Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: releu semnalizare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
vali_PRS
Am si eu una bucata intrebare ... se poate pune releu de semnalizare de genul celor ce au fost puse pe ultima generatie de papucuri pe o 1300-1310 ??
ceaki
se poate pune orice releu pe dacie de la orice masina alimentata pe 12 v . atat ca difera piciorusele de la releu.
LauTM
Vezi ca este Relee cu 3 pini sau 4 pini,mai bine uita-te la mufa care intra in releu cite fire are!Succes.
andutzu
QUOTE(LauTM @ 11 Sep 2007, 10:34)
Vezi ca este Relee cu 3 pini sau 4 pini,mai bine uita-te la mufa care intra in releu cite fire are!Succes.
*


post-336-1110552475.gif "sunt relee" sleep.gif
ontopic: De ce vrei releu de tip nou? ce are in plus sau ce face in plus fata de modelul vechi?
kalyyyyyy
releele de tip vechi sunt "mecanice",cele noi sunt electronice.Cel vechi face zgomotul ca un tacanit,cel nou face bip-bip.Cele de pe dacii se potrivesc,eu am avut montat unul,e un pin mai putin si nu exista masa(releul nu mai trebuie pus pe caroserie si legat acel fir.)Problema e ca la cat zgomot exista in habitaclu nu prea il auzi pe cel nou.Mai e o chestie,daca ai un bec ars cel vechi semnalizeaza in alt ritm(mai repede) si astfel aflii ca ai un bec ars,cel nou nu face asta.Oricum mai cauta ,s-a discutat,sunt cateva topicuri pe aceasta tema!
argon
releul de la papuc diesel nu e inclus in calculatorul masinii?
Merced
Asa stiam si eu...
andutzu
QUOTE(kalyyyyyy @ 11 Sep 2007, 18:44)
releele de tip vechi sunt "mecanice",cele noi sunt electronice.Cel vechi face zgomotul ca un tacanit,cel nou face bip-bip.Cele de pe dacii se potrivesc,eu am avut montat unul,e un pin mai putin si nu exista masa(releul nu mai trebuie pus pe caroserie si legat acel fir.)Problema e ca la cat zgomot exista in habitaclu nu prea il auzi pe cel nou.Mai e o chestie,daca ai un bec ars cel vechi semnalizeaza in alt ritm(mai repede) si astfel aflii ca ai un bec ars,cel nou nu face asta.Oricum mai cauta ,s-a discutat,sunt cateva topicuri pe aceasta tema!
*


cunosc si eu diferenta dintre un releu mecanic si unul electronic. eu ma refeream la diferenta dintre cele doua tipuri de relee electronice.
psihoursu
am o problema legata de semnalizare si ma gandeam ca este din releu. Cand semnalizez nu merge tot timpul, daca dau drumul la avari si pe urma le opresc semnalizeaza in directia dorita. Din ce credeti ca ar putea fi?
ceaki
din releu
andutzu
cum arata releul asta de semnalizare "tip nou" (cu buzzer)? eu am tot cautat prin magazinele de piese auto... dar nimic. Nici macar nu auzisera de asa ceva.
Eu am pe masina modelul asta
Poate pune cineva o poza si cu releul cu buzzer
MECCA
m-ar interesa si pe mine relu cu buzer.Dar am citit in alt topic ca s-ar gasi buzer separat pe care sa il legi la releul existent pe masina, indiferent de care este.
Bullix
QUOTE(psihoursu @ 12 Sep 2007, 09:24)
am o problema legata de semnalizare si ma gandeam ca este din releu.  Cand semnalizez nu merge tot timpul,  daca dau drumul la avari si pe urma le opresc semnalizeaza in directia dorita. Din ce credeti ca ar putea fi?
*



Comutatorul de avarie, nu releul! S-a mai discutat!
tavykbt
Salut! Unde se afla releul asta de semnalizare? Cred ca si la mine el e problema, fiindca mi se blocheaza destul de des semnalizarea. Dacie 2000, bord CN.
argon
azi din senin la semnalizare releul a inceput sa faca un zgomot infernal, si semnalizarea nu mergea, am scos mufa, am bagat-o inapoi si merge perfect, de la ce poate sa fie? unsure.gif
Merced
Probabil un contact imperfect...
bygy007
este posibil sa se fi desfacut lipiturile in interiorul releului dintre placa de borne si placa electronica
argon
azi iar, de 2 ori, am pus mana si am miscat contactele si nu mai face....dupa o inspectie a contactelor si a borbelor toate par in regula...sa fie in interior la placa de borne cu zice bygy? se desface releul? blush.gif
Merced
Te ambitionezi sa nu-l schimbi, eh? biggrin.gif
argon
deci 11 ron releu electronic si 6 ron releu mecanic. Cum naiba e ala electronic? e compatibil? presupun ca scoate piu piu ca la masinile mai noi...
bygy007
daca ai 4 fire in mufa ia electronic daca are 3 ia mecanic

releul se desface asa cu pinii in sus undeva pe lateral capacul de plastic are doua urechiuse se baga o surubelnita si se scot urechiusele dupa care se trage placa electronica (cu verde)
Merced
Din cate stiu eu nu piuie ala electronic. Daca ai mufa cu 3 fire tre sa ii tragi masa ca sa-l pui, te complici.
Piuie alea de pe masinile "moderne", chiar tu ziceai pe undeva de camioneta diesel. icon_mrgreen.gif
argon
am mufa cu 5 fire dry.gif
Merced
E pe naibii... blink.gif
Fa-i o poza, atat mufei cat si releului. Poate mai e ceva care trece prin el, in afara de semnalizari. Eu de exemplu am releu pe stopuri. radmasa.gif Nu inteleg de ce, dar am. Si se aude "tac", cand calc frana... tongue.gif
argon
Sunt 5 in total, dar unul e masa...deci am cu 4?
CriSTI68
ala de papuc cum este ? stiu ca este electronic dar merge pe mufa de berlina ? are cineva o schema ? icon_mrgreen.gif
bygy007
din cite stiu eu electronicele au 4 fire : plus , minus , iesire(spre instalatie) , bec martor bord , la al cincilea nu vad rostul
Versatu
am pus si eu un releu de semnalizare electronic.....cel mecanic nu mai scotea nici un sunet si becul martor din bord nu se mai aprindea

la cel electronic a trebuit sa trag fir de masa...

problema e ca daca dau semnal becul martor se aprinde prima oara si apoi moare......desi semnalizarea masinii merge si releul 'bazaie'....de la ce poate fi problema ??? .....ma intereseaza pentru ca merg cu muzica cam tare si nu mai aud 'bazaitul' si am impresia ca nu dau semnal daca nu sunt atent de prima data la becul martor
bygy007
QUOTE(Versatu @ 7 Oct 2007, 03:18)
am pus si eu un releu de semnalizare electronic.....cel mecanic nu mai scotea nici un sunet si becul martor din bord nu se mai aprindea

la cel electronic a trebuit sa trag fir de masa...

problema e ca daca dau semnal becul martor se aprinde prima oara si apoi moare......desi semnalizarea masinii merge si releul 'bazaie'....de la ce poate fi problema ??? .....ma intereseaza pentru ca merg cu muzica cam tare si nu mai aud 'bazaitul' si am impresia ca nu dau semnal daca nu sunt atent de prima data la becul martor
*


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=782724
DoubleG
Releele de semnalizare obisnuite sunt:

1. Termice (popular toata lumea le spune relee mecanice). In ele exista o lamela bimetaliza care la trecerea curentului se incalzeste si intrerupe contactul, apoi daca curent nu mai trece prin lamela respectiva, aceasta se indrepta restabilind contactul si tot asa. Marele lor dezavantaj este acela ca frecventa de semnalizare este data de consumul becurilor. Cu alte cuvinte cadenta difera daca becurile sunt putin decalibrate sau daca exista diferente intre partea stanga si partea drepta. De regula sunt facute pentru sarcina de 2 x 21W. Din experienta va spun ca se intampla foarte rar ca ele sa functioneze la frecveta standard. Avantajul lor este ca daca se arde un bec iti dai seama de asta imediat, deoarece ori nu mai merge semnalizarea deloc pe partea respectiva ori cadenta este cu totul alta. Aceste relee sunt usor de identificat pentru ca au carcasa metalica (aluminiu) si sunt usoare ca un fulg. Au 3 borne: borna +, borna care merge in centralul de la comanda si borna care merge la martorul din bord.

2. Electronice cu releu actionat electronic. Cele de fabricatie comunista erau foarte bune, dar astea fabricate azi lasa mult de dorit. Au inauntru un releu si un temporizator electronic individual. Cadenta ramane aceeasi indiferent de valoarea becurilor. Si astea la randul lor sunt de doua feluri: Cu iesire pentru martor de bord (se folosesc pentru masinile care au in bord un singur martor pentru ambele directii de semnalizare <->). Sau fara iesire de martor (se folosesc la masinile care au in bord doi martori de semnalizare, fiecare pentru cate un sens <- stanga sau -> dreapta). Au patru borne: borna +, borna -, borna pentru comanda bloc semnalizare ©, borna pentru martor ®. La cele fara circuit de martor exista doua borne - si lipseste borna "C".

3. Electronice fara releu. Bascularea de face prin componente electronice de putere. Odata cu lipsa releului dispare si acel clantanit care se aude in masina. Totusi pentru confirmarea acustica a functionarii, acestea au montate in interior acel buzzer care scoare pacanit placut la ureche. Tind sa afirm ca astea sunt cele mai bune de pe piata la ora actuala.

4. Relee speciale incorporate in sau langa calculatoarele de bord. Cu astea nu am experienta si nici nu cred ca exista interes pentru detalii...

O seara buna sper sa va fie de folos informatiile.

vik007
Salut... ma ajuta si pe mine cineva ...cu o poza sau schema de mufare a firelor pe butonul de AVARIE....la o dacoe break din 2003....


Multumesc....!!!
bygy007
wink.gif
alinushy
@ vik007: e buton basculant (ca in schema lui bygy007 ) sau e din ala ca pe papuc (push buton)?
http://www.daciaclub.ro/Butonul-de-avarie-t58014.html
ydaniel
NU cumparati relee de metaplast bucuresti.cautati de EP sacele;)mai scumpe dar muuuuuuuuult mai bune;)
argon
De malvina sunt foarte bune.
Alexu7
eu am urmatoarea configuratie.
4 papuci pe mufa alea cu rosu.
aia albastra e un "loc" liber pe mufa insa releul n-are lamela si pt ala.


deci sa inteleg ca e tipul electronic? merge montat releu cu "piu-piu" fara adaptari? unsure.gif


[attachmentid=1627416756]
maryus_83
Am pus si eu de Malvina aseara dupa ce la cel vechi a aparut un zgomot puternic si am ramas fara semnalizari. smile.gif Pot spune ca asta nou se aude mult mai fin... nu mai e tacanitul ala enervant. 13 lei a costat cel nou.
cezar_23@
vand releu de semnalizare 10 lei nou

29 May 2008, 22:03:
cine e interesat la id vand_dacie1310
Rafi
Salutare am si eu o mica intreabare blush.gif cum schimb becul pe fata la semnalizare adica in spate acolo nu gasesc nici o modalitate sa ajung la bec sad.gif
argon
trage cu incredere de soclu, ala in ce intra firele.
Rafi
wink.gif nu trage-ti cu incredere de soclu ca se rupe laugh.gif deci trebuie scoasa semnalizarea de acolo se scoate foarte usor decat tragi putin de ea si iese dupa incepi sa invarti de soclu ala pentru ca pe interior soclul acela are 2 urechiuse si trebuie sa invarti pana nimeresti sa iasa usor cam greu de explicat cert este ca am rupt o urechiusa pt ca m-am enervat si am zis ce o fi o fi da sa rezolvat cu putin poxipol wub.gif e acum problema este alta am tensiune pe fire becul nu era ars dar tot nu functioneaza semnalizarea pe fata pe stanga mad.gif maine sa vad ce ii fac acum este prea intuneric si e greu sa lucrezi cu lanterna acolo
mishujkl
nu-mi mai merge releul de semnalizare si nu am inteles, pana la urma merge pus unul nou de papuc biggrin.gif ? "piu piu" tongue.gif
cris06
Fal, fal! Nu. Monteaza un releu electronic cu electromagnet si rezolvi problema.
mishujkl
Daca nu face piu piu il las pe asta, nu ma deranjeaza ca nu mai clipeste semnalizarea(sta aprinsa continuu). Am vrut unul de papuc, se aude mai... modern. smile.gif
v_razvan_c
Baieti, ajutati-ma si pe mine sa nu fac vreo prostie la instalatia electrica, nu prea am chef de complicatii tongue.gif


Dacia tatei, din `73, nu a fost prevazuta cu sistem de avarie si i-ar cam fi de folos...

Am inteles ce trebuie sa fac din schema, dar la partea cu ,,+ RELEU" si ,,IESIRE RELEU SEMNALIZARE" nu ma descurc; si n-as vrea sa le iau la nimereala.
Deci, care sunt acele 2 picioruse de pe releu, care trebuie sa le aduc catre buton. Este releu comun, negru, cu carcasa din plastic.

Si ,,BEC AVARIE BORD", are ceva daca nu il pun, presupun ca ala ar fi martor si nu ma intereseaza...

smile.gif
bygy007
la buton e un singur piciorus , nu stiu cum este la dacia veche (nu stiu daca are cele 2 reglete sub bord ) vii cu 2 fire (unul de la + prin contact , si celalalt direct ) la buton apoi cel comun la alimentarea cu + a releului separat tragi 2 fire de la maneta semnalizare la iesire (stinga si dreapta la buton) martorul nu conteaza nu il poti pune
cris06
@ razvan: de la borna comutatorului de avarie "+ releu" pleci cu un fir catre releul de semnalizare si-l conectezi la borna + sau 49 (desi la astea romanesti nu e notatia asta decat la cele termice). Firul care venea la releu la + il poti anula sau mai bine il conectezi (prelungit) la comutatorul de avarie la borna "+ contact". De la borna "iesire releu" pleci cu un fir la releu la borna C sau 49a ori la firul verde de la comutatorul de semnalizare (maneta).
v_razvan_c
OK, am inteles, va multumesc. Daca intervine ceva la fata locului, revin smile.gif

Cred ca sunt 2 riglete sub bord...
v_razvan_c
Hm, am respectat schema, dar totusi a refuzat sa functioneze corect...

Merg avariile, dar cu contactul pus doar.

Am pus pe buton un +permanent, +din contact, am tras firele pentru becuri(stanga-dreapta), ,,IESIRE RELEU SEMNALIZARE" l-am conectat la piciorusul notat cu litera ,,C" pe releu, iar ,,+RELEU" l-am pus pe ,,RS" , asa cum scrie pe releu. Bine asa? Sau trebuia sa pun ,, + RELEU" la plus-ul care este deja pe releu?

Plus ca la mine a venit invers butonul, fata de schema de mai sus... am gresit eu ?
bygy007
la buton ai 2 sectiuni , una cea din dreapta (in cazul nostru) care la apasarea butonului fac toate 4 contact , si cea de-a doua sectiune care face are 3 pini , cind este apasat pe avarie fac contact 2 pini din a doua sectiune , iar cind nu , unul din cele 2 , care este si comunul care se duce la plus releu si al 3-lea care se duce la + contact

vezi care scheme le intelegi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.