a incercat cineva?, a incercat cineva?
![]() ![]() ![]() |
a incercat cineva?, a incercat cineva?
radiozipp |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Cu Solenza ! Group: Members Posts: 560 Joined: 10 November 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003 , Scala
- 1 Noul Opel Astra 1.4 benzina full !
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 22.564 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
da mai se potriveste
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
radiozipp |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Cu Solenza ! Group: Members Posts: 560 Joined: 10 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Esti sigur 100%? si cu ce te ajuta?
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003 , Scala
- 1 Noul Opel Astra 1.4 benzina full !
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#4
|
![]() - Group: Members Posts: 22.564 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pai si tu de ce ai intrebat? Te ajuta la tr5 ca ai un raport mai lung/turatie mai mica/consum mai mic afara. Dar este frectie la 1.4 ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Brambus |
![]()
Post
#5
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
nitica viteza cica!
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
radiozipp |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Cu Solenza ! Group: Members Posts: 560 Joined: 10 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Si turatii mai joase/consum mai mic la viteza mai mare? se merita raport calitate pret? stie cineva cat costa acel pinion de logan?
This post has been edited by radiozipp: 14 Aug 2008, 13:51 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003 , Scala
- 1 Noul Opel Astra 1.4 benzina full !
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
S-a mai discutat si concluzia mea a fost :
1. la un motor de 1.4 degeaba vrei sa ai in treapta a 5 -a turatie mai mica si viteza mai mare pentru ca nu vei avea nici cuplu si nici putere pentru a merge la acea turatie mai mica , cu viteza mai mare ; 2. pentru a scade turatia la viteza mare trebuie sa ai motor puternic , care sa genereze destula forta la turatie mica pentru a putea mentine masina la o viteza mare , altfel nu numai ca nu mai ajungi la viteza maxima ( 170 - 180 ) , dar degeaba te chinui , pentru ca motorul nu mai poate genera putere pentru o treapta de viteza cu o demultimplicare prea mica . Sa nu uitam ca viteza maxima a diesel-urilor este mai mica putin decat viteza max a benzinarelor , raportate la aceeasi capacitate cilindrica . 3. eu chiar as demultiplica putin treapta a 5-a , astfel incat sa spunem ca la 200 km/h pe bord sa intre la turatie limitarea . In moment nu intra , astfel incat la 180 abia esti pe la 5200 ture . Deci sa se demultimplice treapta 5 , incat sa vina la 200 km/h exact 6000 ture , astfel incat motorul sa aiba o putere mai mare la acea turatie . Nu ma ajuta cu nimic o turatie cu 700 - 800 ture , daca pentru aceeasi viteza trebuie sa apas mai mult pe acceleratie . Peste 3000 ture , o turatie mai mare nu inseamna neaparat si o viteza mai mare , cat timp este vb de o mentinere la viteza constanta . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
corbex |
![]()
Post
#8
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Am pinion de-a 5-a de la cutia de Logan Dci montat la solenza 1.4 de mai bine de 1 an.
Constatari: 1. Consum mai mic la viteze de croaziera (70-110) Exemplu: Bucuresti - Balea - Bucuresti = 5% consum, 90-100 pe autostrada, mers civilizat pe sosea (80-90). 2.Acceleratie mai lenta intr-a cincea. Nu deranjant, dar mai lenta. Se rezolva acclerind mai lung intr-a patra. Oricum, cei care sint soferi si nu conducatori auto, nu fac depasiri in treapta a cincea de viteza, decit pe autostrada. In viteza a 4-a ajungi cu usurinta si la 130. 3. Nu veti mai atinge vitezele astronomive vehiculate pe aici. Cred ca pe drum drept, cu greu mai atingeti 160, din cauza scaderii cuplului la roata. 4. Poti mentine masina in mers cursiv chiar si la 60 la ora, in treapta a 5-a. Desigur, nu poti accelera vioi la turatia corespunzatoare acestei viteze, dar ca sa-ti mentii viteza intre doua semafoare, e perfect ! Concluzie: schimbarea pinionului e chiar utila celor care vor sa ma scada din cheltuielile cu benzina, nu celor care vor sa faca fitze. S-auzim de bine! This post has been edited by corbex: 7 Nov 2008, 19:30 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#9
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Si un cost de montaj cam cat ar ajunge?
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
Boris08 |
![]()
Post
#10
|
![]() Supraponderal sunt,dar nu-mi plac masinile mari :)) Group: Members Posts: 474 Joined: 9 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(corbex @ 7 Nov 2008, 19:27) Am pinion de-a 5-a de la cutia de Logan Dci montat la solenza 1.4 de mai bine de 1 an. Constatari: 1. Consum mai mic la viteze de croaziera (70-110) Exemplu: Bucuresti - Balea - Bucuresti = 5% consum, 90-100 pe autostrada, mers civilizat pe sosea (80-90). 2.Acceleratie mai lenta intr-a cincea. Nu deranjant, dar mai lenta. Se rezolva acclerind mai lung intr-a patra. Oricum, cei care sint soferi si nu conducatori auto, nu fac depasiri in treapta a cincea de viteza, decit pe autostrada. In viteza a 4-a ajungi cu usurinta si la 130. 3. Nu veti mai atinge vitezele astronomive vehiculate pe aici. Cred ca pe drum drept, cu greu mai atingeti 160, din cauza scaderii cuplului la roata. 4. Poti mentine masina in mers cursiv chiar si la 60 la ora, in treapta a 5-a. Desigur, nu poti accelera vioi la turatia corespunzatoare acestei viteze, dar ca sa-ti mentii viteza intre doua semafoare, e perfect ! Concluzie: schimbarea pinionului e chiar utila celor care vor sa ma scada din cheltuielile cu benzina, nu celor care vor sa faca fitze. S-auzim de bine! Deci, sa inteleg ca in afara de consum mai mic ai numai dezavantaje..... Masina in mers, cu 60/h in treapta a 5-a, o tin si eu cu pinion de solenza(testat de mine) Concluzia nu ai tras-o chiar buna pt ca :schimbarea pinionului e utila NUMAI celor care vor sa scada consumul......A merge (atunci cand este nevoie) cu 170/h nu cred ca este o fita, ci o necesitate (repet atunci cand este nevoie) This post has been edited by Boris08: 8 Nov 2008, 03:35 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005 Confort Sporit
|
|
ramsen |
![]()
Post
#11
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
va salut
fiecare face ce vrea la masina lui...va dati seama daca am inceput sa umblam si in aceste masini cum umblam la vechea masina atunci cred ca o sa se aleaga praful de ele.cine face asa ceva ii urez bafta |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
bolidu |
![]()
Post
#12
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Avand in vedere ca e testat-a treaba cu pinionul este benefic doar celor care fac drumuri lungi si dese ca daca iti pui pinionul si mergi prin oras degeaba ... Si top-speed-ul va avea de suferit rau la faza asta ca nu mai are motorul putere sa iti duca masina la viteze mari avand in vedere ca pinionul este mai mic in diameru decat cel stok. Este ca la bicicleta cand dai pe pinion mare dai la pedale ca eroul dar urci dealul daca schimbi pe cel mic dai mai putine ture la pedale dar faci si febra musculara...
Eu unul as lasa masina asa cum este pentru ca aia care au proectat-o nus` chiar asa de tampiti ![]() |
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
corbex |
![]()
Post
#13
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Producatorul face masina in parametri cu care a multumeasca o categorie cit mai mare de public, din cit mai multe p[uncte de vedere.
Odata ce un membru al publicului si-a cumparat masina, si el, la rindul lui, incearca sa se multumeasca pe sine din punctul de vedere care-l doare cel mai tare. Unii vor fatada, altii viteza, altii putere, altii fiabilitate, altii economie. Cele scrise aici ar fi de folos celor din urma. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Eu zic ca cineva care are chef de show-uri d-astea cu modificari (sau "tiuning" ca e mai "cool"),ar trebui sa-si puna mai intai cateva intrebari:
-cati kilometri fac pe an in afara orasului pe DN-uri sau autostrada? -care este economia de carburant la 100 km? -in cat timp sau in cati kilometri imi recuperez investitia din economia de carburant? Ar mai fi si altele,dar astea mi-au venit acum in cap. Cred ca dupa ce o sa-si faca cateva calcule realiste,multi dintre cei care viseaza la asa ceva o sa renunte. This post has been edited by cristio_79: 10 Nov 2008, 14:24 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
corbex |
![]()
Post
#15
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Fac 30.000 km pe an, 95% in afara orasului. Multumit? Ca sa ma duc la serviciu imi ajunge tramvaiul si metroul, nu simt nevoia sa stau 2-3 ore pe zi in blocaje si sa inghit fumul tuturor. Prefer fumul propriilor tigari, e mult mai putin toxic.
Scchimbarea m-a costat 250 lei, pinion+manopera. Adica mai putin de 2 rezervoare de benzina. 3 sute de sute de km (stii sa-ti traduci ce-am scris, nu?) x 0.3 l/suta economie (minim), inseamna 90 l benzina. adica mi-am scos banii in mai putin de un an. Deja pe ulimul trimestru sint in profit ! ![]() Sigur ca mi-am pus intrebari legate de modificare, inainte sa iau o decizie. In ultimii 4 ani de scoala, din cei 16, asta am invatat, sa-mi pun intrebari in legatura cu rezultatele pe care le obtii in urma unui efort. This post has been edited by corbex: 10 Nov 2008, 20:12 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Nu inteleg de ce te-ai ofuscat pentru ca nu facusem nici un fel de referire la tine,ci doar una generala,pentru ca cei care au de gand sa-si faca o astfel de modificare sa se gandeasca mai bine inainte.Mai ales ca toti cei care au postat au avut o parere unanima in ceea ce priveste "beneficiile" acestei modificari in cazul unei utilizari preponderent urbane.
This post has been edited by cristio_79: 10 Nov 2008, 17:58 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
corbex |
![]()
Post
#17
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Daca tot te preocupa rentabilitatea modificarilor, de ce nu participi la discutiile legate de sisteme audio de 2000 de euro, de montarea de eleroane, de aripi de rechin, de becuri cu xenon cu temperaturi de culoare de peste 7000 de grade kelvin, de folii, etc. ? acolo ai putea sa pui in incurcatura pe multi cu intrebarea daca s-au gindit in citi kilometri isi vor scoate banii bagati.
Pinioane sau instalatii gpl isi pun tocmai cei care nu-si permit sa arunce banii pe prostii si care fac multe calcule inainte de a-i cheltui pe ceva. Chiar nu ma deranjeaza intrebarea, desi a fost pusa in mod ostil. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Am avut cateva interventii in discutii de genul celor mentionate de tine si m-am trezit cu tot felul de mesaje si minusuri la reputatie (pe timpul cand exista) din partea celor care credeau ca un eleron,un filtru de aer sport sau alte accesorii din acestea le pot transforma masina in racheta.
Si in al doilea rand nu ma intereseaza discutiile acestea pentru ca de multe ori nu ai cu cine sa le porti.Unuia care i-a intrat in cap ca mai stiu eu ce accesoriu face nu stiu ce miracol,oricat i-ai explica ca nu are dreptate,el o va tine pe a lui. In fine,fiecare face ce doreste cu masina lui si inca o data iti spun ca interventia de mai sus nu a avut absolut nici o legatura cu tine. This post has been edited by cristio_79: 10 Nov 2008, 21:02 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
corbex |
![]()
Post
#19
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Sint multi posesori de masini pentru care momentul in care trebuie sa faca plinul este unul destul de delicat. Acelora am vrut sa le fiu de folos descriind consecintele schimbarii pinionului. sint si oameni pentru care un litru in plus sau in minus la suta de km nu prea conteaza. le doresc multa sanatate si drumuri fara peripetii. Ma bucur pentru ei ca nu sint nevoiti sa se gindeasca la modificarea asta.
Nu sintem aici sa ne suparam unii pe altii, cita vreme ne dovedim a fi de buna credinta. Important e sa facem schimb de informatii folositoare. Asa ca, sa fim sanatosi cu totii ! |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Onyx |
![]()
Post
#20
|
![]() :) Group: Members Posts: 1.511 Joined: 29 June 08 ![]() |
si la nova ai pinionul 5 cu turatii mai mici.
160 ~ 3900-4000rpm un prieten care are solenza scala a zis k se tureaza mai rau solenza. si din ce am mai vazut si eu filmuletzte ![]() This post has been edited by Onyx: 10 Nov 2008, 21:40 |
--------------------
Opel
Astra Bertone
2001
- Bucuresti EX Supernova Rapsodie
EX NOVA GTi |
|
Mikelyno |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 11 October 07 ![]() |
Este si normal. Turatiile sunt mai scazute la pinionul de diesel pt ca motorul diesel cu aproximativ aceeasi capacitate cilindrica, dezvolta mai multa putere de tractiune (N/m - CUPLU MOTOR) la turatii mai mici decat la motoarele pe benzina.
La Solenza turatiile si vitezele in treapta a5-a, sunt cam asa: - 2000 rpm - 75 km/h - 3000 rpm - 110 km/h - 3500 rpm - 130 km/h - 4000 rpm - 150 km/h - 4500 rpm - 170 km/h (viteza mazima, din lipsa de CUPLU MOTOR) - 5000 rpm - 190 km/h - 5500 rpm - 210 km/h - 6000 rpm - 230 km/h Poate o turbina plus alte modificari, te-ar putea ajuta sa atingi si 230 cu Solenza. Lucru de altfel imposibil la diesel pt ca are doar 4500 rpm, turatii la care nu mai poate dezvolta acelasi cuplu. Solenza dezvolta puterea maxima si cuplul maxim la aproximativ 4500 rpm. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Clima
- B 34 CUP
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mikelyno @ 11 Nov 2008, 00:48) Este si normal. Turatiile sunt mai scazute la pinionul de diesel pt ca motorul diesel cu aproximativ aceeasi capacitate cilindrica, dezvolta mai multa putere de tractiune (N/m - CUPLU MOTOR) la turatii mai mici decat la motoarele pe benzina. La Solenza turatiile si vitezele in treapta a5-a, sunt cam asa: - 2000 rpm - 75 km/h - 3000 rpm - 110 km/h - 3500 rpm - 130 km/h - 4000 rpm - 150 km/h - 4500 rpm - 170 km/h (viteza mazima, din lipsa de CUPLU MOTOR) - 5000 rpm - 190 km/h - 5500 rpm - 210 km/h - 6000 rpm - 230 km/h Poate o turbina plus alte modificari, te-ar putea ajuta sa atingi si 230 cu Solenza. Lucru de altfel imposibil la diesel pt ca are doar 4500 rpm, turatii la care nu mai poate dezvolta acelasi cuplu. Solenza dezvolta puterea maxima si cuplul maxim la aproximativ 4500 rpm. Turatiile si echivalentele tale NU sunt reale ! Cutia nu lucreaza chiar pe regula de 3 simpla . SOLENZA NU DEZVOLTA PUTEREA MAXIMA SI NICI CUPLUL MAXIM LA 4500 TURE ! Numai ABERATII ai scris aici : incepand cu echivalentele tale de turatie / viteza , continuand cu turbina care te duce la 230 km/h si cu puterea maZima . Singurul adevar : la asa-zisa viteza de 170 km/h , acea viteza este exact MAZIMA si asta pentru ca maxima nu este in nici un caz si asta nu pentru ca nu ai cuplu maxim pe care l-ai pierdut de la 3800 ture ( aprox) , ci pentru ca nu ai ajuns la PUTEREA maxima ! Invata care este deosebirea dintre putere si cuplu , unde sunt acestea situate , care este graficul celor doua la Solenza , ce se modifica la schibmarea acelui pinion al treptei a 5-a si apoi mai discutam ! Oare in 5-6 zile nici un forumist nu a citit postul precedent ? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Ba da,dar nu merita sa-ti bati capul.
This post has been edited by cristio_79: 17 Nov 2008, 19:54 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#24
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
va bateti capul atata modifici cuplul di nsoft si altfel o sa ruleze si vei pinde si 180 ciar cu acel pinion mic plus vei avea aceeasi putere cand intri in depasiri.
S-a discutat atat pe topicul de la logan cu schimbarea pinionului tr.5. Cine are nevoie de 180? cine vrea sa dea coltul cat mai repede va bazati pe fier ? doar cei inconstineti . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Sau mai bine o lasi asa,cum a venit de la mama ei.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
dj_sweat |
![]()
Post
#26
|
![]() DJ Group: Members Posts: 277 Joined: 20 February 07 From: Bucuresti (Militari) ![]() |
nu este o masina sigura nici la 100km/h
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 - Clima
|
|
mikemaniack |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Maniac Group: Members Posts: 357 Joined: 8 April 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE nu este o masina sigura nici la 100km/h adica? |
--------------------
BMW
320D
TOURING EX SOLENZA CLIMA 2004
|
|
ador13 |
![]()
Post
#28
|
![]() VADER Group: Members Posts: 263 Joined: 9 September 05 From: Mangalia ![]() |
QUOTE(dj_sweat @ 18 Nov 2008, 12:04) Da bine. Exagerezi. In cazul in care tie iti creste pulsul si tensiunea cand mergi cu 100 km/h si stai cu capul lipit de parbriz, asta nu inseamna ca masina este nesigura, ci soferul. Sau poate ca masina ta nu este pusa la punct dpdv tehnic, de aceea ai senzatia de nesiguranta. This post has been edited by ador13: 19 Nov 2008, 15:44 |
--------------------
OPEL
ASTRA
H 2007
- CT-13-... EX: DACIA SOLENZA
|
|
Boris08 |
![]()
Post
#29
|
![]() Supraponderal sunt,dar nu-mi plac masinile mari :)) Group: Members Posts: 474 Joined: 9 May 08 From: Bucuresti ![]() |
Eu sunt de parere sa ne luam Microcar ,ca ai nu ia mai mult de 45/h,asadar este o masina sigura
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2005 Confort Sporit
|
|
Banu1974 |
![]()
Post
#30
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
mai bine ne luam biciclete,sau sanie....
|
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 08:49 |