Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rampa de incalzire benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
noroc,

din disperarea de a-mi face masina sa consume putin, adica omeneste, tot pe forum am citit despre o metoda de a incalzi benzina pt a avea un amestec mai bun.

am infasurat o conducta de frana lunga in jurul furtunului groos de la radiator si intr-adevar se incalzeste bine, chiar frige dupa ce merg putin si e motorul cald.

intrebarea mea este: acest lucru cu benzina calda e placebo, sau chiar functioneaza, ca de consumat, tot consuma muult. dincauza ca e incalzita benzina e posibil sa fie mai pofticios motorul.

carburatia si aprinderea sunt reglate bine conform indicatiilor lui dodo, mihai 1677 si djasul.

uneori consuma omeneste, alteori ca nehalita. fara sa merg cu soc, turatii f mari sau scazute. mers civilizat
seby9966
cat iti consuma asa de curiozitate?Vrea sa vad daca dacia mea din 89 mai sta sau o marit....smile.gif)
tgg2k
pai benzina (mai bine zis amestecul) se incalzeste destul cand e motorul cald si functioneaza sistemul de racire (in speta, cand sta pata calda... calda)

si daca e benefic sau nu, asta ar fi de discutat. pe scurt: amestecul cald are o explozie mai puternica in cilindrii

eu zic (virgula) ca e benefic deoarece apare senzatia ca nu "cere" sa fie foarte turata ca sa traga si astfel o calci mai putin. in fond si la urma urmei, cand e rece motorul, daca nu tragi socul, dozajul e acelasi ca si cu motorul cald.

bafta
argon
QUOTE(tgg2k @ 18 Jan 2008, 13:01)
pe scurt: amestecul cald are o explozie mai puternica in cilindrii

*




Si atunci de ce vara pe canicula masina trage mai greu? Sau chiar si iarna sau primavara cand temperatura e peste 10 grade si lasi filtrul de aer pozitionat pe galerie...
C a t a l i n
De intercooler ați auzit? smile.gif

Randamentul unui motor crește cu cât diferența de temperatură înainte - după combustie este mai mare... Fizică de a X-a parcă...

Prin urmare recomandabil este ca amestecul să fie cât mai rece... smile.gif
argon
Cu anumite limite, ca altfel ingheata carburatorul, pata calda nu face fata, si o sa traga si mai rau.
C a t a l i n
Evident... biggrin.gif
tgg2k
QUOTE(argon @ 18 Jan 2008, 13:03)
Si atunci de ce vara pe canicula masina trage mai greu?  Sau chiar si iarna sau primavara cand temperatura e peste 10 grade si lasi filtrul de aer pozitionat pe galerie...
*




QUOTE(Catalin Marinarul @ 18 Jan 2008, 13:10)
[...]Fizică de a X-a parcă...

Prin urmare recomandabil este ca amestecul să fie cât mai rece... smile.gif
*



ce vreti daca nu am invatat la fizica?! sad.gif am luat 5.25 in bac, deci fizica nu e punctul meu forte biggrin.gif

eu asa stiam ca pata calda incalzeste amestecul si are detonatie mai buna.

PS. eu nu stiu cum e cu pozitionarea pe vara/iarna ca nu am clapeta aia la filtru de aer
Kinetix
Cred ca trebuie sa impartim firul in patru... De fapt, in doua: aer si benzina.
Benzina poate sa fie calda, pentru a se atomiza usor (cel putin fractiunile ei usoare), dar aerul trebuie sa fie rece (pana la o limita, totusi), pentru a fi mai dens, si a contine mai mult oxigen care sa intretina o ardere buna.
Vara merge greu pentru ca aerul este prea cald, dilatat si cu densitatea scazuta. Astfel, compresia cred ca se micsoreaza putin. Oricum, puterea exploziei e diminuata.
Deci, cred ca solutia corecta este: aer rece (relativ) si benzina calda.
De fapt, pentru a obtine racirea aerului se folosesc si niste distantiere (flanse, "carb spacers") din teflon sau alte materiale asemanatoare care izoleaza termic galeria de admisie de carburator. Astfel, aerul nu va fi incalzit prin trecerea prin carburator, ci va ramane rece. La Carfil, pe timpul verii cred ca face o treaba foarte buna flansa (cala) de textolit pusa intre talpa carburatorului si pata calda.
tzepesch
bai fratilor, una peste alta.

MAINE SCOT ELICA, sunt sigur ca va scadea consumul

metoda sticlei si 3 simpla.
1 sticla de 3L umpluta fix cu 3.00L
2 gauri date in dop, 1 furtun de tur unul de retur. tur in filtru, retur in returul pompei.

15.8km - 3L >>> 18.9% groaznic (traficu de azi de la 13.00 , 14.00 si 18.00)
si prin unele locuri am evitat blocajele (stradute)

repet, masina merge foarte bine. in regim normal. carb si aprinderea sunt reglate corect.

cauciucuri tari.
Las numai UIS-ul

daca nici dupa asta nu se simt diferente trec la schimbatul jiglerelor.
la mine tot 35ron sunt. cica carfil, dar nu prea ma convinge o eticheta printata prost si o punguta d-aia care se clipseaza la gura.

SUNTETI SIGURI ca sunt originale????



ps: daca stii unde, poti parca oricand la piata rosetti in timpul saptamanii!
Kinetix
tzepeshe, nu conteaza eticheta, ci mai ales produsul.
Verifica dimensiunea gaurilor jicloarelor, nu te lua dupa reclama. Eu imi aleg jicloarele bucata cu bucata din cutiutele de la magazinele de piese.
De fapt, iti trebuie un trio de succes: jiclor de ralanti si progresiune corect calibrat, jiclor principal (sugerez valoarea 135) si cel de franare aer (sugerez 170).
Verificarea jicloarelor se poate face introducand un varf de scobitoare de bambus in orificiu. Se invarte de cateva ori, pana se muleaza pe gaura, apoi se masoara cu un subler "amprenta" de pe scobitoare.
Jiclorul de ralanti si progresiune se verifica astfel: dupa reglajul corect al amestecului (si turatiei) ralanti la cald, se tureaza motorul pana aproape sa amorseze circuitul principal. Benzina nu trebuie sa fie absorbita prin centratorul de amestec, dar sa fie aproape de acest punct. In aceasta pozitie a clapetei se actioneaza surubul de amestec. In mod normal ar trebui sa scada turatia la insurubarea si la desurubarea lui.
Daca turatia creste la desurubare, jiclorul de ralanti si progresiune este prea mic, iar amestecul va fi prea sarac la sarcini partiale (regim urban). Daca turatia creste la insurubare, jiclorul este prea mare, deci amestec prea bogat in regim de progresiune.
O alta metoda de verificare a dimensiunii jiclorului de ralanti este sa se accelereze (cu mana) usor, progresiv, la cald. Daca la un moment dat apare o ezitare a motorului, care apoi dispare continuand accelerarea, se poate ca jiclorul sa fie prea mic. Sigur ca trebuie corelat cu nivelul in CNC si cu perechea jiclor principal/franare aer.
La setarile de mai sus, as sugera folosirea unui tub emulsor "de oras". Vezi aici.
Elicea economizoare nu cred ca poate creste consumul (daca e corect finisata), ci doar poate scadea turatia/viteza maxima a motorului/masinii.
Numai bine tuturor!
tzepesch
sal... merci de raspunsuri.

o sa ciocanesc putin jiglorul din cnc, cel cu bila si sa micsorez nivelul in cnc de la 7mm la 85mm.

ce efect am???

se pot deregla jiglerele de la sine, carbul e cel original, cu jiglerele originale, are cam 420.000 km
Kinetix
Micsorand cursa bilei din supapa din CNC, nu faci decat sa cresti cantitatea de benzina expulzata in carburator la apasarea acceleratiei.
Scaderea nivelului in CNC prin aducerea plutitorului la 8.5mm inseamna saracirea amestecului prea mult. Daca nu faci alte modificari la centratorul de amestec, masina va trage mai slab cu aceasta valoare.
Jicloarele nu prea se uzeaza, eventual se pot depune reziduuri pe interiorul lor, micsorandu-le diametrul. Acelasi fenomen apare si la circuitele carburatorului, in special la cel de ralanti si progresiune. La nivelul jicloarelor depunerile sunt mai mici, deoarece pe acolo benzina trece cu mare viteza, suspensiile neavand timp prea mult sa se depuna.
Datorita folosirii indelungate (420.000km), au aparut uzuri la componentele ce se misca ale sistemului: cui poantou, tija impingatoare a pompei de accelerare (astfel se micsoreaza cursa ei si scade accelerarea masinii), axul clapetei de acceleratie, lagarele si bucsele lui (sursa de intrare aer fals).
tzepesch
nu-mi trage aer fals pe nicaieri
pompa de benzina functioneaza normal
cuiul poanto l-am schimbat de curand (inchide deschide cum trebuie)

tot ce pot sa fac este sa scot elica, sa mai aproprii carbul de UIS si sa observ un consum asa.

cand fac aprindera cu metoda scanteii, trebuie sa tin fisa la 2mm de masa sau la 1-1.5cm?
Tiberiu-Andrei
Indiferent zic eu,ideea ar fii sa observi scanteia in timp cat mai real.Totusi vezi sa nu tii mana pe metal ca te trazneste de nu te vezi.
PS:cu ocazia asta poti vedea si puterea scanteii data de bobina.
tzepesch
am revenit.


azi, aceeasi metoda, numai ca am bagat in rezervorul gol fix 3L.

am scos aprinderea electronica malvina, am refacut aprinderea si carburatia.

a naibii merge mai bine, mai fortos... si porneste tot la prima cheie

inca n-am ramas pe o cu benzina, dar consum de 11.9%... semnificativ mai mic decat 18.9 de ieri.

nici n-a fost asa trafic, dar totusi.


de la aprindere sa fi fost oare?


am sa scot si elica la urmatoarea proba... momentan sunt pe drumul cel bun
brigada_diverse
cine stiece intarzieri baga Malvina in circuitu de aprindere de consuma in halu asta...sau cumva aveai dereglat avansul?

apropo, ai pus pe circuitul de incalzire a benzinei? sau rece?
djasu82
Malvina e mai performanta decat aprinderea at011 fiindca are un circuit care comuta mult mai repede gen hig - low ,+12V 0V are un timp scurt pe care acela il readuci la 0 din avans dand de delco spre dreapta . Prin aceeasi metoda turand motorul la 3500 de ture si regland delacoul in asa fel sa nu apara batai de avans (rateuri).
tzepesch
cum pe rece? furtunul care se duce in carb. e intrerupt la mijloc. pe furtunul gros de la radiator am infasurat o conducta de frna de Cu d-aia, cea mai lunga. si furtunul e conectat la ea.

binenteles, pana se incalzeste motorul aia e rece, dar dupa aceea se incinge. daca merg, 1-2km de ex si pun mana pe ea nu pot s-o tin.

nu se infierbanta benzina, dar e mai calduta, nu e la temperatura obisnuita...

diaconuliviu
QUOTE(Kinetix @ 18 Jan 2008, 20:31)
[...]
De fapt, pentru a obtine racirea aerului se folosesc si niste distantiere (flanse, "carb spacers") din teflon sau alte materiale asemanatoare care izoleaza termic galeria de admisie de carburator. Astfel, aerul nu va fi incalzit prin trecerea prin carburator[...]


De fapt aerul se raceste orium, din cauza difuzorului si a vaporizarii.
Acele flanse impiedica mai degraba incalzirea carburatorului, eliminind aparitia vapour-lock.


Tepes: la o masina bine pusa la punct, un UIS, elica, etc. MICSOREAZA consumul. Intii pune motorul la punct, fa un consum prin metoda plinului, la "drum intins", abia apoi trage concluzii.

A mea (ultima Dacia ahizitionata) dotata din fabricatie numai cu "supapa-teu" si fara a folosi frina de motor, a consumat 5,5%. Abia dupa aia am repus CDI, EEBIO, UIS, PIT.

Acuma, iarna, la drum ia pina la 6%, depinde de temperatura de afara; pe trasee scurte urca la 7,5-10%, depinde de lungimea traseului. Un traseu de 1 km zilnic poate genera acum si 12%, mai ales pe ger.
gotronic
QUOTE(djasu82 @ 19 Jan 2008, 20:11)
Malvina e mai performanta decat aprinderea at011 fiindca are un circuit care comuta mult mai repede gen hig - low ,+12V 0V are un timp scurt pe care acela il readuci la 0 din avans dand de delco spre dreapta . Prin aceeasi metoda turand motorul la 3500 de ture si regland delacoul in asa fel sa nu apara batai de avans (rateuri).
*



173.gif Iti schimbi parerile in functie de topic si de "audienta". Vad ca stii si timpii de comutatie al celor 2 aprinderi.!!! blink.gif Hai sa fim seriosi mad.gif
tzepesch
radmasa.gif

19 Jan 2008, 21:58:
QUOTE(diaconuliviu @ 19 Jan 2008, 21:47)
De fapt aerul se raceste orium, din cauza difuzorului si a vaporizarii.
Acele flanse impiedica mai degraba incalzirea carburatorului, eliminind aparitia vapour-lock.
Tepes: la o masina bine pusa la punct, un UIS, elica, etc. MICSOREAZA consumul. Intii pune motorul la punct, fa un consum prin metoda plinului, la "drum intins", abia apoi trage concluzii.

A mea (ultima Dacia ahizitionata) dotata din fabricatie numai cu "supapa-teu" si fara a folosi frina de motor, a consumat 5,5%. Abia dupa aia am repus CDI, EEBIO, UIS, PIT.

Acuma, iarna, la drum ia pina la 6%, depinde de temperatura de afara; pe trasee scurte urca la 7,5-10%, depinde de lungimea traseului. Un traseu de 1 km zilnic poate genera acum si 12%, mai ales pe ger.
*



este posibil ca din cauza distributiei sa nu o pot pune la Punct cum trebuie si d-aia sa manace asa? mi-e-mi bate lantul la distributie f. tare, mai ales in relati, functie de cum e reglat. daca e foarte jos trancane rau.

la lant ce se poate intmpla, ma gandesc, o fi bun si s-a dus intinzatorul sau pinioanele... ca doar lantu nu se intinde
gotronic
Lantul se intinde, si schimba si distributia, care nu mai este sincrona cu vibrochenul.!!! Iar bataile in carcasa "nenorocesc" si delcourile, care primesc "suturi" iar aprinderea are de suferit, atat in functionare cat si precizie.!!
Kinetix
Da, cred ca e mai bine sa schimbi distributia: lant, intinzator, pinioane. Nu cred sa depaseasca 50 RON.
Liviu, ai dreptate, vaporizarea se face cu absorbtie de caldura.
Incalzirea si racirea cu referire la amestecul carburant sunt relative si ar trebui sa se incadreze intre niste parametri optimi.
Daca se incalzeste prea tare benzina, asa e, apare vapour-lock-ul... Daca se incalzeste prea tare aerul, ii scade densitatea si puterea exploziei in cilindru...
Pe de alta parte, daca aerul e prea rece, se condenseaza vaporii de apa si apare jivrajul. Benzina prea rece se vaporizeaza greu, motorul nu prea trage, rezultand consum marit.
La Dacie se poate incinge prea tare carburatorul, deoarece galeria de admisie face corp comun cu cea de evacuare, iar gazele de ardere au peste o suta de grade, depasindu-se temperatura lichidului de racire care circula prin flansa calda. Iata de ce am spus ca e buna izolarea relativa data de cala de textolit.

tzepesh, cate spire are conducta aia de benzina infasurata pe furtunul de apa de la radiator? Daca sunt prea multe, benzina s-ar putea incalzi prea tare... Ar fi interesant sa faci o comparatie intre consumul obtinut cu spirala de incalzire, apoi fara ea, in conditii asemanatoare.
Da, se prea poate ca si aprinderea Malvina sa fi contribuit semnificativ la..."sedarea" motorului, asa ca a trebuit sa apesi mai mult acceleratia in trafic, obtinand consumuri crescute.
Poate ca schema ei e buna, dar calitatea pieselor folosite in montaj lasa de dorit (rezistente cu puterea subdimensionata care se incing, traseele cablajului prea inguste, etc.)
tzepesch
da, am sa elimin si conducta in testul urmator. ulima va fi elica. poate o mai prelucrez.

lant de distributie am. mi se pare ca e cu intinzator hidraulic.
tzepesch
da, am sa elimin si conducta in testul urmator. ulima va fi elica. poate o mai prelucrez.

lant de distributie am. mi se pare ca e cu intinzator hidraulic.
djasu82
QUOTE(gotronic @ 19 Jan 2008, 22:53)
173.gif  Iti schimbi parerile in functie de topic si de "audienta". Vad ca stii si timpii de comutatie al celor 2 aprinderi.!!! blink.gif  Hai sa fim seriosi  mad.gif
*


Te-ai si suparat eram sigur special am ridicat la fileu malvina sa vedem daca spui ceva gotronic.
tgg2k
QUOTE(djasu82 @ 20 Jan 2008, 09:32)
Te-ai si suparat eram sigur special am ridicat la fileu malvina sa vedem daca spui ceva gotronic.
*



offtopic: scoate-te scoate-te... gotronic cam are dreptate
tzepesch
cu bobina de oltcit (super super), fara rampa de incalzire si cu mers destul de sportiv, ceva trafic-haos Aviatorilor-Victoriei-bdul Elisabeta ,,, 12 %...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.