Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pinioane tr 5 de dci pe mpi
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
PaulT
S-a mai discutat pe alte topicuri(legate de altceva,nu de modificari cutie de viteze) despre posibilitatea inlocuirii pinioanelor treptei a 5-a de la mpi(in special cel de 1.6l) cu cele de la dci.Avand in vedere faptul ca ultima treapta la Logan e mai scurta decat la berlina(cea cu rap 0.76 la a 5-a),nu ar strica o imbunatatire.Efectele ar fi:o deplasare mai silentioasa(turatie mai mica la aceeasi viteza de deplasare),si un consum mai redus la deplasari extraurbane.Bineinteles,cu conditia sa nu devina prea lunga treapta a 5-a.Intrebarea mea ar fi daca e cineva care a facut aceasta modificare,sau a mers cu un mpi cu pinioane de dci la tr a 5-a,pentru a afla direct de la sursa ce diferente de turatii sunt,ce diferente de consum,etc.Deci ..daca e cineva...are cuvantul.Multumesc. biggrin.gif
Dsign
in momentul in care ai facut schimbarea asta, adio urcare in ture de la 120 km/h incolo... adio acceleratie...
PaulT
Asta numai daca e prea lunga treapta a 5-a.Din cauza asta vreau sa aflu de la cineva care a facut modificarea.La Logan,in tr a 5-a ,la 3000rpm,am sub 110km/h.La berlina(1300),la 3000 rpm am 120km/h.Diferenta de peste 10km/h(la 3000rpm).Cu cat creste turatia,creste dif de viteza.Cu berlina(54cp pe benzina) urc fara probleme pana la putin peste 130km/h.Dupa care...greu dar mai urca(nu stiu pana unde ca nu am vrut sa o chinui).Si asta pe GPL.Pe benzina e chiar un pic mai vioaie.Greutatile nu sunt prea diferite(berlina+gpl+multe alte accesorii si imbunatatiri+prostii prin portbagaj ajunge pe la 1 tona).Puterea e aproape dubla la Logan,iar cuplul maxim e la aceeasi turatie.Deci,daca nu devine f lunga a 5-a,nu prea ar avea de ce sa nu urce in ture.Pana si Cielo are cutia mult mai lunga ,la un motor mai mic,si greutate ceva mai mare.Si atinge tot cam aceeasi viteza.Dar in turatie mai mica.Poate totusi e cineva care sa fi incercat si ne spune mai exact. biggrin.gif
Corbu'
Eu zic ca mai bine lasam pinionul asa si facem un "tuning" la cutie, ii punem si viteza a 6 a. wacko.gif
PaulT
Pai sa stii ca nu i-ar strica...Sa mergi cu 140km/h la 4000rpm...Ar fi buuuna o a 6-a.Numai ca nu fac "tunning".Prefer sa schimb doar pinionul.Daca merita.
einstein1984
Stie cineva rapoartele transmisiei principale (sau finale pentru cine prefera denumirea asta) la MPI si respectiv dci? Nu de alta, dar s-ar putea ca modificarea mai sus mentionata sa duca la niste rapoarte ridicole.
PaulT
Asta ar fi cel mai bine sa aflam:rapoartele transmisiei.La dci la 3000rpm in tr 5 parca vit e pe la 135km/h,dar asta nu e un reper,ptr ca s-ar putea sa difere raportul grupului conic intre cutiile de mpi si dci.
klaus
Pentru cine e tanar si nelinistit, niste rapoarte de cutii de logan.
Dupa ce le faceti analiza, sa-mi spuneti si mie la ce concluzii ati ajuns.
david79
rap de transmisie e de la 1.35 la dizal la 1.25 l la benzinar in tr V . diferenta e imensa
PaulT
Multumesc,Klaus.Dar mai e o problema:nu stiu ce tip de JH3 am pe masina(Laureate 1.6).La dci e JH3*160.Ai cumva idee cum as putea afla?

David 79,nu e 1.25, e 0.79.Imparti 31 la 39.La dci ar fi 0.738.Nu e diferenta "imensa" deloc.Dar depinde de rap final din grup,de asta as vrea sa aflu ce tip de jh3 am.


L.E. Am aflat.JH3 052.Si diferenta ar fi ar fi de la 39X31,adica 0.794 la mpi la 42X31 ,adica 0.738 cat are dci.Adica ar fi ok,nu s-ar "lungi " prea mult a 5-a.Cred ca ar fi numai buna.Dci-ul are si raportul final mai mic decat mpi-ul.Multumesc ptr tabel,Klaus.
hash
QUOTE(PaulT @ 20 Jun 2007, 21:15)
Pai sa stii ca nu i-ar strica...Sa mergi cu 140km/h la 4000rpm...Ar fi buuuna o a 6-a.Numai ca nu fac "tunning".Prefer sa schimb doar pinionul.Daca merita.
*



Cred ca-ti lipseste ceva inainte de cutie, degeaba te gandesti la viteza a 6-a
PaulT
Sa fie oare...motorul?Stiu,nu ai observat ca glumeam? laugh.gif


L.E. Hash,e super poza cu pisica.Nota 20. biggrin.gif
vis-a-vis
Daca fizic se pot inlocui rotile dintate in cutie, singura problema va fi ca se mareste diferenta dintre treapta 4 si treapta 5.

Diametru roatauser posted image
Viteza la 2000 rpmuser posted image
Viteza la 3000 rpmuser posted image
Viteza la 4000 rpmuser posted image
Viteza la 5000 rpmuser posted image

PaulT
Am mai citi pe forum ca s-a facut si nici macar nu e complicat.Deci ar trebui sa se poata.Diferenta nu va fi mult mai mare intre a 4-a si a 5-a.Si la berlina existau mai multe tipuri de pinioane tr 5.Eu am schimbat de la 0.86 la 0.76(adica dif mai mare decat in cazul asta si totul a fost ok).Practic ai fi in tr 5 la 80km/h pe la 2000rpm,ceea ce e foarte bine.Ai putea recalcula te rog ptr final ratio de 4,21?Ptr ca 3,87 cred ca e rap final ptr cutia dci.La jh3 052 parca e 14X59.Incerc si eu,dar nu vrea sa fctioneze tabelul de la Apex Garage(nu stiu de ce). dry.gif
vis-a-vis
Mi se parea si mie aberant, dar n-am sesizat unde-i eroarea biggrin.gif

Viteza la 2000 rpmuser posted image
Viteza la 3000 rpmuser posted image
Viteza la 4000 rpmuser posted image
Viteza la 5000 rpmuser posted image

PaulT
Exact.Am reusit sa-l fac sa mearga(tabelul).Puneam virgula in loc de punct...Acum ramane sa aflu cam cat ar costa "distractia" asta.Adica pinioanele+montat.Sau macar pinioanele.Am inteles ca s-ar scoate doar capacul cutiei,fara demontare de pe masina.Se castiga cam 10km/h din ce am vazut in calcule.Fiind diferenta nu f mare ar trebui sa ramana cam la fel de vioaie in tr 5.Si sa se simta si la consum(cele 3-400rpm in minus). smile.gif
vis-a-vis
Cred ca o sa ai o viteza maxima mai mica, undeva pe la 160, din cauza ca nu vei atinge puterea maxima. Iar la capitolul consum, nu cred ca se va simti semnificativ. Nu turatia haleste multa benzina (la viteze mari), ci fortele de frecare cu aerul.
PaulT
Pai puterea maxima e la 5500rpm.Nici cu raportul actual nu atingeai 5500 rpm la v max.Si cam dupa 4800 rpm mi se pare ca scade si cuplul motorului destul de mult(dar e compensat de putere).Diferenta nu e atat de mare incat sa influenteze mult v max.Prima data,stiind ca dci are 3000rpm la 135km/h,imi era frica sa nu devina mult prea lunga ultima treapta,ptr ca atunci chiar era o problema.Ma gandeam ca difera si raportul final.Bine ca a fost asa. biggrin.gif Si in general,merg cu 120-130km/h(unde se poate,in rest mai putin).Oricum,modificarea nu o voi face decat daca va avea un pret normal..Altfel,nici vorba.
StefanT
Paul, crezi ca rezultatele vor face sa merite costul pinionul in sine, dar mai ales demontatul cutiei (care stim ca nu e ceva banal). Poate nu ti-o vor mai monta ca lumea la loc, cine stie ce probleme apar.

Lasa masina cum e din fabrica, atata timp cat merge bine. Cum e acum se infinge si mai bine si sa fim seriosi, diferenta de consum de carburant.... e doar sa zici ca exista.

Bafta, sa ne zici daca procedezi la aceasta actiune smile.gif
han_1.6 mpi
eu as monta mai degraba unul care sa faca mai sprintena masina in tr 5 a.
PaulT
Stefan,din cate am aflat(dar nu sunt inca 100% sigur si astept sa apara cineva care a facut modificarea asta) nu se demonteaza decat capacul de la capatul cutiei,si se ajunge direct la pinioane.Fara demontare de pe masina.Daca aflu ca e necesara demontarea mai in"adanc" a cutiei NU mai fac nimic sub nici o forma.Si oricum,dupa cum am mai spus,daca pretul e f mare,oricum nu mai modific nimic.Si sa stii ca atunci cand am facut acelasi lucru la berlina diferenta de consum a fost sesizabila.Acustica la fel,s-a imbunatatit.Iar pentru sprinteneala,pe langa faptul ca nu va afecta prea mult dinamica in tr5..intotdeauna se poate retrograda la a 4-a,care merge si pana la 150km/h(daca intr-adevar ai nevoie de demaraj rapid,oricum retrogradezi).Daca ma apuc,normal ca va tin la curent. biggrin.gif

han_1.6 mpi,daca ai pune un pinion care sa o faca mai sprintena,ce ai face cand mergi in afara orasului?Ai merge cu 130km/h la 4000rpm sau mai mult?Nu cred ca ar fi prea bine.Ar fi super pentru demaraj,dar in rest,nu prea.
klaus
Pai d-aia e si "folclorul" cu schimbatul la a V-a, ca cica se face usor doar cu scoaterea capacului.
Umbla niste zvonuri ca prin fabrica este destul de frecventa schimbarea pt treapta a V-a, la masinile angajatilor.
PaulT
Eu am auzit pe forum in topicul cu tunning motor 1.4 si 1.6 mpi.Si am inceput sa intreb.Klaus,ce crezi,chiar se schimba atat de "usor"?Adica fara demontare de pe masina si scormonit in cutie?
vis-a-vis
QUOTE(StefanT @ 21 Jun 2007, 16:50)
Paul, crezi ca rezultatele vor face sa merite costul pinionul in sine, dar mai ales demontatul cutiei (care stim ca nu e ceva banal). Poate nu ti-o vor mai monta ca lumea la loc, cine stie ce probleme apar.
*

Sunt de fapt 2 pinioane de schimbat, d-aia se face raportul intre ele, de fapt intre numarul de dinti.

QUOTE(han_1.6 mpi @ 21 Jun 2007, 17:15)
eu as monta mai degraba unul care sa faca mai sprintena masina in tr 5 a.
*
QUOTE(PaulT @ 21 Jun 2007, 18:13)
Iar pentru sprinteneala,pe langa faptul ca nu va afecta prea mult dinamica in tr5..intotdeauna se poate retrograda la a 4-a,care merge si pana la 150km/h(daca intr-adevar ai nevoie de demaraj rapid,oricum retrogradezi).
*

Eu am mers peste 6000 de ture cu a 4-a si este destul de vioaie. A 5-a e pentru economie si pentru a menaja motorul.

QUOTE(PaulT @ 21 Jun 2007, 18:13)
Si sa stii ca atunci cand am facut acelasi lucru la berlina diferenta de consum a fost sesizabila.Acustica la fel,s-a imbunatatit.
*

La berlina e alta mancare de peste. In afara faptului ca este zgomotoasa oricum, mai ales la viteze mari, tu ai schimbat pinioanele cu raportul 0,86 cu cele cu raportul 0,76. Aici avem pinioane cu raportul 0,79 ce se doresc schimbate cu unele cu raportul 0,79. Diferenta este mai mica si schimbarea nu se va simti atat de mult.

Raportul in sine este foarte bun pe drumuri plane, autostrada si cele slab virajate, dar cel mai mult vei simti diferenta pe drumurile cu o rampa cu inclinare mica, cand va trebui sa retrogradezi.
PaulT
Stiu,la berlina la 3000rpm am castigat 20km/h,ptr ca dif de raport era semnificativa.Iar in drumuri virajate si rampe usoare nu am avut nevoie sa retrogradez dupa schimbare(se descurca aproape la fel ca inainte cu conditia,normala,sa o tii in plaja de turatii recomandata de exploatare,adica viteza un pic mai mare).Si am motor de 1289 si GPL.Aici,dif e mica : de la 0.738,la 0.794.Adica la 120km/h castig aproape 300rpm.Eu cred ca va fi exact cum trebuie.Pentru ca nu e normal oricum sa fie aceleasi rapoarte in cutia Loganului de 1,4 si a celui de 1,6.La 1,6 ar fi trebuit lungit putin macar ultimul raport ptr ca dif de cuplu si putere intre 1,4 si 1,6 este,si inca f sesizabila.Dar...astept sa vad cat m-ar costa.Si cat ar trebui demontat blink.gif .Sper sa reusesc sa o fac. biggrin.gif
klaus
Dupa cum se poate vedea, pentru a schimba perechea de pinioane de a 5-a nu e necesara desfacerea cutiei, ci numai a capacului.
tedy
QUOTE(PaulT @ 20 Jun 2007, 17:50)
Asta numai daca e prea lunga treapta a 5-a.Din cauza asta vreau sa aflu de la cineva care a facut modificarea.La Logan,in tr a 5-a ,la 3000rpm,am sub 110km/h.La berlina(1300),la 3000 rpm am 120km/h.Diferenta de peste 10km/h(la 3000rpm).Cu cat creste turatia,creste dif de viteza.Cu berlina(54cp pe benzina) urc fara probleme pana la putin peste 130km/h.Dupa care...greu dar mai urca(nu stiu pana unde ca nu am vrut sa o chinui).Si asta pe GPL.Pe benzina e chiar un pic mai vioaie.Greutatile nu sunt prea diferite(berlina+gpl+multe alte accesorii si imbunatatiri+prostii prin portbagaj ajunge pe la 1 tona).Puterea e aproape dubla la Logan,iar cuplul maxim e la aceeasi turatie.Deci,daca nu devine f lunga a 5-a,nu prea ar avea de ce sa nu urce in ture.Pana si Cielo are cutia mult mai lunga ,la un motor mai mic,si greutate ceva mai mare.Si atinge tot cam aceeasi viteza.Dar in turatie mai mica.Poate totusi e cineva care sa fi incercat si ne spune mai exact. biggrin.gif
*




Vezi ca nu iti merge vitezometrul omule,la 3000 de ture ai fix 100km/h.Daca ai avea 120 ar insemna ca la 4500 de ture trebuie sa actionezi flapsurile de aterizare...hai sa fim seriosi.
PaulT
Cu raportul 0.76,nu imi arata 120km/h....?Si cu 0.86...cam cat aveam la 3000rpm?Te pomenesti ca vreo 80?Cum aveam intr-a 4-a la cutia veche,aia in 4 trepte.Da,asa e,daca as reusi sa o duc la 4500 in tr a 5-a as calatori ieftin la inaltime probabil.Dar numai daca dau de o vale lunga,asa cam cat sa ating vreo 170 la ora.Foloseste tabelul de mai sus,introdu datele si vei obtine o viteza de 113km/h la 3000 rpm.Cu abaterea normala a kilometrajului,surpriza,pe la 120km/h.Chiar ca sa fim seriosi.Ce spui tu,cu 100km/h e exact valabil ptr rap 0.86. dry.gif


Klaus,multumesc mult de tot pentru info.Ramane de aflat...pretul. biggrin.gif
sefu_alx
QUOTE(tedy @ 22 Jun 2007, 22:19)
Vezi ca nu iti merge vitezometrul omule,la 3000 de ture ai fix 100km/h.Daca ai avea 120 ar insemna ca la 4500 de ture trebuie sa actionezi flapsurile de aterizare...hai sa fim seriosi.
*



vorbesti in necunostinta de cauza, cu 0,76 pe a 5a chiar ai 120 la 3000 rpm
e pinion folosit pe nove
PaulT
Si cu rap final 3,7,adica 9x34 grupul. biggrin.gif
vis-a-vis
Toate daciile mai noi, au raportul vitezei 5, de 0,76... si al meu break indica 115-120km/h la 3000 rpm. Viteza reala este insa 110 km/h
user posted image

La 4500 rpm sunt de parere ca nu e viteza de scos flapsurile, unii au atins-o, dar eu n-am sarit de 4200 de turatii niciodata si asta datorita raportului lung care nu lasa motorul sa ajunga in turatia de putere maxima.
user posted image


user posted image
tedy
Nu am zis ca nu atinge viteza...dar la galagia aia ai impresia ca se dezmembreaza.Si eu am avut berlina si stiu despre ce vorbesc.Si am facut referire strict la vitezometru ca arata eronat
vis-a-vis
QUOTE(tedy @ 23 Jun 2007, 20:29)
Si eu am avut berlina si stiu despre ce vorbesc.
*

Am unele rezeve in privinta asta.
tedy
Ma rog...eu m-am referit la cutia ei originala,fara pinioane schimbate,raportul turatie-viteza,in a-5-a la 3000 ai 100km/h.Daca s-a inlocuit ceva in cutie,atunci ma abtin.
vis-a-vis
Si eu tot de cutie originala am zis, care la 3000 de ture arata 120 km/h.
Ceea ce tu nu accepti, este faptul ca exista mai mult tipuri de cutii.
PaulT
Original si eu aveam la 3000rpm 100km/h.Cu rap 0.86.Pe care l-am schimbat cu 0.76.Si nu e atat de zgomotoasa.Eu merg cu ea cu 120-130km/h mereu afara si atinge si 140km/h(repet,si pe gpl)(pe ceas)destul de "usor".Si e din 1973.Dar intretinuta asa cum trebuie.
tedy
Aha,acum am inteles,multumesc
flor-yan69
Pentru cine e interesat sa schimbe viteza a 5 a la Golan ma poate cauta pe nr de tel de pe PM sau pe mail
Corbu'
Pai bine bine, dar eu zic ca meritam mai multe detalii tehnice aici, nu pe PM sau mail.
PaulT
flor-yan69 Ai pm. biggrin.gif
flor-yan69
Detaliile tehnice le-ati dezbatut prea mult in topicul acesta si nenea Klaus v-a oferit un tabel din care va calculati rapoartele de transmisie pt viteza a 5 a cu pinioanele originale si apoi cu cele pentru motorina dupa care daca nu sunteti convinsi intrebati un inginer (daca se pricepe) .Eu va ofer posibilitatile practice adica piesele si mina de lucru.Pot spune cu certitudine ca aici la Mioveni se practica des aceasta modificare si nimeni nu e nemultumit.
argon
QUOTE(vis-a-vis @ 23 Jun 2007, 00:47)
Toate daciile mai noi, au raportul vitezei 5, de 0,76...
*




Nu-i adevarat, majoritatea de dupa 2000, adica cu injectie au 0.82/0.86, 0.76 s-a folosit la Nova, si cateodata la break.
vis-a-vis
De 0,82 n-am auzit. nedumerire.gif
Din cate dacii am mers eu (si sunt destule) cele in 5 trepte, toate dupa '96, mi-au indicat 110-120 la 3000 de ture (turatia mea de croaziera).

4 Jul 2007, 10:23:
Sa ne zici si noua ce numar de dinti au cele doua pinioane ale caror raport e 0,82 nedumerire.gif
argon
0.82 parca avea Diaconuliviu la o cutie de pe un papuc.. o sa-l intreb.
klaus
La berlina, un document mai vechi:
[attachmentid=59236]

Si un document mai nou:
[attachmentid=59237]

Si unul de pe papuc:
[attachmentid=59239]
vis-a-vis
Adica-i de bula? radmasa.gif
PaulT
Nu exista 0,82.In schimb am mers cu o berlina din 2003 si avea 0,86.La 3000rpm avea 100km/h.Nu stiu ce le-a venit sa le scurteze din nou ultimul raport. sad.gif
PaulT
Maine o execut(modificarea).Revin cu impresii dupa... biggrin.gif
vis-a-vis
A trecut maine... nedumerire.gif
PaulT
N-am mai ajuns la mecanic si a doua zi am plecat la munte.Acum astept sa se potoleasca putin gradele si ma duc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.