sorin371
22 Jan 2004, 08:04
Am observat ca nu am mai avut caldura..m-am uitat la vasul de expansiune si era plin. Am incercat sa aerisesc instalatia dar nu prea am reusit. Am pus apa in radiator, am deschis robinet jos, apoi sus la radiator. Apa ce iesea pe acolo nu golea vasul de expansiune... motorul ramanand iarasi fara acea cantitate de apa. Ce am mai constatat: radiatorul era fierbinte peste tot (unii mi-au zis ca daca este rece jos termostatul este de vina). Azi dimineata dupa schimbare termostat si aerisire la service nu am mai avut nici un pic de caldura iar vasul era din nou plin.
Poate ai caloriferul infundat........
Verifica si robinetul ala de deschidere a caldurii. Poate a uitat cineva sa-l deschida
(desi nu stiu cum putea face aerisirea bine :wink: )
In timpul functionarii motorului ies gaze prin furtunul din vasul de expansiune? Asta ar indica o garnitura de chiulasa arsa sau chiulasa fisurata.
Hai ca l-ai incurajat. Cred mai degraba ca ceva s-a infundat (depuneri ?)
sorin371
22 Jan 2004, 14:35
QUOTE
Verifica si robinetul ala de deschidere a caldurii. Poate a uitat cineva sa-l deschida
QUOTE
In timpul functionarii motorului ies gaze prin furtunul din vasul de expansiune?
QUOTE
Cred mai degraba ca ceva s-a infundat (depuneri ?)
1. Robinetul chiar daca ar fi inchis, desi nu am umblat la el, nu ar trebui sa umple borcanul, nu?
2. Daca ies gaze nu am observat.. motorul merge f linistit, fum nu scoate.
3. Aici ar fi o problema. Cum sa stiu daca este ceva infundat? apa fierbinte a venit la robinet dar dupa montare si aerisire, dimineata nu a mai venit..dincolo de el furtunele erau mai reci.. nu mai zic de cel de iesire din calorifer.
Aici ar fi 2 probleme de fapt: 1. ca nu tb sa creasca asa mult apa din borcan aiurea (este pana la bushon) 2. de ce nu mai ajunge apa fierbinte la calorifer? sa nu mearga totusi termostatul nou (model frantzuzesc)?
Aerisirea fa-o cu motorul turat la 2000 rot/min si dupa ce a deschis termostatul (trebuie sa se incalzeasca furtunul de tur de la radiator).
ati coboara apa din calorifer,probabil ati prinde aer pe la ambinarile de la calorifer sau distribuitorul de caldura [verifica]
vroiam sa te sfatuiesc acelasi lucru ca si tyka; am avut acelasi simptom cand am avut caloriferul spart; orice ar fi, e clar ca e din zona caloriferului: nu mai ai circulatie, ai in schimb o neetanseitate si tot volumul de apa din partea superioara, care nu se pierde prin etansietate, coboara in vasul de expansiune
mersi mult
eu nu cred ca daca nu mai circula apa in zona caloriferului poate sa dea simptomele descrise,asta ar insemna ca atunci cind circulatia prin calorifer este inchisa din robinet sa aiba aceleasi simptome chestie cam nerealista,robinetul este pus acolo sa inchida si sa deschida circuitul, nu sa creeze probleme in circuit.
dupa parerea mea,in cel mai fericit caz este o aerisire incorecta,dar putin probabil,
cred ca cel mai realist sfat este sa cauti buba in zona garniturii de chiulasa
QUOTE
eu nu cred ca daca nu mai circula apa in zona caloriferului poate sa dea simptomele descrise,asta ar insemna ca atunci cind circulatia prin calorifer este inchisa din robinet sa aiba aceleasi simptome chestie cam nerealista,robinetul este pus acolo sa inchida si sa deschida circuitul, nu sa creeze probleme in circuit.
n-ai dreptate; robinetul inchide numai turul; cu returul ce faci?
odata inchis turul viteza de deplasare a coloanei de apa in acea ramura devine 0(zero),deci apa nu mai circula pe acolo.
odata inchis turul viteza de deplasare a coloanei de apa in acea ramura devine 0(zero),deci apa nu mai circula pe acolo.
altfel care ar mai fi rostul robinetului daca el nu ar opri circulatia apei prin calorifer?
opreste circulatia, de acord, dar nu separa caloriferul de restul instalatiei; inchipuie-ti ca acasa opresti robinetul caloriferului (care e pe tur) deci si circulatia si dupa asta dai o gaura in fundul caloriferului. Ce crezi ca va urma?
a) nu se va intampla nimic
va curge apa din calorifer si, mai departe, toata apa din instalatie aflata mai sus de gaura;
c) mai pun un robinet si pe retur, ca nu se stie!
aici ai dau dreptate lui OCEBE.Are ferfecta dreptate.
iarba fiarelor
22 Mar 2004, 16:49
VEZI SA NU FI MONTAT TERMOSTATUL INVERS
QUOTE
VEZI SA NU FI MONTAT TERMOSTATUL INVERS
si ce daca?(nici nu stiu daca fizic e posibil)
QUOTE
QUOTE
VEZI SA NU FI MONTAT TERMOSTATUL INVERS
si ce daca?(nici nu stiu daca fizic e posibil)
este foarte posibil si daca s-a intamplat asa, incinge motorul (adevarul e ca in 10 minute fierbe direct, apa nemaicirculand prin radiator)
adica daca, sa presupunem, a fost montat invers, termostatul nu mai stie sa se deschida?
pai nu prea mai are cum, ca partea "termosensibila" nu o sa mai fie inspre motor, unde se incalzeste apa, ci spre radiator, care va fi vesnic rece
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.