Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatare "motoras pas cu pas" reglare ralanti.
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3
adryan68
Salut,am si eu o problema cu supernova mea,si anume:cand o pornesc dimineata prima data motorul se opreste instantaneu si nu am alta solutie decat sa-l tin din acceleratie pana se incalzeste putin(cam 5-10 minute),dupa care nu mai sunt probleme.Am curatat motorasul pas cu pas si am schimbat senzorul de turatie iar problema persista.Inclin sa cred ca este defect acel motoras pas cu pas sau poate sonda care trimite calculatorului temperatura.Oricum astept daca se poate o sugestie.Multumesc
gabyu
cauta pe cineva un prieten cv care are aceeasi masina si ia putin mpp de la el si senzoru de turatii si incearcale pe rand... si daca e vreo schimbare aflii cei dus daca nu e de la altceva... nu stiu daca are vreo importanta mare da verifica si bujiile si fisele lor:)
bogdanelkva
[attachmentid=1627591690] [attachmentid=1627591691] [attachmentid=1627591692] [attachmentid=1627591693] Acum cateva zile,cu mercurul sub 0 grade,am indraznit si eu sa desfac corpul clapeta si mpp-ul pentru curatare,conform instructiunilor de aici..nu imi oscila relantiul,nu am turometru,dar la ureche...Le-am demontat frumusel,am consumat un spray intreg,de pistonasul ala de la mpp nu mam atins,doar l-am dat cu spray si l-am sters cu o carpa.Le-am montat la loc,am pus contactul de cateva ori,apoi am pornit motorul.A pornit fara nici o problema.Am facut vreo 100km zilele urmatoare,motorul se aude mai 'curat' parca.Nu e ceva de speriat curatatul asta,daca as fi platit,as curata 20 pe zi biggrin.gif .am si niste poze,nu stiu sa le bag,dar incerc sad.gif .
YRX
Frumoasa vreme ti-ai ales si tu de mecanica.... biggrin.gif
arogant
Am curatat mmp, dupa ce l-am demontat corpul clapeta am scos mmp si le-am cratat cat s-a putut de bine cu o carpa moale si cu WD40 din abundenta, si sters foarte bine prin toate orificiile, mai ales unde intra MMP. Ok, toate bune si frumoase, m-am dus la benzinarie (pentru ca era peste drum), si am luat unu litru benzina, am pus benzina intr-un borcan, am bagat MMP in borcan si am agitat cat s-a putut de tare aproximatim 10 -15 minute, am scos mmp, sters si lasat la uscat, sters FFFfoarte bine si corpul clapeta, dupa care am montat totul la loc schimband si garnitura de la corpul clapeta si galerie, mufa care intra in corpul clapeta si cea de la MMP date cu WD40. Asta se intampla in 12-01-2011. De cand am curatat si pana in prezent merge ffff bine si sper sa mearga tot asa.
Mentionez ca am mai desfacut corpul clapeta si mmp pe 28 dec 2010 dar nu l-am curatat cu atat insistenta si tot ramanea turat sau varia in turatii.

Acest atasament l-am gasit pe net si m-a ajutat foarte mult
Cer scuze autorului ca nu am cerut voie pentru postarea lui dar sper sa ajutte pe cat mai multi
boditza
este posibil sa mearga un mpp de la alte masini?? am vazut ca cel de chevrolet este identic la exterior cu cel de la logan.
klaus
da, insa la ala de chevrolet (daewoo) trebuiesc inversate 2 fire, ca nu sunt in mufa la fel.
Era cineva care facuse asta si ii mergea bine mersi.
cristimar
Care sunt firele alea?
sobolan
chiar ar fi interesant de stiut.....
madarfacar
imi cer scuze ca postez cu problema pe enshpe topicuri, dar nu gasesc rezolvarea....

pornesc motoru, intra socu, se stabilizeaza turatia ~ aprox 800 rpm...plec...si la scurt timp da in nas (cam in genu daciei pe carburator cand se inneca)....pedala de acceleratie fiind nemiscata, isi revine iar la normal...mai face o data sau de 2 ori si apoi nu mai face...la stop relantiul sta normal...sau cateodata incepe si tremura din toate incheieturile si da sa moara...

- daca pornesc masina si stau pe loc, fara sa plec, se comporta cum am zis mai sus...da sa moara...daca accelerez, se accelereaza normal, apoi cand revine la relanti...iar face...asta pana se incalzeste...cred...

am curatat corpul clapeta cu mpp... si nimic!

acum vin si spun urmatoarele: pe conul mpp-ului apar niste santuri...de parca ar fi frecat de ceva...e normal? am observat ca rotoru are in joc stanga dreapta...(miscand de el stg-dr fara sa invart...nush daca ati inteles) e normal?
gabyu
nush daca e normal jocu si santurile...dar incearca sa cureti si senzorul de turatii sa vezi daca face tot asa:)
mikey_gtx
QUOTE(madarfacar @ 17 May 2011, 19:35)
... si nimic!
*


pompa de benzina, sorb infundat, bujii, bobina, ar fi multe cauze.
madarfacar
bujiile si bobina sunt noi...

pompa de benzina, dimineata cand pun contactu huruie mai tare decat normal...indiferent de nivelu de benzina...
Ryco1
Motorul merge bine,trage, dar am probleme cu relantiul.Motorasul pas cu pas sa fie.... sad.gif se gasesc de origine si cat costa ?
george_scala_2004
scump...se gaseste si separat dar mai greu.

magazinele prefera sa vinda corpul clapeta cu mpp integrat la niste preturi wacko.gif

http://www.piesenet.ro/Corp-Clapeta-Logan-Benzina-1,4-1,6

http://www.bestautovest.ro/corp-clapeta-in...-supernova.html

http://www.pieseautodacia.ro/product.php?id_product=880

separat este mai ieftin:

http://bonmarc.ro/piese-solenza/motor/clap...cia-solenza-vdo - identic cu cel original

http://www.piesexxx/afisare-detalii-c...produs-114.html

http://bonmarc.ro/piese-solenza/motor/clap...-solenza-import

dar...de ce vrei sa il schimbi ? de ce nu il curati ?

http://www.vdo.com/generator/www/com/en/vd...?redirect=false

modelul original

ar mai fi magneti marelli dar nu prea am vazut ca s-ar gasi prin magazinele romanesti...

http://www.driven2automotive.com/idle-air-...700102539-.html
tribunul
Eu l-am curatat, e vorba de cel de la loganul din dotare, si pana acum nu mi-a mai facut nicio figura.
La prima figura pe care mi-o face o sa ma orientez catre unul nou.

Asta de pe masina e VDO si parca e asamblat in Mexic.
dj_sweat
O bucurie de genul asta am avut si eu saptamana trecuta, la cateva zile dupa ITP, cand porneam motorul urca acceleratia la 1200> rotatii apoi scadea la 500, de multe ori se oprea motorul cand franam in mers,
Am cautat pe forum si am gasit motorasul pas cu pas vdo, am desfacut corp clapeta si am vazut o imbacseala groasa depusa pe varf la motorasul acela, am masurat cu sublerul distanta initiala intre varf si restul motorului, am desurubat varful si am curatat tot, inclusiv clapeta, probabil am rupt o pasta alba care fixa axul varfului acela dar se pare ca merge ok si fara ea, are un arc care il impiedica sa se desurubeze de acolo, am conectat tot la loc si am urmat procedura din manual de resetare motor pas cu pas.
Acum sta la 700-800 fara sa mai coboare sub 600 rotatii,
shake
ce spray minune folositi ? , am citit ceva de "Carb Cleaner" am gasit la nor auto 37 Lei ?

mai exista si alte spray'uri ?
djasu82
spray contact , spray degresant spray carburator , wd 40 cel mai bun biggrin.gif
cosstti
Am si eu o problema: Pornesc motorul, plec, totul este ok, dar observ la un semafor ca relantiul fluctueaza 1000...1200...1000... 1200; opresc motorul dupa care il repornesc (semafor de 90 sec), relantiul se stabileste in in 800 si sta acolo cuminte.
Mi s-a intamplat de cateva ori acest fenomen, MPP-ul l-am scchimbat acum trei ani. Ce poate fi?
Maine voi curata mpp-ul. Poate fi de la altceva? Va rog sa ma ajutati, a mai avut cineva probleme similare?
Multumesc anticipat.
quick
trage aer fals pe undeva pe la corpul clapeta in special in partea de jos la inbinarea corp clapeta cu galeria de admisie.....
verifica ca carcasa filtrului de aer sa fie stransa pt ca ia tine corpul clapeta apasat pe galeria de admisie.... verifica garnitura de jos sau eventual schimbo daca gasesti.
totusi ii curios ca iti face doar cateodata.
daca tot desfaci mpp curata si tot corpul clapeta cu un sprey(wd40)
cosstti
Multumesc Quick! Ieri am curatat mpp-ul, corpul clapeta si furtunasul pentru recircularea vaporilor de ulei. Totul a revenit la normal surprinzator de repede.
Ieri am avut parte si de o experienta mai deosebita: de la 1200, relantiul s-a ridicat la 2000... 2400, fluctua intre aceste doua valori.
Am constatat ca dupa ce se incalzea motorul, dupa o repornire, relantiul se stabiliza la 800 de rot/min. Temperatura facea sa se fluidifice murdaria de la mpp, aceasta cred ca este explicatia ca fluctuatiile relanti-ului nu apareau totdeauna... daca masina statea in soare...totul este explicabil...nu? Daca gresesc, te rog sa-mi spui.
rtBK
eu am gasit corp clapeta original ( cica ) mgi coutier cu motoras pas cu pas vdo la 250 ron ( + 10 ron transportul ). Azi l-am luat.. maine dimineata il montez si revin cu impresii.


Curatarea la mine a avut un efect limitat, probabil ca nici nu l-am curatat cum trebuie, dar am zis sa nu mai chinui masina.

6 Oct 2011, 15:35:
l-am montat, din ce am observat erau identice... mai putin loturile ( normal tongue.gif ) si pe corpul clapeta in loc de data fabricatiei ( asta mi s-a parut ca este ) era un cod.

Momentan merge foarte ok... daca e sa pice va anunt. Oricum mare diferenta de pret fata de ce am vazut pe alte topicuri.
shutulica
Salut!
Am (avut) probleme asemanatoare si eu cu Dacia 1310 injectie:
-la relanti se tureaza (si la rece, si la cald):
-s-a intamplat sa se aprinda si martorul din bord, cel pt injectie.
Solutia:
- resetarea parametrilor motorasului pas cu pas
Cum? Am fost la un mecanic care a facut chestia asta cu niste cabluri legate la bateria masinii, iar celelalte capete le atingea de niste contacte de la acel motoras (nu am detalii despre cum a procedat exact). Apoi am pornit motorul, mi-a zis ca e normal sa fie aprins martorul pt injectie, l-am lasat la relanti vreo 5-10 minute, apoi am oprit motorul si repornit din nou. Mrtorul nu mai era aprins, relantiul foarte normal, nu stiu exact cate rotatii avea (n-am decat martori in bord, nu tu ceas pt temp, turatie, nimic).
De retinut este faptul ca dansul mi-a spus ca e o rezolvare de moment a problemei, ca, de fapt, trebuie schimbat motorasul!
Sunt curios cat costa.... sunt din Iasi.
Bafta tuturor!
ghitza
mai rau a facut fiindaca pus pe el direct 12v,trebuia vre-o 5v dar asta e daca tu nu ai stiut el a facut cum a vrut el,acuma asta e ai fost daca se mai repeta problema il dai jos si il desfaci il cureti bine si il montezi si poate scapi ,daca nu trebuie altu ,unu bosch nou vreo 300 si ceva de roni si unu sh vreo 120 tot bosch
Tz3p
Sal.Am o solenza din 2003 clima si cand o pornesc dimineata este turata pt ca are motorul rece.daca o las 10-15 min sa se incalzeasca si scade turatia la ralanti normal plec cu ea fara probleme.dar daca plec pana sa scada turatiile cand opresc la semafor motorul face ca si cand i-as da eu sprituri se accelereaza pana la 2000 ture si se deccelereaza pana la 1500 si face asa incontinuu pana se incalzeste calumea.sa fie de la motorasul pas cu pas sa il dau jos sa-l curat sau e posibil sa fie de la altceva?
vior3l90
Salutare tuturor,aceeasi problema o am si eu ca majoritatea celor care au postat aici si anume,cand pornesc masina dimineata la rece turatia este de 1000-1200,iar la cald sub 500 si oscileaza,sa fie de la mpp,se ofera cineva sa ma ajute sa.l curat din B,dak ma apuc eu de le sigur trebuie sa.mi cumpar altul si unul original nu.mi permit iat unul la 50 lei ii dau degeaba.ms
electrica2000
sall la mine la rece pornesc da sa o ia o tine putin 2-3 sec la 200 ture si odata urca la 1200 dar totusi o ia la prima cheie, asta la rece la cald nu ,nu face figuri an mers
1,4 ,2007 ,110.000

la cervice i sa spus ca corpul clapeta e de vina ,asta dupa ce am pus testerul pe ia ,nici un defect gasit. blink.gif
antrebarea e cat tine dupa curatare corp clapeta rolleyes.gif ,la motoras nu ma s baga sa l desfac ca mi e frica sa nu se deregleze ohmy.gif ,mai usor mi ar fi sa cumpar unul nou.
Cel nou e reglat ?? se pune direct an corp asa mi se pare mai simplu si mai de durata ca tot umblu acolo cool.gif wink.gif .Astept parerile voastre care ati mai schimbat desfacut. smile.gif smile.gif
shake
a gasit cineva vreo solutie sa etansam mpp'u corespunzator ?

cea de sus o am distrusa... insa pe acolo nu ar fi mare paguba... problema e la garnitura de jos care intra in galerie

i-am pus banda izolier... merge bine dupa ce o pun si e motorul cald ,toata noaptea probabil se mai strange si dimineata imi trage aer smile.gif
augustin87r
Motorasul pas cu pas are rol doar la relanti sau e folosit si cand motorul e accelerat? Regleaza aerul din galeria de admisie/influenteaza consumul in mers?
klaus
doar la relanti
george_scala_2004
QUOTE(shake @ 25 May 2012, 08:42)
a gasit cineva vreo solutie sa etansam mpp'u corespunzator ?

cea de sus o am distrusa... insa pe acolo nu ar fi mare paguba... problema e la garnitura de jos care intra in galerie

i-am pus banda izolier... merge bine dupa ce o pun si e motorul cald ,toata noaptea probabil se mai strange si dimineata imi trage aer smile.gif
*



http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3687066

codurile garniturilor...
Victoras2001
Daca doar la relanti intervine tuguiu' ala, mie de ce-mi trage mai bine dupa ce l-am curatat? blink.gif
C a t a l i n
Placebo, cum ar spune cineva.
klaus
QUOTE(Victoras2001 @ 17 Jan 2013, 17:13)
Daca doar la relanti intervine tuguiu' ala, mie de ce-mi trage mai bine dupa ce l-am curatat?  blink.gif
*


pai poate aveai si un aer fals (pozitionare defectuoasa a corpului clapetei), poate ti-era iesit vreun furtun pe clapeta. Posibilitati ar fi.
Victoras2001
Pai stai sa vezi ce-am patit. Nu i-am dat importanta, dar dupa cate spui, acum mi-a picat fisa.
Surubul din spatele filtrului, ala din dreapta (la care se ajunge mai greu) l-am gasit fixat cu mana. Nici macar strans cu mana. Ci doar insurubat lejer. Io scosesem goarna de la alarma ca sa-l pot desface, iar el era desfacut. huh.gif
Asa e cand sta masina 9 luni in service-uri. Si cand descoperi ca agentul din service care o avea in grija era posesorul nici mai mult nici mai putin decat al unui logan laureate 1,6 visiniu. Adica identic cu al meu. Ce m-a mai sunat un muncitor de acolo spunand ca vrea s-o cumpere el, asa lovita cum e. blush.gif

attosoft
Sal. Am avut si eu o problema, ca cei de aici.. Timp de vreo 2 - 3 saptamani, iarna asta, imi murea motorul, ba in intersectii, la semafoare, ba cand demaram.. si chiar si in timpul mersului. Am un Renault Megane 2001, cutie automata.

M-am dus la un service, in Galati, iar cei de acolo nu stiau ce sa-i faca, credeau ca-i filtrul de benzina sau pompa.

Am plecat, si m-am dus la reprezentanta Renault. Abia aici, mi s-a spus ca e motorasul de relanti, sau senzorul. L-au scos, l-au curatat.. si, cand l-am pus inapoi, am dat cheie.. Pornea si se oprea in 2 - 3 secunde. (Asta, in service, acolo).. Au mai incercat, tot asa.. se oprea.. Apoi au lasat-o un timp sa i se raceasca motorul si apoi au plecat cu ea pe stradam in teste..

Intr-un final, cand am luat azi masina, cei de acolo mi-au zis ca, daca se mai opreste, trebuie motoras nou.. (Acum costa 1000 RON)

(Pana acum nu s-a mai oprit).. Intrebare: De ce se oprea "non-stop", la remontarea motorasului????

Mersi.
godtrunks
am si eu un renaul megane coupe 1.6 16v din 1999 si am o problema cu motorul.cand e motorul cald relanti in ajunge in 4000rpm iar cand se incalzeste ajunge normal in 750.mai nou mi'a sarit si dopul de la capacul de la tacheti si mi'a sarit ulei pe tot motorul.problema asta a fost rezolvata lipind dopul si a etansat pe acolo(nu stiu exact ce).
am dus masina la sicarao a pus masina pe tester si nu i'a dat nici o eroare.
am schimbat senzorul M.A.P si motorasul pas cu pas si nimic.Daca am motorasul pas cu pas sau ca nu'l am nu e nici o diferenta.cu motorul pornit (cand a a pus'o pe tester) a scos motorasul pas cu pas si nu se observa nici o diferenta, masina turata sa'i sara pistoanele si nimic.doar erori urmate in deconectarea senzorilor.ce as putea sa'i fac?ei zic ca nu stiu ce sa'i faca ca nu am mai intalnit problema asta
aveti cateva idei ce as mai putea schimba sa ma scap de problema asta?

godtrunks
nimeni nu ma ajuta?
053.gif
godtrunks
mi'am dus masina la un mecanic,care am auzit ca a lucrat pe la renault in romania, apoi in frantaq, s'a intors in romania si si'a deschis service.
dansul mi'a zis ca sunt garniturile de la clapeta de acceleratie.
am facut comanda la renault de tot setul de garnituri de la admisie de la renault si am dus masina sa le schimbe.astept sa vad cum reactioneaza masina cand o iau din service si revin si postez iarasi
godtrunks
ga merge perfect acuma masina, asta era problema
george_scala_2004
aer fals...nu era nevoie de comanda pentru garniturile alea...altii au rezolvat cu alteceva...in fine, bine ca s-a terminat cu bine...

Maskatu
Cu ce au rezolvat altii problema, domnule mecanic? Daca avea garniturile tocite si nu mai etansau bine, ce vroiai sa le faca? Sa puna coji de banane uscate?

O problema similara am avut si eu dar se manifesta mai diferit. Pornea bine dar dupa 5-8 km se tura singura si se oprea motorul apoi nu mai pornea deloc. Era de la garniturile corpului clapeta. Cea originala a costat 30, cea de sus after market 10 lei.
vic24
vin si eu cu un sfat/constatare legata de motorasul pas cu pas si murdarirea lui. dupa ce am citit topicul, m-am gandit sa il curat si eu, preventiv, avand peste 100.000 km. surpriza a fost ca l-am gasit foarte, foarte curat, fara pic de praf. si cu ocazia asta am facut legatura cu o constatare facuta in ceea ce priveste filtrul de aer. cand am inceput sa il schimb singur, dupa garantie (circa 50.000 km) am vazut ca cel de origine montat de dacia service era montat gresit, adica buza filtrului nu era petrecuta peste gulerul capacului de la cutia filtrului, ci strambata, si ramanand un mic luft prin care aerul intra nefiltrat in motor. am cumparat filtru mann si am observat ca este mai larg putin decat filtrele de origine, si se poate aseza corect, in ciuda pozitiei de montaj defectuase. de atunci folosesc numai acest tip de filtru, si as putea banui ca la mine fata de alte cazuri, a ramas curat mpp-ul din motivul ca aerul a fost filtrat 100%. e o presupunere, dar daca aveti posibilitatea sa montati filtru mann sau alta marca, dar mai larg decat cel de renault, care intra foarte greu (si rar 100%) pe gulerul capacului, ati elimina cu siguranta o cale de depunere a prafului pe clapeta de acceleratie si mpp.
nu aruncati cu pietre, ca nu sunt specialist, doar v-am spus ce am constatat in speranta ca poate puse cap la cap se trage o concluzie corecta. multumesc.
flavyus
salut,am si eu o supernova si nu i mai dau de cap se tureaza singura in mers la schimbarea treptelor,garnitura de jos de la corpul clapeta este noua intra destul de greu corpul in admisie,am curatat mpp si l-am dereglat de tot am apasat pe capul metalic si am tras de el...curios biggrin.gif am cumparat unul nou vdo 150 ron l-am pus pe masina si era blocat a pornit in 4000 de ture l-am scos din corp cu mufa pusa am pus contactul si s-a deblocat,bun azi am fost sa o pun pe tester mi-a dat 6 erori sonda amonte,canistra de carbon,mpp,senzorul de presiune sau ceva de genu si inca vre-o 2 nu mai stiu,le-a sters dar a aparut din nou eroarea la mpp si senzor le-a sters si a doua oara apoi nu a mai aparut ma dus vineri sa mai verifice odata,acceptabila diagnoza 30 de lei,am plecat de la el dar tot turata merge masina,se duce singura pana la 2000 si ceva de ture asa facea si cu vechiul mpp,se poate sa nu fie bun nici mpp vdo?pompa de benzina la relanti baga 2,8 maxim.
Tavy84
Salut, incearca sa pui contactul si sa il iei de 10 ori fara sa pornesti masina. Teoretic trebuie sa se calibreze senzorul prin operatiunea asta. Verifica mai bine garniture, eventual schimb-o cu elasticul acela de plastic de la paharele Coca-Cola de preomotie cel cu Campionatul de fotbal, se potrivesc foarte bine, curate si senzorul de turatie de pe volanta. Bafta
flavyus
am curatat senzorul de turatie mai de mult nici o schimbare masina face probleme dupa ce se incalzeste cand este rece merge bine,am scos mufa de la senzorul de temperatura cu motorul pornit si porneste gmv-ul cand conectez mufa la loc motorul da sa moara apoi isi revine este normal sa faca asa?poate fi senzorul de temperatura?mpp l-am calibrat de n ori prin punerea contactului
flavyus
am pus corp clapeta cu totul de renault clio 1.4 prima data a mers extraordinar de bine,apoi am schimbat mpp al meu pe corpul de clio nu a mai mers de nici o lege relantiu statea intre 200 si 400,am schimbat si potentiometrul tot la fel nici o schimbare,le-am pus inapoi pe toate dar nici asa nu a mai mers corpul de pe clio la a mea,am pus corpul meu normal si a mers normal nu stiu ce sa mai cred ca este de vina,am scos mufa de la mpp cu masina la relanti si sta fix la 750 rotati pe minut,am facut cateva ture cu ea trage super bine,acuma sa vad dimineata cum porneste si cum sta relantiul daca totul merge normal asa o las,mi s-a luat cat timp mi-a mancat pana acuma si cati bani.
Maskatu
Eu nu inteleg de ce le-ai frecat atata intre ele. Daca ai vazut ca functioneaza bine cel de clio, trebuia sa il lasi pe acela. Probabil ai dereglat mppul de la atata scos si pus. Personal, cand am pus alt mpp, mi-a plecat in 6000 rpm si statea asa. A trebuit sa il calibrez intr-un mod barbar, descris de vanzator.

Anume, slabit plus de la baterie, pus contactul pe pozitia de dinaintea pornirii, stat cu corpul clapeta in mana si apoi pui plusul la baterie, il lasi 5-10 secunde, il iei si tot asa pana vezi ca mppul face o cursa completa. In mod normal el se calibreaza singur dar nu mereu.

In cazul tau sa nu fi dat peste cap vreo valoare sau setare din calculator. Poate ca ai vreo eroare activata.



flavyus
maine i pun testerul inca odata sa vad ce erori persista data trecuta a persistat mpp si senzorul de presiune dar pana la urma nu au mai aparul mpp este nou vdo,corpul de la clio doar am facut proba sa vad cum functioneaza nu il cumparasem
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.