Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatare "motoras pas cu pas" reglare ralanti.
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3
AlexV
Incepeti prin a ridica capota la masina, tragand de clapeta... da stiu ca stiti... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

1. se desfac cele patru suruburi de la filtrul de aer. sunt niste suruburi stea de 10 care se desfac si cu cheie tubulara sau normala de 10.

surubul din spate dreapta (langa vasul de expansiune) este un pic mai greu de desfacut datorita pozitiei greoaie, dar nu imposibil. fiti inventivi.

2. dupa ce ati scos suruburile trebuie sa ridicati cutia filtrului cu totul. nu tare ca trebuie sa iasa de pe clapeta si mai are atasat un furtun care se scoare prin tragere usoara in lateral. acesta se afla sub cutie. cu motorul de preferabil rece se introduce o mana sub cutie si se scoate furtunul. puteti sa ridicati de cutie pana vedeti ce faceti cu mana pe acolo. nu este nici o problema, doar sa va grabiti. nu uitati inainte de a scoate acest furtun miscati cutia pana iese de pe clapeta care se afla la capatul cutiei.

3. motorasul se afla in chestia aia de plastic din spate unde se leaga si cablul de acceleratie. nu este prinsa decat in fire si in cablu. se scot firele care au niste clipsuri(un fir in fata si unul in spate), apoi se scoate tija aia care actioneaza clapeta prin impingere cu o surubelnita. sa o scoateti si ditr-o parte si din alta ca sa nu cada sub masina.

4. dupa ce ati scos firele si tija puteti sa ridicati de toata chestia aia de plastic in sus ca iese fara probleme.

motorasul este cel care NU se afla in continuarea clapetei.adica undeva mai jos.

se desurubeaza cu o stea de 2 sau 3 (cred ca 3, nu le am notate cat sunt) cele doua suruburi. apoi se scoate prin tragere. aveti grija sa nu va cada garnitura. cu multa grija si inventivitate spalati tot. eu le-am spalat cu domestos fara sa ud partile electrice, dar cu greu. cel mai bine e sa le stergeti cu o carpa. bagati-o prin toate gaurile alea. sunt doua canale care trebuie curatate. unul pleaca de sus de unde se prinde filtrul de aer si celalalt duce de la motoras in jos la galerii.

aceasta operatie dupa cum am spus presupune indemanare putina. nu folositi substante care ataca plasticul. nu recomand diluantul. deci nu se vede el ataca multe lucruri.

5. dupa ce l-ati curatat bine de tot il puneti la loc, executand operatiile invers decat cum l-ati desfacut.

6. fixati si furtunul acela inainte de a strange suruburile.



nu folositi forta ca toate trebuie sa iasa usor (suruburile nu ies usor). daca nu ies usor mai cititi inca o data ca poate nu faceti bine.



scuze ca am scris asa mult. stiu ca majoritatea stiti cum se desface o chestie sau alta, dar poate citeste si cineva care nu stie si nu vreau sa ramana cu masina pe butuci ca nu am zis tot. nu am reusit sa fac poze cu webcamul. cand voi avea camera voi pune si poze.



inca o data. stergeti bine de tot pe acolo si puteti sa bagati carpa si un pic prin galeria de admisie ca nu strica.cat vedeti cu ochi nu mai mult.
Stefan_B
Aveai probleme cu reglajul relantiului?

Pentru ca la mine nu era nici o depunere pe canale...
AlexV
aveam niste probleme si am decis sa il curat. era super murdar. parca era funingine pe el. dar problema nu s-a rezolvat dupa curatare.
Stefan_B
Ce probleme ai avut?

Shi, cum le-ai rezolvat?

E interesant de stiut.
Xplod
Mie imi vibreaza la relanti volanul dar acul turametrului nu se misca de pe 900 rot/min . care este cauza de vibreaza ?
Sergiu
Incercati ceva pentru mine? Dupa un drum, ridicati capota si puneti mana pe motorasul ala. Cum e? Cald, fierbinte, rece?



La mine, am crezut ca e nuclear, nu electric... icon_evil.gif
Stefan_B
QUOTE
Incercati ceva pentru mine? Dupa un drum, ridicati capota si puneti mana pe motorasul ala. Cum e? Cald, fierbinte, rece?



La mine, am crezut ca e nuclear, nu electric...  :evil:


E f. greu de ajuns la el fara sa scoti filtrul.

Oricum, la mine e OK. Nu ar trebui sa fie fierbinte. Dar e normal sa fie la temperatura de sub capota - adica cca 45-50C.





Parerea mea smile.gif
Sergiu
Sau nu ala e motorasul? Pe partea dinspre cabina? Se poate ajunge daca iti bagi mana pe sub cutia filtrului de aer. Se si vede din lateral, mai ales dinspre partea dreapta a masinii (d.p.d.v. al soferului), e ca o "chestie" atasata de corpul clapeta de care e legat un cablu electric. Sper ca ala e, sa nu ma fi inselat eu.



Anyway, e clar ca la mine ceva nu e ok... Frige tare!



------------------------------

Pentru cei la care nu se tureaza motorul la pornire - se pare ca la mine si-a revenit, se tureaza frumos de tot dimineata. Dupa schimbul de ulei. Cred ca ala vechi era ca vaselina dimineata (era un ulei Aral "nashpa"). Asa ca de curatarea motorului nu da rezultate (nu cred ca ar fi el de vina), ganditi-va ce ulei ati folosit la ultimul schimb si daca are legatura aparitia simptomelor cu schimbul de ulei.
Stefan_B
QUOTE
Sau nu ala e motorasul? Pe partea dinspre cabina?  
Anyway, e clar ca la mine ceva nu e ok... Frige tare!


Ala e... In partea dinspre cabina. Eu am mers vreo 10' cu ea inainte de test (atat dureaza drumul pana la servici).

Oricum, legat de teoria MPP pot spune ca:

daca se face mentinere a pozitiei se pastreaza o faza alimentata tot timpul. Daca se face micropasire (se dubleaza rezolutia) atunci se mentin chiar shi 2 faze alimentate in permanenta. Asta poate incalzi bine ansamblul. In facultate, MPP cu 4 faze aveau temp de functionare de vreo 80C. Se poate ca la tine sa fie asta cazul. Oricum, vezi daca nu a ramas clapeta blocata shi daca nu inseamna ca asa e el. Daca ar fi vreo problema, s-ar fi ars pana acum smile.gif
Sebi_Marius
Site-ul asta este de-a dreptul extraordinar. Aproape ca gasesti tot ce vrei. Am si eu o intrebare la tine, daca nu te superi. Am o Nova GTi si am o problema cu ea:dupa ce se incalzeste motorul, acesta incepe sa nu mai stea la relanti, adica fluctueaza turatia in plus sau minus si ma deranjeaza(motorul nu moare dar nu merge frumos). Printre multe defectiuni auzite in stanga si in dreapta, un om, care are si el o Nova GTi si care are si stand de Nove, SuperNove si Solenze in Vitan, mi-a spus ca ar putea sa fie motorasul care regleaza relantiul. Bineinteles, solutia era sa cumpar acest motoras, chiar de la el, dar costa vreo 3 milioane si parca nu as vrea sa dau banii astia. Bine, poate ca nu stie de treaba cu curatatul dar poate are si alte interese. Intrebarea mea este urmatoarea: sa fac si eu ce ai descris in articolul tau si poate o sa scap de problema? Multumesc si astept un raspuns pe mail(spopescu@telemobil.ro) sau pe pagina forumului. Multumesc inca o data!
mariancd
? parca ti-am raspun pe alt topic ...
Sebi_Marius
Nu vad unde mi-ai raspuns dar este in regula. Oricum o sa incerc chestia asta, poate scap de o problema enervanta.
AlexV
inainte de a da 3 milioane incearca sa il cureti, dar sunt putin sceptic. de ce dupa ce se incalzeste face probleme??? vezi sa nu fie de la vreun senzor. poate chiar senzorul de turatie.

motorasul nu prea are cum sa faca probleme numai dupa ce se incalzeste.



bafta multa.
Sebi_Marius
Multumesc pentru raspuns. Este foarte posibil sa ai dreptate si chiar si eu m-am gandit la chestia asta. Te referi la senzorul care citeste temperatura apei, se afla montat pe chiulasa si din care pornesc fire catre calculator? Pe de alta parte, atat timp cat motorul este rece intra in functiune socul automat si turatia acestuia este mentinuta mai sus de 900 rot/min si poate ca din aceasta cauza nici nu ai cum sa sesizezi ca masina nu iti sta la relanti. Cred ca ar trebui sa incerc mai intai cu senzorul. in sezonul rece se intampla o chestie tare ciudata: dau drumul la motor, turatie se duce automat la 1500-1600 rot/min si dupa oarece vreme, fara sa se fi incalzit motorul suficient(ca doar ma uitam la temp. apei), motorul se subtureaza brusc(aproape de 600 rot/min!!!;cel putin asa citesc pe turometru). Ei, daca trag capota si apoi o las sa cada ca si cum as inchide-o, brusc isi revine si motorul meu si apoi se detureaza normal pe masura ce incepe sa se incalzeasca. Ce parere aveti de treaba asta?
MariusWsW
Ce se intampla daca din greseala il dereglez?Se mai poate regla sau adio?

Fara sa imi dau seama,am desfacut capul de metal si nu l-am mai putut pune pe aceeasi pozitie.Cum pot sa il reglez cum a fost?
bogdan_o
In cel mai nefericit caz motorul iti da rateuri. NU stiu daca se mai poate regla, desi nu vad unde ar fi problema. Cu reglatul cum a fost il poti pune in pozitia originala, cu capul de metal in aceeasi pozitie. Daca r fi ceva anormal ar trebui sa se vada pe testerul CLIP. Asa ca nu strica un astfel de test. Ori il faci in vre-un service, ori vii la intalnire joi si poate vine Nicu cu testerul.
MariusWsW
L-am dereglat in felul urmator:

- am curatat de unul singur injectoarele,si am desfacut motorasul.Pana aici ok.

Insa,am vazut ca (,)capul de metal al motorasului se rasuceste si am crezut ca s-a intamplat ceva cu el.Ei bine,are un ax de plastic cu spire care se insurubeaza sau se desurubeaza,si evident,l-am dereglat.Pe tester apare la un moment dat "1 Def." care se traduce "o defectiune".Testul l-am facut pe naspa si ala mi-a zis ca e inregistrata umblarea mea la injectoare si calc.stocheaza toate datele.Mie nu prea imi vine a crede si ma tem ca n-a vrut sa-mi spuna.Dupa ce a oprit motorul a inceput sa actioneze motorasul-zice el-prin tester.Oare se poate asa ceva daca nu functioneaza motorul?Si cica se misca normal.Nu prea are vana pina la 2500 si mi se pare mie ca de la motoras i se trage.

Acel "1 Def." nu stiu de la ce e si sunt foarte curios si am ramas in pana de bani rau.Nu stiu de la ce pote sa fie.Tot inclin sa cred ca jegul ala de motoras face figuri si nu mai inchide si deschide cum trebuie.Intr-a 2-a la relanti daca bag piciorul in ea,nu prea are putere si apoi parca incepe sa-si dea drumu,de la 2500 incolo.



Aveti cum sa ma ajutati in cazul acesta?

De la ce sa scrie oare acel "1 Def."?
GeorgeB
felicitari ooooo minitehnicus ce esti tu . sunt curios , cum ai curatat matale injectoarele ?



este normal sa traga dupa 2500 .
bogdan_o
Daca nu ma insel, parca performanta a fost stabilita cu ajutorul unei seringi.



Daca nu iti da rateuri sau daca nu moare/balbaie motorul la relanti sau cand accelerezi atunci motorasul ala nu are nici o vina. Insa se prea poate ca operatiunea de curatare sa nu fi fost in totalitate reusita. daca le-ai curatat cu seringa si cu benzina nu aveai cum sa le cureti foarte bine. In plus, exista si riscul decalibrarii. Se mai poate sa traga aer fals pe la o-ring-uri si de-aia sa ti se para ca masina nu trage.
tuneam
Salut. Am si eu o problema cu relanti-ul. De cand a venit frigul, relantiul la motor sta undeva pe la 1800-2000 sau 1500. Daca in schimb ma joc cu acceleratia, ii dau sprit-uri (nu de vin), atunci revine la normal 800-900. Asta se intampla pana cand motorul ajunge la temp normala (acul de temp la jumate).
Suspectez ca ar fi motorasul pas cu pas. Nu am umblat niciodata la el. Intrebare? E de la el? Daca da, exista riscul sa dereglez ceva pe acolo daca-l scot si-l curat? Sau recomandarea ar fi sa ma duc la un service, dar aia s-ar putea sa ma fenteze si sa ma puna sa schimb motorasul si corpul calpeta care trece de 400 RON.
iulianv
Buna,

Am fost la revizia ITP si a gasit relantiul pe la 950, se pare ca e mare la o dacie cu injectie. Tot de la motorasul pas cu pas se trage? Posibil sa fie murdar?
Multumesc.
costyslabu
am avut si eu probleme cu motorasul pas cu pas si am renuntal la el,de atunci nu mai am probleme cu el.a trecut 1 an si totul este ok.puteti ancerca si voi.cand este matorul cald si turatia este de 900 rmp trageti mufa din motoras si nu o sa mai aveti probleme
marius80_eugen
Cum sa il deconectezi mai ? Adica Renault-ul a pus piese in plus nu ? Si noi , romanii , ca suntem mai destepti simplificam motorul , il facem sa consume jumatate din normal , iar costul de fabricatie sa scada la jumatate . Mai , motorasul ala "pas cu pas" are si el un rol bine stabilit si prin faptul ca il deconectezi , renunti de buna voie la o functia indeplinita de el . Eu nu cred ca relantiul trebuie sa fie 900 rpm fix , pentru ca mi se pare cam mare . Iar motorasul ala cred ca acorda relantiul motorului in functie de necasitati , adica , daca ai A/C-ul pornit , sau folosesti servodirectia sau aeroterma ( la putere mare ) sau faruri + proiectoare , relantiul tinde sa scada , iar acest motoras , ii da mai multa putere motorului , atat cat are nevoie in functie de necesitati . Eu sunt curios cum se comporta motorul tau si cat de stabil ai relantiul in timp ce utilizezi unele din functiile care necesita o putere mai mare din partea motorului . Oricum , bafta !
Daedalus
Na ca am facut si eu o belea inainte sa ma apuc sa citesc aici.. desi mi s-a spus de cineva sa citesc mai intai ce e scris aici inainte sa umblu blink.gif Le-am desfacut toate.. am curatat corpu clapeta cu toate canalele lui, am scos motorasu pas cu pas.. dar na curiozitatea mea de maimuta m-a impins in pacat sa imping si sa trag de cuiu ala de la motorasu pas cu pas, impresionat fiind de miscarea lui de du-te vino. Deocamdata nu le-am pus la loc... dar ar putea fi nasol sa inteleg, nu ? Nu stie nimeni lungimea de cui care trebuie sa ramana afara ? E destul de urgenta treaba, imi cer scuze, dar mi-ar fi de folos ceva help

Later edit: deci am testat mai multe pozitii ale conului respectiv de la motoras si am gasit una relativ potrivita zic eu. Problema este ca nu stiu daca e ok sa il las asa, plus de asta pe la inceputul testelor mi s-a aprins martoru cu motoru.. si nu se mai stinge dupa ce pun contactu
Ce e de facut? Ma gandeam daca ma duc in magazin sa cer un motoras d-asta pas cu pas sa ma uit la el sa-i masor "potenta" tongue.gif si sa-l reglez si pe al meu la fel, o fi rau ? Dar cu martoru ce fac ?
Daedalus
Problema s-a rezolvat de la sine. Dupa 2 zile pur si simplu s-a stins martoru cu motoru, masina merge ok.. pfiu am scapat biggrin.gif
Danny_bb
Cred ca se autocalibreaza cumva pentru ca :
i-am bagat mufa cand el nu era bagat in corpul-clapeta si i-am pus contactul.
Initial nu se misca... pana la urma s-a deblocat si s-a desfacut destul de mult.
L-am insurubat ochimetric si am observat ca nu se mai blocheaza. L-am montat la loc. Am pus si am luat contactul de cateva ori (am citit pe undeva asta) si vad ca acum merge.
Am mai redus si turatia de ralanti ca era cam mare (reglata la service cand motorasul nu vroia sa-si faca treaba).
Acum sa vedem cum se comporta in trafic, dar la un prim drive-test totul pare bine. (nu se mai tureaza aiurea si nu mai se opreste)
klaus
Sigur se autocalibreaza.
Danny_bb
Cred ca intr-un post al tau am citit ca trebuie sa-i pui si sa-i iei contactul de cateva ori
david79
salut. dupa ce am facut o revizie mai mare la conserva, am zis sa rezolv si cu pornitul la rece. nu se mai tura asa frumos dimineata ca altadata.
am luat tot corpul clapetei din targ - 200 roni - era teapa, nici nu imi tinea relantiul , se oprea. m-am dus furios in targ si mi-am luat banii inapoi. deci atentie mare ...
am cumparat doar motorasul 50 - ron, pare nou, bine finisat, nu cred ca e facatura ca cel montat pe corpul clapetei pe care l-am returnat. ieri am schimbat mpp-ul, am curata corpul clapetei. la prima cheie s-a dus in 4000 rpm si cobora in 2000 , si tot asa. am scos mpp-ul din corp i-am pus mufa am pus contactul de 2-3 ori, s-a miscat el in leagea lui, in fine, a pornit ok.
dimineata am fost foarte multumit dupa ce am pornit-o. se tureaza frumos in 1300 rpm cand e rece, ca atunci cand era new smile.gif . merge foarte bine motorul.
in seara asta ridic capota ( am schimbat ieri termostatul si lichidul de racire si sa vad daca sunt scurgeri ) si aud in timp ce motorul mergea un chitait, cu intreruperi, in dreptul corpului clapeta. chitaie destul de tare , desi motorul merge ok. mpp nu e fierbinte ci doar caldut. ma gandesc sa nu fie de la vre-un injector, dar pana ieri nu se auzea. e posibil ca motorasul pas cu pas sa se auda asa? nu stiu ce sa cred,
a patit cineva asa ceva ?
mentionez ca bateria masinii isi traieste ultimile zile, desi nu cred ca ar fi vre-o legatura
mubongo
Si la mine se aude chitaitul ala in dreptul injectoarelor ( sau a clapetei... nu-mi dau seama ). Am intrebat pe un nea-mocanicu de la AMG Pantelimon, si a zis ca 'asa face ele'...dar nu sunt convins...
david79
da, nu prea cred ca se aude de la injetoare, sunt relativ noi, au 20000 km, si inainta sa umblu la corpul clapetei nu se auzea nimic
90% sunt convins ca de la corpul clapetei, si anume de la MPP se aude.
zgomotul e similar ca cel pe care il face o musca ininte de a crapa.
david79
chiar nu stie nimeni daca e grav ca bazaie motorasul asta ? sad.gif
dark_angel
Am si eu o problema de cand a inceput sa fie frig afara... dimineata cand pornesc motorul, porneste la prima cheie dar nu stala relanti si moare dupa ce se incalzeste motorul .. asta in maxim 5 minute nu mai face nisi o figura iar relantiul sta la 900 de specificat este si faptul ca uleiul a fost schimbat acum 500 km, antigel nou.

Am schimbat garnitura de chiulasa prin octombrie.. dar pana cand a venit frigu na facut figuri sad.gif
Aveti dee cat costa curatarea motorasului in service :-?
tuneam
Salut
Din cate am inteles, murdarirea motorasului pas cu pas e ceva "uzual" la Logan. Deci curatarea lui ([bi]anuala)ar putea fi vazuta ca o operatiune de mentenanta preventiva?
Daca da, as vrea sa fac asta si al Locanul meu Prestige(1.6, 16V). Motorasul pare mult mai accesibil decat la 8V, dar nu m-am prins cum curat si corpul clapeta, care e acela si cum il desfac.
i96nds
tuneam, la SLZ nu am umblat niciodata la acel motor in 5 ani si nu am avut nici o problema.... Eu zic sa lasi in pace lucrurile care merg bine.
tataiedaciotul
Am aceasi parere. tongue.gif
ovidiu87
M a pus nu stiu cine si pe mine sa umblu azi la motorasul pas cu pas si l am desfacut si am tras de el in afara si am impins inauntru,nu stiam cum functioneaza(acuma am aflat). problema e ca acuma oscileaza turatia cu 400 de ture in continuu...ce ii pot face sa reglez acel motoras cum a fost el?am pus contactu de vreo 4 5 ori si l am luat dar tot asa face ...
cristi87
o sa isi revvina singur dupa 10 km,aproximativ...
gabyu
si la mine cand pornesc motoru si ridica capota se aude acel zumzet de musca...cu oarecare intreruperi relativ la aceasi lungime de timp....nam curatat niciodata mpp nici nu mam uitat la el nici nush undei exact:)) cu toate ca am citit ca tre sa dau jos capacu de la filtru de aer ca sa ajung la el....faza e ca nea mecanicu mia zis ca e nush ce sezor de temperatura sau de la filtru de aer nu mai stiu exact...voi ce credeti car putea fi?....tin sa mentionez ca am probleme cu pornirea de foarte multe ori dimineatza imi porneste la a 2-3 cheie.....bujiile is noi bateria e ok consumabilele is schimbate acu 2000 de km deci ce credeti?.....si nici ala de turatie nu lam curatat.....as vrea daca se poate sami dati niste indicatii mai exacte undes ambele mpp si senzoru de turatii (eventual si niste poze daca se poate :"> )...si ce trebe pentru ca sa le desfac(chei,patent chestii din astea:)) ) ms anticipat
ronin33dan
Cine imi poate spune si mie ce fel de circuit trebuie realizat ptr a curata injectoarele???
Multumesc si scuze de "OFF TOPIC"
Alcatraz84
Te referi la un circuit electric, care sa iti simuleze alimentarea cu tensiune a injectoarelor? Daca da uite cum arata semnalul pe injectoare:
[attachmentid=1627539525]
Acel cioc nu trebuie simulat neaparat; poti sa folosesti un generator de semnal, ii setezi amplitudinea la 12-14 V, iar frecventa o calculezi si tu conform perioadei din poza!!

Adica poti sa generezi un semnal care sa arate asa:
[attachmentid=1627539526]
liviu2004
Interesant. Si cum tine ECU peste 30V la injectoare cand nu merge motorul, sa le tina inchise?
ronin33dan
Alcatraz84 @ Multam mult !! Am inteles acum e un bistabil.OK! Mai ajuta-ma acum cu ceva te rog !
Spune-mi cum se numeste spray-ul cu care trebuiesc injectoarele curatate! Eu am o DSN!


Multam inca odata!
ciapsacrinelsilviu
QUOTE(gabyu @ 13 May 2009, 10:41)
si la mine cand pornesc motoru si ridica capota se aude acel zumzet de musca...cu oarecare intreruperi relativ la aceasi lungime de timp....nam curatat niciodata mpp nici nu mam uitat la el nici nush undei exact:)) cu toate ca am citit ca tre sa dau jos capacu de la filtru de aer ca sa ajung la el....faza e ca nea mecanicu mia zis ca e nush ce sezor de temperatura sau de la filtru de aer nu mai stiu exact...voi ce credeti car putea fi?....tin sa mentionez ca am probleme cu pornirea de foarte multe ori dimineatza imi porneste la a 2-3 cheie.....bujiile is noi bateria e ok consumabilele is schimbate acu 2000 de km deci ce credeti?.....si nici ala de turatie nu lam curatat.....as vrea daca se poate sami dati niste indicatii mai exacte undes ambele mpp si senzoru de turatii (eventual si niste poze daca se poate :"> )...si ce trebe pentru ca sa le desfac(chei,patent chestii din astea:)) ) ms anticipat
*


poate se refera la senzorul de turatie dar nu are nici o legatura cu zumzaitul, deoarece strange doar niste pilituri de pe discul de ambreiaj si de aia porneste cam la a 2-a a 3-a cheie
gabyu
cu pornitu sa rezolvat era de la senzoru de turatii
alex_20
am si eu o problema si cred ca ma integrez foarte bine aici...asa cum zicea un coleg de pe forum imi balbaie relantiul dupa ce motorul se incalzeste...dupa asa zisul balbait incepe sa moara motorul...de la ce poate fi..?mpp?senzor de turatie?bujii?filtru de aer?
injectoare?eu am masina de 30.000 d km si nam umblat la partea asta.mc anticipat
sandy461229
QUOTE(liviu2004 @ 20 Jul 2009, 20:39)
Interesant. Si cum tine ECU peste 30V la injectoare cand nu merge motorul, sa le tina inchise?
*



Varful acela de 30V e de fapt o supratensiune de comutatie generata de taierea curentului pe inductanta bobinei injectorului. E doar un regim tranzitoriu, nedorit de altfel. Injectoarele sunt inchise la tensiune 0..
ursu_florin2002
frate , tu intelegi ce ai scris acolo sau iti bati joc de bietii oameni ? " o supratensiune de comutatie generata de taierea curentului pe inductanta bobinei injectorului. E doar un regim tranzitoriu, nedorit de altfel. Injectoarele sunt inchise la tensiune 0.."
zhadooo
am si eu o mica problema . am un logan benzina , si am vrut sa vad daca pot sa plec cu a 5-a de pe loc (am reusit) doar ca acum turatia la ralanti cam fluctueaza. intre 600 si 900 tot timpu chiar si cand e motorul cald. de murit nu mi-a murit pana acu da nici nu a fost frig tare de cand am facut eu inteligenta materiei, dar vibreaza motorul si se simte in toata masina , mai ales in schimbator . am intrebat pe cineva si mi-a spus tot de motorasu mamii lui. o fi de la el ? sa incerc sa il curat sau e dus direct (ma astept la asta) si tre sa il schimb ? cam cat poa` sa coste unul nou ?
gabyu
original nush daca gasesti da zicea lumea pe formu cai in jur de 30 ron in targ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.