probleme ralanti
![]() ![]() ![]() |
probleme ralanti
zflorin |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 8 November 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1300
1978, berlina
|
|||
vi_escu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Verifica si duza pe furtunul care vine din T-ul da la carburator la galerie.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
zflorin |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 8 November 08 ![]() |
Nu-i ala baiul. Banuiesc ca doar la carburator poate fi, dar nu-nteleg ce anume. Apropo, metoda cu saiba la jiglorul de ralanti, desi pe forum nu e recomandat, a dat ceva rezultat, merge mai bine, dar totusi nu cum ar trebui.
|
--------------------
dacia
1300
1978, berlina
|
|
mishujkl |
![]()
Post
#4
|
![]() posts: 0,25 Group: Members Posts: 231 Joined: 25 June 07 From: sv ![]() |
QUOTE(zflorin @ 8 Nov 2008, 14:44) Apropo, metoda cu saiba la jiglorul de ralanti, desi pe forum nu e recomandat, a dat ceva rezultat, merge mai bine, dar totusi nu cum ar trebui. ...si consuma de rupe. uite aici: http://www.daciaclub.ro/Probleme-mari-carb...or-t107434.html This post has been edited by mishujkl: 8 Nov 2008, 15:18 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Daca merge cu saiba insemna ca ai la carburator canalizatiile infundate. Curata-l.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Am si eu problema, azi am plecat cu masina si cand se incalzeste motoru in relantiu are un mers neregulat.Trepideaza.
Bujii noi, fise aproape noi, in delcou nou. Am scos acel furtunas care face legatura dintre delcou si carburator(vacumu). Si masina merge in relantiu la cald de zici ca nu ii adevarat.Nu mai trepideaza, e stabil relantiu. Cand pun furtunasu la loc iara trepideaza dar de ce? Multumesc |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Minel |
![]()
Post
#7
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(motanpaul @ 9 Nov 2008, 18:47) Am scos acel furtunas care face legatura dintre delcou si carburator(vacumu). Si masina merge in relantiu la cald de zici ca nu ii adevarat.Nu mai trepideaza, e stabil relantiu. Cand pun furtunasu la loc iara trepideaza dar de ce? Multumesc Daca scoti furtunul de la capsula vaccumatica si il obturezi si se rotunjeste, avans mare; daca se rotunjeste cu el neobturat, aer putin-adica ceva jicloare aer infundate(cel din carb sau duza ) - Daca crestea turatia cand scoti furtunasul de la delcou se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia. -La relanti, unde motorul merge constant, avansul vaccumatic, are valoarea maxima. Pe masura ce clapeta de acceleratie se deschide, valoarea avansului vacumatic, scade. La turatii mai mari, intra in functie avansul centrifugal. |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Eu cred ca e stricata acea capsula vacumatica de la delcou.De aproape un an de cand masina a fost luata in relantiu trepideaza.A fost reglat avansu cu stroboscopu,reglat tacheti,platina reglata,buji noi(denso),fise noi(urziceni),capac delcou bosch,lulea noua,condensator bosch nou, platina beru.Orice reglaje iai face in relantiu trepideaza si la rece dar mai ales la cald.
Bobina de inductie a avut Bosch tot asa facea, am pus Iame la fel. Voi ce ziceti? |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Minel |
![]()
Post
#9
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(motanpaul @ 10 Nov 2008, 15:07) Schimba acea capsula vaccumatica si gata ...... ![]() Normal la o capsula vaccumatica functionala ,cand scoti acel furtunas , sa scada turatia si sa functioneze neregulat motorul . ![]() La relanti, unde motorul merge constant, avansul vaccumatic, are valoarea maxima. Pe masura ce clapeta de acceleratie se deschide, valoarea avansului vacumatic, scade This post has been edited by Minel: 10 Nov 2008, 15:22 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Mersi Minel. Chiar nu stiam ce sa ii mai fac.O sa incerc sa ii schimb acea capsula. Am probleme cu dacia mea la greu. Mai nou vreau sa o fac sa nu mai stea intro parte lasata, franele.
![]() 11 Nov 2008, 12:01: Azi m-am pus sa schimb capsula vacumatica. Dar nu vad cum pot sa o scot.Am desfacut cele 2 suruburi, si o siguranta.Dar nu iasa afara capsula.Cine stie cum sa scot acea capsula? This post has been edited by motanpaul: 11 Nov 2008, 12:01 |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Minel |
![]()
Post
#11
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(motanpaul @ 10 Nov 2008, 15:34) Dar nu vad cum pot sa o scot.Am desfacut cele 2 suruburi, si o siguranta.Dar nu iasa afara capsula.Cine stie cum sa scot acea capsula? Dupa ce ai desfacut cele 2 suruburi si ai scos siguranta , mai trebuie sa scoti acea rotita zimtata (se scoate prin "cracanare" impropriu-spus ,cu o surubelnita ) apoi o sa iasa usor , Hai mai omule ,ca nu-i greu , bate-ti un pic capul ![]() ![]() Cand o montezi la loc pe cea noua ai mareee grija la reglarea acelei rotite , 1. se regleaza avansul static; comprima sau slabeste arcul cu pricina, adica ii modifica practic constanta elastica, dai in sensul acelor de ceas se intareste-scade avansul vacumatic, invers, se slabeste-creste avansul vacumatic. Daca nu a mai fost umblat la el, si are stanta de vopsea intacta, eu zic sa-l lasi asa. 2. prin intermediul rozetei dintate se slabeste arcul vacuumul la maxim; 3. se urmareste la mersul in ralanti: - turatia motorului; - lipsa "tusei" in esapament; 4. se comprima arcul dinte cu dinte, urmarindu-se marimea turatiei concomitent cu lipsa "tusei" ; 5. se pozitioneaza rozeta ptr. pozitia care asigura cea mai mare turatie a motorului, fara "tuse" in esapament |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Mersi mult
![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Minel |
![]()
Post
#13
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Minel esti un baiat de nota 20.
![]() Am schimbat capsula, in 3 minute am puso sus. Cand tragi aer din capsula trebuie sa iti tina limba.La cealanta nu tinea limba. Motoru tot trepideaza dar nu asa de tare, bine era rece motoru.Apa de abia se incalzise la 40 grade. O sa o reglez cand merg undeva si am apa la 80, ca pana se incalzeste apa la 80 grade trece mult timp.Eu am fulie normala, nu electroventilator. Trepidatu se poate sa fie si din cauza tachetiilor, tacane tare.Si au joc destul de mare. Se poate si de la tacheti sa tremure in realantiu? Trebuie sa ii reglez si pe aia, numa trebuie sa caut un mecanic bun, nu carpaci care imi ia banu si ii strange prea tare.Mersi mult deocamdata |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Minel |
![]()
Post
#15
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(motanpaul @ 11 Nov 2008, 13:26) Cand tragi aer din capsula trebuie sa iti tina limba.La cealanta nu tinea limba. Motoru tot trepideaza dar nu asa de tare, bine era rece motoru. Se poate si de la tacheti sa tremure in realantiu? La cea veche , ai incercat sa tragi aer si sa ti cu degetul pe gaura aceea din capsula ? ![]() La fel ai incercat si la cea noua ?? ![]() Rolul acelei gauri ii de este de a egala depresiunea din capsula cu cea de afara (explicatia ii cam rudimentara , momentan nu imi gasesc cuvintele ) Si fi sigur ca ,culbutorii au un rol foarte important in functionarea motorului,regleaza-i ca la carte si o sa observi o schimbare ! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
La cea veche daca nu tin cu degetu pe acea gaurica, nu tine limba.
La cea nou, nu trebuie sa acopar acea gaurica, tine limba. Ma gandesc ca cea care am puso pe masina e mai buna. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Minel |
![]()
Post
#17
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
geopsi |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
am si eu o problema asemanatoare. dupa cateva minute dupa ce pornesc relantiul merge la 1000rpm si merge constant si frumos, apoi la cald relantiul scade pe la 800 si la 10-15 sec se duce putin limba de la reanti in jos si da sa moara. nu stiu ce sa ii fac, aveti ecva solutii? aprinderea e bine reglata,a m aprindere gotronic, canb e reglat!
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(motanpaul @ 11 Nov 2008, 14:12) La cea veche daca nu tin cu degetu pe acea gaurica, nu tine limba. La cea nou, nu trebuie sa acopar acea gaurica, tine limba. Ma gandesc ca cea care am puso pe masina e mai buna. ![]() O capsula vacuumatica buna trebuie sa "tina limba" cind astupi acea gaurica si sa o tina putin apoi eliberare cind gaurica e neastupata. Daca la cea noua tine limba permanent, posibil gaurica lipsa sau infundata. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Lunaticul |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Am si eu o problema legata de ralanti. In sarcina, nu si la mers in gol, in momentul in care schimb treapta de viteza, cat nu tin apasata acceleratia motorul da sa se opreasca, uneori chiar se opreste. Turatia scade pe la 300 rpm, apoi (daca nu moare motorul) revine treptat la turatia normala. La mers in gol nu se intampla asta, dar are unele rateuri la turatii mari. Asta se intampla doar pe benzina. Pe Gpl merge ireprosabil. Am pierdut astazi jumatate de zi mangaind carburatorul si nu am rezolvat mare lucru. Acum ma intrebam daca e posibil sa fie pompa de benzina de vina.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ori pompa de benzina, ori nivelul in CNC mic, ori surubul de amestec prea strins. Ar mai fi si alte potentiale cauze dar incearca sa desfaci surubul de amestec jumatate de tura; daca fenomenul se repeta, revii si faci reglajul nivelului.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
micri |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 22 January 08 ![]() |
salut!
am si eu o problema si anume: -am spalat carburatorul, i-am schimbat jigloarele cu unele de la precizia buzau, schimbat garniturasi membrana pompei de sprit. - am curatat filtrul de benzina dupa ce am facut toate acestea si leam montat am constatat ca: -aseara cand era motorul cald a mers super fain. -de dimimeata cand i-am dat cheie a plecat dar dupa un timp s-a oprit chiar daca avea socul tras, sfatuiti-ma ce sa ii fac ca sunt tare suparat pe ea |
--------------------
dacie
1310TLX
1988
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
pai dupa cit timp s-a oprit 1 min 5min ?
ca in 5 min trebuia sa ai socu aproape de tot bagat la vechea dacie iarna nu statea mai mult de un min cu socu tras la max iar vara nu pornea daca il trageam mai mult de jumatatesau pornea dar se ineca imediat |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
geopsi |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
am si eu o problema asemanatoare. dupa cateva minute dupa ce pornesc relantiul merge la 1000rpm si merge constant si frumos, apoi la cald relantiul scade pe la 800 si la 10-15 sec se duce putin limba de la reanti in jos si da sa moara. nu stiu ce sa ii fac, aveti ecva solutii? aprinderea e bine reglata,a m aprindere gotronic, carb e reglat!
ce am ami observat este ca totusi si daca este frig nuprea da in nas.... |
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Desfa putin surubul de amestec, jumatate de tura si vezi daca-ti creste turatia. Daca da, desfaci pina obtii un maxim, nu mai mult. Dupa care reduci relantiul la 800 rpm din surubul de deschidere clapeta. Asta cu motorul CALD, la 80 grade. Daca nu se simte nimic, vezi si CNC - nivel mic sau pompa.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
geopsi |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
pai surubul e reglat la maxim de turatie. m-am uitat la cnc cum este si cred ca ramane bine. la pompe nu am umblat. si mai spusai cu motorul cald bine e neregulat relantiul. cubultorii sunt reglati, aprinderea este. nu stiu ce sa ii mai fac!
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Furtunul cu duza e in galerie? daca da, in ce stare e la stutul ala?
Acolo se coace si crapa. Apoi, strangulind furtunul servo (daca ai) se stabilizeaza? Avansul nu e cam mare? Acel reglaj pe "maxim turatie" e facut la cald sau la rece? Daca toate astea is in regula, ramin cauzele: mizerie/apa in benzina sau canalizatii infundate partial. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Lunaticul |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Referitor la postul meu. Am reglat nivelul in cnc. Nici un rezultat. Am incercat cu surubul de amestec in orice pozitie. La fel, in sarcina, in momentul in care schimb vitezele moare motorul. Asta numai pe benzina, pe GPL nu se manifesta asa.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#29
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ai avansul mic de aceea iti moare motorul. O sa inebunim cu toti repetam aceeleasi simtome alceleasi tampeni si tot nu functioneaza cum trebuie motorul ... Nu recomand schimbarea jicloarelor daca sunt originale ! Recomand sa se monteze filtre de benzina inainte de pompa su dupa pompa de benzina recomand filtru separator de gaze se ia de la un magazin de piese oltcit.
Cum a spus si Liviu si alti aduceti motoarele la temperatura de89 de grade se vede pe ac si dupa aceea treceti la reglajele carburatorului avansului si retusiuri mici dupa aceea . Daca capsula de vacum care face legatura intre furtunul care preia vacum din galerie si alimenteaza pompa de frana ... va poate pacali fiindca trage aer pe acolo si suntei nevoiti sa-i dati gaz din carburator. Deci aerul fals trebuie eliminat daca exista . Capsula vacumatica se verifica dand jos capacul de delco observand rozeta dintata si arcul , se optureaza orificiul de pe capsula vacumatica si se trage aer prin furtunul care alimenteaza capsula se tine cu limba vacumul . Daca arcul revine la loc capsula e defecta , daca arcul nu revine si atunci cand eliberati orificiul unde tineti cu degetul pe capsula capsula vacumatica e buna. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Am incercat cu avansul mai mare. Capsula vacuumatica functioneaza. La fel face. O sa fac o ,,ciorba" de carburator, poate am infundat partial vre-un canal.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 05:21 |