Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curea accesorii si fulie alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
crinel_baronu
Va salut stimati colegi!
Nici nu stiu cum sa incep la cat sunt de suparat pe unii mecanici dar am sa o iau treptat in speranta unui posibil oricarui fel de ajutor.

Asa incepe povestea: la Loganul tatalui meu de 1.4 benzina din 2005 se auzea un sunet de frecatura parca de sub capota. Il intreb de cand e asa si imi spune ca de cateva zile. Il trimit la mecanicul A si ii zice din start ca sunt rulmentii alternatorului.
Se apuca de treaba si ii schimba. Porneste apoi masina insa facea la fel.
Raspunsul lui a fost: "Silviu, acum este uzat si motorul, asa face el!"

Iau masina si merg eu la mecanicul B si dupa un studiu afla ca sunt cele doua role (intinzatoare) ale curelei de accesorii. Se schimba si trece sunetul.

Dupa 4-5 luni se aude din nou un sunet de sub capota de cateva zile si merg la mecanicul B, in care aveam o incredere mai mare.
Da jos alternatorul si imi arata cum era ciobita fulia de pe alternator (mecanicul A o prinsese in menghina si nu a zis nimic si s-a descentrat, zice el).
Comand fulie si curea. Le monteaza, sunetul a disparut insa pana la primul semafor cureaua s-a facut franjuri, s-a despicat pur si simplu.

Ma intorc la mecanicul B si imi spuna ca hai sa o punem cureaua cea veche. O montam, insa m-a tinut 60 de km si s-a despicat si aceea.

In urmatoarea seara ma lasa in centru masina cu cureaua praf. O tractez la service si dimineata o iau de la capat.

Desface alternatorul si i se pare ca rola de pe acesta sta mai inauntru decat celelalte si nu e aliniata.

Face o saiba la strung si o pune intre rola si alternator dar dupa alti 60 de km iar s-a despicat cate un canel din a 3-a curea noua pana s-a terminat.

Indiferent oricine care are o idee, patanie rog sa o posteze ca nu stiu cum sa il ajut
Multumesc!
george_slz
Schimba fulia cu una buna de data asta.
sorin1983
esti sigur ca e montata cum trebuie cureaua?
http://www.daciaclub.ro/Cureaua-de-accesor...ata-t65681.html
crinel_baronu
Am fost la masina sa ma uit la fiecare rola ce se vede si e montata cu acel spatiu liber inspre motor la fiecare fulie in parte.
Atasez si o poza unde se vede destul de bine cum a inceput sa se desire si cum au lovit celelalte curele in conducta de AC.
Multumesc pentru interes!
bygy007
din ce vad eu in poza fulia aia pare strimba
crinel_baronu
E poza facuta noaptea cu telefonul si probabil l-am tinut intr-o pozitie aiurea, dar nu e stramba. O sa revin maine la amiaza cu alte foto mai concludente
sorin1983
incearca cu alt alternator... ca sa nu zic sa iei fulia de alternator din nou... fulia de la alternator e de diesel(aia cu crichet) sau e cea normala cu cauciuc?
crinel_baronu
Fulia a fost comandata de mecanicul B, ultimul. Nu cred ca era cu crichet, stiu ca are acea parte de aluminium cu caneluri si inca o parte centrala neagra in care intra acel surub cu care se prinde de axul alternatorului.
Nu stiu daca are vreo relevanta dar mai adaug ceva: vechea fulie isi formase un joc incat a inceput sa roada din carcasa alternatorului.
Poate si acest lucru l-a facut sa creada ca ar fi nevoie de acea saiba ce a facut-o el intre alternator si fulie. Insa nu a fost de mare ajutor nici aceea
Ma gandesc ca oare ar fi putut fi asa de harnic mecanicul A incat atunci cand a schimbat rulmentii din alternator sa ii indoaie axul? Asa rola avand ceva joc sa ii permita sa oscileze putin iar acum punand una noua sa nu il mai lase sa faca asta.
Ori oare adancimea sau orientarea canelurilor de pe noua rola nu sunt la fel?
Alt alternator...as lua din dezmembrari insa nu as vrea sa mai raman si cu unul de ala in plus

9 Nov 2014, 15:04:
Adaug niste foto noi
nikuniku
rola de la intinzatoru curelei cum este? are uzura?
sau poate intinzatoru sa uzat si tine cureaua airea si de aici sa incalece cureaua pe fulie si sa o taie
sau mai trebuie pusa o saiba distantier la fulia alternatorului
bygy007
vad ca alternatorul este un pic in spate fata de cum ar trebui sa fie , din ce calca cureaua pe restul pare sa calce bine
crinel_baronu
nikuniku - rolele au fost schimbate in primavara cand au facut galagie, tot atunci cand mecanicul A a crezut ca sunt rulmentii de la alternator si a reusit sa ciobeasca vechea fulie
Le-am exclus ca ar fi acestea deoarece au fost schimbate si nu au rupt vechea curea.


bygy007 - alternatorul este in spate, mai exact cum? daca stai cu fata la motor cu capota deschisa este mai cum?

In ultima poza se vede cum vechea fulie a ros si din carcasa alternatorului si tot nu s-a rupt cureaua. Se poate sa nu fie centrata rola, sa nu aibe aceeasi adancime la caneluri.

nikuniku - cei de la dezmembrari au zis ca nu este nici o saiba intre rola si alternator sad.gif

S-ar putea ca dimineata sa o duc in reprezentanta. Nu ca ar fi cei mai buni insa nu mai stiu ce as putea face.
nikuniku
uite ca este o saiba,pentru fulia unisens de diesel care merge foarte bine si la benzinar
crinel_baronu
Am sa il intreb dimineata de cat a facut saiba ce a pus-o acolo ca poate nu a fost suficient de groasa si ca urmare nu s-a sectionat decat o parte mai mica din curea fata de datile trcute cand musca cate un canel pana la rupere totala.
Am sa duc imaginea cu mine.
Va tin la curent!
Multumesc!
nikuniku
poti pune fulia si la benzinaru tau fara frica,vei uita de ia sau vei vinde masina cu aceasta fulie,am pus pe multe taxiuri benzinare modelu asta de fulie
bygy007
deci dupa cum calca cureaua fata de celelalte aia de la alternator este spre parbriz , ca sa cada bine trebuie dusa spre radiator , cred ca cu ajutorul unui "fir cu plumb" ai putea vedea daca sint in axa
crinel_baronu
Bygy007 - am studiat aceasta posibilitate insa nu prea aveam din ce sa "reglez" pe acesta axa rola.

In concluzie azi a fost facuta la strung acea saiba la dimensiunile aparute in imaginea postata de nikiniku (multumesc) si nu ramane decat sa faca tata niste km si sa vada daca este tot in regula.
Am sa va tin la curent cu evolutia rolei si a curelei
Va multumesc deocamdata tuturor pentru interventii!
crinel_baronu
Va salut!
Am revenit cu o veste buna. Au trecut peste 100 km de cand s-a pus acea saiba si acum totul este in regula din punct de vedere functional.

Va multumesc tuturor pentru implicare, interes si rabdare

Numa' bine!
GoGu
Vreau sa inlocuiesc fulia alternatorului (Logan 1.4 benz. cu AC si DA) cu una de diesel (cu clichet).
M-am incurcat in numarat nervuri si canale sleep.gif asa ca cer ajutor...
Cureaua de accesorii are 5 nervuri (5pk) deci fulia ar trebui sa aiba 6 canale/5 nervuri, corect?
Dati-mi mura in gura un cod (Dacia/Renault, Ina) corect pt piesa asta.
La Ina se livreaza in pachet si "saiba" de adaptare pe benzinare?
GoGu
Raspund tot eu smile.gif

INA 535 0105 10, fulie unisens, 5 nervuri/ 6canale, se livreaza cu "saiba" adaptoare pt benzinar.
Instructiunile din cutia rolei (prezentate exclusiv in imagini) explica foarte clar cum se verifica daca trebuie folosita saiba sau nu (se plaseaza fulia veche si cea noua vertical, pe o suprafata plana, una langa alta. Daca primul canal de pe ambele fulii se afla la acelasi nivel atunci nu trebuie saiba. Daca primul canal de pe noua fulie e mai jos, atunci se pune saiba, altfel se intampla ce a povestit crinel_baronu mai sus...).

PS: am studiat si o fulie unisens Valeo, identica dimensional cu cea INA, dar livrata fara saiba adaptoare, lucru care o face de neutilizat la benzinare...
GoGu
Update: codul de mai sus apare "oficial" (prin diversele softuri ce le folosesc cei de la piese auto) si ca valabil la motoarele pe benzina 1.4/1.6 8v.
Prin urmare sintagma "fulie de diesel" se transforma in "fulie ca la diesel", asta dupa ce am dus niste furtunoase discutii despre semantica cu un nea Caisa dintr-un service unde am vrut sa fac initial operatia (service ce isi facea intr-o vreme reclama pe aici, nu dam nume...), nereusind sa ma fac inteles wacko.gif
Am rezolvat-o in alta parte, in cazul meu nu a trebuit saiba blush.gif , fulia demontata avand primul canal la aceeasi distanta fata de "baza" ca cea INA (17,5 mm).
IRONICK
Da de ce ai schimbat-o?

http://www.partinfo.co.uk/files/INA%200026.pdf
GoGu
Cea veche (Hutchinson cu "ambreiaj") o luase razna si incepuse sa frece de corpul alternatorului.
ionut_buzescu
Și eu trebuie să schimb fulia și tot către INA 535 0105 10 îmi îndreptasem atenția.
Va să zică nu e o regulă ca șaiba aceea să fie obligatorie pentru montarea fuliei pe alternatoarele Bosch de pe benzinar cu AC+DA. Aș fi vrut să o schimb chiar eu dar se pare că nu se poate face asta decât demontând alternatorul, operație ce presupune printre altele și demontarea barei parașoc față.
GoGu
Mecanicul la care am facut operatia s-a descurcat sa dea jos alternatorul "doar" demontand farul din dreapta si suruburile de sus de la spoiler.
ionut_buzescu
Ah, nu m-am gândit la varianta asta, am făcut deja operația ieri.
aline
Pana la urma se pune acea saiba sau nu?
Daca pun saiba se infileteaza foarte putin fulia (INA).
Am pus fulia fara saiba..am mers vreo 50 de km si nu a sarit sau sa o agate.Este posibil sa se rupa in timp cureaua.de sus se vad aliniate
user123

Cel mai corect raspuns pt tine este - depinde -


Avand in vedere ca Loganul este low cost, la tine poate merge fara saiba, la altele poate sa nu mearga


De ce? - pt ca producatorul nu s-a chinuit foarte mult sa alinieze acele repere ( de la low cost) si de aici toata treaba


Pe langa asta mai adaugi si faptul ca este in principiu o modificare, nu ai folosit piesa OEM si nici macar aftermarket


Dar.....daca zici ca nu a taiat-o pana acum si mai ales daca calca corect pe repere ( controlezi vizual cum vine fulii) sunt sanse mari sa functioneze
aline
Am circulat vreo 400 de km si nu se vad urme de uzura la cureaua de accesorii.poate saiba se pune la motoarele care nu au a.c. sau la masinile mai noi...a mea este 2005 ambition 1,6,8v
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.