Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Izolara fonica
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
bogdan_o
Gata. Am mai bifat o casuta (antepenultima) din lista izolarii fonice. Am bagat folie de parchet in plafon, sub mocheta din spate si in capitonajele laterale.



Ca timp de munca, mie mi-a luat in jur de 6 ore si jumatate, dar am mai stat sa trag si fire pentru deschiderea electrica si pentru iluminarea portbagajului.



Pentru a baga folie de parchet in pafon + garnisaje laterale, va trebuie: surubelnita torx 20 dreapta + la unghi de 90 de grade, tubulara cu clichet de 17 (sau cheie fixa de 17), surbelnita plata cu varful mai lat, cutter, izolir band, agrafe de fixare (verzi, din targ, 3500 lei), manere de viraj (sunt de unica folosinta si odata date jos nu mai pot fi remontate din cauza sistemului de prindere similar unui diblu), folie de parchet 3mm.
bogdan_o
Ce si cum trebuie dezmenmbrat:



Garnisaj stalp fata. Se da partea superioara a bordului jos si se desface cu surubelnita torx surubul de la baza lui. Apoi se trage dinspre partea superioara pentru a iesi din cele 2 agrafe de mentinete (una in partea de sus si una mai pe la mijloc). Vedeti ca pe sub ele trec si cablul antenei (pe sub ala din dreapta) si alte cabluri (pe sub ala din stanga) si sunt agatate intr-un plastic de pe acolo. Daca nu vreti sa bagati folie de parchet, merge si fara sa dati bordul jos. Doar trageti din partea superioara si il scoateti din chederul usii. In garnisajul asta intra maxim 2 straturi de folie PEE.
bogdan_o
Garnisaj stalp mijloc. Se desface cu o surubelnita plata (sau cu unghiile) capacelul de cauciuc care masceaza surubul care prinde elementul de sustinere al centurii de siguranta. Desfeceti surubul acela cu o tubulara de 17. Pe ura desfaceti cu surubelnita torx surubelul care ste imediat deasupra gaurii pe unde iese centura de siguranta. Apoi desfaceti cu tubulara surubul care prinde centura in partea de jos si cu surubelnita indoita la 90 de grade cele doua suruburi torx. Daca nu vreti sa bagati folie de parchet merge doar sa desfaceti elementul de sustinere al centurii de siguranta si primul surubel torx.



Elementele de sustinere ale plachetei spate si ale boxelor. Scoateti placheta, rabatati bancheta spate si spatarul banchetei spate. Apoi, prin portbagaj desfaceti surubul torx 20 care se afla la baza elementului de sustinere. Prin interiorul masinii, cu spatarul rabatat desfaceti si restul de 2 suruburi care se afla in zona de prindere a banchetei. Apoi, cu grija, declipsati elementul de sustinere a boxei din garnisajul custoda (2 cleme sus si una pe lateral).
bogdan_o
Garnisaj custoda. Dupa ce ati desfacut elementele de prindere a boxelor, scoateti capacelul de mascare a suruburului centurii spate si desfaceti surubul cu tubulara de 17. Apoi desfaceti cele 2 suruburi care sunt in zona de imbinare cu usa si trageti de plastic sa iasa din clipsurile de mentinere.



Plafoniera: bagati o surubelnita dreapta sub plasticul gri dinspre luneta si impingeti. Aveti grija cand iese ca s-ar putea sa cada o bucatica metalica ce asigura prinderea plafonierei. Apoi scoateti mufa din spate (are un sistem de blocare cu un piciorus similar mufelor casetofonului).



Parasolare. Desfaceti suruburile. Grija mare la elementele dinspre oglinda interiora ca ies mai greu.



Manerele de viraj. Se desface surubul si se trage. Sunt de unica folosinta (cel putin din punctul meu de vedere). O sa va aduc data viitoare un maner desfacut sa vedeti mecanismul handicapat de prindere.
bogdan_o
Cam asta ar fi tot. In rest, grija mare cand scoateti plafonul propriu-zis ca e destul de fragil, sa nu-l indoiti/rupeti. Aceeasi grija si la bradutii gri care fixeaza plafonul, ca daca se rup nu se gasesc de cumparat decat negri. Eu am stat cam 15 minute sa ii scot cu grija sa nu ii rup. Aia doi din mijloc ies cel mai greu.



Expresii care ar putea caracteriza operatiunea: "festina lento" si "daca ceva iese greu, se pune si mai greu la loc" (n.a. sau nu se pune deloc in cazul manerelor de viraj).



Rezultatul e nemaipomenit. Mult mai silentioasa. A meritat efortul.



Din episoadele urmatoare: folie de parchet sub mocheta de sub bancheta spate si blana motor DSN pe SLZ.



Va urma.
echosektor
mamaa ce m-as baga si eu sa-mi fac izolarea asta fonica...dar e mult de lucru si nu prea ma pricep la masini...sper sa invatz cand ma fac mare
moustache
Stie cineva unde se gaseste mocheta pentru portbagaj, adica din aia de pus pe aripile interioare, unde n-au pus aia de la Dacia ca sa nu creasca pretul masinii cu inca 500K? Oare in Brasov am sanse sa gasesc pe undeva? sad.gif
bogdan_o
Mocheta din aia se gaseste sigur in Vitan. In Brasov ar trebui sa incerci pe la magazinele auto mai de cartier. Alea au in general mai multe chistii din astea de "tuning" decat magazinele mai mari.
toto
da

magazinele mari se feresc de chestiile astea civilizate care dau bine... :vmad:
toto
mai bogdane...ai ambitzie...si timp...nu gluma

am vazut si eu tampenia aia de sistem de prindere la manerul de viraj

am stat sa ma uit ca boul ca nu-mi dadeam seama cum functioneaza

sunt curios daca e inventata de romani sau e de pe alta masina

intrebare: blana de motor atenueaza zgomotul pentru cei din masina sau pt cei de afara?

daca e prima varianta m-ar interesa si pe mine...are la ovidiu?
SYL
QUOTE


intrebare: blana de motor atenueaza zgomotul pentru cei din masina sau pt cei de afara?  
daca e prima varianta m-ar interesa si pe mine...are la ovidiu?



Blana de motor atenueza zgomotul din habitaclu. La Nova mea de cand mi-am pus blana la motor zgomotul motorului in interior e mai mic, dar numai daca merg cu geamuriel inchise; cu geamurile deschise nu simt nici o diferenta. Deci in concluzie blana la motor atenueaza zgomotul pt cei din masina.

La Ovidiu are blana motor, dar pt Nova/DSN. Nu stiu daca exista blana pt SLZ.
bogdan_o
Cum sta treaba cu manerul de viraj. Sistemul de prindere e de tip patrulater deformabil. Cand cumperi manaerul de viraj, are in portiunile care urmeaza sa intre in plafon niste patrulatere prin mijlocul carora trece un surub. Forma se pastreaza datorita unor cleme. In momentul in care ai bagat manerul de viraj si incepi sa strangi de surub, patrulaterul ala devine un romb si astfel extremitatile lui laterale fixeaza manerul de viraj de tabla. Ingenios, nimic de zis, dar odata scos nu il mai poti pune la loc pentru ca plasticul e eja deformat si nu mai intra ca lumea. In plus, cand te apuci sa stangi surubul, plasticul se deformeaza si mai rau si in loc sa intre in plafon, iese. Eu am reusit sa fixez cu chiu cu vai 2 manere din 3, ca unul l-am rupt.



In ce priveste blana de motor, am masurat impreuna su Silviu si in mare se potriveste blana de DSN/Nova cu capota de SLZ. Sunt unele locuri (la nervurile din fata) unde nu prea se potriveste (nervurile la SLZ sunt mai pronuntate decat la DSN). Insa eu am de gand sa fac alta treaba. Iau niste material de izolat pentru constructii (care are pe o fata folie de aluminiu) si fac decupaturi dupa forma nervurilor capotei de SLZ. Le lipesc acolo si pe urma mai pun inca un strat peste toate. Cred ca izoleaza mai bine decat blana aia din targ.
adi2004
Ceea ce ma deranjeaza pe mine este zgomotul destul de mare ce se aude in habitaclu si care vine dinspre motor, mai ales la relanti.

Mentionez ca de afara motorul se aude la fel ca si la alte Solenze, deci nu cred ca motorul de la masina mea face mai mult zgomot ca altele.

Pe unde ar trebui sa o izolez ca sa scap de acest zgomot?

Mersi!
dragosdia
QUOTE(adi2004 @ 9 Dec 2004, 15:59)
Ceea ce ma deranjeaza pe mine este zgomotul destul de mare ce se aude in habitaclu si care vine dinspre motor, mai ales la relanti.

Mentionez ca de afara motorul se aude la fel ca si la alte Solenze, deci nu cred ca motorul de la masina mea face mai mult zgomot ca altele.

Pe unde ar trebui sa o izolez ca sa scap de acest zgomot?

Mersi!
*




Cand gasiti un magazin de unde se poate cumpara balana spuneti-mi si mie pls!
Zippy
Eu am decupat mocheta dupa forma scaunelor, am ocolit frumos consola cu schimbatorul de viteze si da foarte bine.Astfel n-am mai fost nevoit sa scot scaunele si alte cele.Cati decibeli in plus acopera..asta nu mai stiu..
bogdan_o
Pentru a mai estompa din zgomotul motorului, in afara de blana se mai poate face urmatoarea treaba. In compartimentul stergatoarelor se pune pe tabla care separa acest compartiment de motor niste folie fono-izlanta mai groasa (am vazut in Praktiker si Bricostore asemenea material. Este destul de gros, cam un centimetru, destul de dens si are pe o fata folie de aluminiu. Rezista la temperaturi inalte). Folia se pune pe ambele parti ale tablei. Pe fata dispre mecansimul stargatoarelor este usor pentru cei fara A/C, ca turbina ocupa putin loc si se lucreaza usor. Pt cei cu A/C e mai greu, dar se poate. ei care au sirena alarmei fixata de aceasta tabla vor trebui s-o demonteze. Problema este pe fata dispre motor. Ca ideal ar fi sa se puna folie pe tota tabla aia. Dar asta inseamna decupat cu grija pe langa tevile de frana, furtunele de antigel, corpul servofranei plus tevle instalatii de A/C. Pe langa toata tarasenia asta se da si bordul jos (tot, nu numai partea de sus) si se pune acelasi tip de folie pe tabla aia. La baza este pus un burete, dar nu merge chiar pana sus.

E ceva de munca dar s-ar putea sa merite. Zic s-ar putea pentru ca nu am incercat inca. Prin primvara o sa fac toata tarasenia asta.
klaus
As dori sa mentionez ca acei bureti cu folie de al pe o parte nu sunt cu scop antifonic (au si o astfel de capacitate, dar mai mica) ci cu scop izolant termic.
Din pacate, acei bureti sunt cu celule cam pline si sunt cam rigizi, lucru ce nu realizeaza nici o f. buna absorbtie a sunetului, si nici nu le respinge.
Nu zic ca nu au efect, dar mai bun afect au buretii mai moi, care au o caracteristica ce absorbtie a sunetului mai buna.

PS: Am incercat eu cu burete din ala cu al pe o parte la tablierul motor (peretele dintre habitaclu si motor). Rezultatul nu a fost pe masura asteptarilor...
bogdan_o
Ai dreptate Klaus. Tocmai de-aia ziceam sa pun trei straturi (cate unul pe fiecare parte a tablei aleia si inca unul pe interior, in spatele bordului). Hai ca la interior ar merge pus un burete ceva, dar in compartimentul ala al stergatoarelor nu merge ca se uda si se imbiba de apa. Trebuie ceva impermeabil. Oricum, mai ma plimb prin magazine si nu se poate sa nu gasesc ceva.
klaus
Arunca un ochi si pe aici, poate te ajuta
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=11288
bogdan_o
Merci mult Klaus.

Orcum, eu ma gandeam ca daca tot fac treaba sa inlocuiesc si flia din usi/plafn/podea cu ceva mai bun. Prin ceva mai bun eu inteleg buretele folosit la umplerea canapelelor. Are cam 2 cm grosime, dar presat nu masoara mai mult de 5-6 mm. Asta ar insemna ca se poate destinde si umple toate spatiile, fiind totusi suficient de subtire incat sa mai perminta montarea la loc a plafonului si a fetelor de usi.
paulp
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5768&st=30

vezi si aici, ca sint puse imagini, poate te ajuta wink.gif
bogdan_o
Iti multumesc si tie Paul. Cu blana o voi lasa pe mai incolo. Ca de vreme ce nu se gaseste trebuie sa-mi fac eu singur una. Insa as vrea sa scot capota cu totul si sa o duc in casa. Asa lucrez mai bine si in eventualitatea in care o lipesc are timp si adezivul sa se intareasca ca lumea. Dar din pacate nu am garaj si trebuie sa vad la cine las masina fara capota. O folie oi pune eu in caz ca ploua sa nu intre apa la electronica. Dar in fata blocului ma trezesc ca ma lasa astia fara baterie/fise si mai stiu eu ce. Si nici de dormit cu bata in mana in masina nu prea sunt incantat.
bogdan_o
Update: azi am cuparat niste vatelina din Obor (140.000/ml) si am de gand sa imbrac tot ce inseamna tubulatura/cabluri etc din bord. Grosimea vatelinei e de cam 5cm dar presata nu cred ca trece de 7-8 mm. Sper ca asta sa rezolve DEFINITIV tot ce inseamna troncanit prin bord. In rest e liniste in masina dar bordul mai are din cand in cand mici abateri, mai ales pe piatra cubica.
bogdan_o
Gata. Mi-am captusit tot ce inseamna interior la bord cu vatelina. In plus, am luat niste soricei (cei mai lungi ep care i-am gasit) si am strans cablurile perechi si apoi le-am fixat cu soricei de traversa aia sau de partile de plastic ale bordului. In plus, ce v-as sfatui si pe voi sa faceti este sa imbracti tubulatura de aerisire cu vetalina si apoi sa o fixati prin unirea a doi soricei din aia de travesa bordului. Este nevoie sa faceti treaba asta numai pentru tuburile care duc la aeratoarele din extremitati. Alea din centru sunt foarte bine fixate si nu au nevoi. dar celelalte doua au un mic joc si pe piatra cubica troncane. Prima data am legat toate cablurile intre ele si apoi de traversa sau de bord. Pe urma am scos tabloul de bord si am invelit in vatelina teava care duce la aeratorul din stanga si apoi l-am prins te traversa centra prin unirea a doi soricei (ca unul e prea scurt). E suficient un singur punct de sustinere. Pentru teava ce duce la aeratorul din dreapta, dupa ce o inveliti in vatelina trebuie sa o fixati de traversa dar sunt necesare doua puncte da e mai lunga. Dupa treaba asta am umplut fiecare coltisor cu vatelina. Atentie mare la partea centrala a bordului, ca acolo sunt si cablurile de reglare a directiei aerului si temperaturii sa nu le smulgeti sau sa nu se incurce cablurile in vatelina. De asemenea, am mai pus vatelina si in spatele tabloului de bord, in spatele torpedoului,practic oriunde am vazut un spatiu cat de mic. Rezultatul e pe masura eforturilor. Nu ami troncane/scartaie nimic. Am facut proba pe un drum maiprost si chiar nu se mai aude nimic din bord. Sper sa tina.

PS. Mi-a fost putina frica cu vatelina ca in general bordul se mai incalzeste (de la cass, de la tubulatura, etc) si sa nu ia foc. Am incercat sa dau foc unei bucati de vatelina si nu arde. Se topeste dar nu arde. Deci puneti fara grija.

laurh
QUOTE(bogdan_o @ 28 Dec 2004, 18:09)
In compartimentul stergatoarelor se pune pe tabla care separa acest compartiment de motor niste folie fono-izlanta mai groasa (am vazut in Praktiker si Bricostore asemenea material. Este destul de gros, cam un centimetru, destul de dens si are pe o fata folie de aluminiu. Rezista la temperaturi inalte). Folia se pune pe ambele parti ale tablei. ..E ceva de munca dar s-ar putea sa merite. Zic s-ar putea pentru ca nu am incercat inca. Prin primvara o sa fac toata tarasenia asta.
*


Bogdan, daca nu ai facut inca chestia asta cu izolarea dinspre compartimentul motor catre habitaclu as vrea si eu foarte mult sa fiu prezent cand o sa o faci, ca sa invat si eu "meserie". Eu nu mi-am izolat inca nimic pana acum, nici macar usi, dar sunt hotarat sa o fac vara asta ca nu se mai poate.
Asadar, daca te hotarasti sa faci insonorizarea dinspre motor anunta-ma si pe mine pls.
florinc
Si pe mine sa ma anunti Bogdanele. biggrin.gif
bogdan_o
OK. S-a notat. Cand o sa ma apuc de treaba va dau de stire.
laurh
Vad ca au Praktiker vata minerala bazaltica care am inteles ca e f buna pentru izolare fonica si termica. In plus este si rezistenta la temperatura.
Aici am gasit detalii : http://www.izolatii.ro/vata_minerala_bazaltica_1.html
Ideea este ca se vinde la rola de 10 mp, ori eu nu cred ca e nevoie de mai mult de 5 mp pentru o masina.
Asadar ... se baga cineva sa luam doi oameni o rola de 450.000 ?
Atasez si poza din oferta lor (e facuta cu camera foto, scuze pt calitate).
bassfreak
cred ca s-a mai spus pe forum, in autoturisme nu este recomandata folosirea de vata minerala, deoarece se desprind din ea particule f. mici datorita curentilor de aer ce se pot forma, si nu fac bine la sanatate...
laurh
QUOTE(bassfreak @ 22 Apr 2005, 03:38)
cred ca s-a mai spus pe forum, in autoturisme nu este recomandata folosirea de vata minerala, deoarece se desprind din ea particule f. mici datorita curentilor de aer ce se pot forma, si nu fac bine la sanatate...
*


Sigur nu confunzi cu vata minerala de sticla ?
bogdan_o
Vata de sticla nu e recomandata ca iti face praf mainile si, daca se mai desprind si bucati din ea ai rupt-o in fericire. Ce trebuie vazut la vata minerala bazaltica e grosimea ei. Adica (,) cat de mult se poate presa ca sa incapa in usi. Eu estimez spatiul maxim la 1 cm. Mai mult de atat nu se mai pot pune panourile la loc si or sa stea departate de tabla.
laurh
Ea vad ca are 50 mm. Sa nu se preseze pana la 10 mm ? Chiar asa putin e in usi ? Doar 1 cm spatiu ? Mie mi s-a parut un hau acolo smile.gif.Oricum, ramane de vazut. Daca ajungeti careva prin praktiker poate va uitati pls. Incerc si eu sa ajung week-endul asta.
lar
Baieti, in nici un caz nu incercati cu asa ceva. Ati lucrat vreodata cu vata minerala bazaltica? Este similara cu vata de sticla, si din asta se desprind particule, e iritanta, deci periculoasa pentru utilizare in masina, zic eu.Vata asta este fabricata pentru a fi utilizata in lucrarile de izolatii (termice in special) din constructii, nu pentru auto. Mai bine mai strangeti bani si luati un material special ceva, pentru ca s-ar putea sa va para rau si dupa munca si dupa bani. Ganditi-va bine.
laurh
Ma pui pe ganduri sad.gif
dragosdia
QUOTE(laurh @ 22 Apr 2005, 12:46)
Ma pui pe ganduri sad.gif
*



Are dreptate, este fffff toxic, particulele mici ce se desprind se duc direct in plamani! Plamanul e organul care nu doare cand sufera de ceva, iar cand incepe sa doare e prea tarziu sa mia faci ceva!
Mai bine muzica mai tare!
laurh
Eu sincer nu cred ca sunt atat de toxice, dar oricum, cred ca trec iar la PEE
bogdan_o
Laur nu e chiar asa hau in usi. Depinde unde vrei sa o pui. Daca vrei in usa (unde e si macaraua geamului) atunci da, e hau. Daca vrei intre panoul de plastic si fata interioara a usii atunci nu te poti juca decat in limita a maxim 1 cm. Insa trebuie tinut cont de faptul ca in usa (unde e macaraua) intra apa. Acolo eu vreau sa pun antifon plasticfiat.
laurh
QUOTE(bogdan_o @ 25 Apr 2005, 11:13)
Laur nu e chiar asa hau in usi. Depinde unde vrei sa o pui. Daca vrei in usa (unde e si macaraua geamului) atunci da, e hau. Daca vrei intre panoul de plastic si fata interioara a usii atunci nu te poti juca decat in limita a maxim 1 cm. Insa trebuie tinut cont de faptul ca in usa (unde e macaraua) intra apa. Acolo eu vreau sa pun antifon plasticfiat.
*


Da, acolo vroiam sa pun ... pe fata interioara a panoului de usa. Dar oricum, cred ca tot PEE pun pana la urma. Cu ce pot lipi PEE pe fata interioara a panoului de la usa ?Merge cu perlandez ?
Aa, si inca o intrebare. Nu prea am inteles eu problema cu manerele de la usi. Am inteles ca ceva e de unica folosinta acolo dar nu am priceput ce. In vitan nu stia lumea, sau nu am stiut eu sa explic, vroiau sa imi dea toti manere de usi care e 150 de mii bucata. La pretul asta renunt la tavan. Poti sa imi explici ce imi trebuie exact ca sa pot da plafonul jos si mai ales ca sa il pot pune la loc fara porbleme ?
bogdan_o
Pai pentru panourile de usi nu trebuie sa lipesti cu nimic pee-ul. Sta folia singura. Eu nu am lipit-o.

Cu manerele de la macaralele geamurilor e distractie mare, ca ies foarte oarte greu. Dar le poti scoate intregi. Daca te referi la manerele alea de care te tii (manere de viraj parca le zice) alea da, sunt cam de uncica folosinta din cauza sistemului mai bizar de fixare. Adica odata scoase cu mare greutate le mai poti pune la loc si eu sincer nu am reusit niciodata sa pun mai mult de 2 din 3. Asta inseamna o paguba de 150k. In rest, nu iti trebuie nimic, ca nu se mai strica nimic. Nu ar fi insa rau sa mai cumperi niste clipsuri din alea cu care se prin panourile de la usi, ca asa ceva se foloseste si pentru prinderea plasticelor alora de pe montanti. Si daca tot le dai jos sa pui unele mai bune ca sa nu mai zdrangane.
costi
laurh poti sa lasi PEE-ul asa cum spunea Bogdan sau o poti lipi cu Power Tape (o gasesti prin toate supermarket-urile)
Oricum "prenadez"-ul o topeste.
laurh
Mda ... in conditiile astea renunt la plafon. Mi se pare cam complicat si decat sa imi atarne pe urma plafonul ... sau sa dau 150 de mii pe maner x 3 manere (sigur eu nu am indemanarea si nici rabdarea lui Bogdan sa reusesc sa prind 2 din 3. smile.gif
Cu folia din usi ... mi se pare mult mai comod sa o lipesc de fata interioara a usii pentru ca atunci e foarte usor de demontat, adica desfaci usa ca si cum folia nu ar fi. Asa, daca e pusa pur si simplu acolo ... cum scoti fata de usa incerp sa curga foliile pe jos.
Acum ramane de gasit ceva cu care sa o lipesc. Cu power Tape nu stiu cat e de comod sa lipes PEE pe fata interioara a usii astfel incat sa urmeze toate denivelarile acesteia.
LEgat de manere ... am avut curiozitatea sa caut in manual. Ia uite ce simplu e la ei ... tare as fi curios sa ma duc in service , sa platesc manopera de demontare/remontare plafon si sa vad cum fac asa de simplu.
bogdan_o
Pai da, de demontat e tare simplu. In 30 de secunde nici nu ai ce face. De pus la loc...ehh....asta-i alta poveste. Mecanismul de fixare e similar unui diblu. Adica in prelungirea manerului este un patrulater prin interiorul caruia trece surubul si care are o piulita fixata de capat. In momentul in care se strange surubul, piulita fiind fixa capatul de sus incepe sa coboare, patrulaterul deformandu-se si capatand forma unui romb. Din paca e vorba de plastic si deformarea e remanenta. Asa ca de pus la loc, Dumnezeu cu mila. Cu ceva rabdare si nervi eu am reusit la masina mea si la inca una sa pun 2 din 3. Unul e pierdere "tehnologica" pt ca se rupe plasticul.

Folia daca vrei poti sa olipesti cu Moment de panoul usii. Insa oricum de prea putine ori va trebui sa il scoti. Nici nu e indicat sa exagarezi cu scosul panoului, ca suruburile vin prinse de usa in niste elemente de plastic care au prostul obicei sa se rupa si atunci o sa inceapa sa troncane panoul.

Referitor la treaba asta eu am de gand sa iau niste pasta de la Bison care se modeleaza ca plastelina dar dupa un timp se intareste. Pasta asta vine sub forma a doua batoane care se combina si se modeleaza gen plastelina. Vreau sa scot chestiile alea de plastic si sa umplu gaurile cu niste dopuri din chestia asta. Prin fiecare dop bag o scobitoare (sa formez gaura) si astept sa se intareasca. Apoi bag suruburile in locul scobitoarei si le strang in nestire. Sa mai vad eu atunci panou troncanind.
laurh
Bogdan, vatelina unde gasesc ?
laurh
Bogdan, vatelina unde gasesc ?
Scuze ca te tot bat la cap.
bogdan_o
Vatelina eu am luat din magazinul Bucur Obor. E un stand unde au si mochete si alte tipuri de metraje. Vis-a-vis de standul asta este unul cu geamantane si cu tot felul de aparate chinezesti. Tot aici, ca sa-l identifici mai usor au si masina de festonat. Scuze daca nu am fost foarte clar in explicatii, dar prin Obor e haos si nu are nici o forma regulata. Standurile sunt puse cu furca.
MosBabacu
Bogdan, cum se cheama chestiile alea de plastic in care se prind suruburile care tin panourile de usi? Eu le-am tot explicat la astia pe la mag de auto prin SB si n-aveau. In schimb, am cumparat 2 chestii de plastic tot de la usa (alea verzi in care se centreaza panoul) asa de backup, de la reprezentata si au fost 20k lei bucata...mi-a cazut fata!
Si inca ceva: ai schimbat cumva si suruburile cu care sunt prinse fetele de usi? Ale mele la usa din dreapta fata au fsot stranse pana a trecut capul surubului prin plastic! Nu stiam de ce sta panoul din dreapta mai departat in partea de jos si cand m-am apucat sa le desfac am vazut ca aproape la fiecare panou e cel putin un surub strans in halul ala!
bogdan_o
Chestiile alea verzi de care spui tu costa 3500 in Vitan. Deci daca ai drum prin Bucurestimerita sa dai o fuga si sa iei, ca totusi, 20.000 e enorm. Din pacate nu stiu cum se numesc chestiile alea din plastic. Sunt de fapt niste dopuri ce au gauri ovale cu diametrul putin mai mic decat al surubului. Cand se infileteaza surubul,acesta musca din plastic si asa sta. Dar nu sunt foarte rezistente si dupa cateva insurubari/desurubari se cam duc.De-aia vreau si eu sa leinlocuiesc, dar nu cu unele tot dinplastic ci prin metoda pe care am spus-o mai sus. va tin la curent daca reusesc ceva.

PS am mai identificat o sursa de zbarnaiala in bord. E vorba de tabla de care vine prinsa consola franei de mana in zona picioarelor soferului. Acum sa vad cum o fixez mai bine ca nu am chef sa inceapa sa zbarnaie prin masina.
laurh
Bogda, am vazut vatelina pe Lipscani. Ideea e ca atunci cand am vazut cum arata m-am intrebat brusc unde pot sa pun asa ceva. Aia tine apa la greu, nu ?Tu unde ai pus ? Ai indesat in bord, usi ? Cumva aia care e pe jos sub mocheta e tot vatelina ?
CAm cati m patrati crezi ca mi-ar trebui , pe langa un sul de PEE.
bogdan_o
Vatelina nu se baga in usi ci intre panoul de plastic si folia aia alba de pe usa. Eu inca nu am bagat si in usi ci numai in bord. Inca nu am avut timp, dar in usi am de gand sa mai pastrez doar 3 mm de PEE (deci un strat) si sa mai pun un strat de vatelina. In usa propriu-zisa bag antifon plastificat.
laurh
Am inteles ... si in bord o bagi intr-un singur strat sau pur si simplu o mototolesti si o indesi ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.