Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzor-Sonda ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
RaduWra
Salut, de ceva timp imi scapa pe langa sonda din imaginea pe care am sa v-o pun niste ulei. Am incercat sa mai strang sonda putin, a mers, pe moment nu prea mai curgea, dar acum observ ca e la fel ca inainte. Vreau sa va intreb mai exact, daca cumpar alta sonda, si cu motorul rece o scot pe aceasta, pierd ulei ? Eu ma gandesc ca nu...ca tot uleiu' teoretic se scurge-n baie..
maru
opresti motorul si astepti 10-15 minute si o sa`ti curga doar cateva picaturi (pune o carpa dedesubt) cand o desfaci.. dar de ce o schimbi ? nu se mai aprinde becul la bord cu motorul oprit ? daca e functionala incearca sa gasesti o garnitura de buson de ulei si sa o ambutisezi putin (o incalzesti putin si o bati).. la unele nu curgea neaparat pe la imbinarea cu blocul ci curgea prin ea ca sa zic asa (pe la imbinarea aceea plastic-metal)
RaduWra
Ea este functionala, indica corect, becul se aprinde la punerea contactului. Ce ma deranjeaza este ca, curge...intradevar am stat si m-am uitat exact si nu curge pe langa bloc, ci pe la acea imbinare de plastic...nu stiu ce sa-i fac..am incercat cu putin silicon..degeaba.
val2011
ii pui o saiba si gata mare bran
RaduWra
Mai exact unde sa-i pun saiba ? Ma repet..nu curge pe langa bloc, ci pe la acea parte de plastic unde intra acel papuc cu firul sau.
maru
daca nu`ti da printre bloc si sonda nu`i mai pui nici o saiba si tot ce trebuie sa faci e sa o inlocuiesti pe aceea cu alta noua
RaduWra
Nici nu-i puneam. Am sa caut una noua, si sper sa nu gasesc orice tampenie. Daca as putea sa gasesc ca originalul, ce bine ar fii. biggrin.gif
PH-06-BOA
Se intampla des, ca cea noua, sa curga la fel ca cea pe care o s-o dai jos. Incearca sa ambutisezi usor, cu un ciocanel, ca sub partea de plastic, are garnitura. Numai daca e crapatagarnitura din interior, nu rezolvi nimic, decat dac-o schimbi. Si asa e defecta, merita sa incerci, pana cumperi alta. Si cu un cleste de cuie, daca strangi usor in cateva locuri, dar sa nu strici partea de asezare pe bloc, se poate sa tina. Acolo e presiunea din instalatia de ungere, cea care o debiteaza pompa de ulei (pana la 6 bari), deci trebuie sa stii ce faci, si cum, pana pui alta.
RaduWra
Am rezolvat cat de cat treaba, am dat-o jos, am curatat-o de depuneri, si am pus niste silicon din acela rosu la ambele capete de plastic de la sonda. Am pus-o pe masina, am facut un drum cu ea, in continuare sonda indica corect, si sper sa ramana asa, si cand am ajus acasa, m-am uitat la ea si nu mai curgea, mai erau 2-3 stropi in josul sondei. Oricum poate pe viitor iau alta..si am sa incerc si ce mi-ai propus tu Boa...
maru
pai ce`ti indica ? pai sonda aia e nu e doar pentru bec (din cate stiu) ? si cealalta mare pentru presiune ? carpeala nu o sa tina mult (siliconu` nu prea face priza bine pe plastic care banuiesc ca era destul de unsuros)
PH-06-BOA
Nu numai ca nu face priza, dar e pus pe partea de afara, si sigur nu tine. Ca nu mai curge, e doar o intamplare, daca intr-adevar curgea. Indica, adica aprinde la pornire, becul, si se stinge dupa. Asta a vrut sa spuna.
bygy007
becurile , apa , ulei si atentie blush.gif
maru
pai.. parca la apa se aprinde din cauza la alta sonda (cea de pe chiuloasa spre baterie) si la " ! " (atentie) de la sonda ICP de pe pompa de frana sau le confund ?
PH-06-BOA
Maru, n-ai iteles ce am spus mai inainte, ca el greseste mai greu! Becul de la apa, e aprins si de sonda de la ulei, printr-o dioda de comunicare intre cele doua becuri, si vecine in bord. Sonda de apa aprinde numai becul de apa, la peste 110 grade, temperatura care e scrisa pe sonda. Cea care nu are inscriptionata nicio temperatura, e pentru ceas. Deci la peste 110 C, sonda aprinde becul ei, dar pentru ca dioda nu lasa sa treaca si spre cel de ulei, acesta nu se va aprinde. Cand pui contactul, sonda de ulei aprinde becul ei, dar si pe cel de apa, datorita diodei, care lasa sa treaca spre el , tensiunea. ca un control de functionare. Pentru "atentie" , e acelasi tip de sonda.
bygy007
la pornire sonda de ulei "verifica" functionsrea becurilor de apa si atentie intr-adevar prin 2 diode
maru
gata baro$anilor , ai andarstend neau -> je praf ando buleftrica blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.