vali_PRS
11 Sep 2007, 00:50
Am si eu una bucata intrebare ... se poate pune releu de semnalizare de genul celor ce au fost puse pe ultima generatie de papucuri pe o 1300-1310 ??
se poate pune orice releu pe dacie de la orice masina alimentata pe 12 v . atat ca difera piciorusele de la releu.
Vezi ca este Relee cu 3 pini sau 4 pini,mai bine uita-te la mufa care intra in releu cite fire are!Succes.
andutzu
11 Sep 2007, 17:31
QUOTE(LauTM @ 11 Sep 2007, 10:34)
Vezi ca este Relee cu 3 pini sau 4 pini,mai bine uita-te la mufa care intra in releu cite fire are!Succes.
"
sunt relee"
ontopic: De ce vrei releu de tip nou? ce are in plus sau ce face in plus fata de modelul vechi?
kalyyyyyy
11 Sep 2007, 17:44
releele de tip vechi sunt "mecanice",cele noi sunt electronice.Cel vechi face zgomotul ca un tacanit,cel nou face bip-bip.Cele de pe dacii se potrivesc,eu am avut montat unul,e un pin mai putin si nu exista masa(releul nu mai trebuie pus pe caroserie si legat acel fir.)Problema e ca la cat zgomot exista in habitaclu nu prea il auzi pe cel nou.Mai e o chestie,daca ai un bec ars cel vechi semnalizeaza in alt ritm(mai repede) si astfel aflii ca ai un bec ars,cel nou nu face asta.Oricum mai cauta ,s-a discutat,sunt cateva topicuri pe aceasta tema!
releul de la papuc diesel nu e inclus in calculatorul masinii?
Merced
11 Sep 2007, 18:09
Asa stiam si eu...
andutzu
11 Sep 2007, 20:44
QUOTE(kalyyyyyy @ 11 Sep 2007, 18:44)
releele de tip vechi sunt "mecanice",cele noi sunt electronice.Cel vechi face zgomotul ca un tacanit,cel nou face bip-bip.Cele de pe dacii se potrivesc,eu am avut montat unul,e un pin mai putin si nu exista masa(releul nu mai trebuie pus pe caroserie si legat acel fir.)Problema e ca la cat zgomot exista in habitaclu nu prea il auzi pe cel nou.Mai e o chestie,daca ai un bec ars cel vechi semnalizeaza in alt ritm(mai repede) si astfel aflii ca ai un bec ars,cel nou nu face asta.Oricum mai cauta ,s-a discutat,sunt cateva topicuri pe aceasta tema!
cunosc si eu diferenta dintre un releu mecanic si unul electronic. eu ma refeream la diferenta dintre cele doua tipuri de relee electronice.
psihoursu
12 Sep 2007, 09:24
am o problema legata de semnalizare si ma gandeam ca este din releu. Cand semnalizez nu merge tot timpul, daca dau drumul la avari si pe urma le opresc semnalizeaza in directia dorita. Din ce credeti ca ar putea fi?
andutzu
12 Sep 2007, 21:31
cum arata releul asta de semnalizare "tip nou" (cu buzzer)? eu am tot cautat prin magazinele de piese auto... dar nimic. Nici macar nu auzisera de asa ceva.
Eu am pe masina modelul asta
Poate pune cineva o poza si cu releul cu buzzer
m-ar interesa si pe mine relu cu buzer.Dar am citit in alt topic ca s-ar gasi buzer separat pe care sa il legi la releul existent pe masina, indiferent de care este.
Bullix
15 Sep 2007, 11:58
QUOTE(psihoursu @ 12 Sep 2007, 09:24)
am o problema legata de semnalizare si ma gandeam ca este din releu. Cand semnalizez nu merge tot timpul, daca dau drumul la avari si pe urma le opresc semnalizeaza in directia dorita. Din ce credeti ca ar putea fi?
Comutatorul de avarie, nu releul! S-a mai discutat!
tavykbt
4 Oct 2007, 20:25
Salut! Unde se afla releul asta de semnalizare? Cred ca si la mine el e problema, fiindca mi se blocheaza destul de des semnalizarea. Dacie 2000, bord CN.
azi din senin la semnalizare releul a inceput sa faca un zgomot infernal, si semnalizarea nu mergea, am scos mufa, am bagat-o inapoi si merge perfect, de la ce poate sa fie?
Probabil un contact imperfect...
bygy007
4 Oct 2007, 22:34
este posibil sa se fi desfacut lipiturile in interiorul releului dintre placa de borne si placa electronica
azi iar, de 2 ori, am pus mana si am miscat contactele si nu mai face....dupa o inspectie a contactelor si a borbelor toate par in regula...sa fie in interior la placa de borne cu zice bygy? se desface releul?
Te ambitionezi sa nu-l schimbi, eh?
deci 11 ron releu electronic si 6 ron releu mecanic. Cum naiba e ala electronic? e compatibil? presupun ca scoate piu piu ca la masinile mai noi...
bygy007
5 Oct 2007, 22:39
daca ai 4 fire in mufa ia electronic daca are 3 ia mecanic
releul se desface asa cu pinii in sus undeva pe lateral capacul de plastic are doua urechiuse se baga o surubelnita si se scot urechiusele dupa care se trage placa electronica (cu verde)
Din cate stiu eu nu piuie ala electronic. Daca ai mufa cu 3 fire tre sa ii tragi masa ca sa-l pui, te complici.
Piuie alea de pe masinile "moderne", chiar tu ziceai pe undeva de camioneta diesel.
am mufa cu 5 fire
E pe naibii...
Fa-i o poza, atat mufei cat si releului. Poate mai e ceva care trece prin el, in afara de semnalizari. Eu de exemplu am releu pe stopuri.
Nu inteleg de ce, dar am. Si se aude "tac", cand calc frana...
Sunt 5 in total, dar unul e masa...deci am cu 4?
CriSTI68
6 Oct 2007, 14:22
ala de papuc cum este ? stiu ca este electronic dar merge pe mufa de berlina ? are cineva o schema ?
bygy007
6 Oct 2007, 22:45
din cite stiu eu electronicele au 4 fire : plus , minus , iesire(spre instalatie) , bec martor bord , la al cincilea nu vad rostul
Versatu
7 Oct 2007, 02:18
am pus si eu un releu de semnalizare electronic.....cel mecanic nu mai scotea nici un sunet si becul martor din bord nu se mai aprindea
la cel electronic a trebuit sa trag fir de masa...
problema e ca daca dau semnal becul martor se aprinde prima oara si apoi moare......desi semnalizarea masinii merge si releul 'bazaie'....de la ce poate fi problema ??? .....ma intereseaza pentru ca merg cu muzica cam tare si nu mai aud 'bazaitul' si am impresia ca nu dau semnal daca nu sunt atent de prima data la becul martor
bygy007
7 Oct 2007, 21:54
QUOTE(Versatu @ 7 Oct 2007, 03:18)
am pus si eu un releu de semnalizare electronic.....cel mecanic nu mai scotea nici un sunet si becul martor din bord nu se mai aprindea
la cel electronic a trebuit sa trag fir de masa...
problema e ca daca dau semnal becul martor se aprinde prima oara si apoi moare......desi semnalizarea masinii merge si releul 'bazaie'....de la ce poate fi problema ??? .....ma intereseaza pentru ca merg cu muzica cam tare si nu mai aud 'bazaitul' si am impresia ca nu dau semnal daca nu sunt atent de prima data la becul martor
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=782724
DoubleG
8 Oct 2007, 20:01
Releele de semnalizare obisnuite sunt:
1. Termice (popular toata lumea le spune relee mecanice). In ele exista o lamela bimetaliza care la trecerea curentului se incalzeste si intrerupe contactul, apoi daca curent nu mai trece prin lamela respectiva, aceasta se indrepta restabilind contactul si tot asa. Marele lor dezavantaj este acela ca frecventa de semnalizare este data de consumul becurilor. Cu alte cuvinte cadenta difera daca becurile sunt putin decalibrate sau daca exista diferente intre partea stanga si partea drepta. De regula sunt facute pentru sarcina de 2 x 21W. Din experienta va spun ca se intampla foarte rar ca ele sa functioneze la frecveta standard. Avantajul lor este ca daca se arde un bec iti dai seama de asta imediat, deoarece ori nu mai merge semnalizarea deloc pe partea respectiva ori cadenta este cu totul alta. Aceste relee sunt usor de identificat pentru ca au carcasa metalica (aluminiu) si sunt usoare ca un fulg. Au 3 borne: borna +, borna care merge in centralul de la comanda si borna care merge la martorul din bord.
2. Electronice cu releu actionat electronic. Cele de fabricatie comunista erau foarte bune, dar astea fabricate azi lasa mult de dorit. Au inauntru un releu si un temporizator electronic individual. Cadenta ramane aceeasi indiferent de valoarea becurilor. Si astea la randul lor sunt de doua feluri: Cu iesire pentru martor de bord (se folosesc pentru masinile care au in bord un singur martor pentru ambele directii de semnalizare <->). Sau fara iesire de martor (se folosesc la masinile care au in bord doi martori de semnalizare, fiecare pentru cate un sens <- stanga sau -> dreapta). Au patru borne: borna +, borna -, borna pentru comanda bloc semnalizare ©, borna pentru martor ®. La cele fara circuit de martor exista doua borne - si lipseste borna "C".
3. Electronice fara releu. Bascularea de face prin componente electronice de putere. Odata cu lipsa releului dispare si acel clantanit care se aude in masina. Totusi pentru confirmarea acustica a functionarii, acestea au montate in interior acel buzzer care scoare pacanit placut la ureche. Tind sa afirm ca astea sunt cele mai bune de pe piata la ora actuala.
4. Relee speciale incorporate in sau langa calculatoarele de bord. Cu astea nu am experienta si nici nu cred ca exista interes pentru detalii...
O seara buna sper sa va fie de folos informatiile.
vik007
18 Oct 2007, 11:31
Salut... ma ajuta si pe mine cineva ...cu o poza sau schema de mufare a firelor pe butonul de AVARIE....la o dacoe break din 2003....
Multumesc....!!!
bygy007
18 Oct 2007, 23:21
alinushy
19 Oct 2007, 07:41
@ vik007: e buton basculant (ca in schema lui bygy007 ) sau e din ala ca pe papuc (push buton)?
http://www.daciaclub.ro/Butonul-de-avarie-t58014.html
ydaniel
19 Oct 2007, 09:49
NU cumparati relee de metaplast bucuresti.cautati de EP sacele;)mai scumpe dar muuuuuuuuult mai bune;)
De malvina sunt foarte bune.
Alexu7
28 Oct 2007, 09:34
eu am urmatoarea configuratie.
4 papuci pe mufa alea cu rosu.
aia albastra e un "loc" liber pe mufa insa releul n-are lamela si pt ala.
deci sa inteleg ca e tipul electronic? merge montat releu cu "piu-piu" fara adaptari?
[attachmentid=1627416756]
maryus_83
28 May 2008, 07:59
Am pus si eu de Malvina aseara dupa ce la cel vechi a aparut un zgomot puternic si am ramas fara semnalizari.
Pot spune ca asta nou se aude mult mai fin... nu mai e tacanitul ala enervant. 13 lei a costat cel nou.
cezar_23@
29 May 2008, 22:02
vand releu de semnalizare 10 lei nou
29 May 2008, 22:03:
cine e interesat la id vand_dacie1310
Salutare am si eu o mica intreabare
cum schimb becul pe fata la semnalizare adica in spate acolo nu gasesc nici o modalitate sa ajung la bec
trage cu incredere de soclu, ala in ce intra firele.
nu trage-ti cu incredere de soclu ca se rupe
deci trebuie scoasa semnalizarea de acolo se scoate foarte usor decat tragi putin de ea si iese dupa incepi sa invarti de soclu ala pentru ca pe interior soclul acela are 2 urechiuse si trebuie sa invarti pana nimeresti sa iasa usor cam greu de explicat cert este ca am rupt o urechiusa pt ca m-am enervat si am zis ce o fi o fi da sa rezolvat cu putin poxipol
e acum problema este alta am tensiune pe fire becul nu era ars dar tot nu functioneaza semnalizarea pe fata pe stanga
maine sa vad ce ii fac acum este prea intuneric si e greu sa lucrezi cu lanterna acolo
mishujkl
22 Nov 2008, 19:15
nu-mi mai merge releul de semnalizare si nu am inteles, pana la urma merge pus unul nou de papuc
? "piu piu"
cris06
22 Nov 2008, 19:27
Fal, fal! Nu. Monteaza un releu electronic cu electromagnet si rezolvi problema.
mishujkl
22 Nov 2008, 20:06
Daca nu face piu piu il las pe asta, nu ma deranjeaza ca nu mai clipeste semnalizarea(sta aprinsa continuu). Am vrut unul de papuc, se aude mai... modern.
v_razvan_c
2 Mar 2009, 18:44
Baieti, ajutati-ma si pe mine sa nu fac vreo prostie la instalatia electrica, nu prea am chef de complicatii
Dacia tatei, din `73, nu a fost prevazuta cu sistem de avarie si i-ar cam fi de folos...
Am inteles ce trebuie sa fac din schema, dar la partea cu ,,+ RELEU" si ,,IESIRE RELEU SEMNALIZARE" nu ma descurc; si n-as vrea sa le iau la nimereala.
Deci, care sunt acele 2 picioruse de pe releu, care trebuie sa le aduc catre buton. Este releu comun, negru, cu carcasa din plastic.
Si ,,BEC AVARIE BORD", are ceva daca nu il pun, presupun ca ala ar fi martor si nu ma intereseaza...
bygy007
2 Mar 2009, 20:28
la buton e un singur piciorus , nu stiu cum este la dacia veche (nu stiu daca are cele 2 reglete sub bord ) vii cu 2 fire (unul de la + prin contact , si celalalt direct ) la buton apoi cel comun la alimentarea cu + a releului separat tragi 2 fire de la maneta semnalizare la iesire (stinga si dreapta la buton) martorul nu conteaza nu il poti pune
@ razvan: de la borna comutatorului de avarie "+ releu" pleci cu un fir catre releul de semnalizare si-l conectezi la borna + sau 49 (desi la astea romanesti nu e notatia asta decat la cele termice). Firul care venea la releu la + il poti anula sau mai bine il conectezi (prelungit) la comutatorul de avarie la borna "+ contact". De la borna "iesire releu" pleci cu un fir la releu la borna C sau 49a ori la firul verde de la comutatorul de semnalizare (maneta).
v_razvan_c
3 Mar 2009, 00:34
OK, am inteles, va multumesc. Daca intervine ceva la fata locului, revin
Cred ca sunt 2 riglete sub bord...
v_razvan_c
4 Mar 2009, 22:08
Hm, am respectat schema, dar totusi a refuzat sa functioneze corect...
Merg avariile, dar cu contactul pus doar.
Am pus pe buton un +permanent, +din contact, am tras firele pentru becuri(stanga-dreapta), ,,IESIRE RELEU SEMNALIZARE" l-am conectat la piciorusul notat cu litera ,,C" pe releu, iar ,,+RELEU" l-am pus pe ,,RS" , asa cum scrie pe releu. Bine asa? Sau trebuia sa pun ,, + RELEU" la plus-ul care este deja pe releu?
Plus ca la mine a venit invers butonul, fata de schema de mai sus... am gresit eu ?
bygy007
5 Mar 2009, 01:04
la buton ai 2 sectiuni , una cea din dreapta (in cazul nostru) care la apasarea butonului fac toate 4 contact , si cea de-a doua sectiune care face are 3 pini , cind este apasat pe avarie fac contact 2 pini din a doua sectiune , iar cind nu , unul din cele 2 , care este si comunul care se duce la plus releu si al 3-lea care se duce la + contact
vezi care scheme le intelegi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.