu funcționează ambele filamente în același timp). Dacă merge pe faza scurtă înseamnă că ai masă la bec dar nu-ți vine curent pe plusul pentru faza lungă. Verifică firul dintre releu și far, și panoul cu siguranțe. Demontează panoul și verifică contactele mișcând de ele să vezi dacă se modifică ceva.
Ai problema asta pe ambele părți?
La mine făcea ca o instalație de pom când schimbam de pe o fază pe alta, iar când o lăsam pe poziție se aprindea un far, pe faza lungă se aprindea faza scurtă dar lumina ca o lumânare. Problema era din panoul de siguranțe.
DACIOTUL_97
1 Jul 2014, 19:46
QUOTE(BuggyDacia @ 27 Jun 2014, 00:33)
Becul de fază scurtă are două poziții. Când merge pe fază scurtă se aprinde filamentul cu tăbliță iar pe fază lungă celălalt (nu funcționează ambele filamente în același timp). Dacă merge pe faza scurtă înseamnă că ai masă la bec dar nu-ți vine curent pe plusul pentru faza lungă. Verifică firul dintre releu și far, și panoul cu siguranțe. Demontează panoul și verifică contactele mișcând de ele să vezi dacă se modifică ceva.
Ai problema asta pe ambele părți?
La mine făcea ca o instalație de pom când schimbam de pe o fază pe alta, iar când o lăsam pe poziție se aprindea un far, pe faza lungă se aprindea faza scurtă dar lumina ca o lumânare. Problema era din panoul de siguranțe.
Am problema asta doar cu farul de pe stanga.
Ciudat e ca farurile din dreapta nu au nici o problema,merg perfect
Ma gandesc ca daca nu se alimenta deloc nu se aprindea farul la faza scurta
Plus ca am dat jos si panoul de sigurante,care parea in ordine.Am schimbat si sigurantele cu altele noi si problema persista.
Am incercat tot ce mi-au spus si colegii de mai sus
Este foarte enervant sa nu gasesti cauza
Nu stiu ce sa mai fac....Cred ca pana la urma voi apela la un electrician sau voi inlocui panoul de sigurante cu totul
Am gasit si schema electrica pentru dacia 1310.Poate mai are cineva nevoie:
sigur masa de pe partea respectiva este ok ? poti face sa`ti mearga si ala dar se numeste "tiganie" in sensul ca iei + de pe partea unde merge si`l legi de + pe partea care nu`ti merge
DACIOTUL_97
6 Aug 2014, 23:18
Cred ca am descoperit sursa problemei
Este vorba de cele 2 relee incercuite fixate pe contraaripa responsabile de functionarea farurilor
Le voi inlocui pe ambele si voi reveni cu un raspuns
Multumesc tuturor pentru toate sfaturile
DACIOTUL_97
21 Aug 2014, 19:00
Am rezolvat problema IN SFARSIT ! De vina era o siguranta de 8V pe care am inlocuit-o cu una de 12V si acum totul e perfect
nikuniku
21 Aug 2014, 19:07
DACIOTUL_97
sigurantele se,,,masoara,,,in Amperi nu in Volti
asa ca-ti acceptam nestiinta
DACIOTUL_97
21 Aug 2014, 19:12
Va rog sa scuzati.Sunt destul de obosit si dabia mai scriu pe forum
PH-06-BOA
24 Aug 2014, 11:07
La ora 19.00 n-ai cum sa fii obosit ! Ce te faci dupa 23.00 cand nevaste se va intoarce cu spatele la tine, ca si-a vazut treaba facuta, si e obosit d-acum ?
E inposibil sa faci o asa confuzie, cand ai cunostintele necesare, dar asa se invata, gresind. Eu cred ca mai ai o problema la instalatie, ca si daca scoti releul, farul tot ar functiona corect, pentru ca releiele sunt puse in paralel pe blocul de lumini (pe contactele lui), pentru a prelua o parte din curentul ce s-ar pierde prin contacte, care ar duce la incalzirea si distrugerea blocului. Numai daca n-a modificat cineva p-acolo, ai si firul de la bloc spre far, intrerupt pe faza lunga. Masa becului e comuma la ambele faze, asa ca sa nu mai credeti ca, daca o faza nu merge, e lipsa masa. Intre fir si papuc, nu exista masa, ci contact, deci n-ar face contact ! Ideea cu trasul ( tigania) firului de la farul de alaturi. nu e rea, numai daca firul celui care merge, e destul de gros sa suporte curentul ambelor filamente. Daca e subtire se incalzeste (crescand curentul prin fir), si poate duce la topirea izolatiei. In general nu e subtire, pentru a aprinde doua filamente deodata.
Ce ecurentul (A), si ce e tensiunea (V) ? Imagineaza-ti o teava (firul) pe care curge apa (tensiunea masurata in volti), cu o anume presiune (curentul in amperi).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.