Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
mirceateodorescu683
Primele semne au aparut iarna trecuta. Dupa ce am pornit-o luand curent de la alta baterie, tot anul 2006 nu am avut probleme. Cum, insa, in toamna m-am hotarat sa tot fac modificari la partea electrica a masinii, s-a produs in aceasta iarna si inevitabilul: m-a lasat de tot bateria.
Intrebarile mele sunt:
- Ce marca au preferat cei care au schimbat "Rombat-ul"? (am auzit si de la altii ca durata de viata este de circa 2 ani - nu stiu, cert este ca la mine este scurta si din cauza mea). Am experienta Bosch care a tinut (evident, pe alta masina) cam 5 ani.
- Daca imi cumpar una cu mai multi amperi decat cea actuala (cara are 60A), cat imi recomandati sa fie maximul valorii pentru a nu avea probleme (am vazut Bosch 62A)? Mentionez ca schimbul il voi face doar intr-un service autorizat.
Fanny
BOSCH sunt foarte bune.Poti sa pui pe Logan de la 60Ah - 88Ah.
colombina29
VARTA! 7 ani daca o intretii cat de cat!
C@talin
cea originala a facut 2 ani si 4 luni si inca merge la sfert de cheie
Gabriel123
A mea e de 40 Ah blink.gif
Cand va fi cazul o voi schimba cu una Bosch sau Varta.
De obicei trebuie sa o inlocuiesti tot cu una de acelasi amperaj daca nu au fost adugati consumatori suplimentari fata de fabrica.
Daca nu faceti drumuri scurte (<2 Km sau <10 min) un acumulator trebuie sa tina 5 ani.

PS Taicamiu a avut o baterie Tudor (7ani) si una Varta (7ani).
tribunul
Aveti idee cam cat sta o baterie incarcata daca nu este folosita deloc.
Wolfman
Nefolosita deloc inseamna demontata de pe masina, eu am un Rombat de 62 Ah care sta in garaj de circa trei luni si inca are 12.79 V (adica 95% din capacitate, masurata ieri). Pe masina cred ca iarna nu rezista mai mult de 2 saptamani din cauza alarmei care consuma cam 20 mA in standby.
Duyu
Asta daca ai alarma! tongue.gif Daca nu am alarma, mai sunt alti consumatori in standby? rolleyes.gif
acordeon
am bateria originala de 2 ani si 3 luni si merge perfect
tribunul
QUOTE(Duyu @ 8 Jan 2007, 20:28)
Asta daca ai alarma!  tongue.gif  Daca nu am alarma, mai sunt alti consumatori in standby?  rolleyes.gif
*



Cred ca si calculatorul.
bassfreak
QUOTE(Gabriel123 @ 4 Jan 2007, 10:27)
Daca nu faceti drumuri scurte (<2 Km sau <10 min) un acumulator trebuie sa tina 5 ani.

PS Taicamiu a avut o baterie Tudor (7ani) si una Varta (7ani).
*



Probabil ca 7 ani tineau bateriile pe o berlina, pe care nu avea mai nimic electric pe masina, poate nici electroventilator si nici dezaburire la luneta.

Dar acum, cand avem atatia consumatori electrici, consider ca bateriile se vor uza mai rapid - electroventilator, dezaburire luneta si degivrare oglinzi, cd-player, amplificatoare, alarma, etc.

Bateria mea de 65A deja da semne de oboseala la pornire (invarte cu viteza mai mica electromotorul) daca nu circul 2 zile si este foarte frig afara, fiind a 3-a iarna prin care trece.
2dor
Zap sunt niste baterii foarte bune.
tribunul
QUOTE(bassfreak @ 10 Jan 2007, 17:52)
Probabil ca 7 ani tineau bateriile pe o berlina, pe care nu avea mai nimic electric pe masina, poate nici electroventilator si nici dezaburire la luneta.

Dar acum, cand avem atatia consumatori electrici, consider ca bateriile se vor uza mai rapid - electroventilator, dezaburire luneta si degivrare oglinzi, cd-player, amplificatoare, alarma, etc.

*




Eu tind sa cred ca bateria este folosita doar la pornire.
Dupa pornire se mai alimenteaza vrun consumator de la baterie?
Sau tu te referi la situatia cand stai cu motorul oprit si dai drumul la consumatorii enumerati de tine.
nyll007
eu cred ca si dupa pornire tot de la baterie se ia curent numai ca in acelasi timp s si inarca bateria
StefanT
Deci bateria se si incarca, se si descarca, in acelasi timp.... cool.gif
marksman
QUOTE(nyll007 @ 12 Jan 2007, 00:07)
eu cred ca si dupa pornire tot de la baterie se ia curent numai ca in acelasi timp s si inarca bateria
*




QUOTE(Steffyx @ 12 Jan 2007, 00:20)
Deci bateria se si incarca, se si descarca, in acelasi timp.... cool.gif
*



Nu, bateria nu se descarca (ba se descarca daca alternatorul nu face fata tuturor consumatorilor). Acelasi principiu ca la UPS: functioneaza tot timpul pe baterie, numai ca ea se si incarca atat timp cat ia curent din reteaua electrica.

Patit cu vechea berlina, intr-o noapte acu' vreo 10 ani, cand din oarece motiv nu mai incarca alternatorul si farurile slabeau in intensitate cu fiecare km parcurs. (indicatorul de incarcare din bord ajunsese la 1/3 din zona rosie din stanga). Nu mai stiu in ce a constat defectul, probabil releul regulator a fost de vina.
StefanT
Illusi0n, daca bateria nu face fata consumatorilor, inseamna ca deja alternatorul nu face fata. Ea nu mai primeste nimic, ca deja tot curentul debitat de alternator este canalizat spre consumatori, nu?

Raman la parerea mea, poate posteaza cineva mai priceput.

Bafta!

P.S.: Deja precizasem ca ies din discutie alternatoarele din 1900 toamna sau cu puntea defecta, cum ai exemplificat tu. Alea-s cazuri particulare irelevante.
tribunul
Cel mai simplu de verificat, pornesti motorul si scoti bornele de la baterie.
A incercat cineva miscarea asta?
marksman
QUOTE(tribunul @ 12 Jan 2007, 14:00)
Cel mai simplu de verificat, pornesti motorul si scoti bornele de la baterie.


Nu neaparat.

QUOTE(tribunul @ 12 Jan 2007, 14:00)
A incercat cineva miscarea asta?
*



Indirect, prin ceea ce am relatat in postul mai sus. Dupa ce am ajuns acasa in noaptea aia, a doua zi tata a facut masuratori asupra tensiunii la bornele bateriei, cu motorul pornit si cu motorul oprit. Ei bine, tensiunea pe baterie nu era cea care trebuia sa fie cu motorul pornit (parca 14.4 V) ci era undeva apropiat de 12 V. Or in timpul mersului intensitatea farurilor scadea cu fiecare km parcurs, de unde rezulta ca bateria se descarca, din lipsa unui curent de incarcare suficient. Nu mai stiu exact ce a fost buba atunci, dar cand o sa vorbesc la telefon cu tata, il intreb, poate-si mai aminteste.

StefanT
QUOTE(tribunul @ 12 Jan 2007, 15:00)
Cel mai simplu de verificat, pornesti motorul si scoti bornele de la baterie.
A incercat cineva miscarea asta?
*


Da, cel mai simplu sa iti arzi releul daca ai de acela electronic smile.gif

Ilussi0n, de ce nu vrei sa intelegi ca la tine a fost vorba de o functionare defectuoasa a sistemului de incarcare, nu este vorba de altceva la 12V. E clar, evident....
marksman
Steffyx, eu stiu ca a fost un defect undeva intre alternator si baterie, dar era vorba de unde se alimenteaza consumatorii dupa pornirea masinii. De pe baterie evident, doar ca bateria mai este cuplata si la alternator prin intermediul unui releu regulator plus inca cine stie ce circuisitica suplimentara.
Sa intervina cineva care stie sigur si sa faca lumina odata pentru totdeauna.

PieS: Illusi0n, nu Ilussi0n
bolek_bolek
Wooowww...deci curentul consumat este atat de ambitios , incat el se consuma doar din baterie,mereu, dar in mers este inlocuit in baterie de curentul de la alternator... nu ???? ce aberant !

Bun , acum o explicatie mai inginereasca, dar pe intelesul tuturor:

Sursa cu tensiunea mai mare debiteaza curent la consumatori: in cazul motorului oprit, alternatorul debiteaza in circuit zero volti , iar bateria 12, deci bateria este sursa de tensiune (generator), iar alternatorul nici nu apare in circuit, pentru ca are punte redresoare si nu poate fi consumator!

In cazul motorului pornit, alternatorul scoate cca.14V-15, iar bateria ar in stare sa scoata doar 12...insa ea in loc de generator, devine , la randul ei, consumator, si se alatura restului consumatorilor din instalatia masinii! Devenind consumator, se si incarca, pentru ca tensiunea de la bornele ei fiind mai mare decat tensiunea la bornele ei in gol, ea primeste curent in loc sa scoata! Puneti ampermetrul inseriat cu ea ( presupunand ca aveti unul care sa suporte asemenea curenti - gen 100A!) si veti vedea ca asa e...
StefanT
Hihi deci am avut dreptate? Bateria devine consumator dupa pornirea motorului...
Bineinteles ca la pornire da curent, deci si da si primeste, dar ideea e ca nu in acelasi timp tongue.gif
marksman
Deci, similar cu UPS-ul, a carui baterie se incarca in timpul conectarii la reteaua electrica si se descarca atunci cand "pica" 220-ul.
Curenti gen 100 A trec de la baterie catre demaror, nu de la alternator la baterie. Acumulatorul de pe masina este unul de tractiune (adica furnizeaza curenti mari pentru perioade scurte de timp), dar incarcarea se face cu curenti mici. (Daca bine imi amintesc, ca regula generala e un curent numeric egal cu 1/10 din capacitatea acumulatorului).
bygy007
deci cum spunea cineva mai sus rolul bateriei la o masina este de a porni motorul pentru ca un motor termic nu porneste in sarcina ( fata de cel electric)

dupa pornirea motorului alternatorul incepe sa debiteze o tensiune electromotoare care este reglata de releul regulator (incarcare) care nu trebuie sa depaseasca 14,4-14,5V

bateria auto fiind o baterie pe Pb incarcarea se face prin limitarea tensiunii si nu a curentului

in mod normal o baterie are 6 elementi iar pe fiecare element are 2V deci 2x6=12V

deci a pornit motorul alternatorul comandat de releu debiteaza o tensiune mai mare decit bateria deci acel curent va intra in bateie si la ceilalti consumatori care sint legati la baterie

in concluzie bateria are rolul de a porni motorul si a asigura un tampon intre alternator si consumatori



pentru mai multe detalii

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=683638
zfmflorin
Pe masina am baterie mai corect acumulator fara intretinere.Stie cineva ce semnificatie au culorile pe care le arata martorul de pe ea ( pana acum a fost verde deci OK)? In caz ca o sa apara si alte culori.
Acest tip de baterie se desface pt a completa cu apa distilata?Intreb pt ca ma deruteaza acea eticheta : fara intretinere.
Multumesc
tribunul
Verde = ok
Negru = descarcata, trebuie incarcata.

De obicei nu prea se intervine la ele, dar ai grija cand o transporti sau cand o pui la incarcat, ca au niste aerisiri pe care nu trebuie sa le obturezi, si sa n-o inclini sa-ti curga pe acolo.
Eu am avut una la care nu puteai sa completezi.
Am auzit ca sunt unele uscate, fara acid (sau ce compozitie au in ele), ca sa-ti dai seama de care este, o clatini putin.
zfmflorin
Tribunul. Multumesc si intradevar exista si baterii uscate (fara acid).
Sorinator
Am si eu o intrebare legata de intretinerea bateriei. Din cauza specificului serviciului meu, in urmatoarele trei luni voi fi mai mult plecat in deplasare cu masina de serviciu. Masina mea sta afara si nu o folosesc in aceasta perioada decat cel mult o data sau de doua ori pe saptamana, si atunci doar pentru drumuri scurte. Ce ma sfatuiti in privinta intretinerii bateriei astfel ca sa nu ma trezesc ca se descarca cu totul pana la primavara in regimul asta de utilizare?
nyll007
asta am intrebat si eu la vocea clientului si mi-au raspuns si mai intrebam daca e recomandat sa o iau in casa si mi-au raspuns :
"producatorul nu recomanda scoaterea bateriei de pe masina ci ca la 3-4 zile sa se porneasca masina 10-15 minute"
tribunul
QUOTE(Sorinator @ 18 Jan 2007, 22:19)
Am si eu o intrebare legata de intretinerea bateriei. Din cauza specificului serviciului meu, in urmatoarele trei luni voi fi mai mult plecat in deplasare cu masina de serviciu. Masina mea sta afara si nu o folosesc in aceasta perioada decat cel mult o data sau de doua ori pe saptamana, si atunci doar pentru drumuri scurte. Ce ma sfatuiti in privinta intretinerii bateriei astfel ca sa nu ma trezesc ca se descarca cu totul pana la primavara in regimul asta de utilizare?
*



Daca vrei sa faci chestia asta, asigura-te ca bateria este incarcata foarte bine.
Asta cu dusu in casa ... cred ca vine de pe vremea cand se furau bateriile sau cand oamenii trageau de ele foarte mult, erau uzate, si se descarcau foarte repede la frig.

Eu am vazut un nene la tv, care prin cea spus legat de baterii m-a cam incurcat.
Cica pe frig/ger bateria se pastreaza mai bine incarcata decat cand e cald, dar cu o conditie, sa fie foarte bine incarcata.

Uite o solutie, spui ca esti plecat in deplasare cu masina de serviciu, poti sa faci o rocada si sa pui bateria ta la masina de serviciu, asta daca nu pleci in delegatie cu autobuzul tongue.gif , daca faci miscarea asta odata la maxim 2 luni, eu cred ca-i ok.
zfmflorin
Bateria nu prea se incarca la drumuri scurte si mai ales pe timp de iarna cand utilizezi aeroterma (are rezistenta electrica), dezaburirea lunetei poate lumini si stergatoare...
Pe prospectul unei baterii scria odata ca daca nu se circula (3-4 ori /luna),se depoziteaza in locuri uscate ferite de umezeala si ca periodic (cca 1,5-2 luni) se pune la incarcat.
Cel mai bine cum a zis tribunul mai schibi cu bateria de pe masina firmei, dar sar putea sa fie ceva diferente cu incarcarea pt ca fiecare baterie i se regleza nivelul de incarcare pe masina care se afla(ca o observatie).
vsebas
QUOTE(zfmflorin @ 19 Jan 2007, 09:19)
....
pt ca fiecare baterie i se regleza nivelul de incarcare pe masina care se afla(ca o observatie).
*



blink.gif blink.gif blink.gif

glumesti, nu ?

cum adica? se face o baterie sau un regulator electronic de incarcare special pt fiecare masina / baterie ?
zfmflorin
Atunci cand cumperi o baterie te trimite la servis pt garentie si tot atunci iti face niste masuratori si eventual iti regleaza cat curent sa intre in baterie. De aceea am zis ca ficare baterie are un reglaj oarecare pe masina pe care este. Daca gresesc scuze.
Am terminat.
vsebas
Asta este cu totul altceva.

Cand cumperi o baterie noua, cel care o vinde iti acorda garantie daca un service autorizat ( sau chiar vanzatorul) certifica in urma unor masuratori ca tensiunea de incarcare a bateriei funizata de tandemul alternator - regulator de tensiune este in limitele 13,8 V - 14,4V in functie de consumatori si turatia motorului.

Reglaje se pot efectua la cei cu regulator de tensiune electromecanic, cei care au electronic (logan) de obicei sunt fara reglare si se elimina cauza care determina o tensiune de incarcare necorespunzatoare ( regulator defect sau alternator defect sau conectica avariata).
mirceateodorescu683
Eu am ales Bosch Silver 62A.
Problema este alta. Ca să beneficiezi de garanția bateriei, trebuie să alegi o firmă dintr-o listă prezentată în certificat, niciuna fiind dealer Dacia. Pe de altă parte, intervenții la sistemul electric al autoturismului, efectuate în alte locuri decât service-uri Dacia, duc la pierderea garanției "electrice". Destul de încurcat.
Punând în balanță, am ales să risc pierderea a 200 RON (prețul bateriei) decât pierderea garanției părții electrice a autoturismului (pe care, sincer să fiu, la o analiză atentă a "gadget-urilor" pe care mi le-am pus pe mașina, nu o mai am 04.gif - da' a fost mai comod așa). Așa că am fost la dealer și am montat-o (manopera a costat vreo 15 RON), rugându-i să-mi completeze în certificatul de garanție a bateriei voltajele și celelalte. Au fost destul de amabili și mi-au pus și ștampila. Au fost, de asemenea, contrariați de situația descrisă în primul paragraf.
Acum, voi vedea, în caz de probleme cu bateria, cum mă descurc.
vsebas
Acum si eu sunt cam mirat.
Daca mergeai la una din firmele acelea din certificatul de la baterie obtineai garantie la baterie. Schimbatul bateriei nu trebuie facut la dealer/service Dacia din cate stiu eu.
Mai mult nici la dealer nu ti-a modificat nimic (sau au modificat ceva ?) la instalatia electrica doar au facut niste masuratori si au pus bateria noua si te-au taxat, acelasi lucru faceau si cei autorizati sa iti confirme, pe certificatul bateriei, ca instalatia ta electrica e OK si iti notau pe certificat valorile de tensiune masurate si vanzatorul bateriei pe baza acestora iti acorda garantia.
Daca se constata ca instalatia ta electrica nu e OK, atunci te trimiteau la service Dacia sa iti rezolvi problema, apoi reveneai la ei, refaceai masuratorile si daca erau OK ( in mod normal erau daca serviceul remedia corect eventuala problema) iti dadeau garantia (vanzatorul).
tribunul
Ref. la garantie. Am vazut un certificat de garantie, pt. 2 ani, dar avea o clauza trecuta, parca la 6 luni trebuia sa te duci la un service sa-ti verifice instalatia electrica, altfel pierdeai garantia.

Ca sa-ti pui bateria noua pe masina, nu-i cine stie ce mare chestie, mi se pare cam exagerat sa dai 15 roni, dar fiecare cu comoditatea lui. De obicei nu prea poti sa pui pe dos o baterie, nu prea iti permite lungimea firelor.

Poti sa-ti pui tu bateria pe masina si apoi sa mergi la service sa-ti verifice instalatia electrica, fara nicio problema.
Ei de fapt iti verifica tensiunea pe baterie, cand ai toti consumatorii porniti, nu-ti umbla la sistemul electric, deci nu-ti pierzi garantia.
zanga
Nu inteleg care e treaba cu bateriile astea...pe logan merge bateria perfect de doi ani...iar pe solenza deja o schimb pe a doua...amandoua sunt rombat doar ca pe solenza am cu intretinere...si singurele modificari aduse sunt motajul unui mp3 player si alarma cu inchidere...sa fiu eu asa ghinionist ?
hash
Ia pune un ampermetru si masoara cat curent papa masina cand nu functioneaza motorul. S-ar putea sa ai o surpriza.
zanga
poti sa imi explici pe scurt si cum sa masor, ca ampermetru poate gasesc dar daca nu stiu sa il folosesc tot aia e...ce stiu eu e ca trebuie scoasa borna - si pus ampermetrul intre borna si masa... e corect asa?
bygy007
valoarea curentului masurata cind masina este stationata adica cum este lasata peste noapte nu trebuie sa depaseasca 50 mA acestea se gasesc in garantia oferita diferitelor firme care produc baterii



se scoate o borna si se pune aparatul pe curent si se pune o borna a aparatului pe baterie si cealalta borna a aparatului se pune pe borna care s-a scos de pe baterie
klaus
E, adevaru e ca scrie si prin manualele de fizica de a 10-a sau a 11-a cum se masoara curentii si cum tensiunile...
zanga
intr-a 10-a si a 11-a nici manual nu aveam tongue.gif ...multumesc pentru indicatii...cum gasesc un ampermetru am sa masor...
Cris999
Atentie la valoarea maxima pe care o poate masura ampermetrul. La pornire demarorul absoarbe un curent pe care majoritatea ampermetrelor nu-l suporta. Poti sa incerci sa montezi amp-m pe borna acumulatorului si pe cablu inainte de desfacerea legaturii borna-cablu, avand grija ca in timpul functionarii motorului bateria sa nu ramana in gol.
zanga
Stai un pic..tu spui sa masor cu motorul pornit?...eu am inteles ca trebuie sa fie oprit si anume cam ce fel de ampermetru ar trebui sa caut sa suporte? Banuiesc ca scrie pe el valoarea maxima care o suporta.
bygy007
QUOTE(Cris999 @ 26 Jan 2007, 00:18)
Atentie la valoarea maxima pe care o poate masura ampermetrul. La pornire demarorul absoarbe un curent pe care majoritatea ampermetrelor nu-l suporta. Poti sa incerci sa montezi amp-m pe borna acumulatorului si pe cablu inainte de desfacerea legaturii borna-cablu, avand grija ca in timpul functionarii motorului bateria sa nu ramana in gol.
*




nu incercati asa ceva acasa

masurarea curentului se face cu sunt de masura special care sa suporte cel putin 150A


curentul care este absorbit de electromotor la pornirea motorului este intre 75A si 120A
zanga
Deci cu motorul oprit sau pornit? wink.gif
bygy007
depinde ce vrei sa masori curentul de repaos se masoara cum am scris mai sus ( acei 50mA)


iar curentul care il ia electromotorul la pornirea motorului se masoara cum am spus cu sunt nu stiu daca exista in comert aparate de masura a unor curenti de 150-200A
zanga
Pe mine ma intereseaza sa masor in repaos pentru ca vreau sa stiu daca am consumatori prea multi/mari care sa imi consume bateria...deci nu imi trebuie un ampermetru foarte special pentru acei 50mA...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.