Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pinioane tr 5 de dci pe mpi
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
sefu_alx
am mers cu 4 logane si la toate se aude dupa 3000 rpm motorul (toate erau 1,4 poate la astea 1,6 se aude mai putin desi nu cred)
vis-a-vis
La 1,6 mpi, am observat ca de la 3000 pana la 4000 rpm se aude odios de tare, dupa care zgomotul se reduce simtitor.
PaulT
Mai exact in jurul turatiei de 3500rpm.Rezoneaza evacuarea.Dupa aceea nu se aude.Se rezolva daca izolezi cu aluband tunelul central si podeaua(prin interiorul masinii).
vis-a-vis
Nu, ca nu ma deranjeaza, doar asa ca fapt divers am mentionat aspectul...
PaulT
Nici mie nu mi se pare prea deranjant.Dar e relativ simplu de eliminat.E suficienta putina insonorizare.
han_1.6 mpi
la solentza mai putin zgomot ? chiar e invers . si mi-au confirmat o gramada de taximetristi care au trecut pe loganuri.

daca vreti va chem la un test drive pe loganul meu sa vedeti ce poate face o insonorizare suplimentara. poti sa schimbi vitezele si la 5500 ca tot nu te deranjeaza sunetul . sau cu treapta a 3 a se poate merge linistit cu 80 la ora fara sa ti se para ca ar trebui schimbata viteza.devine mult mai placut condusul.
PaulT
Si mie mi se pare solenta mai zgomotoasa.La capitolul insonorizare suplimentara m-am convins in toamna asta cu berlina.. biggrin.gif .E mai silentioasa decat Loganul acum,si au trebuit 10 mp aluband si 2 zile de munca.Golanul va intra la "tratament"in primavara,cand se incalzeste vremea.Imi inchipui ce va iesi,daca la berlina s-a simtit asa.
klaus
QUOTE(han_1.6 mpi @ 25 Dec 2007, 15:48)
daca vreti va chem la un test drive pe loganul meu sa vedeti ce poate face o insonorizare suplimentara.
*
Mai, loganu' matale da oarece rusine la masini ceva mai scumpe (dpdv insonorizare), d-apai la solenze...
RainHawk
Tre' sa recunosc ca LGN e mai silentios decat SLZ. Am "chirait" un LGN al unui prieten prin Pitesti, 1.6 MPI. Suna frumusel si mult mai incet. Cel putin fata de a mea SLZ.

Dar vreun pinion de a 5-a nu se poate schimba si la SLZ? Ca tare m-as baga la un transplant din asta. smile.gif
IRONICK
Motorul de 1.6 este mai putin zgomotos decat cel 1.4. Chiar si cutia se aude altfel. Adica zgomot mai slab de pinioane. Era si un site pe la nemti cu niste valori in dB referitor la asa ceva.
radioman
Da' nu cu mult... biggrin.gif wink.gif va spune baiatu'... cool.gif
Corbu'
Se pare ca Dacia tot Dacie este si una nu seamana cu alta. Loganul meu de acum e cu MULT mai zgomotos decat vechea mea Solenza, motorul efectiv urla in sarcina pe langa ea (la Solenza motorul parca era albinuta, rotund si frumos, la Logan e ragusit rau si cu zgomote parazite...desi masina e OK din toate punctele de vedere). Chiar as fi curios sa merg cu un 1.6 MPI neizolat fonic de care proprietarul sa zica ca este mai silentios decat Solenza....

QUOTE(RainHawk @ 26 Dec 2007, 19:41)
Dar vreun pinion de a 5-a nu se poate schimba si la SLZ? Ca tare m-as baga la un transplant din asta. smile.gif
*



Crede-ma ca nu merita. Eu pe Solenza aveam asa pe CB > 6 % la 120 si 7.1 % la 140 (ambele pe bord). Nu stiu ce ai mai vrea mai jos de atat, mai ales la 140 e super rezonabil consumul. Si ai avantajul ca se infige destul de bine, nu o faci mai puturoasa. Recordul a fost de 4.5 % din Brasov pana la intrarea in Bucuresti si 4.99% pana in mijlocul Bucurestiului, mers cu 70 in localitati si 120 in afara (benzina). Insa e o mica smecherie (sau o fi bug calculator injectie) care trebuie facuta pentru a se scoate consumul asta si functioneaza un pic si la Logan, desi mult mai putin.

IRONICK
De la Brasov la Bucuresti orice Logan scoate consumul ala. Ca este la vale ...
han_1.6 mpi
m-am intors asta toamna cu piatra pentru pavat gradina in portbagaj ( logan 1,6 )
de la campina spre bucuresti si am avut consum incredibil de mic poate chiar exagerat desi masina era supra incarcata. a consumat mai putin decat la dus cand eram doar eu si roata de rezerva in masina. MOTIVUL : de la campina la bucuresti cobori - deci sarcina mica. la fel si de la brasov la bucuresti.


edit: ma gandesc la o treaba : adevaratul avantaj al unui raport mai "lung" pe treapta a 5 a va fi atunci cand vom avea mai multe autostrazi si mergand constant cu o anumita viteza/turatie va fi un consum ceva mai mic.

momentan avem cam multe carute sau rable care abia se taresc cu 10 km/h pe drumurile extraurbane.
PaulT
In general poti mentine un 100-110km/h,macar pe E-uri.Si in functie de zilele saptamanii,si ora la care se circula,si pe DN.Si sa fim optimisti,poate vom avea si noi autostrazi...candva(inainte sa iesim la pensie macar radmasa.gif ).
unEL
Am montat in seara asta pinionul de a V-a.
Venit pe acelasi drum pe care am plecat ... adica CT-B-Mioveni si retur.
Consum conf. CB la dus 8,4 in regim de 125-135km/h si 3700-4000 rot/min.
Consum conf. CB la retur 7,7 in regim 135-140km/h si 3400-3600 rot/min.
Drum de noapte, adica aproape liber, 75% autostrada.
Impresii:
la 3500 rot/min aveam 125km/h si dupa schimbare aveam 135km/h
Consumul de la 9.8 a scazut la 8,7 ca aceeasi viteza.
M-am trezit la 155km/h cand nu m-am mai uitat pe bord, si am tinut acceleratia dupa ureche.
Scade simtitor nivelul de zgomot.
Scade putin puterea la deal, dar am compensat prin remapare.
La total super multumit si recomand.
MULTUMESC flor-yan69.

La toate aceasta operatiune se aduga si o remapare facuta tot acolo.
Pot sa zic ca se simte bine, mai ales la depasiri, cand dai treapta inferioara.
Cred ca daca nu ma bagam in depasiri mai in forta scoteam un consum si mai bun.
Super multumit si recomand cu caldura.
MULTUMESC Doctorasul

Mentionez ca masina este un 1,4 MPI iar media de viteza in cei 768km parcursi a fost de 108,4 si am traversat bucurestiul prin centru, am stat la semafoare ...
PaulT
Felicitari!!Ma bucur ca esti multumit.
sonykel
unel esti nebun nene... la ce ora ati schimbat pinionu?
unEL
QUOTE(sonykel @ 7 Feb 2008, 12:04)
unel esti nebun nene... la ce ora ati schimbat pinionu?
*



Intre 23:45 si 00:30. radmasa.gif

Are flor-yan69 un echipaj superprofesionist care stia ce face.
Lucrare de nota 20. imbratisare.gif

sonykel
da si teai dus fara mine
sad.gif(
ThunderRa
UnEL, un top speed? Si remaparea facuta la Doctorasul ce soft are? Intreb pentru ca ma bate si pe mine un gand...
IRONICK
Sunt "remapari" bune cele folosite de doctorasul. Mai bune decat unele care au reclama in spate (din punctul meu de vedere, bulshit la greu. stiti voi chestia aia cu optimizarea ... radmasa.gif ).
unEL
QUOTE(ThunderRa @ 10 Feb 2008, 00:47)
UnEL, un top speed? Si remaparea facuta la Doctorasul ce soft are? Intreb pentru ca ma bate si pe mine un gand...
*



Nu i-am dat top speed.
Nu sint adeptul.
Am facut remaparea pt. ca nu vroiam sa pierd din putere in a V-a.
Si sincer, la un Logan de 1,4 MPI nu poti sa-i ceri sa alerge cu 250 la ora limitat electronic si nici 4,0 sec pana la 100km/h.
Sa fim seriosi.
Daca vrei liniute iti iei altceva, nu motor de 1,4 pe un "dulap" de masina.


QUOTE(IRONICK @ 10 Feb 2008, 01:01)
Sunt "remapari" bune cele folosite de doctorasul. Mai bune decat unele care au reclama in spate (din punctul meu de vedere, bulshit la greu. stiti voi chestia aia cu optimizarea ...  radmasa.gif ).
*



Nu ma indoiesc de nimic din partea lu Doctorasul.
Si sincer sa fiu nici nu sint un mare expert in remapari.


Remaparea am facut-o in primul rind ca sa nu mai pierd din putere in a V-a (ce am pierdut din putere cu pinioanele, am vrut sa compensez prin remapare), si sincer sa fiu mi se pare cam la fel de puturoasa ca inainte de remapare si schibatul pinioanelor(vorbesc doar de treapta a V-a). Deci in ultima viteza ai cam aceeasi putere dar o scadere cu ~10% a consumului. Asta imi doream. Daca as putea sa rulez cu viteza de doar 110-120 scaderea consumului ar fi si mai mare. Dar deh ... autostrada e cel mai frecventat drum de mine ... CT-B si retur.
Oricum remaparea se simte bine la depasiri, acolo unde motorul de 1,4 este intradevar neputincios si sper la vara sa nu ma mai "igenuncheze" la plecari cu AC-ul pornit (posesorii de 1,4 stiu ce zic)
Personal simt un plus de putere fata de versiunea precedenta, mai ales in treptele 2 si 3.
Momentan sint foarte multumit.
Si inca un exemplu.
Ma plimbam "la pas" prin mamaia si in a V-a la 1500rot/min aveam 60 km/h si un consum instantaneu constant de 4,4 ... iar in aceleasi conditii de 60hm/h pe acelasi drum nu am avut niciodata mai putin de 5,4 cu pinioanele vechi.
Cam astea sint aprecierile mele pana acum.

Salutare tuturor si DRUM BUN la toti soferii.
bobo77
QUOTE(unEL @ 10 Feb 2008, 03:14)

Ma plimbam "la pas" prin mamaia si in a V-a la 1500rot/min aveam 60 km/h si un consum instantaneu constant de 4,4 ... iar in aceleasi conditii de 60hm/h pe acelasi drum nu am avut niciodata mai putin de 5,4 cu pinioanele vechi.

*


Ai gresit cind ai scris?sau chiar mergeai in treapta 5 , cu 60km/h...
unEL
QUOTE(bobo77 @ 10 Feb 2008, 10:46)
Ai gresit cind ai scris?sau chiar mergeai in treapta 5 , cu 60km/h...
*




Nu am gresit.
Chiar asa mergeam.
Uimirea ta se refera la faptul ca mergeam subturat sau la turatie/viteza/treapta de viteza, pe benzina.
Ma repet ... ma plimbam "la pas".
Si nici nu dadea in nas.
ThunderRa
Se simte acum o diferenta prea mare intre a 4-a si a 5-a? Si crezi ca ai pierdut mult din acceleratie in a 5-a si din viteza maxima? Insist cu intrebarile pentru ca am un Logan 1.6 mpi la care vreau sa fac aceleasi modificari si in acelasi loc ca si tine...
PaulT
Daca citesti tot topicul gasesti raspuns la intrebarile tale.Eu am tot 1.6 si am postat absolut toate impresiile...
ThunderRa
PaulT, tocmai pentru ca am citit posturile tale ma bate gandul sa fac aceeasi operatiune. Vroiam si alta parere...asta daca nu cumva e interzis...
PaulT
In nici un caz nu e interzis..Dar intrebarea suna ca si cum nu le-ai fi citit.Scuze in cazul acesta.Oricum la motorul de 1.4(fara remapare) se pierde mai mult din demaraj in treapta a 5-a decat la 1.6.
ThunderRa
PaulT, toate parerile astea sunt subiective. Din aceasta cauza as vrea sa aud mai multe. In plus, nu stiu ce soft foloseste Doctorasul si cum se comporta masina dupa remapare. Sunt cumva aceleasi harti pe care le are Doc? ... Mai am cateva nelamuriri pana sa ma sui in masina si sa le fac o vizita...
PaulT
Cu remaparea nu te pot ajuta.Nu mi-am facut asa ceva.Cat despre impresii(cele legate de schimbarea pinioanelor si de efectele ei) te asigur ca sunt cat se poate de obiective.Cea mai buna metoda de testare a softului este sa il pui pe masina,evident dupa ce salvezi originalul.Daca observi ceva anormal revii la cel anterior.Daca iti faci,te rog sa postezi,ca si pe mine ma bate gandul... biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(ThunderRa @ 10 Feb 2008, 13:08)
In plus, nu stiu ce soft foloseste Doctorasul si cum se comporta masina dupa remapare. Sunt cumva aceleasi harti pe care le are Doc?
La intrebarea asta ti-am raspuns eu mai sus.
QUOTE(PaulT @ 10 Feb 2008, 13:13)
Cea mai buna metoda de testare a softului este sa il pui pe masina
La unii deja tragi de scroll in history ...
unEL
QUOTE(ThunderRa @ 10 Feb 2008, 13:23)
Se simte acum o diferenta prea mare intre a 4-a si a 5-a? Si crezi ca ai pierdut mult din acceleratie in a 5-a si din viteza maxima? Insist cu intrebarile pentru ca am un Logan 1.6 mpi la care vreau sa fac aceleasi modificari si in acelasi loc ca si tine...
*




Pai din a IV-a nu am pierdut nimic ... doar am castigat in urma remaparii.
Din a V-a ti-am povestit ... alta mancare de peste. Diferenta o simt la consum. Ca si putere as putea sa zic ca e la fel de puturoasa ca inainte. Top speed nu am incercat de cand am facut remaparea.
Daca vrei sa faci aceleasi operatiuni ca si mine ti le recomand cu caldura.
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca o sa te bucuri din plin de cresterea de putere simtita in treptele inferioare. O sa vezi cum masina incepe sa aibe vana de pe la 2500-3000 ture in sus, nu ca acum de la 3500-4000. Personal mi s-a parut cea mai buna combinatie.
Acum am auzit si pareri contra, sau mai bine zis pareri impotriva remaparii, dar ma repet, pe mine ma interesa ca la drum lung sa obtin un consum mai bun, fara sa pierd din putere. Restul avantajelor din remapare o sa le simti pe parcurs.
Oricum, de cand am remapat-o parca mi-a dat cineva cu ceva dupa ceafa si plec doar in forta de pe loc, ma bag in depasiri aiurea, fac lucruri de care nu prea sint mandru si in mod normal nu le fac. Sper sa ma linistesc saptamana asta, ca o sa inceapa munca si o sa uit de upgrade-ul facut.
In rest pot sa zic ca sint f. multumit si mi-am atins scopul. CONSUM MAI MIC DE CARBURANT LA DRUM LUNG.



hunior
unEl! Cat te a costat remaparea? schimbarea pinionului?
unEL
QUOTE(hunior @ 22 Feb 2008, 20:12)
unEl! Cat te a costat remaparea? schimbarea pinionului?
*



Pt. remapare vorbeste cu doctorasul
Pt. schimbarea pinionului vb cu flor-yan69
Depinde de unde si cum se face operatiunea.
Eu am facut-o la 12 noaptea ...
Dsign
De azi sunt si eu posesorul unei trepte a5a de diesel, autorul fiind acelasi flor-yan69. Il recomand cu placere, in 35 min a terminat toata treaba. Am facut proba de drum..

La intoarcerem am mers pe drumul vechi, prin Tirgoviste. Consumul mediu la intrarea in Bucuresti era de 4,6l/100km in conditiile in care am depasit tiruri cu a3a la 5500-6000 ture si in conditiile unui drum anevoios intre Gaesti si TGV (tin sa le transmit multa m.u...e cu c..c..t autoritatilor din zona pentru drumul dezastruos, am ajuns acasa cu o durere de spate de nu mai pot sta pe nici un scaun...)

Reducerea consumului este evidenta si in plus se poate merge foarte linistit cu 75-80 in tra5a constant. Pragul de rezonanta al esapamentului s-a mutat pe undeva pe la 140-150 cind deja zgomotul produs de vint este mult mai intens.
IRONICK
Alta data cand mai ma inviti la o plimbare de cativa km, sa imi amintesti sa imi iau doapele ... 10561582.gif
Dsign
Pai te invit joi, ca am silencerul pus... Totusi, am ramas fara talon ieri, ghici de ce !!!
IRONICK
Manastire intr-un picior, ghici ciuperca ce e ...
unEL
QUOTE(Dsign @ 4 Mar 2008, 22:22)
De azi sunt si eu posesorul unei trepte a5a de diesel
*



Pe ce motorizare ai pus ?
Ai facut si remaparea ?
Cum simti acum diferenta ?
Cum iti trage in aV-a?
Detaliaza si tu putin.
PaulT
Cred ca la 1.6 a facut-o.
Dsign
La 1.6 am facut. TRage bine. Remapare am facut dinainte, in Bucuresti. Azi am ajuns pe linia de dupa 200km/h pe A2. La intoarcere n-ammai putut sa ma joc deoarece batea vintul din lateral si se anunta un radar mobil pe statie, am mers calm cu 100km/h
day4tunning
salut...nu am stat sa citesc tot topicul k nu prea mai am rabdare sa vad ce si cum (stiu k ma injurati)...dar de curiozitate pe un 1.4 daca se schimba pinionul de a 5-a ar fi ceva rezultate sau la fel o sa fie? biggrin.gif

acum nu stiu cat e de adevarat...dar am vorbit cu un coleg de-l tatalui meu si mi-a spus k si-a pus pe LGN (1.4)cutie de supernova.....si fuge de rupe blink.gif ....ce parere aveti ma minte sau spune adevarul? biggrin.gif
flor-yan69
Bine ai venit in lumea noastra; citeste si decide singur.
PaulT
Citeste si iti vei forma o parere.Asa e cel mai corect.
day4tunning
de citit am citit....si din cate am inteles.....cred k e aceeasi cutie....nu cred k difera prea mult...defapt chiar deloc.... biggrin.gif
PaulT
Corect.Sunt aceleasi rapoarte.

L.E.-O mica rugaminte.Fara k in loc de ca...vezi regulamentul.
voinicel
Paul ai schimbat tu pinionul sau ai facut-o la specialisti. In oricare din cazuri, e vreo presa speciala de scos pinioanele sau le poti face in spatele blocului.

off-topic: Am facut si eu acum vreo luna (dupa lungi amanari) interfata pt softu care ti l-am dat pe cd mere si e super ok. Daca e da-i telefonul tau lui Victor sau poate te prind sambata la bloc sa-ti povestesc si poate cu putin ajutor facem si remaparea pentru pinioane.
PaulT
E nevoie de presa speciala.Daca o ai faci schimbarea si in spatele blocului biggrin.gif .Merita facuta modificarea.Vorbim sambata.
voinicel
Banuiesc ca e vorba de presele din poza. Asta inseamna o duminica pierduta prin Vitan in cautare de scule
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.