Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Honda Insight Hybrid 2010
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
litza
QUOTE(madhorsefuzzy @ 4 Jun 2019, 07:59)
Asa miserupist e neamtul meu sau in general nemtii nu fac mentenanta la masini? Eu aveam impresia ca fac ...
*



La masinile noi in general fac ca nu sunt scumpe reviziile si sa pastreze garantia, respectiv valoarea de revanzare. Masini mai vechi de 4-5 ani eu nu as cumpara din Germania fara sa vad proprietarul direct si toate facturile.

Am cautat recent o masina pentru un prieten si am vazut si masini cu ultima revizie acu 3 ani, cand era masina inca in garantie. Dupa garantie nu a mai facut nimic la ea.
madhorsefuzzy
Posibil sa nu mai faca nimic dupa garantie, dar la asta a expirat de mult ... si totusi s-a dus cu ea in reprezentanta sa-i schimbe capsele Takata in 2016 la sofer la 58.000Km si in 2018 la pasager la 74.000Km. De frica sa nu ii sparga fata si pentru ca era gratis.

Dar update de soft nu a facut la masina: ala era prezent in sistem din 2014-2015. Dar ce e drept costa bani. Sau cel putin mie mi-au luat bani la Asko Chiajna.

QUOTE(dandobre @ 4 Jun 2019, 10:51)
Poate omul a plătit pentru înlocuirea filtrului la revizie dar nu i s-a făcut operațiunea. Nu or fi numai la noi manevre din astea

Cauciucuri de iarna cu DOT 2010 pe masina (de cand e masina), bara spate reparata ca o spoiala, usa dreapta spate/prag dreapta spate reparate la spoiala, frane blocate pe spate, lichid de frana neschimbat minim in ultimii 4 ani (era murdar ca naiba in borcan) ... si a platit neamtul pentru filtru de polen si aia nu i l-au schimbat ... ma indoiesc.
2dor
Vezi ca aia alba e full. E a colegului meu.
IRONICK
Ce consum are afara si in oras?
madhorsefuzzy
@IRONICK: in oras 7 - 8%. In ultimii 800Km in oras are 7,5%, dar am vazut si 7,1% in bord.

Adica in oras consuma cat un X3 Diesel 2016. Asa zice colegul nevestei cu X3-ul. biggrin.gif

In afara ... habar nu am si nici nu stiu daca o sa aflu. radmasa.gif
AndreiMR
Da da, sigur consuma un X3 7 in Bucuresti radmasa.gif Atat imi consuma mie Clio 1.5 dci cand aveam traseul birou acasa pe blocajul numit Petricani, si aia chiar era masina economica.

Eu n-am inteles niciodata de ce sa minti cand vine vorba de consum...adica ce ai de castigat? Ca banii pe benzina ii dai conform consumului real, si te mai faci si de bafta daca minti si interlocutorul tau a mai condus in viata lui masini si n-a mers doar cu metroul.
madhorsefuzzy
Nu stiu cum am ajuns pe site-ul honda.ie si ce gasesc acolo: Honda Oils and Lubricants

Si ce ne spune:
QUOTE
Hybrid Petrol Engines
A unique Hybrid Green Oil has been developed by Honda. This new oil not only improves the performance characteristics in all driving conditions but also has the additional advantages of not only improved fuel economy, being environmentally friendly and is the first oil developed specifically for Hybrid engines.

Si mai jos tabelul explicativ :
QUOTE
Honda Genuine Oil
All grades of Honda Genuine Oil specified by the manufacturer are available from your local Honda dealer. These grades are available in handy 1 Litre bottles for top-up purposes or a 4 Litre pack for servicing requirements.

Grades available:

[attachmentid=1628105430]

Si pentru 4l de Honda Hybrid Green Oil platesti 341 lei la reprezentanta. Ulei mineral. wacko.gif

Fac pariu ca 0W30 Honda full sintetic e mai ieftin, dar cine e ecologist? rolleyes.gif
La fel cum nu inteleg de ce Uber Green e mai scump. Tot pentru ecologisti cu dedicatie?

L.E. Am gasit un topic cu analize de ulei la Insight pe insightcentral.net: 2011 Insight Blackstone Labs Analysis.

Concluzia: mineral/nemineral 0W20 Honda rezista destul de bine in motor chiar si 18-19.000Km.
madhorsefuzzy
ODO: 83.000Km

Vineri am facut 3 upgrade-uri:
- pus folie AIR 80 pe geamuri
- polish faruri si stopuri + folie de protectie
- upgrade de becuri la faruri

Urmare:
- am lumina noaptea - becurile originale erau chioare
- am racoare pe soare - sambata la 30+ de grade C dupa ce a stat 1 ora si jumatate in soare masina nu a mai fost asa de incinsa ca inainte si s-a racorit mai repede (reumplerea de AC, filtrul de polen nou si folia pe geamuri conlucreaza excelent)
- nu ma mai bronzez pe mana stanga cand sunt la volan radmasa.gif

Poze am doar cu noile lumini si din pacate nici aici un before si after ci doar faza scurta si faza scurta + lunga.

Poze cu folia urmeaza.
b06fcn
Ce becuri ai pus? Ca si eu trebuie sa fac operatiunea asta, atat la Kia cat si la Toyota...
madhorsefuzzy
Niste legale - ilegale : LED Luxeon ZES 4500lm per bulb 45W cu 12 led-uri per bec.

Sunt puse pe faza scurta in far cu proiector.

Dezavantaj: cand intra Start/Stop-ul la semafor, daca am AC OFF si radioul OFF se auze un zumzait usor de la cele 2 ventilatoare, dar nu mai pronuntat decat ventilatorul de la bateria sistemului IMA. Practic am 2 zumzete: unul de sub capota si unul dinspre portbagaj. Cu motorul pornit sau AC ON sau cu radioul pe volum 4-5 nu se mai distinge nici un zgomot.
b06fcn
Am avut Led-uri pe Kia si s-au ars repede...dupa 6 luni erau pa...
madhorsefuzzy
@b06fcn: exista o piata imensa de becuri cu led care evolueaza foarte repede si unde ai si pret mic si calitate mica, dar si pret mare si calitate foarte buna.

Exista cel putin 5 tipuri de led-uri folosite de care stiu eu:
- SEOUL CSP Y19 LED Chips
- CREE XD14 LED Chips
- XHP50 LED Chips
- Lumileds Luxeon ZES
- Philips Ultinon LED

pe langa comunele COB-uri cu care nu faci nimic.

Apoi exista sute de implementari cu ele ... vezi doar ce e pe masa tipului asta: link

Tipul din link si-a facut afacere din vanzarea de LED-uri pentru faruri, iar unele kit-uri costa sute de $.

Banuiala mea in cazul tau e ca au cedat circuitele de la supraincalzire. Asta e principala cauza si la becurile cu led de apartament.

Asadar alegerea e grea, dar eu sper ca am fost sfatuit bine. biggrin.gif
einstein1984
faptul ca sunt prosti care dau sute de doalri pe ele nu insemana ca sunt bune sau sigure pe drum public....
reflectorul/proiectorul e gandit pentru alta sursa de lumina totusi.
bmwh548
QUOTE(madhorsefuzzy @ 12 Jun 2019, 14:54)
Banuiala mea in cazul tau e ca au cedat circuitele de la supraincalzire. Asta e principala cauza si la becurile cu led de apartament.
*



E pe naiba. Am avut vreo 10-20 de bucati in fata si mai ieftine si mai scumpe. La toate defectul era acelasi: led-uri arse din cauza alimentarii la limita absoluta. Unele mergeau carpite strapand diodele arse pana se ardeau altele.

Sunt mare fan led-uri, dar retrofiturile de genul asta sunt cam din aceeasi gama cu xenoanele din bazar puse in faruri pentru halogen. O armata de ingineri a proiectat oglinda farului pentru un anumit tip de bec, nu poti sa pui tu ceva la plesneala si sa te astepti ca cei de pe contrasens nu-ti vor umple frigiderul. Daca mai ai noroc si de un RAR mobil te-ai scos.
madhorsefuzzy
QUOTE(einstein1984 @ 12 Jun 2019, 14:58)
faptul ca sunt prosti care dau sute de doalri pe ele nu insemana ca sunt bune sau sigure pe drum public....
Absolut de acord. De asta trebuie pus ce trebuie, unde trebuie.

E cam acelasi lucru cu al treilea stop de frana ... ilegal pana l-au facut obligatoriu. radmasa.gif
QUOTE(einstein1984 @ 12 Jun 2019, 14:58)
reflectorul/proiectorul  e gandit pentru alta sursa de lumina totusi.
Dinou sunt de acord cu tine. Pentru asta atasez o poza cu lumina data de un halogen printr-un proiector OEM folosit de Renault in fabricile sale. Se observa ca fata de poza mea cu LED-uri pe Honda, cutoff-ul la proiectorul OEM Renault e la ani lumina.

QUOTE(bmwh548 @ 12 Jun 2019, 15:17)
E pe naiba. Am avut vreo 10-20 de bucati in fata si mai ieftine si mai scumpe. La toate defectul era acelasi: led-uri arse din cauza alimentarii la limita absoluta. Unele mergeau carpite strapand diodele arse pana se ardeau altele.
Si tie iti dau dreptate. Cand impingi tehnologia la maxim ... se ard. blush.gif

QUOTE(bmwh548 @ 12 Jun 2019, 15:17)
Sunt mare fan led-uri, dar retrofiturile de genul asta sunt cam din aceeasi gama cu xenoanele din bazar puse in faruri pentru halogen. O armata de ingineri a proiectat oglinda farului pentru un anumit tip de bec, nu poti sa pui tu ceva la plesneala si sa te astepti ca cei de pe contrasens nu-ti vor umple frigiderul. Daca mai ai noroc si de un RAR mobil te-ai scos.
Dinou de acord. Sunt ILEGALE! Stiu. Si imi asum riscul ... de fapt sotia, ca ea umbla cu masina. radmasa.gif

Cat ai folosit alea 10-20 LED-uri ti-au umplut multi frigiderul? Am fost foarte atent sa vad cati imi dau flash-uri cat am umblat noaptea cu Honda, dar pana acum nimic.

Farurile de la Honda lumineaza pana la baza lunetelor masinilor din fata (indiferent de clasa masinii) si sub oglinzile retrovizoare laterale ale celor ce vin din fata. Oricum tin sub observatie fenomenul si daca vad ceva deranjant dau LED-urile lui b06fcn. tongue.gif

Atasez o poza cu cutoff-ul helogenului in proiector OEM Renault pentru comparatie.


tatabobu
La cat de departe erai de perete, faza scurta iti bate prea sus. Cat despre cut-off la Renault, tu l-ai pus sa-ti faci de ras farurile? Ca mie asa-mi iese.
IRONICK
Eu sunt de acord total cu ilustrii colegi de mai sus. Adica da, ce ai pus pe masina sunt niste cenzurate de leduri. Este clar ca nu ai pic de respect fata de participantii la trafic. Curba intensitatii luminoase a lu' Gauss produsa de ledurile alea de cenzurat orbeste participantii la trafic.
b06fcn
Eu am luat LED-uri H4 de pe aliexpress, dupa studii multe. Si nu am luat cele mai ieftine stifturi, ci unele in gama mediana de pret. Aratau foarte bine, sistemul de racire era chiar OK. Si chiar si asa, s-au dus.
IRONICK
Nu ca ar conta tipul de bulb, racire, radiator, miez si chipuri. Ce ti-ai cumparat? Sa ne ferim si noi de ele.
b06fcn
Uite aici ce am luat - https://www.aliexpress.com/item/32844384563....35784c4dFLj9dI
IRONICK
QUOTE(b06fcn @ 12 Jun 2019, 17:33)
Uite aici ce am luat -
*

Ok, si in ce au costat acele 'studii multe' la care te-ai referit? Cum ai ajuns la concluzia ca 'aratau foarte bine, sistemul de racire era chiar OK'?
bmwh548
QUOTE(madhorsefuzzy @ 12 Jun 2019, 15:46)
Cat ai folosit alea 10-20 LED-uri ti-au umplut multi frigiderul? Am fost foarte atent sa vad cati imi dau flash-uri cat am umblat noaptea cu Honda, dar pana acum nimic.
*



Alo, becuri casnice, nu auto. La auto eu nici pe pozitii nu as pune leduri daca n-au fost gandite pentru asta; pe langa aspectul legal se mai si vad ca o pata roz bonbon pe nasul Monalisei.
madhorsefuzzy
Ei sa lasam nasul Monalisei ... ca roz nu e nici un bec cu led. Poate un xenon pe moarte.

QUOTE(b06fcn @ 12 Jun 2019, 17:33)
Pai nu ai ales ce trebuie:
- COB-urile sunt cele mai slabe dpdv eficienta si atunci sunt impinse la maxim pentru a da lumina cat de cat
- tablita de aluminiu pe care e montat COB-ul face un transfer termic destul de slab prin prinderea cu suruburi; ideal se face cu substrat de cupru care e lipit de radiatorul exterior de aluminiu
- pentru H4 modelul e pur si simplu odios ca design cu cele 3 fatete; cele ok ca design sut cu 2 fatete pe ambele cu cate 2 randuri de leduri faza luga/faza scurta

Toate pozitivele plus altele le gasesti in kit-ul cumparat de mine: Autoki High Quality 90W 9000LM P6 H1 H3 H7 H4 9005 9006 H15 5202 H11 Car LED Headlight 360 Degree Beam LED Headlamp Light Bulb

Design-ul e mai bine explicat aici: link

Dar astea au si alt pret ...
b06fcn
@ironick - ca om care nu se pricepe, am studiat review-urile de pe aliexpress pentru vanzatorul in cauza si produsele sale. Plus review-uri ale acelorasi becuri la alti vanzatori. Lumea era multumita de ele. Am comparat preturi si am vazut ca exista si becuri LED cu 2-3 dolari bucata, ceea ce e inseamna clar probleme potentiale de calitate. Pentru mine, finisajul becurilor a fost ok, piesele de aluminiu taiate bine, fara bavuri, ventilatoarele care faceau curent (le-am vetificat inainte de a le inchide in far, sa vad cum le merge racirea, nu se incingeau etc).
einstein1984
colegu fuzzy, orice produs cu "high quality" in listingul de vanzare e gunoi infect.

Apoi daca Philips (unu din aia 3 producatori mondiali mari de becuri auto) nu a luat E mark pe becuri led.... imi zici mie ca au chinezii ceva conform? Philips au buget R&D cat cifra de afaceri a 4 chinezi din astia.

cutofful la farul e renault e superb in sus, nu orbeste, iar gradientul lumina/intuneric in jos e genial, nu e abrupt si nu oboseste.

Am si eu amici cu xenoane sau leduri in faruri, dar macar recunosc cinstit ca se caca pe restul participantilor la trafic si nu le pasa, nu sustin ca ar fi conforme cu vreo norma.
IRONICK
Aistaine, Philips nu face chipuri led, ci LumiLeds. Ala-i producatorul care face ledurile lor. Si nu-i in top 3, ci este dupa Osram si mai incolo. Nu mai baga nedigerat de pe guugle.
Nici Osram si nici Philips (ca producator de bulb) nu se deranjeaza sa obtina ECE. Nu pentru ca nu poate, ci ca legiuitorul nu vrea sa faca asta.
Nici macar la becuri nu se ia ECE la toate, vezi cazul H9. Vb. de becurile cu lumina mai alba si mai multa care decat in Australia se poate. Si asta-i bec pentru lumina de drum (adica faza lunga).

Farul ala de Renault cu lupa produce ce-a mai proasta lumina posibila cu un cut-off foarte slab.
Tipul asta de tehnologie trebuie sa produca o distributie uniforma a luminii, nu focalizare pe mijloc.
madhorsefuzzy
QUOTE(einstein1984 @ 13 Jun 2019, 08:52)
colegu fuzzy, orice produs cu "high quality" in listingul de vanzare e gunoi infect.
Am cautat cat am putut ceva cu "Perceived Quality" in sfera led-urilor si ... nu am gasit nimic. sad.gif

QUOTE(einstein1984 @ 13 Jun 2019, 08:52)
Apoi daca Philips (unu din aia 3 producatori mondiali mari de becuri auto) nu a luat E mark pe becuri led.... imi zici mie ca au chinezii ceva conform? Philips au buget R&D cat cifra de afaceri a 4 chinezi din astia.
Nici chinezu' si nici eu nu sustinem ca au vreo omologare europeana.

QUOTE(einstein1984 @ 13 Jun 2019, 08:52)
cutofful la farul e renault e superb in sus, nu orbeste, iar gradientul lumina/intuneric in jos e genial, nu e abrupt si nu oboseste. 
Nu ma bag ca nu ma pricep. Ii las pe altii sa se exprime si incerc sa invat.

QUOTE(einstein1984 @ 13 Jun 2019, 08:52)
Am si eu amici cu xenoane sau leduri in faruri, dar macar recunosc cinstit ca se caca pe restul participantilor la trafic si nu le pasa, nu sustin ca ar fi conforme cu vreo norma.
La primul flash primit din sens contrar o sa imi pun probleme serioase in a trage LED-urile pe dreapta.

As pune si niste poze facute aseara dar ... nu le pot incarca. Primesc o eroare de pagina.
tatabobu
In momentul in care ochiometric (ca la ochi ma deranjeaza lumina aruncata aiurea pe drum) ma deranjeaza noaptea intre o treime si doua treimi din ceilalti participanti la trafic, crezi ca stau sa-l flashuiesc pe fiecare?
IRONICK
QUOTE(b06fcn @ 12 Jun 2019, 23:04)
@ironick - ca om care nu se pricepe, am studiat review-urile de pe aliexpress pentru vanzatorul in cauza si produsele sale. Plus review-uri ale acelorasi becuri la alti vanzatori. Lumea era multumita de ele. Am comparat preturi si am vazut ca exista si becuri LED cu 2-3 dolari bucata, ceea ce e inseamna clar probleme potentiale de calitate. Pentru mine, finisajul becurilor a fost ok, piesele de aluminiu taiate bine, fara bavuri, ventilatoarele care faceau curent (le-am verificat inainte de a le inchide in far, sa vad cum le merge racirea, nu se incingeau etc).
*

Nu este vb. ca ne pricepem sau nu. La ce te-ai uitat tu, conteaza cel mai putin.
O sa incerc sa iti explic cu ultima parte. Le-ai inchis in far. Din start inseamna o incinta foarte mica de aer unde sa se raceasca. Radiatorul ala se lasa afara, indiferent ca este cu racire pasiva sau nu. Sunt niste gulere de cauciuc care se cumpara si se monteaza ca sa nu intre apa/umezeala.
Desi nici in compartimentul motor nu este ideal, pentru ca ce radiaza motorul numai aer rece nu este. Dar cel putin este flux de aer.
Ledurile folosite trebuie sa imite cat mai bine fluxul de lumina al filamentului. O sa zica lumea ca sunt pozitionate pe verticala, da, dar si in dreptul filamentului sunt piciorusele de alimentare care obtureaza lumina. In unele faruri se poate 'ingrosa' punctul luminos, dar depinde de far si in special merge la cele cu proiector, lupe sau proiectoare de ceata.
Faptul ca se ard, ledurile sunt tot jonctiuni care trebuie tinute la o temperatura cat mai mica (remember procesoarele de calculator ...). Ele nu se ard ca sunt 'supravoltate', ci ca nu au racire suficienta. Oricum nu voltajul le arde, ci curentul.
Cum spunea si pufosu' cal nebun, trebuie sa transmita caldura prin ceva. Si ala trebuie sa fie cupru, cu distanta cat mai mica de radiator. Unii folosesc si heat pipe, cazul ledurilor pe care le foloseste calu.
Radiatorul si ventilatorul trebuie dimensionat sa tina ledul la o temperatura ambianta mai mare, nu 20 grade.
Presupun ca nici nu ai masurat temperaturile in diverse puncte dupa o functionare indelungata. Acum se gasesc pe toate drumurile termometre fara contact, cu infrarosu.
Sau in cazuri mai avansate, folosesti o camera:

[attachmentid=1628105740]

QUOTE(bmwh548 @ 12 Jun 2019, 18:39)
Alo, becuri casnice, nu auto. La auto eu nici pe pozitii nu as pune leduri daca n-au fost gandite pentru asta; pe langa aspectul legal se mai si vad ca o pata roz bonbon pe nasul Monalisei.
*

Si care sunt ledurile alea gandite pentru pozitii?
b06fcn
Tocmai ca m-am gandit ca in far se vor incalzi, am vrut sa vad cum functioneaza fara capacul de la becuri, cu ele puse in far. Si nu se incalzeau. Mi-am asumat riscul asta, problema e ca s-a ars un singur bec din cele doua. Pe care l-am inlocuit cu un bec de rezerva pe care il aveam in trusa de becuri de rezerva. Si a mai mers masina asa o vreme, pana am cumparat becuri normale H4 si le-am schimbat la ambele faruri Timp in care, cel de al doilea bec LED a mers. Si merge si acum, ca l-am legat la o baterie pe care o am pe banc si il folosesc ca sursa de lumina.
Mie mi-a ajuns, le-am testat si pe astea, mergem mai departe, cu spargatoare de noapte...
IRONICK
QUOTE(b06fcn @ 12 Jun 2019, 23:04)
ventilatoarele care faceau curent (le-am vetificat inainte de a le inchide in far, sa vad cum le merge racirea, nu se incingeau etc)
*
QUOTE(b06fcn @ 13 Jun 2019, 23:40)
Tocmai ca m-am gandit ca in far se vor incalzi, am vrut sa vad cum functioneaza fara capacul de la becuri, cu ele puse in far. Si nu se incalzeau.
*

Sincer, la 36W putere consumata (presupunere dupa ce scrie acolo, nu masurat cu un ampermetru > U*I), cum crezi tu ca trebuia sa se incalzeasca acel radiator? 30°C, 60°C, 90°C, 120°C?
Tu chiar crezi ca aia pun leduri care scot 100lm/W? Se permite o deviere de 10% la consum, avand in vedere ca ledurile de firma scot si 156lm/W la 350mA alimentare (ele se alimenteaza 350-700mA standard) si scade la 138lm/W la 700mA. La calu' dupa calcule se alimenteaza la 500mA.
madhorsefuzzy
QUOTE(wolfin @ 14 Jun 2019, 09:19)
in rest  tongue.gif  ...apoi cine se duce in reprezentanta sa schimbe becuri de "origine" toyota
Led-uri ca led-uri discutia e interesanta, dar ... TOYOTA?!?!? Am fugit de Prius ca de dracu' ... cu toate avantajele ei are un singur dezavantaj major: design-ul ...

Revenind la discutie si pentru continuarea ei atasez niste poze ...

einstein1984
dupa tine asa, unde merge lumina aia incercuita de mine?
Ia urcate in eguma, o pui in fata Ondei la 1à-15 metri si mai in stanga ei cu 2 metri noaptea si vezi daca-ti place ce vezi de la volan.
madhorsefuzzy
Lumina aia incercuita de tine era fix la fel si cu becurile cu halogen din fabrica (Philips meid in Germany).

Nu stiu de ce are pattern-ul ala lumina, dar asa e si cu halogenele stock. E din constructia lupei de Onda.

Dar promit sa fac o poza si din Leguma de la 10-15m si cu 2m mai in stanga ei.

Intrebare: ti se pare ca-l orbesc pe soferul cu Focus-ul?
cj98czh
QUOTE(madhorsefuzzy @ 14 Jun 2019, 10:05)
TOYOTA?!?!? Am fugit de Prius ca de dracu' ... cu toate avantajele ei are un singur dezavantaj major: design-ul ...
*



No lasa ca si Honda asta are un design pictat .... tot la fel de atragatoare ochiului ca si Prius ...
madhorsefuzzy
Trebuia sa aduca cu Prius-ul ca ala era lider-ul pe hibride ... dar s-au rezumat de la montantul B in spate.

Orice hibrid care se respecta trebuie sa aiba 2 geamuri pe haion. Dar nu e obligatoriu ca C4 sa fie hibrid. radmasa.gif
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 14 Jun 2019, 10:27)
dupa tine asa, unde merge lumina aia incercuita de mine?
*


Dmnu' aistain este servit:

[attachmentid=1628105752]

Cum lumineaza din fabrica un Civic din 2016 pe becuri. Asa era si inainte la calu'
Asa este construit acel proiector cu lupa, ceva tipic la Honda. Si la calu' nu este asa de evident.

QUOTE(bmwh548 @ 12 Jun 2019, 15:17)
E pe naiba. Am avut vreo 10-20 de bucati in fata si mai ieftine si mai scumpe. La toate defectul era acelasi: led-uri arse din cauza alimentarii la limita absoluta. Unele mergeau carpite strapand diodele arse pana se ardeau altele.
*
QUOTE(bmwh548 @ 14 Jun 2019, 09:35)
Eu nu stiu ce ai inteles tu, da' eu ma refeream la design (de asta am si continuat ideea, dar tu ai scos din context). Pe partea tehnica habar n-am ce folosesc in echiparea de fabrica, nu am fost curios. Da' intuitia imi zice ca nu-s leduri de 1 leu luate la vrac si doar facute sa arate frumos.
*

Pai acum serios, la ce ai scris, eu ma asteptam la o gramada de explicatii tehnice. Si cand colo ...
cj98czh
C4 nu exista cu asa ceva dar se exista cateva in gama care au pus electricul pe spate si uite cum ai un 4x4 la nevoie ... sa nu mai zic ca si arata a masina nu a placinta .... dar fiecare cu gusturile lui ...
einstein1984
ala de civic are o zona iluminata mai slab sus, dar cut off net peste ea si e orizontala. calul pufos are doua aripi acre urca in sus la 45 d egrade
bmwh548
QUOTE(IRONICK @ 14 Jun 2019, 10:38)
Pai acum serios, la ce ai scris, eu ma asteptam la o gramada de explicatii tehnice. Si cand colo ...
*



Eu inteleg ca discutiile e multe si e grele sa tii pasul, dar pastreaza mistourile ieftine pentru alti interlocutori. Am specificat ca mi-am bagat nasul in "becoleduri" casnice, nu auto. Am mai zis si altele, da' banuiesc ca ai baut decofeinizata in dimineata asta asa ca mai astept sa-si faca efectul.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 14 Jun 2019, 10:45)
ala de civic are o zona iluminata mai slab sus, dar cut off net peste ea si e orizontala. calul pufos are doua aripi acre urca in sus la 45 d egrade
*

Ainstaine, procedeaza si de data asta cum o faci de obicei. wink.gif
Sa te informezi inainte sa iti dai cu parerea. Pozele sunt facute cu aparate diferite, expuneri si camere diferite. Uite inca una cu bec clasic la Honda:

[attachmentid=1628105754]

Asa face Honda cu orice sursa de lumina.
einstein1984
daca asa face toate, farurile honda e naspa then tongue.gif
merci de info, apreciez!
IRONICK
QUOTE(bmwh548 @ 14 Jun 2019, 10:50)
Eu inteleg ca discutiile e multe si e grele sa tii pasul, dar pastreaza mistourile ieftine pentru alti interlocutori. Am specificat ca mi-am bagat nasul in "becoleduri" casnice, nu auto. Am mai zis si altele, da' banuiesc ca ai baut decofeinizata in dimineata asta asa ca mai astept sa-si faca efectul.
*


Alimentarea unui led auto se face la fel ca a unuia casnic. Are nevoie de aceeasi racire adaptata dupa mediul ambiant. Altele nu ai zic nimic important care sa conteze, din cauza asta tot intreb.

Daca voiam sa te iau la misto, te intrebam cate leduri ai testat din alea 10-20. 11?

14 Jun 2019, 11:04:
QUOTE(einstein1984 @ 14 Jun 2019, 10:55)
daca asa face toate, farurile honda e naspa then tongue.gif merci de info, apreciez!
*
Doar ca produce un cut-off foarte bun si o dispersie constanta de lumina. Petele alea d elumina se vad doar pe perete, in realitate sunt imperceptibile.
bmwh548
Da, daca imi amintesc bine se facea la fel de prost. Parca la Passat B6 alimentarea ledurilor se facea cu o simpla rezistenta de limitare nu? Acum nu prea mai vezi altceva decat surse in comutatie cu alimentare in impulsuri la astea casnice si chiar si asa se ard pentru ca transferul termic e foarte prost si curentul e cam la maximul suportat. Mai adaugi in ecuatie si un corp de iluminat cu aerisire proasta si e pa becul ala in scurt timp.

Legat de racire poate vrei sa reformulezi putin. Banuiesc eu la ce te referi (temperatura maxima pe jonctiune e similara si la alea casnice si la alea auto), dar lasa loc de interpretare. In domeniul auto ai nevoie de o racire net superioara din cauza temperaturii ambientale.
YRX
Va mai agitati degeaba cu cutoful, le-a pus deja. Pana nu se plictiseste de ele sau vine ITP-ul nu le mai da jos. Mai bine facem o intalnire de bere sa ne batem joc de becurile lui si de designul Hondei, ca vreau si io sa vad japoneza live, parerea mea.... drunksinging.gif
IRONICK
QUOTE(bmwh548 @ 14 Jun 2019, 11:10)
Da, daca imi amintesc bine se facea la fel de prost. Parca la Passat B6 alimentarea ledurilor se facea cu o simpla rezistenta de limitare nu? Acum nu prea mai vezi altceva decat surse in comutatie cu alimentare in impulsuri la astea casnice si chiar si asa se ard pentru ca transferul termic e foarte prost si curentul e cam la maximul suportat. Mai adaugi in ecuatie si un corp de iluminat cu aerisire proasta si e pa becul ala in scurt timp.
*
Alimentare de alt tip nu ai sa vezi, ai randamentul maxim cu ele. Becurile casnice de pana in 10W (sau pe aproape) se pot racii foarte usor si prin corpul becului. Sunt materiale plastice/ceramice care transmit foarte usor caldura. Ca nu ai voie metal.
Din experienta mea, singurele becuri cu leduri cu probleme au fost de la Ikea (am avut 2buc). Si s-au ars sursele, nu ledurile. La ambele la fel. Iar ledurile si placuta era de calitate foarte buna, fara probleme de racire. In rest Osram si Philips. Mai mult Osram. Exclus nume de firme chinezesti/dedeman/etc

QUOTE(bmwh548 @ 14 Jun 2019, 11:10)
Legat de racire poate vrei sa reformulezi putin. Banuiesc eu la ce te referi (temperatura maxima pe jonctiune e similara si la alea casnice si la alea auto), dar lasa loc de interpretare. In domeniul auto ai nevoie de o racire net superioara din cauza temperaturii ambientale.
*


Am scris deja de asta de ceva posturi inainte.
madhorsefuzzy
Ca sa nu divagam: a venit chielea de volan. Aia artificiala din China de 17$.

Now what? sad.gif

Are instructiuni dar ...
tatabobu
Iti aloci minim juma' de zi, te inarmezi cu rabdare, o potrivesti, ii pui adezivu', o lipesti pe volan si respiri usurat: arata OK, dar abia ai inceput.
Iei un ac, te inarmezi cu si mai multa rabdare, si te apuci de cusut. Cu multa grija, ca trebuie sa tragi suficient incat sa se vada cusatura frumos, dar nu atat de mult incat sa se modifice cumva pozitia husei pe volan. Si cosi, si cosi, si mai aprinzi o tigara sau bei o bere, si iar cosi, si dupa vreo 2 ore siceva de cusut poate iti iese bine. Cel mai probabil ata aia e cu marja mica de eroare, ar trebui sa-ti ajunga cam pe fix.
O sa pun o poza cu tigania nemultumitoare pe care am facut-o eu acum vreo doua luni, cu o husa de-asta de cusut luata de aici.
einstein1984
dupa cum arata dosul cred ca e piele de bovina totusi. Split grain, dar piele
tatabobu
Am uitat de-o chestie 04.gif

Daca vrei sa se intinda frumos trebuie s-o cosi umeda.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.