probleme faruri, merg aiurea
![]() ![]() ![]() |
probleme faruri, merg aiurea
neajiji |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
|
||
--------------------
X
Y
Z
|
|||
krapcarasu |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
becul albastru e in paralel cu faza lunga, comandat de releu , daca la asta te referi
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
neajiji |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
becul verde de faza scurta am intrebat eu
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ala e pe circuitul luminilor de pozitie, cel putin la mine
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
kog |
![]()
Post
#35
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
QUOTE(neajiji @ 7 Jun 2009, 12:34) Intrebare scurta: cine comanda becul din bord care se aprinde cand pornesti/opresti faza scurta? KOG zi si mie ce face al doilea releu din poza ta ca si eu am la fel martorul de faza scurta e comandat de blocul de lumini. El nu are releu. Al doilea releu e pentru semnul exclamarii ce se aprinde in bord daca ramai fara lichid de frana. Eu cel putin le-am inlocuit pe amandoua cu unele verificate |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
mecanick_maverick |
![]() ![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
[quote=kog,6 Jun 2009, 12:16]
Am curatat firele de masa de la faruri, am inlocuit releul cu unul verificat, am inlocuit blocul de lumini cu unul verificat. Problema ramane. Faza ciudata e ca problema dispare dupa aprox 2 km de mers. Eu cred ca e vorba de o scurgere de curent, dar pe unde? A si mai e ceva. incercand farurile stand pe loc la relanti am observat ca martotul palpaie. Am zis ca e din cauza ca alternatorul nu da destul curent la turatie mica si am accelerat. Culmea, martorul a inceput sa palpaie si mai tare. <span class='edit'>6 Jun 2009, 20:39:</span> am rezolvat problema farurilor ce raman aprinse prin desfacera mufei de la releu si curatarea papucilor (cu prima ocazie cumpar papuci si cositorec firele). A mai ramas problema intarziere fazei lungi dupa ce comut pe faza scurta, bine ca cel putin merge. A ramas si problema palpaitului martorului de faza scurta; si am mai descoperit ceva: candva a fost facuta o punte de legatura intre doi papuci de la mufa releului de faza lunga, acum mai era bagat doar la un papuc si celalat capat era scos. Oare ce rol o fi avut firul ala? Salut ! Atîta-i dai cu releele alea cä m-ai nebunit ! le-ai schimbat de n... ori (de n ori problem solved !!! ) dar esti exact de unde ai plecat ... Dacä ai întîrziere la revenirea de pe lungä n-ai rezolvat absolut nimic ! S-o luäm pe rînd : - Scurgere de curent , furä curent... - nici una nici alta ! Firul de MASÄ de la Alternator la caroserie e prost sau inexistent ! Pune un fir serios de masä , izolat sau nu , n-are importantä , dar sä facä bine contact cu caroseria nu doar cu Releul de încärcare ! ... în momentul de fatä ai masä doar prin intermediul cablului de Ambreiaj ! de asta pîlpîie martorul în bord , dupä aprox. 2 Km. se reîncarcä bateria -prin cablul de Ambreiaj säracul de el - si ne mai fiind asa solicitat reuseste sá dea masä ptr. consumatorii mai mici (dispare problema ... de fapt nu dispare , la urmätoarea pornire a motorului - Demarorul are consumul cel mai mare de curent al masinii - bateria are din nou nevoie de mult curent ...) Firul suspect de la releul de lungä a fost pus de vre-un istet de electrician sä shunteze contactele releului ( las' cä merge mai bine asa pe direct - chiar dacä o sä-ti buleascä blocul de lumini , cä releele astea se tot stricä ...) "incercand farurile stand pe loc la relanti am observat ca martotul palpaie. Am zis ca e din cauza ca alternatorul nu da destul curent la turatie mica si am accelerat. Culmea, martorul a inceput sa palpaie si mai tare " - adicä ... sä pîlpîie mai repede, în raport cu turatia motorului - pîlpîitul e de la releul de încärcare , dacä ai avea MASÄ bunä la caroserie nu l-ai mai sesiza ! Lasä releele sä mai odihneascä si verificä masele ( firele maron , 31 în scheme ) , verificä si schimbä-dacä e cazul tabloul de sigurante cu unul care are nituri si contacte de alamä - nu cu aluminiu ! astea dau foarte multe probleme nu doar cu luminile . Succes , si pune "problem solved " doar cînd a fost solutionat într-adevär ! Eventuale nelämuriri , räspund cu pläcere ( cînd îmi permite timpul :-) ... ) |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
kog |
![]()
Post
#37
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
exclus ca cineva sa fi suntat contactele releului, adica asa a venit din fabrica, poate ca electricienii de-acolo. Exact la fel e si la celalalt releu si e fir original. Maine o sa verific masa alternatorului desi am mai verificat-o odata o sa inlocuiesc impletitura aia de sarma cu un fir gros de cupru. Sunt curios ce o sa rezolve.
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(kog @ 16 Jul 2009, 23:05) exclus ca cineva sa fi suntat contactele releului, adica asa a venit din fabrica, poate ca electricienii de-acolo. Exact la fel e si la celalalt releu si e fir original. Maine o sa verific masa alternatorului desi am mai verificat-o odata o sa inlocuiesc impletitura aia de sarma cu un fir gros de cupru. Sunt curios ce o sa rezolve. ![]() Dacä prin "celälalt releu" întelegi releul 24 din aceastä schemä - http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627461759 e normal sä aibä punte între pinii A si C (respectiv 30 si 86 legate la masä , aici e config. asa ca test de functionare a martorului din bord la pornire ) Dar releul de centrale lungä (20 în schemä) nu are punte între pini din fabricä , instalatia e standard ... ! "o sa inlocuiesc impletitura aia de sarma cu un fir gros de cupru"- impletitura aia de sarma - ar fi suficientä cu conditia ca terminalele sä fie bine sertizate - mäsoarä dacä ai tensiune între motor( borna "-" a bateriei ) si caroserie , imediat dupä pornirea motorului . Sper cä prin "fir gros de cupru" întelegi un fir litat nu monofilar ! |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
L.E. http://www.daciaclub.ro/Alternator-releu-d...are-t6362.html#
chiar dacä e vechi si la un search nu are legäturä cu faruri , relee ... e foarte bine fäcutä descrierea , fä o verificare dupä îndrumärile lui @-os si @-Laurentiuu - ai sä fii surprins ( ![]() postul 30 - ultimul - din acel topic a rämas färä räspuns , NU - tensiunea cu motor oprit trebuie sä fie 12 ( d'aia se numesc acumulatori de 12 V ... ) dar valorile din postul 28 sunt perfecte , ![]() ![]() Chiar dacä apare ciudat , sistemul nu mä lasä sä editez postul anterior , ![]() This post has been edited by mecanick_maverick: 19 Jul 2009, 14:32 |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
kog |
![]()
Post
#40
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
deci da, ii dau foc. In loc de pozitii merge faza lunga, faza scurta e la locul ei, iar pozitiile sunt in locul fazei lungi. Nu am scapat nici de problema ca ochii de faza lunga nu se sting cand comut pe faza scurta. Unde sa mai verific?
Inca ceva se mai gasesc fise de baterie care odata stranse sa nu se sparga? |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(kog @ 25 Jan 2010, 17:46) ... In loc de pozitii merge faza lunga, faza scurta e la locul ei, iar pozitiile sunt in locul fazei lungi. Nu am scapat nici de problema ca ochii de faza lunga nu se sting cand comut pe faza scurta. Unde sa mai verific? Inca ceva se mai gasesc fise de baterie care odata stranse sa nu se sparga? În modul care zici tu ar însemna ca la rotirea manetei sä se aprindä direct lunga si sä rämînä aprinsä în orice pozitie a manetei - ceea ce se petrece normal cu pozitia ![]() În primul rînd verifici la mufa blocului de lumini sä corespundä firele de intrare cu iesirea ( a inversat cineva papucii ) , dacä acolo e ok pot fi inversate la tabloul de sigurante . Cel mai sigur "ochii de faza lunga nu se sting cand comuti pe faza scurta" din cauza masei deficiente la farul exterior stînga , dar prima datä trebuie corectatä ordinea de aprindere a farurilor din bloc - tabloul de sigurante . Chestia cu fise de baterie care se sparg n-am înteles-o - cred cä te referi la borne .Eu puneam borne de alamä si n-am reusit sä sparg nici una - oricum strîngerea excesivä a bornei nu asigurä un contact mai bun ( pe lîngä faptul cä deformezi borna bateriei care de obicei e de plumb ) , un bun contact se obtine prin räzuirea unui strat foarte subtire de oxid de pe suprafata conicä a bornei - cu o lamä de ras e cel mai simplu - spälarea cu solutie de bicarbonat de sodiu a bornelor cu o pensulä sau periutä de dinti si ungerea ulterioarä (cind nu mai apare spuma efervescentä ) cu miere de albine . Chiar dacä iese electrolit pe lîngä bornä - cauza cea mai frecventä a sulfatärii - o sä dureze muuult mai mult pînä la o nouä sulfatare . La spälarea cu bicarbonat se scoate si surubul de strîngere si se spalä foarte bine gaura prin care trece acesta , iar surubul eventual se schimbä dacä-i päpat si se unge si acesta în totalitate cu miere - se foloseste miere si nu vaselinä sau ulei datoritä bunei aderente a acesteia la piese si stabilitätii chimice . Baftä la reparat si sper cä n-ai sä astepti alte 7 luni sä postezi räspunsul ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu zic asa sa desfaci si asa verifici blocul de lumini la singe , aici ai ceva explicatii , apoi verifica corespondenta culorilor la mufa blocului de lumini pina la sigurante (daca ai panou in interior)siguranteyy8.jpg ( Size: 184.44k )
Number of downloads: 1098
si ia-o pe traseul firelor , pe undeva ai fire inversate bornele de la baterie le cureti in APA de la robinet , le lasi 10 min intr-un pahar cu apa si stergi bine cu o cirpa (acum pe gerul asta nu e cazu), eu dadeam cu ulei de motor pe ele (NU CU VASELINA) si se pastrau destul de bine This post has been edited by bygy007: 26 Jan 2010, 00:58 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kog |
![]()
Post
#43
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
blocl e aproape nou de iame. Am crezut si eu ca e el de vina, dar si cu cel vechi facea la fel, saptamana asta imi imprumuta un prieten inca un bloc. M-am gandit si la inversarea firelor, dar nu avea cum sa fie asta din moment ce nu a umblat nimeni la fire si in urma cu 2 luni mergea relativ normal. O sa verific totusi ca sa fiu sigur.
In legatura cu farul exterior stanga. Cand am mesterit ultima data la firele de masa am rupt surubul pe care se prindeau firele de masa si a trebuit sa gauresc contr-aripa, sa bag alt surub. locul l-am curatat bine, si l-am izolat ca sa nu rugineasca. O sa incerc cu alt fir de masa, poate merge. Daca nu reusesc, la electrician cu ea |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bygy007 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
din ce stiu eu instalatia electrica e asa exteriorul (cea cu 2 faze ) din blocul de lumini iar interiorul prin releu (faza lunga) comandat de faza lunga a blocului de lumini
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Salut ! Ai dreptate @bygy007 , memoria îmi joacá feste (nu mai am 20 de ani ...) - comanda releului e de la intrarea comunä a sigurantelor 7-8 .
Referirea la farul stînga a fost gresealä de 2 ori - în postul 12 @kog zicea cä becul ce rämîne aprins e cel de pe dreapta ![]() Oricum ideea era cä dacä desfaci masa de la un far si dai scurta tensiunea care ar trebui sä meargä la masä se întoarce pe filamentul de lungä împärtindu-se pe celelalte faruri care au masä si implicit comandînd releul , care va aprinde centralele de lungä . Cînd ziceam fire inversate nu mä refeream cá te-ai apucat sä amesteci firele ci cä l-ai cumpárat poate cu firele în altä ordine . Eu am cumpärat prin '96 un contact de Dacie de la ACR Sibiu , ajung la masinä , schimb contactul si toate mergeau aiurea ![]() Scot mufa si compar cu cel vechi - surprizá , firele inversate în mufä . Inversarea firelor poate fi si la becul de far , asta era cea mai frecventä problemä dupä vopsire , cum mufa nu trece prin gäurile caroseriei vopsitorul scotea papucii si la montare îi punea aiurea , aveai lumini dar mai ciudate - în mod sigur dacä se pune papucul de masä în altä parte . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
kog |
![]()
Post
#46
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
Blocul de lumini l-am rezolvat, avea nevoie de niste alcool
![]() ![]() This post has been edited by kog: 26 Jan 2010, 20:31 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bygy007 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ia vezi mataluta ca de acolo ai tu probleme cu intirzierea , ai o tensiune pe faza lunga daca becul ramune aprins si releul ramine cuplat stiind ca la un releu cuplat pentru a mentine contactele inchise este suficient si 50% din tensiunea de aclansare
becul se alimenteaza de la iesirea din blocul de lumini dupa mufa de conectare ( daca urmaresti firele pe undeva trebuie sa se uneasca ) This post has been edited by bygy007: 27 Jan 2010, 01:11 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kog |
![]()
Post
#48
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2404840 putin ajutor daca se poate
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bygy007 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
legaturilela MASA ALE BECURILOR SAU RELEUL
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kog |
![]()
Post
#50
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
releul are masa directa pusa provzioriu de test, masa farurilor este proaspat verificata, stansa frecata curatata. Posibil sa fie din cauza becului? Sau a papucilor de pe becul de faza scurta din stanga? A, imi ramane si martorul de faza lunga aprins, iar cand dau pe faza lunga lumineaza mai tare.
SE EXCLUDE: BLOC DE LUMINI RELEU FAZA LUNGA MASA DE PE CONTRAARIPI MASA ALTERNATORULUI PANOUL DE SIGURANTE This post has been edited by kog: 27 Apr 2010, 22:08 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#51
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
gogule,blocu de lumini are nevoie de putina vaselina , de praf nu are nevoie
![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
kog |
![]()
Post
#52
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
e inlocuit
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bygy007 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
e asa greu de masurat , faza scurta este direct din bloc , iar lunga interiorul este prin releu exteriorul direct din bloc ,stinga cu dreapta sint separate ca instalatie , daca nu te descurci ia un fir lung de la baterie si pune-l la fiecare faza a becului (atentie la masa) si vezi unde e problema
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
SoulTrain |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 27 September 09 ![]() |
Vezi ca puntea aia intre relee parca asa ziceai daca nu e din fabrica buleste blocul de lumini, eu asa stiu. Scoate papucii de la relee si vezi ce se intampla.
|
--------------------
dacia
1310
1979
|
|
kog |
![]()
Post
#55
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
era de fabrica puntea, facuta de mesterii de la dacia. Era o facuta intre 2 fire de +, sau intre un fir de + si papucul central al releului, dar nu mai stiu care. Si mai e o chestie, releul e cu 5 picioare si am doar 4 papuci (tot din fabrica). Daca am timp intr-o zi mai incerc sa masor, sa verific. Azi am schimbat becul de faza scurta de pe stanga si am verificat toti papucii de la faruri. Totusi cred ca o duc la electrician
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 21:34 |