Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste la "prima cheie" !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
teoctist
Salutare!



Am probleme cu pornirea la rece (merge la a 7-a cheie). Din ce am citit pe acest forum, s-ar parea ca este vorba de "senzorul de turatie". Deoarece nu stiu pe unde se afla am facut 2 poze si am indicat cu sageti unde cred ca este localizat senzorul. As dori o confirmare!



Multumesc
Liviu
Ce ai indicat cu sageata in prima poza este mufa senzorului de temperatura apa smile.gif .. Senzorul de turatie este mufa care se vede dedesubtul celei de apa (perpendiculara pe aceasta).



Succes!
teoctist
Mersi!



Inainte de a posta aici, am fost cu ea la service si mi-au dat cu solutie (spray) peste mufa "senzorului temperatura apa". Dupa ce am postat si am primit raspunsul de la Liviu, am scos mufa senzorului de turatie si am pus-o la loc. Din pacate merge tot la a 7-a cheie. Dupa ce porneste si fac 400m cu ea, daca o opresc (si stau max 20 min), merge la prima cheie cand o repornesc. Nu stiu ce sa mai fac. Ce ziceti? S-o mai duc la spital?
Liviu
ce descrii tu suna mai mult a bujii duse ...



Check it out !
teoctist
SN a umblat 10.000 km si are o varsta de 2 ani. Bujiile cum se schimba de obicei, in fc de nr de km sau de varsta?



Daca bujiile sunt duse n-ar trebui sa fie probleme si atunci cand masina merge bine mersi?
GoGu
Bujiile se schimba la 30.000 km.

Vezi si mufa de la "bobina de inductie" ...e chestia aia din care pleaca fisele spre bujii. Verifica si fisele in sine si, cum a zis si Liviu, bujiile.
bogdan_o
Mai degraba bujiile sunt de vina. In teoreie ar trebui sa duca 30k km, dar in practica pot duce si mai putin. Fisele ar trebui sa reziste cel putin 100k km.
Mihai_E
io am 47000 km cu bujiile originale si merg fara nici o treaba
i96nds
QUOTE
am scos mufa senzorului de turatie si am pus-o la loc. Din pacate merge tot la a 7-a cheie.




Ia fiti atenti, atenti ce zice omul.... Nu cred ca e de la bujii ci de la senzorul acela. Tu ai scos MUFA senzorului, dar nu si senzorul !!!! Parca se desfacea din 2 suruburi cu cheia de 10. Nu mai stiu exact, cam asa parca era... Va rog sa confirmati.



Trebuie sa stergi bine, bine de pe acest senzor pilitura care se aduna in timp pe el. Si apoi va fi bine, sunt sigur !!!
teoctist
Pentru a scoate bujiile am nevoie de o cheie tubulara de 17? Cum se numeste exact? As vrea sa o cumpar...

Multumesc
costi
pai asa cum ai zis: tubulara de 17 (daca e de 17. Mai bine ceri simplu, cheie de bujii :wink:
i96nds
Lasa bujiile in pace, nu are rost sa umbli la ele deocamdata.... Dar daca totusi esti curios, exista pe piata chei speciale de bujii - usor de folosit. Erau chiar ieftine - sub 100.000, parca pentru tata am luat cu 65.000.
i96nds
Uite ca am gasit si o poza.... Trebuie sa desfaci suruburile alea doua, nu doar mufa. Cureti bine, bine si pui la loc cu grija.



Cei de la service au umblat acolo unde e sageata de sus in poza, tu trebuie sa umbli unde e sageata de jos.
Marty
Bujiile-s de 16 si de 21. Ceri cheie de bujii si daca te-ntreaba de care, zici "d-alea mici"
costi
beton explicatie tongue.gif tongue.gif tongue.gif

i96 daca ai desfacut pe acolo descrie un pic sa stiu si eu la ce sa ma astept (are rotite, sirme, curge ceva ...)
andu77
poate fi si de la baterie! Are suficienta apa distilata in ea?
teoctist
Am pus si apa distilata la baterie...
teoctist
Ca sa ajung la suruburile din poza, trebuie sa deconectez furtunurile care sunt prin zona si care ma incomodeaza. Fac vreo prostie daca le scot?

In poza par a fi scoase.
i96nds
Nu cred ca e cazul sa scoti ce e pe acolo sau sa demontezi altceva. Bagi usor cheia aia de 10 (cred) si scoti suruburile. Daca esti atent eu zic ca nu mai atingi nimic altceva, doar cablul ala il dai putin la o parte, insa nu e cazul sa scoti nimic de la locul lui. Hai ca e usor.... Serios !!! Se scoate bucata aia de "tabla" ce e prinsa cu cele 2 suruburi si gata. Vezi sa nu scapi suruburile pe sub masina. Le desfaci usor cu cheia apoi cu mana spre final, daca merge....
teoctist
O sa urmez mai toate sfaturile.

Am inceput cu bujiile. Cheia de bujii pentru SuperNova e de 16 si costa 60.000 lei (am luat-o din Obor). Am facut si niste poze la bujii. Ce ziceti, sunt duse?
Sergiu
Eu zic ca is bune...



Vezi ca si eu am avut asa probleme si era bulit UCE decodor... Nu mai comunica cu UCE injectie si facea fite. Check that out also... Nu stiu cum se poate verifica, dar la mine a fost asa o buba si si-au prins si bajetii din service capul in maini. Greu, greu, dar tot s-au prins ei!
teoctist
Am curatat bujiile, le-am pus la loc. Le-am conectat bine la fire (astea se numesc fise?) si tot nu porneste. Asa ca am trecut la senzorul de turatie. L-am scos, l-am mai curatat si iata o poza:
teoctist
Am curatat si contactele senzorului si l-am pus la loc. A pornit de la prima cheie. Am facut niste ture in jurul blocului si am oprit-o. Am incercat s-o pornesc din nou si nu a mai vrut, la a patra cheie am renuntat. Ce sa mai fac?

Ce service meserias imi recomandati?
asarban
CNCD Pitesti
bogdan_o
Ai curatat contacte senzorului. dar senzorul in sine l-ai curatat. Incearca si asta inainte sa te duci ins ervice si sa te jupoaie aia de bani.
Sergiu
Inainte sa mergi, fa te rog ce iti zic eu: cand nu porneste, ia contactul, misca firele de la UCE decodor (langa pedala de ambreiaj, pe undeva) si incearca din nou. Daca gasesti o corelatie intre miscat si pornit, eu zic ca de acolo e, daca nu, atunci probabil ca nu e de acolo. Incearca, nu te costa nimic... bafta! smile.gif
teoctist
Am curatat varful senzorului (avea un praf negru pe el). S-ar putea sa fie si de la senzorul de temperatura. Daca-l scot, curge ceva pe acolo? (se pare ca e insurubat in blocul motor - asa arata in prima poza de sus)
teoctist
QUOTE
Inainte sa mergi, fa te rog ce iti zic eu: cand nu porneste, ia contactul, misca firele de la UCE decodor (langa pedala de ambreiaj, pe undeva) si incearca din nou. Daca gasesti o corelatie intre miscat si pornit, eu zic ca de acolo e, daca nu, atunci probabil ca nu e de acolo. Incearca, nu te costa nimic... bafta! smile.gif




Mersi, sigur am sa incerc!



Firele de care zici sunt cele de sub volan, din dreptul genunchilor? Adica, sunt firele alea la vedere, sau trebuie desfacut ceva?
bogdan_o
Nu. Firele care vin in UCE nu sunt la nivelul genunchilor. Cum te uiti pe sub volan, UCE este amplasat pe partea stanga, lipit de contraaripa. Dar daca era vro problema cu UCE atunci ar fi trebuit ca la punerea contactului sa-ti clipeasca led-ul rosu des sau, in cazuri extreme (UCE inundat) sa nu se mai aprinda deloc.



Daca scoti senzorul de temperatura s-ar putea sa se prelinga ceva antigel, in nici un caz nu o sa tasneasca siroiae de acolo, asta presupunand ca faci operatiunea cu motorul oprit.
teoctist
Am scos senzorul de temperatura, s-a scurs putin din antigel, am pus un dop improvizat, am mai curatat contactele si l-am pus la loc. Tot nu porneste. Am observat (mersi bogdan_o, sergiu si ceilalti) ca led-ul antidemaraj CLIPESTE DES cand cheia este pe pozitia M. Deci pana la urma am doua probleme: UCE decodorul si pb initiala cu pornirea?



Trebuie schimbata bateria (bateria o am de cand am luat masina - 2 ani si 3 luni) ?
GoGu
Problema UCE cred ca o include pe cealalta.

PArerea mea e sa te duci la service. Pana la urma n-o sa-ti mai recunoasca cheia si n-o sa mai porneasca deloc.



Apropo, ai incercat sa pornesti cu cheia de rezerva? Tot asa face? (ca sa stabilim daca e problema de UCE sau de cheie).
Sergiu
Daca iti clipeste led-ul des este 90% cheie defecta! Incearca si cu cealalta cheie... Presupun ca problema este la cheia cu telecomanda... Astea se belesec cel mai usor, de bine ce sunt facute. Daca nu merge nici cu cealalta, atunci ai asa: 50% UCE decodor - scump, dar se poate si repara (la un electronist meserias - pentru ca de fapt nu se strica piesele depe el, ci se strica niste lipituri), 50% firele dintre bucsa de la contact si decodor, mai precis mufele de la ele (bine, bine, mai poate fi si bucsa defecta, dar nu prea cred asta... mai degraba firele sau decodorul). Deci - bafta! Macar stim ca nu e motorul sau vreun senzor...
bogdan_o
Nu, ai o singura problema: UCE decodor. De fapt de vina s-ar putea sa nu fie UCE ci capul cheii. Asa cum a spus si GoGu incearca cu cealalata cheie si vezi daca mai face figuri. Daca problema persista atunci verifica si bucsa antidemaraj, ca ea este cea care receptioneaza semnalul emis de cheie si il transmite UCE. Impinge mai bine mufa in spatele bucsei antidemaraj, s-ar putea sa fi sarit de la atatea gropi. Bucsa antidemaraj este chestia aia de plastic ce inconjoara contactul. Ai acces facil la ea daca desfaci cochiliile volanului.



Daca nici capul cheii si nici bucsa nu e de vina,a tunci UCE se cere schimbat. Oricum, e mult mai ieftin un UCE noua decat un alt set de chei. Ordinea valorii (crescatoare) e cam asta: bucsa antidemaraj, UCE, capete chei.
teoctist
Va multumesc mult!



Am incercat cu cheia de rezerva si porneste din PRIMA!!! O mare usurare...

Am dus-o la service si surpriza: i-am dat cheia buclucasa meseriasului si a pornit din prima. Nu mi-a venit sa cred. Atunci l-am scos din masina si am inchis-o dupa procedura pe care o folosesc de 2 ani:

1. trantesc usa

2. apas pe butonul de pe cheie - inchiderea centralizata

3. activez alarma



Dupa asta am deschis-o asa cum o fac de obicei:

1. dezactivez alarma

2. apas pe butonul de pe cheie

Si ca de obicei cheia cu telecomanda NU MERGE.



Dar daca mai apas inca o data pe butonul de pe cheie, MERGE. Sau acelasi lucru il obtin daca apas switch-ul cu inchiderea centralizata de pe bord.



Aveti vreo explicatie?
teoctist
Cheia cu telecomanda merge si in urmatoarea secventa

1. am iesit din masina

2. activez alarma (totodata se inchid si usile)



La pornire:

1. dezactivez alarma

Si merge cheia cu telecomanda pe ea



Deci fara sa mai apas pe butonul de pe cheie...
Sergiu
Am o singura explicatie: cablajul imprimat din cheie s-a belit. Si cum in lumea asta a electronicii cel mai pacatos lucru e sa mearga numai cand are chef (montajul), iar cand mergi la mester sa aiba chef, si cand esti tu singur nu... :evil:

Adica - e vorba undeva de un contact imperfect. Cand apesi tu butonul, dar si de la sine de la vibratii, temperatura, umiditate - contactul acela se realizeaza suficient de bine sau nu ca sa se transmita codul de antidemaraj la decodor. Numai ca asa intr-o buna zi o sa moara de tot cheia. Si nu e bine sa ramai cu o singura cheie la DSN, ca... daca se strica? laugh.gif



Ideea e ca trebuie sa schimbi cheia... Adica - ambele chei, ca doar una nu prea se poate... Si asta o sa te coste... Sorry... Sau sa incerci o reparatie, dar asta nu stiu unde si cum (unora li s-a rupt microswitch-ul din cheie de pe cablaj. nu mai mergea telecomanda si pace - asta se poate repara... dar ce ai tu, ca odata merge, odata nu - eu zic ca e greu sa se gaseasca buba - daca mergi pe varianta asta - bafta)
teoctist
Cateva intrebari legate de cheia cu butonul:



1. are inauntru o baterie care poate fi consumata?



2. cum se transmite codul antidemaraj de la cheie la decodor:

- unde electromagnetice?

- ultrasunete?



3. si mai exact cand se transmite codul? cand invart cheia, cheia nu stie ca este invartita ca sa transmita codul. Mai degraba decodorul activeaza o secventa de citire pe cheie?



4. din moment ce cheia de rezerva e simpla, cum se face citirea codului?
Liviu
1. bateria din cheie este NUMAI PENTRU telecomanda de deschidere a usilor.



2. & 3. & 4. Sistemul este unul cu TRANSPONDER. Adica: in cheie se afla un microcip care are si o bobinuta. Cand se pune contactul (pe pozitia M) bucsa de pe butucul contactului transmite un cod modulat pe o frecventa X. Undele electromagnetice induse in bobinuta din cip creeaza un curent indus care alimenteaza cipul. Cipul la randul sau decodeaza si citeste codul transmis de bucsa (de fapt transmis de UCE prin bucsa) si trimite la randul sau un cod-raspuns bazat pe codul primit de la UCE dar prelucrat pe baza unui algoritm.

Daca codul-raspuns este autentificat .. se da drumul la aprinderea ce iti permite sa pornesti motorul.
GoGu
Cateva completari:

-cheia de rezerva are si ea transponder, desfa-o si ai sa vezi o "piesulice" inauntru. Cele doua chei nu au acelasi model de transponder (functional sunt identice).

-activarea transponderului, citirea codului, validarea au loc la punerea contactului si dureaza (teoretic) pana la stingerea led-ului antidemaraj



Da o cautare dupa "transponder", s-a mai discutat, destul de amanuntit.
teoctist
Sunteti tari!

Inca o data multumesc pentru raspunsuri!

M-am mai desteptat nitel...
bogdan_o
Transponderul din cheia cu telecomanda este integrat pe circuit si nu functioneaza decat daca si bateria este buna. Stiu asta pentru ca mai demult cineva tot incerca sa mute transponderul pe o alta cheie si nu reusea. Pentru cealalata cheie, transponderul este o piesa mica si neagra care nu se alimenteaza de la nimic. Daca nu ma insel transponderele sunt Philips.



Bucsa antidemaraj, pe langa functia de citire a codului emis de transponder mai are si functia de a trimite catre CE semnalul de activare/deazactivare a inchiderii centralizate. Exista asadar doua tipuri de bucse antidemaraj. Unele facute pentru masini cu inchidere centralizata si chie cu telecomanda cu radiofrecvanta si bucsa pentru masinile care nu au venit echipate din fabrica cu inchidere centralizata.
klaus
Discutii despre chei si transpondere s-au purtat si la:

http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=39...3950&highlight=



Pt IsNa, cred ca motorasul pas cu pas. Simptomele sunt de "sarire" a clapetei de aer.
Sergiu
Bogdan_o, am testat eu transponderul fara baterie si merge perfect! Te rog nu deruta oamenii. Daca nu crezi, desfa cheia cu telecomanda si foloseste doar jumatatea cu circuitul (bateria e in cealalta jumatate si nu prea mai are cum sa alimenteze). In mod normal va trebui sa porneasca. Daca nu, atunci ai o problema (circuit defect, care functioneaza doar daca apasa bateria pe el).



Liviu - cheia din DSN ma indoiesc ca merge chiar cum ai zis tu. Asta e valabil la masini, nu la Dacia. La Dacia, se trimite (din cate stiu eu) doar un ID al cheii, care este programat in UCE decodor. That's all folks! Daca poti citi ID-ul (cu un cititor, evident), poti clona cheia. Yeah, that's right! All the good stuff - adica ce zicea Liviu, se aplica la masinile adevarate, unde se lucreaza cu criptare, unde chiar daca ai acces fizic la cheie, nu prea o poti clona.



IsNa - eu as verifica senzorul de temperatura... Nu stiu de ce, dar cred ca mi-a ramas zicala lui CrisH de pe forumurile Renault-istilor - el asta recomanda sa se verifice prima oara. Daca nu, incearca si spray de contacte la calculator (desi am un feeling ca ai incercat deja si nu a mers! Am nimerit-o?)
bogdan_o
Validarea codului se face instantaneu. Masina porneste si daca nu astepti sa se stinga ledul. Eu am impresia ca ledul ala e combinat. Adica are si functia de status sistem antidemaraj dar si de indicator amorsare pompa benzina (ca pe Daciile Berline care nu au UCE). Chiar daca recunoaste cheia, el ramane aprins pana amorseaza pompa. Cum a terminat de amorsat, cum se stinge si ledul.



P.S. Sergiu, mersi de rectificare. Eu de-aia am si afirmat ca nu stiu asta din experienta personala, ci din ce au patit altii.
Sergiu
Led-ul ala intr-adevar are si rol de timer - ca sa stii cand sa pornesti. Culmea e ca motorul poate porni si fara codul de antidemaraj, dar se opreste imediat. Odata (era cald si o lua imediat imediat cum i-am aratat cheia) a pornit, am accelerat, a ajuns la 3000 si s-a oprit (foloseam un SDV special pentru verificarea functiei de antidemaraj). De la aceasta "falsa" pornire am tot avut impresia ca e ceva la motor, cand de fapt problema era la decodor... Si culmea e ca se busise doar linia prin care comunica cu UCE injectie, deci led-ul se aprindea 3 secunde si se stingea, cheia era recunoscuta, doar ca nu pornea. Iar maimutele... s-au urcat pe pereti!

Tot rol de timer il are led-ul si pentru o alta functie decat amorsarea pompei - o functie mult mai importanta - sonda lambda este preincalzita. Adica are o rezistenta prin ea care in timpul celor trei secunde o incalzeste, in asa fel incat atunci cand porneste motorul, sa nu mai fie rece. Daca nu o incalzesti asa regulat, cica se strica mai repede.



That's all folks!
neamih
intrebare! eu stiam ca daca nu merge sa citeasca codul din cheie, acesta poate fi bagat manual, exista in carticica de alarma un algoritm. adica sa poti porni motorul si fara cheia cu cod. problema e ca tre sa bagi codul de fiecare data and pornesti motorul...
Liviu
codul ala care se poate baga manual este pentru dezactivarea alarmei smile.gif
emilpopescu55
Tot nu porneste. Am observat (mersi bogdan_o, sergiu si ceilalti) ca led-ul antidemaraj CLIPESTE DES cand cheia este pe pozitia M. Deci pana la urma am doua probleme: UCE decodorul si pb initiala cu pornirea?

In momentul in care masina iti face probleme este bine ca sa o rezolvi cat mai repede sau macar sa sti ce problema are! Daca ai apa in calculator si o sa intre in continuare asa cum a intrat (posibil) pana acum, poti sa lasi sa treaca timpul pana se va umple tot si in final va trebui sa cumperi un alt calculator care costa destul de mult. Daca rezolvi din timp poate ca te costa o manopera de vre-o 600k lei dar nu ramai in drum cu masina si nu se strica altceva care sigur costa de cel putin 10x pe atat. Deci.... poate ca e mai bine sa cauti pe cineva care se pricepe. Suna-ma 0723258579
bogdan.dumitru
Vad ca ai scos senzorul de turatie, ai vazut ca-ti ia 10 minute, asa ca n-o sa te superi daca-l mai scoti odata :-)
Dupa cum ai vazut, dumnealui are un tzumburus metalic in varf care este indreptat spre volanta (motor) si care se murdareste atat de tare, incat la mine pana nu l-am curatat nici nu mi-am dat seama ca e de metal. era asa o combinatie uleios-pamantoasa ...
ia o carpa si freaca tzumburusu ala pana straluceste de la soare sa te poti uita ....

daca faci asta va merge masinuta :-)

bafta !
clr
QUOTE(emilpopescu55 @ 2 Jul 2005, 13:33)
Tot nu porneste. Am observat (mersi bogdan_o, sergiu si ceilalti) ca led-ul antidemaraj CLIPESTE DES cand cheia este pe pozitia M. Deci pana la urma am doua probleme: UCE decodorul si pb initiala cu pornirea?

*




QUOTE(bogdan.dumitru @ 7 Jul 2005, 09:40)
Vad ca ai scos senzorul de turatie, ai vazut ca-ti ia 10 minute, asa ca n-o sa te superi daca-l mai scoti odata :-)
Dupa cum ai vazut, dumnealui are un tzumburus metalic in varf care este indreptat spre volanta (motor) si care se murdareste atat de tare, incat la mine pana nu l-am curatat nici nu mi-am dat seama ca e de metal. era asa o combinatie uleios-pamantoasa ...
ia o carpa si freaca tzumburusu ala pana straluceste de la soare sa te poti uita ....

daca faci asta va merge masinuta :-)

bafta !
*



Fara suparare, dar eu cred ca pana nu rezolva problema cu UCE decodor nu are rost sa - si bata capul cu altceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.