Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Cris999
Asa e, doar pt. masuratoare in repaos este suficient un ampermetru de duzina si procedezi cum a scris bygy007
biluta
Trebuie sa schimb bateria...stie cineva ce amperaj trebuie sa am la un logan 1,6 AMbition cu alarma?
vsebas
Daca te referi la capacitatea bateriei, eu am pe Ambition baterie de 60Ah Rombat calciu. Daca te referi la consumul in gol, parca zicea mai sus bygy007 ceva de 50mA, eu nu stiu cat trebuie sa fie si nici nu am masurat la mine.
V a L y O
Din cate stiu numai cu ajutorul unui sunt se poate masura curentul electric ce depaseste valoarea de 10A...asta in cazul curentului continu...
tribunul
Referitor la bateriile de pe ambition, nu stiu daca pe toate loganurile este acelasi tip de baterie.

Masina tinuta in garaj 2 luni fara sa fie miscata deloc. Dupa 2 luni a pornit.
Nu am alarma.
Bateria a fost pe masina tot timpul, si nu a fost deconectata.
Masina are cam 1 an de zile.
crisstian
Am si eu intrebare.
Cati amperi are o baterie de pe logan ambition, motor 1.6l ?
Eu am un ambition din noiembrie 2004.
...am incercat sa sterg nitel bateria cu o carpa si s-a sters cerneala imprimata pe eticheta unde sunt specificate caracteristicile. Doar atat mai mai stiu (se vede scris) ca e fara intretinere si e de tip CALCIU. A mea e marca ROMBAT.
Am citit mai sus cineva zicea ca are baterie de de 60 Amperi de la Rombat insa vreau sa stiu sigur daca este asa. Tensiunea ma gandesc ca e de 12 V.
doctorasul
Bateria de pe Ambition are 60A,cea de pe Ambiance 40A iar DCI-ul 70A (echipare standard din fabrica).
bassfreak
depinde, eu pe Ambiance din sept2004 am baterie ROMBAT CALCIU de 65A
horsewhisperer27
ati vazut careva prin magazine vreo baterie care sa aiba fix 80 AH?
crisstian
Vad ca unii zic 60 A altii 65 A.
Rugamintea mea este cine citeste aici si are logan ambition de 1.6l (full options) (adica maximum de consumatori posibili instalati la logan) sa ridice capota la masina se uita cati amperi sunt scrisi pe baterie si-mi transmite si mie informatia.
Cei care nu sunteti siguri va rog nu dati raspunsuri din ,,memorie" sau ,,auzite". Instalatia electrica la logan nu e ieftina... smile.gif

Am scris si la VC ieri, dar acolo dureaza mai mult pana primesc un raspuns.

Multumesc...
crisstian
Raspund eu la intrebarea mea... smile.gif

Caracteristicile bateriei pentru logan ambition 1.6l sunt 12V, 60A, conform raspunsului primit de la VC.
nh1980ro
In carnetul de garantie Rombat scrie ca pentru bateriile fara intretinere, trebuie totusi sa se faca o verificare la 6 luni (preferabil primavara si toamna dupa cum spun cei de la service Rombat), pentru a verifica instalatia de incarcare a masinii si pentru a verifica nivelul electrolitului care se evapora si el (continand si ceva apa - chiar multa).
La bateriile cu intretinere(n-am gasit alta exprimare) e bine ca aceasta verificare sa se faca la 3 luni. E importanta verificarea nivelului electrolitului pentru ca daca elementii bateriei raman descoperiti se oxideaza si bateria nu se mai incarca cum trebuie.
Ca o experienta personala bateriile cu intretinere tin mai putin timp decat cele fara intretinere. Asta probabil si datorita faptului ca nivelul electrolitului , de obicei se completeaza cu apa distilata si nu se reface concentratia de acid sulfuric in electrolit.
YRX
Si intr-adevar asa ar trebui (verificare la 6 luni).
Eu pe a mea (Rombat-ul original) am desfacut-o si a mai luat vreo 300 ml de apa. Se vedeau placile iesite din electrolit. Asa ca in ciuda etichetei cu "Nu deschideti!" ar trebui totosi completata din cand in cand.
tribunul
Eu am impresia ca la bateriile fara intretinere nu prea ai cum sa scoti capacul sa completezi.
Parca au doar o aerisire, in caz ca incalzesc prea tare sa nu bubuie.
Daca-i zice fara intretinere, de ce trebuie sa completezi? Mi se pare ciudat.
Chestia cu verificarea la 6 luni, este bagata pt. GARANTIE.
crisstian
Daca vrei sa o desfaci se poate. Eu am baterie CALCIU fara intretinere.
Are dopuri pe fiecare orificiu iar toate dopurile sunt prinse de ,,placuta" din plastic care este la exterior si desigur peste care este lipita eticheta cu caracteristicile bateriei.
Eu in viitor intentionez sa fac o vizita la Rombat (fiind si din Bistrita) pentru a verifica bateria.
YRX
Cel putin Rombat-ul de pe Logan se desface foarte usor. Atentie, insa, cum dezlipiti eticheta de pe capac, daca aveti grija se poate lipi la loc perfect (am impresia ca ajuta si la etansarea capacului astfel incat sa respire doar prin orificiile laterale).
handi
Stie cineva cit curent maxim (Amperi) poata sa dea un antenator de logan (dci).


cu alte cuvinte de cit amperi este altenatorul ?
YRX
Alternatoarele montate pe Logan ar fi cam astea:

K7J 710 DM / K7M 710 DM _________ MELCO :A001TA3792 70 A
K7J 710 DA / K7M 710 DA _________ VALEO :SG7 S013 75A
K7J 710 DM/CA / K7M 710 DM/CA __ MELCO :A002TC0391 110 A
K7J 710 DA/CA _________________ BOSCH :0124415014 100 A

Pe DCI nu stiu ce alternator este, cred ca unul de mai sus.
daciafan
bateria originala o voi schimba cu varta
de bosch n-am auzit prea multe
AWY
Am bateria originala de 3 ani si 2 luni si merge inca perfect
tkx
din experienta cu bateriile care le am avut pe berline (a parintilor si a socrilor), am observat ca "pica" brusc. adica azi inca merge perfect si maine poti s-o arunci. asta pateam cam dupa 4 ani de utilizare. cel mai mult m-a tinut un rombat 7 ani!!! pe dacie berlina. fara sa fie luata iarna in casa.
$$ilvviu
La fostul BMW de 30 ani ma tinea o baterie cam 5-6 ani, dar iarna o omoram la porniri, ca mai mereu se defecta cate ceva.
Alternatorul scotea 13.8V, odata la o garantie mi-a pus "meseriasu" aparatu si a zis ca nu e bun alternatorul, incarca prea putin.
La Renault vad ca tot cam asa baga.
Se poate ca regland alternatorul la 14.5 V sa supraincarcam bateriile si astfel sa le scurtam viata.

Scuze, acum vad ca suntem pe sectiunea Logan, observatia mea se referea la berline.
hash
Am schimbat azi bateria originala - Rombat. A picat brusc.

A tinut 48000 km, adica 4 ani fara vreo 10 zile. Nu a fost carata in casa, tot ce-am facut a fost sa-i mai pun putina apa anul trecut.

Interesant e ca dimineata am pornit-o fara probleme, insa m-a lasat intr-o parcare. Nu mai pornea nici pompa de benzina, s-a resetat pana si ceasul, cu chinuri am inchis geamul (electric).
bobo77
Bine ca ti-ai dat seama ca-i de la baterie...a tinut destul, sau nu esti multumit?
cristio_79
Asa se intampla.
Eu am schimbat acum vreo doua saptamani bateria originala Rombat de 40Ah. A mea era mai veche decat masina, adica avea vreo 6 ani.
Am facut un drum mai lung prin oras, am oprit cateva minute si nu mai misca nimic, nici pompa nu mai bazaia. Am lasat-o mai multe minute, dupa care a pornit imediat. A doua zi m-am dus la o reprezentanta Rombat si mi-am luat alta. A pus un aparat pe ea si fierbea un element care era dus.
Eu am optat tot pentru Rombat pentru ca am fost multumit de-a lungul anilor de bateriile produse de ei.
Atata timp cat ei dau durata medie de viata 4 ani si pe mine m-au tinut minim 5 ani fara nici un fel de probleme, nu vad de ce as da dublu pe o marca cu asa-zise pretentii.
misu78
Un rationament foarte corect! In trecut am avut Caranda si am fost multumit de ea. Acum am Varta si vom vedea ce va fi in viitor. Succesuri.
hash
QUOTE(bobo77 @ 2 Oct 2009, 21:52)
Bine ca ti-ai dat seama ca-i de la baterie...a tinut destul, sau nu esti multumit?
*



Pe vechea 1300 cea mai longeviva baterie a tinut 6 ani (bine, carata in casa, dar aia pana porneam iarna, dateam la cheie. nu ca acum). Pe fosta skoda felicia bateria originala tot 6 ani a tinut. Asa ca m-as fi asteptat sa tina si asta mai mult.

Am luat la repezeala o Varta. La cat a costat, ar trebui sa tina macar 8 ani ca sa-mi scot banii. Cred ca mai bine luam tot un rombat.
nykyfiranescu
Cumnatul meu a ramas fara curent dupa 2 ani si 30000 km instataneu.
Dimineata a mers la servici si cind sa plece nimic.(moarta)
Verificari,testari si rezultatul-alta noua.
Asa ca depinde cum le nimeresti. Ca la romani.
einstein1984
Se pare ca asa mor rombaturile, subit, fara avertisment.
tribunul
Si cam ce avertisment ar trebui sa-ti dea rombaturile?
Si ce avertisment iti da o baterie Varta?
einstein1984
O cadere de tensiune, sa nu mai tina tensiunea la nivelul corespunzator dupa o zi nepornita si o pornire mai grea, o degradare mai lenta a performantelor data de sulfatare, nu scurtcircuit pe element dat de pasta cazuta ca la rombaturi.
bygy007
de obicei moartea subita consta in intreruperea unuia sau a mai multor elementi ,ai 12V dar nu ai curent
V a L y O
A picat si a mea, la doi ani si 40k km. Cand i-am desfacut capacele, electrolitul era la jumatatea placilor. Am completat cu apa demineralizata, am incarcat-o si merge si acum.
concurent
Am cautat in cartea tehnica ce tip de acumulator are DCI-ul dar n-am gasit.
Imi spuneti va rog, care-i puterea acumulatorului din fabrica ca nu stiu ce sa cumpar. Multumesc
DMP
La mine a venit cu Rombat de 70 Ah si 640. Dci de 65 cp din iunie 2006.
concurent
multumesc.
a mea e din aprilie ceeace ma face sa cred ca e la fel ... am sa verific azi cand ajung acasa
bygy007
cel mai bine te uiti pe ea si vezi ce scrie cu cit valorile sint egale sau mai mari e ok
concurent
Dupa amiaza merg la Cora unde am vazut oferta la acumulatorii Victor.
Ce parere aveti de marca? Stiti ceva de ei? Multumesc.
misu78
QUOTE(einstein1984 @ 6 Oct 2009, 12:49)
Se pare ca asa mor rombaturile, subit, fara avertisment.
*


Nu neaparat Rombaturile......tote cele ,,fara intretinere" fac asa. Asa se manifesta ele.... biggrin.gif
sandy461229
QUOTE(bygy007 @ 23 Jan 2007, 23:36)
valoarea  curentului masurata  cind masina este stationata adica cum este lasata peste noapte nu trebuie sa depaseasca 50 mA acestea se gasesc in garantia oferita diferitelor firme care produc baterii
se scoate o borna si se pune aparatul pe curent si se pune o borna a aparatului pe baterie si cealalta borna a aparatului se pune pe borna care s-a scos de pe baterie
*



La Logan 1.4 am masurat 100 mA curent rezidual (UCE + alarma in standby)... suficient de mare ca sa descarce complet bateria dupa 2-3 saptamani de stationare
concurent
Am cumparat bateria Victor cu garantie 2 ani ... am constatat ca are acelasi format ca cea din fabrica si pe care era lipit abtipild cu Rombat ... sper sa fie la fel de buna.

AL
m-a lasat si pe mine, dupa 5 ani si 5 ierni (urma sa fie a 6-a iarna... dar deh, nu-i ca vara!).... m-a lasat brusc... dar brusc de tot... povestire: am plecat de acasa, m-a oprit la un billa, am plecat de acolo dupa cca 1/2 ora si am mers prin treficul de bucuresti pala la Baneasa, la cocosatul... acolo am parcat si am stat vreo 10 minute sa iau niste mici la pachet, masina fiind pe avarii... cand sa plec, ioc curent... am incercat de vreo doua ori dupa care a trebuit sa incui masina cu cheia... am gasit un taxi cu care am mers la benzinaria OMV de unde al luat cabluri apoi mi-a dat taxistul curent si nu m-ma mai oprit pana la NORAUTO, ganda Carrefour Militari.... repet, era duminica pe la ora 14... acel magazin e deschis 7/7 cu program 8-20 (!!!)

am cumparat o baterie no-name.. de fapt a treia marca a VARTA, conform spuselor celor din magazin.... 62 Ah, 540 A... fara intretinere... PERION (numele)... 250 lei (dinc are 15 montajul si verificarea obligatorie pentru garantie).. bateria veche a ramas la ei, fiind autorizati sa le adune (altfel se plateste o taxa de mediu)... garantie 2 ani
pyngi
Sa te tina 20 de ani! Dar domnule moderator, daca eu scriam atat de corect imediat ar fi sarit vreun Pruteanu la gatul meu.
ON: Azi am completat nivelul de electrolit la bateria fara intretinere (care e fara intretrinere doar ca sa fie mai greu de deschis dopurile alea) si sper sa mai tina cat mai mult. Acum are 17 luni si 37.000 km la "borne". Conform tabelelor de pe site-ul Rombat e incarcata 85% (12.7 V). Eu cred ca o voi scoate in weekend la o reincarcare asa inainte de iarna. Rau n-are cum sa-i faca, nu?
einstein1984
Daca o fierbi are cum. Si trebuia sa completezi cu apa nu cu electrolit.
tuneam
Offtopic ".. acolo am parcat si am stat vreo 10 minute sa iau niste mici la pachet, masina fiind pe avarii... "
Draga Al(scuze daca nu e asa cum presupun eu(in cazul tau), dar e adev in cazul multor soferi), asa se intampla cand lasam masina acolo unde avem nevoie, o punem pe avarii(ca si cum am avea o pb tehnica)", facem cumparaturi si ne doare in cot de celalti soferi care trec pe acolo, noi ne-am rezolvat treaba.

Ontopic: Garantia pe care o obti cand cumperi o baterie noua se obtine in urma unei verificari facute de de un service autorizat al furnizorului. Verificati inaninte de a cumpara o baterie, unde e acel service, in ce perioada trebuie sa ajungeti acolo, altfel NU se merita garantia. De exemplu pentru Vartra luata din Metro a trebuit sa merg pana undeva la sos Fundeni, adica fff departe ce Militari. Am renuntat.
tribunul
Te referi la prima verificare, ca sa beneficiezi de 2 ani garantie mai trebuie sa faci 1 sau 2 verificari.
pyngi
@ einstein: eu am spus ca am completat nivelul electrolitului, nu am zis ca am bagat electrolit smile.gif. Bineinteles ca am bagat apa demineralizata nu apa de la robinet si nu acid. Ce inseamna s-o fierbi? Nu trebuie sa iasa bule uniform din fiecara celula? Pana acum am incarcat numai bateriile care oricum erau moarte, pe asta n-as vrea s-o omor ca e sanatoasa inca smile.gif
cristio_79
Citez din Certificatul de garantie Rombat:
"Regimul de reincarcare al bateriei
Se reincarca pe redresor bateria aflata in una din urmatoarele situatii:
- baterie descarcata in depozitare (sub 75%);
- baterie descarcata accidental pe masina (sub 75%);
- baterie descarcata reclamata ca defecta inainte de diagnosticarea la service.
Reincarcarea se face utilizand un redresor de curent continuu care asigura la iesire: 13,5 <= U iesire (V) <= 16,5 si un curent 4 <= I iesire (A) <= 25.
In principiu, incarcarea se face cu un curent a carui valoare este de cca. (5-10) % Cn (A), pana cand apar degajari uniforme de gaze in toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizeaza in jurul valorii de 1,28+/- 0,01 (g/cm3).
Spre finalul incarcarii, tensiunea la bornele bateriei atinge valoarea de 15,8 - 16,5V la temperatura de 25 grade C ( atentie! in regim de functionare redresor)."
concurent
Pentru cine are nevoie si este interesat de acumulatori auto la fel de buni ca Rombat si alte marci asemanatoare, gaseste oferta la Cora pentru marca Victor.

Nu stiu care este perioada ofertei dar in momentul acesta avem 25% reducere la pretul acumulatorului + 20% reducere din valoarea de raft a produsului cumparat. Aceasta reducere consta in bonuri valorice cu care poti sa cumperi din acelasi magazin orice produs doresti.

In fapt, platesti pretul de raft al acumulatorului + 30 lei taxa ecologica (pe care o recuperezi integral la returnarea acumulatorului vechi).
Cand ajungi la casa, dupa efectuarea platii primesti impreuna cu bonul de casa alte 2 bonuri cu valoare conform reducerii.

Am uitat sa precizez. Garantia se obtine dupa verificare la un service din Str Plevna, in termen de 5 zile de la data cumpararii.
michou
Salutare tuturor,

incercati Rombat Premier (verde) de 60 Ah, costa ~200 ron. Eu o am deja de 1,5 ani si merge perfect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.