Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bataie in zona de imbinare motor-cutie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DROID MAN
am de ceva timp o problema care imi da batai de cap ....am o bataie in zona de imbinare a cutiei cu motorul un fel de rontait mai puternic sa zic asa care e accentuat la cald , nu stiu ce sa ii mai fac sad.gif , am skimbat ambreajul , am skimbat rulmentul de presiune ,,,,pana la urma am inlocuit si cutia cu alta .....simptomele au ramas FIX aceleasi ceea ce ma duce cu gandul ca nu ar fi din cutie ...in skimb cand calc ambreajul acel rontait sau bataie dispare sad.gif((( AJUTOR
r3d
ai reglat cursa rulmentului corect?daca e prea strans buza rulmentului intra in placa de presiune.am avut si eu acceasi problema ca a ta la mine rezolvarea a fost prin demontarea gulerului care era prin pe placa de presiune,asta in cazu in care il ai montat.
tunderbird
Daca nu ai reusit sa elimini zgomotul prin reglarea corecta a cursei de ambreiaj, atunci problema vine sigur de la cutia de viteze. Este un simptom de tipul "asa face toate"! Mai ales la cutiile cu 5 trepte ale masinilor Dacia clasic! Nu este grav, nu o sa ramai niciodata in drum din cauza acelui zgomot, este doar deranjant auzului vara pe canicula, atunci cand astepti la semafor.
DROID MAN
cum se face ca urmatoarea cutie care am schimbato are aceleasi simptome ...ar fi prea mare coincidenta sa nimeresc una cu aceeasi problema sad.gif(....ambreajul fie strans fie slab tot se aude sunetul ala grotesc ....vreau sa imi spuna cineva la sigur am obosit sa demontez la ea ....mai exista o posibilitate cu o bucsa de bronz prin vibrochen ? ...asa am auzit
maho
Planetarele sunt bune?
DROID MAN
sunt bune da ...dar nu cred ca au trb planetarele atata timp cat la mn se aude cand masina stationeaza si sta la relanti
vladut88
Da , clasica "bataie de priza" , mergi mult si bine cu ea
DROID MAN
nu se poate intampla nimic ? ...cum as putea remedia problema ?
maho
QUOTE(DROID MAN @ 11 Mar 2016, 20:59)
nu cred ca au trb planetarele atata timp cat la mn se aude cand masina stationeaza si sta la relanti
*


N-ai zis de la inceput asta.
DROID MAN
maho ....imi prezint scuze ca nu am fost suficient de explicit de la bun inceput
BLUE R 19
Placa de presiune ai schimbat-o (poate are vreo lamela rupta, s-a deplasat si atinge in carter), priza ai incercat-o daca are joc in vibrochen, rulmentul este nou, dar joaca pe tub, angrenarea dintre priza si butucul discului are joc, inainte sa montezi cutia ai verificat daca are vreun joc sesizabil (radial, priza in axul intermediar si axial) zgomote la rotatie; cutia initiala cum se prezenta la aceste vetificari, dar comparativ cele doua, nemontate ?
DROID MAN
ambele cuti de viteza sunt la fel nu e nici o diferenta de jocuri intre ele, placa este buna se prezinta ok schimbata acum 1 an , rulmentu de presiune este nou am skimbat kiar 2 in 3 luni crezand ca acolo este buna ...de 5 ani de cand am masina nu am verificat ce-i drept priza in vibrochen unde am auzit ca ar fi o bucsa ...nici nu stiam de priza respectiva tarziu am aflat
tunderbird
Te complici inutil! Nu vei rezolva problema. Sunt prea multe elemente prelucrate cu tolerante largi in cutiile alea! Mai bine pune-ti un radio si boxe de calitate care sa acopere zgomotul!
sobolan
QUOTE(DROID MAN @ 11 Mar 2016, 01:42)
am o bataie in zona de imbinare a cutiei cu motorul un fel de rontait mai puternic sa zic asa care e accentuat la cald ,  ...in skimb cand calc ambreajul acel rontait sau bataie dispare sad.gif((( AJUTOR
*




QUOTE(tunderbird @ 11 Mar 2016, 15:30)
Daca nu ai reusit sa elimini zgomotul prin reglarea corecta a cursei de ambreiaj, atunci problema vine sigur de la cutia de viteze.
*



e cutie sincronizata,intr-adevar totul se invarte in ea pe liber dar cand calci ambreiajul totul se opreste in ea......nu e din cutie !


QUOTE(vladut88 @ 11 Mar 2016, 22:28)
Da , clasica "bataie de priza" , mergi mult si bine cu ea
*



asta-i ..... ca sa corectezi asta dai cutia jos si schimbi bucsa aia de bronz in care intra priza(bucsa priza din arbore).....dar nu se merita,se poate merge cu ea asa mult si bine smile.gif
DROID MAN
o sa fac si treaba asta nu am incotro sad.gif

12 Mar 2016, 10:46:
va multumesc tuturor pt ajutor !
tunderbird
QUOTE(sobolan @ 12 Mar 2016, 01:59)
e cutie sincronizata,intr-adevar totul se invarte in ea pe liber dar cand calci ambreiajul totul se opreste in ea......nu e din cutie !
asta-i ..... ca sa corectezi asta dai cutia jos si schimbi bucsa aia de bronz in care intra priza(bucsa priza din arbore).....dar nu se merita,se poate merge cu ea asa mult si bine smile.gif
*



Bineinteles ca este din cutie, mai ales daca zgomotul dispare la debreiere... ce are a face aici sincronizarea treptelor de mers inainte? Arborele acela "de priza" se afla in cutie. Ca sa-l inlocuiesti trebuie deschisa cutia. Problema nu vine de la bucsa din flansa de prindere volanta... ea trebuie sa aiba un joc ceva mai mare, altfel daca pasuiala este prea stransa nu se mai poate monta cutia pe motor. Problema reala vine de la jocul din cuplajul canelat dintre acest arbore de priza si trenul fix din cutia de viteze.
Cumulat cu acesta poate fi si jocul de la imbinarea canelata cu discul de ambreiaj.
Inlocuirea bucsei de centrare din flansa arborelui cotit daca da ceva rezultate, acestea vor fi de scurta durata pentru ca reparatia aceasta elimina doar efectul, nu si cauza. Reparatia eficienta consta in inlocuirea acelui "arbore de priza", cu unul avand prelucrarea canelurilor facuta cu spirit de raspundere si cu conditia ca trenul fix (arborele primar) din cutie sa aiba canelurile in perfecta stare. Certitudinea de respectare a celor doua conditii de calitate este foarte mica, asadar remedierea nu justifica efortul fizic si financiar! Mai ieftina si mai sigura poate fi inlocuirea cutiei cu una deja verificata inainte de a. o da jos de pe masina donatoare!
sobolan
man,cand calci ambreiajul cu motorul pornit tot ce se afla in cutie e pe loc,nu se misca nimic in ea.....si la el zgomotul persista si asa...deci ?

cand e pe liber cu motorul pornit da,se invarte trenul fix si ceva angrenaje...
tunderbird
El zice ca atunci cand calca ambreiajul zgomotul dispare, eu asa am citit in primul post.
Cu ambreiajul apasat si masina stand pe loc nu se mai invarte nimic in cutie atunci cand este bagata in viteza. Daca este la punctul mort, atunci este posibil sa fie antrenat si trenul fix, mai ales cand uleiul este fierbinte si subtire.
sobolan
QUOTE(sobolan @ 12 Mar 2016, 23:14)
man,cand calci ambreiajul cu motorul pornit tot ce se afla in cutie e pe loc,nu se misca nimic in ea.....si la el zgomotul NU persista ...deci ?

cand e pe liber cu motorul pornit da,se invarte trenul fix si ceva angrenaje...
*



m-am corectat,is obosit,mea culpa.....


QUOTE(tunderbird @ 12 Mar 2016, 23:18)
Cu ambreiajul apasat si masina stand pe loc nu se mai invarte nimic in cutie atunci cand este bagata in viteza.
*



in acelasi scenariu si cand e pe liber e la fel......tu spui ca s-ar putea sa se invarta priza asa din frecarea ei pe bucsa dar si fara ulei in cutie nu prea are cum.....cat de subtiat sa fie un T80 ?e posibil dar e raritate...
tunderbird

Nu din frecarea pe bucsa. Daca ambreiajul este nou sau schimbat recent, exista posibilitatea ca discul care este suficient de gros sa fie agatat si sa se frece fie pe volanta fie pe placa de presiune si daca in cutie uleiul este suficient de subtire, atunci cand este maneta este la punctul mort trenul fix poate fi antrenat cu usurinta de catre rotatia volantei motorului. Crede-ma ca nu le scot din burta!
Dar oricum, aspectul asta nu este relevant, pentru ca atunci cand apasa ambreiajul zgomotul dispare.
sebymesteru
Exact aceeasi problema o am si eu la dacia din semnatura. Fiind la a-3-a dacie si avand problema doar la aceasta tind sa cred ca problema ar fi de undeva din partea de ambreiaj,singurul care e diferit fata de celelalte doua care le-am avut. Pe asta am ambreiaj de 200,pe celelalte aveam de 180,cutie in 4 trepte pe prima si 5 pe a doua. Zgomotul ala de suruburi zdranganite intrun borcan care apare la cald nu l-am avut la nici una din celelalte nici chiar cand ambreiajul era varza si rulmentul mai avea putin si iesea prin soare..... O alta problema foarte enervanta e "topaiala" ambreiajului adica antrenarea cu smucituri atunci cand se incalzeste (la mersul in oras sau in ambuteiaje,cu ambreieri si debreieri dese),smucituri care nu apareau la ambreiajele de 180 oricat de incinse ar fi fost.
tunderbird
In conditiile prezentate nu are cum sa fie de la ambreiaj pentru ca atunci cand este cuplat ansamblu devine rigid si fara jocuri. Daca bucsa din arborele cotit ar fi uzata excesiv producand dezaxarea discului de ambreiaj ar aparea vibratii puternice. Singurul loc unde ar putea avea joc este butucul canelat al discului de ambreiaj. Dar, cu siguranta l-a verificat la inlocuirea ambreiajului.
sobolan
QUOTE(tunderbird @ 13 Mar 2016, 01:29)
Daca ambreiajul este nou sau schimbat recent, exista posibilitatea ca discul care este suficient de gros sa fie agatat si sa se frece fie pe volanta fie pe placa de presiune si daca in cutie uleiul este suficient de subtire,
*



asta nu mi-a mai trecut prin cap.....da,e destul de plauzibil ..... up.gif
DROID MAN
nu cred sa fie problema axului cu caneluri care iese din cutie si intra in motor ...pt ca am fix aceleasi simptome ca si la cealalta cutie .....probabilitatea sa sune ambele la fel e cam mica zic eu nu se pot comporta chiar identic....dupa spusele celor care au postat in acest topic ma duc cu gandul ca totul se rasfrange asupra busei de bronz din vibrochen adica de 5 ani am eu masina si poate e neschimbta de mai mult timp de atat ....o sa iau si un disc nou cand skimb bucsa cu toate ca acesta e nou , schimbat in vara sad.gif ....chiar nu stiu cum sa mai procedez ....ulei am in cutie T90...am avut si T140 si tot se aude rontaitul ala care dispare la calcarea ambreajului
vladut88
Vei schimba bucsa , si fac pariu ca la fel va face , problema e in interioru cutiei
sobolan
QUOTE(vladut88 @ 11 Mar 2016, 22:28)
Da , clasica "bataie de priza" , mergi mult si bine cu ea
*


QUOTE(vladut88 @ 13 Mar 2016, 13:19)
Vei schimba bucsa , si fac pariu ca la fel va face , problema e in interioru cutiei
*



mda......asa e la noi smile.gif


eu totusi imi metin parerea cu bucsa aia de bronz....
vladut88
Mentineti parerea , vei vedea ca si dupa ce o schimba va fi la fel
DROID MAN
dragi prieteni in sfarsit am rezolvat problema ...rezultatul a fost altul decat ma asteptam ...se pare ca bataia venea de la pistonu 1 care nu mergea, fiind pistonul 1 de accea bataia se auzea la imbinarea motor -cutie ...initial am pus terterul sa calibrezi senzoru de pe corpul clapeta pe care il dereglasem si imi consuma si mult am facut asta si nu s-a skimbat nimic , asa ca electricianul auto m-a pus sa dau jos capacul de la culbutori supapele de la pistonul 1 erau ambele deschise ...acum imi merge foarte bn trage foarte bn si a disparut si bataia ....nu inteleg totusi dc atunci cand calcam ambreajul disparea , ciudat ....multumesc mult tuturor !
tunderbird
QUOTE(DROID MAN @ 20 Mar 2016, 16:03)
....nu inteleg totusi dc atunci cand calcam ambreajul disparea , ciudat ....


Din descrierea ta deduc ca ai injectie si cutie cu 5 trepte.

Nu-i nimic ciudat... la nefunctionarea unui cilindru nu apare neaprat bataie, ci doar o functionare neregulata... daca aveai ambele supape deschise exista totusi pericolul ca pistonul sa loveasca in supape... bataia din cutie nu a disparut, ea exista in continuare intr-o mai mare sau mai mica masura... numai ca probabil datorita mersului in 3 cilindrii socurile erau mai puternice si amplificau zgomotul din cutie.
Ciudat este faptul cum ai putut sa mergi cu masina in 3 cilindri fara sa-ti dai seama. Daca n-ai reusit sa simti mersul neregulat al motorului cum crezi ca ai putea auzi zgomotele ceva mai fine din cutia de viteze?
DROID MAN
cum crezi? datorita mecanicilor nostri ...mergeam asa din toamna , ba chiar mi-au fost verificati si culbutorii la cerere si mecanicul apropiindu-se de pauza de masa mi-a zis ca sunt bine reglati ...stiam ca e ceva in neregula pt ca motorul trepida , dar toata lumea dadea vina pe corpul clapeta de aceea am fost sa pun testerul cum am mentionat mai sus

21 Mar 2016, 16:49:
am mai avut o tentativa de verdict din asta cineva mi-a spus ca ar batea o ,,fusta ,, de piston , ce-o mai fi insemnand si asta , dar nici pe departe ca merge in 3

21 Mar 2016, 16:50:
am mai avut o tentativa de verdict din asta cineva mi-a spus ca ar batea o ,,fusta ,, de piston , ce-o mai fi insemnand si asta , dar nici pe departe ca merge in 3
sobolan
QUOTE(tunderbird @ 21 Mar 2016, 17:38)
Din descrierea ta deduc ca ai injectie si cutie cu 5 trepte.

... daca aveai ambele supape deschise exista totusi pericolul ca pistonul sa loveasca in supape...
*



da' la dacie stiam eu ca n-ajung supapele in capul pistonului indiferent de orice-ar fi(nu exclud nici o proasta calare a distributiei) ......daca-s ambele deschise mereu(adica joc mic sau inexistent intre culbutor si tija) exista posibilitatea ca sa indoi vreo tija sau sa arzi pe una din ele(se ciupeste) sau o calaminezi si adio mers calumea pe pistonul ala,trebuie scoasa chiulasa si pasuite iar supapele respective......
DROID MAN
nu cred ca mai trebuie nimic ....adica din ce schimbari vad acum mototrul imi merge chiar bn , nu mai consuma si nu mai bate nimic ...si parca e si mai silentios dupa reglarea culbutorilor ...un singur huruit al pompei de apa mai e singurul defect dar pana nu curge nu o schimb
tunderbird
QUOTE(DROID MAN @ 22 Mar 2016, 13:53)
dar pana nu curge nu o schimb


Ai grija ca s-ar putea sa schimbi si radiatorul daca mergi pe principiul asta!
BLUE R 19
QUOTE(tunderbird @ 22 Mar 2016, 17:13)
Ai grija ca s-ar putea sa schimbi si radiatorul daca mergi pe principiul asta!
*




"Sanse mari", chiar daca ai ventilator din plastic; sunt patit (radiator mare cupru si ventilator plastic), a scapat, insa a lasat urme pe el.
DROID MAN
nu are joc pompa doar un huruit ....o voi schimba zilele astea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.