Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Pornire DACIA 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gj01gca
Salut baietzii`.. !! am si eu o DACIA 1300 din 83 .. si i`am facut anu trecut motoru mai probabil acuma 5-6 luni de la 0 totul schimbat .. + baterie noua .. dar am o singura problema .. imi porneste fff greu dimineatza sau daca o las cam 5-6 ore si o pornesc din nou .. din cate am observat eu .. am dat la pompa de benzina si se aude un sunet cum nu ar avea benzina in carburator .. si dupa ce ii dau cateva spritzuri .. porneste .. oare de ce nu isi mentine benzina pe furtune si pe furtunul principal de vine din pompa de benzina in carburator .. ce trebuie sa mai schimb la ea sau ce poate avea ?
virusssp
si eu am avut problema asta... am schimbat corpul superior la pompa de benzina (unde se afla supapele) pentru ca scapa benzina in rezervor dupa vreo 4 ore de stat... si acum s-a rezolvat, nu mai trebuie dat "la cama" wink.gif -- sau mai poate fi de la reglajul prost al plutitorului din carburator...
djasu82
Problema e cat ramane in CNC iar la pompa nu stiu sigur dar stiu ca exista niste pastile care creeaza problema ori cum ori ce iai face tot se scurge benzina pe retur nu ramane pe furtun peste noapte . La mine eu am pompa de benzina cu capac de platinc nu ma ce umbla la ea si e chiar foarte buna avand debitul si mai mare si din cate am observat mentine benzina cam 10 ore dupa aceea se scurge usor pe retur. Pompele eletrice sunt cele mai bune sunt controlate in functie de turatia motorului ca sa bage debit maxim la turatie maxima
gj01gca
Pai si pana la urma cu ce zice`ti sa ma apuc sa schimb ?
djasu82
Pastilele din pompa de benzina daca ai gasi una turnata din plastic dar nu mai are coada eu spun ca e mai buna te ajuta si in viteza tongue.gif
gj01gca
La ce pret ajunge una de zici tu ?
ag02cws
Mda... De doua zile am fix aceeasi problema: dupa ce sta mai mult timp, porneste greu. Posibil sa fie pompa de benzina, dar n-ar trebui sa-i ramana ceva benzina si in carburator, suficienta cat sa porneasca?
Merced
Depinde si de reglajul CNC-ului. In primele momente de la pornire masina consuma foarte mult, si daca pierzi benzina de pe circuit e posibil sa se opreasca imediat. Verifica pompa, adica capsulele alea de textolit din ea, daca sistemul s-a uzat, ia corp de pompa nou si schimba-l, ca ajungi ca mine, sa crezi ca esti in pana de benzina cu juma' de rezervor plin, dar sa nu se alimenteze masina. unsure.gif
Tiberiu-Andrei
Ba da ar trebui.Si a mea asa face,daca se intampla cumva sa plec undeva fara masina si sta mai mult de 2-3 zile nepornita nici nu ma chinui cu ea,deschid capota,dau de 5-8 ori la cama,trantesc capota si am plecat.Singurul fapt pentru care nu-mi plac alea fara coada e ca daca scapa inapoi sau mai rau-ramai fara benzina-dai la automat de iti sar capacele.Alte treburi necesare pentru o zi reusita:o dimineata geroasa de iarna(-25 grade),o baterie mai slaba,un calendar cu toti sfintii preferabil pusi in ordine alfabetica.
Spor!
slaiciprian
ce e mai nasol e ca problema cu scurgerea benzinei pe retur poate fi urmata de una si mai mare. pompa nu alimenteaza suficient si cand ai pedala la fund te trezesti in suturi ca numai e benzina in carburator. in depasiri poate fi nasol.
io am schimbat pompa cu totul, am inteles ca se pot schimba garnituri prin ea dar rezultatul e carpeala. am luat una second de la un prieten, i-am dat 20 lei, merge brici.
ag02cws
Pai si din cauza pompei dispare toata benzina aia din carburator (care mi se pare mai mult decat suficienta pentru pornire)? Sigur nu se scurge ea prin alta parte?
quincy
Si a mea face la fel daca o pornesc a trea zi.Supapele alea din pompa sunt din textolit si nu par sa etanseze prea bine nici la un capac nou.Ca si cum ai astupa o teava cu o moneda ca sa nu curga.
Sau ia aer pe la clopot ?
djasu82
Mai bine iti cumperi o pompa eletrica de damas si scapi dale naiba de gunoiae romanesti. Eu m-am saturat .
petrysorr2006
cat ajunge o pompa de benzina de damas? eu am inteles ca ar fi vreo 5 mil;))
ag02cws
QUOTE(djasu82 @ 6 Aug 2008, 21:07)
Mai bine iti cumperi o pompa eletrica de damas si scapi dale naiba de gunoiae romanesti. Eu m-am saturat .
*



Tot dupa tine m-am luat si am renuntat la platini, punand o aprindere gotronic. Iti multumesc pt sfatul acela, care m-a facut sa nu mai am nicio problema.
Dar, totusi, acum parca nu as fi de acord cu tine pentru ca pompa mea de benzina are 170.000 de km, deci nu e o conceptie proasta.
0
Redeschid topicul..si eu raman fara benzina in carburator. Fac alimentarea de proba din bidon iar a doua zi trebuie sa dau la cama ca sa bag benzina in CNC. Sunt de acord cu faptul ca poate "pastilele" pompei nu mai sunt bune cu toate ca am schimbat corpul superior de curand, si am inlocuit si bucsile de teflon ale axului carburatorului. Acum nu mai am nici o pata de benzina sub carburator, dar totusi unde dispare benzina din el ca doar nu se "urca" din CNC si o ia pe furtun inapoi spre pompa...
nikuniku
se evapora
0
Adica asa fac toate..pai daca se evapora pe unde iese?..eventual daca zici ca se evapora ar putea iesi printre corpul inferior si capac..adica nu mai este buna garnitura..nu?
nikuniku
vaporii de benzina gasesc ei pe unde sa iasa,chiar daca garnitura de la capac este buna
incearca sa refaci nivelu in camera de nivel constant un pic mai sus de jumate pe planu inclinat,si nu vei mai ramane fara benzina
0
Am citit ca ar mai fi de vina si acel jiclor cu bila in el din CNC..asa este?
B17XGG
Nu.
Andyno
mda..ciudate probleme..eu nu am avut problema asta in niciodata...+ ca carburatorul scapa benzina pe la un surubel pe unde vine cablul de acceleratie...asta daca ii dau pedale cand nu este motorul oprit...
si cama numai functioneaza de vro 5 ani..am obs acum de cand am gpl.
maho
QUOTE(0 @ 25 Jan 2013, 23:03)
raman fara benzina in carburator. ... a doua zi trebuie sa dau la cama ca sa bag benzina in CNC. Sunt de acord cu faptul ca poate "pastilele" pompei nu mai sunt bune cu toate ca am schimbat corpul superior de curand,..
*


Am avut si eu problema asta (ma rog, nu chiar a doua zi, dar dupa 2-3 zile trebuia sa "dau la cama"); problema s-a rezolvat de la sine, cand, intr-o zi, pompa de benzina si-a dat duhul, si am schimbat-o. Ulterior a stat si o saptamana - jumate nepornita (mai mult n-am incercat), si a luat-o fara dat la "coada". Incearca (oricum, o pompa de rezerva nu strica niciodata...).
0
Ok..pierde pompa presiune..dar benzina din carburator unde se duce? Trebuia sa porneasca si sa se opreasca daca mai avea ceva in carburator, dar daca nu ii dau la cama nu porneste.
krapcarasu
Ce se evapora se duce in cagula de unde iese afara prin gura filtrului de aer. Ajuta sa dipara mai repede daca nivelul e prea mare sau prea mic . Cand carburatorul e f cald cu atat mai mult pleaca mai repede in vapori. E bun de pus o supapa unisens imediat la iesirea din pompa
0
Pana la urma sa inteleg ca "asa fac toate" si nu am cum sa opresc evaporarea benzinei..
Black%Snake
Poti incerca sa schimbi pompa de benzina sa pui alta sh ca e 20 lei si cumperi un filtru decantor ( din ala cu pahar) si il pui inainte de pompa de benzina, astfel benzina ramane acolo in pahar si nu mai pleaca toata inapoi in rezervor. Eu de 8 ani de cand am luat masina am avut 2 motoare si 2 pompe de benzina si nu am avut problema de care zici tu.
maho
QUOTE(Black%Snake @ 28 Jan 2013, 15:06)
un filtru decantor ( din ala cu pahar) si il pui inainte de pompa de benzina,...
*


+ 1 filtru dupa pompa, cel putin la nivelul de inaltime al intrarii din carb; in felul asta vede in el daca e sau nu benzina la intrarea carbului, si cum vine cand (daca e nevoie) da la coada.
Ov
puneti voi 1000 de filtre si apoi o sa vedeti cum schimbati intr-o veselie pastilele de la pompa de benzina
0
Am sa pun unul cu decantor inainte de pompa sa vad cum o sa se comporte.
krapcarasu
pune asa una la iesire din tur http://www.bestautovest.ro/supapa-unisens-fi-10.html

http://www.bestautovest.ro/pompa-amorsare-...el-dreapta.html asta merge incercata in loc de dat la cama?
medelin
Deci acelasi lucru patesc si eu. O am de 1 an si jumatate si pana asta vara nu mi-a facut figuri. Eu o pornesc rar,o data pe saptamana( in weekend mai mult).Initial am crezut ca e pompa de benzina, pentru ca de fiecare data cand vroiam sa o pornesc, scoteam furtunul de benzina ce duce in carburator si era uscat mereu. An schimbat pompa de alimentare cu una de Pulsor Scornicesti ,cu cama. Culmea, nici dupa ce am schimbat pompa nu s-a remediat problema. Furtunul este uscat-uscat,dau la cama pana vine benzina pe retur si apoi omor bateria calumea pana intra benzina in carburator.
In ultimul timp am observat o pornire greoaie si dupa 1-2 ore.

Cred ca am sa-mi fac timp intr-o zi sa ma duc cu ea la mecanic,pentru ca nu-s expert in carburatoare si mi se pare destul de complicata treaba cu reglajul. Asta e ,vad odata,bag la cap si sa doua oara o fac eu.
0
Si dupa ce bagi la cap sa ne spui si noua.. smile.gif ..si eu am schimbat pompa dar fara nici un efect. Dau la cama, se aude cum se umple carburator, si apoi porneste fara probleme.
medelin
Momentan sunt in stressiune,nu am timp de ea si nici de carburatoare...
Cum faci de intra benzina in carburator? la mine o da pe toata pe retur.
cata_unu1
E de la carburator problema.
catalinxx
daca o da toata pe retur ai cuiul pontou blocat
0
Pai scoate furtunul de alimentare din carburator si dai la cama sa vezi daca pompeaza benzina. Daca ajunge benzina pe furtun atunci este din carburator. Daca nu trage pompa benzina scoate furtunul ce face legatura intre conducta de tur si pompa si trage cu gura sa vezi daca este infundata sau nu conducta.
medelin
Pompa e noua,merge brici. Doar cand dau la cama,pot sa dau si de 20 de ori,se amorseaza pompa si atat, benzina nu ajunge pana in carburator deoarece tot mai dau la automat de mi se acreste.. Dupa ce porneste merge brici.

Atat ca ramane carburatorul fara benzina,asta e tot ce ma deranjeaza.
medelin
Da,deci azi,am desfacut carburatoru,fara niciun mecanic si alte nebunii,dupa ce n-am mai pornit masina de vreo 2 saptamani.
Am desfacut incet, am memorat bine, pana am ajuns la plutitor. Carburatorul era uscat,uscat,daca avea o lingurita de benzina prin el e bine.
M-am prins cum e si cu cuiul poantou.. in fine. Plutitorul l-am reglat din tija aia care am mai indoit-o putin.
Am verificat plutitorul si cuiul daca inchid, sufland pe unde intra benzina. Cand plutitorul era in deschis,in jos adica, intra aer,cum saltam un pic de el deja inchidea foarte bine. L-am reglat cam la o tigara,inainte imi intra tot degetul. L-am reglat cu garnitura pusa.
Cu ocazia asta am verificat si toate jigloarele.
Am montat la loc,am incalzit-o putin,acum o las cateva ore sa vad ce face,cum va porni.

Am o intrebare,cuiul este singurul care inchide CNC? Pe unde ar mai putea sa se evapore benzina ?
sebymesteru
Pe langa garnitura dintre corpuri de exemplu,daca nu e capacul strans sau garnitura e uzata.
medelin
Deci acum jumate de ora plecasi cu transa la un scurt drum,a luat-o la sfert.
Dupa ce-am incalzit-o bine,am stat vreo 15 minute oprit ,cand sa plec iarasi mi-a facut faza,am dat la automat vre-o 3 secunde sa porneasca,ma enerveaza !!
Si merge asa frumos,am facut drumul numai de drag,dar cand o pornesc,toti dracii cad pe ea.

Ma gandesc sa schimb cuiul,poate de la caldura se dilata si numai tine benzina.
Un sfat ceva??
maho
Pai in 15 min. n-a apucat motorul sa se raceasca, s-a creeata "vapour lock", trebuia sa dai la automat cu acceleratia apasata.
PH-06-BOA
Asa e, si astia s-au creat datorita cuiului care nu inchide bine la oprire, si inunda, sau e nivelul mare, iar gazele create in CNC, imping benzina in difuzor, dupa oprirea motorului. Dupa ce opresti, uita-te pe clapeta de acceleratie, daca mai curge benzina aiurea. Asta face sa se inece, si la pornire trebuie intai sa se inlature excesul (chei lungi cu pedala la podea), dupa care porneste. Regleaza nivelul, nu dupa tigara (asta nu e un instrument de masura), ci dupa pozitia lichidului pe peretii camerei. Pui capacul si-l ti presat cu mana, fara sa pui suruburile, dai la pompa pana simti ca a oprit cuiul, si vezi nivelul. Reglezi cursa si repeti faza, pana nivelul este la jumatatea peretelui inclinat de sub cuiul poanto. Daca de fiecare data cand dai la pompa, obti nivel mare, inseamna ca nu tine cuiul.
medelin
Multumesc mult PH-06-BOA.

Deci nivelul trebuie sa fie ca aici?
PH-06-BOA
E cam mult. Pana in dreptul de intersectie a liniei lui 6, cu peretele inclinat al camerei. Dar asta obtii, numai prin teste repetate, cum am zis eu.
medelin
L-am mai reglat acum vre-o 2 ore.
Am incercat asa cum mi-a zis PH-06-BOA ,dar nu mi-a iesit. Am sters CNC de benzina de 2 ori sa-i vad nivelul,dar pompa baga prea energic benzina si stropeste tot,desi am luat-o si cu binisorul.
Pana la urma am reglat plutitorul sa inchida cat mai de jos( cred ca la maxim). La o astfel de setare nivelul benzinei dupa ce i-am luat capacul ramane la primul curba de nivel a planului inclinat.
Proba o sa i-o fac in alta zi,mai calduroasa.
PH-06-BOA
Pai, asa ti-am zis si eu, sa repeti reglajul dupa care dai la pompa, si cand iei capacul , sa vezi nivelul, nu acolo la inceputul planului inclinat, ci la jumatatea lui, acolo unde linia lui 6 trece pe desen. Asa e prea mic, si nu ajuta nici la plecare, dar nici la depasiri. Daca pompa baga prea mult, poti mari gaura de la retur, dar vei face ca coada pompei sa lucreze mai accentual pe cama.
medelin
Scuze, ma gandeam in alta parte cand am scris. Deci acolo la al 2-lea cot/curba/linia lui 6 este nivelul.
Intelesesem altceva din prima postare a ta.

Iti multumesc oricum pentru sfaturile si explicatiile pe care mi le-ai dat!!
medelin
Inainte de Pasti cautam jiclere cu bile si cui poantou.Voiam sa le inlocuiesc. Pornea,dar trebuia sa dau la cama sa bage benzina .
In fine, jiclere nu am gasit ,doar de 1310. Am gasit cui poantou pe care l-am si inlocuit. Imediat dupa am plecat la tara. Am cam barait-o pe camp,opriri dese,caldura mare si spre surprinderea mea, problema a disparut. Porneste la sfert si dupa 3,4,5 zile . Intrebarea este :ce s-a intamplat? la prima vedere a-ti zice ca problema era cuiul,dar cel vechi era verificat de mine prin metoda vidului si nu scapa aer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.