Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel joja
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
randomm
Stiu ca sunt mai multe topicuri legate de ulei motor, dar nu am gasit informatia care ma intereseaza. Am observat azi ca nivelul la ulei pe joja e putin deasupra limitei minime admise (aprox 2 mm deasupra limitei minime). Problema mea este: Cat ulei trebuie sa torn pt a completa, fara sa depasesc pragul maxim recomandat? Nu am nici cunostintele necesare, nici timp sa ma apuc sa scurg uleiul din motor in cazul in care torn prea mult. Masina in cauza este o dacie 1310TX din 90 cu motor standard.
argon
300-400 ml

Cand masori, masina trebuie sa fie pe loc perfect drept si sa fi stat cel putin 3 ore inainte nepornita.
mihai0070
Vrei sa spui ca 2 mm pe portiunea lata ... pozibil sa ai in motor decat 2 litri sau 2 si un pic ... pune cat a spus argon si o lasi vre-o 15 min si verifici din nou joja ... daca este nevoie mai pui ulei ...

Argon ca tot vorbim de ulei vreau sa te intreb ceva ... am schimbat uleiul la masina (nova GT) am pus 2.5 litri mobil 1 si 400 g de aditiv ... motor rece ... relanti presiune super buna ... motor cald (vre-o 10 km in bucuresti) presiune relanti cu 2 mm sub liniuta de normal ... si observ ca daca merg pe benzina relantiul este de 1000 (motor caldut ) daca trec pe gaz relanti (motor caldut) 1000 ~1100 ???? cand ajung la servici (motor cald ) relanti de gaz 750 ~ 800 blink.gif imediat trec pe benzina si relanti 1000 blink.gif ... sa fie de la ulei ... (vazand modificarea si in presiunea de relanti) sa mai pun putin ulei sau ce sa ii fac ... uleiul are decat 300 km ...
Sudsemnatu
dar nivelul cat trebuie sa fie mai exact? partea plata trebuie sa fie plina sau e ok atata timp cat nu scade sub partea lata?
randomm
Nivelul optim e la jumatatea partii late. Ce e peste e nasol. Am completat cu jumatate de litru de ulei si acum e bine. O sa mai verific maine sa vad cum se prezinta situatia.
workarea
QUOTE(randomm @ 19 Jan 2007, 20:20)
Nivelul optim e la jumatatea partii late. Ce e peste e nasol.
*


Ce inseamna nivel optim? Eu nu am mai auzit asa ceva. 1. Cind schimbi uleiul, nivelul ajunge la maximum. 2. Nu trebuie sa fie peste maximum. 3. Nu trebuie sa scada sub minimum (logic!!!). Daca ne-am lua dupa ce ai scris mai sus, ar insemna ca un motor care nu maninca ulei nu va ajunge sa functioneze niciodata cu un nivel optim.

Plus ca din formularea de mai sus se intelege "ce este peste jumatatea partii plate e nasol". Banuiesc ca nu asta a fost intentia.
unikat45
Pentru Mihai0070: problema semnalata de tine apare si la mine...diferenta dintre relantiul pe gaz si cel pe benzina poate fi explicata pe baza diferentele dintre proprietatile celor 2 combustibili ma refer in mod special la putere calorica si cifra octanica.
Muttley
Daca ai 2 mm peste minim iti intra pana la 800 ml. Incearca mai intai cu 400 ml, lasa-l sa se scurga-n baie 1 ora si daca e cazul mai completezi.
Nivelul tre' sa fie la marginea superioara a sectorului ingust.
mihai0070
Pai eu la Nova ... bag 3 litri de ulei ... asta inseamna ca pe joja trece de parea lata cu exact 1.5 mm unde mai este un semn ... care spune ca nivelul este ok ...deasupra acelui semn mai este un semn (exprimat prin 2 puncte ) care stiu ca este maxim maxim ...
pentru unikat45 :
Te mai intreb ceva ... daca tot avem aceasi problema ... la tine cand mergi pe GPL presiunea la ulei este mai mica decat cea pe benzina ....
OAP
... la tine cand mergi pe GPL presiunea la ulei este mai mica decat cea pe benzina ....
*

[/quote]


Ce legatura are presiunea uleiului cu combustibilul folosit?...da, daca spuneti ca difera turatia motorului intr-adevar ar diferi si presiunea uleiului.
unikat45
mihai0070 nu stiu ce sa zic de presiune deoarece nu am un indicator in bord ci doar becul care se aprinde in momentul in care aceasta e sub valoarea minima (sa zicem cand nu mai am ulei)...pe de alta parte este evident logic ca presiunea uleiului sa creasca direct proportional cu turatia motorului dar in anumite limite functie de motor....
randomm
QUOTE(workarea @ 19 Jan 2007, 23:23)
Ce inseamna nivel optim? Eu nu am mai auzit asa ceva. 1. Cind schimbi uleiul, nivelul ajunge la maximum. 2. Nu trebuie sa fie peste maximum. 3. Nu trebuie sa scada sub minimum (logic!!!). Daca ne-am lua dupa ce ai scris mai sus, ar insemna ca un motor care nu maninca ulei nu va ajunge sa functioneze niciodata cu un nivel optim.

Plus ca din formularea de mai sus se intelege "ce este peste jumatatea partii plate e nasol". Banuiesc ca nu asta a fost intentia.
*


Mie 2 mecanici mi-au spus ca nivelul la ulei trebuie sa fie la jumatatea partii late si cel putin eu ii cred. Cand am avut prima dacie, am constatat ca am nivelul scazut la ulei, la jumatatea unui drum IS-BT. Pe vremea aia eram total paralel cu subiectul, am vazut semnul pe joja si mi-am inchipuit ca e acolo cu un scop. Am completat cu ulei pana mi-a ajuns nivelul la punctul de maxim pe joja si am plecat la drum. Dupa cativa kilometri mi-a aruncat capacul de la baia de ulei si mi-a umplut de ulei tot ce era pe sub capota. Deci din punctul meu de vedere..... a fost foarte nasol. Cand am intrebat mecanicii mi-au spus ca la jumatatea semnului e nivelul optim si de asta am si intrebat aici cat trebuie completat, sa nu mai ajung sa curat capota, motor, baterie si alte chestii de sub capota. Acum am completat cu aproximativ jumatate de litru, nivelul e la jumatatea semnului. Presiunea la ulei eu spun ca e buna, merg numai pe GPL, la pornire imi urca acul la maxim si dupa ce se incalzeste motorul imi scade pana la 2/3 din gradatie. Nu am cifre care sa imi arate ce presiune am, am numai liniute.
ydaniel
smile.gif)) uleiul trebuie sa fie pana la semnul cel mai de sus de pe joja.
C a t a l i n
Pe unele joje, pe segmentul plat au marcat nivelul recomandat al uleiului, iar acesta este intotdeauna la jumatate, nicidecum sus...
ydaniel
nu am vazut:) inca:)
C a t a l i n
Si daca nu ai vazut, ai presupus ca se completeaza pana in partea de sus a portiunii plate? biggrin.gif
Se completeaza pana la jumatate...
Verifica un manual de reparatii sau Mondiru...Nu am acum langa mine, ca as fi pus o poza...
ydaniel
eu mereu pun pana sus.asta cand bag uleiu nou:) ca nu consuma 10w60.si intra cu tot cam 3 l-asta si uleiul din filtru
C a t a l i n
Asa o fi la motor cu 300 b.h.p tongue.gif
ydaniel
adica?
workarea
Eu, unul, confirm ce zice ydaniel - din experienta mea. Dupa ce faci schimbul de ulei unde e nivelul pe joja? La maximum. Sare capacul? Nu!

Intre minimum si maximum de pe joja intra aproape un litru, din cite stiu. De cite ori s-a mai intimplat sa completez am pus pina la maximum, fara absolut nici o problema.

Repet ca nu am mai auzit de "nivel optim". La un motor in parametri nivelul trebuie sa fie intre minimum si maximum, din cite stiu eu.
Iulik_21
Sunt total de acord cu ce spune ydaniel si workarea! Si eu tot asa stiu, ca reperul de sus este punctul maxim! Bunica-miu si taica-miu sunt mecanici amandoi!
P.S.: un prieten nu mai avea joja originala, iar cea pe care a luat-o nu mai indica bine!!! Proba cu joja mea! Si in cartea tehnica spune: reperul de jos 2L cel de sus 3L.
os
Sa ne gindim putin:

1. e clar ca nivelul nu trebuie sa fie mai putin decit minim. toata lumea e de acord.

2. Daca nivelul e mai sus de maxim, iarasi nu e bine (risc de spumare, de deteriorare simeringuri...)

3. Intre maxim si minim e in regula. Pe de alta parte la un motor ca cele ale berlinei, intra relativ putin ulei si intre cele doua repere pe joja de ulei este cam un litru (adica 33% din cantitatea totala sau 50% din ce minima). Pentru motive de racire a uleiului (motorul nu are racitor de ulei), de rezistenta la contaminare si de comoditate e mia bine ca nivelul sa fie completat spre maxim. Adica linistit pina la semnul cel mai de sus.

4. In manualul masinii mele (nu e Dacia, dar tot cu benzina merge si 4 roti are) zice asa:
semnul de jos: trebuie adaugat ulei
semnul de sus: nu e permis a se adauga ulei
intre: se poate adauga ulei.

Mai zice si: inainte de un drum lung/greu/rapid se recomanda sa sa adauge ulei pina la semnul de sus, daca e nevoie.
ydaniel
am intalnist multe dacii carora le-a sarit capacul de la ulei.dar in nici un caz din pricina nivelului crescut la ulei.unul-un tip de pe forum,care acuma are megane2 si-a facut un "dispozitiv" sa nu-i mai sara capacul la ulei.dar capacul sare din multe alte cauze.si mai ales la mine toata lumea se mira ca el sta liber si nu presaT SI se intreaba cum de nu mi-a sarit pana acuma.smile.gif
einstein1984
Am aruncat si eu capac de ulei, la un papuc de 1.6 pe injectie. Cred ca din cauza ca am oprit motorul la pornirea de pe loc, dar nu pun mana in foc.
In rest, ce zice os pare perfect adevarat. Cu cat e mai mult ulei, cu atat mai bine, dar sa nu fie peste semnul de maxim de pe joja.
mihai0070
Eu sunt pe parere ca joja (daca nu este cea originala mai si minte ) asa ca in carte scrie 3 litri de ulei ... 3 litri vede motorul ....daca scrie 2.5 atunci 2.5 sa fie ...(exceptie se face cu filtrul ...care daca este schimbat si mai papa si el vre-o 250 ml deci nu este crima ) recomand in dacii 3 litri de ulei
ydaniel
bai einstein(stoicescule) nu de aia a sarit:)
randomm
Got the point. Ma duc acum sa completez pana la nivelul maxim. Daca imi sare iar capacul, sa va ganditi la mine cand va apuca brusc sughitul. radmasa.gif
ydaniel
pretene nu de aia sare capacu.cu o dacie care am dus-o la remat am bagat cam 6 l de ulei hidraulic pt ca avea semeringu de palier spart si curgea si am vrut sa mergem pe roti(ca am facut 2 ore din pantelimon pana la remat e alta treaba) si nu a sarit nici un capac.vezi sa nu aibe orificiile de la reninflard infundate sau alte cauze.
mihai0070
Eu nu inteleg ce capac va sare voua la ulei .... dar daca este capacul ... pe unde turnati ulei ...cred ca este vorba de alt ceva in nici un caz de la ulei prea mult
randomm
Acum am fost pana la masina, sa completez cu ulei si am spus sa verific mai intai nivelul. Stupoare: nivelul este la maxim pe joja. Am verificat de vreo 3 ori si la fel imi arata. Acum 2 zile am completat si imi arata la jumatate, am verificat de mai multe ori pe parcursul zilelor astea si la fel imi arata. Azi era la maxim.... Ce naiba se intampla? Masina era oprita de 3 ore, in celelalte zile cand am verificat era oprita si de 6 ore si imi arata la jumatate. Merg pe GPL deci eu zic ca nu are de unde benzina in ulei, in borcanul de apa nu am urme de ulei..... s-a inmultit singur uleiul?
ydaniel
pai locu e drept;)?
randomm
QUOTE(ydaniel @ 22 Jan 2007, 16:54)
pai locu e drept;)?
*


E acelasi loc in care am completat si verificat nivelul in ultimele 2 zile. In parcare la munca ocup acelasi loc in fiecare zi.
ydaniel
ceva nu e in regula?ai consumat ceva alcool?smile.gif
C a t a l i n
Super tare faza!
Ai schimbat si filtrul, si ai turnat ulei si in el inainte de montare? Poate de acolo s-a scurs intre timp si a creat "surplus" de ulei....s-au a durat ceva mai mult timp sa ajunga tot uleiul de la capacul tachetilor pana in baie la joja...
Oricum, tot in ideea asta, completati mereu pana la marcajul de sus de pe joja, ca e "foarte bine" dupa cum se spune pe aici vad! biggrin.gif
No offence pentru nimeni...
ydaniel
bre;) nu inteleg nici sa ma bati:)
vyper
eu unu de cand ma stiu si am vazut si la tata...completeaza ulei la motor pana la semnul de sus si motoru merge bine in general nu am avut chestii destea cu saritu capacului cum scrie pe aici...
randomm
@ydaniel eu nu consum alcool, never.
Din punctul meu de vedere se poate inchide, ca vad ca se lasa cu flame-uri de aiurea. o sa ma duc la mecanic sa vad ce se intampla. Multumesc pt ajutor colegilor de forum.
mihai0070
Asa de greu a ajuns la o dacie sa se schimbe sau completeze uleiul ... radmasa.gif dece este joja aia acolo mai frate .... schimbi filtrul pun 3 litri de ulei ... si gata .... a doua zi pleci la drum .... daca vrei sa te mai uiti odata te uiti daca vezi ca nu te multumeste nivelul atunci mai pui dar cu siguranta mai multe de 250 g de ulei nuo sa incapa .... si capacul nu sare de la ulei...capcaul culbutori are si o iesire (care da in carburator) pentru recilare gaze ... deci ...
Pentru randomm... daca mergi pe gpl nu esti ferit de beleaua benzinei in ulei ... ba chiar este mai riscant ... pompa baga da trimite in retur tot deci presiune mare la acel nivel ... ca sa te convingi ca nu este benzina ....miroase joja ...iti dai seama imediat ...
ydaniel
din cate stiu la gpl,e o electrovalva aflata inaintea pompei de benzina.deci nu intra benzina/
Paollo
Uita-te atent la culoarea uleiului pe joja, cu motorul rece, dar si cald dupa ce a mers, miroase-l, -(sa nu cumva sa fie maro-diluat cu benzina sau antigel) si sa mai fi atent si la acul de la temp motor dupa ce se incalzeste motorul (sa nu urce mai mult decat normal)
Daca ai verificat si esti sigur ca toate astea sunt ok, nu prea vad de ce sa-ti faci probleme.
angypetrut
Spune os că dacă nivelul de pe joja e peste maxim atunci avem risc de spumare sau de deteriorare semeringuri. La ce semeringuri se referă? Mulțumesc!
maho
Ale supapelor.
angypetrut
Eu chiar nu înțeleg pe joja mea care e nivelul maxim și cel minim. Am făcut mai jos niste poze cu joja mea. Daca poate cineva sa deseneze pe pozele mele nivelul maxim și cel minim pentru completare ulei. Sper că joja mea sa fie originala a motorului. Motor de 1600 benzina papuc.

30 Apr 2023, 20:32:
Partea dilatata care trebuie luata în calcul în cazul nivelului de ulei este cea încercuită de mine cu roșu in poza de mai jos?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.