Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sistem franare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valex19
Salut , stiu ca sunt nenumarate topicuri despre sistemu de franare dar de o saptamana de cand tot caut nu am gasit nimic asemanator cu problema pe care o am eu .
Am cumparat un set nou de pistonase de frana ( pompa frana dublu circuit fara ICP), demontat pompa de pe masina , inlocuit pistonasele cu cele noi dupa metoda pe care am gasit-o aici, arc mare piston mic, arc mic piston mare , montat la loc si am inceput sa aerisesc.
Misterul este urmatorul , fac pedale se intareste pedala de frana iar cand aerisesc rotile din spate ,pedala nu se mai duce mai jos de jumatate , parca zici ca acolo se termina cursa ei , in schimb daca aerisesc rotile fata pedala de frana se duce pana in podea , unde am gresit sau ce am gresit ?
C a t a l i n
N-ai greșit.
valex19
Pai dc nu se duce pedala de frana pana in podea cand dau drumu la aerisitorul rotilor din spate , poate cineva sa ma scoata si pe mine din ceata ?
C a t a l i n
Pentru că sunt circuite separate iar în pompă ai 2 pistoane.
valex19
Sa-nteleg ca franele pe fata sunt aerisite bine si din cauza asta pedala de frana ramane beton la jumatatea cursei , acelasi fenomen il am si cu motorul pornit , am servo , se calc usor pedala si dupa este tare ca "pietroiul "
val2011
nu este normal asa, cine a fabricat pistonasele alea?
Babaq139QMB2
Verifica SUPAPA unicsens

http://www.daciaclub.ro/probleme-servo-fra...10-t186482.html

val2011
QUOTE(Babaq139QMB2 @ 17 Mar 2014, 20:04)

Tu faci aerisire cu servofrana?
Babaq139QMB2
La mine merge frina BETON , pe toate 4 , iese lichid de frina la toate aerisitoarele , fara AER in instalatie . ( Are purjor si pe pompa cu 4 conducte cu ICP ) . wink.gif
valex19
Salut,pistoanele sunt fabricate de arcom pitesti(sper sa nu fi gresit numele),aerisirea o fac cu motorul oprit
lee50mihai
Incearca asta:
(incearca mai intii la roata spate dreapta)
In timp ce tu esti la o roata din spate,pregatit sa aerisesti cilindrul de frana,altcineva sa faca pedala.In clipa cind pedala este apasata,tu dai drumul la ventilul de aerisire si in clipa urmatoare aplici o lovitura cu ciocanul in parghia de la repartitorul de frana(nu dai tare dar nici nu-l mangai).
In mod normal pedala se duce "la fund".Repeti de 2-3 ori operatiunea.Si mai trebuie sa te sincronizezi cu cel ce apasa pe pedala de frana,sa nu ridice piciorul de pe pedala pina tu nu strangi ventilul de aerisire.
In caz ca stiai procedura scuze de timpul acordat citiri acestor randuri.
Succes.
Numai bine.
valex19
Dupa ce am montat noile pistonase am pus lichidul in paharul de la pompa si am inceput aerisirea,faceam pedale,aeriseam iar pedala sa se intareasca nici gand,trec la roata din stanga cu aerisitul ,acolo iesea lichid cu bule continu, iau o pauza,fac o cafea,ma intorc la masina cam dupa 20 de minute,gasesc paharul cu lichid aproape gol,verific fiecare roata,uscat tot,nu se pierdea pe acolo lichidul,repartitorul era cel vinovat, zemuia pe langa garnitura aceea exterioara iar pistonul era blpcat si plin de rugina,am schimbat garnitura si pistonul,nu da lichid dar dupa 5 pedale incepe sa lucreze si repartitorul,se misca usor.imi cer scuze ca am scris un pomelnic aici ,am vrut sa daucat mai multe detalii,si pt eventualele greseli de ortografie dar scriu de pe telefon si sunt si in timpul serviciului
PH-06-BOA
La tine, toate merg normal, numai ca nu respecti ceva reguli logice. In momentul cand ai montat pistonasele la pompa, ai vazut stifturile despicate, si le montezi cu spatele nedespicat, catre cozile supapelor care sund deschide de ele, cand pistonul se retrage.In repaos, pistonul de opreste in stift, sie impinsa coada supapei, ce permite comunicarea lichidului, cu circuitul instalatiei. Deci in repaos, daca deschizi oricare din aerisitoare, dar pe rand cate unul, lichidul curge fara sa apesi pe peda. In acest fel faci aerisire, incepand cu cea mai indepartata roata, de pompa. La prima (stanga spate), va trebui sa astepti mult pana vine fara aer, ca lichidul strabate distanta cea mai mare, apoi vine aerul de la pompa si in final iar lichidul pus in vas. Facia sta in ordine pa toate rotile, si nu se poate sa nu mearga! Repartitorul, nu-l bati, ca mai rau nu te va asculta! Baga o bucsa de bascula pe parghie, ca sa tina pistonul apasat, numai daca dai la peda, in rest, el e in repaos, si permite trecerea lichidului, liber. Numai la fortare cu pedala, pistonul e impins, si de aceea cantarul trebuie reglat, sa ai frana si pe spate, deci pistonul sa nu fie impins la simpla atingere a pedalei. Faptul ca se ducea la jumate si inghrta acolo, chiar de deschideai aerisitor la spate, e normal, ca tocmai asta era si scopul dublului circuit, sa franeze independent, atat cat e. Daca atunci, ai fi desfacur si un aerisitor pe fata, ai fi vazut ca se ducea la podea. N-are nicio treaba cine a facut pistoanele, cu ce ti se intampla tie. Deci, nu e nevoie de a doua persoana pentru a aerisi, pentru ca labareala la peda, nu face decat sa spumeze lichidul, si cand se va limpezi, aerul e tot acolo, ba mai mult, tot la un loc. Vrzi, ca am si un film, parca, pe youtube (Autogenu' G)
giuscam
La Dacie prima roata care se aeriseste e dreapta spate [cea mai departe de pompa de frina] pe urma stinga spate, dreapta fata , stinga fata si pompa, asta e ordinea.Boa prima e dreapta spate.
DJ-55-AMC
QUOTE(giuscam @ 18 Mar 2014, 20:19)
La Dacie prima roata care se aeriseste e dreapta spate [cea mai departe  de pompa de frina] pe urma stinga spate, dreapta fata , stinga fata si pompa, asta e ordinea.Boa prima e dreapta spate.
*



Cea mai departata este stanga spate. Daca vei urmarii traseul tevilor imi vei da dreptate wink.gif
razvan32
QUOTE(DJ-55-AMC @ 18 Mar 2014, 20:04)
Cea mai departata este stanga spate. Daca vei urmarii traseul tevilor imi vei da dreptate wink.gif
*




asa e. corect. stanga spate
valex19
Salut , am urmat procedurile spuse de voi , am reusit sa fac franele sa inghete la prima pedala , dar se pare ca sar din lac in put ( imi cer scuze de expresie ) , azi dimineata pedala de frana era "guma de mestecat " , am luat-o de la zero cu procedurile de aerisire , nu se intareste frana nici dupa 20 de pedale , pe fiecare purjor de aerisire iese numai lichid ( fara aer) , frana am doar daca fac o gaura in pedalier si pun un par ca in flinstone , am verificat si repartitorul , la a 3 a pedala incepe sa forteze tija aceea de la cantar ,sincer nu stiu ce sa-i mai fac ,maine o sa desfac pompa de frana si sa verific iar , poate am gresit ceva .
KeO
Ce garnituri ai pus la pompa? Poate li s-a terminat durata de viata, cat ai aerisit la ea. Ce zici tu, e din pompa.
bashtalu
conductele de frana se schimba greu? ma gandesc ca cele de cupru sunt maleabile si as putea sa le manuiesc astfel incat sa le asez in locul celor vechi din fier.
KeO
In principiu nu, dar e munca de migala, poate sa dureze ceva. Plus ca tre sa te tavalesti pe dedesubt. Mai exista posibilitatea sa gasesti vreun holender ruginit, sa se rupa, si iti mai da de lucru. smile.gif
valex19
Salutare , revin cu inca un post referitor la franele mele , de o luna nu reusesc sa rezolv nimic cu franele , am schimbat tott ce este de schimbat incepand de la garnituri pistonase + protectii pe spate , am cumparat kit nou pt pompa de frana dar niciun rezultat , am reglat sabotii dupa cum scrie pe forum , am schimbat si 2 pompe de frana luate sh , am cumparat pana si un repartitor nou pt ca celalalt de pe masina curgea , si cand am zis ca pot sa rasuflu usurat frane tot nu am , cat as aerisi cu rotile pe sol , sau suspendate , in orice pozitie , pedala de frana tot fleasca este indiferent de cate pedale as face , m-am hotarat sa cumpar o pompa noua ca sunt dezamagit de cele din dezmembrari , ce imi recomandati , pompa frana master sau de conex ???
Astept pareri din partea voastra
maho
Si master si conex sunt proaste, ca si repartitoarele noi (chestie doar de noroc, mult). Conductele de frana le-ai verificat, sa nu fie vreuna fisurata ?
In ultima instanta (daca nu vrei sa risti cu piese din dezmembrari), te poti duce la un service, macar iti da bon si garantie, iar in caz de ceva, te intorci la ei pe garantie..; nu-i cel mai "tehnic" sfat, dar ar putea fi cel mai practic.
Dacia-Berlina1997
nici una din ele , da 150 -200 lei si cumpara una de firma straina si nu mai ai batai de cap. Eu asa as face daca m-ar lasa pompa de frana . Ma gandesc ca macar ceva de genul asta http://www.bestautovest.ro/pompa-frana-dub...cuit-icp-1.html sau alta firma cunoscuta.
valex19
Multumesc pt informatii , eu suspectez pompa de frana , este singurul lucru pe care nu l-am schimbat cu unul nou , voi ce parere aveti din ce am scris eu pe forum , nu as vrea sa dau banii pe o pompa noua si pedala de frana sa fie tot moarta , ca dau in balbaiala nu alta .
Am schimbat o singura conducta de frana pt ca sa rupt in timpul manevrelor de aerisire , restul sun ok
DACA GASESC O POMPA DE FRANA DE NOVA , SUPERNOVA , S-AR POTRIVII PE OALA DE SERVO DE LA MINE ??//
Valentin C
Buna ziua, am si eu o mica intrebare, as vrea sa stiu si eu cum e pozitia garniturilor la Pompa frana dublu circuit cu sonda ICP Dacia , mentionez ca am o dacie berlina 1410 din anul 1999. Datorita faptului ca nu imi mai mergeau franarile am desfacut pompa sa schim garniturile, am schimbat garniturile si consider ca nu le-am pus corect.
Va rog frumos spuneti.mi si mie cum trebuie sa repar problema. Multumesc
ChrisSs
Ai AICI un tutorial de reconditionare a pompei de frana.
Bafta! smile.gif
Babaq139QMB2
E de SRnova adresa topicului acela, are alta pompa , seamana " dar nu rasare " smile.gif .
DJ-55-AMC
Si eu pe berlina mea am pompa cu 4 conducte si sonda ICP si seamana al draculiu de bine cu asta. Tind sa cred ca sunt identice.
Babaq139QMB2
Am cu ICP manocontact , dar nu e aceasi pompa , am vazut la D-SRnova
ChrisSs
Domnu' Babaq si a mea de pe masinuta e identica cu cea din topicul de reconditionare...
Daca e asa cum spui tu ce anume "nu rasare"?
Babaq139QMB2
Nu este aceasi pompa de frina , inginerii de la DACIA .


smile.gif
DJ-55-AMC
E/nu e indentica, este un topic foarte util pentru reconditionarea unei pompe de frana
Babaq139QMB2
Noi ,

habar nu avem ce au facut inginerii aia de la DACIA,
acolo e diferenta de piese ,

SEFU de la CAP
...
Partidul

avem masinile care erau pentru altii , smile.gif
DJ-55-AMC
QUOTE(Babaq139QMB2 @ 16 Apr 2014, 12:59)
Noi ,

habar nu avem ce au facut inginerii aia de la DACIA,
acolo e diferenta de piese ,

SEFU de la CAP
...
Partidul

avem masinile care erau pentru altii , smile.gif
*



De 10 minute incerc sa imi dau seama la ce te referi si nu reusesc... mellow.gif
Ce legatura are cu ce vorbim noi?
Si cu ce difera pompa de dacie cu 4 conducte si ICP fata de aia din tutorial?
claudiuploiesti
Pentru initiatorul topicului.
Vezi ca daca furtunele de frana sunt vechi e posibil sa se umfle cand pui frana deci nu se intareste frana la apasare
Daca pierzi lichid si restul sistemullui e in regula (pompa cilindri etrieri conducte) atunci verifica sa nu ai vreun furtun de frana crapat .
valex19
Am cumparat pompa noua de autonova,montat ,aerisit,inghetau franele,la 2ile sa imuiat putin pedala,azi a trbuit sa aerisesc iar pt ca se ducea pedala la fund si frana mai deloc.Am primit un pont de l un nene sa cumpar pompa simpla si sa o montez pe servo,"cica" ingheata rotile,voi ce spuneti?
Babaq139QMB2
Ia de la cineva imprumut si daca functioneaza , atunci faci achizitia smile.gif
KeO
Posibil sa fi fost pompa veche( fabricata demult), si au imbatranit garnitule in ea. Schimba garniturile in asta, si lasa basmele cu cea simpla. Cu aia ai avea probleme si la ITP, ca nu ti-o accepta.
BuggyDacia
Dacă ai pompă cu ICP (4 conducte) și vrei să pui una cu simplu circuit, trebuie să înlocuiești și limitatorul de frânare. Pompa cu simplu circuit este ceva mai eficientă pentru că face aceeași presiune pe toate cele 3 conducte, pe când la cele cu dublu circuit, forța de compresie al celui de-al doilea cilindru este condiționată de presiunea exercitată de primul cilindru, cursa tijei fiind mai lungă atunci când pe circuit este împinsă o cantitate mai mare de lichid. Nu mai sunt acceptate de RAR pentru că în cazul unei scurgeri de lichid, este compromis tot sistemul frânei de serviciu.
Dacă limitatorul este pe poziția deschis, saboții sunt reglați corect, garniturile din pompă sunt bune, iar tija servofrânei este reglată corect astfel încât pistonașele să fie împinse la maxim de arc permițând realimentarea cu luchid din vas, ar trebui să simți cum pedala începe să țină din ce în ce mai sus cu fiecare apăsare succesivă.
Dacă pompa este ok și tija nu ține atacată pompa, cursa lungă a pedalei poate aparea din cauza reglării necorespunzătoare a tijei ce acționează limitatorul sau distanței prea mari dintre saboți și tamburi, în ambele cazuri presiunea se pierde inutil pentru a deplasa în gol saboții și limitatorul iar când lași pedala, arcurile saboților și limitatorul îți împing lichidul înapoi în vas în loc să permită realimentare cu lichid la revenirea completă a pedalei.
Dacă este prezent aer pe instalație, pedala va fi mult mai elastică decât în mod normal, la fel ca o pompă de roți ce are furtunul astupat. Dacă nu ai scurgeri de lichid, este puțin probabil să-ți intre aer în instalație.

Pentru a verifica dacă problema este de la circuitul care pleacă spre limitator, poți bloca ieșirea respectivă din pompă folosind un niplu și o conductă de 3-4cm înfundată la capăt.

Recomand ca aerisirea să o faci prin cădere liberă sau eventual cu presiune în vasul pompei. Dacă alegi varianta "clasică" cu pedala, măcar nu apăsa forțat și cu putere pedala în timp ce iese lichidul pe aerisitor pentru că aerul din instalație se va disipa în foarte multe bule ce rămân lipite de pereții interiori ai conductelor/cilindrilor (la fel ca la sticlele de apă carbogazoasă).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.