Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Amortizoare -urgent!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dadu221
am apucat s aimi iau un amortizor de la dezmembrari apoi m-am gandit ca ma pot strange din posterior si sa imi iau unele noi si am mers la un service ca s aintreb cat ma coste pusul. Mi-a picat fata cand am aflat ca e 300 de amortizor pe fata. Din vb in vb omu de acolo a venit la masina mea cu amortizoare curse apasa cu putere si da verdictu`: pai ce ai ma` cu amortizoarele astea?? ca ele de fapr curg pt ca au surplus tu nu vezi ca se opresc la o cursa si 3 sferturi pe cand unul nou o face la o cursa juma??

Ce ma deranjeaza pe mine e ca la fiecare groapa parca masina mea nu ar avea arcuri si amortizoare .. se simte de parca as pica din cer si bonus in ultimul timp troncane ...Mi s-a propus si soluti :`ai la noi s aiti facem o diagnosticare cu numa 150 000 , o punem pe rampa si o scuturam din toate partile..

ce mi-s eu curios :

1. ala ma imbarliga la faza asta numa ca sa fac omu` diagnosticare si sa isi ia banu iar faza care a spus-o el cu amortizoarele e numa la jto??

Nu am timp acum si d`aia sun dezordonat in idei asa ca iimi cer scuze. mie mi-a spus un var d`al meu ca amortizorul de pe fata dr care e si curs e vraiste . acum eu pe cine sa cred??

cel pe care l-am cumparat de la dezmembrari se trage si se impinge greu .. ca am incercat si unul nou in vmagazin ca sa vad cum e dar are o mica hiba .. cand e bagat trte sa tragi ffff tare de el la inceputul cursei .. aidc numa cat sa o ia din loc pt ca apoi merge constant .. e bun???

maine e termenul limita la care imi pot primi banii inapoi.. Multzam` fain !
paulp
dadu, ia un levier mare si ia-l la fugarit pe boul ala de ti-a spus ca amortizoarele sint curse de surplus. Are el surplus de prostie in creier.

Ala pe care l-ai luat si merge greu, dar constant, e bun. Asa trebuie sa mearga un amortizor.

Manopera mi se pare un pic cam piperata. Vezi daca nu te poti intelege in alta parte, eventual la un particular.

Mie pentru schimbat servofrina in service mare mi-a luat 200.000, iar in alta parte ini cerisera 350, asa ca mai cauta, ca nu e un singur service in Brasov. :wink:
Raptoe
Daca ai avea o presa la-i schimba singur ...oricum nu e de joaca cu arcu ala ca se comprima rau si devine foarte periculos....
dadu221
mie are cine sa imi puna amortizorul!! probnlema e ca daca il iau de nou vreaus a il pun in service pentru garantie , nu de alta dar am mai auzit ca se mai intampla sa mai cedeze cand nu trebuie..Ma refer la cele bilstein (parca asa se scrie). Cred ca o sa pastrez totusi amortizorul ala care l-am luat ca 125 000 nu e un capat de lume desi .. In fine ..

sa va mai spun o problema: cand cobor o borsura inalta (chiar daca e prelucrata in asa fel incat sa fie coborata cu masina.. nu stiu cum sa iecsplic dar soer sa ma intelegeti) sau cand o ridic si o las jos de pe cric , pe partea unde varul meu mi-a spus ca amortizoru` ie varza si unde omu de ieri mi-a spus ca e bun.. well se aude un zgomot ca in titanic cand se rupea vazul in doua .. si e in trepte (halal comparatie). si in tipmul asta roata mea se misca ca si cum i-ar da cineva drumu in jos cu hopuri. Imi cer , inca o data , scuze de exprimarea defectuoasa!

Faptul ca la fiecare groapa se comporta ca si cum nu ar avea arcuri si amortizoare adik zici ca se rupe .. poate sa fie si de la alte tampenii ?? de ex caseta de directie , capete de bara (habar n-am despre ce vb da` asa zise "boul" ). Mentionez ca la directie n-am probleme .. nu-s jocuri sau alte alea. M-ar tenta totusi asta cu diagnosticarea .. numai ca la alt service.

ma streseaza rau de tot problema asta pentru ca am mai mers cu masina unui coleg din 76.. e distrusa saraca dar pe un drum pavat si cu denivelari pe alocuri (str mihai viteazu pt cei din bv care cunosc) mi-a placut mult cum se simtea si vreau si eu :`(
paulp
dadu, daca vrei o diagnosticare serioasa, da 300k si du-te la o statie ITP si fa-i acolo o verificare. Eventual poti incerca asta chiar la RAR ca aia sint trecuti prin toate. O sa-ti spuna exact ce e dus si ce trebuie schimbat.



Pentru amortizorul nou, intr-adevar e bine sa-l pui intr-un service autorizat ca sa beneficiezi de garantie, dar mergi la mai multe si intreaba preturile :wink:
dadu221
mersi mult paulp!! Oricum cand mi-am cumparat amortizorul m-am luat dupa ce mi-ai spus tu mai demult . Ma bate din ce in ce mai rau gandul cu diagnosticarea asta desi mi-i frica sa nu fac vreu infarct
rtulea
Salutare,
De azi de dimineata sunt fericitul posesor al unui amortizor spate rupt. 256.gif Am auzit la un moment dat o pocnitura chiar cand am scos masina din garaj. Uitandu-ma sub masina am gasit partea inferioara de prindere a amortizorului cum imi zambea de pe ciment. Acum eu vreau sa va intreb daca are ceva sa merg asa in continuare cu ea, pana fac rost de bani sa-l inlocuiesc, tinand seama de faptul ca eu ma folosesc zilnic de masina si fac aprox 42 Km zilnic. popa.gif
As mai vrea sa merg cam asa vreo 3KKm pana as putea sa-l inlocuiesc (bani si mecanic).
Sa ma risc sau sa fac un efort supraomenesc si sa-l inlocuiesc?
driverx
Daca vrei sa fie barca masina, sa ai rau de mare, sa imbratisezi un copac (mai ales daca mergi pe afara), atunci mai mergi 3KKm cu ea asa.

Dao dracului de treaba! Ce muncesti de mergi 42km / zi dar nu ai un milion sau cat ii sa il schimbi?
rtulea
QUOTE(driverx @ 12 May 2005, 07:27)
Daca vrei sa fie barca masina, sa ai rau de mare, sa imbratisezi un copac (mai ales daca mergi pe afara), atunci mai mergi 3KKm cu ea asa.

Dao dracului de treaba! Ce muncesti de mergi 42km / zi dar nu ai un milion sau cat ii sa il schimbi?
*



De la mine de acasa pana la locul de munca sunt 21 de Km doar dus. Un amortizor nou costa 1 bulion cu adaosul firmei. Vreau sa-l schimb la un meserias de incredere care are un atelir dotat. Dar pana ajung la el mai trebuie sa treaca vreo 3KKm. Stai linistit ca nu o sa mai merg acum cu 140 la ora. Asta e, acum banii ii investesc in casa si nu mai am si de dat pe amortizot+manopera.
gattoman
Sal.Am vazut la unu cu masina care avea amortizorul la fel....rupt.L-a scos de pe masina si l-a sudat si merge.Vezi daca nu poate fi sudat.
rtulea
QUOTE(gattoman @ 12 May 2005, 10:36)
Sal.Am vazut la unu cu masina care avea amortizorul la fel....rupt.L-a scos de pe masina si l-a sudat si merge.Vezi daca nu poate fi sudat.
*



M-am gandit si eu la chestia asta cu sudatul. Dar nu exista riscul ca sa se rupa iar sudura la vre-o groapa din asta mai romaneasca, ca slava domnului nu mai ai loc sa le ocolesti? Chestia cu schepsis este ca m-am uitat la ruptura surubului iar in sectiune nu pare a fi recenta ptr ca totul este ruginit. Oare in ce naiba s-a mai tinut acolo de nu a cazut pana acum?
Ca sa dau jos amortizorul inafara de dispozitivul de comprimat arcul mai am nevoie de vreo scula speciala?
andu911
schimba-l unde e mai ieftin, ca nu ai nevoie de mare meserias...

apropos unde se refac amortizoare prin bucuresti ? nu mai are ulei in el.
gattoman
Sal.Cred ca merg sudate caci in fabrica cred ca tot la fel sunt facute.Ca sa dai amortizorul de pe spate jos nu iti trebuie presa.Se scoate roata masinii si impreuna cu rezerva se pune in locul cricului pe care il folosesti la punte.Se ridica puntea cu cricul si se desface amortizorul si apoi se lasa usor in jos si iese si arcul foarte usor.Mai era un topic in care se explica cum se scoate un amortizor. biggrin.gif
rtulea
QUOTE(gattoman @ 12 May 2005, 19:11)
Sal.Cred ca merg sudate caci in fabrica cred ca tot la fel sunt facute.Ca sa dai amortizorul de pe spate jos nu iti trebuie presa.Se scoate roata masinii si impreuna cu rezerva se pune in locul cricului pe care il folosesti la punte.Se ridica puntea cu cricul si se desface amortizorul si apoi se lasa usor in jos si iese si arcul foarte usor.Mai era un topic in care se explica cum se scoate un amortizor. biggrin.gif
*



Daca-mi poti da si un link catre el iti voi fi recunoscator. Ca eu am gasit numai chestii ciudate.

Later edit.

Cele din fabrica sunt sudata inainte de asamblare. Oare nu o sa-mi fiarba uleiul in amortizor daca-l sudez? Oare garniturile nu se vor topii de la temperatura? Daca sti ca cineva a mai facut chestia asta cu sudatu poate intrebi cum a facut sa nu-si prajeasca garniturile.
Mersi mult.
diaconuliviu
QUOTE(rtulea @ 13 May 2005, 07:00)
[...]Oare garniturile nu se vor topii de la temperatura? Daca sti ca cineva a mai facut chestia asta cu sudatu poate intrebi cum a facut sa nu-si prajeasca garniturile.
[...]
*


Ba da, tocmai de aceea se demonteaza complet amortizorul, se sterge corpul si se sudeaza. Am mai auzit de meseriasi care ar suda montat tinind amortizorul invers si cufundat in apa pina aproape de zona sudata. Totusi, si acolo, pe portiunea aia ramine ulei, se formeaza vapori..
rtulea
Vreau sa va intreb: daca merg cu masina asa cum este acum, adica pe stanga spate masina este sustinuta doar de arc, nu risc "sa-mi sara" arcul de pe punte la vreo curba sau o groapa mai romaneasca? Imi cumpar zilele astea amortizor si o sa-l montez dar pana atunci trebuie sa circul asa cu masina.
diaconuliviu
QUOTE(rtulea @ 16 May 2005, 09:33)
Vreau sa va intreb: daca merg cu masina asa cum este acum, adica pe stanga spate masina este sustinuta doar de arc, nu risc "sa-mi sara" arcul de pe punte la vreo curba sau o groapa mai romaneasca? Imi cumpar zilele astea amortizor si o sa-l montez dar pana atunci trebuie sa circul asa cu masina.
*


Ba da, poate sari la o groapa mai adinca. In plus ai "topaiala" din cauza lipsei amortizorului
sechi
Daca imi este permisa o parere personala:
Nu as merge cu amortizoare curse,rupte,sudate,etc.
Nici pe mine nu ma dau banii afara din casa. Cand se strica (am un R12 si o Dacia papuc) ,le inlocuiesc numai cu amortizoare SH belgiene,frantuzesti ,nemtesti ,etc. si numai pereche. E adevarat ca stiu sa le incerc,asa cum a mai precizat cineva aici.
danny_nt
am si eu o problema la amortizorul dreapta spate...dupa o bordura mai sanatoasa obsev ca partea inferioara a lui sta in aer..nu stiu care este sistemul de prindere al capatului inferior ca sa-mi dau seama daca a iesit de pe undeva sau pur si simplu e rupt...l-am desfacut din portbagaj si a cazut de acolo da nu reusesc sa scot arcul chiar daca am ridicat masina in ultimul hal..(a am uitat sa zic ca am un inaltator pe care e pus arcul deci banuiesc ca fara cleme de comprimare a arcului nu pot sa-l scot)..de la lovitura mai am si jeanta ciobita cam tare..si roata nu mai e perpendiculara ci are o tendinta convergenta(ca la rotile fata dar mai accentuata)...din cate am vazut tamburul nu mai sta perfect e putin deplasat 1 cm..cred ca axul pe care sunt fixati rulmentii e strambat in jos..nu mai e paralel cu solul...de aceea nici roata nu mai e dreapta...plus ca roata se misca greu acum...pot sa indrept axul cu un ciocan? pana o sa se fixeze tamburul la loc? deocamdata nu pot sa fac nimic din cauza vremii dar sper sa se indrepte curand ca sa pot repara masina cumva
ps.as prefera sa schimb amortizorul ca e cel original al masinii si parca a fost reconditionat acum vreo 7-8 ani el are peste 20 de ani biggrin.gif
gti98
QUOTE(danny_nt @ 15 Mar 2006, 18:27)
am si eu o problema la amortizorul dreapta spate...dupa o bordura mai sanatoasa obsev ca partea inferioara a lui sta in aer..nu stiu care este sistemul de prindere al capatului inferior ca sa-mi dau seama daca a iesit de pe undeva sau pur si simplu e rupt...l-am desfacut din portbagaj si a cazut de acolo da nu reusesc sa scot arcul chiar daca am ridicat masina in ultimul hal..(a am uitat sa zic ca am un inaltator pe care e pus arcul deci banuiesc ca fara cleme de comprimare a arcului nu pot sa-l scot)..de la lovitura mai am si jeanta ciobita cam tare..si roata nu mai e perpendiculara ci are o tendinta convergenta(ca la rotile fata dar mai accentuata)...din cate am vazut tamburul nu mai sta perfect e putin deplasat 1 cm..cred ca axul pe care sunt fixati rulmentii e strambat in jos..nu mai e paralel cu solul...de aceea nici roata nu mai e dreapta...plus ca roata se misca greu acum...pot sa indrept axul cu un ciocan? pana o sa se fixeze tamburul la loc? deocamdata nu pot sa fac nimic din cauza vremii dar sper sa se indrepte curand ca sa pot repara masina cumva
ps.as prefera sa schimb amortizorul ca e cel original al masinii si parca a fost reconditionat acum vreo 7-8 ani el are peste 20 de ani biggrin.gif
*



Fratioare, ai treaba nasoala! Daca ti s-a strambat puntea in halu asta, trebuie INLOCUITA. Nu merge nici la ciocan, nici la sudat! (Ca nu-i totusi caruta, chiar daca e Dacia 1300!!) Punte spate completa de la SH (Ai si rulmentii terminati, sau doar freaca tamburul de saboti, dupa ce axul s-a strambat din prinderea in punte?) Imi permit un sfat personal: NU folosi inaltatoare sub arcurile spate. E cea mai proasta (e drept ca si cea mai ieftina) solutie. Arcuri de break, arcuri de fata, arcuri de altfel (careva avea arcuri de la camera de franare de camion) (desi toate arcurile astea tari te vor scutura de "iti suna apa in cap" )(dar presupun ca masina aia cara la greu) Amortizorul...il schimbi si pe ala cand demontezi puntea. Bafta!!
amc
Axul ala care iese din punte si stau rulmentii pe el nu se poate indoi ci doar dezlipi si atunci joaca in locasul lui odata cu roata.
El nu se lipeste,sudeaza ci se inlocuieste toata puntea.
danny_nt
QUOTE(amc @ 15 Mar 2006, 14:11)
Axul ala care iese din punte si stau rulmentii pe el nu se poate indoi ci doar dezlipi si atunci joaca in locasul lui odata cu roata.
El nu se lipeste,sudeaza ci se inlocuieste toata puntea.
*



hmm nu joaca absolut deloc si totusi tamburul nu mai sta perfect in locul lui(nu are joc deloc..doar acea inclinare..adica roata nu joaca in toate directiile ci sta fixa cum era si inainte e doar aplecata acum ca roata din fata)..din cate stiu paralelismul axului se masoara cu un aparat care se infileteaza in locul piulitei si apoi se masoara unghiul...
dar nu mi-a spus nimeni in ce fel e prinsa partea inferioara a amortizorului de punte??n-am mai umblat pana acum la amortizoare.. sad.gif
ps. caruta sau necaruta o rezolv eu cumva biggrin.gif
amc
E prinsa cu o piulita!
Daca e rupt din amortizor se poate suda.
marius-gabriel
QUOTE
De azi de dimineata sunt fericitul posesor al unui amortizor spate rupt.


stai fara griji ca se poate suda!din fabrica ele vin sudate acolo.
daca amortizorul este bun il poti suda,daca e uzat nu mai are rost sa te complici si ar fi bine sa il schimbi.
e bine sa le schimbi pe ambele de pe spate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.