Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Frana Dacia berlina injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
aslan
Salut,

M-am hotarat sa postez aici pentru ca inca nu am gasit solutie la problema mea.
Am o dacie berlina pe injectie fabricatie 2003 si am probleme cu sistemul de franare.
Initial,problema a aparut cand puneam frana si pedala se ducea la fund iar frana din parti ; am stat si am citit pe net si am gasit o posibila solutie: schimbarea garniturilor pompa frana .

1. Am schimbat setul de garnituri (dupa manual) si am remediat problema dar a aparut alta:
In mod normal cursa de franare la pedala e cam de 4 cm , daca merg 4-5 km in oras si apas frana mai des pedala se ridica iar cursa de franare ajunge undeva la sub 1 cm iar masina merge infranata (nu total dat se simte ca trage de parca am 500kg dupa mine) .

Am umblat prin service-uri si i-am facut aerisirea de vreo 4 ori problema sa pastrat.

2. M-am enervat si am cumparat o pompa de frana noua , am montat-o in service - i-am facut aerisirea la toate rotile in speranta sa problema sa remediat .
Ies de ziua mea la 30 km de oras , la intoarcere problema reapare , se ridica pedala si cursa de franare revine sub 1 cm si rotile se infraneaza ...
Trebuie sa trag masina pe dreapta , o opresc , o las 3 minute , apoi o repornesc si pedala revine la normal.

3. Zic : Hai sa schimb si repartitorul ca e vechi poate o fi de la el ; am schimbat repatitorul si problema se pastreaza .

Nu mai am solutii si nici bani cred ca am cheltuit vreo 380 lei cu tot cu manopera , piese si aerisiri repetate .


Un sfat sau o dau la rabla? .. pacat de masina ca are doar 39 mii km la bord.

Multumesc.
tunderbird
Pe la roti s-a umblat?
aslan
QUOTE(tunderbird @ 6 Oct 2014, 10:19)
Pe la roti s-a umblat?
*


in ce sens ?

Aia din service au spus ca etrieri sunt ok ; sabotii de pe spate sunt ok - frani are , cand merge.

Se acumuleaza presiune undeva in pompa sau naiba sa o ia , o fi infundata vreo conducta de retur (daca e asa ceva) ?
aslan
Da , am preferat sa deschid unul nou , consum prea multa hartie ?
Am dat si eu search pe forum si nu am gasit ce ma intereseaza .

"Probleme cu franele ..merg rotiile infranate"

In afara de topicul de mai sus specificat de tine , si unde solutia a ramas "ca in tren" - adica nu a postat rezolvarea/nici daca sa remediat .. nici unul din cele enumerate de tine nu mi se aplica .

Si ma scuzi ca am indraznit sa te ofenzez dar la ce probleme am eu cu "roaba" mea , ale tale "palesc"; cred ca poti incerca sa ma suporti un pic , daca nu-s prea nesimtit .

Asa ca daca ai o solutie te rog posteaz-o daca nu lasa-ma in durerea mea .
bucatzel
QUOTE("Regulamentul")
2. cool.gif Este de dorit a se evita abaterea de la profilul sectiunilor acestui forum (topic nou, deschis intr-o sectiune neadecvata). In acest fel, informatiile vor sta corect sortate, iar moderatorii vor avea mai putin de munca. De asemenea, este obligatorie folosirea optiunii de cautare (search) pentru a vedea daca subiectul pe care doriti sa il dezbateti, sub forma initierii unui nou topic, nu a fost deja discutat.


Da, regulamentul pe care l-ai acceptat cand te-ai inscris pe forum. Si daca dai de un topic in care se discuta problema ta, iti postezi problema acolo, in continuare.

Si in ambele topic-uri bolduite de mine mai sus sunt destule intrebari daca a, b, sau c sunt in stare ok.
Ar fi o treaba sa faci o lista cu raspunsuri la intrebarile alea, daca niste amarate de frane n-au fost rezolvate dupa mai multe plimbari la mecanici, si schimb de pompa + repartitor. Sau no, poate preferi s-o luam de la zero de fiecare data cand are cineva o problema. Daca tot nu se consuma hartie...
ChrisSs
Exact aceeasi problema am avut si eu, doar ca la mine a aparut dupa ce am schimbat servofrana cu una noua de ASAM, orice as fii facut nu era padala buna.
Daca reglam servofrana cum se face in mod normal primele 4-5 pedale de frana erau ok si dupa incepea sa mearga infranata masina, daca faceam ca tine sa o las cateva minute oprita iar erau bune primele 4-5 frane.
Daca te hotarasti sa schimbi servofrana cauta una veche de AUTONOVA, sunt cele mai bune.
Bafta! smile.gif
Iuli
infiletati o tura doua surubul de la tija servofranei care ataca pompa de frana si scapati de problema
payty
daca merge infranata, probabil sunt etrierii de vina. Pistonul nu se retrage cand ridici piciorul de pe frana.


In mod normal pistonul trebuie sa se poata misca usor, daca tragi de el. Daca e intepenit, atunci aici e problema.

Pt asta, ii dai jos, pompezi usor, fara sa scoti furtunul, pana iese pistonul aproape de tot.


Scoti garnitura din interior, cureti cu atentie canalul in care sta garnitura (asta e partea ce mai importanta, pt ca etrierul se oxideaza si oxidul ala nu mai permite garniturii sa stea cum trebuie).

Apoi cu smirghel fin cureti pistonul de rugina si alte mizerii, evident, pe partea unde intra in contact cu garnitura.

Montezi garnitura, cu atentie sa vina cum trebuie in canal, dai cu lichid de frana pe piston si in interiorul etrierului, apoi bafi pistonul la loc cu grija sa nu ciupesti garnitura, eventual rotind usor de el pe masura ce impingi.


Dupa ce intra in locul lui, ar trebui sa se miste destul de usor. Montezi etrierul, aerisesti si drum bun.
Ov
alte cauze mai ciudate pot fi:
1. blocarea rotilor din fata: racorduri imbatranite care acumuleaza resturi de cauciuc in interior
2. blocarea rotilor din spate: taler slabit de punte

cu toate astea eu cred ca pompa are in continuare o problema
ct_71_ccl
domnilor,

prbl respectiva este din tija servo!
omul a spus ca a facut aerisiri repetate.daca era vreuna infrinata masina mergea greu de la inceput!a zis clar:dupa km efectuati se infrineaza-o las putin si plec iar.solutia este scrisa mai sus de cineva-se strige capul axului servo o tura.normal are 9mm.e si o schema pe net1
slt!
razvan1985
QUOTE(ct_71_ccl @ 17 Oct 2014, 11:20)
domnilor,

prbl respectiva este din tija servo!
omul a spus ca a facut aerisiri repetate.daca era vreuna infrinata masina mergea greu de la inceput!a zis clar:dupa km efectuati se infrineaza-o las putin si plec iar.solutia este scrisa mai sus de cineva-se strige capul axului servo o tura.normal are 9mm.e si o schema pe net1
slt!
*


subscriu,la ce afirma colegul(am trecut prin aceasta situatie acum cativa ani).
dacia_gpg
Se va schimba lichidul de frana.
PH-06-BOA
Ce treaba are lichidul ? Apa nu ar face la fel, sau tuica? Daca mai sus, doi spun la fel, inseamna ca aia e! Tija de la servo sta lipita de primul piston al pompei si la vibratii in mers, pompeaza marunt, pana franeaza, dar nu mai mult decat greutatea pedalei o poate face. Deci, ori deglezi piulita din capul tijei de la servo, in asa fel incat sa stea departata de piston, ori testezi cu seva distantiere intre pompa si servo, sa vezi daca mai face asta. Alegi doua seibi subtiri, de maxim 1mm, si le bagi intre pompa si servo, ca s-o departezi putin. Pune si la peda, arcul care-l are din constructie. La pompa care ai schimbat-o ( dupa cum am inteles eu, se ducea usor la fund, la podea), nu erau de vina garniturile. Exista asa un fix al celor mandrii de ei, cu "schimba garniturile" , iar la servis, ai nimerit chiar la unii din astia, care din pacate, numai asa sunt prin astfel de servicii. Pistoanele au niste supape mici in diametru, care daca s-au ciupit sau prin presare a prins ceva ce s-a lipit intre partile de etansare, scapa lichidul inapoi. E simplu sa faci proba "la limba" sa vezi de scapa. Apoi, in timp, "coditele" lor se uzeaza in asa fel, incat la revenire nu mai sunt actionate de splinturile ce le-ai vazut si scos, prin locul unde sta prins vasul. Coditele se pot reactiva, daca pilesti usor pe langa ele, pana raman in afara , macar o jumatate de mm. Deci, solutia la pompa care ai renuntat la ea, era sa schimbi pistoanele (daca nu stiai sa le repari chiar si la supape, unde umblai prin scoaterea acelui capac gaurit ca o sita ). Ori de cate ori schimbi pompa, e obligatoriu sa reglezi tija (piulita merge foarte greu, pentru a nu se misca in timpul sctiunii ei).
dacia_gpg
Ai vazut garnituri umflate de la lichidul de frana de Guzu chim? Eu da!
aslan
salut , scuze am uitat sa mai postez rezultatul.

Chipurile trebuia reglat nus ce tija de la pedala - a reglat-o un mecanic si merge ok .

PS.

http://vindecoder.eu/check-vin/UU1R1171143376341


Poate sa-mi spuna cineva daca masina este euro 2 sau 3 ?

Are catalizator si e pe injectie .
alex81
Este euro 2.
aslan
Euro 2 ... trist moment pentru mine....
Multumesc tuturor pentru solutiile postate .
Topic inchis.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.