Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei motor prea mult
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
MyKe89
Salutare!

Știe cineva ce se poate întâmpla dacă nivelul uleiului la jojă este de 2 ori mai mare decât cel normal?

Am mers vreo 60 km de când i-am pus din greșeală prea mult ulei, și nu am observat nicio problemă. E prima oară când pățesc chestia asta. Se poate întâmpla ceva pe viitor? Mai bine scot surplusul cât mai curând?
Bullix
Mai bine scoate surplusul cat de curand! Un pic peste nivelul maxim n-o avea nimic, dar "dublu" cat spui tu mi se pare enorm. O sa inceapa sa-ti arunce ulei in carburator (de fapt a si inceput deja, dar inca nu se simte). Inca vreo 50-100km si n-o sa-ti mai stea la relanti deloc si cand vei deschide carburatorul, vei gasi numai ulei inauntru.
Eu am patit-o. Si nu cu dublu. Cu doar 4-5 mm peste nivelul maxim de pe joja.
98YMV
du-te pe la benzinariile care au aparatul acela de schimb de ulei automat si scoate ceva ulei . La OMV tin minte ca am vazut asa ceva . Bafta
Muttley
Iti face suprapresiune-n carter si-ti sufla simeringurile si garniturile de etansare. E ca si cum ts-ar sufla cineva-n cooc si t-ar iesi ochii. Se stica simeringurile.

Solutia - fa-l pe dracu-n 4 si-ncearca s-ajungi la nivelul prescris...

PS: zbat :">
MyKe89
Am revenit. Mașina a mai fost plecată duminică pt încă ~ 70 km, fâcând circa 130 km de la "tragedie". Pe la ora 15, după ce am venit de la școală, am coborât cu gândul să rezolv treaba și i-am dat o cheie de cum am ajuns. A luat-o imediat, dar nu-și mai menținea turația de relanti (mi-am adus aminte de ce mi-ați zis). Am oprit-o și m-am băgat sub ea. Am scos uleiul care era în plus.. (m-am cam umplut de ulei, noroc că n-a fost taică-miu prin preajmă radmasa.gif), dar tot a mai rămas cu 1 mm deasupra nivelului maxim, pe jojă.. are ceva?

Înainte să mă apuc, am sunat mecanicul "mașinii" și mi-a zis să las deoparte furtunul care iese din capacul de la culbutori. Însă am văzut că are un T, întâi intră în carburator, apoi în saxofon. mellow.gif Care capăt al furtunului trebuie înlăturat? Cel care intră în carburator? Sau cel care intră în galerie, sub carburator?

Încă o chestie:

de când am luat mașina din service, scoate fum alb-albăstrui, și cam urât mirositor. Inițial am zis că nu-i nicio problemă, că o fi de la frig, de la motorul rece etc. ÎNSĂ problema persistă..
De exemplu, azi, după ce am scos uleiul, i-am mai dat o cheie și scotea MAI MULT fum alb-albăstrui. N-a fost nimic, m-am pus pe "curățat" carburatorul cu mâna, umplându-mi podul palmei de ulei... După vreo 20 de "curățări", drept "răsplată" nu mai scotea acel fum la relanti. Ci doar la turații mari (exact ca înainte).
Mă deranjează doar că nu e același fum ca la celelalte mașini, alb, care se evaporă imediat. Al meu are o tentă albăstruie și persistă în aer... știe cineva care ar putea fi cauza? sad.gif

Mulțumesc anticipat!
PaulT
Consuma ulei.De acolo provine fumul albastrui.
MyKe89
Adică ce e defect? blink.gif Și cum s-ar putea rezolva?
PaulT
Trebuie facut motorul.Dar depinde cat ulei consuma.Poate nu e cazul.Alt motiv ar putea fi ghidurile de supape,dar e mai putin probabil.Daca scoate fum doar la turatii "inalte",poate nu e cazul sa-i faci ceva.Se recomanda schimbarea setului motor daca se consuma mai mult de 1l ulei la 1000km(cartea lui Mondiru).
brigada_diverse
asta cu 1 litru la 1000km...daca eu am depozit de ulei, dar ea are sa spunem 2 litri..eu pun ulei gratis....
e obligatoriu schimbatul setului? cu ce scop?
dani_devito
smile.gif) ce raspuns tampit ai dat ....cu 2 litrii la 100 de km, pai ce draq esti scooter ?? Mergi pe amestec de ulei cu benzina smile.gif) ......pai normal ca trebuie schimbat setu`, ca dupa un timp ajungi la o uzura a mototrului de tragi tu de ea , nu ea de tine smile.gif))
Merced
Se mai vaita cineva ca nu-i mai urca rampe nici cu a intaia. radmasa.gif Acolo ajungi. Mie mi-a mancat un litru la 4000km, mai degraba l-a aruncat si pierdut pe la simeringuri si mi se pare un picut cam mult.
dr_mKe
Cartea originala de Reno 12 preconizeaza un consum de ulei in limita a 1 litru / 1000 km ca fiind normal.
Performantele cum sunt ? Trage motorul ? Masoara si tu acceleratia 0-100 kmh si viteza maxima. Daca sunt bune si consumul de ulei nu sare de 1 litru/1000 km inca nu e cazul sa-i faci nimic. Evident masurarea compresiei la un mecanic ar fi de dorit.
Un ulei mai vascos, 15W-50 te va ajuta sa scazi consumul de ulei, emisiile de fum si evident o imbunatatire (nu face minuni) a compresiei, daca motorul are un grad de uzura de bun simt, sa zic asa.
Ce nivel are uleiul pe joja ? E posibil sa ai prea mult, printre altele.
thedragon
merced 150 kM 1L ulei => drum drept rupe norii dar in panta scade drastic demarajul. Cate odata nici mie nu imi venea sa cred cat de bine putea sa mearga cu ulei smile.gif simt dorinta uneori sa imi bag picioru` in pedala si sa manance (uleiu) soseaua biggrin.gif
msanyix
QUOTE(MyKe89 @ 22 Jan 2008, 19:25)
Am revenit. Mașina a mai fost plecată duminică pt încă ~ 70 km, fâcând circa 130 km de la "tragedie". Pe la ora 15, după ce am venit de la școală, am coborât cu gândul să rezolv treaba și i-am dat o cheie de cum am ajuns. A luat-o imediat, dar nu-și mai menținea turația de relanti (mi-am adus aminte de ce mi-ați zis). Am oprit-o și m-am băgat sub ea. Am scos uleiul care era în plus.. (m-am cam umplut de ulei, noroc că n-a fost taică-miu prin preajmă radmasa.gif), dar tot a mai rămas cu 1 mm deasupra nivelului maxim, pe jojă.. are ceva?

Înainte să mă apuc, am sunat mecanicul "mașinii" și mi-a zis să las deoparte furtunul care iese din capacul de la culbutori. Însă am văzut că are un T, întâi intră în carburator, apoi în saxofon. mellow.gif Care capăt al furtunului trebuie înlăturat? Cel care intră în carburator? Sau cel care intră în galerie, sub carburator?

Încă o chestie:

de când am luat mașina din service, scoate fum alb-albăstrui, și cam urât mirositor. Inițial am zis că nu-i nicio problemă, că o fi de la frig, de la motorul rece etc. ÎNSĂ problema persistă..
De exemplu, azi, după ce am scos uleiul, i-am mai dat o cheie și scotea MAI MULT fum alb-albăstrui. N-a fost nimic, m-am pus pe "curățat" carburatorul cu mâna, umplându-mi podul palmei de ulei... După vreo 20 de "curățări", drept "răsplată" nu mai scotea acel fum la relanti. Ci doar la turații mari (exact ca înainte).
Mă deranjează doar că nu e același fum ca la celelalte mașini, alb, care se evaporă imediat. Al meu are o tentă albăstruie și persistă în aer... știe cineva care ar putea fi cauza? sad.gif

Mulțumesc anticipat!
*



Daca chiar vrei sa scoti, tb scoasa furtunul dintre T si capacul de la culbutori. Trebuie prelungita cumva furtunul acela si orientata in jos ca sa nu ai ulei peste tot sub capota.
Vezi daca iti scoate fumul acela albastrui cand ai uleiul la nivelul normal si faci cativa km ca sa arda tot surplusul care s-a depus din cauza niv prea mare, pana atunci eu zic ca sa nu te bagi altundeva
MyKe89
QUOTE(dr_mKe @ 23 Jan 2008, 01:37)
Performantele cum sunt ? Trage motorul ? Masoara si tu acceleratia 0-100 kmh si viteza maxima. Daca sunt bune si consumul de ulei nu sare de 1 litru/1000 km inca nu e cazul sa-i faci nimic. Evident masurarea compresiei la un mecanic ar fi de dorit.
Un ulei mai vascos, 15W-50 te va ajuta sa scazi consumul de ulei, emisiile de fum si evident o imbunatatire (nu face minuni) a compresiei, daca motorul are un grad de uzura de bun simt, sa zic asa.
Ce nivel are uleiul pe joja ? E posibil sa ai prea mult, printre altele.
*


- Trage.. binișor, dar trage... Deși e irelevant, pentru că am tot discul vechi (de 170) pe volanta de 180.. sau ceva de genu', nu mai știu cum mi-a zis mecanicul (motorul e din '86 acum).
- Încă n-am apucat să țin cont de consumul de ulei. De-acu' încolo.
- 0-100 nu prea mă trage inima să fac, planetara dreapta îmi cam face cu ochiu'... laugh.gif De viteză maximă nu mai zic, ar fi crimă, de-abia mă încumet la 80-90 cu ea (de fapt, nici n-am mai apucat să ies (eu) din oraș de când i-am schimbat motorul.. am prins vreo 70 în oraș - verde de colo-colo wacko.gif și s-a dus chiar bine)
- Uleiul e cu 1 mm peste nivelul maxim. mellow.gif

QUOTE(msanyix @ 23 Jan 2008, 10:19)
Daca chiar vrei sa scoti, tb scoasa furtunul dintre T si capacul de la culbutori.
Vezi daca iti scoate fumul acela albastrui cand ai uleiul la nivelul normal si faci cativa km ca sa arda tot surplusul care s-a depus din cauza niv prea mare, pana atunci eu zic ca sa nu te bagi altundeva
*


Merci mult, însă furtunul tot acolo a rămas. Merge bine motoru'.
Azi am observat că parcă n-ar mai scoate fum așa albastru când e motorul cald. Asta ce ar mai însemna? La pornire te înecai în el...
Bullix
Daca scoate fum in mod exagerat, ar trebui sa mai treci cu motorul pe la segmentat, pana nu te trage RAR-ul pe dreapta definitiv.
Doar 1 milimetru, hai doi maxim... n-o fi foc. Tu ziceai ceva de ordinul centimetrilor initial, acu' esti ok oricum. Fa curat in carburator si spala putin furtunele alea pe interior.
Faza cu astupatul T-ului in partea dinspre capacul de chiulasa, am auzit ca nu e recomandata, insa se poate improviza un filtru pus la mijloc astfel incat sa nu ajunga uleiul in carburator.
dr_mKe
Motorul nu se "segmenteaza". Asta e o "reparatie" mioritica, consumatoare de bani si timp, cu rezultate proaste pe termen lung. Se schimba setul complet. Cum pui segmenti noi pe cilindri ovalizati ? Segmentii cei noi se duc rapid si ajungi inapoi de unde ai plecat, minus banii aferenti "reparatiei".
brigada_diverse
daca segmentul este problema(si sti sigur asta), si vrei sa o faci pentru scurt timp(sa te mai tina 1 luna...sau nush ce drum, sa te mai tina 20 000km..), atunci schimbi doar segmentii,desi manopera este aceeasi si diferenta de la 80RON segmenii pana la 275 RON intreg setul nu mi se pare mult, avand in vedere avantajul schimbarii la tot setul, daca nu au nimic pistoanele si camasile.

p.s. termunul segmenteaza nu trebuie pus in ghilimele, este termen gramatical corect: SEGMENTÁ, segmentéz, vb. I. Tranz. ~ 2. (Auto) A înlocui segmenții uzați de pe pistoanele unui motor sau compresor cu alții noi, adecvați cotei de reparație. (scz pt offtopic)
MyKe89
Off, n-o să uit mașina asta cât oi trăi...

Eu, unul, nu m-aș băga la dat carburatorul jos, mi-e să nu-l stric naibii mai rău.. laugh.gif Dacă pe taică-miu nu-l trage inima să umble la ea, nici eu n-am de gând să stric ceva și să facă gură (cum face de obicei).

Văd eu cum mai evoluează lucrurile, mulțumesc.. vă țin la curent. smile.gif

Peace!

LE: Am înțeles, Cristi. Dar nu știu dacă mă pot întinde la un set nou, am alte cheltuieli în perioada asta, am făcut deja destule sacrificii pt mașina asta (din septembrie s-au băgat în ea peste 7 milioane ..și încă mai cere). Plus că trebuia să-i iau și un disc de ambreiaj nou, și vreau de uzină, să nu am surprize. Să văd...
dr_mKe
"Ghilimele" eu segmentez, tu segmentezi, el segmenteaza. Declinarile mon cher. "Segmenteaza" este perfect corect, avand in vedere regulile gramaticale.
Eu ma leg mereu de schimbare segmentilor pentru ca este reparatie dubioasa, nerentabila dpv banesc. Manopera este indentica, diferenta la suma totala este in avantajul schimbarii setului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.