Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Termometru
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4
mirceateodorescu683
Mi-am pus o intrebare si am incercat sa fac urmatoarele:
-Se poate lega un termometru, cu display ce arata atat temperatura interna cat si cea externa, la cei 12V ai masinii? Termometrul functioneaza cu o baterie AAA 1,5V (costa vreo 25 RON la Carefour).
-Eu am incercat cuplarea lui in serie cu o rezistenta de 2K. Merge dar se aprind toate caracterele display-ului fara a arata temperatura (intensitatea curentului prea mare sau trebuie o rezistenta in serie mai mare?) . Am pus, de asemenea, in paralel 1k, 2K, pentru a scadea intensitatea curentului, dar tot la fel face.
-Exista o solutie?
Mentionez ca vreau sa renunt la bateria AAA pentru ca, o data cu venirea frigului, aceasta se duce foarte repede (cateva zile).
Si mai e ceva:
- vreau sa functioneze doar pe contact (lucru realizabil, daca se gaseste solutia pentru a functiona la 12V 60A ai bateriei masinii).
- senzorul de temperatura externa l-am montat sub banda de caucic neagra a barii din spate, o data cu montarea senzorilor de parcare.
DFA
Cauți pe la magazinele de specialitate un montaj de stabilizare și îl reglezi să dea o tensiune de 1,5 Volți.
Sau, tot prin supermarket găsești alimentatoare de mașină cu diverse trepte de tensiune, pe care le poți modifica să furnizeze și 1,5 Volți.
Am și eu un asemenea termometru și funcționează bine mersi de câteva luni de zile bune, cu aceiași baterie AAA, și la +60 de grade și la -20 de grade...
Bateria e alcalină, Toshiba.
mario_vladys
o intrebare am si eu: daca pun senzorul de temperatura exterior pe oglinda exterioara sau pe partea interioara a aripii fata e vreo problema.... tabla sa fie mai rece decat temp de afara (zic si eu ca nu ma prea pricep...) trebuie pus pe plastic neaparat?
klaus
La treaba cu alimentarea, eu zic ca e mult mai bine un mic circuit stabilizator (o dioda zenner si 2-3 rezistente cu tensiuni preluate de pe divizor rezistiv - circuit simplu si suficient de eficient pentru necesitati).
Legat de pozitionarea senzorului - eu recomand in oglinda. Eu acolo l-am montat si e suficient de aproape de adevar si pe vreme cu soare si pe vreme rece. Pe aripa are probleme vara, ca se incalzeste zona.
prody
La masinile care vin din fabrica cu termometru pentru computerul de bord, acesta este, in general, plasat sub spoilerul fata. La Vectra si Omega, eu am vazut, erau puse in stanga jos.
DFA
QUOTE(klaus @ 5 Nov 2006, 12:57)
Pe aripa are probleme vara, ca se incalzeste zona.
*


Confirm, eu l-am pus între aripă și ușă și când mașina stă la soare eroarea de temperatură e de cel puțin +5 grade, în timp ce oglinda, în partea de jos (unde nu ajunge soarele) e sensibil mai "răcoare" și deci mai aproape de realitate.

Alt topic similar:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...2&hl=termometru
Maximus Decimus
QUOTE(klaus @ 5 Nov 2006, 12:57)
Legat de pozitionarea senzorului - eu recomand in oglinda. Eu acolo l-am montat si e suficient de aproape de adevar si pe vreme cu soare si pe vreme rece. Pe aripa are probleme vara, ca se incalzeste zona.
*



Si al meu e in oglinda, din fabrica.
IRONICK
Dioda zenner cu valoare mai mica de 2,7 volti nu se gaseste.

1. Folosesti alimentare dupa un led si o sa ai in jur de 1,8v
2. Folosesti zenner de 3,3v si doua diode in serie 1N4007 (cadere de tensine pe dioda de 0,7v) dupa zenner si o sa ai in jur de 1,6v

Ambele variante sunt cu rezistor in serie (cadere de tensiune/curentul) pe dioda (ori led, ori zenner)
klaus
Pai si nu merge sa se puna un divizor rezistiv din 2 rezistente pe post de rezistenta de sarcina a diodei, si sa se ia tensiune doar de pe una din rezistente?
Desi cred ca e la fel de usor cu cele 2 diode 4007.
IRONICK
Merge si asa din cauza curentului mic si disiparii mici pe rezistoare. Doar ca trebuiesc calculate pentru caderea aia de tensiune ...
Cu doua diode nu mai trebuie calcul. Doar ceva in jur de 600ohmi ...
Sa nu mai zic ca se poate face doar cu un rezistor si doua diode 4007 stabilizatorul. Adica fara zenner. Il las pe Mircea sa descopere cum ...
PanDa
aaaa... ma scuzati ca va deranjez......
da am citit si topicu asta si ce am mai gasit p-aici despre termometre si m-a frapat o chestiune:
chiar nimeni nu s-a gandit sa foloseasca o dracovenie de termometru destinat monitorizarii temperaturii CPU-ului sau GPU-ului? Parca la merg la 12v si se gasesc in prostie pe la magazinele de profil smile.gif
toate bune
DFA
Problema cu alea e că nu au aspect comercial și sunt mai greu de integrat în habitaclu, plus că nu se știe cum vor reacționa la temperaturi negative...
IRONICK
QUOTE(DFA @ 5 Nov 2006, 21:49)
[...]nu se știe cum vor reacționa la temperaturi negative
Probabil ca o sa le fie rusine. Atat timp cat scala (plaja de masura) aparatului permite, nu este nici o problema. Eu l-as integra in noua consola cu spatiu de depozitare. As monta o placuta exact in spatiu ... din cauza asta vreau consola aia.

Ala cu doua zone am avut si eu pe masina si dupa cateva zile l-am dat jos ca nu se "integra", desi i-am pus doua led-uri smd albe care il luminau si noaptea. Asa ca orice link sau informatie cu alt termometru este binevenit, chiar daca este cu o zona. De preferat cu background iluminat, cifrele intre 10-15mm, plaja de temperatura -40~100ºC
bygy007
o reducere de la 14V la 1,6
yO_
Chiar 1,5V nu o sa ai acolo, ci ceva mai putin. Vara o sa ai in jur de 1,1...1,2 V. Iarna mai creste tensiunea oleaca, functie de temperatura.

Uite o schema cu LM317, care este un regulator liniar ajustabil:
http://www.epanorama.net/documents/components/lm317.html
mirceateodorescu683
QUOTE(bygy007 @ 5 Nov 2006, 23:34)
o reducere de la 14V la 1,6
*


Cred ca ai fost cel mai la obiect. Asta doream sa aflu.
Pe de alta parte, senzorul extern pus in oglinda nu este afectat de incalzirea electrica a acesteia?
Maximus Decimus
Lipeste-l sub plasticul oglinzii, in exterior, si n-o sa ai probleme.
DFA
Chiar dacă îl pui în interiorul oglinzii (recomandat, e mai protejat din punct de vedere mecanic, plus că nu mai trebuie să mai dai găuri prin carcasa oglinzii) și degivrarea oglinzilor îl va influența, o va face doar pe perioada cât degivrarea funcționează (20 de minute, parcă), deci nu e nici o problemă...
IRONICK
sau 15min, parca
OVIDIUS
Nu stiu daca merge si la Logan, dar eu la SN l-am bagat in oglinda si merge excelent. Oglinda reflecta soarele si nu se incalzeste asa de tare. Iarna e super ok. Am bagat firul prin furtunele inchiderii centralizate. Cat despre bateria aceea mica, nu vad care e problema. Eu o am de anul trecut si n-a facut probleme...
klaus
Eu l-am bagat pe interiorul oglinzii, poate o sa-i fac si o poza la pozitionare. Am dat o gaura in carcasa oglinzii ca sa scot tamburusl plasticului in care sta senzorul si am lipit acel suport de plastic in care sta senzorul de carcasa oglinzii pe interior cu silicon
hash
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 7 Nov 2006, 05:18)
Cred ca ai fost cel mai la obiect. Asta doream sa aflu.
*



Vezi ca montajul ala mananca incontinuu 10 mA din baterie. Montajul dat de yO_ este mai bun.
mirceateodorescu683
QUOTE(hash @ 7 Nov 2006, 14:18)
Vezi ca montajul ala mananca incontinuu 10 mA din baterie. Montajul dat de yO_ este mai bun.
*


Da, dar eu pun termometrul doar pe contact. Si raman cu senzorul extern sub bandoul de cauciuc al barii din spate, unde am infipt si senzorii de parcare.
Oricum, va multumesc pentru sfaturi!
IRONICK
Pentru cine nu a inteles schema lui yO_ , atasez eu datasheet-ul

http://www.ortodoxism.ro/datasheets/nation...or/DS009063.PDF

[attachmentid=38305]
gomez99
QUOTE(klaus @ 7 Nov 2006, 14:16)
Eu l-am bagat pe interiorul oglinzii, poate o sa-i fac si o poza la pozitionare. Am dat o gaura in carcasa oglinzii ca sa scot tamburusl plasticului in care sta senzorul si am lipit acel suport de plastic in care sta senzorul de carcasa oglinzii pe interior cu silicon
*



ai desfacut oglinda pentru asta - adica ai scos cele mecanisme de acolo? eram curios cam cum arata actionarea.
klaus
Nu, am dat fata de usa jos si am scos doar geamul oglinzii. Si ca sa trec firul prin "piciorul" oglinzii am folosit o sarma mai rigida cu ajutorul careia am tras de fir. La fel am facut (cu sarma mai rigida) si la trasul firului prin burduful dintre stalp fata si usa, pe unde intra celelalte fire in usa.
david79
eu am fost nevoit sa tai firul senzorului ca sa il trec din fata de usa in carcasa oglinzii, apoi l-am lipit. senzorul e triunghiular si are ca 12x12x6 mm.
gomez99
@klaus
multumesc, am inteles.
Poti sa detaliezi putin cum ai scos oglinda? Pare destul de subtire, ma gindesc ca se poate sparge destul de usor sau deteriora cumva cele contacte de la incazire.
migabryel
@gomez99, o poti scoate usor cu o rigla din lemn sau ceva asemanator din metal, faci o parghie intre carcasa oglinzii si oglinda. ai grija cand o scoti ca sa nu tragi de suprafata de sticla a oglinzii ci de suportul din plastic care e pe spatele ei. eu am crapat o oglinda pina m-am prins cum se declipseaza(110 lei oglinjoara). referitor la contactele de la incalzire trebuie sa tragi un pic mai cu forta de ele. succes
gomez99
multam.
klaus
Parghia eu am facut-o cu o surubelnita imbracata intr-o carpa.
Iar firele de ladezaburire nu a fost nevoie sa le scot, am lasat oglinda sa atarne in ele
gomez99
tocmai am venit din parcare. nu prea ma imbie inima sa fac o pirghie printre aia 3 mm dintre oglinda si cochilie. imi este teama sa nu imping in muchia oglinzii. Poate sa incerc cu 2 pense chirurgicale, care au o indoitura de 15mm, sa le strecor pe dupa oglinda si sa trag spre mine.
IRONICK
Ce salam le-am bagat eu la francezi cand am tras un fir prin burduful ala dintre usa si stalp. Este asa de usor de bagat prin partea usii si asa de greu de scos pe sub bord
mirceateodorescu683
QUOTE(bygy007 @ 5 Nov 2006, 23:34)
o reducere de la 14V la 1,6
*


Merge. Si sunt multumit de rezultat. Acum trebuie sa il fac sa lumineze permanent. Repet, termometrul merge doar pe contact pus.
catu
Puneti si voi un gif, jpg acolo , sa vada si muritorii cum arata termometrele astea, ca eu personal n-am gasit cu display decat pt. bebe sau acvaristi ... poate chiar pe unde se mai gasesc de vanzare,in lipsa lu' Carrefour asta sad.gif
klaus
Catu, si zici ca te-ai uitat pe linkul postat de dfa pe la inceputul topicului si nu ai vazut nici o poza?
Nici una, nici una?
catu
Corect, mi-o asum ! le-am vazut dupa ce-am postat, totusi, primele dateaza de acum un an, timp in care se mai schimba multe.. (de ex. cu afisaj luminos, ceva ) oricum, orice poza e binevenita , nu ? sincer, desi stiam cam cum tre' sa arate inca n-am gasit nimic asemanator prin mirifica-mi urbe in care Praktiker inca nu s-a inventat iar la Carrefour sau Selgros abia se sapa fundatiile - la Metro au term digitale doar de alea de bagat in poponet.. pe unde am mai intrebat se uitau patrat la mine .
ciprian0813
O intrebare: cum scot firele pt. temperatua exterior, ma gindesc undeva in spatele nr. din spate, acolo sun 2 fante din constructie, cum ajung acolo,masina e noua in garantie.
Daca sunt solutii mai lejere astept sugestii.
mirceateodorescu683
QUOTE(ciprian0813 @ 12 Nov 2006, 20:13)
O intrebare: cum scot firele pt. temperatua exterior, ma gindesc undeva in spatele nr. din spate, acolo sun 2 fante din constructie, cum ajung acolo,masina e noua in garantie.
Daca sunt solutii mai lejere astept sugestii.
*


In functie de unde il montezi, pe sub mocheta, chedere, portbagaj, bara din spate. Oricum, firul este prea scurt si trebuie prelungit. Ar fi bine sa te ajute cineva care stie cum este montata masina.
mario1980
Am montat si eu un termometru, dar nu am stat sa-mi bat capul cu montaje, scheme, si alte solutii complicate. Un simplu divizor rezistiv, cu raport ales prin masuratori repetate, cu termometrul conectat, binenteles. Nu mai tin minte valorile, nici nu v-ar folosi prea mult.
Consumul unui astfel de circuit este de ordinul zecilor de microamperi, deci divizorul este bine sa absoarba citiva mA buni - 1.2kohm "trag" ~10mA. Rezistentele le-am introdus inauntrul jucariei, si mi-am tras si un fir pentru pozitii. Simplu si eficient. smile.gif

Succese maxime!
mirceateodorescu683
Odata cu venirea frigului, a aparut o problema.
E adevarat ca, intr-unul din posturi, am fost avertizat ca circuitul din postul nr. 14, al lui bygy007, va avea un curent de voltaj variabil.
Cat a fost cald, totul a mers bine.
Acum, la pornirea de dimineata, termometrul fiind doar pe contact, pana la un anumit moment acesta indica doar la apasarea ambreiajului. Ulterior, dupa un timp scurs si o distanta parcursa, indica continuu.
Este vreo legatura intre debreiere si tensiunea care vine de la baterie in timpul functionarii motorului?
Si, daca da, o baterie cu amperaj mai mare (eu parca am 60) ar rezolva problema? Sau este vorba numai de tensiunea la termometru, care scade, si nu conteaza amperajul bateriei?
N-am mai specificat ca dimineata se folosesc faruri, degivrare, climatizare, mp3 player, etc... ca am crezut ca se subintelege.
Imi puteti explica?
PS: Sau pur si simplu, desi putin probabil (firele parca nu treceau pe acolo), la apasarea ambreiajului, "descopar" si "deranjez" cu piciorul/pedala un contact/legatura imperfecta? biggrin.gif . Unii stiu ce este sub mocheta mea...
DFA
Ca să scapi de variațiile de tensiune inerente, pune un stabilizator și gata!
klaus
Un stabilizator de tensiune, daca il iei gata facut e vreo 30 Ron.
O baterie mare e vreo 270 ron.
Oare, oare, ce sa fie? ...
Sa fie o baterie?... Sa fie un stabilizator?...
Eu zic ca in aceeasi tendinta ar trebui circumscrisa si luarea in considerare a ipotezei schimbarii masinii cu una care are din fabrica termometru.
mirceateodorescu683
Interesant...
Ma gandeam si eu la existenta unui principiu asemanator, ca, deh, nu stiu electronica.
Dar, totusi, chiar off-topic fiind, cum e cu debreierea si scaderea tensiunii? Sunt doar curios...
Oricum, solutia cu bateria ar fi fost o aruncare de bani pe fereastra. Doar dadeam cu presupusul...
Si unde gasesc sa cumpar la 30 RON un astfel de stabilizator (12V cc)? Schema din postul 14 nu este un stabilizator?
Amedeus
Tu ai nevoie de stabilizator de 1,5V nu de 12V (cum ai scris). De 12V era simplu (un 7812). Un suport de baterie R6 (AA) cu o baterie buna , de firma, nu te-ar satisface? O data pe an schimbi bateria si gata.
IRONICK
eeeee pe langa zener-ul ala se mai adauga un tranzistor si inca cateva pasive si o sa obtii un stabilizator mai bun ... inclusiv cu reglaj dintr-un semireglabil ...
Mario_b
QUOTE(Amedeus @ 28 Nov 2006, 16:37)
Un suport de baterie R6 (AA) cu o baterie buna , de firma, nu te-ar satisface? O data pe an schimbi bateria si gata.
*


Nu e chiar asa, deoarece omu poate vrea sa faca sa functioneze iluminarea afisajului termometrului cat timp e contactu pus. Asa cum zici tu cu baterie e greu si se consuma repede. Mai bine pui butonul ledului in scurt si faci un divizor rezistiv de tensiune pana la 1,5 V, dar eu zic ca merge schema si la 2 v.
Eu asa aveam planuit sa fac, dar mi s-a bulit termometrul cand a cazut si a calcat cineva pe el...
bygy007
am facut o schema de stabilizator reglabil din semireglabilul de 100 ohmi se regleaza tensiunea de1,5 v la condesatorul de 100 micro se leaga 12v
hash
Ai stabilizator in postul 14. Mai simplu de atat nu se poate.
rapture
salut! va rog sa-mi scuzati pertinenta dar la o baterie de 1,5 V de 2 ron s-a gandit careva / eu unul am un termometru luat din Carrefour si nu i-am schimbat bateria de 8 luni! o sa pun si poze cu el poate va ajuta la ceva wink.gif am dat vreo 30 ron pe el.

Pardon, postul 45 spune acelai lucru / ledurile pt iluminat le-am inseriat cu un potentionetru de 5K alimentate de la pozitie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.