einstein1984
2 Sep 2019, 07:37
ulei de samburi de masline la prajit? NOK, nu tine la caldura. Poate cel mult de un sote.
Eu am citi ca e invers. Cel virgin nu e bun...si cel din turte/samburi e ok pt prajit.
Ar tine la temp mai ridicate..fiid deja "fiert" o data.
Mai citesc....
E la fel de bun, numai ca-l strici aiurea. Depinde de temperatura, in friteuze de ex uleiul se incinge mult mai tare decat la tigaie.
madhorsefuzzy
10 Sep 2019, 18:52
Ce e cu dunga aia mai inchisa din calea de rulare?
E prezenta la toate cele 4 cauciucuri.
Cele din poze sunt cele de pe fata.
Victorine
10 Sep 2019, 21:51
Cauciuc cu compozitie diferita. E ok.
Am fost in fabrica Conti si la o anvelopa se folosesc mai multe tipuri de caucic cu retete si cu caracteristici diferite pentru banda de rulare, peretele lateral, "corp" si unirea lor. Chiar si in banda de rulare poate sa difere pe centru sau blocurile laterale. Apoi se vulcanizeaza toate la un loc. La utilizare, in urma uzurii tranzitiile intre tipurile diferite pot deveni vizibile. E in regula, poti sa le invarti linistit.
madhorsefuzzy
1 Oct 2019, 15:46
"S-a stricat Onda. O mizerie de masina. Nu mai pot de nervi ... Cum deschid portbagajul? O mizerie. O porcarie de masina."
A lasat farurile (led-urile alea de 35W sau 45W) aprinse de dimineata ...
Bateria de 12V este de 28 Ah sau de 35 Ah. O sa vad cand ajung la masina mai pe seara.
femeia...nu poti decat sa o iubesti.
azi ii wapp sotiei ca am avut un accident minor cu masina dar eu nu am nimic. raspunsul ei bine bine tu est ok dar masina? draga iubita la masina ma refeream.
madhorsefuzzy
2 Oct 2019, 08:02
Mda: am piz@uit Kia aseara cat am putut. Si eu am fost neatent, dar si aia de la Kia sunt cretini.
De asta nu o sa imi iau niciodata sud coreene! Pur si simplu mai au de invatat chestii elementare.
In fine, problema cu bateria o aveam la Honda.
Am mers cu Kia lui taica-meu sa dau curent: si pe intunericul de sub podul de pe DN1 am facut scurt intre baterii. Da am reusit! 50% din neatentie, 25 % din cauza intunericului (2 telefoane nu fac cat o lanterna buna pe care o aveam acasa) si 25% din cauza cretinilor de la Kia: astia in 2016 pun capac NEGRU peste borna de + si baga plusul intr-un cerculet mic rosu gros de 1mm pe ditamai capacul negru.
Evident ca am vazut + incercuit de pe capac dar tot invartindu-ma intre masini sa scot cablurile si pe intunericul ala mintea mea a gandit la final inainte de a conecta cablurile: rosu la rosu si negru la negru.
Dupa flama si piz@uit Kia si pe sud coreeni am evaluat damage-ul: sper sa fie doar siguranta sarita de pe conectorul bateriei de la Honda si sa nu fie si vreun calculator. Am luat acasa tot modului de conectare sa cositoresc siguranta (nici nu stiu de unde pot cumpara modulul) si bateria sa o incarc.
Am pus acasa bateria la incarcat cu un incarcator de la Lidl Ultimate Speed si de aseara de la 22.00 cand imi arata 12.0V pana azi de dimineata la 7.00 imi arata 13.7V. La 7.30 avea 13.8V. O las pana dupa amiaza si poate ajunge la 14.4V (cica la 14.1V e incarcata 80%).
O sa va fac poze dupa ce cositoresc siguranta dupa amiaza sa imi spuneti cat de naspa e sa fac asta. Am facut-o deja aseara dar parca nu sunt 100% multumit de cum este si mai bag o tura.
Tata evident ca are o solutie la orice chestie cu baterii: alta noua!
Desi in cazul de fata dupa ce am citit pe forumurile straine ca ar tine cam 3 ani bateria la Insight si cea de pe masina fiind din 07.2015 ...
Apropo este:
Banner POWER BULL P40 26 ASIA 40Ah 330A si cica e potrivita pentru Insight.
Ca bateria sa fie incarcata trebuie sa aibe 12,8v FARA INCARCATOR CONECTAT ! Masori degeaba tensiunea cu incaractorul conectat.
Lasa incarcatorul pe ea pana se opreste singur, stie ce face.
Vezi ca si Rombat are o line - Tornada Asia pentru masini asiatice, ai si dimensiunile si tot ce vrei pe site.
madhorsefuzzy
2 Oct 2019, 08:50
Pai nu masor eu ci afiseaza redresorul ala tensiunea de incarcare. Zice ca atunci cand e la 14.1V e la 80% incarcare si trece de la 3A curent de incarcare la 0.8A curent de incarcare pana o duce de la 14.1V la 14.4V curent de incarcare cand e gata.
O sa masor si fara incarcator conectat sa vad ce imi zice cand e la 100% dupa incarcator.
Daca zici ca i-a luat o noapte si ceva sa se incarce si daca sta in 12,8v la vreo 5 minute de la deconectare este inca buna, mai poti sa o tii. Pana la urma cati Ah are?
IRONICK
2 Oct 2019, 08:57
Bai domnul specialist (
), nu mai pune omu' sa deconecteze bateria de la incarcator. Face singur incarcarea in CC/CV.
Eu i-am zis sa lase incarcatorul sa termine si sa masoare bateria la vreo 5 minute sa vada cat are. Daca are 12,8 v e buna de pus pe masina.
Da' tu de unde stii, ai si tu incarcator?
IRONICK
2 Oct 2019, 09:19
Capacitatea bateriei nu se masoara cu voltmetrul. Degeaba poate sa aiba tensiunea aia, daca nu o sustine in timp.
madhorsefuzzy
2 Oct 2019, 09:33
Un capac negru nu este ok de pus pe borna plus. Eu pentru siguranta as pune unul rosu peste minus si as documenta asta foarte bine in manual.
tatabobu
2 Oct 2019, 09:37
Cata vreme peste minus nu e nici un capac pus, nu conteaza ce culoare are capacul de pe plus
Asa e la toate asiaticele. La Avensis am ditamai capacul negru pe borna de plus. De la care pleaca un mare fir rosu. Idem la Kia. Tot capac negru, doar la plus.
QUOTE(madhorsefuzzy @ 2 Oct 2019, 08:02)
Dupa flama si piz@uit Kia si pe sud coreeni am evaluat damage-ul: sper sa fie doar siguranta sarita de pe conectorul bateriei de la Honda si sa nu fie si vreun calculator. Am luat acasa tot modului de conectare sa cositoresc siguranta (nici nu stiu de unde pot cumpara modulul) si bateria sa o incarc.
Domnule, in cazul dumneavoastra aveti o protectie la baterie inversata, ma rog, nu`i chiar pentru asta dar asa se manifesta, puntea trifazica de la alternator daca este alimentata invers intra in conductie, si este zdravana.
Asta este protectia paralel, ma rog noi in ziceam intr-un fel la asta...
Mai au prevazut si proiectantii, calculatoarele au protectii in interior la baterie inversa, in general dioda serie si Zenner de putere paralel cu alimentarea.
Deci sansele de a avea ceva important dus din cauza inversarii bateriei eu zic ca tind spre 0.
madhorsefuzzy
3 Oct 2019, 09:14
QUOTE(b06fcn @ 2 Oct 2019, 23:24)
Asa e la toate asiaticele. La Avensis am ditamai capacul negru pe borna de plus. De la care pleaca un mare fir rosu. Idem la Kia. Tot capac negru, doar la plus.
Daca era la toate asiaticele poate nu beleam siguranta de la baterie.
La Honda capacelul de plus este rosu.
So azi de dimineata am pornit masina.
Sistemul IMA da eroare in bord si inchiderea centralizata tot nu merge (nu stiu daca din cauza IMA sau o alta siguranta sarita). Din ce am citit trebuie un drum de 30 min sa isi revina sistemul IMA.
Ce vedeti in poze se numeste "Honda Terminal Assembly, Battery Fuse - Honda (38210-TF0-003)" si costa de la 48$ in sus pe net. La americani. In Europa vad preturi de 80 EUR cu transport. La autokarma este 419 lei.
Initial am cositorit gaura dar ... degeaba. Asa ca am lipit o bucata de agrafa sa pornesc masina. Trebuie sa cumpar ansamblul sa-l inlocuiesc.
Trebuie sa citesc care e treaba cu IMA si sa vad daca e responsabil sistemul si de inchiderea centralizata. Din borna + mai pleca un fir rosu spre un capacel unde cred ca e o siguranta. Trebuie sa verific si ce e acolo. Azi de dimineata nu aveam chef. Am inchis masina din cheie fizic si o sa mai vad.
IRONICK
3 Oct 2019, 09:26
Eu acum mi-am adus aminte, bornele bateriei au grosimi diferite.
Tot in acelasi scop ...
Una are 19,4 mm si alta 17,8 mm (la terminal tip 1 - european, la asiatice mai putin dar tot vreun mm diferenta). Nu cred ca avea saracu' Madhorse sublerul la el...
einstein1984
3 Oct 2019, 09:44
iti dai seama daca avea si baterie cu borne inversate
madhorsefuzzy
3 Oct 2019, 10:00
QUOTE(madhorsefuzzy @ 3 Oct 2019, 10:14)
Trebuie sa citesc care e treaba cu IMA si sa vad daca e responsabil sistemul si de inchiderea centralizata. Din borna + mai pleca un fir rosu spre un capacel unde cred ca e o siguranta. Trebuie sa verific si ce e acolo. Azi de dimineata nu aveam chef. Am inchis masina din cheie fizic si o sa mai vad.
Pam pam:
QUOTE
If the auxiliary fuse blows the IMA system throws an unclearable error and you get the battery symbol just like you have, but also the car won't lock and unlock remotely. If it does not respond to the key fob it is that fuse.
QUOTE
Replaced #53 fuse the ima light went off immediately.
Iar codurile ce ar aparea la o diagnoza ar fi:
QUOTE
They scanned the codes P1634 and P1448 indicating ima charging failures. Codes will not clear so diagnosis directs code U1204(55). This is what Honda printed out.
Asta inseamna sa cumperi un model de masina global. Ai ditamai forumul cu informatii: www.insightcentral.net
L.E. Si il ai degeba: siguranta 53 e foarte buna. Si cea pe care o banuiam de langa baterie. Mai caut.
QUOTE(b76bgaarh @ 3 Oct 2019, 10:25)
la hautokarma costa cat in heuropa deci.
O sa bag o intrebare si la Asko si poate o sa am o surpriza. Placuta sper.
madhorsefuzzy
4 Oct 2019, 12:04
Acum ca a trecut problema cu electrica (trebuie sa mai comand modulul ala si sa iau siguranta) trec la anvelope.
Vreau sa trec Honda pe anvelope all season noi pe care sa le tin pe masina in urmatorii 4-5 ani pe masina (desi sotia inca crede ca o sa scape de ea dupa doar 3 ani) si aproximativ 30-35.000Km. Hai poate 40.000Km daca ne intindem.
Asadar sunt hotarat pe
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 195/60 R15 88HMichelin CrossClimate+ sunt de rahat pe zapada si o sa le port doar pe Leguma iar de
Continental AllSeasonContact XL 195/60 R15 92V nu stiu prea multe in afara faptului ca sunt mult mai zgomotoase decat Goodyear. Ceea ce nu vreau.
Alte pareri?
b76bgaarh
4 Oct 2019, 12:23
io am kleber.
madhorsefuzzy
4 Oct 2019, 12:38
M-am mai uitat si la Kleber Quadraxer 2 si BFGoodrich g Grip All Season 2 ca si alternative dar diferenta de 220-280 lei pentru set fata de Goodyear mi se pare prea mica sa o iau in considerare.
Kleber au o problema in mintea mea facand parte din portofoliul Michelin.
Daca nu ar fi fost asa de zgomotoase Contiurile as fi mers pe ele.
Ca si durabilitate in timp Conti sunt de neintrecut.
b76bgaarh
4 Oct 2019, 12:43
sunt made in romania.
dandobre
4 Oct 2019, 13:27
Văzusem un test comparativ pe YT toamna trecută între CC și Bridgestone allseason, astea din urmă erau foarte lăudate, în rest nu sunt prea cunoscute la noi ...
b76bgaarh
4 Oct 2019, 13:31
au iesit execrabil pe zapada in toate testele, din pacate.
dandobre
4 Oct 2019, 13:31
Poți lua și Continental TS 850 sau 860, depinde ce găsești din astea două. E un tip pe YT cu un canal numit tire rewievs și susține că astea merg foarte bine in toate anotimpurile.....
4 Oct 2019, 13:35:QUOTE(b76bgaarh @ 4 Oct 2019, 13:31)
au iesit execrabil pe zapada in toate testele, din pacate.
Posibil, în clipul văzut de mine le comparau pe ud....
4 Oct 2019, 13:37:https://youtu.be/Y0svtF0kiVsAsta e clipul....
AndreiMR
4 Oct 2019, 13:39
Eu nu m-as lua dupa specialisti de-astia de youtube...TS860 sunt de iarna, nu allseason. Tot pe la specialisti din astia vedeai recomandari de diverse no-nameuri ca fiind mult mai bune decat cele de la producatorii consacrati...
Bridgestone sunt cea mai buna varianta pentru iernile cu zapada putina sau deloc, au iesit excelent pe uscat si pe ud si intr-adevar slab pe zapada. Pentru iernile din sudul tarii, daca nu mergi cu masina aia la munte cand ninge, s-ar putea sa fie o varianta foarte ok. Cele mai echilibrate par sa fie GY, desi posesorii de Kadjar se plangeau pe aici pe forum ca iarna raman cu ele intepeniti in zapada
BF Goodrich ma indoiesc ca pot fi mai bune decat Michelin CC, tinand cont ca sunt marca mai ieftina a grupului...adica e vorba de allseason, aici e greu rau de gasit un compromis decent si daca nici cele premium nu sunt intotdeauna grozave, cele de buget ma gandesc ca sunt si mai greu de facut cum trebuie.
dandobre
4 Oct 2019, 13:40
De ce nu nokian?
madhorsefuzzy
4 Oct 2019, 13:47
Pentru ca nu le aproba Dan.
Voi imi confirmati ceea ce stiam: pare ca mi-am facut temele cum trebuie.
AndreiMR
4 Oct 2019, 13:48
Alea sunt orientate mai mult pentru performantele pe zapada si in conditii de iarna...se vede si profilul, arata fix ca niste anvelope de iarna 100%. In Bucuresti cate zile cu zapada mai sunt pe iarna...probabil maxim o saptamana. Nu prea merita sa mergi restul de 360 de zile cu gume foarte performante pe zapada pentru asta.
madhorsefuzzy
4 Oct 2019, 13:57
Da si daca ramane impotmolita nevasta-mea in zapada cu Honda mi le face guler, indiferent ce ii cumpar.
In alea 2 saptamani de zapada.
TS850/TS860 sunt excelente in zapada. Si merg foarte bine si vara (am testat TS850 si unele mai vechi tot Conti de iarna pe timp de vara), chiar si dupa 7 ani vechime. Dar al naibii de zgomotoase.
b76bgaarh
4 Oct 2019, 14:08
Kleber e mai bune decât Michelin pe zăpadă, gheață dar Mai slabe pe uscat.
Eu am montate si pe Alfa si pe Megane , Kleber Quadraxer 2.Pe Alfa 235/45/18 , pe Megane 195/65/15.Sunt foarte multumit de ele.Si in plus am scapat de frecusul ala cu schimbat iarna-vara, pierdere de timp.
b76bgaarh
4 Oct 2019, 14:39
normal doar sunt facute la noi, la floresti.
ps si eu sunt multumit, am varianta 1.
Da, exact, sunt facute la Floresti.
Nokian Weatherproof. Le am de 2 ani deja si sa mor io daca mi-as mai lua altceva. Am fost la 40 de grade in Grecia in nisip pe plaja, am fost la Predeal in zapada, pe mazga pe ce vrei tu. N-am auzit ABS, ESP activandu-se. Nu s-au exfoliat, nu au crapat.
Dupa parerea mea sunt best buy, mai urmeaza un set pentru socru-miu, ca m-am saturat sa schimb roti de 2 ori pe an.
QUOTE(IRONICK @ 2 Oct 2019, 10:19)
Capacitatea bateriei nu se masoara cu voltmetrul. Degeaba poate sa aiba tensiunea aia, daca nu o sustine in timp.
Corect. Eu aveam un Bosch pe batranu' Pejo, masurata in gol ziceai ca e top, dar probabil avea cel putin un element in scurt, ca in momentul in care dadeai la automat, isi dadea duhul. Asa pe lumini, muzica, mergea de n-avea treaba.
Apropo de borne inversate, prin mai eram la munca, abia incepusem, cica eram in "scolarizare". Si in depozitul inutil de mare pentru ce facem noi acolo, bagasera aia si doua masini in conservare, una dintre ele urmand sa o iau eu, alta un coleg din Targu Jiu. Aia destinata mie mergea ok, ailalta ramasese fara baterie. Baietii din depozit, la sugestia sefului, s-au apucat sa o puna la punct. Prima problema, bateria era in portbagaj, ala nu se deschidea cu cheia, omu' curent nu avea deloc, asa ca l-au bagat pe cel mai mic sa se chinuie pe acolo, sa ajunga la baterie. Dupa chin omu' a prins bornele redresorului antic adus de cel mai batran dintre angajati, cum l-a dus si pe el capu', rosu la plus, negru la minus. A iesit si s-a apucat de ce treburi mai avea. La vreo cinci minute am trecut eu pe langa masina si am avut asa o tragere sa bag capul pe geamul deschis. Mirosea a incins bine de tot. Am tras repede din priza redresorul, a revenit ala micu' care s-a bagat sa-l scoata, si apoi surpriza mare, pe redresor era trecut cu markeru' in dreptul firului rosu un mare minus. Mosu' cica i-a zis ca-s pe dos... Ma gandesc ca dupa vreo ora lua foc improvizatia aia de redresor, si doua masini cu plinurile de motorina la capatul unui depozit plin de ABS, nu stiu daca era cea mai buna combinatie.
dandobre
4 Oct 2019, 17:57
Până la urmă alegerea safe e GY Vector Gen2..... Vali parcă a avut pe mașină..... Văd că intră mai rar pe forum de când și-a luat Megane nou, e cu nasul pe sus....
madhorsefuzzy
4 Oct 2019, 18:53
QUOTE(madhorsefuzzy @ 4 Oct 2019, 13:04)
Deci da:
QUOTE(dandobre @ 4 Oct 2019, 18:57)
Până la urmă alegerea safe e GY Vector Gen2.....
QUOTE(YRX @ 4 Oct 2019, 17:02)
Nokian Weatherproof. Le am de 2 ani deja si sa mor io daca mi-as mai lua altceva.
Nokeanele mi-au lasat un gust amar ... cu alea de iarna care se dezmembrau. Pe masina lu tata. Desi au fost inlocuite/bani dati inapoi ... tot ramai suspicios.
La fel cum nu mai cumpar Michelin. Ever. Astia nu exceleaza la nimic. Doar cu numele si customer service-ul excelent.
Vad ca fiecare mama isi lauda puiul: ce a luat fiecare e bun. Sa fiu al naibii daca nu sunt singurul nemultumit de alegerea anvelopelor. Nici acum nu stiu sigur daca fac alegerea buna cu GY Vector 4Season Gen 2...
Sa le ia naiba ca nu exista un model de cauciuc excelent. Macar sa fie silentioase. Sub 68dB nu am gasit decat 1 model la 67dB niste dubiosenii.
bgdrenault
4 Oct 2019, 19:03
Decibelii aceia nu stiu cat de adevarati sunt.
Goodyear efficent grip performance, la 195/65/15 au parca 69 db, foarte zgomotoase dupa 5000 de km, masina ok, la 205/55/16 au 68 db, foarte zgomotoase dupa 5000 de km , masina ok.
Desi au A si B, eu nu le recomand. Ultimele asa au venit cu masina, ca nu as mai cumpara neam goodyear.
TS 860 195/65/15 foarte bune , foarte bune, in orice conditii de iarna, dar au devenit extrem de zgomotase in a doua iarna. Au 72 db.
madhorsefuzzy
4 Oct 2019, 19:53
Pai vezi una e foarte zgomotoase si alta e extrem de zgomotoase.
Tata a vandut Conti Premium Contact 6 205/55 R16 venite cu Kia Cee'd dupa prima vara. Nu aveau 7000Km. Tot din cauza zgomotului.
Sigur nu erau eco contact?
madhorsefuzzy
4 Oct 2019, 20:23
Nope: Premium Contact. Se vindeau la pachet cu jante de 16" si discuri de frana upgradate. The shit!
QUOTE(madhorsefuzzy @ 4 Oct 2019, 19:53)
Sa fiu al naibii daca nu sunt singurul nemultumit de alegerea anvelopelor. Nici acum nu stiu sigur daca fac alegerea buna cu GY Vector 4Season Gen 2...
Daca cumperi numai prostii si nu asculti sfaturile batranilor...
GY am avut mai multe, Eagle si UG 6. Erau din vremea cand faceau lucruri. UG6 au venit pe jantele de Opel si aveau 7 ani. Am zis ca le frec si eu o iarna, le-am tinut 4. Erau facute in UK sau Franta, nu mai stiu, dupa 11 ani inca nu aveau crapaturi si nu erau intarite, plus ca aveau si un profil misto, mai si colorasem numele pe flancuri cu alb (bad ass, americam style, parca aveam Mustang mach 1) ca era scrisul ala mare, pe juma de circumferinta.
Am vrut sa-mi iau UG9, dar le-am pipait la un magazin si nu semanau cu ce avusesem eu, erau la nivel de Matador, facute parca in Turcia.
Alege ce-ti place, dar cel mai bine da o tura pe la Autosoft sau alt dealer sa le vezi live, o sa ai parerea ta si poate o sa fii si multumit dupa aia...
madhorsefuzzy
5 Oct 2019, 06:41
Ultimele Goodyear au fost UG8 performance pentru Leguma: 225/50 R17 94H.
Le-am luat dupa ce le-am pipait cu manuta mea la Autosoft. Si comparate cu Michelin si Conti aceeasi dimensiune. Erau singurele Made in Germany si aratau cel mai profi dintre toate. Dupa, pe masina nu m-au incantat deloc.Nu erau proaste dar nici excelente si nu mi-au dat incredere cat le-am purtat.
Acum pe Leguma am GY Efficent Grip performance 225/45 R18 95Y. Tot Germany. Astea imi dau incredere pe uscat chiar si tocite rau pe flancuri si pe mijloc (intermediarele par cel mai ok
- probabil de la geometria belita de Meridian Nord). Astea luate SH. Aseara in schimb pe ploaie mi-a intrat traction controlu' cand i-am dat mai tare sa incalzesc motorul-transmisia. Dar sunt tocite rau.
Si una e 225 latime si alta e 195.
Naiba sa le ia.
dandobre
5 Oct 2019, 11:42
E clar, vezi tot timpul jumătatea goală a paharului.....
Chiar sunt curios cum o sa ți se pară astea.....
Și că tot veni vorba, vreau sa laud aderența Hankook ventus prime 3 care m-au scos basma curată dintr-o frânare la limită, nici acum nu știu cum am reușit să opresc la timp..... In rest nu pot să emit păreri despre comportamentul anvelopelor pe care le-am avut de-a lungul timpului.... Am un stil de mers care ar face invidios orice pensionar....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.