DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Masinile consuma cu pana la 50% mai mult, decat au declarat producatorii!

mauru007
post 17 Apr 2008, 07:31
Post #1


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




Un urias scandal a izbucnit in industria auto din Europa, dupa ce mai multe reviste de specialitate au realizat, in ultimele luni, o serie de teste prin care dovedesc ca masinile noi consuma cu pana la 50% mai mult decat atesta fisa tehnica. Pusi sub presiune, producatorii discuta modificarea normelor dupa care se stabileste nivelul consumului de carburant, dar taraganeaza la nesfarsit adoptarea unei decizii.

Nemtii au testat 100 de automobile

Scanteia s-a aprins in Germania si Italia, acolo unde revistele de specialitate 'Autobild' si 'Quattroruote' au efectuat ample teste de consum cu aproape toate marcile larg exploatate din lume. Nemtii au testat chiar 100 de autoturisme (n.r. - 83 fiind prezentate in tabelul alaturat), printre care si Dacia Logan MCV, pentru a dovedi faptul ca nu e de gluma si ca producatorii auto isi pacalesc la modul cel mai grosolan clientii prin datele pe care le vand pe fisa tehnica o- data cu masina. Expertii germani au testat fiecare masina timp de doua ore pe un traseu de 160 de kilometri, dintre care 54 pe autostrada, 61 pe drumurile nationale si 45 in trafic de oras. Rezultatul a socat pe toata lumea. Se stia ca exista o serie de diferente intre consumul declarat si cel obtinut in conditii reale de exploatare a masinii, dar nimeni nu se astepta la depasiri de pana la 50% ale acestuia!

Si testele italienilor au scos la iveala diferente surprinzatoare de 47%. 'Scandalul a atins proportii enorme. Declararea unor consumuri cu 47% mai mici inseamna emisii duble de dioxid de carbon (CO2), fata de cele anuntate de producatori', explica cei de la 'Quattroruote' o alta fata a scandalului. Potrivit Automarket, cel mai important portal auto din Romania, testele producatorilor in fabrica pentru determinarea consumului de carburant consta in urmatoarele: 'Masina e pusa pe o banda de rulare exact 1.190 de secunde. 780 de secunde e simulata rularea in conditii de oras, 400 de secunde se simuleaza conditiile de rulare in extraurban, finalul testului insemnand maximum 10 secunde de rulare la 120 km/h'.

Constantin Stroe: "Lucram cu normative de consum din 1992"

Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania, Constantin Stroe , recunoaste ca exista o serie de diferente intre consumul declarat si cel real. 'Toti producatorii europeni lucreaza acum cu niste normative general valabile, care au fost stabilite in 1992. Conditiile de trafic s-au schimbat drastic de atunci, prin urmare ar fi trebuit sa fie introdusi mai de mult niste coeficienti de corectie care sa aduca normativele la realitatea zilelor noastre. Problema se dezbate acum la nivel european si e posibil sa fie luata o decizie in curand', afirma Stroe. El sustine ca Dacia, companie unde detine functia de vicepresedinte, testeaza consumul masinilor pe un stand de rulouri care simuleaza rulajul in conditii reale, verificarea realizandu-se insa dupa aceleasi norme europene, prea vechi pentru traficul anului 2008.

"Clientul are dreptul sa ceara banii inapoi"

Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, sustine ca producatorii auto care le ofera clientilor alte date decat cele reale pot fi acuzati de practici comerciale incorecte, conform Directivei Europene 29/2005, transpusa in Romania prin Legea 363/2007. 'Omul e influentat astfel sa ia o decizie, cea a achizitiei unui produs, pe care altfel poate n-ar fi luat-o. Daca in urma unei expertize, se constata un consum mai mare decat cel declarat, producatorul va fi obligat sa suporte costurile expertizei si sa aduca produsul la conformitate. Clientul are dreptul sa ceara chiar banii inapoi', ne-a precizat oficialul ANPC.

Lexus RX 400 h +48%

Consum mediu declarat - 8,1 litri benzina/ 100 km
Consum mediu real * - 12,0 litri benzina/ 100 km


Fiat Panda 1.3 Multijet
Consum mediu declarat - 4,3 litri motorina/100 km
Consum mediu real * - 5,9 litri motorina/100 km


Kia Cee?Td 1.4 CVVT +31%
Consum mediu declarat - 6,1 litri benzina/ 100 km
Consum mediu real * - 8,0 litri benzina/ 100 km


Dacia Logan MCV 1.5 dCi +13,2%
Consum mediu declarat - 5,3 litri motorina/ 100 km
Consum mediu real * - 6,0 litri motorina/ 100 km

* Test 'Autobild'
consum.jpg ( Size: 155.87k ) Number of downloads: 664


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Como
post 17 Apr 2008, 08:02
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 679
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Nu cred ca o sa iasa nici un scandal. Testele de consum ale producatorilor se fac dupa niste norme aprobate, deci nu e nimic dubios in asta. Plus ca au avut grija sa puna niste note de subsol in care spun ca emisiile si consumul anuntat nu exprima si nu implica nicio garantie a consumului real.
A fost deja o incercare de a obliga producatorii sa reduca emisiile in Europa, insa acest lucru trebuie aprobat in unanimitate de toate statele. Ori cancelarul Germaniei, o mare ecologista, a zis pas (in timp ce BMW si Mercedes anuntau ca se opun vehement, o fi primit fata vreun telefon de s-a razgandit).

This post has been edited by thecagero: 17 Apr 2008, 08:03


--------------------
Ford Focus 1.6 Ti-VCT, Ex-Logan
“In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Apr 2008, 08:02
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




La o primă vedere, japonezii par cei mai cinstiți... cool.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 17 Apr 2008, 08:25
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




culmea ca la hibride e buba cea mare smile.gif >40% e ceva anyway furtuna intr-un pahar de apa, sa vedem daca vin in bucuresti cu cat la % le iese in plus consumul real radmasa.gif

This post has been edited by aphophis: 17 Apr 2008, 08:26


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Apr 2008, 08:37
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Consumul declarat e in ciclu urban/extraurban /mixt SAE sau JSAE. Ca in conditii reale de drum, asa cum au facut jurnalistii testul, nu gasesti acelasi conditii ca in testul standard SAE e alta problema.
Daca puneau masina pe bancul cu role si efectuat testul conform ciclului SAE (acceelart pana la 30 km/h, mentinut x secunde, accelerat pana 50, franat etc etc) si nu dadea ce era in fisa tehnica, atunci era motiv de scandal.
In conditiile date e vrajeala jurnalistica.
Ce conteaza e ca consumul ala poate f folosit pentru a compara 2 modele similare. Daca alea unul consuma mai putin in test decat altul, va consuma mai putin si in traseu, in marea majoritate a cazurilor.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Apr 2008, 08:44
Post #6


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ok, de acord, DAR, dacă acest test s-a realizat cu mașinile din listă în aceleași condiții (reale), nu e o problemă faptul că:

Honda Accord 2.0 consumă cu 7.5% mai mult, iar
Pegeout 308 HDi cu 25.5 % mai mult?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Apr 2008, 08:48
Post #7


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Procentual pare mult, dar cantitativ e o bagatela 04.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 17 Apr 2008, 08:50
Post #8


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Avand in vedere ca e an electoral, procentu' conteaza.
Oare cine are banu' de dat pe Lexus mai sta sa citeasca ce parere are domnul ala prafuit de la ANPC?


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Apr 2008, 08:55
Post #9


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Daca-i pui sa faca testul asta pe mosii cu logan dci care merg numai la consum, or sa bata la cur si pe alea declarate tongue.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Apr 2008, 08:58
Post #10


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Maersk, Accordul e posibil sa fie testat cu normele JSAE, care sunt mai apropiate de adevar decat cele SAE folosite la testarea lui peugeot.
vis-a-vis, am mers cu niste taximetristi care nu treceau de 1500 rpm, aia cred ca faceau ce spui tu.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 17 Apr 2008, 09:03
Post #11


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Se ajunge aproape de 50% pentru Lexus si pentru Honda Civic Hibrid. Putem vedea topul 'laudarosilor' daca sortam descrescator dupa procentul dat de nemti. Daca are cineva rabdare sa bage intr-un XLS, am putea sa vedem daca:
- masinile cu motor mic sunt de fapt o achizitie proasta, pentru ca sunt 'pomul laudat'
- dieselul consuma mai putin este un mit, si procentul dat de nemti pe diesel-uri este mai mare decat pe benzine;
- cine a dat cele mai apropiate procente de adevar, renault sau mercedes ?
- care este cea mai eficienta masina (consumul 'real' cel mai mic)

Deci, cine pune .xls-ul ? smile.gif Ma ofer sa trag concluzii tongue.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 17 Apr 2008, 09:04
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Oricum eu nu am crezut niciodata faza cu consumul declarat!
Ce daca scrie in fisa ca ar consuma x%, la cum se circula pe la noi, consumul devine mai mult ca sigur x+50%!


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dack
post 17 Apr 2008, 09:14
Post #13


Membru cu atitudine


Group: Members
Posts: 607
Joined: 1 September 06
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 17 Apr 2008, 09:37)
  Daca puneau masina pe bancul cu role si efectuat testul conform ciclului SAE (acceelart pana la 30 km/h, mentinut x secunde, accelerat pana 50, franat etc etc) si nu dadea ce era in fisa tehnica, atunci era motiv de scandal.
   In conditiile date e vrajeala jurnalistica.
*



Einstein, nu este vrajeala jurnalistica. Este o porcarie de norma veche de care se folosesc producatorii. In discutie nu este consumul la banc, ci modalitatea in care el este masurat in prezent. Adica, fara nici o legatura cu realitatea din teren.

La ce ma ajuta pe mine o valoare declarata de 7.5% cand eu nu voi obtine niciodata, nicaieri, un asemenea consum?
De ce trebuie sa inmultesc 7.5% x 1.25 (de exemplu) ca sa estimez cat de cat consumul real?

Procedura de calcul al consumului trebuie modificata in sensul de a contine mult mai multi factori ca in prezent. Pentru ca media rezultata, sa fie mai aproape de adevar.

This post has been edited by dack: 17 Apr 2008, 09:25


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie 2007
Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Como
post 17 Apr 2008, 09:19
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 679
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Apropo, Quattroruote testase si consumul indicat de calculatorul de bord fata de consumul real (la pompa) pentru cateva masini (parca BMW 1, Fiat Bravo etc.). Si au iesit si acolo niste mici (mari) erori...


--------------------
Ford Focus 1.6 Ti-VCT, Ex-Logan
“In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dack
post 17 Apr 2008, 09:28
Post #15


Membru cu atitudine


Group: Members
Posts: 607
Joined: 1 September 06
From: Bucuresti




QUOTE(hash @ 17 Apr 2008, 10:03)
- dieselul consuma mai putin este un mit
*





Eu zic ca motoarele pe benzina consuma mai putin fata de cele diesel.
Mai uita-te in tabel.

This post has been edited by dack: 17 Apr 2008, 10:14


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie 2007
Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 17 Apr 2008, 10:08
Post #16


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Io nu stiu la ce va mirati, nu ati constatat treaba asta in exploatarea masinilor?...
Exemplu Meganul din semnatura: consum mediu conform specificatiilor 6,8, eu obtin cu el undeva la 7,4 vara si 7,8 iarna, cu variatii in functii de regim de mers, distanta parcursa intre pornire si oprire motor etc. Nu m-a mirat chestia asta niciodata, testele de consum ale producatorilor fiind facute in anumite conditii despre care am indoieli serioase ca le simuleaza corect pe cele reale... asta e...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 17 Apr 2008, 10:15
Post #17


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Problema e clara de modul de masurare, insa producatorii nu sunt vinovati, e o marlanie sa se spuna asta. Modalitatea de masurare e data de o conventie ONU, aia trebuie modificata.
Aruncarea cu noroi in producatori, care speculeaza incapacitatea autoritatilor de a da niste acte normative corespunzatoare, e o porcarie.
Eu am ramas pur si simplu socat cand am citit normativul onu de calcul al consumului care se facea complet pe banc.

Si legat de:
QUOTE(mauru007 @ 17 Apr 2008, 08:31)
Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, sustine ca producatorii auto care le ofera clientilor alte date decat cele reale pot fi acuzati de practici comerciale incorecte, conform Directivei Europene 29/2005, transpusa in Romania prin Legea 363/2007. 'Omul e influentat astfel sa ia o decizie, cea a achizitiei unui produs, pe care altfel poate n-ar fi luat-o. Daca  in urma unei expertize, se constata un consum mai mare decat cel declarat, producatorul va fi obligat sa suporte costurile expertizei si sa aduca produsul la conformitate. Clientul are dreptul sa ceara chiar banii inapoi', ne-a precizat oficialul ANPC.
*


Asta e petardul care e vicepresedinte la ANPC? Pai daca legea OBLIGA la un anumit mod de masurare, declararea altor valori decat cele masurate conform legii e ILEGALA. Si asta ce zice? Ca masuratorile conform legii sunt ilegale? Adica legea e ilegala?
I-as aminti ca normativul ONU este peste actele normative UE ca putere juridica, oricat da el din buci


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pit-bull
post 17 Apr 2008, 10:19
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.182
Joined: 9 October 05
From: Banat




Am auzit pe la tv o chestii ca toti producatorii folosesc un soft pt a determina consumul, unde le arata cand sa acelereze cand sa mentina viteaza constanta s.a.m.d facandu-se doar pe banc. iar acest soft este cam invechit(e de prin anul 1990 poate chear mai vechi), de aceea consumurile nu mai sunt prea reale.

This post has been edited by pit-bull: 17 Apr 2008, 10:22


--------------------
DACIA Solenza 2004 Confort
Renault Megane Sedan Facelift-2007/Lux P/1,5dci/106CP/6+1/MP3/Beige Poivre+Bandouri
Renault Clio 3 Facelift-2009/1.2 16v Dynamique/AC-Auto/Bleu Gris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 17 Apr 2008, 10:24
Post #19


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Pe mine nu ma mira neaparat faptul ca a reiesit consum mai mare, ci faptul ca la unele masini a reiesit consum cu 1-2% mai mare, iar la altele cu 30-40% mai mare ecat cel declarat.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dack
post 17 Apr 2008, 10:27
Post #20


Membru cu atitudine


Group: Members
Posts: 607
Joined: 1 September 06
From: Bucuresti




Corect Andy!


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie 2007
Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Apr 2008, 10:29
Post #21


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Domnilor:

asa cum s-a mai spus, consumurile declarate servesc in prima linie pentru a compara modelelel intre ele. Aceste consumuri se determina in teste precis descrise - care cauta sa simuleze citeva situatii din practica. Toate masinile ar trebui (si presupun ca asa se si intimpla) sa fie testate conform aceluiasi program de test.

In practica se obtin diferente mai mari sau mai mici dupa cum situatia concreta avantajeaza mia mult sau mai putin o tehnologie sau alta. Spre exemplu pe autostrada masinile hibride (ex. Prius) nu-si pot valorifica tehnologia, si dieselul e avantajat. In regim de oras situatia e inversa - Priusul (mai are si Honda ceva, dar nu-mi amintesc acum modelul) poate exploata lucruri cum ar fi oprirea motorului cu ardere interna si frinarea recuperativa; dieselul fiind dezavantajat de regimurile tranzitorii (accelerari dese).

Restul e aiureala.
---
Edit: vad acum cain test e vorba de Lexus "_nu stiu cum_" h. Deci nu e Prius ci Lexus - daca "h" ala vine de la "hibrid", vezi ce am scris mai sus.

Daca va uitati la abaterile procentuale o sa vedeti ca tendinta generala este sa fie cele mai mici la modelele cu benzina (nehibride). Despre masinile hibride am spus mia sus; dieselele au fata de motoarele Otto un avantaj clar in regim stabilizat, dar sunt dezavantajate in accelerare - fiindca in timpul accelerarii se injecteaza combustibil in exces (care ramine in parte nears).

In plus, precis n-aveau caucioacele umplute cu azot...


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 17 Apr 2008, 11:30
Post #22


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




Os, Honda are pe Civic sedan Hybrid, un motor de 1.3 litri.


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 17 Apr 2008, 11:52
Post #23


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(MAERSK @ 17 Apr 2008, 09:02)
La o primă vedere, japonezii par cei mai cinstiți... cool.gif
*



O da. Ochelarii de cal rulz icon_mrgreen.gif Din ce vad hibridele japoneze sunt cele mai mari tepe din tot topul.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Apr 2008, 12:00
Post #24


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Dragi colegi:

inca o data, caci observ ca nici cele spuse de klaus, nici cele spuse de mine nu au convins: aici nu e vorba ca firmele vor sa-si insele cumparatorii, ci de faptul ca masuratorile se fac in alte conditii decit in cele testate de onorabilii jurnalisti; sunt destul de sigur ca, repetind masuratorile in conditiile indicate de standard, s-ar obtine (cu aproximatia fireasca) rezultatele indicate de constructori.

Articolul este rau-voitor (sau prost preluat). Cum zice klaus: ce vrea boul ala de la OPC? Vrea sa-i puna pe constructori sa declare consumuri stabilite in alte conditii decit cele legale, sau cum?

Inchid topicul. Pentru redeschidere rog PM cu argumente. "Esti un beeeep" nu-i un argument (numai asa ca sa stim despre ce vorbim).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramm
post 17 Apr 2008, 12:17
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 788
Joined: 13 July 06




Hibridele japoneze sunt bune doar in oras si in afara daca nu le 'calci' prea tare. La mine de ex. diferenta intre consumul declarat si cel real e de aprox 35% (evident in plus); dar sincer, nu ma deranjeaza.


--------------------
Honda Civic 2007
Honda Del Sol Vti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 17 Apr 2008, 12:21
Post #26


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Un raspuns de genul "masinile sunt testat in conditii optime" am primit si eu de la delerul de unde mi-am luat masina de curand, la sesizarea mea ca masina consuma mai mult ca la carte, asa ca nu cred ca este o rea vointa a ziaristilor sau a OPC-ului. Eu i-am spus ca nu conduc in conditii optime si as dori sa stiu consumul real iar ce se face acolo e reclama falsa, lucru care se pedepseste conform legii.

This post has been edited by ceribros: 17 Apr 2008, 12:26


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 17 Apr 2008, 12:21
Post #27


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(os @ 17 Apr 2008, 13:00)
masuratorile se fac in alte conditii decit in cele testate de onorabilii jurnalisti; sunt destul de sigur ca, repetind masuratorile in conditiile indicate de standard, s-ar obtine (cu aproximatia fireasca) rezultatele indicate de constructori.


De acord. Insa daca toate masinile din tabelul ala au fost testate in aceleasi conditii, diferite de cele standard, nu ar trebui si cifrele de consum sa varieze in raporturi asemanatoare la toate modelele? Sunt de acord ca vor exista unele mici diferente, dar in mare, nu ar trebui toate modelele sa aiba un consum cu x la suta la suta? Plus sau minus sa zicem maxim 5%? Si atunci de ce exista diferente asa de mari. De la 45% in plus pana la doar 5% in plus la consum? Oare anumiti producatori sa-si optimizeze masinile sa consume minim doar in conditiile specfice testului de consum? Sau poate unii pur si simplu mint?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Apr 2008, 12:25
Post #28


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Măi...
QUOTE(ssilviu @ 17 Apr 2008, 12:52)
...Ochelari de cal...
*



...exact asta am spus și eu mai sus cu multe rânduri și ore...

This post has been edited by MAERSK: 17 Apr 2008, 12:30


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 17 Apr 2008, 12:39
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




ssilviu, os a explicat destul de clar:

QUOTE(os @ 17 Apr 2008, 10:29)

In practica se obtin diferente mai mari sau mai mici dupa cum situatia concreta avantajeaza mia mult sau mai putin o tehnologie sau alta. Spre exemplu pe autostrada masinile hibride (ex. Prius) nu-si pot valorifica tehnologia, si dieselul e avantajat. In regim de oras situatia e inversa - Priusul (mai are si Honda ceva, dar nu-mi amintesc acum modelul) poate exploata lucruri cum ar fi oprirea motorului cu ardere interna si frinarea recuperativa; dieselul fiind dezavantajat de regimurile tranzitorii (accelerari dese).

*



Iar pentru cei care se leaga de consumul mixt, cati dintre voi faceti consumul mixt in procentele adecvate?


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 17 Apr 2008, 12:40
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




Stimati colegi, dati-mi voie! happy.gif
Daca sftul e din anii 90, se explica atit erorile, cat si hotia producatorilor de automobile. Din 90 pana incoace, teoria si practica de automatizari, de inginerie electrica, mecanica, auto, au evoluat extrem de mult. Sunt algoritmi de calcul foarte buni, care rezolva uneori adaptiv, problemele acestea. De ce nu si-a reinnoit nimeni partea de hard/soft pentru obtinerea de performante cat mai bune?
A doua chestiune: de ce nu as crede ca asta e mana in mana cu producatorii de petrol care scot un profit frumusel. Asta e ca si la hotii de la telefonia mobila. De la un client o secunda taxata in plus, de la altu 1 minut si tot asa, pana se umfla conturile bine. I-as absolvi de vina daca ar scrie cat o schioapa: acesta este un consum teoretic, la cel real pot aparea variatii de pana la x la suta in functie de conditiile de drum.
Aceasta problema este fix ca aceea dintre producatorii si distribuitorii de mancare. Vechea poveste a adaosului pentru profit, prin tot felul de cai nebanuite. Din pacate, pot da si o predictie a finalului acestui scandal: fssssss! down.gif

PS: Chiar nu vede nimeni ce bine sta totusi loganu? post-336-1110552449.gif


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 20:47
Forum Renault