Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Care este cel mai bun ulei pentru 1.5dCi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
D-Ice
@testike. La 40.000km 0,5L/9000km? Mi se pare enorm, cum ai calculat cat s-a pierdut? Nu cred ca ai uzura asa mare incat sa treci la 10W40.
Se stinge becul mai repede pentru ca urca presiunea mai repede datorita vascozitatii crescute. Nu este o problema.
Ce ulei ai folosit?
testike
Elf 5W40.
Mecanicul a scos numai vreo 3.7 litri din masina, si eu am pus initial 4 litri si am mai completat cu vreo 2-300 (300 dar am mai dat si pe langa). Voi merge saptamana viitoare pentru investigatii mai detaliate, pana acum nu a putut mecanicul. Data trecuta a spus doar ca a verificat si nu am scurgeri.
mykissfm
QUOTE(zfmflorin @ 11 Feb 2012, 22:33)
mai demult la dacia 1310 am folosit un ulei care ii zicea Q8 si de care am fost f. multumit.
Acum am dat de acest ului pt diesel:Q8 Formula Advanced Diesel 10W-40, dar nu reusesc sa dau de fisa tehnica a lui. Poate cineva mai indemanatic reuseste.Multumesc
*




tu chiar ai pretentii la un amarat de 10w40 si va mananca undeva cu q8 asta,aia de pe opel s-au lamurit bani aruncati.
DMP
QUOTE(testike @ 17 Feb 2012, 08:17)
...
Data trecuta a spus doar ca a verificat si nu am scurgeri.
*



Mai bine completezi pana la maxim pe joja sau faci un schimb de ulei dupa care te uiti din cand in cand daca scade pe joja.

Asta cu ai bagat 4, ai scos 3,7, ai mai pus tu 0,3 dar parca ai mai dat si pe jos numai monitorizare stricta nu e.
testike
Pai am urmarit si joja. Initial era cu un romb din ala mai jos, dar m-am linistit ca nu bagasem 4.5 maxim ci doar 4, dar apoi cand am mai facut o verificare era 2 romburi mai jos. De aceea am mai si completat. Pe joja nu imi dau seama ce cantitate inseamna un romb din acela, si daca locul e perfect drept. Ma gandeam ca daca scot tot uleiul se poate socoti mai exact cat a consumat.

M-a pus naiba sa recitesc topicul, si pe langa timpul pierdut m-am ales si cu o durere de cap. Fiecare ulei este laudat si criticat pe rand.. wacko.gif
vasile82
Nu te mai stresa. Nu are nimic motorul. Schimba elf-ul cu ce marca vrei tu dar tot 5w40. Am patit-o si eu. Motoarul asta nu consuma ulei asta daca nu ai pierderi de ulei vizibile pe motor.

Bafta
D-Ice
Tot Elf 5W40 folosesc si eu la Renault si nu consuma vizibil la 60000km. Daca nu s-a umblat in motor nu ai de ce sa-ti faci grji la 40000km.
zfmflorin
QUOTE(testike @ 16 Feb 2012, 14:18)
........In mod normal nu m-ar interesa lucrul asta, dar mi-a consumat cam 500g ulei/9000 km la ultimul schimb........
*



Nu exista motor care sa nu consume ulei.
Cantitatea pe care tu ai pierdut-o era o problema daca se realiza intr-o 1.000 de km.
SorinXp
Pentru masuratori corecte : cand motorul este cald (4linii de ceva timp la apa), opriti-l si lasati-l 10 min, dupa care masurati nivelul.
Ca asa la rece.... pui vara la 40C si apoi iarna dim la -20C ... si e normal sa fie mai scazut la frig. Dar daca se face cu motorul cald si vara si iarna, uleiul are tot 80-90C.
Aveti grija ca terenul sa fie drept, ca altfel va pacaliti.
fery20
Am si eu o intrebare si rog pe cei care chiar au simtit vreo diferenta sa raspunda. Eu acuma folosesc Elf Turbo diesel 10w40 si as vrea sa trec pe Castrol Magnatec 10W40. Stiti cumva daca e mai bun castrol? Se simte ceva in plus la motor?
Sau arunc banii aiurea?
dl_dr25
eu am avut elf (10w40) de 2 ori (maxim 7mii pe schimb) si a fost k, castrol 5w40 edge de 3 ori ( schimbat la 10 mii ) si vreau sa iti spun ca de la 7-8mii facea masina precum un tractor. acum am Motul (5w40) sunt la al treilea schimb( schimb la 10mii) si sunt super incantat, motor silentios si la 10mii.
fery20
dl_dr25 imi poti spune si mie ce fel de motul folosesti? adica denumirea exacta? Eu vreau sa imi iau 10w40 si am vazut ca sunt mai multe feluri. multumesc
dl_dr25
x-cess
DMP
Motul x-cess e 5w40.
Daca vrei 10w40 de la Motul pune 6100 Synergie+.
Leo0608
@fery20 iti recomand urmatoarele tipuri de ulei care au dat rezultate si care le-am folosit in motoarele de logan inca de cand masinile erau noi

MOTUL 300V Power 5W40

MOTUL 300V Chrono 10W-40

MOTUL 300V Power Racing 5W-30

in functie de buget, iti alegi ce ulei vrei din cele 3 de mai sus expuse de catre mine smile.gif

DMP
Bre, topicul cu bancuri e la Cafenea. smile.gif
Leo0608
QUOTE(DMP @ 26 Apr 2012, 09:04)
Bre, topicul cu bancuri e la Cafenea. smile.gif
*


esti OFF TOPIC ! cu uleiurile alea recomandate de tine mai sus , vorba lui P-A-C-O radmasa.gif

OnTopic: uleiurile din gama 300V sunt cu mult peste ceea ce ai recomandat dumneata aicea smile.gif
fery20
Ok baieti multumesc tutror pentru ajutor. drumuri bune fara incidente fara doresc

26 Apr 2012, 12:38:
OFF topic. Mama baieti dar ce naiba i face ulei ala Motul 300v chrono la motor de e 150 de lei 2 litri?ohmy.gif:O:O:O imi iubesc masina dar parca nici in halu asta naiba:))

26 Apr 2012, 12:57:
Am sunat pe un mecanic. Cica e excelent uleiul ala de la motul. Dar totusi mise pare c-am piperat pretul la el:( Oricum o sa vad ce o sa fac. Va anunt daca apare vreo schimbare ceva
dl_dr25
i am spus omului ca este vorba de 5w40 si dupa aceea ca este vorba de x cess.
consider ca la 150lei la 5 litri este super k uleiul asta.
cum am mai spus si in alte posturi, am convertit si alti prieteni la motul dupa ce au auzit motorul cum merge ( si aici vorbesc de audi, skoda, nu vorbesc de lighean)
fery20
Colegii mai revin cu o intrebare. Mi-a recomandat cineva Valvoline durablend 10w40 diesel ce parere aveti? A mai folosit cineva? Multumesc tuturor pentru cei care mi-au dat sfaturi dat totusi o sa bag 10w40 ca imi e frik sabag 5 w 40 la kilometrii astia k mi-e dupaia sa nu am probleme cu presiunea. Astetp pareri din partea voastra despre uleiul mentionat de mn mai sus. multi kilometrii inainte va doresc
poe
Salut,


Socrul meu are un Logan 1.5 dci 85 CP luat de nou din 2007, la reprezentanta au pus la primele 2 revizii (in garantie) ulei Mobil 10W40 ulei cu care am continuat si pana in momentul de fata cand masina a ajuns la 70.000 km. Am pornit si eu masina intr-o dimineata, undeva la vreo zero grade erau afara, si mi s-a parut destul de zgomotoasa masina, mentionez ca eu nu am masina cu motor diesel si poate de-aia nu-s obisnuit, dar motorul rontaia bine de tot chiar si dupa 5 km. Masina nu are nici o problema dar ma gandeam ca totusi ar fi bine sa trec pe alt ulei? As putea trece pe 5W40 cu un eventual motor flush inainte? De ce reprezentanta a bagat de la inceput 10W40? Ca si la vechiul papuc diesel 1.9 pe care l-am avut de altfel? La un motor nou bagi 10W40?

Astept pareri si recomandari.
Marso
Eu am bagat la fiecare revizie (~10.000 km) ulei 10w40 Elf, foarte rar am bagat alta marca (castrol sau mobil), insa tot 10w40. Masina are peste 350.000 km si inca functioneaza in parametri.
Nu uleiul este problema la loganul diesel... Nu simti absolut nicio diferenta in mers sau la consum astfel incat sa merite investitia intr-un ulei foarte scump...
Leo0608
QUOTE(Marso @ 9 Jan 2013, 15:46)
Nu simti absolut nicio diferenta in mers sau la consum astfel incat sa merite investitia intr-un ulei foarte scump...
*


uleiul nu face altceva decat sa protejeze piesele cat mai mult de uzura, prin capacitatea lui de lubrefiere excl.gif Asa ca .. se merita un ulei mai bun, oricand
preferabil un 5w40 pe vremea asta oricum , decat 10w40 care e mai gros
mihai2001
salutare tuturor! m-am documentat zilele trecute pentru schimbarea uleiului motor la un 1.5 dci 50kw. Ma intereseaza un ulei full sintetic, sa se comporte bine atat iarna cat si vara, sa fie de provenienta certificata si care sa indeplineasca cerintele producatorului acea b4.
Ajunsesem la concluzia ca mobil 1 peak life 5w50 ar fi cea mai buna alegere. motivele au fost urmatoarele: mobil 1 face parte din exxon, cea mai mare companie petroliera si produse petroliere derivate la nivel mondial (avand si a-2-a marime a capitalizarii la bursa dupa apple la nivel mondial), apoi din ce-am citit este un ulei full sintetic, indeplineste acea b4.
Apoi discutand cu un inginer de la dacia, acesta mi-a recomandat sa merg pe castrol pentru ca ar fi superior calitativ fata de mobil1. totusi citind mai apoi de despre companie, am inteles ca de fapt uleiul de baza este de origine lukoil, pe care castrol il aditiveaza. intrand pe site-ul castrol romania uleiurile recomandate au fost castrol edge 5w40 si magnatec 10w40 (partial sintetic).
prin urmare din cauza unor probleme si timpului limita am luat un castrol 10w40 b4 ca sa nu-mi puna daciaoil.

am citit topicul si nu am vazut pareri concrete despre mobil1 peak life 5w50 sau o comparatie a acestuia cu celelalte mentionate de mine, ba mai mult lumea catalogheaza castrolul peste mobil1.

prin urmare ii rog pe cei care au folosit aceste uleiuri sau altele ce-ndeplinesc conditiile mentionate, sa-mi recomande argumentat, obiectiv un anumit tip de ulei.

Multumesc!

dl_dr25
Eu folosesc motul 5w 40 8100, dar dupa parerea mea castrol este praf pulbere fina biggrin.gif . Nu stiu despre mobil cum se comporta dar elf-ul sigur este peste castrol 5w40 edge ( dupa 7000mii rontaie motorul ca la tractor). Eu aprecierile le fac dupa cum sa comportat motorul meu sau al lui tata cu aceste uleiuri
cristio_79
Eu folosesc la unul dintre C3-uri Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40. Ar mai fi LM Top Tec 4100, Synthoil High Tech.
De Castrol am vazut ca s-au plans mai multi cu motoare HDI ca ar fi mai zgomotos motorul, acest lucru ameliorandu-se simtitor cand au trecut la Liqui Moly.
SYL
Pt un dCi euro 3 (deci fara DPF) ce parere aveti de Aral High Tronic 5w40 ? indeplineste norma Renault RN 0710, si este mai ieftin decat Elf Evo 5W40

Deasemenea in categoria uleiuri 5W40 cu norma RN 0710 ar mai fi Havoline Synthetic 5w-40 (care e f ieftin, se gaseste la 90-100 lei bidoul 4 litri)...Parerei careva ?
mk2
Havoline am folosit in trecut. Mi s-a parut bunicel (din pacate nu l-am mai prea vazut prin magazine).

Despre Liqui Moly si Aral, n-am folosit, dar stiu ca le-am considerat la un moment dat, dar am ramas surprins sa aflu ca LM e partial mineral (cred ca e singurul 5w40 care nu e sintetic), iar Aral venea doar in bidoane de 4L.
SYL
Havoline se gaseste la Selgros, acum e la promotie 92 lei bidonul de 4 litri...La fel si Aralul e la promotie, 110 lei bidonul de 4 l, dar e si la bidon de 1 litru.

@mk2 de ce te deranjeaza ca gasesti doar la 4 litri ?...Ai fi luat 4+1 litri si parcatic ramaneai cu aproape un litru ?
mk2
Ditamai compania nu poate sa faca un bidon de 5L?
Mi se pare caraghios, ca sa nu zic o metoda de a stoarce ceva mai multi bani de la cumparator prin combinatia de 4+1 vs 5. Pur si simplu mi se pare lipsa de respect din partea producatorului.
cristio_79
QUOTE(mk2 @ 13 Mar 2013, 18:26)
Despre Liqui Moly si Aral, n-am folosit, dar stiu ca le-am considerat  la un moment dat, dar am ramas surprins sa aflu ca LM e partial mineral (cred ca e singurul 5w40 care nu e sintetic), iar Aral venea doar in bidoane de 4L.
*


Acesta este full synthetic.
LM Synthoil High Tech 5W-40 si LM Top Tec 4100, desi sunt trecute la "Synthetic Technology", respecta normele RN 0700 si 0710.
Leo0608
LM e chiar OK
Aral-ul stiam ca mai era botezat pe vapor sau aicea in romania ...
aqua
a cumparat cineva de la elfshop.ro ulei?
am vazut ca au preturi f bune fata de ce gasesti in cora sau carrefour, ma intereseaza un evolution sxr5w40
loczero
eu am folosit castrol 5w40 edge fst, si mi l-a aruncat peste tot ... apoi am bagat mobil 1 full syntethic 10w40 (interesati-va de el, cei cu pierderi de ulei) acum am sa incerc motul 10w40 6100 sa vad ce e de el... chiar daca vine iarna
EUGEN2008
mai conteaza si de unde cumperi uleiul , circula o gramada de bidoane de ulei contrafacut pe piata....si normal ca se falsifica ce se vinde cel mai bine: castrol , mobil etc
rom33o
eu sunt foarte multumit de uleiul motul.dar o parere e ca ar trebui sa folositi doar elful turbo diesel 10w40 pt ca e special pentru motoarele diesel cu turbina.
ciprian0813
Eu dupa ce am scapat de reviziile de la reprezentanta unde bagau Dacia Oil bag Elf 10W-49 turbo diesel si nu e scump aproape 100 de lei 4 L , nu pun mai mult pt. 100 g nu cumpar 1 L de ulei.Baiul la masinile astea sunt motorina , subturarea in oras ca circulam cu vite nu cu soferi in trafic si piesele chiar si cele originale nu tin cine stie cat.Ca parere offtopic nu mai cumpara masina romaneasca si nici diesel punct.
loczero
Asave masina pentru romania si diesel e calitate pentru europa de est , clar ce mai slaba asa si fabrica in functie de zona destinatiei, topicul fiind despre ulei...
Cred k ma voi risca la Motul 8100 x-clean 5w40si dak il pisa ii bag.un sealant sa nu mai pise'
rn3ault
Pentru 2-3 ani m-am rezolvat, am comandat chiar ieri Ulei Mobil - New Life 0W-40 20L la 742 ron de pe autowebshop.ro Marti trebuie sa imi ajunga

14 Jun 2014, 13:57:
QUOTE(cristio_79 @ 14 Mar 2013, 19:41)

LM Synthoil High Tech 5W-40 , desi sunt trecute la "Synthetic Technology", respecta normele RN 0700 si 0710.
*


Legat de LM, acest producator nu afiseaza valorile HTHS. Valoarea HTHS este cea care ne spune cat de mult ne protejeaza uleiul motorul. Synthoil este grupa 4, dar nu-l recomand la nimeni tocmai datorita lipsei de comunicare vizavi de valoarea HTHS. Cei le la P&R-ul LM mi-au raspuns dupa mai multe emailuri ca nu au facilitati de verificare a HTHS!!! Pentru mine este suficient sa ma distantez de ei.
bvandrei
Buna ziua!

Doresc sa fac schimbul de ulei la un 1.5dci 65 si nu stiu ce ulei sa pun,am 250.000km
Momentan am mobil 1 esp formula 5w30 si in 2-3 luni si mers in fiecare zi cu masina s-a consumat de la maxim cam un sfert

Nu stiu ce sa fac sa pun tot mobil 1 dar stiu ca nu e recomandat 5w30 sau un elf ceva turbodiesel 10w40
Ideea este ca vreau sa fie bun si sa tina cat mai mult in motor





Multumesc!
maru
daca deja ai 250k si observi ca de la un schimb la altu` papa cam mult incearca sa mergi pe un ulei mai vascos (mai ales ca o sa fie temperaturi mari), precum ai zis si tu e un inceput sa mergi pe 10w40 (ceea ce recomanda si constructorul inca de la 0 km) dar daca te tine buzunaru` il poti schimba la 7500 km (asa il schimbau cei care aveau renault diesel prin anii 2001-2004)
bvandrei
elf turbodiesel 10w40 nu pot sa il schimb la 15.000 km...nu prea mi-as permite sa il schimb la 7500.....cautam un ulei bun care as putea sa il tin 15.000 km
se comporta bine uleiul asta?


5w30 esp formula nu este recomandat ?
Cam consuma ulei dar nu foarte mult
cristi.r
QUOTE
Ideea este ca vreau sa fie bun si sa tina cat mai mult in motor

Asta e o notiune foarte relativa. Ca sa te tina cat mai mult, trebuie sa mergi cat mai putin in oras, cu cat mai putine porniri si opriri, adica sa elimini cat mai mult regimurile tranzitorii. Un ulei te tine maximul lui de viata posibil, pentru care fost proiectat, numai daca mergi exclusiv pe autostrada, la un regim cat mai constant de viteza si cu cat mai putine persoane/bagaje in masina. De la acest punct incolo, orice chestie in plus inseamna uzura suplimentara a uleiului.

ESP formula este cam la pret de new life 0w40, din cate stiu eu. Asa ca mergi cu incredere pe Mobil 1 0w40 New Life.

Insa 15k km este un interval cam lung pentru un diesel in conditiile mersului in oras ...

Eu stiam ca Xw30-urile sunt interzise la DCI-ul fara DPF. Cine ti-a facut recomandarea asta ? Probabil ca de aici si consumul asta asa mare. Mai risca niste bani pe un 0W40. Daca si pe ala ti-l consuma tot asa repede, atunci, nu-ti mai ramane decat sa mergi pe ceva super-ieftin (macar nu pierzi bani), pana vei descoperi cauza "mecanica" a consumului (turbo-compresor, segmenti, etansari, etc ...).
maru
ar fi bine ca pe viitor sa schimbe astia obiceiul si uleiul sa se schimbe la ore de functionare si nu la nr de km tinand cont ca traficul devine pe zi ce trece mai infernal iar motorul toarce dar noi stam pe loc si nu facem km
bvandrei
0w40 e bun pentru motorul asta ,tinand cont ca am 250.000km?

nu mai inteleg nimic...5w30 nu pra e bun,0w40 nu e mai subtire?
cristi.r
Da, este excelent, chiar daca ai 250k km. Daca vei avea consum, ala nu va fi din cauza uleiului. 0w40-ul are niste caracteristici care ii permit sa fuga foarte repede la rece, dar si stea stabil la cald.

5w30-ul stiu din carte si din notele tehnice Dacia ca este interzis la dieselele fara DPF. Gradele admise sunt 5w40, 10w40, iar pentru performante deosebite mai ales pe timp de iarna, 0w40.

Evident, rezerva in recomandare ramane, deoarece nu stiu exact cum a fost exploatat motorul si de unde provine exact acel consum de ulei. Si nici tu n-ai spus ce-ai mai folosit inainte de acel 5w30.
nec100
Shell Helix Ultra 0w40 este best choice.Ulei full sintetic. Se poate cumpara cu 35 lei litrul.
Diferenta SHELL HELIX (Triplu certificat)VS ELF este maxim 7-8 RON PE LITRU.

Mobil1 0w40 are approved PORSCHEA40 (Motoare benzina) si RN700
http://www.mobil1.co.uk/which-synthe...ngine-oil.aspx

SHELL HELIX ULTRA 5w40 cu aprobarile oficiale pe bidon RN 700 PORSCHEA40 si FERRARI pe bidon

uleiurile pt benzina PORSCHE trec suplimentar urmatoarele teste

Porsche A40 testing procedure:

This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
Cum exista uleiuri benzina cu certificare RENAULT dar au si norma conform testelor de mai sus merita pt o diferenta mica in ron pt o protectie suplimentara a motorului
nikuniku
nec100,Romania trezestete
colegu aici se discuta despre uleiuri pentru Logan nu Porche,daca tu foloseti 0w40 si mai ai si gaz pe masina sigur mai ai 4-5 litri in portbagaj pentru completare
bvandrei
smile.gif))
Deci 0w40 e bun pentru 1.5dci...o sa am si asta in vedere
nikuniku
bvandrei
dece nu folosesti uleiu care este specificat in cartea de intretinere a masinii
0w40 este prea subtire pentru diesel,cand se incalzeste e apa si mai nu unge ce trebuie(pentru zona noastra geografica,unde este foarte frig merge OK)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.