Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu racirea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
oviss2006
as vrea si eu sa stiu cum sau cu ce solutie as putea sa desfund galeriile(sau cum s-or numi) de racire din motor ca-mi bate rau unul sau doua pistoane si mi-e ca nu ma mai tine mult motorul. cand pornesc motorul imi merge ata si chiar si trage dar dupa ce-mi ajunge la 40 grade incepe sa se auda batai de pistoane sau de cuzineti nu stiu exact si imi bate si avansul, imi trage mai greu si daca opresc motorul imi porneste ceva mai greu.apa in general se mentine la 60 grade (am radiator mare si nu am termostatul montat), nu-mi consuma ulei si nici combustibil(nici benzina , nici GPL)
exista vreo solutie ce se baga in apa sau tre sa desfac motorul?
$$ilvviu
Nu inteleg ce treaba are circuitul apei cu bataia pistoanelor (probabil cuzinetii dusi)
YR-ZBG
Nu stiu sa existe vreo solutie dedicata pt curatat canalele de apa. Variante "romanesti" exista (detratant diluat si alte d'astea) dar nu iti recomand nici una pt ca sunt pur empirice si risti sa iti faci motorul sita.

DAR (cum spunea si colegu' mai sus) ..ce are sula cu prefectura.

Spui ca apa iti sta la 60...pai inseamana ca raceste chiar mai mult decat trebuie.

Eu zic sa lasi partea de racire in pace si sa verifici cuzinetii rapid. Risti ca in momentul cand ai motorul cald (ulei subtire=ungere proasta) daca o forjezi un pic sa auzi un scartait groaznic urmat de oprirea motorului...ceea ce se cheama CALAREA MOTORULUI.

Deci mai analizeaza problema.
PH-06-BOA
Dupa cum inteleg eu ,si cei de mai sus, nu racirea e problema:din cauza cuzinetilor care bat ,se vor cala ceilalti care sunt buni,stricand arbore,biele.Daca bate avansul ,inseamna ca-i prea mare, si se pot sparge pistoanele.Stand pe partea cu delcoul,cu o surubelnita bagata la carburator intre surubul de reglaj si pintenul opritor,asa fel incat sa ai cam2500 de ture,constant, roteste delcoul in sensul acelor de ceas pana simti ca incepe sa scada turatia.Te intorci putin,si asta e.
oviss2006
fratilor am probleme mari: imi fierbe motorul la relanti si la turatii mai mari de 2500 (in timpul zilelor calduroase doar)si imi scoate bule de aer in vasul de expansiune(in orice zi si noapte)
am uitat sa va spun cum a inceput aceasta problema: intr-o zi cand am plecat la Craiova, totul mergea bine, ba chiar eu depaseam pe altii cu viteza a cincea si cu cinci persoane in masina pe dealurile dintre Ganeasa si Bals(acum deabia urc cu viteza a patra singur in masina).In Craiova imi murea motorul in relanti(peGPL) si am dat pe benzina. Fiind avansul prea mare pt benzina(si eu comod nu l-am dat mai mic, fiind si foarte aglomerat) a batut avansul de l-a luat dracu de motor si de atunci problemele astea. Ce ar trebui schimbat? Eu am zis ca o duc la service REMAT ca aia mi-o rezolva sigur.
ceaki
e dusa garnitura de chiuloasa. nu mai umbla asa.
oviss2006
QUOTE(ceaki @ 15 Jul 2007, 21:38)
e dusa garnitura de chiuloasa. nu mai umbla asa.
*


doar atat? merge chiuloasa de 1.3 pe bloc de 1.4?
ceaki
nu cred ca merge. nu stiu sigur. eu zic sa-ti verifici si uleiul ,sa nu-ti fi intrat apa in el.
andutzu
Merge. Doar ca raportul compresiei va fii mare.Nu stiu cat e de indicat... ideea era ca cele doua chiulase sunt identice (difera doar marimea camerei de ardere)
mircea.a
Nu pune garnitura de 1300 la 1400. Motorul de 1.4 are alezajul mai mare si s-ar putea sa-ti bata pistonul in garnitura. Cat poate sa coste o garnitura normala? Nu merita munca sa te apuci sa o schimbi iar.
Merced
Garnitura de chiuloasa e una, chiuloasa in sine e alta oviss2006. Daca e vorba de garnitura nici nu cred ca te costa mai mult ce cateva sute de mii si nu e mare smecherie sa o schimbi.
diaconuliviu
Da, la fel ca si garnitura de chiulasa si chiulasa in sine.
oviss2006
am garnitura de 1.4 si chiulasa de 1.3, credeti ca lovesc pistoanele in chiulasa? vreau sa o schimb ca din cealalta de e pe masina a fost luat din grosime ca nu avea planeitate ca nu as schimba-o. voi ce ziceti?
mircea.a
Poti sa pui chiuloasa de 1.4 la 1.3 si invers. Diferenta dintre ele este la inaltime. La 1.3 inaltimea este de 73,4mm, iar la 1.4 este 72,9mm (am studiat asta in carti de specialiate). Daca este mai mica camera de ardere este implicit mai mica si motorul mai comprimat. Cu chiuloasa de 1.4 ai mai multa putere. Eu am pe motor de 1.3 chiuloasa de 1.4 si se simte.
Daca vrei sa pui garnitura de 1.3 la motor de 1.4 s-ar putea sa bata pistonul in garnitura. La 1.3 alezajul este 73mm iar la 1.4 este 76mm. Invers s-ar putea sa mearga, nu am facut experienta asta.
oviss2006
am pus chulasa de 1.3 si merge foarte bine, nici nu-mi mai bate avansul, dar am o alta problema:am apa in ulei. oare sa fie din cauza chiulasei sau ca nu a fost stransa corespunzator?
sobolan
daca e de la racire,de regula,primul afectat e pistonul nr1...cel de langa volant...
mircea.a
QUOTE(oviss2006 @ 20 Jul 2007, 22:03)
am pus chulasa de 1.3 si merge foarte bine, nici nu-mi mai bate avansul, dar am o alta problema:am apa in ulei. oare sa fie din cauza chiulasei sau ca nu a fost stransa corespunzator?
*


1. Inainte sa o montezi ai planat chiuloasa?
2. Daca nu a fost stransa corespunzator e posibil sa o arzi.
3. Dupa ce ai scos chiuloasa ai invartit de motor si s-au miscat camasile? In cazul asta trebuiau fixate cu niste suruburi cu saibe mai mari. Apa in motor ajunge pe la garniturile de la camasi sau pe la garnitura de chiuloasa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.