DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme pompa frana dublu circuit, nu reusesc sa fac aerisirea

dann71
post 24 Aug 2011, 16:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




mii de scuze moderatorilor daca deschid un topic nou, rog mutarea lui in sectiunea potrivita....
In primul rand mii de multumiri userilor ce m-au ajutat prin postarile lor, mi-au fost de un real folos.
Istoricul problemelor e mult mai lung...in mare parte rezolvate datorita voua...din nou mii de multumiri...
Problema din ultimile 2-3 zile este urmatoarea:
Pompa dublu circuit, icp defect(azi am verificat si am vazut ca e defect, prin metoda clasica cu un bec)
Acum 2 saptamani facut aerisire ca la carte prin cadere libera, respectat ordinea, totul ok, frane foarte bune, eram chiar multumit, niciodata nu am avut asa frane....!
Cu toate astea, s-au dovedit asa de bune incat mi-au blocat amandoi etrieri, mergeam infranat cand se incalzeau placutele(la rece era ok).
Am rezistat totusi cateva zile asa cu gandul ca atunci cand voi schimba si sabotii, ma voi ocupa si de etrieri.....Cumparat saboti, schimbat, aerisit spate, probe frane....ok, cu toate ca am avut impresia ca la franare se duce usor de spate....in fine a ramas doar problema cu etrierii blocati....dat jos, schimbat garniturile de la cilindrii etrieri.....cele vechi erau franjuri si sigur blocau cilindrii....aerisit, pedala elastica(clar aer pe circuit), partea ciudata ce nu am inteles-o: oricate pedale dadeai pedala ramanea la fel de elastica, nici vorba sa dai 2-3-5 pedale si sa "prinda" frana, nuuuu....cu toate astea aveam frana undeva la capatul cursei aproape de podea....dar ineficienta in cazuri de urgenta...
Azi dat jos rotile fata, verificat eficienta etrieri: la 2-3 pedale curgeau cateva picaturi dreapta fata...deci clar garnitura defecta ca sa nu zic de kkt...
Am hotarat sa fac o aerisire completa, si desigur sa schimb alte garnituri etrieri...
Scos lichidul din rezervor cu siringa, eliberat aerisitoare la toate rotile inclusiv pompa, lasat cca 1 ora, in timpul asta schimbat alte garnituri ce mi sau parut etanse, pus inapoi toate aerisitoarele, pus lichid frana in rezervor....deschid aerisitor spate stanga si astept sa curga....si astept....si astept.....si nimic. Ma hotarasc sa dau cateva pedale sa ajut oarecum curgerea....nici o sansa..lichidul din rezervor nici macar nu sa clintit(era plin aproape de buza)....Deja intrasem in panica...nu avea cum sa se intample asta...am stat ca un dobitoc in fata pompei si am fumat 2 tigari sperand ca prin absurd sa inteleg ce se intampla in aceea pompa...nici o sansa...am strans sculele si am plecat....maine cand ma voi duce la masina voi avea sigur si un chibrit la mine....HELP !!!!


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 24 Aug 2011, 16:29
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




Apesi pedala si nu curge lichid de frana la rotile din spate?Limitator de franare blocat,zic eu.


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 24 Aug 2011, 16:36
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Ori repartitorul este blocat ori pompa de frana nu lasa lichidul sa curga (poate fi partial apasata,adica in presiune,verifica jocul de la pedala.) Teoretic trebuie sa curga lichid destul de repede.Revino cu post

This post has been edited by Kanutza_77: 24 Aug 2011, 22:26


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 24 Aug 2011, 17:04
Post #4


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




dann71 slabeste pompa de pe servofrana si vezi daca incepe sa picure pe la aerisitoare pe spate,daca picura/curge inseamna ca ai cursa la pedaua de frana prea mica sau deloc tine pompa sub presiune,daca nu curge pe spate ai repartitoru blocat pe inchis,ar trebui sa curga pe la rotile din fata


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 24 Aug 2011, 21:38
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




Va multumesc mult pentru interes si raspunsuri prompte...
Revin cu o completare: Dupa ceva timp de linistire si ordine in cerebel, am revenit la masina cu gandul ca trebuie sa o rezolv imposibil sa fie mai tare ca ambitia mea...
Deci: am inceput prin eliminare, scos conducta din cilindru dat pedala...nimic...nici strop sa curga....scos conducta din limitator..aceeasi treaba....in final cum era si logic ajung la pompa deschid conductele doar pe spate si dau pedala(am scos si rezervorul de lichid frana ramanand in orificiile respective ceva lichid, suficient cat sa fie vizibil in cazul in care il va scoate din pompa) iar nimic...incerc sa vad daca problema se manifesta si pe fata, deschid una din conducte si in sfarsit vad cum lichidul de frana dispare incet si sigur din orificiul pompei. EVRIKA !!! Am gasit problema, POMPA este inculpatul.
Dat jos pompa, desfacut bucati, verificat supape (schimbate cam de 2 luni dar rezervat oarecum in privinta calitatii lor) erau ok, arcurile deasemenea. Hmmm....cu toate ca am citit multe posturi legate de circuitul bypass, cum ca e mai "delicat", ca nu prea se umbla la el...etc, totusi l-am deschis, putin mai greu cei drept, cu pompa in menghina si un prelungitor ajutator la imbusul respectiv.....Ma asteptam sa sara de acolo arcuri, supape si alte oratanii dar...NIMIC, liniste totala. Imposibil zic eu....trebuia sa iasa ceva...dau cu pompa de masa si iese un arc...atat....iau un cleste cu varf ascutit si incep sa trag...si trag...si trag...mai timid oarecum pentru nu stiam daca fac bine ce fac...dar intr-un final iese si un pistonas cu 2 garnituri, le zice O-ring din cate am inteles, franjuri binenteles doar unul din ele, celalalt pistonas cu toata bunavointa si vointa mea a ramas in acel loc intunecat..dar apasind cu surubelnita pe el pare in regula, resortul pare ok.
Schimbat cele 2 O-ringuri, montat la loc...si aici vine si un mare semn de intrebare: sonda ICP, mai precis acel tzumburus, trebuie sa intalneasca unul din pistonase si sa se comprime sau trebuie sa gaseasca un gol intre pistonase in care va fi "relaxat"? Care este pozitia corecta sa nu fie in avarie?Intreb asta pentru asa cum am mai spus, sonda icp nu i-mi functioneaza(mecanic, pentru ca electric circuitul este ok, verificat)La prima vedere, dupa cum sau comprimat arculetele si pistonasele, la montaj, tzumburusul ICP-ului va intalnii o rezistenta si se va comprima.
Va rog mult de tot, cine stie sa-mi explice daca intr-adevar asta a fost cauza, de ce si cum se face ca acele pistonase de bypass sa blocheze conductele catre spate.
Scuze pentru prea multele explicatii, doresc sa fiu bine inteles chiar daca plictisitor...Va multumesc inca odata !!!!


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 24 Aug 2011, 22:39
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Cand pompa este in regula gaurica aceea unde intra icp-ul trebuie sa fie partial acoperita.Acel icp face urmatorul lucru. Cand presiunile dintre cilindrul principal si secundar nu sunt egale intra in rol acel icp care practic nu te lasa sa ramai fara frana pe spate.Teoria cu practica nu prea se potrivesc si deaceea sunt destul de pretentioase la aerisire pompele astea. Oricum la cat de calitative sunt piesele in ziua de astazi eu nu as conta prea mult pe acel icp care deobicei iti da mai mare bataie de cap.In alezajul mic exista 2 cilintrii micuti unul cu 2 garnituri si unul cu o singura garnitura (parca asa imi aduc aminte).Este posibil ca din cauza garniturilor proaste sau a lichidului prost acel ansamblu sa nu mai functioneze corect sau deloc.Ca sa nu muncesti degeba de 2 ori poti proceda asa: Montezi pompa (nu pe masina) ,pui paharul ,pui ceva lichid,nu prea plin ca il pui degeaba si apoi astepti putin.Ar trebui sa iasa lichid destul de repede. Acoperi cu ceva pe unde iese si astepti sa iasa pe la conducte.Daca se intampla asa,pompa este in regula.Ai grija sa lasi joc la pedala.Spor la lucru

This post has been edited by Kanutza_77: 24 Aug 2011, 22:40


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Aug 2011, 10:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Poti verifica sonda de la icp daca e in avarie sau nu cu un bec cu 2 fire,+ il pui la baterie si cu minus atingi pe papucu sondei daca se aprinde e in avarie daca nu e bine,cand acel timburus de la sonda e relaxat atunci pompe e in avarie.Monteaza pompa la loc si incepi aerisirea cu sonda scoasa de pe pompa ,incepi de la pompa mergi la rotile spate ,rotile fata ,aerisitoru de la pompa ,dai 3 pedala mai sanatoase asa dupa care montezi sonda ,ar trebui sa ai frane daca e in regula sistemu,si poti verifica cu becu sonda si ar trebui sa nu se aprinda becu,BAFTA


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 25 Aug 2011, 14:03
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




Revin cu multumiri in primul rand celor care mi-au raspuns.....din pacate problema nu e rezolvata...la sugestia lui Kanutza_77 , cu pompa pe banc, rezrvorul pus si putin lichid...curge ok pe la gaurile circuitelor fatza..cadere libera, in schimb la celelalte 2 circuite nici macar sa umezeasca dapai sa curga, am actionat pistoanele cu o surubelnita...nimic (la circuitele fatza jet puternic)...chiar nu mai inteleg...am citit un post a lui Diaconu Liviu in care spune ca lipsa curgerii poate fi din cauza arcurilor decalibrate....dar ar fi imposibil in cazul de fatza....poate nu imposibil dar cel putin ciudat. Rog pe Diaconu Liviu daca citeste postul meu sa ma ajute...sau oricine a intalnit fenomenul asta. Revin cu istoricul fenomenelor: Aerisit acum 2-3 sapt prin cadere libera, frane foarte bune dar miau blocat etrierii si mergeam infranat....(cauza uzura garniturilor, erau ciupite rau cu mici franjuri care au facut sa blocheze pistonasele), schimbat respectivele garnituri dar si sabotii...Cam de aici incep problemele....cu gandul de a face o aerisire ca la carte, am golit toate conductele dupa care am inceput operatia de aerisire....cadere libera, dar lipsa cadere libera ( a fost primul semn de intrebare) dat pedala aerisit circuit spate(cu furtunas transparent deci siguranta 100% ca nu aveam aer pe circuit spate)aerisit si rotile fata prin cadere libera tot cu furtunas transparent, deci iar siguranta ca nu este aer pe instalatie.....cu toate astea pedala a ramas elastica in sensul ca oricate pedale as fi dat...ramenea la fel de elastica..senzatia era ca si cum pistonasele din pompa frana formau un vacuum....cu toate astea aveam frana undeva la podea la capatul comprimarii acestui vacuum....Dat jos pompa, verificat circuitul bypass(un O-ring din cele doua era zdrentuit, am scos destul de greu pistonasul) schimbat respectivele O-ringuri, montat la loc, proba pe banc.....La orificile circuitelor spate nu scoate strop de lichid nici cadere libera nici cu pistoanele actionate.
Apreciez orice sugestie...orice ajutor cat de mic. Multumiri anticipate !!!


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 25 Aug 2011, 14:35
Post #9


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Schimba pompa, cu una cu dublu circuit si 3 conducte (fara icp). E mai simpla, si pompele astea in general creeaza mai putine probleme. Cauta una de Comefin.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 25 Aug 2011, 16:01
Post #10


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




dann71 supapa de descarcare a circuitului spate este defecta==inlocuieste pistonasu==sau ai pus gresit stiftu de oprire al pistonasului,se pune cu deschiderea spre gaurile de prindere a pompei


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 25 Aug 2011, 16:20
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Eu zic sa urmezi tutorialul de mai jos unde ai totate lamuririle necesare.:
Tutorial reparare pompa frana...Iti atasez si o poza pentru a-ti da seama cum functioneaza o pompa de frana.Este un desen destul de asemanator cu pompa de frana in cauza.

This post has been edited by Kanutza_77: 25 Aug 2011, 16:21

Attached thumbnail(s)
static_schematic.gif ( Size: 41.62k ) Number of downloads: 6712


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 25 Aug 2011, 22:55
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




Multumesc Kanutza_77, link-ul trimis a fost de real folos cu toate ca am trecut prin aceste etape, ma asigurat ca ceea ce am facut, am facut bine, rolul circuitului de bypass in sfarsit l-am inteles....
Am hotarat sa mai dau odata pompa jos(cred ca a5a oara) si sa studiez in detaliu functionarea ei....foarte...foarte atent si am observat urmatoarele: fiecare pistonas din pompa frana, are in interiorul cilindrului, o mica supapa actionata de un arc, si o tija care in modul relaxat al pompei, tija respectiva intalneste stiftul limitator al fiecarui pistonas. Supapa respectiva in momentul actionarii pedalei etanseaza curgerea libera din rezervorul lichid frana si permite garniturii pistonasului sa creeze presiunea necesara catre etrieri/cilindrii frana.
Nu stiu cat de bine m-am facut inteles...voi atasa o imagine a acestei tije..care in cazul meu era rupta si nu mai putea fi actionata de stiftul limitator prin urmare curgerea libera a lichidului de frana in compartimentul respectiv, era anulata, iar la actionarea pedalei, pistonasul intalnea doar aer pe care il comprima catre cilindrii spate (in cazul meu), dar se poate la fel de bine sa fie si pe fata...
pfff...ciudata tehnica asta....si mai ales Dacia....muream si nu stiam DE CE...!
Rezolvarea problemei ramanea doar achizitionarea unui kit complet de reparatie sau a unei pompe noi....
Multumesc celor ce m-au sprijinit cu sugestii...
Toate cele bune !!!!


Attached thumbnail(s)
SAM_0918.JPG ( Size: 60.83k ) Number of downloads: 7343


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 25 Aug 2011, 23:47
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Ne bucuram ca te-am putut ajuta si ca acum ai ramas cu ceva invatat:) Mult succes


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 26 Aug 2011, 14:35
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




Din pacate sperantele s-au naruit, dezamagirea este totala. Am avut in ultimii 5-6 ani, 7 dacia chiar si 1300 am avut, din 79, era impecabila si ca tabla(tinuta in garaj) si ca motor, seria facuta de francezi....am fost un mare dobitoc ca am vandut-o...avea un defect ce nu l-am inteles si sincer nici nu prea mi-am batut capul sa inteleg...pierdea ulei pe undeva si ajungea pe ambreiaj, deabea puteai pleca de pe loc..
In fine, revenind la dezamagirea actuala: Cumparat azi kit de reparatie pompa frana de la ASAM, montat pe pompa, verificat pe banc, parut ok si instalat pe masina, facut aerisire prin cadere libera, in ordinea corecta, siguranta 95% ca nu mai aveam aer pe instalatie...cu toate astea pedala moale...incerc si metoda prin pedala...cu chiu cu vai la al doilea rand de aerisiri prinde pedala undeva pe la jumate, la a doua pedala consecutiva simt o oarecare rezistenta mai buna...dar atat, oricate pedale as mai da raman cu aceeasi rezistenta a pedalei, incerc sa relaxez limitatorul la frane spate(sa obtin o virtuala suplimentare de greutate) limitator intepenit, deci mi-am luat gandul de la operatia asta....dar mi-a incoltit in creier un alt semn de intrebare: pe banc, la probele pompei, pe la orificiul de circuit bypass(al doilea din partea cu radiatorul), nu curgea nimmic si am inteles din alte postari ale voastre ca asa e normal, nu trebuie sa curga nimic.....Cu toatea astea nu inteleg cum se aeriseste acest circuit...!!!! Oare ma puteti ajuta? Chiar vreau sa inteleg si sa pot rezolva problema.....Am banuiala ca acest circuit nu sa aerisit si din cauza asta sa am pedala asa moale....se simte la picior o oarecare compresie pana sa prinda frana....Va rog mult cine stie sa explice modul prin care acest circuit se aeriseste....mi-ar fi de mare ajutor....Multumiri anticipate, Toate cele bune !!!!


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 26 Aug 2011, 15:59
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Pentru inceput..nu vreau sa te dezamagesc dar exista posibilitatea ca pedala sa iti fie moale din cauza setului de ASAM.Sunt niste mizerii ordinare si ca sa iti dau exemplu,pt masina unui prieten am schimbat la pompe de frana de mi s-a acrit pana am putut gasi una aceptabila si nici acum nu are frane foarte bune...


Daca pedala ta este elastica atunci ai aer pe instalatie.

Daca ai cursa lunga este posibil ca sabotii sa nu fie reglati corespunzator.

Unii dintre colegi recomanda metoda prin cadere altii metoda prin presiune de pedala.

Metoda prin cadere libera este usoara si o poti face singur.
Desfaci purjorul (aerisitorul ) de la roata .
Pui un furtunas sa recuperezi lichidul.
Desfaci aerisitorul.
Astepti sa iasa lichid fara bule.
Strangi aerisitorul.
Gata.
Ordinea aerisirii :Pompa de frana /Stanga spate/Dreapta spate/Dreapta fata/Stanga fata

This post has been edited by Kanutza_77: 26 Aug 2011, 16:00


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 26 Aug 2011, 16:45
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




pffff....multumesc de raspuns dar nu era cel asteptat...operatiile aerisirii le-am facut de multe ori, despre kit-ul asam nu ma pronunt ca e primul achizitionat.....doream explicatia aerisirii circuitului bypass(al doilea de la radiator) este singura necunoscuta pentru mine in cazul de fatza....


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 26 Aug 2011, 16:50
Post #17


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




dann71 dupa ce ai aerisit tot,asa cum stii/scrie daca desfaci aerisitoru de pe pompa,iese ceva lichid de frana?


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 26 Aug 2011, 21:23
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




da nikuniku, iese lichid si la purja pompei doar daca faci pedala, nu este aer acolo am aerisit si pompa tot cu un furtunas transparent....


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 27 Aug 2011, 08:07
Post #19


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




dann71 atunci mai ai o optinue sa schimbi pompa de frana cu una facuta de autonova sunt mai bune ca cele de asam,si sa reglezi sabotii pe spate,din autoreglaj nu din cablu de franade mana


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 27 Aug 2011, 10:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Dann71:incepe aerisirea de la rotile fata ca sa deschida spatele(avarie),si mai poti regla din tija de la servo si cea de la pedala(sa nu ai cursa lunga a pedalei),strange frana de mna la 5 dinti si o sa ai si frana daca sistemu e in regula


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 27 Aug 2011, 12:16
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




sincer o alta pompa nu prea ma indur sa cumpar cu toate ca este 85 de lei, in general nu am incredere in piesele noi de dacie facute prin cine stie ce magazie(apropo de calitate, am cumparat acum cateva zile stopuri pe spate, azi am vrut sa le montez...la prima vedere mi sau parut ciudate, unul reflecta mai mult cealalta mai putin, dat jos dispersoarele si ce sa vezi: una era vopsita ca si nichel-crom, cealalta intr-un argintiu mai inchis....loturi diferite...acelasi producator)No comment.
Da, am mai reglat distanta la pedala, intr-adevar avea o cursa inutila de cel putin un cm.
Da, am inteles ca trebuie sa intre pompa in avarie dar nu imi voi da seama de asta pentru ca nu merge sonda icp, dar prin absurd sa zicem ca va intra in avarie: aerisirea pe spate se va face doar prin cadere libera sau se poate si prin pedala? Ma gandesc ca prin pedala sa nu se restabileasca presiunea in circuitul bypass si pompa sa iasa din avarie...
Si un alt aspect (cu toate am mai citit si voi mai citi legat de acest aspect), la franare pe spate stanga se aude un pocnet ca si cum sabotul se elibereaza brusc si scapa din ceva ce il tine....precizez ca am schimbat sabotii(mai bine nu ii schimbam)acum vreo 2 sapt...ce sa zic aceeasi calitate remarcabila...nici gaurile in care se baga niturile ce prind piesele aferente, nu erau stas...a trebuit sa le majorez eu...si am ajuns la concluzia ca ii voi da jos sii ii voi pune inapoi pe cei vechi...cu ei macar aveam frane si le voi muta de la unul la altul ferodourile...alt timp pierdut aiurea...


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 27 Aug 2011, 12:24
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Aerisesti prin cadere ,incepi cu fata treci pe spate si la urma pompa si dai 3 pedale sa antoase si montezi sonda ICP
pe spate poate ai tamburi uzati neuniform,sa ai in regula sistemu de autoreglaj si cilindri sa fie in regula altceva nu ai ce ii face (sunt patit si eu),mai poate fi si de la cabu de frana cel secundar care poate fi partial blocat in camasa lui si elibereaza mai incet sau deloc(si aici sunt patit) ,bafta si ne mai zici dar cred o rezolvi tu


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 27 Aug 2011, 16:28
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




Va multumesc mult tuturor pentru sfaturi si ajutor.
In momentul asta sunt atat de dezamagit incat nici nu mai vreau sa aud de nici o reparatie, azi m-au lasat franele de tot...la a doua pedala de abea prinde la podea....nu curge pe nicaieri la prima vedere...dar nici nu ma mai doare capul asa o las pana i-mi trece dezamagirea. iN general sunt un tip practic si chiar i-mi place sa le fac singur....DAR la dacia te lupti cu morile de vant. Spuneam intr-un reply ceva mai sus ca am avut mai multe Dacia de-a lungul catorva ani dar nu am terminat ideea si anume ca Dacia care o am acum m-a dezamagit complet....
Inca odata mii de multumiri celor ce mau ajutat Toate cele bune !!!


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 27 Aug 2011, 17:01
Post #24


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Nu poti face chiar totul singur, bine. Ce nu poti, lasa-i pe altii (eventual un mic service de cartier). Eu nu degeaba ti-am zis s-o schimbi cu una de Comefin (Ag.); tot ce-am pus de la ei pe dacia mea (cilindru frana si pompa dublu circuit/3 conducte) merg perfect, n-am probleme, nu se compara cu asam-ul.
Frana e prea importanta ca sa "experimentezi".


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 27 Aug 2011, 17:10
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Poti sa aerisesti 100 de ani daca pompa baga lichidul inapoi in vas,nu o sa ai frana niciodata.
Mai poti incerca un lucru.Scoate conductele la pompa de frana.Pune niste stuturi si blocheaza iesirile.Apasa frana,sanatos.Daca tine foarte sus si este foarte tare pompa este in regula.Daca nu pompa arunca lichidul inapoi in borcan


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nyky
post 27 Aug 2011, 18:37
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 17 March 10
From: Tm




Scuze ca ma bag , si poate e o intrebare idioata, dar o alta pompa de frana de pe o masina straina nu a incercat nimeni, nu cred ca sunt ele asa diferite incat sa nu se gaseasca una care sa nu se potriveasca. La firma unde am lucrat frigotechnistu avea pe papuc frana de audi( nu stiu modelu), la prinderi la servo era la fel, doar ca facuse o improvizatie si lipise conductele de dacie cu cele de audi; filetul fiind diferit in pompa. Tot asa patise si el cu pompa pana a pus pe cea de audi, era foarte multumit de rezultat.


--------------------
Fiat/ Alfa Romeo STILO/ 159 2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 27 Aug 2011, 19:20
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




buna ideea Kanutza_77, o sa bun niste dibluri din lemn sa vad eficienta...oricum, sincer garniturile mi sau parut ciudate...problema vine insa din cilindrii sau etrieri.
Pentru Maho: din pacate nu am prieteni in cartier(stau cu chirie), putini sunt cei care s-au implicat vazandu-ma robotind pe langa masina(pensionari cu sfaturi..bune zic eu...ca e masina buna...ca au traversat transfagarasanul acum 50 de ani...etc), altii trec grabiti pe langa mine dar nu uita sa afiseze in coltul gurii un zambet sarcastic(oarecum melancolic), altii afiseaza o ciudata uimire....ca un fapt divers si comic..unul din acestia ce se uitau mirati la mine...cu un zambet in coltul gurii, s-a urcat intr-un Merceses chiar langa mine(eram plin de nervi, de cateva zile incercam sa reglez carburatorul...i_mi afuma bujiile, consum mare cam 15-16...si chiar nu mai stiam ce sa-i fac)...dat fiind situatia, nu m-am putut abtine si inainte de a pleca de pe loc i-am batut in geam, a deschis, si cu un zambet la fel de sarcastic l-am intrebat daca a avut vreodata Dacia...iar daca nu, ce gaseste amuzant la starea mea de idiotenie si handicapare ce o afisam atunci....Hmmm probabil chiar afisam aceste stari...pentru ca omul sa dat jos din masina si m-a intrebat ce probleme am...mi-a cerut o surubelnita, cheie bujii, perie.....a stat langa mine 20 min...si in final dupa ce mi-a explicat rolul celor 2-3 gaurele aflate deasupra clapetei de acceleratie(ca sa mearga cat de cat , aveam clapeta deasupra acelor gauri, am inteles mai tarziu ca suplimentau amestecul dupa regimul de relanti), m-a sfatuit sa curat carburatorul si a plecat.....reactia a fost extraordinara si ii mai multumesc odata....dar oameni ca el sunt putini....In fine...maine ma voi ocupa de ea...imposibil sa nu ii dau de cap...Revin cu post....multumiri pentru interes si ajutor !!!


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 28 Aug 2011, 10:17
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




Dane,esti perseverent! smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann71
post 28 Aug 2011, 14:20
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 18 June 11




Kanutza_77 parca ai avut gura aurita...exact asta se intampla, pompa baga lichidul in borcan. Caut solutia si voi reveni...


--------------------
dacia break 1310 1998 - ct 75 ray
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SamuraiJerk
post 24 Jun 2012, 10:29
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 13 July 09




salutare tuturor,
am citit toata povestea, te felicit dann71 pentru perseverenta, sper ca ai reusit sa rezolvi problema cu pompa de frana intre timp

vreau sa profit de acest thread pentru a cere ajutor la randul meu:
intrebarea cheie: cum se regleaza tija de la pedala de frana care apasa pe pompa de frana?

nu reusesc sa o trag suficient catre spatele masinii. rezultat: supapa de la pistonul circuitului principal nu se deschide, si nu lasa lichidul din borcan sa vina in circuitul principal (fata)
daca trag de pedala de frana in sus (cu mana) supapa se deschide un pic.
concluzia mea deocamdata este ca: din cauza asta se raman infranate rotile din fata dupa 2 - 3 Km de mers prin oras (frane, semafoare, etc)

complete background (cronologic):
- masina merge bine, nu raman franate rotile din fata
- schimbat discuri si placute fata la mecanic
- incep sa ramana franate rotile din fata
- mers inapoi la mecanic: "trebuie schimbati etrierii fata" zice.
- abandonat mecanic, desfacut si curatat etrier si pistonas fata stanga
- probleme la aerisire, lichidul vine doar daca ridic pedala frana (?)
- rotile fata inca raman franate dupa un test de 5 Km
- desfacut pompa frana, examinat, concluzie: supapa de la pistonas fata nu ajunge sa se deschida, pentru ca pistonasul se propteste in tija prin care il actioneaza pedala
- reglat tija de la pedala de frana la maxim catre spatele masinii -> degeaba
- solutie improvizata: montat 2 saibe distantoare la prinderea pompei pe tamburul servo
- se pare ca isi face treaba, rotile fata nu mai raman franate
- continui investigatia pentru o solutie definitiva

Intrebari auxiliare:
- la cat timp/km trebuie schimbat tot lichidul de frana?
- ce lichid de frana este cel mai bun? (tip DOT3/DO4/etc si producator)

This post has been edited by SamuraiJerk: 24 Jun 2012, 10:30


--------------------
VW Transporter 1988 - TM 38 JRK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 02:02
Forum Renault