Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se completeaza cu lichid de racire?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ungureanub
Salut.

Am scos vasul unde se pune lichidul de racire intrucat era extraordinar de murdar pe dinauntru. Era un fel de substanta, de consistenta vaselinei, foarte "grasa" si foarte murdara. Nu imi explic ce s-a intamplat de a ajuns asa!! (Poate imi spuneti voi daca stiti.)

Am spalat vasul, l-am facut ca nou si acum , nu stiu exact care este procedura prin care pun lichid nou, la loc? Cat sa pun? Se pune si in radiator? Cum realizez presiunea?

Daca sunteti amabili, va rog sa imi explicati pas cu pas.

Multumesc.

cristi_doditoiu
In mod normal ar trebui aerisita odata ce ai scos furtunelul din vas din lichid,i-a aer.Pune in borcan lichid cam 3\8 din capacitatea lui,i-al din pozitia initiala si ridica-l cat poti de sus linga capota.Binenteles cu capacul montat. Apasa energic pe furtunul cel gros de la radiator la motor, avand vasul cat de sus iti permite , apoi desurubeaza aerisitorul de la motor.daca nu iese aer ci numai lichid , desfa si aerisitorul de la instalatia de climatizare, si asteapta pana nu mai scoate deloc aer. Apoi fara sa mai scoti furtunelul din lichid pui borcanul la locul lui.daca mai trebuie completat fa-o cu grije sa nu iti i-a aer iarasi.
alinushy
fa treaba asta cu motorul pornit, ca sa deschida si termostatul pentru climatizare
vali vtk
Aerisirea instalatiei de racire se face cu motoru pornit si in felul urmator:
1.se pune in borcan lichid circa 2/3
2. se scoate furtunasul care intra in borcan de la capacul boscanului si se strange capacul
3. cu motorul pornit de preferet cat mai cald sa deschida termostatul si robinetul de la climatizare deschis se ridica borcanul in sus si in pozitie inversa fata de modul sau de functionare normala(cu ,C#$%^ in sus rolleyes.gif )
4. se slabeste surubul de aerisire de al motor pana incepe sa iasa lichid de racire si se lasa sa curga pana nu mai ies bule de aer,dupa care se strange
5. se slabeste surubul de aerisire de la returul climatizarii pana incepe sa curga lichid si se lasa sa curga pana nu mai ies bule de aer,dupa care se strange
6. cu borcanul in aceasta pozitie (susul in jos)strangulati futunul de legatura dintre borcan si radiator cat mai aproape de borcan
7. cu furtunul strangulat intoarceti borcanu' in pozitia initiala si desfaceti capacul
8.montati furtunasul care intra in borcan in stutul din capac si il introduceti in borcan ,aveti grija ca sa fie suficient lichid in borcan si capatul furtunului sa fie cufundat in lichid
9. eliberati furtunul de legatura dintre radiator si borcan pe care in acest timp la-ti tinut strangulat
10. strangeti capacul borcanului,apasati pe furtunul de la radiator la pompa de apa sa iasa aerul din furtunasul din borcan,montati borcanul pe pozitia de lucru wink.gif
yo9hrb
Asta e valabil pentru masina ta, care are furtunas din capac. Eu, de pilda, am furtunasul pe fundul borcanului. Asta nu-l mai intorci, ca trage aer. La fel si @ungureanub, are model mai nou. Furtunul care vine din radiator se conecteaza la un stut pe fundul borcanului, nu pe capac.
ungureanub
QUOTE(yo9hrb @ 2 Feb 2007, 23:56)
Asta e valabil pentru masina ta, care are furtunas din capac. Eu, de pilda, am furtunasul pe fundul borcanului. Asta nu-l mai intorci, ca trage aer. La fel si @ungureanub, are model mai nou. Furtunul care vine din radiator se conecteaza la un stut pe fundul borcanului, nu pe capac.
*



corect!!!

In mare asa am facut... Numai ca nu l-am intors sa prinda aer. Acum merge BOBOC. daca nu ar arde atat ulei....

Acum nu mai am timp sa ma mai ocup. Dar la vara promit ca o sa ii fac si o segmentare....
cristi_doditoiu
Merge cu furtunasul si daca il are pe sus ,si e chiar mai bine ppt. ca nu exista deloc aer.Lichid din vas isi i-a prin absortie,si daca vrei sa se aeriseasca bine stranguleaza si furtunul care vine de la pompa de apa la caloriferul de caldura .Acela care trece pe sub filtru de aer.astfel lichidul este obligat sa treaca prin calorifer.
vyper
io stiam ca dupa ce faci aerisirea capacu nu se strange foarte tare ca in caz de fierbere sa poate da afara lichidu astfel...va face poc borcanu!cel putin asa stiam io...
mihai0070
Depinde de masina ... la nova trebuie strans bine ... circuitul este sub presiune si pe capac scrie 120 asta inseamna ca la 120 grade se deschide o supapa si lasa presiunea sa iasa ...
diaconuliviu
Acel 120 arata presiunea de deschidere, nu temperatura. Si cred ca scrie 1200, ultimul "0" fiind sters sau ascuns sau prost poansonat.
1200 mbar/ 800 mbar. Sint presiunea de deschidere la supapresiune pentru evacuare si de deschidere a supapei de readmisie, la racirea lichidului. Adica e supapa dubla.
mihai0070
daasa este ai dreptate scuze gresala mea ... scrie 1.2/08 dar se vede foarte prost si am interpretat 120 ... ultima cifra de genul 8 abia ca am vazut-o ...
rolly
nu stiu sigur, dar oare circuitul de racire nu are tendinta de a se autoaerisi?..ma refer ca dupa ce s-a facut manual aerisirea, chiar daca nu a iesit chiar tot aerul din instalatie, tinde sa iasa singur prin vasul de expansiune..nu stiu sigur, nu dati cu piatra, doar intreb...
mihai0070
La nova asa este ..se aeriseste singura ...nivelul borcanului este mai sus de cat circuitul de apa si din aceasta cauza se produce aerisirea ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.