cutie de viteze, 1 si 2 nu intra
![]() ![]() ![]() |
cutie de viteze, 1 si 2 nu intra
justyn |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 14 December 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
nova gt
99 motor 1.6
|
|||
scania |
![]()
Post
#2
|
![]() SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP Group: Members Posts: 261 Joined: 5 January 08 From: Curtea de Arges ![]() |
incearca intai sa reglezi timoneria
![]() |
--------------------
EX. Dacia
nova GT
1998
- AG08UNN In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#3
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Ulei mai ai in cutie ... ?
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
mihai0070 |
![]()
Post
#4
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cazul tau este simplu , cutia nu are nimic , doar ca , cuplajele , bucsile timoneriei sunt uzate dereglate.
o intrebare :in R iti intra? |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
*SouL*PAnaIT* |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 20 January 08 ![]() |
Aceiasi problema am si eu si in R imi intra cu 2 maini
![]() |
--------------------
DACIA
NOVA
GT 1.6L 1997
- IF89PAN
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Busele timoneriei trebuie schimbate si recomand si un reglaj al timoneriei.
Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
justyn |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 14 December 07 ![]() |
R imi merge foarte bine ulei nu pierde . Inseamna ca timoneria sa fie, imi puteti spune care sunt bucsele care trebe schimbate si cum sa fac sa nu mai am joc la maneta
mersi fain pentru sfaturi |
--------------------
dacia
nova gt
99 motor 1.6
|
|
Alexito |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 27 December 07 From: Bucuresti ![]() |
bucsele de la cv sunt unele de plastic de f mare proasta calitate-de aceea iti recomand sa iti iei mai multe, sa ai de rezerva, sau poate stie altcineva unele mai bune
jocul dispare odata cu inlocuirea acestor bucse-eu ma gandesc sa imi fac unele din fier sa nu le mai schimb, credeti ca ar avea ceva actiuni (decat folositoare) |
--------------------
Dacia
NOVA
1999 GT
- B99GNM
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#9
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
nu cred ca o bucsa facuta din "fier" te ajuta prea mult daca stii cum arata si cum se monteaza , o sa iti dai seama ca uzura lor nu intrevine asa repede daca sunt montate corespunzator si durata de viata este de cateva zeci de mii de km, si daca este o bucsa a fost facuta sa se uzeze tocmai ca sa prea uzura altor piese.
toata lumea vorbeste de reglarea timoneriei ? ce inseamna aceasta reglare exact ? schimbarea a 2 bucsi de plastic , strangerea a 2 suruburi si ungerea cu ulei a 2 axe, reglajul timoneriei consta in permiterea unui oare care joc la imbinarea acelor bucsi si reglatrea corecta a distentei intre maneta schimbatorului si levierul de comanda. |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Mihai, reglarea timoneriei se face DUPA inlocuirea bucselor, in cazul in care, dupa schimbare, nu se mai reuseste cuplarea vitezelor(de obicei probleme la schimbarea din 2 in 3 si retrogradarea din 3 in 2 sau la intrarea in R sau 1)
Este nevoie de o lera(cala de grosime) de 1,5 mm(o construiesti din lera de 1 si din cea de 0,5 suprapuse) - dupa schimbarea bucselor, se selecteaza viteza a-II-a; - se desfac(se slabesc, de fapt) suruburile care preseaza clema aceea care prinde varful piesei de legatura de bara de comanda; - cu piesa de legatura "libera"(sa se poata roti); se ridica burduful de cauciuc al levierului de comanda(schimbator) si se pune lera de 1,5 intre peretele opritor si garnitura bucsei opritoare(aia care in mod normal impiedica intrarea accidentala in marche arriere); - cineva in masina preseaza levierul strangand lera de 1,5 intre peretele opritor si garnitura; - cu levierul tamponat astfel, persoana de sub masina va STRANGE suruburile care strang clema de legatura intre bara de comanda si piesa de legatura cu axul de comanda a C.V. In final, se incearca cuplarea vitezelor, si dupa caz, se reface reglajul. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
Alexito |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 27 December 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(variable_dynamics @ 2 Apr 2008, 22:59) Mihai, reglarea timoneriei se face DUPA inlocuirea bucselor, in cazul in care, dupa schimbare, nu se mai reuseste cuplarea vitezelor(de obicei probleme la schimbarea din 2 in 3 si retrogradarea din 3 in 2 sau la intrarea in R sau 1) Este nevoie de o lera(cala de grosime) de 1,5 mm(o construiesti din lera de 1 si din cea de 0,5 suprapuse) - dupa schimbarea bucselor, se selecteaza viteza a-II-a; - se desfac(se slabesc, de fapt) suruburile care preseaza clema aceea care prinde varful piesei de legatura de bara de comanda; - cu piesa de legatura "libera"(sa se poata roti); se ridica burduful de cauciuc al levierului de comanda(schimbator) si se pune lera de 1,5 intre peretele opritor si garnitura bucsei opritoare(aia care in mod normal impiedica intrarea accidentala in marche arriere); - cineva in masina preseaza levierul strangand lera de 1,5 intre peretele opritor si garnitura; - cu levierul tamponat astfel, persoana de sub masina va STRANGE suruburile care strang clema de legatura intre bara de comanda si piesa de legatura cu axul de comanda a C.V. In final, se incearca cuplarea vitezelor, si dupa caz, se reface reglajul. Numai bine. esti tare rau variable multumesc mult, cred ca ce ai spus tu aici este foarte folositor, dar cum eu nu am umblat niciodata la cutie cred ca ma cam depaseste, cred ca tot la un mecanic am sa ma duc, asta pana o sa am si eu curaj sa intru in ea, cel putin a mea cutie nu a fost facuta niciodata bine, cred ca si din cauza ca habar nu am avut si mecanicul te cam simte cand te duci "in nestiinta " la el si isi cam bate joc de munca lui si de masina mea ![]() |
--------------------
Dacia
NOVA
1999 GT
- B99GNM
|
|
apollo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
http://allyoucanupload.webshots.com/b/2018972451075842590
Ca idee unde e pozitionata bucsa. This post has been edited by apollo: 3 Apr 2008, 08:26 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
ceea ce ai spus mai sus este este perfect adevarat , dar trebuie tinut cont de dimensiunea in "milimetrii" cum se monteaza bara de comanda comanda si articulatia manetei , incluziv a arcului de rapel.
aceasta reglare este mai mult generica , pentru ca selectorul cutiei este defapt articulatia din burduful intermediar , acolo are loc selectarea propiu zisa a furcilor vitezelor cate doua : 1 si 2 si 3 si 4 R si 5 nu folosesc acceasi furca, 5 este solitara si treapta R este defapt mansonul sincronizator pt treapta 3 si 4 , ar actionata de un ax cu pinion separat. daca din reglaje se reuseste creerea unui mic joc care sa permita articulatie mobile sa selecteze cu usurinta furcile atunci reglarea este corecta , a nu se fixa levierul de comanda in asa fel incat prin tragerea sau impingerea sa sa depaseasca jocul pe care cutia il permite , (jocul permis de cutie il vezi cu tija de comanda deculplata si trangad de comanda externa a cutie inainte si inapoi ) mai multe detalii PM This post has been edited by mihai0070: 3 Apr 2008, 21:44 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
QUOTE(variable_dynamics @ 2 Apr 2008, 22:59) Este nevoie de o lera(cala de grosime) de 1,5 mm(o construiesti din lera de 1 si din cea de 0,5 suprapuse la mine nu a mers cu aia de 1,5 ,nu mai voia R deloc (am incercat varianta cu 2 maini ,pt ca trebuia neaparat sa mut masina inapoi pe canal si nu a vrut) pana la urma am cuplat R dedesubt am tinut maneta cu siguranta ridicata langa opritorul ala si am strans acu merge mai bine ca inainte (nu mai stiu cum ar trebui sa mearga, ca am avut si ambreiajul dreglat o perioada) oricum e mai bine nu caraie intra relativ usor in toate treptele mai putin 5 deoarece bara aia de comanda atinge in catalizator si nu stiu ce sa ii fac |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#15
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
niste poze m-ar ajuta mult , daca vad imi este mai usor sa te ajut , explic ce trebuie facut , dar daca merge bine , eu zic sa o lasi asa , daca iti loveste in catalizator nu te gandi ca este levierul de comanda de vina , poate fi de vina incluziv teava de esapament poate este prea sus sau prea jos dupa caz.
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
problema e cu a-V-a intra ceva mai greu(pentru ca atinge in catalizator) suportu ala de cauciuc care tine teava intermediara e intins la maxim ce mi se pare ciudat e pozitia catalizatorului (e inclinat spre stanga) am incercat sa il misc dar nu merge |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#17
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
atunci treci la verificat tampoane motor , cutie , esapament undeva este ceva rupt sau deplasat.
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
apropo imi lipseste suportul antizbatere (tabla nu piesa de cauciuc)
asa am luat-o (masina)dar am constatat uitandu-ma in manual ca trebuia sa fie si acolo ceva problema e ca nu gasesc la magazine iar dezmembrari in iasi nu stiu ideea este ca asa era si inainte si mergea miam adus aminte ca asta vara am intrat in sant cu ea si am ramas pe burta adica nu mai prindeau rotile pe moment nu am remarcat nici o problema dar cu timpul cred ca sa agravat cum as putea sa verific starea tampoanelor altfel decat vizual, simptome adica inafara de cutie ca ... se stie spre exemplu smuncete in frana de motor , vibratiile se transmit acut in masina , iar la relanti in masina simt o vibratie nasoala (zgaltaiala) dar dac ies afara motorul toarce rotund fara trepidatii sa fie asta semne ca suportii sunt dusi? This post has been edited by MIHAI8888: 7 Apr 2008, 20:36 |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#19
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
suporti se gasesc dar trebuie sa cauti , si apropo suportii pe motor ii verifici cu ranga
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
tot nu am inteles cum
trag cu ranga ,si? ce tre sa se intample si ce nu? |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#21
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
daca tragi cu ranga si ai joc relativ uzor si vezi vizibil ca tamponul este rupt sau este extrem de elastic atunci il cam schimbi daca bagi ranga si este destul de rigid si nu iti permite sa te joci cu el cum vrei atunci poti sa il pastrezi , pivotii cum ii verifici ? cu mana ? sau tot cu ranga , capetele de bara cum le verifici ? RANGA , dac permite joc la ranga se schimba daca nu permite joc atunci articulatia , sau ce o fi este buna .
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
cam asta e cu suportii ;
daca trag de motor cu mana se misca in draci ,de ranga ce sa mai zic ,plus ca unul dintre ei are si ceva fisuri longitudinale astia din fata nu sunt rupti dar ala de la cutie cred ca e gata o sa ii schimb in weekend si revin cu informatii mersi inca odata!! |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
apollo |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
QUOTE(MIHAI8888 @ 8 Apr 2008, 19:02) cam asta e cu suportii ; daca trag de motor cu mana se misca in draci ,de ranga ce sa mai zic ,plus ca unul dintre ei are si ceva fisuri longitudinale astia din fata nu sunt rupti dar ala de la cutie cred ca e gata o sa ii schimb in weekend si revin cu informatii mersi inca odata!! sa ne zici si noua daca ai gasit si la ce pret, ca pe la mine prin oras nu se gasesc. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#24
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
la cat de varza zici ca ii ai , nu inteleg dece nu i-ai schimbat pana acum ?
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
pai nu prea am stiut eu care e treaba cu ei
credeam ca tre sa fie moi sa absoarba socuri... |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#26
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
pai logic asta este si ideea instalarii tampoanelor dar nici chiar asa de moi .
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
QUOTE(apollo @ 8 Apr 2008, 19:26) vreo 80 ron toti trei fara ala antizbatere care este si ala 20 ron total 100 ron mai caut suportul ala lipsa ,oricum iam gasit doar la un magazin pe toti din vreo cinci si toate mari mai am unul (de acolo iau de obicei dar azi nu am ajuns) sa vad daca au si la ce pret This post has been edited by MIHAI8888: 9 Apr 2008, 18:39 |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#28
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
daca schimbi tampoanele schimba si buscile de la timonerie, ca in mare parte de acolo este problema .
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
bucsele alea le-am schimbat inainte de reglaj(si eu am crezut ca de acolo e problema )
am gasit tampoane mai ieftin 60 ron toti si am schimbat deja pe aia din fata (motor si cv) celputin ala de la cv era varza ,era crapata tabla aia in doua diferenta e mai mult decat vizibila abia astept sa il schimb si pe ala din spate |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#30
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
sa nu uiti sa ne impartasesti si rezolvarea problemei si noul comportament al masinii
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 19:37 |