Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Placute frina Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
zodrac
La indemul unor coforumisti am hotarit sa imi schimb singur placutele de frina.
Si daca tot am uitat aparul foto acasa am facut instantaneele cu telefonul biggrin.gif .

Mai intai ce am cumparat:

[attachmentid=47475][attachmentid=47476][attachmentid=47477]

Ustensile folosite:

Cheie fixa de 17 si cheie tubulara de 13

Se trage frina de mina, se slabes prezoanele, se ridica masina pe cric.
Se desurubeaza complet prezoanele si se scoate roata.

Se admira peisajul:

[attachmentid=47478]

Se identifica cele 2 suruburi de trebuiesc desurubate:

[attachmentid=47479][attachmentid=47480]

Se desurubeaza complet cel de sus cu cheia tubulare de 13 tinind contra cu cea fixa de 17

[attachmentid=47482]

In acest momebt ar trebuie ca intreg asamblu sa basculeze, si sa aveti acces la placute

[attachmentid=47483]

Placutele se scot foarte usor din locas prin tragere.

Eu momentan m-am oprit aici deoarece am constatat ca mai aveam 9.3 mm ferodo pe placute, iar cele noi au 11,3 mm. si am hotarit sa nu le schimb acuma.

Inainte de a fixa noile placute trebuie inpins pistonul pentru aputea cuprinde noua grosime a discului + placute.
Acesta se realizeaza utilizand una din placutele vechi, asezata pe capul pistonului, si una sau doua chei fixe cu care sa face parghie apasand placuta.

Se aseaza noile placute in pozitie.

Se basculeaza la loc ansamblu cu piston si se fixeaza cu surub.

Se verifica daca suruburile sunt strinse bine.

Se moneaza roata si se repeta procedura si pentru cealalta roata.

Am sa revin cu poze cand voi finaliza si eu operatia.
vijelie
Asta e numai preludiul...
adiya
Nu scoti nimic in plus. Te folosesti de o placuta uzata pe care o asezi pe pistonul etrierului si cu 2 chei fixe, surubelnite etc. faci doua parghii cu care il bagi inapoi la loc. Merge foarte usor.
Atentie la prima frana dupa schimbare!
vasile82
Bravo pentru topic. Foarte util
cristi_xp
A se preciza ca dupa ce ai impins pistonasul acela inapoi,inainte sa pleci la drum trebuie sa calci de cateva ori frana...altfel ,surpriza...2-3 pedale nu ai frana tongue.gif
pastrama
Aruncati un ochi si pe aici.
voinicel
@ zodrac

Alea sunt discurile originale ale masinii sau le-ai schimbat ca eu am Abition 1.6 MPI si am discuri normale nu ventilate.
Tibi_
Exista vreo modalitate si mai scurta prin care pot fi verificate vizual placutele?
zodrac
QUOTE(voinicel @ 9 Mar 2007, 12:28)
  Alea sunt discurile originale ale masinii sau le-ai schimbat ca eu am Abition 1.6 MPI si am discuri normale nu ventilate.
*




Da sunt discurile originale.
PS dCi-urile au ventilate, nu stiu daca toate versiunile de echipare, precum si 16v-ul.

@Tibi - daca ai avea ceva experienta poate ai reusi ochiometric dar roata tot cred ca trebuie sa o dai jos.
wanderer
Azi am facut si eu operatiunea, multumesc pentru tutorial.

Dar, desi m-am inarmat cu o cheie tubulara de 13...pana la urma am folosit 2 chei fixe, de 13 si 17...mi s-a parut ca ar fi fost mai incomod sa folosesc cheia tubulara. smile.gif

Placutele sunt ferodo premier la 150 de ron, din Vitan. S-au mirat aia, cica la Logan nu prea au cerere de ferodo premier. smile.gif

Spor mare si drumuri sigure.
draculafly
la cele cu abs implica ceva in plus ???
loganul are sigurante la placute la fel ca solenza ??
starsteel
Extrem de fericita ideea de scolarizare in domeniul schimbarii unor consumabile cum sunt placutele de frana.....daca tot am primit un deget incerc sa apuc toata mana, codul fdb 845 e compatibil doar pt. Logan sau e universal mergand si pe un Chevrolet Aveo. Un alt lucru ce ar mai fi necesar de precizat, in ce consta senzorul care actioneaza prin aprinderea martorului de bord la uzarea placutei...... stiu ca acesta mai semnalizeaza, actionarea franei de mana sau un nivel redus a lichidului de frana. Si inca o intrebare, daca grosimea initiala e 11,3 mm care e grosimea limita?
YRX
La Aveo trebuie sa cauti codul corespunzator de placute. Ferodo fabrica desigur si pentru Chevrolet. Te duci la un magazin si-ti dau aia codurile.
Senzorul de uzura este un contact. Cand placuta s-a tocit la grosimea minima (aici difere functie de model) acesta freaca pe disc si iti aprinde becul cu semnul exclamarii pebord (ala care se aprinde cand este frana de mana trasa).
Grosimea minima acceptata pentru o placuta de frana in cazul Logan-ului este de 6 mm cu suport cu tot (adica vreo 3 mm de material). La Aveo s-ar putea sa difere.
starsteel
Merci pt. precizari!
GIC
QUOTE(Tibi_ @ 10 Mar 2007, 08:25)
Exista vreo modalitate si mai scurta prin care pot fi verificate vizual placutele?
*


Da. Te uiti la placute (grosimea lor) prin fereasta din etrier.
YRX
Se poate vedea si pe margine grosimea lor.
augustino
De foarte mare ajutor....multumim !.
DHL
De mare ajutor. Azi le-am schimbat si eu.


brigada_diverse
1. nu e nevoie sa scoti etrierul de-antregul din portetrier, e de ajuns sa il basculezi
2. inainte sa scoti surubul de 13 de sus sau de jos dupa plac, bagati o surubelnita cu cap drept, mare, sa suporte forta si impingeti pistonasul. e mai usor asa decat cand e basculat etrierul
Mariancma
As dori sa stiu daca si la loganul 1,4 cu ABS Logan 1 Ph2 este tot la fel operatiunea de schimbare a placutelor de frana ca la cele fara ABS.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.