Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema gpl rezolvata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
buratino28
am avut o probl cu instalatia mea gpl;cand era motorul cald nu pornea neam pe gpl.am verificat toate problemele care ar fi putut sa le aiba masina ;aprindere , am schimbat bujii fishe capac delcou platini am pus aprindere elctronica sau tranzistoriata (de care o mai fi) am fost la un tip din oras de care auzisem ca e meserias si i am spus probl ca nu porneste cu motorul cald direct pe gpl, daca treceam pe benzina si dupa aia pe gpl nu erau probl dar daca se oprea motorul in cele mai multe cazuri o luam de la capat ;gpl-bezina-gpl,in fine , a inchis robinetul de la butelie de la conducta ce se duce in pulmon , si a desfacut un surub ce se afla in fundul supapei de pe pulmon(cu cap mare xexagonal)si a scos un arculetz ca de pix si a taiat 3 spire din el . a montat totul la loc si de atunci totul este perfect.toata chestia asta a durat 5 min si a costat 10 ron.baiat fin !
sper sa ajute si pe altii ce am pus aici sa faca economie de timp nervi si bani.
autom
Ce model de instalaie Gpl?

Poti face poze sa ne dam seama mai precis?

Interesanta ideea ta..........

Detaliaza.........
lethal88
si eu as fi interesat..ca am aceeasi problema
PH-06-BOA
Ar putea sa-ti consume mai mult slabindu-i tensiunea in arc.Pulmonu' asta cum ii zici tu, are doua suruburi de reglaj, unul pentru mers la relanri( si pornire) si cel caruia ia taiat arcul, pentru mers in sarcina.Este practic ,un regulator de presiune,care cu cat arcul inpinge mai tare ,cu atat trece gaz mai putin,deci reprize mai slabe la demaraj.Slabind arcul(prin taiere)sau desuruband(era tot aia) s-a marit cantitatea de gaz la aceeasi pozitie a acceleratiei.Pornirea este din celalalt,care se regleaza foarte fin(prababil e inchis de tot sau rupt pe poz. inchis),are o pozitie stricta.Acesta regleaza debitul de gaz, care printr-o teava ocoleste membrana, intra direct in traseul spre carburatar, pentru ca la turatii mici (cazul pornirii) membrana nu se deschide. La vacum mare(sarcina mare)arcul fiind slab, membrana va atinge si freca de peretele opus,e foarte fina ,se perforeaza,si-i stramba si talerul ce o protejeaza.
lethal88
PH-06-Boa..pe romaneste:P concret..ce trebuie sa ii fac, ca sa imi porneasca si cand se incalzeste motorul?(am observat ca nu mai porneste dupa cca 10-20 de km de mers)
buratino28
nu cred ca are vreo leg electrovalva cu pulmonul,ea este atasata pulmonului.in leg cu consumul ;deabia am venit de la mare si am consumat 40 de litri de gaz la 550 de km si asta cu masiana full de bagaje ,eu sotia si doi copii
PH-06-BOA
Cine a zis de electrovalva? Nu porneste la cald, din cauza debitului mare de gaz. Asculta (cand pune cineva contactul) intensitatea fasaitului din carburator(nu repeta mult fara sa aerisesti), si redu-l cate putin din surubul de langa electrovalva ,incerci sa pornesti(celalalt din masina).Iar reduci , pana porneste.Daca esti vioi sucesti intimp ce da el la cheie. Rotesti de el foarte putin( imagineaza-ti un cadran de ceas -din ora-n ora). Cand asculti trebuie sa se auda ca o soapta. Cand a pornit, opresti, dai iar, daca-i tot greu(dar mai bine) reglezi pana o iea la sfert. bine ar fi ca inainte sa desfaci surubul sa vezi daca nu-i rupt,ca are filetul si scaunul cam excentric si daca-l rotesti de multe ori aproape de maxim se rupe usor(Italienii). Succes! Astept
adumitrachy
Nici la mine nu pornea la cald. Aveam problema asta de cativa ani biggrin.gif Anul trecut gasisem rezolvarea: puneam contactul si apasam butonul de alimentare cu gaz de doua ori (cuplam-decuplam) wink.gif Problema era de la electrovalva de gpl din fata pulmonului. Incercati sa faceti la fel, sau, fiti atenti daca se aude tacanitul de la electrovalva in momentul in care puneti contactul.

Pana la urma, saptamana trecuta m-am enervat si mi-am cumparat o eletrovalva noua si nu au mai fost probleme.

Arcul din care i sa taiat lui buratino nu cred ca are vre-o treaba cu consumul sau cu membranele. Acolo de unde a fost taiat arcul, este o electrovalva , nu are nici cea mai mica legatura cu membranele(parerea lui eu biggrin.gif) .

Concluzii:
-schimbati electrovalva de gaz (probata de mine)
-taiati arcul(probata de buratino)
PH-06-BOA
Pai eu am inteles ca a taiat din arcul de la membrana nu de la elestrovalva. Daca e de la electrov. ,risca sa nu mai inchida bine la oprire.
buratino28
am zis foarte clar ca a taiat din arcul de la electrovalva de pe pulnon .si dupa cum v am zis merge de atunci perfect . tipul care mi a facut asta lucra la un service pe gpl si lumea zicea ca e cel mai bun din iasi .partea proasta ca a plecat in anglia .
adumitrachy
De curiozitate, la ce service ai fost?
buratino28
am fost la marcel un tip care lucra la service ul de langa rar pacurari ,unde se facea si itp.acum s a mutat in zona industriala rar ul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.