Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 merge in 3 (nu merge rotund)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Dinica Mihnea
Salut! Dupa o pauza de 5 ani, am repus asta-vara pe picioare o fosta frantuzoaica din '75 si de la inceput a mers cam prost, dar ma gandeam ca la cat a stat nu am la ce sa ma astept... dar acum am nevoie sa mearga si ea in 4, rotund, cum trebuie. Am schimbat 2 seturi de bujii (unul productie noua si unul vechi, pastrat) si tot la fel merge, ce-i drept mai bine cu bujiile vechi. A avut si momente in care mergea brici, dar nu s-a pastrat "mersul" Ma gandesc ca o cauza sa fie si benzina, jumatate de rezervor e cu benzina veche de 5 ani si jumatate cu benzina noua, dar e luata de la tara si pare cam proasta (am aruncat putina pe foc si nu arde smile.gif) am schimbat si fisele si degeaba... Ahh, sa nu uit, si uleiul este vechi, de vreo 8-10 ani, cred (am cumparat 3l si filtru noi, dar ma gandesc ca o fi nevoie sa lucrez pe la motor si il schimb atunci). Ce sfaturi imi puteti da? Adica la ce sa astept, ce cauze sa fie? Setul motor are sub 20000 km, dar sa trebuiasca o segmentare? Multumesc!
marimice
Cam aceleasi probleme le am si eu si tocmai speram sa gasesc vreun raspuns aici ... Dar,vad ca e ca in vorba italianului : radmasa.gif Traindo sperando,murindo...cacando!
maho
QUOTE(marimice @ 11 Nov 2015, 18:03)
Cam aceleasi probleme le am si eu

Tot cu benzina care nu arde?
tunderbird
QUOTE(Dinica Mihnea @ 1 Nov 2015, 19:48)
Salut! Dupa o pauza de 5 ani, am repus asta-vara pe picioare o fosta frantuzoaica din '75 si de la inceput a mers cam prost, dar ma gandeam ca la cat a stat nu am la ce sa ma astept... dar acum am nevoie sa mearga si ea in 4, rotund, cum trebuie. Am schimbat 2 seturi de bujii (unul productie noua si unul vechi, pastrat) si tot la fel merge, ce-i drept mai bine cu bujiile vechi. A avut si momente in care mergea brici, dar nu s-a pastrat "mersul" Ma gandesc ca o cauza sa fie si benzina, jumatate de rezervor e cu benzina veche de 5 ani si jumatate cu benzina noua, dar e luata de la tara si pare cam proasta (am aruncat putina pe foc si nu arde smile.gif) am schimbat si fisele si degeaba... Ahh, sa nu uit, si uleiul este vechi, de vreo 8-10 ani, cred (am cumparat 3l si filtru noi, dar ma gandesc ca o fi nevoie sa lucrez pe la motor si il schimb atunci). Ce sfaturi imi puteti da? Adica la ce sa astept, ce cauze sa fie? Setul motor are sub 20000 km, dar sa trebuiasca o segmentare? Multumesc!
*



Benzina se aprinde cu explozie. Mare noroc ai avut ca nu s-a aprins!
Sa nu mai faci in viata ta incercari aruncand benzina in foc!
De cocktail Molotov ai auzit?
Dinica Mihnea
Salut! Pai iti dai seama ca n-am aruncat toate benzina sau cu sticla smile.gif) Am pus cu o seringa si stateam relativ departe... Intre timp am schimbat toata benzina veche (care era de culoare rosie smile.gif) ) cu vreo 15 l de benzina noua (asta da, arata si ea a benzina) si intr-adevar se vede diferenta, merge constant, nu mai trepideaza sau sa dea sa se opreasca la ralanti ca inainte, dar cand am scos-o la drum tot in 3 merge (cel mai rau se vede la peste 60-70 km/h cand incepe sa trepideze motorul) si am observat ca se ineaca sau nu stiu ce face (da sa se opreasca cand nu mai accelerez) de cand am schimbat pompa de benzina veche cu una noua. In weekend curat pompa veche (schimb membrana si sita) o pun la loc, mai curat carburatorul, conductele de benzina si ma mai joc cu bujiile (am pus tot bujii vechi, poate o fi una problematica) si revin cu un raspuns!
dstdan
Va salu!
Ve ca probabil trage aer fals pe sub carburator, schimba garniturile, sau poate pe la furtune.
Daca are servo, dar nu cred, vezi supapa unisens, sau servofrana.
Iale pe rand, alimentare, debit, scinteia, aerul.
Dinica Mihnea
Asa cred si eu ca poate trage aer fals pe la piciorul carburatorului... Ce-i drept, nici furtunele de aer nu sunt stranse prea bine (precum cele de apa/ benzina), doar le-am infipt in lacasul lor, fara colier de prindere sau altceva... Si nu, nu are servo smile.gif
Dinica Mihnea
Ok, deci am revizuit delcoul si carburatorul, acum merg perfect... dar beleaua tot a ramas. Am incercat si putin reglaj pe la culbutori, dar degeaba... Singurul loc unde ar putea fi probleme (dupa spusele mecanicului) este motorul: fie nu merge un piston cum trebuie, fie pe la distributie, fie segmentii (intrucat bujiile sunt putin angrenate, cel mai rau fiind la pistonul 2) sau cel mai rau sa fie la supape... Voi ce credeti, merita incercata o segmentare si sa schimb uleiul + garnitura chiuloasa? (Uleieul arata ca naiba, si negru si cu depuneri mari, iar o alta problema ar putea fi si garnitura) Sau sa il las pe asta de-o parte si sa cumpar un alt motor bun cu care sa-l schimb?
sobolan
schimba bobina,daca jocurile la culbutori is ok nu vad de ce ar merge nasol.....
dstdan
Ia-le prin eliminare ;
1.Schima intai bobina si capacul delcoul, pe rand (asa poti descoperi unde era defectul ) sau ambele deodata.
2.Verifica/masoara fisele, daca-s de alea de Urziceni /sau antice de cand e masina sigur au rezistenta imensa (se pierde curent), normal pana pe la 5 kohmi.
3. Porneste motorul si trage pe rand cate o fisa afara, vezi la care ai trepidatii nasoale, sau se opreste motorul (fisa, bujie, plot capac delco bulite blink.gif )
4. Reglaj culbutori , daca este cazul.
5. Aerul fals, de care am mai vorbit.
6. Alimentarea, poate nu primeste constant banzina, sau vreun jigler cu probleme, gunoaie, care obtureaza cand si cand canalele). Benzina poate e veche si ,,rasuflata,,, pune ceva proaspat sau alimenteaza dintr-o sticla temporar.
7. Verifica in delco, acolo la platina, sa nu ai vreo saiba metalica cazuta si sa dea la masa curentul cand se roteste delcoul- stange firul platinelor, verifica izolatorul platinei mobilepe corpul delco.

La urma segmentatul, uleiul, alte piese mecanice.
Spor la treaba si da-ne un mesaj cu ce ai avut in final, sau ce a dus la remedierea problemei. 111.gif
sobolan
QUOTE(dstdan @ 16 Nov 2015, 10:32)
Ia-le prin eliminare ;
La urma segmentatul, uleiul, alte piese mecanice.
Spor la treaba si da-ne un mesaj cu ce ai avut in final, sau ce a dus la remedierea problemei. 111.gif
*




eu bat pariu ca-i ceva electric,cum naiba "segmentat" cand intrerupe ? wtf,man ??? ohmy.gif ....cum am mai scris ,banuiesc bobina,asa si de la o fisa face figuri dar nu chiar asa....bai sa mor io dar voi de la o mica intrerupere puneti omul sa demoleze complet masina......la ce-am patit eu cu a mea daca ma luam dupa tine acum era la remat radmasa.gif ,no offence !
Dinica Mihnea
Nu se manifesta prin intreruperi constante, ci la mers se vede diferenta... Ma gandesc la segmentat ca tot se "uleiaza" bujiile, si nici nu au culoarea aia rozalie specifica, sunt negre. Fisele au intre 3-6 kohmi, sunt Tesla, capacul delcou este nou, model maroniu (cica mai bun), bobina nu am incercat sa o schimb, dar pare buna (a avut momente in care mergea in 4, totul frumos), am tras si din fise afara, la a 2a pare sa nu se modifice semnificativ mersul (si cu fisele Tesla, si cu fisele originale), a reglat un mecanic culbutorii, le-a lasat putin joc ca sunt vechi si sa nu fie probleme (merge mai bine de atunci), aer fals am verificat si nu trage, benzina este toata noua la fel si pompa si are un debit foarte bun, platina a fost repozitionata si facut reglaj, iar carburatorul l-am si curatat pe la jigloare, am si schimbat corpul si are aceeasi problema: nu avem control asupra reglajului la ralanti, abia am reusit sa il stabilizam pe la 1100-1200 rpm, mult prea mult.
Deci, mecanicul a zis ca de altundeva decat din motor nu mai poate fi, si e cam riscant sa il refacem pe asta, mai bine sa iau unul second, care sa mearga, dar nu am verificat si treaba cu bobina (doar la reglajul platinii si da scanteie)
Eu ma gandeam ca segmentat, schimbata distributia, rectificate supapele sau inlocuite cele cu probleme mari, curatat de depunerile uleiului vechi si sper sa se rezolve asa... Setul motor este relativ nou, sub 20k km... Ce ziceti, sa ma bag la treaba asta?
bucatzel
QUOTE(Dinica Mihnea @ 16 Nov 2015, 21:18)
Ma gandesc la segmentat ca tot se "uleiaza" bujiile, si nici nu au culoarea aia rozalie specifica, sunt negre.
*



Prima oara te asiguri ca-s bujii de temperatura corecta (functie de motor e ditai topicul despre bujii), si ca aprinderea e reglata cum trebuie (e ditai topicul cu explicatii cum se regleaza si asta, spor la cautat & citit). Dupa aia te minunezi cum n-o sa se mai intample asta.
Dinica Mihnea
Merci, sincer nu stiam de existenta topicurilor acelora, am sa le citesc... Asa mi-a mai spus cineva, sa incerc sa bun o bujie de 180 (sau cat era, nu mai stiu bine) pe pistonul problematic, dar n-am gasit una prin garaj, urmand sa caut la magazine... se mai gasesc, nu?
sobolan
da jos capacul la distributie,am impresia ca ai patina hidraulica iar daca dracia nu se ridica sa tina lantul intins pot aparea mici "decalari" in anumite regimuri de mers.....daca e hidraulica arunc-o departe,pune un nit de aluminiu in bloc pe unde-i vine ei ulei(ca sa nu scada drastic presiunea in rampa) si pune una mecanica,cu arc !!!
Bujiile le poate innegri si de la un ameste bogat reglat aiurea din carburator,eu aveam un mic "lag" cand acceleram brusc,am pus alt carburator din remat care mi-a mancat fierea(scotea fum negru si ancrasa bujiile) ....abia la al treilea carburator(nou,uitat intr-un raft de magazin) a mers corect.....De multe ori pui doar un subasamblu nou dintr-o piesa si tot nu faci numic....un carburator nou nu strica,chiar daca nu ala e cauza,il pastrezi,il vinzi,etc,daca e nou ai sanse reala sa-l dai si sa-ti scoti banii inapoi....
Prima data leaga-te de distributie,e usor,dai jos defazorul,slabesti baia de ulei si desfaci suruburile toate de la capac si il scoti....
Ca sa te convingi de uzura la motor scoate furtunul ala care iese din epurator si duce in carburator si daca scoate fum p-acolo e semn cam rau,il prelungesti si-l dai la scut,poluezi fir-ar muma masii dar asta e......un motor uzat scoate fum albastru........bujiile nu se innegresc doar de la segmenti uzati......ia pune o poza cu o bujie scoasa din motor !
Bujii pui Sinterom 14NP18 !
Dinica Mihnea
Bujiile nu stiu de care sunt acum pe masina, dar am si Sinterom (modelul de care ai spus) pe care le-as putea pune... Chiar am verificat la furtunul ala sa nu scoata ulei, si ulei nu scoate, dar fum intr-adevar se vad niste firicele(nu pareau albastre), dar doar noaptea pe lumina lanternei... ziua nu le-am vazut cand am verificat. Reglajul la ambele carburatoare nu le-am putut face prea bine, nu aveam control aspura lui la ralanti, dar ambele par bune, neinfundate etc. Nu pot sa fac nici poze si nici treaba asta la distributie pana in weekend, masina e la tara
bucatzel
dstdan, sobolan, mai tango, va rog

Si amu' inapoi la masina.
- bujiile care-ti trebuie sunt sinteroamele recomandate de sobolan, sau echivalent. Se gasesc tone de echivalenti , vezi aici.
- bujiile nu se curata in drumuri de 5 minute, dimpotriva.
- ca sa aiba rost sa te gandesti la segmentare, ar trebui sa iti consume semnificativ ulei. Conform manualului, la consumuri de peste 1l/1000km incepi sa te gandesti la de-astea.
Diagnosticare simpla, in caz ca nu poate sa stea cineva in spatele tau. Cu masina calda (pornita de macar jumate de ora, sa te asiguri ca nu-i condens de prin esapament), afara din oras, Accelerezi, iei piciorul de pe acceleratie cateva secunde, dupa care calci acceleratia pana la podea. Daca chiar ai probleme, ar trebui sa vezi fumul si in oglinda la faza asta.
Dinica Mihnea
Problema a avut o rezolvare foarte banala, de fapt, nu-mi dau seama cum si de ce s-a rezolvat atat de rapid...si ieftin smile.gif (cost total 5 lei) Am cumparat un furtun nou cu diuza (care iese din T-ul carburatorului si coboara la galerie) si un soricel sa securizez diuza sa nu o suga motorul. Acum, reglandu-se debitul de aer, am putut sa reglez masina din carburator sa nu mai trepideze la ralanti (inainte invarteam suruburile si nu se intampla nimic) si la drum, in sarcina, merge foarte bine, in 4 pistoane... Multumesc oricum pentru sfaturile acordate si timpul pierdut aferent acestora!
P.S. am incercat si ceea ce a spus bucatzel, intr-adevar scoate sesizabil mai mult fum decat la ralanti, dar la varsta motorului si la perioada indelungata de nefolosire a acestuia cred ca oarecum normal... daca ma uitam din oglinda nu se vedea mult fum si era si frig si ploaie afara, deci daca erau probleme mari ar fi trebuit sa se vada clar...
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 23 Nov 2015, 21:20)
Problema a avut o rezolvare foarte banala
*



eram sigur......bine ca n-ai demontat ceva pe la motor aiurea smile.gif
maho
coffee_spitsk.gif
Chiar cã, dar dar nu stiu cat erai de sigur.

QUOTE(sobolan @ 16 Nov 2015, 18:29)
eu bat pariu ca-i ceva electric...bai sa mor io dar voi de la o mica intrerupere puneti omul sa demoleze complet masina.....


QUOTE(sobolan @ 16 Nov 2015, 23:01)
da jos capacul la distributie,am impresia ca ai patina hidraulica..
Prima data leaga-te de distributie,e usor,dai jos defazorul,slabesti baia de ulei si desfaci suruburile toate de la capac si il scoti....

Bine ca s-a rezolvat usor.
a scapat.gif
sobolan
extraordinar,eu am zis cumva de segmentare sau alte tampenii ??? mad.gif eu ajung si dau capacul jos la distributie si pun tot la loc inapoi in maxim 40 de minute singur(radiator/paleti/curea etc).......la un logan full de ex . schimb un kit de distributie in maxim 3 ore singur .... wtf ??????????????
Si da,patina hidraulica e de evitat,sincer......Aveti unii un talent de a mai "coace" omu' ......
maho
Bine.
PH-06-BOA
Du-te și zi-i și „mecanicului” că, turația ridicată la relani și imposibilitatea coborârii ei sau ineficiența reglajelor, se datorează excesului de aer (aer fals, în exces).
Dinica Mihnea
Dupa ce, sa zicem, am rezolvat problema asta cu diuza de pe furtun vad ca iar imi da batai de cap... Adica merge bine masina, dar de cand am gasit problema asta vreau sa spun ca am mai schimbat inca 3 diuze... le mananca motorul sau nu stiu ce se intampla cu ele, cert e ca dispar din furtun. Am incercat sa le securizez, am ajuns in final la metode "extreme" (am pus 2 coliere in fata si in spatele diuzei si pe mijloc un soricel de plastic, a tinut-o vreo 2 luni, azi mi-o manca din nou)... de schimbat le schimb, dar mai tare ma ingrijoreaza unde se duc? Ce parere aveti?
Daciaa97
QUOTE(Dinica Mihnea @ 2 Apr 2016, 21:46)
Dupa ce, sa zicem, am rezolvat problema asta cu diuza de pe furtun vad ca iar imi da batai de cap... Adica merge bine masina, dar de cand am gasit problema asta vreau sa spun ca am mai schimbat inca 3 diuze... le mananca motorul sau nu stiu ce se intampla cu ele, cert e ca dispar din furtun. Am incercat sa le securizez, am ajuns in final la metode "extreme" (am pus 2 coliere in fata si in spatele diuzei si pe mijloc un soricel de plastic, a tinut-o vreo 2 luni, azi mi-o manca din nou)... de schimbat le schimb, dar mai tare ma ingrijoreaza unde se duc? Ce parere aveti?
*



Incearca sa iei de la dezmembrari un alt furtun cu tot cu aceea diuza...
Apoi verifica neaparat bobina,incearca sa o masori primar/secundar si sa ne spui ce valori iti da:
Daca nu stii cum se face,citeste aici http://www.daciaclub.ro/Tensiune-pe-bobina...ie-t179632.html la userul bygy007
Si eu aveam numai probleme cu ea,mergea doar intrerupt si n-avea vlaga.... dupa ce am schimbat bobina si capacul la delcou ( sa cureti lamelele alea de oxizii si apoi sa verifici carbunele,nu iti recomand sa cumperi un capac nou,doar daca gasesti doduco si desigur sa verifici pipa,poate e tocit plasticul ala pe ax') si s-a schimbat radical masina,imi incarca mai bine,motorul merge mai rotund,nu mai am rateuri pe esapament si cand accelerez duce'... wub.gif
Am aprindere gotronic cu senzor + platina si bujii falke wd7 + fise urziceni
Dinica Mihnea
Am rezolvat problema... diuza se pare ca era tot pe furtun, nu a vazut al' batran bine cand s-a uitat. Problema era alta: bineinteles, un jiclor infundat. Multumesc, oricum, pentru sfaturi Dacia97
Dinica Mihnea
Ok, deci chestia asta ma uimeste si pe mine... va spuneam ca imi tot mananca diuzele acelea, eu credeam ca le trage motorul si le toaca. Ei bine, saptamana recuta am desfacut carburatorul sa ii suflu jigloarele si totul era perfect normal. Azi cand dau sa pornesc mergea cam prost... opresc masina, curat jiglorul de relantiu (era curat) si dau iar sa pornesc...nu mai pornea neam! Rar mai prindea si se oprea dupa 10 sec. Ma pun sa desfac iar carburatorul si ce sa vezi: o diuza in gaura aia mare pe unde arunca benzina in motor, de sub pipa de aer (nu stiu sa ma exprim mai clar) Ma gandii ca poate supse diuza mea, dar cand ma uitai diuza era tot pe furtun... Acum intrebarea este de unde a aparut diuza acolo, unde a fost pana acum? (nu era sparta sau altceva, perfect normala). Oricum, cu toate astea tot nu a pornit... dupa inca o ora de cautari am descoperit ca filtrul decantor era infundat... cred ca o sa schimb rezervorul, daca tot am unul nou (cel de pe masina e din 75')
sobolan
duzele care zici tu ca le manca motorul.... radmasa.gif ....prin furtun,direct pe T-ul ala de plastic au ajuns in carburator.....daca a scapat vreuna jos in galerii o gasesti macinata prin supapele de admisie sau in capul pistonului.....din ce spui tu eu dadeam chiulasa jos sa le recuperez,bine nu e deloc vis-a-vis de ceea ce s-a intamplat....
Dinica Mihnea
Acum ca o gasii pe asta nu sunt sigur daca a mancat, totusi, vreuna... adica prima oara cand am depistat ca nu e diuza pe furtun nu mai stiu daca am schimbat furtunul si cel pe care l-am pus nu avea diuza sau a mancat-o... oricum, ori in primavara, daca nu cel mai tarziu in vara, pregatesc o segmentare, vedem atunci ce si cum

10 Apr 2016, 23:00:
Mi se pare absolut ciudat cum a reusit sa "faca curba" in teu smile.gif)
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 10 Apr 2016, 23:59)
Mi se pare absolut ciudat cum a reusit sa "faca curba" in teu smile.gif)
*




cand is baga dracu' coada se pot intampla lucruri extrem de greu de crezut,crede-ma ca is patit..... dry.gif unii pun un colier pe furtun ca sa nu fuga duza aia sau mai simplu legi furtunul cu o sarma in dreptul duzei,asa esti sigur ca nu fuge....unele furtune is mai largi de aici si mobilitatea....
Dinica Mihnea
Am legat diuza aia de i-au iesit ochii... si ce-i drept, da roade, nu a mai miscat de acolo... poate ca fiind furtunul nou, nu era la cotele potrivite si de asta o tot tragea de acolo...
sobolan
am legat-o si eu azi,de frica sa n-o scap pe undeva radmasa.gif ,se urcase sus si la mine,am impresia ca furtunele astea care se gasesc in comert acum is mai largi....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.